Print side | Luk vindue

Forsikring på produkt hvor firmaet er gået konkurs

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77069
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 17:34

Emne: Forsikring på produkt hvor firmaet er gået konkurs
Skrevet af: Newliving
Emne: Forsikring på produkt hvor firmaet er gået konkurs
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 00:29
Hej alle Sammen!

Tjekkede lige helt tilfældigt bingofoto.dk, hvor jeg i sin tid (sommer 2008) købte et digitalt spejlrefleks kamera med forsikring til et super skarpt tilbud under Open By Night, at de er gået konkurs!

Og så står man der og tænker, hva fanden gør jeg nu med den forsikring jeg i sin tid købte til kameraet for 500 kr?? Har jeg bare mistet den eller hvordan forholder det sig lige hvis firmaet er gået konkurs. Og for den sags skyld min garanti som jeg stadig har i lidt under et halvt år.

Anyone - tak for hjælpen! :)

-------------
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center

Svar:
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

Og så står man der og tænker, hva fanden gør jeg nu med den forsikring jeg i sin tid købte til kameraet for 500 kr?? Har jeg bare mistet den eller hvordan forholder det sig lige hvis firmaet er gået konkurs. Og for den sags skyld min garanti som jeg stadig har i lidt under et halvt år.

Som regel er forsikringen tegnet hos et decideret forsikringsselskab, hvor forhandleren bare er mellemmand, så så længe forsikringsselskabet eksisterer stadigvæk kan du normalt gå til dem direkte uden om forhandleren.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 11:06

Din alm. garanti derimod er formentligt væk, dog kan der være garanti fra producentens side hvis det ikke er parallelimporteret. I den forbindelse skal du være obs på at forsikringen måske først træder i kraft når forhandlerens garanti er udløbet, det svinger fra selskab til selskab. Så du kan godt stå i en situation hvor du ikke har garanti det næste halve år, hvorefter forsikringen så træder ind...

-------------
Mvh Otto

Print side | Luk vindue