Print side | Luk vindue

G20 og billede indstilling

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77154
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 02:47

Emne: G20 og billede indstilling
Skrevet af: pipper
Emne: G20 og billede indstilling
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 18:15
Hej.

Så har jeg købt et Panasonic G20.
Jeg har et spørgsmål til testen af dette tv herinde.

Hvordan justerer jeg på RGB farverne.?

Jeg er godt nok langt fra imponeret over billedet
indtil videre. Det er ikke nært så godt som mit PX70.

Jeg har samme problem som jeg havde på X10'eren. Her kunne
jeg ikke få tv'et til at vise ordenligt hvid. Der er for meget rødt i den hvide trist

mvh

Svar:
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 18:18
Måske du kan bruge Flatpanels.dk indstillinger.

Efter kalibrering
Profil: THX
Kontrast 36
Lys: 0
Farve: 30
Skarphed: 0
Farvestyring Fra
Eco-format Fra
P-NR Fra
Intelligent Frame Creation Til/Fra
Panel Til
R-gain +3
G-gain -2
B-gain 0
R-cutoff +2
G-cutoff -1
B-cutoff 0

Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 18:18
Aktiver ISF indstillinger i system menuen så får du adgang til avancerede indstillinger under billede menu.

Desuden vil et korrekt billede altid føles mere varmt i starten hvis man er vant til et mere ukorrekt køligt billede.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 18:37
Det vil jeg lige prøve.

@Nexeren - joe men det kan jo ikke passe at alt hvidt som skal være hvidt vises
lyserødt.
Selv de hvide skyer er lyserøde (som om de var forurenet) Confused

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 18:45
Kan ikke finde den menu?

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 18:47
Hvidt skal selvfølgelig ikke være fuldstændig lyserødt. Det kan jo også være at dit PX70 var indstillet en smule køligt? Jeg havde selv et PX70 før mit X10 og kan godt nikke genkende til det lidt varme billede på X10, men jeg vænnede mig til det efter noget tid.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 18:58
Havde også et X10 før mit nyindkøbte G20. X10'eren røg tilbage pga farven.

Nu håber jeg sgu at jeg kan justere mig ud af det på G20'eren som mange herinde har sagt jeg kan. Ellers er det slut med plasma.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:02
Du skal ind i menuen "indstillinger" og så mener jeg at selve funktionen til at aktivere ISF ligger i menuen system eller lign. Herefter skulle du gerne få en menu under "Billede" der hedder avanceret justering eller sådan noget. Om den først dukker op på profil THX, Professional 1 eller 2 skal jeg ikke lige kunne sige. Så meget har jeg ikke leget endnu.

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Havde også et X10 før mit nyindkøbte G20. X10'eren røg tilbage pga farven.

Nu håber jeg sgu at jeg kan justere mig ud af det på G20'eren som mange herinde har sagt jeg kan. Ellers er det slut med plasma.

Jeg var også én af dem, som var ret så utilfreds med X10, som i bund og grund havde ret mange billedmæssige fejl/svagheder, men igen, man kan selvfølgelig ikke forlange det hele til de penge.

Regner godt nok også med, at G20 ikke bare er bedre, men markant bedre end X10, og at farverne er korrigeret lidt bedre til i forhold til G10 for ellers fatter jeg ikke en klap af al den positive omtale af denne model. Men det lyder nu lovende. Du må meget gerne dele ud af din erfaring, når du kommer så langt, og det kan ikke gå hurtigt nok:)

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:19
Det skal jeg nok.
Jeg fatter ikke at den får så gode anmeldelser.
Den står ikke nær så godt som mit 3 år gamle PX70.

Vi sidder lige nu og ser TV2 nyhederne. På Jess Dorph ansigt
kan man næsten ikke se rynkerne på G20'eren. På Px70 er de meget mere tydeligt.
Måske Jess helst ser vi har et G20 i de danske stuer. Wink

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:42
Hej , det er også lidt den erfaring jeg har fra mit PZ80 , så jeg bruger en extern tuner , også pga mpeg4. Når jeg bruger den externe tuner er billedet mere detaljeret...Har du prøvet en extern box og evt Blu-ray?...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: katbird
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:46

Det skal jeg nok.

Jeg tror helt sikkert .at enten er der en fejl med dit nye tv , eller også har du bare vænnet dig til dit gamle tv's måde at vise et billede på .Jeg har meget svært ved at tro at et G20 ikke skulle ha´et bedre billede end et 3 år gammelt PX70.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:48
Hvor stort var dit PX70 og dit nye G20 i tommer?

@hopgreve.
Havde tænkt på det samme og det skal prøves. Så syntes jeg bare at ide'en med en indbygget tuner ligesom er væk.
Jeg må sige at jeg sidder og bliver mere og mere hidsig på tv'et.Cry

@pipper , var der ikke noget med at du bruger en ext box til dit PX70? , kan du evt prøve den på G20 , bare for en test...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:49
Come on.. Selvfølgelig er det bedre end et 3 år gammelt tv som endda er en entry model. Det er et spørgsmål om indstillinger og nok også om, at du er blevet vant til dit gamle tv. 

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:53
Tror ikke der er en fejl på tv'et.
Det samme fik jeg jo at vide med det X10 jeg havde.

