WinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C Igen
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77183
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 08:51
Emne: WinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C Igen
Skrevet af: Mr. Kjær
Emne: WinTV HVR-930C - DVB-T/DVB-C Igen
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 10:08
Ja igen. Som jeg fristes til at skrive. For jeg kan nemlig ikke få min HVR-930C til at virke.
Jeg forsøger, nærmest desperat, at få den til at finde kabel TV med DVB-C signalet, som Yousee jo sender ud i. Men den finder kun kryptere kanaler. Jeg kan læse ud af historikken, at WinTV 7 ikke har nogen MPEG-4 decoder i. Jamen hvad fanden skal jeg så med det lort?
Hjælp mig, inden jeg bliver vanvittig. Nej vent, den del er vist for sent Jeg har forsøgt mig lidt frem, som der står beskrevet i andre tråde, men uden held. Jeg kan heller ikke få det til at virke i Media centre, som det ellers skulle være kompatibelt med.
Jeg kan dog med mit HP Mediasmart indlæse alle de analog kanaler. Så den virker. Det program kan dog ikke læse de digitale kanaler ind.
Nogen forslag?
Jeg har Windows 7 Home Premium 64 bit.
|
Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 11:15
Mit bedste råd er: Køb DVBViewer (15 euro) og installer det, det virker.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 11:23
Eller det gratis Mediaportal : http://www.team-mediaportal.com - http://www.team-mediaportal.com
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 11:27
fltk skrev:
Flemming |
Jo men jeg har google DVBViewer og kan ikke finde noget program. Det jeg fandt, ville ikke installere.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 11:46
Mr. Kjær skrev:
fltk skrev:
Flemming |
Jo men jeg har google DVBViewer og kan ikke finde noget program. Det jeg fandt, ville ikke installere. |
Her: http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=ordering - http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=ordering . Der findes ingen gratis prøveversion.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:13
fltk skrev:
Mr. Kjær skrev:
fltk skrev:
Flemming |
Jo men jeg har google DVBViewer og kan ikke finde noget program. Det jeg fandt, ville ikke installere. |
Her: http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=ordering - http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=ordering . Der findes ingen gratis prøveversion.
Flemming |
Tak Flemming
Syntes måske, at det er mange penge, hvis ikke jeg kan få det til at virke. Hmm....
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:14
confused skrev:
Eller det gratis Mediaportal : http://www.team-mediaportal.com - http://www.team-mediaportal.com |
Det har jeg lige forsøgt. Mediaportalen kan ikke finde mit tuner kort.
|
Skrevet af: andersp2
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 12:34
Mr. Kjær skrev:
Ja igen. Som jeg fristes til at skrive. For jeg kan nemlig ikke få min HVR-930C til at virke.
Jeg forsøger, nærmest desperat, at få den til at finde kabel TV med DVB-C signalet, som Yousee jo sender ud i. Men den finder kun kryptere kanaler. Jeg kan læse ud af historikken, at WinTV 7 ikke har nogen MPEG-4 decoder i. Jamen hvad fanden skal jeg så med det lort?
|
Du kan bare installere nogle mpeg4 decodere til wintv7
der står noget om det her http://www.erling-simonsen.dk/mpeg4.htm - http://www.erling-simonsen.dk/mpeg4.htm
Har selv installeret disse codec og det kører fint med wintv7
ellers bruger jeg dvbviewer med divx codec.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:06
Mr. Kjær skrev:
confused skrev:
Eller det gratis Mediaportal : http://www.team-mediaportal.com - http://www.team-mediaportal.com |
Det har jeg lige forsøgt. Mediaportalen kan ikke finde mit tuner kort. |
Hmm jeg har lige købt en tuner magen til - den skulle jeg meget gerne have til at virke i Mediaportal. Jeg må lige prøve i aften. Så skal jeg nok give lyd omkring hvordan det går.
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:10
Jeg installere nu det hele forfra. Og jeg kan tilføje at programmet også installere en MPEG-4 decoder. Så hvis ikke det virker, er jeg sgu lidt rådvild.
Men jeg takker indtil nu for jeres input og skal nok lige melde hvad jeg oplever.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 13:10
confused skrev:
Mr. Kjær skrev:
confused skrev:
Hmm jeg har lige købt en tuner magen til - den skulle jeg meget gerne have til at virke i Mediaportal. Jeg må lige prøve i aften. Så skal jeg nok give lyd omkring hvordan det går. |
Super....
