Print side | Luk vindue

Triax C-HD 415 CX tråden

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77058
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 14:09

Emne: Triax C-HD 415 CX tråden
Skrevet af: NitroBlast
Emne: Triax C-HD 415 CX tråden
Skrevet den: 06-Marts-2010 kl. 19:55

Jeg har købt sådan en DVB-C modtager (opdateret til v2.2), og jeg har nogle problemer med den. Derfor vil jeg gerne høre andres mening om kvaliteten af denne boks, som jeg mener er for ringe i forhold til prisen.

Jeg har tilsluttet triaxen til min HD-optager (Sony RDR-HX 750) via. scart (der er ingen HDMI indgang), og den er sat op til at sende signalet via. scart i 16:9 format. Jeg oplever følgende problemer med den:

1) Når jeg bruger triaxens timerfunktion til at optage noget, så bliver billedet (næsten) altid sendt i 4:3 format til HD-optageren. Det betyder, at billedet, der er i 16:9 format, bliver presset sammen i optagelsen. Jeg har prøvet at lade optageren starte både før og efter triaxen, men det ændrer ikke noget. Trykker jeg på [back] under en timeroptagelse (for at annullere den), så finder den omgående 16:9 formatet :-S

2) Ofte når jeg trykker på fjernbetjeningen, så reagerer triaxen ved at gøre noget forkert. Primært åbner den for tekst-tv, og det kan ske, hvis jeg feks. trykker [kanal op] eller [sluk]. Jeg har prøvet med en anden fjernbetjening (logitech) med samme resultat, så det virker som om modtageren af og til får en kommando i den gale hals.

3) Ur på tekst-tv & info-banner opdaterer ikke altid, og viser derfor ikke altid den aktuelle tid.

4) Af og til popper info-banneret op i bunden af skærmen af sig selv, og det er ret irriterende, hvis man optager en film, man gerne vil gemme.

Desuden mener jeg, at fjernbetjeningen generelt er ringe, da man på det nærmeste skal være fin-skytte, for at få triaxen til at reagere, og dette er måske lidt ringe for en boks til 1300,- Boksens tekst-tv funktion mangler - i mine øjne - også en mulighed for at man kan bladre i undersiderne, for jeg orker bare ikke at læse en halv side, og så skifter tekst-tv’et til noget andet :-\

Jeg har forsøgt at skrive direkte til triax, for at spørge, om de ikke kunne lave en software opdatering, der afhjælper problemerne og udvider funktionaliteten. Desværre svarer triax ikke på henvendelser fra private, og derfor håber jeg, at andre vil bidrage positivt i denne tråd, så vi sammen kan påvirke triax til at løse problemerne :-)

Svar:
Skrevet af: ahp
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 16:12
Hej
Har desværre nogle af de samme problemer som NitroBlast beskriver, hvilket er meget irriterende.
Har opdateret til seneste firmware, men det har ikke afhjulpet problemerne.

1) Fjernbetjeningen reagerer forkert.
Ofte sender den samme taste-tryk som forrige tast der blev trykket på. Dvs. trykkes det på "1" og derefter f.eks. "3", så opfatter boksen det nogle gange som om der er trykket to gange på "1".
Om det er fjernbetjeningen eller boksen der fejler kan jeg ikke afgøre, selvom jeg hælder til at fejlen ligger i selve boksen.

2) Info banner popper af og til op af sig selv (uden der har været betjening), vises nogle sekunder, hvorefter den forsvinder igen.

Et par andre lettere generende ting (men ikke deciderede fejl) er:
1) Størrelsen på info-banneren er i mine øjne alt for stor, og dækker for meget af skærmen.
2) Fjernbetjeningen er ringe. Nogle knapper sidder for tæt, og det kan være bøvlet at ramme helt præcist når der skal trykkes.
3) Text TV sider skifter automatisk mellem multisider, med ca. 1 minuts interval. Ofte når man at læse halvdelen af teksten, hvorefter der skiftes automatisk. Det ville være meget mere læsevenligt hvis man selv kunne bestemme hvornår der skal skiftes mellem siderne.

Jeg har fortrudt købet, men har desværre forlagt fakturaen, så jeg hænger vist på apparatet nu Unhappy

Mvh
Anders H. Poulsen

Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 19:02
Kan så lige tilføje, at min triax ikke kan finde ud af, at det er blevet sommertid, så uret er en time bagud. Man kan ikke selv indstille uret, og jeg kan ikke lige se, hvordan man retter problemet Angry

EDIT: Har så fundet ud af, at indstille den til sommertid - men det er godt nok ringe, at den ikke selv kan finde ud af det. Min 15 år gamle VHS kan selv finde ud af det Confused

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..

