Print side | Luk vindue

Derfor er God of War & Uncharted kedelige!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77288
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 04:02

Emne: Derfor er God of War & Uncharted kedelige!
Skrevet af: PhDream
Emne: Derfor er God of War & Uncharted kedelige!
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 23:10
En fed artikel, som alle burde læse:

http://www.gamereactor.dk/artikler/76930/Jeg+vil+ikke+spille+en+film/ - http://www.gamereactor.dk/artikler/76930/Jeg+vil+ikke+spille+en+film/

Det er super, at en ekspert på området tør sige hvad han virkelig mener. At han også rammer plet, er bare en ekstra bonus. Thumbs Up

Håber den åbner folks øjne!

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Svar:
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 23:16
Lige med Uncharted (har ikke prøvet God of War) rammer han da SÅ meget ved siden af som overhovedet muligt... :-(

Det er blandt de absolut mest fede spil i nyere tid - Uncharted.. og det kommer fra en der ikke er hardcore gamer, men egentlig er træls kritisk hvad angår  spil.

Jeg kan godt følge hans pointe, men den falder BRAT til jorden når han hiver nogle af nyere tids absolut fedeste spil frem som eksempel.

Den fik åbnet mine øjne.. men nok ikke som du håber de blev åbnet :P

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 23:22
Åbner.. ved da ikke om man skal åbne folks øjne.

Personer har forskellig indgangsvinkel til spil.. det vil de altid have.. for mig personligt er de fleste FREE ROAM spil det mest kedelige man kan komme til, netop pga. historien for det meste er elendig, og man kommer så let til at sidetracke. (da man f.eks. lavede burnout freeroam, så var det totalt ødelagt for mig. de lukkede "scriptede" races fungerede 100% bedre.) TD unlimited var også en frygtelig oplevelse.

Synes Uncharted langt fra var en "space ace" agtig oplevelse, der var et fedt kampsystem, men også en historie, samt en multiplayer del, som alle fungere, det samme med MW2, er ikke vild med MW2 meget mere BC2 fan, men det er ikke et spil som på nogen måder er låst fast i en film oplevelse.

Så kan du i sidste ende også tage GTA4 med i den pulje, der er jo også cutscenes, og fast historie linie, omend der er sidequests. Mass Effect 2, også det samme.

Kedelige er da også et brutalt ord, de er netop ikke kedelige, det er jo netop sammensætning af enormt godt voice acting, og god action.

alt andet ender bare i kedeligt Stat hunting eller grinding.

Må dog Indrømme et spil som HEAVY rain var lige en tak for meget for mig, det var SPACE ACE anno 2010.

vil nu heller ikke kalde ham expert. men det er så en anden sag.

STORE titler vil altid skabe + og - grupper, nogle gange vil folk bare lave en kritisk artikel imod alle andre, for at føle sig specielle, føler faktisk lidt, at dette er en af disse.

Man har taget 2 top titler, og virkelig jagtet efter at finde et svagt punkt.

Du kan finde en svag vinkel på alt og punke løs, så vil der aldrig være et spil som ikke kan fremlægges negativt.

Men ligegyldigt hvordan man ser på det, og som han også siger, så er det en personlig vurdering.
Det værste man kan gøre er at forsøge at tvinge andre til at have det som en selv. så som "få øjnene op" sådan er det med alt, man må acceptere at folk har anden indgangs vinkel.
sådan er det med spil men lige så meget med lyd og billede. omend der er nogle selv foranstaltede experter, som mener de ved bedst.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

http://www.gamereactor.dk/artikler/76930/Jeg+vil+ikke+spille+en+film/ - http://www.gamereactor.dk/artikler/76930/Jeg+vil+ikke+spille+en+film/

Det er super, at en ekspert på området tør sige hvad han virkelig mener. At han også rammer plet, er bare en ekstra bonus. Thumbs Up

Hvad synes du er et fedt spil?

