Synology ds210J hdd Støj????
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77246
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 17:58
Emne: Synology ds210J hdd Støj????
Skrevet af: Mr.W
Emne: Synology ds210J hdd Støj????
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 12:49
Inden jeg splitter min server ad, må jeg lige have afkræftet/bekræftet om det er mig der er neurotisk. Min server står i stuen og skal derfor være meget stille. Kan tolerer støj i form af aktivitet men sagen er jeg ved ikke om den går i dvale efter den indstillet tid.. Blæseren kører hele tiden og hdd. kommer periodisk med læse lyde er dette normalt???? Håber der sidder en der ude der kan hjælpe mig.....
|
Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 13:16
jeg ville personligt ikke bryde mig om at have en NAS stående frit fremme i stuen.. men sættes den i et lukket skab, som er forholdvist lydtæt eller med støjmæssige dæmpning omkring kan det godt gå.. ellers sæt den da et neutralt sted evt i et skab på kontor eller i et køkken hvis man ikke har så mange rum
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 13:21
Dvs at det er normalt man kan høre hdd. arbejde også i dvale????
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 20:16
nej men du kan høre blæseren hele tiden, og når der læses/skrives til den er det rigtigt træls at høre på... og har du slået visse service funktioner til på serveren så kan du komme ud for at den spiner op når/hvis der er en enhed der starter op på nettet som så vækker den
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 21:20
Det er korrekt at den lyder som en russisk telegraf når den virkelig arbejder har oven i købet en wd re3 hdd i som er egnet til server brug men det er en betingelse som jeg kan acceptere. Kan dog ikke lige gennemskue hvad der forhindrer den i at gå i dvale af enheder jeg har på netværket kan nævnes xtreamer, Iphone,pc og you see sat boks og ingen af enhederne tapper umiddelbart fra serveren når de ikke bliver brugt. Dog kan jeg konstatere at den reagere på general trafik men kan det have nogen betydning???
|
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 21:32
En PC med Windows kan sagtens finde på at lave forespørgsler på netværket der vækker nas'en fra dvale.
|
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 21:40
Men pc'en skal vel være tændt for sådan en kommando, ingen af netværkets enheder er aktive bortset fra min iPhone og sat boks pc'en er slukket og xtreameren stanby.. Kan det være en firm bug har opdateret til dm2,3
|
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 08:54
du er modig (mht firmwaren)
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 09:34
Jeg har ingen problemer med standby og har opgraderet min DS207+ til DSM 2.3-1139, men det er selvfølgelig heller ikke samme boks og mere væsentligt er det ikke sikkert vi bruger de samme services... Der var engang noget logning/debugning man kunne slå til når man skulle fejlsøge på standby-problemer på Synologys nas'er - det kræver terminal-adgang til NAS'en og at du er en lille smule fortrolig med linux eller kommandolinien. Jeg kan ikke huske, hvordan man aktiverede debugningen, men mon ikke et par gode google-søgninger kan liste dét frem?
|
|