Jeg tror desværre ikke at jeg er til plasma mere.
Jeg undre mig bare over at "eliten" siger at plasma levere
bedre farver end LCD/LED. Jeg prøver lige at oploade billeder

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:55
hvordan ligger jeg et billede ind her på recodere?

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:06
Hej , du kan trykke på Full Reply Editor , og herefter Indsæt Billede
MVH

-------------

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:07

Det skal jeg nok.Jeg fatter ikke at den får så gode anmeldelser.Den står ikke nær så godt som mit 3 år gamle PX70.Vi sidder lige nu og ser TV2 nyhederne. På Jess Dorph ansigtkan man næsten ikke se rynkerne på G20'eren. På Px70 er de meget mere tydeligt.Måske Jess helst ser vi har et G20 i de danske stuer. Wink

Måske ikke lige idag, men måske er du mere tilfreds imorgen

Pipper: find en der kan hjælpe dig

-------------
E.L.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

@pipper , var der ikke noget med at du bruger en ext box til dit PX70? , kan du evt prøve den på G20 , bare for en test...
MVH

Det hjalp utroligt meget at køre den igennem Samsung decoderen.
Nu står billedet meget mere tydeligt.
Hvordan kan det være - Er det fordi at modtageren ikke er nær så god i tv'et som i decoderen?

Nu skal jeg så lige se om det lyserøde forsvinder ved at køre igennem boksen.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:30
Ja , tuneren er nok ikke så god i tvèt som i boxen . Jeg har også en panasonic recorder , og hvis jeg bruger tuneren i den , er billedet heller ikke så godt som via min united boxEmbarrassed....
MVH

-------------

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:38
Lidt træls må man sige. Så er ide'en jo ligesom lidt væk med den indbyggede dvb-c tuner.

Jeg kan se at der står 1080i/50 hz når jeg slår den over på hdmi hvor decoderen er sat til.
Skal der ikke stå 100 hz?

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:40
Hmm , det tror jeg ikke , de 50hz angiver vist det modtagne signal...Her du evt en Blu-ray du kan prøve?....
MVH

-------------

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:44

Hmm , det tror jeg ikke , de 50hz angiver vist det modtagne signal...Her du evt en Blu-ray du kan prøve?....
MVH

Det har jeg desværre ikke.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 20:45
He He , det er altså et " must "Smile....
MVH

-------------

Skrevet af: JA
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Det skal jeg nok.

Jeg tror helt sikkert .at enten er der en fejl med dit nye tv , eller også har du bare vænnet dig til dit gamle tv's måde at vise et billede på .Jeg har meget svært ved at tro at et G20 ikke skulle ha´et bedre billede end et 3 år gammelt PX70.

Desværre - det er sikkert rigtig nok - billigere skærm --> biligere tunere, scallere etc. Min 50PV600 står idag stadig bedre end de seneste pana plasma ved SD. Man får hvad man betaler for - det er svært at finde en god 42" til under 15.000. Synes man bliver skuffet hvert år når der bliver lovet fantastiske fremskridt - men hver gang kan jeg ikke se forskel - tværtimod som sagt SD bliver ringere og ringere for hvert år - som om de nedprioriterer SD tuner og scaller.

Der er ikke meget at hente fra PX70 til en G20, måske snarere tvært imod som du erfarer - du kan jo levere tilbage.

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det skal jeg nok.

Desværre - det er sikkert rigtig nok - billigere skærm --> biligere tunere, scallere etc. Min 50PV600 står idag stadig bedre end de seneste pana plasma ved SD. Man får hvad man betaler for - det er svært at finde en god 42" til under 15.000.

Der er ikke meget at hente fra PX70 til en G20, måske snarere tvært imod som du erfarer - du kan jo levere tilbage.
Rolig nu

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Det skal jeg nok.

Desværre - det er sikkert rigtig nok - billigere skærm --> biligere tunere, scallere etc. Min 50PV600 står idag stadig bedre end de seneste pana plasma ved SD. Man får hvad man betaler for - det er svært at finde en god 42" til under 15.000.

Rolig nu

Er helt rolig - og afklaret -  har haft min 50PV600 i godt 4 år, genial skærm, kvalitet i top bygget som til industriel brug, billede i top ( undtagen om dagen, genskin ). Andre PV60/PV600 ejere har oplevet det samme da de ville "opgradere", det blev en "nedgradering" Ouch   . men klart der skal være forskel på en 50" til 32.000 og en til 12.000.

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:17
Hej JA

Du Skriver:
Min 50PV600 står idag stadig bedre end de seneste pana plasma ved SD. Man får hvad man betaler for -

Er det nu man skal grine
Den må du længere ud på bølandet med

en ommer

Ja, det er svært at finde en god 42" Samsung til under 15.000.

-------------
E.L.

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:20
Mangler der ikke en mulighed for at kunne ignorere en person på dette forum ,eller har jeg bare ikke fundet den funktion endnu?

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Hej JA

Du Skriver:
Min 50PV600 står idag stadig bedre end de seneste pana plasma ved SD. Man får hvad man betaler for -

Er det nu man skal grine
Den må du længere ud på bølandet med

en ommer

Ja, det er svært at finde en god 42" Samsung til under 15.000.

