Print side | Luk vindue

virker Kiss epg ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: KiSS udstyr
Forumbeskrivelse: Det tidligere danske mærke KiSS
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77082
Udskrevet den: 09-December-2022 kl. 13:06

Emne: virker Kiss epg ?
Skrevet af: flbo
Emne: virker Kiss epg ?
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 12:01
Hej

Siden igår har jeg ikke kunne få fat i Kiss EPG - http://epg.kml.kiss-technology.com/

Er det bare mig eller had andre også dette problem?

mvh
Flemming

Svar:
Skrevet af: htom
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 13:14
Min EGP virker ikke
Har lige fået lavet min strømforsyningså jeg tilsluttede den her i gå efter 2 ugers pause. Men EGPén virker ikke. ØV... men det kan jo være at det er udbyderen der er nede. Sket før.

Gide nogle skrive herinde når vi er oppe og kører igen?

-------------
MVH Frede

Skrevet af: Woodhead
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 15:46
Har samme problem. Ved ikke endnu om EPG også er nede.

Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 18:18
Nej EPG er også nede så alt KISS er åbenbart ubrugeligt. Fatter ikke at man kan være så amatøragtige hos Linksys igen igen.
Det værste er at man ikke engang kan få support når man ringer eller chatter med support.

Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 09:48
Det lader til den er oppe igen.

Jeg kan da nu komme ind på epg på nettet.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 09:50
Jeps det virker igen - puha - frygtede lige de denne gang havde droppet os KISS-brugere helt.

Skrevet af: flbo
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 09:22
Fandt noget der hedder tinystocks. lader umiddelbart til at virke ligsom kiss epg.

Er det noget I bruger?

/Flemming

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af flbo flbo skrev:

Fandt noget der hedder tinystocks. lader umiddelbart til at virke ligsom kiss epg.

Er det noget I bruger?

/Flemming

Brugte det for en del år siden, inden det begyndte at koste penge og inden Kiss fik flere Danske kanaler på deres EGP. Jeg var glad for Tinystocks EGP men nu er der kun 3-4 kanaler som jeg mangler på Kiss EGP, og det er kanaler jeg ikke ser så meget. Så lever med den!
Bare EGPen ikke gik så tit ned! 

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 20:59
Er der andre der nu også har problemer med at programtiderne ikke passer?

De lader til at være en time forskudt selvom tidszone er indstillet korrekt.

Ændrer jeg tidszone og retter igen, så passer tiderne et kort øjeblik i EPG'en. Men går jeg ind i en programomtale så skifter tiderne endnu en gang.

Og mens jeg skriver kommer jeg til at tænke på, om det kan skyldes nogle ændringer til sommertid andre steder i verden her i weekenden? Måske løsningen så er at sætte tiden til GMT?

Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 21:48
Jeg har samme problem.
Der er som om der er huller i programoversigten. Skriv endelig tilbage hvis du får løst problemet.

Bare det ikke er EGPen der driller igen efter deres seneste nedbrud.

-------------
MVH Frede

Skrevet af: DeBoss
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 15:24
Jeg har samme problem!
Har prøvet ALT, og har konstateret at det er Kiss EPG der laver problemet - Man kan ikke selv rette det.

Har en tanke om Linksys måske ønsker af få aflivet funktionen totalt? - Det koster jo nok at vedligeholde, og det er vel ikke meget brugt af andre end os gamle 558 ejere :)

Men for FANDEN det er træls..

Er der nogen med tiny stocks der kan bekræfte at det virker der?? - Så kan man sku da betale sig fra det...

JEG HAR FUNDET EN FUSKE LØSNING...
Sæt din Kiss til at starte optagelsen 65 minutter før, istedet for 5... Så får du den optagelse d ønsker - Det koster så en time i den anden ende, men hvis man ikke optage en masse efter hinanden vil det i de fleste tilfælde gå godt....

Skrevet af: Aleks
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 15:50
Er der nogen som ved hvordan Kiss EPG-systemet fungerer??? Jeg tænker på om vi ved hvor de henter oplysningerne henne???

For hvis vi kan finde ud af det, kan vi vel lave vores egen EPG, jeg skulle nok kunne finde en server og lave noget programmering, hvis der er nogle der ved hvor EPG kan hentes og i hvilket format de skal leveres til Kiss'en!!!