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 00:41
Jeg er fuldstændig enig med ham. Især hvad angår Uncharted & GOW. Jeg kan bedre lide Prince of Persia-serien på PS2 end det nye GOW3. Nøj, hvor blev jeg skuffet. Spillet er så hjernedødt og "on rails". Bare en hack'n'slash i pæn indpakning. Du kan følge én vej og det er programmørens vej. Come on...i år 2010 på en super-kraftig maskine skal jeg holdes i hånd. Jeg elsker græsk mytologi, men GOW3 er for ringe... Lækker grafik HAR jeg set. Giv mig noget mere...
Har faktisk en definition på hvad GOW3 mangler: sjæl. 

Scratch that, er ikke fuldstændig enig med svenskeren. Synes f.ex. Halo 3 var kedeligt. Faldt fra efter en times spil. 

GTA-serien giver spillerne både den filmiske oplevelse + at du selv sætter tempoet, bestemmer vejen, osv. 

Mass Effect-spillene har noget af det samme som GOW og Uncharted, MEN du får lov til at bestemme handlingen til dels. Din opførsel HAR konsekvenser. Selv om jeg ikke er forelsket i spillene, kan jeg lide, at de til tider giver mig følelsen af at være "in charge". Selv om jeg kan mærke, når et script træder i kraft, og kan regne ud at, hvis jeg gør sådan, vil dette og dette ske. ME 1 fangede mig fra første øjeblik, og jeg er ellers ikke til rollespil. ME 2 ikke på samme måde, men det er stadig interessant nok, at jeg vil se hvad der venter mig.

Max Payne f.ex. er også fedt. Jo, du bliver guidet, og der er en fast rute igennem spillet. Men, det har sjæl. Hele film-noir ånden er klasse. 

Assassin's Creed - 1'eren var småkedelig, men 2'eren er mere interessant. Igen, spillene har sjæl, jeg styrer spillet og ikke omvendt, osv.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 02:56
Det er jo en nytteløs diskussion!

Sorry - men spil som MW2 og BC2 er multiplayerspil med en singleplayer del attached. Og på den led så synes jeg singleplayer delen gør sig fremragende! Eller det vil sige, jeg har kun spillet MW2 indtil videre, men BC2 er på vej i posten :) Så det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om.

Men det er jo en smagssag. Det har ikke noget at gøre med at åbne folks øjne.

Jeg kan se den pointe han forsøger at komme frem til. Han vil have mere kontrol over spillene.. Det er også fint, og det bliver givet i nogle spil. Så er der så andre som er en mere filmisk tilgang til mediet, hvor historien og den visuelle fortælling måske mere tager teten. Det er to forskellige oplevelser, og der er "forlemper og ulemper" ved dem alle sammen :P

Sådan er massemarkedet. Folk vil have noget let-tilgængeligt, actionfyldt god underholdning. Det er det de her spil giver. Se på salgstallene, se på anmeldelserne, se på spillene popularitet.. Succesfulde ting har det med at splitte folk i to lejre, dem der synes det er pisse fedt, og så dem der synes det er helt forkert og derfor prøver at "åbne folks øjne". Hvilket er en forfejlet tilgang til det.

Så spil du Mass Effect, det er et super spil.. Men hvis du ikke synes de andre appellerer til dig.. Så undgå dem. Det er det jeg gør. Man er gudske tak og lov ikke tvunget til at prøve dem alle sammen..

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 07:30

Heldigvis har man forskellig smag. Der er ikke noget som er rigtigt eller forkert. Eller man må måske også kun lytte til en slags musik ifølge dig Phdeam?

Uncharted serien synes jeg en af de fedeste spil franchises jeg har prøvet.

Du kan jo prøve at læse anmeldelserne til GOW og Uncharted på selv samme side om du linker til. De scorer jo top karakterer.

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 08:45
Jeg er fuldstændig enig i at det er en nytteløs diskussion og spild af tid Dead
Spil er smag og behag, spilproducenterne har ikke uendeligt store budgetter og tidsplaner der strækker sig over 10 år.
Et spil _skal_ have fokus på et KONCEPT. Man kan ikke få i pose og sæk. Et godt eksempel er Oblivion. Et godt spil med fokus på "free roaming". Problemet er så bare at hovedhistorien er småkedelig og kort.
Et spil uden et koncept er et spil uden formål. Man er nød til at sætte realistiske forventninger til et spil.