En 50" til 32.000 i 2006, tror du ikke der er en grund til den kostede kassen ? Hvorfor kostede Pioneer dengang også 30-40.000 ? .... i 2006 kroner ...

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:24
Helt ærligt JA , denne tråd er om G20 billed indstillinger , du skriver i alle tråde om dit gamle tv til 32000kr , opret dog en tråd om det ....
MVH

-------------

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:28

Helt ærligt JA , denne tråd er om G20 billed indstillinger , du skriver i alle tråde om dit gamle tv til 32000kr , opret dog en tråd om det ....
MVH

Manden har lige købt en ny G20 og synes den står dårligere end hans PX70 - det er ret relevant at få belyst hvorfor, det er ret relevant for andre PX60/70/80/90 ejere at vide at det måske er en nedgradering og penge ud ad vinduet, afhængig af - øhhh tjo af hvad, øhh hvorfor opgradere, øhh hvad er det helt præcist man opnår  .......

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:31

MVH

Manden har lige købt en ny G20 og synes den står dårligere end hans PX70 - det er ret relevant at få belyst hvorfor, det er ret relevant for andre PX60/70/80/90 ejere at vide at det måske er en nedgradering og penge ud ad vinduet, afhængig af - øhhh tjo af hvad, øhh hvorfor opgradere, øhh hvad er det helt præcist man opnår  .......
Ja JA , men så kom med et råd , som jeg gjorde . Alt det du kan sige , er at der ikke er noget bedre end en gammel panasonic til 32000kr....
MVH

-------------

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:39
Til Pipper:
Hvordan er det med THX indstilling uden ændringer? Efter hvad der står på Flatpanes test skulle THX profilen være mere rigtig på G20 end på V10.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 22:54

MVH

Ja JA , men så kom med et råd , som jeg gjorde . Alt det du kan sige , er at der ikke er noget bedre end en gammel panasonic til 32000kr....
MVH

.... behold din 60/70/80/90 pana plasma, det er ikke det værd at købe nyt ... eller før du køber nyt, tjek om der er en forbedring, om det er pengene værd ....

Råd omkring indstilling, hvis ikke han leverer retur, ..... tror ikke man kan indstille sig ud af low-budget tuner og scaller - man kan evt som også omtalt bruge extern kvalitets tuner og scaller.

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 23:28

MVH

Det hjalp utroligt meget at køre den igennem Samsung decoderen.
Nu står billedet meget mere tydeligt.
Hvordan kan det være - Er det fordi at modtageren ikke er nær så god i tv'et som i decoderen?

Nu skal jeg så lige se om det lyserøde forsvinder ved at køre igennem boksen.

Det lød næsten for godt, til at være sandt, at den nye Panasonic G20 skulle være så god, som folk har pisket en stemning op omkring. Især hvis kvaliteten ikke er bedre ved SD, end det pipper oplever og kan se en tydelig forbedring ved at bruge den sammen med Samsung boksen. Så hvis man ser meget SD tv, så er denne skærm sikkert ikke det rette valg. 

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 23:37
 - og her er det så,at jeg tror væsentlig mere på diverse testcrew ( -ikke mindst Rasmus Larsen), end på en enkelt brugers lidt famlende erfaring . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og her er det så,at jeg tror væsentlig mere på diverse testcrew ( -ikke mindst Rasmus Larsen), end på en enkelt brugers lidt famlende erfaring . .

Det man skal ha med, når Rasmus Larsen laver test, er at han ikke tester tv'es evne eller mangle på samme, når vi snakker DVB-C. Og måske derfor han ikke har opdaget, at den har en svaghed her!

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 00:06
Prolemet er at der efterhånden er ganske mange tunere og scallere i fladskærme, for at dække det hele - low og midrange der konkurrerer på pris må skære et sted, der må prioriteres. Det forekommer at visse fabrikanter bevidst prioritere der hvor reviews typisk tester - på bluray. På bekostning af eksempelvis SD og/eller DVB-C tuneren. Hertil pana kom måske lidt sent igang med DVB-C tunere og har måske ikke produktmodnet tilstrækkeligt ?

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 08:11

MVH

MVH
forstå ikke nogen gider og hører på ham.

en pan fra 2006 kostede i 2006 32000 fordi produtionomkostning var meget højere end i dag.
på nogen områder er kvaliteten gået ned og det er prisen også i den grad.

men at i gider og bruge krudt på at en skærm fra 2006 stort set er lige så god som en g20
hold da opConfused

har selv set en g20 i weekenden og har stort set set alle pan skærm i gennem tiden.
en g20 er den bedste de har lavet.
Men har ikke set et billede med den indbyggede tuner.
for der har Ja sikkert ret for en gangs skyld
selvom de skriver den indbyggede scalere skulle være bedre, er den nok ikke topklasse.
netop grunden til man køber en oppo 83 til dvd, fremfor en dvd afspiller til 300 kr i føtex.
men med canal digtial box og en g20 få man alså noget af det bedste billede.
Især HD stå fremragende og med mange flere detajler end før.
sort er ikke så dyb som kuro, der er tydeligt men fordi shadow detail er blevet en del bedre.
lægger man ikke så meget mærke til det og især hvis man ikke ser på en kuro til hverdag. 

Utroligt man kan en skærm til denne pris. Så kan man alså forlange meget mere.