-------------
KiSS DP-558

Skrevet af: Blueyed1
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 16:47
Umiddelbart virker det fint i TinyStocks..

/Blueyed1

Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 21:06
Jeg har lige skifter til Tiny Stocks. Det kostede 152 kr. for et år. Jeg tænkte at det er vær at betale for så slipper jeg måske for der frustrationer som Linksys giver med deres ringe EGP service.
Jeg vender tilbage med en status på TinyStocks EGP service, og om den virker som den skal efter jeg har brugt den lidt. Jeg vil jo ikke anbefale den hvis den ikke virker.
Men umiddelbart ser det positivt ud. Jeg har sat nogle favoritter til optagelse, og den startede optagelsen på det rigtige tidspunkt. :) 

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 22:40
Så har jeg testet tinystocks EGP i nogle dag og kan kun anbefale den.
Den virker som den skal. Der er tilmed flere kanaler bl.a 3plus og andre der ikke er i Kiss EGP. Det ser også ud til at oversigten er mere detaljeret fx er hele programbeskrivelsen med samt alle programmerne på morgen børne tv på TV2 udspecificeret og ikke bare som en samlet "bjælke".
Online EGPen er i orden og sender med det sammen til kissen.
Så hermed en anbefaling herfra. :)
Eneste minus er at den koster ca 150 kr. om året, men det er en pris jeg gerne vil betale for en service der virker. Så vil jeg bare håbe at det holder i fremtiden og der ikke kommer problemer med servicen.

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 17:31
Tak for det  -pænt af dig at melde status..

Tror også lige TS fik sig et par ekstra kunder der :)

Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 18:32
Som ventet (ved skift til sommertid) så virker EPG ellers igen.

Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af DeBoss DeBoss skrev:

Tak for det  -pænt af dig at melde status..

Tror også lige TS fik sig et par ekstra kunder der :)

Det er jo muligt. Jeg skal lige henvise til at jeg ikke har aktier eller andet i firmaet TinyStocks. LOL

Men blot glad for at det EGP'en fungerer perfekt der.

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Som ventet (ved skift til sommertid) så virker EPG ellers igen.

Det er jo godt og tillykke med det. Det gør den også ved TinyStocks Smile
Jeg var vare træt af at LinkSysy og TVTVs EGP til Kissén er gået ned i længere perioder på det seneste. Derfor skiftede jeg til TinyStocks. Så jeg er 150 kr. fattigere men riger på mindre frustrationer. Ouch

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af htom htom skrev:

Det er jo godt og tillykke med det. Det gør den også ved TinyStocks Smile

Og det gør den sikkert også ved TinyStock næste gang den går ned hos Linksys eller næste gang vi skal skifte tid :)

Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 06:29
Tjaa.. jeg vil lige gøre opmærksom på at da Linksys EPG gik i DNS-ged her sidste gang, virkede Tiny Stock heller ikke... jo, den var oppe og man kunne programmere, men det indprogrammerede nåede aldrig frem til KISS'en... Så helt stand-alone er Tiny Stock ikke, selvom man kunne tro/håbe på det.

/Blueyed1

Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Blueyed1 Blueyed1 skrev:

Tjaa.. jeg vil lige gøre opmærksom på at da Linksys EPG gik i DNS-ged her sidste gang, virkede Tiny Stock heller ikke... jo, den var oppe og man kunne programmere, men det indprogrammerede nåede aldrig frem til KISS'en... Så helt stand-alone er Tiny Stock ikke, selvom man kunne tro/håbe på det.

/Blueyed1

Godt du nævner det. Jeg oplevede det ikke da jeg ikke var skiftede til TinyStock på det tidspunkt.

Endnu en positiv jeg opdagede med TinyStock er at den også har DR Ramasjan, DR K, TV2 News, 6'eren, og den del andre kanaler som Linksys mangler (Så vi jeg ved).