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 15:00
andersp2 skrev:
Mr. Kjær skrev:
|
Du kan bare installere nogle mpeg4 decodere til wintv7
der står noget om det her http://www.erling-simonsen.dk/mpeg4.htm - http://www.erling-simonsen.dk/mpeg4.htm
Har selv installeret disse codec og det kører fint med wintv7
ellers bruger jeg dvbviewer med divx codec. |
Fedt nok. Kan ikke få lov til at udpakke en RAR fil, selv om jeg lige har hentet et program til dette. Så nej det virker heller ikke.
Bliver sgu mere og mere ærgelig. Overvejer om lortet ikke bare skal retur i hoved på leverandøren.
|
Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:31
Ikke for noget, men det lyder som om at du har et lidt 'rodet' PC system, siden din udpakker heller ikke virker osv, sikker på at dit PC software er i orden.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:42
Ja det fejler ikke noget. ;-)
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 17:37
Tager lige en update her.
Jeg rensede systemet for alt, hvad der har med denne 930c at gøre, og installerede det igen med jeres gode råd i mente. Jeg kan tilføje at den installere MPEG-4 decoder og det er den, som der bliver anbefalet her.
Jeg kørte så en opsætning igen, og den kunne finde alle digitale kanaler, men kun meget få af dem, den ville vise. Sjovt nok, fandt den ikke TV2. Men mange andre, og den kunne vise DR1s mange kanaler og kunne vise dem uden problemer.
Så jeg ved sgu ikke helt. Jeg undre mig over, at jeg ikke kan indstille den, til frekvenserne (netværk) som jeg kunne da jeg installerede de digitale kanaler på mit Tv.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 20:09
Mr. Kjær skrev:
confused skrev:
Mr. Kjær skrev:
confused skrev:
Hmm jeg har lige købt en tuner magen til - den skulle jeg meget gerne have til at virke i Mediaportal. Jeg må lige prøve i aften. Så skal jeg nok give lyd omkring hvordan det går. |
Super.... |
Nå, jeg lovede dig et svar - jeg prøvede i Mediaportal. Den kunne ikke se tuneren. Så prøvede jeg med DVBViewer. Den kunne heller ikke se tuneren. Så installerede jeg de medfølgende drivere til dimsen, og så virkede det hele :-)
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 20:46
confused skrev:
Så installerede jeg de medfølgende drivere til dimsen, og så virkede det hele :-) |
Klart nok, der er ikke noget der virker uden driver, uanset hvilken software du bruger.
Flemming
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 20:52
fltk skrev:
confused skrev:
Så installerede jeg de medfølgende drivere til dimsen, og så virkede det hele :-) |
Klart nok, der er ikke noget der virker uden driver, uanset hvilken software du bruger.
Flemming |
Jep, så spørgsmålet er nu Mr. Kjær : har du mon fået installeret de rigtige drivere fra den medfølgende cd ? jeg kørte bare programmet HcwDriverInstall.exe, så funkede det bagefter.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 21:35
confused skrev:
fltk skrev:
confused skrev:
Flemming |
Jep, så spørgsmålet er nu Mr. Kjær : har du mon fået installeret de rigtige drivere fra den medfølgende cd ? jeg kørte bare programmet HcwDriverInstall.exe, så funkede det bagefter.
|
Ja det er jeg ret sikker på. Som jeg skrev i min opdatering. Så virker WinTV 7 nogenlunde. Den kan finde en del digitale programmer. Men ikke alt, så driveren må virke korrekt.
Men du siger, at du har det samme hardware som mig. Så hvad gør jeg mon galt?
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 21:40
Spørgsmålet er om WinTV7 kan fungere uden at du installerer driverne særskilt. At det er derfor at du f.eks ikke kan finde tuneren i Mediaportal.
Jeg ville prøve at køre HcwDriverInstall.exe igen, og så installere Mediaportal v. 1.1 RC1
Jeg kender ikke WinTV7 så jeg kan ikke udtale mig om hvor vidt det kan bruges til mediecenter, men du skal sikkert scanne nogle kanaler manuelt, da listerne over kanaler sjældent passer særligt godt i Danmark.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 21:44
confused skrev:
Spørgsmålet er om WinTV7 kan fungere uden at du installerer driverne særskilt. At det er derfor at du f.eks ikke kan finde tuneren i Mediaportal.