Men thx indstilling er alså den bedste indsstilling ud af boxen. Men i denne er indstilling er billedet også noget anderledes end mit tidligere px80. Netop fordi det er mere korrekt.
sikkert en del af forklaringen på nogen synes billedet er bedre på px70, som man har set på i mange år. Sammenholdt med en lidt ringe scalere, min håber den er blevet end g10 modellen. 

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 08:40
Ny test af  Panasonic G20
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm - http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm - "The Panasonic TX-P42G20’s handling of standard-def signal — especially 576i — is much improved compared to last year’s G10 and, for that matter, V10 plasma series."

Skrevet af: ole post
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 08:52
jeg syntes at det er besynderligt når man køber et tv, at man så skal igennem en omfattende justering for så at få et rimelig billede. det skal da bare være iorden når man tænder op.
det lyder da helt hen i vejret er der er lyserøde skyer, der må være tale om en fejl, har selv et pana  i pv 600 serien og det leverede da et rimelig billede fra opstart.

-------------
Ole Hansen

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

jeg syntes at det er besynderligt når man køber et tv, at man så skal igennem en omfattende justering for så at få et rimelig billede. det skal da bare være iorden når man tænder op.
det lyder da helt hen i vejret er der er lyserøde skyer, der må være tale om en fejl, har selv et pana  i pv 600 serien og det leverede da et rimelig billede fra opstart.

Er det en omfattende justering synes du , at gå ind i en menu og vælge THX profilen, som ifølge flatpanels test

"THX profilen giver et fantastisk godt resultat, som også er væsentligt bedre end V10 serien fra 2009THX profilen sikrer flot og meget præcis farvegengivelse. De mørke gråtoner gengives også flot, som vidner om god shadow detail. Gamma er meget tæt på vores reference på 2.2 og afviger kun med omkring 0,05 over hele forløbet fra de mørke nuancer til de lyse. Det betyder, at billedkvaliteten i praksis er i god balance, og at farverne ikke over- eller undermættede. De mørke nuancer er ikke for mørke og de lyse nuancer er ikke for lyse (som typisk er tilfældet på LCD-TV).

Farvetemperaturen er lige en tand for lav, men det er dog ikke kritisk."

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 09:15

Ny test af  Panasonic G20
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm - http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm - "The Panasonic TX-P42G20’s handling of standard-def signal — especially 576i — is much improved compared to last year’s G10 and, for that matter, V10 plasma series."

Haha hvor morsom en test - med fast hånd kan han sammenligne med et TV han så sidste år - alle véd hvor svært det er at sammenligne selv når to skærme står side om side - men rigtig flot klaret af denne tester at han kan gøre det med hukommelsen, kompensere for kilde brugt etc Wink

Læser man i kommentarene, kommenterer en bruger sort niveau på højde med Kuro - men i testen står anderledes ???? Er testen siden blevet modereret ? 

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet af: Oakie
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 09:25
Hej

Pt har jeg et px70, g10 og et g20 og det bedste standard signal er PX 70 med Zaptorbox... G10 0g g20 er mere eller mindre det samme uden Zaptorbox. G20 med Zaptor giver for mig et væsentlig bedre billede. Især når der er tale om live udsendelser..

Oakie

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Hej

Pt har jeg et px70, g10 og et g20 og det bedste standard signal er PX 70 med Zaptorbox... G10 0g g20 er mere eller mindre det samme uden Zaptorbox. G20 med Zaptor giver for mig et væsentlig bedre billede. Især når der er tale om live udsendelser..

Oakie
den samme oplevelse jeg havde med en g10.
ekstern tuner var noget bedre.
ved ikke om det er særligt på panasonic fremfor andre mærker, det er der bare sikkert ikke så mange som har prøvet.
det samme med min px80, men min pio kan jeg ikke teste.
der sidder ingen tuner LOL

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

hvad mener du med rimelig billede fra opstart.

stort set alle andre producenter levere en skærm i butikindstilling. Rigtig mange sidder i dag med et tv og en butik indstilling. De mener også de har et rimelig billede fra opstart.

derfor er pan nemlig smarte og indfører thx. et klik og derved har man nogenlunde det mest optimale ens tv kan levere.

ja lyserøde skyer på et panasonic har jeg godt nok endnu til gode og se, med mindre det er def. 

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 10:20
Lyserøde skyer - hvor var det nu vi så det for ganske nyeligt - ahh ja, testen fra Bantam, men ingen kommentar på de lyserøde skyer selvom de skriger fra himlen ? Lagde godt mærke til de lyserøde streger, men antog det var kameraet der drillede.

Dette er ovenikøbet med en kallibrering af skærmen.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76819&PN=1&title=analyse-af-panasonic-txp42g20e - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76819&PN=1&title=analyse-af-panasonic-txp42g20e

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 10:35

Lyserøde skyer - hvor var det nu vi så det for ganske nyeligt - ahh ja, testen fra Bantam, men ingen kommentar på de lyserøde skyer selvom de skriger fra himlen ? Lagde godt mærke til de lyserøde streger, men antog det var kameraet der drillede.

Dette er ovenikøbet med en kallibrering af skærmen.