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 22:10

Det er jo muligt. Jeg skal lige henvise til at jeg ikke har aktier eller andet i firmaet TinyStocks. LOL

Det var bestemt heller ikke en stikker - Blot en konstatering om at når Linksys ikke magter at styre EPG'en, så ville TS forhåbentligt mærke det ved flere tilmeldinger  :)

Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af DeBoss DeBoss skrev:

Det var bestemt heller ikke en stikker - Blot en konstatering om at når Linksys ikke magter at styre EPG'en, så ville TS forhåbentligt mærke det ved flere tilmeldinger  :)

Ja, det var også sådan jeg opfattede det. Jeg vil nu ikke anbefale TinyStock hvis det ikke virkede. Så Linksys må oppe sig. Jeg tror blot at de ikke er interesseret i andet end at udfase deres EGP. Kissen er jo gammel og der er nok ikke så mange bruger tilbage. Jeg har selv måtte reparere strømforsyningen, men der er nok mange der bare har valgt at smide Kisse ud når den står af (hvilken den højst tænkeligt gør efter et par år).  

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 14:04
Så er det snart slut ?
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?p=184495&posted=1#post184495 - http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?p=184495&posted=1#post184495

Ouch

/Blueyed1

Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 14:38
Øv - så er det spændende om TS virker efter dette men det ser det jo ud til at den vil.

Skrevet af: Allan M.
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 15:42
Det vil bare være ret ærgeligt at betale for TinyStock hvis det viser sig at det ikke virker efter 1. juli Unhappy Men hvis jeg kender Linksys, så vil det nok være svært at få bekræftet.

Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

Det vil bare være ret ærgeligt at betale for TinyStock hvis det viser sig at det ikke virker efter 1. juli Unhappy Men hvis jeg kender Linksys, så vil det nok være svært at få bekræftet.

Så havde jeg for en gang skyld ret i at Linksys vil udfase deres EGP.

TinyStocks har ikke direkte noget at gøre med LinkSys. Det skriver de på deres side. Men vi må maile TinyStocks for at få Be eller afkræftet om deres EGP virker når LinkSys stopper deres.

-------------
MVH Frede

Skrevet af: madsv
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 00:06
Hej,
jeg fik lige dette svar fra Tinystocks support:
"Hi,
The TinyStocks EPG will keep on running for as long as there are people that want to subscribe to it."

Så det ser jo meget godt ud :-)
Mads
--

Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 01:37
Oprindeligt skrevet af madsv madsv skrev:

Hej,
jeg fik lige dette svar fra Tinystocks support:
"Hi,
The TinyStocks EPG will keep on running for as long as there are people that want to subscribe to it."

Så det ser jo meget godt ud :-)
Mads
--

Det var det svar jeg håbede på. Mon ikke de får en håndfuld nye medlemmer efter d. 1. juli?

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 08:31
jo det gør de. Hvad skulle vi ellers gøre? -stå med en stak ubrugelige brødkasser efter 1/7 som ikke kan andet end en alm. HD-optager til 900,-

Skrevet af: Flim
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 09:01
Hvor står der at man skal betale de 150,- om året?

Synes ikke jeg kan finde info om det nogen steder. Der står bare at man skal tilføje 2 nye steder til ens KML Favorite Links, men hvordan betaler/registrerer jeg?

-------------
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!

Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 09:40

Det var det svar jeg håbede på. Mon ikke de får en håndfuld nye medlemmer efter d. 1. juli?

Hvorfor vente så længe med at oprette sig. Kiss's EPG fungerer jo ikke efter hensigten pt., og kommer sikkert ikke til det på noget tidspukt når de alligevel har tænkt sig at lukke ned for den.

Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 10:15
Det var måske værd lige at følge med i denne tråd her http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23684 - http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23684
Jeg har som nævnt selv oplevet at da http://epg.kml.kiss-technology.com/ - http://epg.kml.kiss-technology.com var nede, var TS-EPG godt nok oppe, men optagelserne blev ikke sendt til min KISS... Så hvad nu hvis http://epg.kml.kiss-technology.com/ - http://epg.kml.kiss-technology.com dør ??

/Blueyed1

Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 11:17

Det var måske værd lige at følge med i denne tråd her http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23684 - http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23684
Jeg har som nævnt selv oplevet at da http://epg.kml.kiss-technology.com/ - http://epg.kml.kiss-technology.com var nede, var TS-EPG godt nok oppe, men optagelserne blev ikke sendt til min KISS... Så hvad nu hvis http://epg.kml.kiss-technology.com/ - http://epg.kml.kiss-technology.com dør ??  
/Blueyed1

Hmm, det skal åbenbart ikke være alt for nemt Ouch Jeg tror jeg venter med at betale til TS, indtil der er kommet klarhed over situationen.
Men ved du om det kun er ved online programmeringer at TS ikke har virket når Kiss-EPG har været nede, eller gælder det også når man gør det direkte på Kiss'en?