/Halsted

Skrevet af: jan160674
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 09:15
Hard Rain havde været et bedre spil at nævne i hans artikel, der kan man snakke om at spille en film. UC2 er da ikke bare et walktrough, med nogle få knap tryk ind i mellem.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 10:01

Det er synd, at PhDream referer til denne artikel som om han var den nye Mesias inden for spilverden. Imo er det helt fint, at tage hans og journalistens synspunkter med, da det er en interessant diskussion, der paa en saglig maade kan vise hvad spillerne opfatter som godt og mindre godt i de forskellige genrer.

Denne diskussion bliver lukket paa forhaand med OP's alvidende indlaeg, der taler ned til spillerne af modsat opfattelse. Det har sikkert ikke vaeret intentionen, men saa kan PhDream taenke sig lidt mere om naeste gang, og maaske laegge bedre op til en egentlig diskussion.

-------------

BORING!

Skrevet af: mikkelp
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 10:44
Ja, det er ok som emne, men oplægget er jo ikke særligt gennemtænkt.

Jeg har skrevet hvad jeg mener i den artikel der linkes til. Og ja, artiklens ejer har lov til at tude lidt, men der er ingen grund til at kræve noget han kan finde i bunke vis andre steder. Jeg elsker spil med historier og er begejstret for udviklingen. FPS'er uden historie har lagt vejen for grafikkens rivende udvikling. Nu er man så kommet til det stadie at underholde folk uden at det skal være nørdernes revenge ;)

Kom glad!

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 12:14

Super fed artikel! Clap

Den sætter faktisk en hel del ting i relief, som jeg ikke havde skænket en tanke.

Personligt kan jeg nu meget godt lide "filmspil", men artiklen gav alligevel lidt ting til eftertanke.
Men jeg tror ikke på at super åbne spil som f.eks. The Elder Scrolls-serien, GTA-serien, osv. vil forsvinde.

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 13:24
Nej der er jo masse af muligheder for folk der vil have åbne spil eller indflydelse på spillet.

Free roam spil er jo et hit.. Der blev sendt masser af den slags på markedet.

Hvorfor beklage sig over spil der ikke appelerer til en, når der er så meget andet at vælge imellem?

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Nej der er jo masse af muligheder for folk der vil have åbne spil eller indflydelse på spillet.

Free roam spil er jo et hit.. Der blev sendt masser af den slags på markedet.

Hvorfor beklage sig over spil der ikke appelerer til en, når der er så meget andet at vælge imellem?

Det forstår jeg heller ikke. GoW og Uncharted spillene er ikke designet til at man skal have en masse muligheder mht. hvor man kan gå hen og moralske valg og det har heller aldrig været hensigten, derimod er spillene set som en helhed mesteværker.

God lyd, grafik, styring, design, stemning samt en historie man kan forholde sig til og personer man holder af er alt sammen punkter som hver i sær gør spillene til det de er - og det er efter min mening nogle helt unikke spil der absolut ikke er "kedelige". Man skal derfor ikke finde én ting og pille spillene fra hinanden men se spillene som det de nu en gang er og det de er designet til.

-------------

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 14:44

Det eneste, man kan konkludere, hvis man skal svare paa Tobias' spoergsmaal, som Steffen fremhaever er, at personen mener, at han har den rigtige mening, og at alle spil skal dreje sig efter den. Hvorfor det ene skal udelukke det andet, giver aldrig mening, og kommer ikke til at goere det.

At han saa bruger to af de mest fejlfri spilserier, GOW og Uncharted, er ogsaa uheldigt. Med "fejlfri" taenkes selvfoelgelig paa det rammer, disse titler proever at opnaa. Inden for disse rammer, er de naesten perfekte.