Skyer kan nu sagtens se lyserøde ud, afhængig af lyset, tidspunktet på dagen etc. Underteksterne ser hvide ud, det samme gør tank top'en på fyren i billedet. Så mon ikke det er en temmelig korrekt gengivelse af, hvordan skyerne (og underteksterne, og trøjen) så ud på det tidspunkt, eller har Panasonics TV en automatisk, intelligent måde at holde den korrekte farve på alt andet end skyer, som TV'et synes skal være lyserøde? Wink

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Hej

Oakie
den samme oplevelse jeg havde med en g10.
ekstern tuner var noget bedre.
ved ikke om det er særligt på panasonic fremfor andre mærker, det er der bare sikkert ikke så mange som har prøvet.
det samme med min px80, men min pio kan jeg ikke teste.
der sidder ingen tuner LOL

Da jeg købte min Samsung 50B850, prøvede jeg at sætte min Samsung YouSee boks på, fordi jeg synes SD billede var blevet dårligere, men der var ingen forskel på YouSee boksen og tv's DVB-C tuner. Så jeg måtte konkludere at grunden til, at SD billedet var blevet dårligere, var at jeg var gået fra 42" til 50" i en sidde afsted på ca. 2½- 3m.

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Skyer kan nu sagtens se lyserøde ud, afhængig af lyset, tidspunktet på dagen etc. Underteksterne ser hvide ud, det samme gør tank top'en på fyren i billedet. Så mon ikke det er en temmelig korrekt gengivelse af, hvordan skyerne (og underteksterne, og trøjen) så ud på det tidspunkt, eller har Panasonics TV en automatisk, intelligent måde at holde den korrekte farve på alt andet end skyer, som TV'et synes skal være lyserøde? Wink

Yep. Præcis det samme gælder for elefanter... LOL

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 10:54
Skyer kan nu sagtens se lyserøde ud, afhængig af lyset, tidspunktet på dagen etc

Det var lidt det jeg tænkte - men når en bruger klager over lyserøde skyer er det for tilfældigt. Det er på alle tre billeder !

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 11:18

Skyer kan nu sagtens se lyserøde ud, afhængig af lyset, tidspunktet på dagen etc

Det var lidt det jeg tænkte - men når en bruger klager over lyserøde skyer er det for tilfældigt. Det er på alle tre billeder !

LOL 

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 11:27

Man kan ikke regne med farverne. Jeg har målt de lyserøde skyer til R:187 G:187 B:206, så de er faktisk blå!

Det er den store sky i midten lige over personens hoved, jeg har målt. Pipetten er ikke kommet med på skærmbilledet.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:19
Drop nu de screenshots, - de fortæller jo ca ligeså meget om det virkelige livs billede, som TV´ets vægt  ! !

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:28
Så er jeg kommet lidt videre med mit problem.

Der er forskel på om man kører igennem en decoder eller tv'et tuner - sådan er det bare!!!
Billedet bliver mere sløret og får tendens til det lidt rødlige billede.

Når man kører igennem decoderen - i mit tilfælde Samsung fra Stofa bliver billedet mere tydeligt
og det røde skær i det hvide forsvinder også.

@lennon - Så kan du tro på mig eller lade være.

Jeg syntes det er ringe at tuneren ikke er på højde med en tuner i en decoder.

Skrevet af: SLETTET_20120103

LOL 

Flot JA, simpelthen flotLOLClapClap

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Man kan ikke regne med farverne. Jeg har målt de lyserøde skyer til R:187 G:187 B:206, så de er faktisk blå!

Det er den store sky i midten lige over personens hoved, jeg har målt. Pipetten er ikke kommet med på skærmbilledet.

Tak for klarlæggelsen - dvs skyerne er blå, ikke hvide eller lyserøde Disapprove

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:43

Der er forskel på om man kører igennem en decoder eller tv'et tuner - sådan er det bare!!!

Når man kører igennem decoderen - i mit tilfælde Samsung fra Stofa bliver billedet mere tydeligt

Pipper, Jeg synes det er super, at du har bragt det på banen, at G20 ikke er særlig god ved DVB-C.
Var meget tæt på, at anbefalde dette tv til mine forældre, men da de ser 80% SD tv og 20% DVD, så er dette tv ikke det rette for dem. Hvad hjælper det, at det spiller 110% ved blu-ray og kun er et middelmådigt tv på andre punkter.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:45

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

LOL

Tak for klarlæggelsen - dvs skyerne er blå, ikke hvide eller lyserøde Disapprove

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Pipper, Jeg synes det er super, at du har bragt det på banen, at G20 ikke er særlig god ved DVB-C.
Var meget tæt på, at anbefalde dette tv til mine forældre, men da de ser 80% SD tv og 20% DVD, så er dette tv ikke det rette for dem. Hvad hjælper det, at det spiller 110% ved blu-ray og kun er et middelmådigt tv på andre punkter.

Er det ikke lidt drastisk at dømme et tv ude på grund af én negativ oplevelse, hvorfor ikke vente med at høre, hvad dem der nu køber via fælleskøbet har at sige om G20 og dets DVB-C tuner?

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:56

Men hvilken profil bruger du? Er det THX eller hvad?

Har du også ens farve-indstilling på tuner og det stik du kører signalet ind i fra Samsung'en?