Jeg har selv lidt på fornemmelsen at mange af funktionerne er afhængige af online delen, og er det tilfældet så risikerer vi jo at vores maskiner er så godt som værdiløse om kort tid Dead

Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 11:22
Jeg ved ikke noget med sikkerhed, andet end at der var problemer med TS-EPG da KISS EPG'en var nede. Men på tråden http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23684 - http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23684 nævnes det jo at TS-EPG sender data'en til KISS EPG... Det er vel uanset om det foregår fra KISS'en eller TS-EPG?

/Blueyed1

Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 12:32

Jeg ved ikke noget med sikkerhed, andet end at der var problemer med TS-EPG da KISS EPG'en var nede. Men på tråden http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23684 - http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23684 nævnes det jo at TS-EPG sender data'en til KISS EPG... Det er vel uanset om det foregår fra KISS'en eller TS-EPG?

/Blueyed1

Jeg læste det også sådan at TinyStocks teknologi basere sig på KISS EGP og måske bruger Kiss online basen til kommunikation til ens maskine. De ligner jo også hinanden på online delen. TinyStock er bare grøn hvor Kiss er blå. TS skriver på deres side at de IKKE har noget med KISS/Linksys at gøre. Jeg skal nok give status på TS EGP her på forummet efter de 1. juli.

-------------
MVH Frede

Skrevet af: prospero
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 12:28

Jeg læste det også sådan at TinyStocks teknologi basere sig på KISS EGP og måske bruger Kiss online basen til kommunikation til ens maskine. De ligner jo også hinanden på online delen. TinyStock er bare grøn hvor Kiss er blå. TS skriver på deres side at de IKKE har noget med KISS/Linksys at gøre. Jeg skal nok give status på TS EGP her på forummet efter de 1. juli.

Jeg er endnu en ked Kiss bruger som har mistet EPG funktionalitet - så jeg har forsøgt at sætte TinyStock EPG op.

Én lille opdagelse jeg lige gjorde var, at selvom jeg ALDRIG har været på TinyStocks webside før, så er det mit kodeord til Kiss EPG som også virker til TS EPG - og da jeg loggede på med min email adresse så kendte TS EPG allerede min player ID! Dvs at TS baserer sig helt sikkert på Kiss EPG i et eller andet omfang! Hvor skulle de ellers kende min player ID og kodeord fra...

Jeg er rigtigt spændt på at se om TS EPG virker efter 1. juli...

Et andet problem er, at ifølge en gammel Kiss ingeniør jeg har kontakt til, er at web adressen som Kiss'en henter EPG informationer fra hardcoded i firmware - så selv HVIS kiss brugerne laver en ny opensource version af EPG, så er det ikke så nemt at få Kiss'en til at hente info fra et nyt sted...

Jeg graver lidt i kontakter efter nogen der ved noget / måske kan hjælpe og melder tilbage.

Mvh Casper A.

Skrevet af: frold
Skrevet den: 18-Maj-2010 kl. 20:08
Er der noget nyt i sagen?

-------------
mvh

Frederik

TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb

Skrevet den: 19-Maj-2010 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af frold frold skrev:

Er der noget nyt i sagen?

Ikke andet end at TinyStock kører fint.
Jeg havde fat i deres support to gange i marts måned da EGPén havde forkert dato og tid. De rettede fejlen inden for 12 timer. Anden gang fik jeg en meddeles om at de ville skifte EGP udbyder. Siden da har det kørt upåklageligt.
De har tidligere i denne tråd skrevet at de opretholder servicen hvis der er kunder nok.
Måske skal du til lommen efter 1. juni?
"Giv lyd" efter 1. juni så jeg husker at skrive en status på TinyStock herinde.