Jeg ville prøve at køre HcwDriverInstall.exe igen, og så installere Mediaportal v. 1.1 RC1
Jeg kender ikke WinTV7 så jeg kan ikke udtale mig om hvor vidt det kan bruges til mediecenter, men du skal sikkert scanne nogle kanaler manuelt, da listerne over kanaler sjældent passer særligt godt i Danmark. |
Jeg prøver, men det bliver nok først i morgen. Så giver jeg lige en tilbagemelding.
Og nej, der er ikke muligheder for at scanne manuelt. jeg har tjekket i indstillinger.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 21:47
Jeg tror sg.. lige jeg installerer WinTv7, så jeg kan se hvad det er for noget :-)
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 22:14
confused skrev:
Jeg tror sg.. lige jeg installerer WinTv7, så jeg kan se hvad det er for noget :-) |
Mediaportal TV server understøtter ikke Windows 7 64x Det kunne være grunden til, at den del ikke virker.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 22:21
Og du har installeret v 1.1 RC1 som jeg anbefalede ? jeg kører MP på en win7 x64
WinTV7 er noget hø ! den har nu stået og scannet efter kanaler i snart ½ time og fundet 4 ud af mine 50.
Forresten så foreslog den under installationen at installere Mpeg4 drivere, så det understøtter den altså.
|
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 23:21
Nu blev jeg lidt klogere på WinTV7.
I folderen C:\Users\Public\WinTV finder man diverse xml-filer med frekvenser til Kabel, landbaseret og satellit tv. Jeg lavede så min egen cable.xml med de indstillinger der passer til min udbyder som følger :
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <cable> <country name="Danmark"> <region name="GE Fibernet"> <transponder frequency="146000" symbolRate="6875" modulation="64QAM" bandwidth="7"/> <transponder frequency="386000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="394000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="402000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="410000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="626000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="634000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="642000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="650000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> </region> </country> </cable>
Herefter fandt jeg 53 kanaler :-)
Dog er det kun få af dem jeg kan få billede og lyd på. På DR HD har jeg f.eks lyd men intet billede. Nå, pyt - jeg ville aldrig bruge det program til noget seriøst alligevel
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 09:03
confused skrev:
Nu blev jeg lidt klogere på WinTV7.
I folderen C:\Users\Public\WinTV finder man diverse xml-filer med frekvenser til Kabel, landbaseret og satellit tv. Jeg lavede så min egen cable.xml med de indstillinger der passer til min udbyder som følger :
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <cable> <country name="Danmark"> <region name="GE Fibernet"> <transponder frequency="146000" symbolRate="6875" modulation="64QAM" bandwidth="7"/> <transponder frequency="386000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="394000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="402000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="410000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="626000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="634000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="642000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> <transponder frequency="650000" symbolRate="6952" modulation="256QAM" bandwidth="8"/> </region> </country> </cable>
Herefter fandt jeg 53 kanaler :-)
Dog er det kun få af dem jeg kan få billede og lyd på. På DR HD har jeg f.eks lyd men intet billede. Nå, pyt - jeg ville aldrig bruge det program til noget seriøst alligevel
|
Tak for kaffe Måske lige en anelse for kompliceret til mig, selv om jeg ser mig som en ok habil bruger. Men du bruger også DVBviewer til dit 930c tuner ik? For hvis den virker hos dig, burde den virke hos mig også. Er bare ikke meget for , at give penge for det, og det så ikke virker.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 09:43
Det er faktisk ikke så kompliceret endda - man kan se hvordan listerne er bygget op i forvejen, og så er det "bare" at finde din udbyders data og lægge dem ind, og det er nok DET der er det sværeste ved nogen udbydere ihvertfald. yousee f.eks....
Men ja, den virker også hos mig både i Mediaportal og DVBViewer efter at jeg installerede driveren fra disken. Men derfor kan du stadig ikke være sikker på at de 2 programmer finder dine kanaler automatisk desværre.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 09:49
Så forstår jeg det sgu ikke. Hvis du kan få den til at virke i Mediaportal med samme windows 7 som min, hvorfor kan jeg så ikke? Kan jeg sende dig den fejloplysning jeg får, under installationen af den?
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 09:55
Hmmm nej det vil jeg ikke påstå jeg kan - det har jeg nemlig ikke prøvet.