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:01

Ja, når man måler dem er de. Hvis de målte 187 187 187, var de helt nøjagtigt grå. Der er så noget mere blåt i (206). Det viser jo bare at man ikke kan regne med hvordan farverne ser ud på et foto.
Der var heller ingen farveprofil i de originale fotos, så ingen af os ved hvordan de skal vises på en computerskærm.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:02

Er det ikke lidt drastisk at dømme et tv ude på grund af én negativ oplevelse, hvorfor ikke vente med at se, hvad dem der nu køber via fælleskøbet har at sige om G20 og dets DVB-C tuner?

Problemet er, hvor mange opdager at de har et halv dårligt billede. Man skal jo ligesom ha noget og sammenligne med, enten skal man ha en DVB-C boks eller ha haft et tv tidligere, som gjorde det bedre end det nye G20. 

Skrevet af: Cami
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:22
Jeg må også indrømme at jeg er glad for at det bliver bragt på bane, for det er da et TV der er med i mine overvejelser. Men da alt live tv skal ses igennem den indbyggede DVB-C tuner, så er denne tråd da helt klart en øjenåbner. Men afventer da også andres reaktioner, især når man kan se at der er solgt en del via fælleskøbet til recordere-brugere.

Men at DVB-C tuneren i et TV ikke er "god nok", var slet ikke en parameter i min verden inden denne tråd... Så tak for det! :)

-------------
Mvh. Allan

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:23

Det er da en meget forhastet konklusion. Normalt er Box'en første led fra antennestikket og herfra kan ALT gå galt. Vi har mange beretninger om RF kabler der ikke duede. Så slå lige koldt vand........Tongue

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Cami Cami skrev:

Jeg må også indrømme at jeg er glad for at det bliver bragt på bane, for det er da et TV der er med i mine overvejelser. Men da alt live tv skal ses igennem den indbyggede DVB-C tuner, så er denne tråd da helt klart en øjenåbner. Men afventer da også andres reaktioner, især når man kan se at der er solgt en del via fælleskøbet til recordere-brugere.

Men at DVB-C tuneren i et TV ikke er "god nok", var slet ikke en parameter i min verden inden denne tråd... Så tak for det! :)
ergo er alle panasonic tv fra 2008 nemlig dårlige og man skal holde sig langt væk.
det er den scalere som sidder i deres tv som sikkert alt for dårlige.
lige som Ja skriver er prisen en årsag til dette.
man får alså ikke i pose og sæk.

men hvilken muligheder for en god 50 tommer i denne prisklasse har man så.
ikke engang selv om man betaler mere kan man få noget bedre og hvis en vt20 har samme problem så er man vil lige vidt.

har jo selv hørt i et halvt år og denne model var en kuro killer og det skulle blive et nyt reference
forstå det alså ikke, at nogen har regnet med det.

forventer noget mere af vt20 og hvis den heller ikke kommer helt på niveau eller en smule bedre end pio.
så må panasonic have sovet i timen, når de har alle midler til det.

det ændre bare ikke på faktum at en g20 stadig er en super skærm til billige penge.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:30

Det kommer også bag på mig, at det skulle være et problem.
Lad os håbe, at andre som har købt et G20 og stadige har DVB-C boks også vil teste om de kan se forskel.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:47

ergo er alle panasonic tv fra 2008 nemlig dårlige og man skal holde sig langt væk.

ikke engang selv om man betaler mere kan man få noget bedre og hvis en vt20 har samme problem så er man vil lige vidt.

har jo selv hørt i et halvt år og denne model var en kuro killer og det skulle blive et nyt reference

forventer noget mere af vt20 og hvis den heller ikke kommer helt på niveau eller en smule bedre end pio.

det ændre bare ikke på faktum at en g20 stadig er en super skærm til billige penge.

Du er nok inde på noget af det rigtige, at Panasonic scalere ikke er særlige gode og måske problemet ligger der. Faktisk kan jeg godt huske nu, da jeg havde mit Pana PZ85, så var det ikke nogle fornøjelse et se DVD på den. Mens samme DVD, stod knivskabt på mit LG 42PQ6000 og på mit Samsung 850

Skrevet af: Cami
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:51

man få alså ikke i pose og sæk.

Er ikke sikker på hvorfor jeg skulle citeres vedr. 2 år gamle Panasonic tv og JA?

En VT20 er også i mine overvejelser - men da ingen kender den endnu, ved ingen om den er den dobbelte pris værd - og hvem siger ikke at de lige nøjagtigt her har brugt samme tunere som i G20'eren? :)

tilføjer lige lidt til mit indlæg, da du gjorde det samme ;)

At G20'eren har et super billede er der vist ingen tvivl om, men det hjælper ikke meget hvis man, som mig, skal have sit input via dvb-c tuneren - som af en eller anden grund forringer billedeoplevelsen (afventer selvfølgelig og ser hvad andre siger).

-------------
Mvh. Allan

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er da en meget forhastet konklusion. Normalt er Box'en første led fra antennestikket og herfra kan ALT gå galt. Vi har mange beretninger om RF kabler der ikke duede. Så slå lige koldt vand........Tongue

Et dårligt kabel giver ikke slørede billeder når det er digitalt tv vi taler om.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Et dårligt kabel giver ikke slørede billeder når det er digitalt tv vi taler om.
Det er vel ikke digitalt før efter tuneren Smile

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 14:12
et dårlig RF kabel giver udfald, ikke slørede billeder.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 14:16

et dårlig RF kabel giver udfald, ikke slørede billeder.