Skrevet af: ahp
Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 19:18
Fik info om at Triax forventer at løse problemet/problemerne med en kommende firmware opdatering. Hvornår den kommer ved jeg ikke, men rart at der tages aktion på det.

Mvh
Anders

Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af ahp ahp skrev:

Fik info om at Triax forventer at løse problemet/problemerne med en kommende firmware opdatering. Hvornår den kommer ved jeg ikke, men rart at der tages aktion på det.

Mvh
Anders

Det kunne være et hit! Men nu er triax ikke kvik med kundersupport og opdateringer, så jeg vil se det, før jeg tror det. Nyeste firmware er ½ år gammel Cry

-------------
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..

Skrevet den: 29-Juni-2010 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af tiffanyyu tiffanyyu skrev:

Primært åbner den for tekst-tv, og det kan ske, hvis jeg feks. trykker [kanal op] eller [sluk]. Jeg har prøvet med en anden fjernbetjening (logitech) med samme resultat, så det virker som om modtageren af og til får en kommando i den gale hals.Ying Yang  a fan da

Jeg har bemærket, at det rent faktisk er den forrige knap der er brugt på fjernbetjeningen, der bliver gentaget, når det sker.

Men jeg synes nu, at det er værre, at den ikke kan finde det rigtige billedformat, når man bruger timer-funktionen via scart. Det betyder, at man manuelt skal tænde den på den rigtige kanal, hvis man vil optage noget Angry

-------------
Lurer rundt

Skrevet af: Rknyby
Skrevet den: 07-November-2012 kl. 17:23
Hej - Jeg har lige købt en brugt Triax C-HD 415 CD modtager, jeg fik den sluttet fint tv`et og det virkede - så som den "nørd" jeg erbegyndte jeg at trykke rundt og så lavede jeg en "gendan til fabriks indstillinger" - jeg ka så efterfølgnde ikkefå billede eller lyd på. Jeg har forsøgt mig med både hdmi og schart uden noget resultat.

Jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om hvd det kunne være - nogen herinde som har et bud ?

DBH.
Ronni.

-------------
DBH.
Ronni.

Skrevet den: 07-November-2012 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Rknyby Rknyby skrev:

Hej - Jeg har lige købt en brugt Triax C-HD 415 CD modtager, jeg fik den sluttet fint tv`et og det virkede - så som den "nørd" jeg erbegyndte jeg at trykke rundt og så lavede jeg en "gendan til fabriks indstillinger" - jeg ka så efterfølgnde ikkefå billede eller lyd på. Jeg har forsøgt mig med både hdmi og schart uden noget resultat.

Jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om hvd det kunne være - nogen herinde som har et bud ?

DBH.
Ronni.

Fordi du skal foretage en ny søgning af kanaler.

-------------
Lurer rundt

Skrevet den: 07-November-2012 kl. 19:35
Hej - Det var nu ikke det, der kom slet ikke noget frem på skærmen. men jeg løste det ved at flytte boksen til et andet tv hvor signalt ikke skulle gå igennem min receiver (avr 3808) - Jeg har nu fundet kanalerne hvor efter jeg straks får en ny udfordring - nemlig den at jeg nu ikke kan få andet en lyden igennem, det kørte fint med den samsung hd boks der var sat til før - nogen der har et bud på hvad det kan være - jeg kan ikke rigtig gennemsku det Dead

-------------
DBH.
Ronni.

Skrevet den: 09-November-2012 kl. 18:20
Nå - så er der hul igennem, men får slet ikke alle kanalerne. Jeg har Yousee's store pakke. Mange af kanalerne er kun med lyd - andre gør at der slet ikke kommer signal til tv'et.

Da jeg lavede kanalsøgningen valgte jeg 100 under netværks id - og bjælken som som indikere signal kvaliteten var grøn hele vejen igennem.

Nogen forslag som kan hjælpe mig videre ?

-------------
DBH.
Ronni.

Skrevet den: 09-November-2012 kl. 19:17
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Om_tv/Find_dit_netvaerks-id.aspx - http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Om_tv/Find_dit_netvaerks-id.asp
Netværks-id = 100
Frekvens = 143000 kHz
Symbolrate = 6875
Modulation = 64

-------------
Lurer rundt

Skrevet den: 11-November-2012 kl. 14:05
Hej Nitro - det hjalp desværre ikke

-------------
DBH.
Ronni.

Print side | Luk vindue