Print side | Luk vindue

"OSCAR" på TV2 eller DR

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77128
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 14:49

Emne: "OSCAR" på TV2 eller DR
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: "OSCAR" på TV2 eller DR
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 11:15
Synes det er for dårligt at Oscar Festen ikke blev sendt på landsdækkende Public Service kanal. Nu har vi lige haft Vinter Ol, med dækning af både TV2 og DR 24 timer i døgnet. Hvorfor skal filmfreaks så snydes? Det må da betegnes som en public service forpligtelse at vise verdens største filmpris uddeling for alle.Tongue

Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Synes det er for dårligt at Oscar Festen ikke blev sendt på landsdækkende Public Service kanal. ..........
Hvorfor skal filmfreaks så snydes? Det må da betegnes som en public service forpligtelse at vise verdens største filmpris uddeling for alle.Tongue

Tør øjnene Bambi, der kommer da et sammendrag med højdepunkterne iaften på DR2 kl. 21.00  LOL

Og kl. 23.00 vises et af de danske bidrag på samme kanal.

Mvh JørgenT

Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 15:02
TV2 har normalt dækket Oscar, men det er så efter at TV2 film er kommet til at de har valgt at vise det på den kanal, men bonusset i år var så at man kunne nyde det i HD.
Spoile vil jeg ikke, sikkert fordi du ikke så det på TV2 Film, men i det mindste fik min personlige favorit i en enkelt med sig hjem for bedste Makeup.

Men verdens største pris uddeling ved jeg nu ikke, mange i film industrien er mere interesseret i at blive nomineret og evt. vinde en gylden palme i Cannes der i år løber af stablen 12-23 Maj.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 15:27
Jeg har set at der kommer et sammendrag iaften på DR2, men det er jo ikke det samme, vel?Tongue

Jamen det er ikke iorden at flytte det til TV2 Film, som er en betalingskanal. Og Cannes bliver så vidt jeg ved heller ikke vist i hele sin udstrækning på DR eller TV2Unhappy

Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 21:02

Nogen der så det live?

For damn det er da en skandale at DR2 sender oscar sammendraget i 4:3 !

Skrevet af: Willum
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

TV2 har normalt dækket Oscar, men det er så efter at TV2 film er kommet til at de har valgt at vise det på den kanal, men bonusset i år var så at man kunne nyde det i HD.
Spoile vil jeg ikke, sikkert fordi du ikke så det på TV2 Film, men i det mindste fik min personlige favorit i en enkelt med sig hjem for bedste Makeup.

Du skriver at det var bonus i år. Jeg kan så fortælle at det var præcist det samme sidste år hvor jeg sad og så det i HD på TV2 Film HD. Så det er ikke noget nyt at de har gjort sådan i år.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Nogen der så det live?

For damn det er da en skandale at DR2 sender oscar sammendraget i 4:3 !

De gad nok ikke betale for et HD feed de alligevel ikke skulle bruge til noget. SD er 4:3 i USA.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 23:01
Forfærdelig billedkvalitet og knitrende dårlig lyd. Thank you DR Dead

Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 23:18
Jeg må også tilstå, at jeg er dybt skuffet over DR hvad angår deres måde at vise oscarshowet. Det blev sendt i 4:3 skodkvalitet (sikkert NTSC kilde konverteret til PAL) på trods af at showet er produceret i 16:9 HDTV, og så røg underteksterne sig en tur i 20 minuters tid...

Det er en ommer DR Thumbs Down

Skrevet af: Hamster13
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg må også tilstå, at jeg er dybt skuffet over DR hvad angår deres måde at vise oscarshowet. Det blev sendt i 4:3 skodkvalitet (sikkert NTSC kilde konverteret til PAL) på trods af at showet er produceret i 16:9 HDTV, og så røg underteksterne sig en tur i 20 minuters tid...

Det er en ommer DR Thumbs Down

Det er sgu da også meget bedre at se en go' film frem for et ligegyldigt award-show... Dead

Personligt får jeg i hvert fald røde knopper af alle de forskellige prisuddelinger. Og The Oscars er da det mest kedelige af dem alle... Angry

Nå, men det er jo bare min ligegyldige mening. Håber trods alt at dem, der sad oppe hele natten, synes det var det værd. Det er jo det der med smag og behag... Wink

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:15
Nogen følger med i sport og ser lodtrækningerne til kommende turneringer

Andre ser mange film og ser prisuddelinger og andet festivitas for at følge deres yndlings skuespillere

Sådan er vi så forskelligeTongue

Print side | Luk vindue