Ja, jeg har selv prøvet med et billigt kabel og det giver udfald og skærmen fortæller svagt eller intet signal.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 14:17
Kskruger
problemet var det samme med deres g10 model.
men pan har ellers oplyst de skulle have forbedret det.
men har som sagt ikke prøvet og se forskellen.
har kun set en g20 sammen med en canal digtial box, det samme har Rasmus i testen.
han har vist ikke adgang til kabel tv
så om det er dvb-tuner eller en scalere kan jeg  ikke være helt sikker på.
men hvis deres dvb-c tuner er for dårlig, vil der vel også komme udfald.
alle tuner til en pc er lige gode og optagelsen er den samme.
så kan ikke se pan dvb-c tuner skulle være dårligere end andres.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 14:31

Jo, et DVB-C signal er digitalt, og som nævnt giver det udfald hvis signalet er dårligt og ikke et sløret billede.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 14:34

Kskruger
problemet var det samme med deres g10 model.
men pan har ellers oplyst de skulle have forbedret det.
men har som sagt ikke prøvet og se forskellen.
har kun set en g20 sammen med en canal digtial box, det samme har Rasmus i testen.
han har vist ikke adgang til kabel tv
så om det er dvb-tuner eller en scalere kan jeg  ikke være helt sikker på.
men hvis deres dvb-c tuner er for dårlig, vil der vel også komme udfald.
alle tuner til en pc er lige gode og optagelsen er den samme.
så kan ikke se pan dvb-c tuner skulle være dårligere end andres.

Optagelsen - hvis den optager strømmen - er identisk, men kvaliteten kan sagtens være forskellig. Se evt. testen af DVB-C boksen her på sitet.

Erfaringen med mine svigerforældres Panasonic tv (dog et LCD og fra sidste år) og min storebrors Panasonic plasma (PV60) er dog at scaleren ikke er særlig god ifht. den i mit tv.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 14:50

I gamle dage var der en high-end model PV600 / Pv700 / PV800 siden har de lavet om på modelbetegnelserne. Z1 måske ?

Det forekommer at dengang Panasonic begyndt med Full HD skærme PZ85 etc, skete der en tydelig forringelse af SD, måske det har noget at gøre med SD og HD delen er ét samlet modul hvor SD er nedprioriteret ?

Man skal nok mere se på prisen - over 20k for en 42" og over 30k for en 50" gir måske et praj om at high-end koster ...  en 42PV60 var jo ret pepret i pris i 2006 - var det 18.000 ? Forventer man at en 42" idag til 6.000 skal give samme billedekvalitet ( bortset fra sort og gråtoner )?

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 14:58

Man skal nok mere se på prisen - over 20k for en 42" og over 30k for en 50" gir måske et praj om at high-end koster

Du kan ikke sammenligne 2005/2006 priser med dagens priser.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 15:04

Man skal nok mere se på prisen - over 20k for en 42" og over 30k for en 50" gir måske et praj om at high-end koster

Du kan ikke sammenligne 2005/2006 priser med dagens priser.
Nej for skulle en z1 være 3-4 gange bedre end pan v10.
det er jo langt fra virkeligheden.
du køber faktisk kun et design i forhold til en v10
men prisen i dag, har en indflydelse på kvaliteten.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 15:08

I gamle dage var der en high-end model PV600 / Pv700 / PV800 siden har de lavet om på modelbetegnelserne. Z1 måske ?

Det forekommer at dengang Panasonic begyndt med Full HD skærme PZ85 etc, skete der en tydelig forringelse af SD, måske det har noget at gøre med SD og HD delen er ét samlet modul hvor SD er nedprioriteret ?

Man skal nok mere se på prisen - over 20k for en 42" og over 30k for en 50" gir måske et praj om at high-end koster ...  en 42PV60 var jo ret pepret i pris i 2006 - var det 18.000 ? Forventer man at en 42" idag til 6.000 skal give samme billedekvalitet ( bortset fra sort og gråtoner )?

Overdrivelse fremmer forståelsen? G20 koster 8-9000 kr... Og ja - du plejer år for år at få mere og mere TV for pengene, så der er intet galt i at formode at man får et lige så godt/bedre TV til færre pænge næste år end året før. Men man kan vel sige at G20-serien svarer til PZ80/PZ85 for to år siden, da der er en model under som så svarer til PX70. Om der så er tale om bedre scaler i modellen over G20 må tiden vise.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 15:50
Hallo hallo. Jeg siger ikke at tv'et ikke er godt. Jeg siger bare at der er markant forskel på om man bruger den indbyggede tuner eller en ext. decoder.
Jeg vil garantere at alle kan se forskel hos mig.
Selv konen kan se det, og det siger ikke så lidtWink

Jeg har kabler der virker, det er jeg 100% sikker på.
Jeg glæder mig til at høre om andre vil kunne se forskel.

Det er THX profilen jeg bruger.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 15:56
.

Skrevet af: niepe
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:03

Kan du ikke lige forklare dette nærmere??

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:12

...en 42PV60 var jo ret pepret i pris i 2006 - var det 18.000 ? Forventer man at en 42" idag til 6.000 skal give samme billedekvalitet ( bortset fra sort og gråtoner )?