Artiklen havde vaeret mere interessant hvis den havde drejet sig om de problemer, free roam spillene har. Jeg kan ogsaa lide den slags spiloplevelser, men generelt savner jeg mere i disse free roam spil end jeg goer i mere eller mindre stroemlinede spil, hvor man foelger instruktoerens traad.

Den havde vaeret mere relavant hvis den havde analyseret de problemer, og maaske kommet med forslag til loesninger. Den kunne ogsaa have gaaet mere i dybden med de fede og positive ting i disse spil og kigget paa hvordan man kan goere dem endnu bedre.

Endvidere kunne han havde kigget paa de tekniske restriktioner, disse spil indebaerer.

I stedet for, skriver han en artikel, der ikke skiller sig meget ud ift. et tilfaeldigt rant paa et tilfaeldigt internet-forum.

Finally, vil jeg sige, at denne slags artikler (eller "meningsudluftninger") kommer jaevnligt i Gamereactor o.l. saa det overrasker mig over, at den faar status som banebrydende.

-------------

BORING!

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 15:18
Jeg synes egentlig at artiklen er fair nok. Vi skal alle have lov til at ytre os og det har vedkommende der har skrevet artiklen så gjort.

Jeg synes dog bare at denne tråds titel er forkert. Den antyder at spillene er kedelige - hvilket de kun er efter få mennesker - og inviterer til en "flamewar", eller ligger i hvert fald meget op til det, og det kommer lige efter den helt store diskussion inde på den anden Xbox 360 tråd.

Det virker lidt som om der er en her der bare er mavesur.

-------------

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 15:33
Den er selvfoelgelig fair nok. Men som sagt, saa er den altsaa ikke meget anderledes end "et tilfaeldigt rant paa et tilfaeldigt internet-forum." Der er bare brugt lidt mere tid paa formuleringen.

-------------

BORING!

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg synes egentlig at artiklen er fair nok. Vi skal alle have lov til at ytre os og det har vedkommende der har skrevet artiklen så gjort.

Jeg synes dog bare at denne tråds titel er forkert. Den antyder at spillene er kedelige - hvilket de kun er efter få mennesker - og inviterer til en "flamewar", eller ligger i hvert fald meget op til det, og det kommer lige efter den helt store diskussion inde på den anden Xbox 360 tråd.

Og det samme kan jo siges om overskriften på den anden tråd! Det er jo også bare en mavesur brugerSmile

Tonen er godt nok lidt anderledes når det er ps3 der "hakkes" på. Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet de nævnte spil og har intet imod ps3. Synes bare at har man lov til at "disse" xbox må det også gælde ps3.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 16:22
Jeg har intet imod at folk ytrer deres meninger om de respektive konsoller. Men den titel indbyder til en lignende diskussion som den forrige (som vi vist var flere der mente var rimeligt ligegyldigt).

Desuden var den anden tråd ang. mangler på selve Xboxen (?!) og det stod også i trådstitlen - der stod jo ikke "En grund til at Xbox 360 STINKER". Også mindes jeg heller ikke at konsollen blev "disset" af trådstarteren, men at han var skuffet. :)

Men eh.. Jeg kunne jo selvfølgelig også bare være ligeglad og undgå denne slags tråde. :)

-------------

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Og det samme kan jo siges om overskriften på den anden tråd! Det er jo også bare en mavesur brugerSmile

Tonen er godt nok lidt anderledes når det er ps3 der "hakkes" på. Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet de nævnte spil og har intet imod ps3. Synes bare at har man lov til at "disse" xbox må det også gælde ps3.

Præcis!

En tråd med overskriften "Xbox Elite er en stor skuffelse" kommer ikke fra en mavesur forbruger, men så snart jeg skriver, at GOW og Uncharted er kedelige, er jeg mavesur, opfordrer til flamewar.

En del folk på dette forum har allerede fastlåst sig i nogle holdninger og tankemønstre, derfor skriver jeg også, at jeg håber, at artiklen vil være en øjenåbner.