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 19-Maj-2010 kl. 13:18
Jeg har også lige betalt for TS. Jeg har dog et problem at jeg har 2 recordere og på den ene får jeg en netværksfejl når jeg prøver at forbinde mig til TS. Den anden hvor jeg har abonnement på kører fint. Jeg går ud fra at jeg skal betale 2 gange abonnement når jeg har 2 ik' ?

Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Woodhead Woodhead skrev:

Jeg har også lige betalt for TS. Jeg har dog et problem at jeg har 2 recordere og på den ene får jeg en netværksfejl når jeg prøver at forbinde mig til TS. Den anden hvor jeg har abonnement på kører fint. Jeg går ud fra at jeg skal betale 2 gange abonnement når jeg har 2 ik' ?

Jo du kommer nok til at betale for to, da maskinerne er "bundet" af maskin nummeret.

-------------
MVH Frede

Skrevet af: mortensendk
Skrevet den: 19-Februar-2011 kl. 09:50
Hej med jer Vorker det stadig nu da vi siger 2011
Mortensen

Skrevet den: 19-Februar-2011 kl. 13:46
Hej, ja TinyStocks virker upåklageligt

/Blueyed1

Skrevet den: 19-Februar-2011 kl. 21:28
Det er også fint her! Efter noget rod for et år siden, har jeg ikke oplevet problemer.

-------------
MVH Frede

Skrevet af: Lill.Bech
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 12:12
Hej der

Jeg bruger Tiny Stock på min Kiss VR-558, men når jeg forsøger at bruge EPG-guiden fra selve Kiss'en går det galt, når jeg trykker record og ja til bekræft ekstern planlagt epg-optagelse, får jeg følgende besked: There was an error creating a recording event.
fejlen kan være følgende:
kanalen er ikke mappet - det er den
tidsoverlap med anden optagelse - det er der ikke
Bruger jeg samme epg-guiden fra en pc er der intet problem, alt fungere fint

Er der nogen der kender denne fejl og en løsning på problemet?

Mvh

Lill

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 21:33
Er problemet opstået da vi gik over til sommertid?

Du skal huske at stille din Kiss til sommertid manuelt. Nogle gange er det der problemet ligger.

Ellers kan du skrive til TinyStocks. Jeg har kun oplevet godt service der fra. Måske kan der være en fejl i deres IP til din Kiss selv om det virker underligt da den godt kan finde den genne EGP på computeren.

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 22:13
Hej der
Nej problemet opstod før sommertid - jeg har husket at stille den til sommertid, viste sig at det hjalp at opdatere firmvare til den sidst opdateret version, mappe alle kanaler på ny og resette hvilken epg-guide den skal anvende, besværligt men nu fungere det igen
Ved du om Tiny Stocks har nogen planer om at understøtte kanal 4 - 5 - 6?
Mvh
Lill

Skrevet den: 01-April-2011 kl. 01:02
Det var godt du fandt problemet.

Jeg har kanal 4-5-6 her. Du burde også have dem. Har du husket at tilføje dem til EGP-ID og under favoritter i TinyStock program menuen? 

-------------
MVH Frede

Skrevet den: 01-April-2011 kl. 10:53
Tak - og det var jo lige præcis det jeg havde glemt med de 3 kanaler, glemt at tilføje dem under favoriter.
Fedt med en bruger som dig, der har helt styr på det
Mvh

Lill

Skrevet den: 01-April-2011 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Lill.Bech Lill.Bech skrev:

Tak - og det var jo lige præcis det jeg havde glemt med de 3 kanaler, glemt at tilføje dem under favoriter.
Fedt med en bruger som dig, der har helt styr på det
Mvh

Lill

Velbekomme Wink 

-------------
MVH Frede

Skrevet af: Amaroo
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 20:00
Er Tinystocks nede? 

Kan heller ikke komme ind på hjemmesiden...

VH Rasmus

Skrevet den: 27-April-2011 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Amaroo Amaroo skrev:

Er Tinystocks nede? 

Kan heller ikke komme ind på hjemmesiden...

VH Rasmus

Det virker heller ikke for mig.
/Blueyed1

Skrevet den: 27-April-2011 kl. 20:02
Heller ikke her

Skrevet den: 29-April-2011 kl. 08:41
Virker fint her! Så nu må de være oppe igen.

-------------
MVH Frede

Print side | Luk vindue