Ja, en X10 (eller X20) giver overall bedre billede end en PV60, til en trediedel af prisen...

M.v.h.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:20
Skal lige høre om en ting.

Når jeg kører igennem min decoder står der 1080i / 50 HZ indgang.
Skal der ikke stå 100 HZ for ellers kører jeg vel 50 HZ

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:26
SÅ fik jeg endelig mig oprettet på forummet :)
Jeg er HELT enig i forfatterens oplæg at G20 ikke er særlig skarp. Har rodet lidt med den i Hi-Fi Klubben, hvor den var trimmet. Dog ikke isf. Men direkte sammenlignet med samsung 40B7070 får den HERREtæsk! Koster nu kun 9975kr. Så tv avisen på DVB-T. Jeg fatter heller ikke lovprisningen af G20 Shocked Og syntes det er trist. Den har så mange andre fede features. Men jeg tror ikke der er meget KURO teknik i den...
MEN dette her INTET med at det en plasma at gøre! Min egen Plasma med selector står KONGE! Tongue 

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg er HELT enig i forfatterens oplæg at G20 ikke er særlig skarp. Har rodet lidt med den i Hi-Fi Klubben, hvor den var trimmet. Dog ikke isf. Men direkte sammenlignet med samsung 40B7070 får den HERREtæsk! Koster nu kun 9975kr. Så tv avisen på DVB-T. Jeg fatter heller ikke lovprisningen af G20 Shocked Og syntes det er trist. Den har så mange andre fede features. Men jeg tror ikke der er meget KURO teknik i den...
MEN dette her INTET med at det en plasma at gøre! Min egen Plasma med selector står KONGE! Tongue 

Er skarp lig med god billedkval?

Der er ingen tvivl om at g20 slår 7070 med længder. Hvis ikke, skal den være dårligere end g10.

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Er skarp lig med god billedkval?

Der er ingen tvivl om at g20 slår 7070 med længder. Hvis ikke, skal den være dårligere end g10.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:47
Jeg roder rundt i det her forum.......Confused
Ja, jeg syntes nok skarp er en stor del af billedkvalitet. Gider du kigge på et sløret foto?
HERREtæsk var et kraftigt ord at bruge men jeg syntes ikke billedet er iorden. Li´som den røde tone går igen. men sandheden er vel at man ikke får et godt billigt plasma.
Som andre også mener..... G15 fik også klø i sidste "What Hifi" af samsungs B555 og det koster kun 6000kr. Men det er jo også en anden model. Ved det godt...

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:51
en 7070 har vil nok slør i sig selv, så vil ikke nok ikke lige sammenligne med den model.
samt alle lcd stort set er mere skarp end din egen 428.
så nej skarphed betyder ikke bare bedre billedekvalitet, selvom mange vil køber lcd på den baggrund.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:51
G10 og g20 er ikke sløret. Det er LCD der typisk er skarpere end de skal være, aka billedet er ukorrekt.

Det er fint du syntes et overskarpt i billede er flot, det er der mange der syntes, det er bare ikke sådan et korrekt billede skal se ud.

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 17:24
den 7070 i omtaler hvad er det for en.

-------------

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 17:30
det må være samsung's 7070 serie  LCD TV med led lys

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 17:35
Et billed kan da ikke være for skarpt!?! Hvis det skær i øjnene er det nærmere kontrasten og lys der skal skrues ned for.  Min egen plasma er dejlig skarp. Lige så meget som jeg oplever de fleste gode lcd. Omend at enkelte skærme da er skarpere end min egen.  

Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 17:46

Et billed kan da ikke være for skarpt!?! Hvis det skær i øjnene er det nærmere kontrasten og lys der skal skrues ned for.  Min egen plasma er dejlig skarp. Lige så meget som jeg oplever de fleste gode lcd. Omend at enkelte skærme da er skarpere end min egen.  
Det kommer nok an på, på hvilken måde skarpheden fremkommer. Hvis det er kildematerialet der er skarpt er det jo bare super. Skruer man op for skarpheden på TVet, er det ikke super (men kunstig skarphed).

-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 17:48

Så er jeg kommet lidt videre med mit problem.Der er forskel på om man kører igennem en decoder eller tv'et tuner - sådan er det bare!!!Billedet bliver mere sløret og får tendens til det lidt rødlige billede.Når man kører igennem decoderen - i mit tilfælde Samsung fra Stofa bliver billedet mere tydeligtog det røde skær i det hvide forsvinder også.@lennon - Så kan du tro på mig eller lade være.Jeg syntes det er ringe at tuneren ikke er på højde med en tuner i en decoder.

Pipper
Du går altså noget galt, ved ikke hvad du gør forkert ?

Jeg har set G20 med ..direkte ..You See signal
Super- super flot skarpt billede med meget rigtige farver.

Du skal have en til at hjælpe dig,
Op med humøret, der er ikke noget galt med Pana G20

-------------
E.L.

Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 18:09
@E.Larsen

Det var da som s....., ja undskyld sprogret.

Men jeg syntes det er træls at jeg og resten af familien ikke må
mene at der er forskel på billedet mht. hvilken tuner der bruges.

Hvis nogen bor i nærheden af Kolding er de velkommen til at se.

Print side | Luk vindue