Print side | Luk vindue

TV3+HD med lavt lydniveau

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77252
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 14:51

Emne: TV3+HD med lavt lydniveau
Skrevet af: Mr. Claude
Emne: TV3+HD med lavt lydniveau
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 13:49
Oplever andre end mig, at når man ser champions leaque bold i HD (via yousee), så er lydniveaut MEGET lavere under udsendelsen (Dolby Digital signal) og når reklameblokken kommer, så er den tilbage på normal niveau!??
På min surr. forstærker kan jeg lure at det er ca 10 dB, hvilket jo er temmelig meget.
Andre kanaler med Dolby Digital lyd, lider ikke af problemet.
Tlf. henvendelser til viasat og yousee har jeg prøvet men de siger der ingen problemer er.
Er jeg den eneste??

Svar:
Skrevet af: HeideMeister
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 14:29
Nej, jeg oplever det samme. Har dog ikke tal på det.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 14:32
Den er også meget lav hos mig. Jeg ser på sd kanalen i stedet for. For der skal godt nok skrues højt op.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 15:02
Jeg tror det generelt er et problem med Dolby Digitalen på alle kanalerne der leverer den lyd, for Canal Plus kanalerne kan også skrives på listen over ret lav lyd, den bliver pludselig en del højere når man slår over på MPEG lyd.

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 17:31
Eurosport2HD og SilverHD har slet ikke samme problem. Ej heller SELV SAMME fodboldkamp (Arsenal-Porto) sendt idag på TV2SportHD, lyder så lav som igår! Skruer jeg op på samme niveau som igår på TV3+HD bliver jeg BLÆST omkuld!!!
ALLE mine HD kanaler med Dolby Digital - undtagen TV2FilmHD der har lidt lav lyd - har normal lydstyrke. Hvor klager jeg?? Wink

Print side | Luk vindue