Jeg har godt nok en Mediaportal kørende på en Win7 x64, men det er en anden, nemlig en win7 x86 ultimate jeg har sat tuneren til.
Men som jeg forstod på dig, ville Mediaportal slet ikke køre på win7 x64 ? det burde der ikke være nogen problemer med, med vers. 1.1 RC1
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 09:55
Hvad redigere du en XML fil i? Har prøvet notepad, men det virkede ikke. Hvis jeg da gjorde det rigtigt ;O)
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 10:03
Det var bare i notepad. Har du frekvenserne for Yousee i dit område ?
Faktisk synes jeg du skulle satse på et andet program end WinTV7 hvis du vil bruge det til mere end bare at kunne optage et program i ny og næ.
Programmer som Mediaportal eller DVBViewer er bygget til at give en en den fuldendte oplevelse af alle ens medier foran tv'et. I toppen når det gælder brugeroplevelsen, ligger nok det indbyggede i win7, men så er det jo at man skal ud i noget ekstra for at få den til at arbejde sammen med en DVB-C tuner.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 10:19
Jo selve programmet virker fint. Men når jeg går ind i konfiguration og TV og der under TV channels, er der ikke noget TV kort. Men det er jo også den fejlmeddelse der kommer, når jeg installere programmet. Det mangler en fil SQLEXPR 64x som den selv linker til, hvor jeg kan hente den, hos Microsoft. Men der er kun en SQLEXPR og SQLEXPR 32x. Selv om jeg installere dem begge, ender det med, at Mediaportal laver en fejl til sidst, om at TV server (tror jeg det var) ikke kan installeres. Og så fryser den min Google Chome fast, når jeg har haft programmet åbent.
Med hensyn til Windows Media center, skal der hentes en lille pakke. Den installerer jeg, men det virker heller ikke. Måske jeg skulle hvæse klør i Hauppauge support igen ;O)
Yousee oplysninger. Netværk 151 Modulationsform QAM-64 Symbolfrekvens 6875 kSps Startfrekvens 143 MHz
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 10:34
Hmmm og igen - det ER vers. 1.1 RC1 du har installeret ? man kan installere den måde med SQL Express, og MySql nemlig.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 10:39
Nå men vejret er jo egentligt meget godt ik.....
Jeg var overbevist om, at det var den rigtige version, jeg hele tiden havde downloade i går. Jeg prøver lige igen.... Jeg beklager sgu. Sad og sov i timen der....
BRB med om det virker.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 10:48
Den vers. 1.02 der er den "stabile" har det skidt med win7 nemlig.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 11:41
Så lykkedes det endeligt. Jeg kan i hvert fald se de fleste kanaler. Men jeg forstår ikke, hvorfor Zulu og Discovery står som krypteret kanaler, når jeg har dem på mit almindelige TV uden problemer.
Er der en opsætning jeg har overset?
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 11:46
Så du fik det til at køre i Mediaportal ?
Jeg kunne forestille mig at nogen kanaler både ligger i en krypteret og en ukrypteret udgave og så er det med at finde den ukrypterede.
Hvis du i tv-server delen går ind under f.eks zulu og ser hvilke(n) frekvens den står til - er der så flere forskellige ? i Mediaportal grupperer den vist automatisk de samme kanaler når de ligger forskellige steder.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 12:25
Suk.... Jeg fik kanalerne ind, og de virker som de skal. Lige med undtagelse af Tv2 film...
MEN ja der er altid et men. Lyden er meget meget dårlig.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 12:29
Hmmm det har jeg ikke hørt før - gælder det for alle kanaler ?
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 12:38
Ja, men det var en lokal fejl. Det forsvandt efter genstart.
Jamen så lykkedes det sgu langt om længe. Skal bare lige have fundet ud af , at aktivere EPG. Jeg må have gjort noget forkert.
Tak for hjælpen!
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 12:41
Sådan ! det var så lidt.
EPG er et kapitel for sig. Jeg ved faktisk ikke hvor meget epg du får med fra Yousee, men der er mange alternativer.
Jeg abonnerer f.eks på epg fra ontv.dk - det koster 85 kr. om året, og så har jeg epg til alle kanaler 14 dage frem med en opdatering 1 gang i døgnet.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 12:48
Jeg overlever nok så. Jeg prøver mig bare lidt frem.
Tak for hjælpen endnu en gang.
|
|