Jeg disser ikke engang PS3, men ytrer min mening og linker til en artikel, der rammer plet. 

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 18:42

Desuden var den anden tråd ang. mangler på selve Xboxen (?!) og det stod også i trådstitlen - der stod jo ikke "En grund til at Xbox 360 STINKER". Også mindes jeg heller ikke at konsollen blev "disset" af trådstarteren, men at han var skuffet. :)

Ja, og denne tråd og den linkede artikel er ang. mangler på de to + en masse andre spil. Hvad er problemet?! At det er to spil, som er rygraden i PS3s katalog?

IGEN, tråden hed "Xbox Elite er en stor skuffelse"! Det er næsten det samme som at sige, at den stinker. Ellers gider jeg ikke vende tilbage til den tråd. Hvorfor bringer du den op overhovedet? Der er en grund til, at den blev lukket.

IGEN, titlen på min tråd er "Derfor er GOW & Uncharted kedelige!". Det synes jeg de er, det synes redaktøren for det svenske GR, og derfor linker jeg til hans artikel.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 20:44
Men PdDream.. det er vel ikke heeelt tilfældigt du lige hiver to af de største PS3 titler op af hatten kort efter en kritisk X360 tråd? 

Og det er vel ikke heeelt tilfældigt at du fremsætter det som værende facts? 

Det er vel heller ikke heeeelt tilfældigt at "vi alle" sidder med en fornemmelse af at den eneste grund til at du oprettede indlægget med omtalte tone med omtalte titler med omtalte tidspunkt var/er at starte en flame og/eller få folk op af stolen?

Det virker lidt på mig som om at "Hey - det her er skidepopulært nu vil jeg fanme være på tværs for det er så skægt at se folks reaktioner"....

Jeg får desværre nogle associationer til en anden skribent med mange af dine indlæg.. og det er sørgeligt! Jeg håber ikke det er det du ønsker at signalere for det er edermugme lidt uheldigt :P

Skrevet af: doit
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Men PdDream.. det er vel ikke heeelt tilfældigt du lige hiver to af de største PS3 titler op af hatten kort efter en kritisk X360 tråd? 

Det er vel heller ikke heeeelt tilfældigt at "vi alle" sidder med en fornemmelse af at den eneste grund til at du oprettede indlægget med omtalte tone med omtalte titler med omtalte tidspunkt var/er at starte en flame og/eller få folk op af stolen?

Det virker lidt på mig som om at "Hey - det her er skidepopulært nu vil jeg fanme være på tværs for det er så skægt at se folks reaktioner"....

Jeg får desværre nogle associationer til en anden skribent med mange af dine indlæg.. og det er sørgeligt! Jeg håber ikke det er det du ønsker at signalere for det er edermugme lidt uheldigt :P

+1

Iøvrigt holder Uncharted hele vejen. Ham der har skrevet artiklen må være bozo.

:P

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 20:57
Det du skriver og insinuerer, har jeg allerede kommenteret i mine tidligere indlæg. Jeg er træt af at skulle gentage det samme, gang på gang, fordi folk ikke læser ordentligt, men kun fæstner sig ved det, de gerne vil læse.

Jeg hiver ikke de to største titler frem. Det gør journalisten i artiklen. Artiklen blev udgivet for nyligt. At den så sammenfalder med en anden tråd er rent tilfælde. Jeg bestemmer desværre ikke hvilke artikler GR skal publicere, ej heller hvornår det skal gøres.

Folk har åbenbart et problem med, at nogle af de spil, som nævnes i artiklen, er PS3-eksklusive. Jeg rammer åbenbart en nerve, men det er ikke mit problem.

Før folk igen kalder mig for fanboy og lignende, så kig i min signatur og se hvilke konsoller jeg ejer.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

+1

Meget konstruktivt: han er bozo fordi han ikke har den samme holdning som dig. Typisk... Dead

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 21:06
PdDream, du må nok drømme (!) videre hvis du tror du har ramt min nerve.

Men jeg spørger bare når noget ser suspekt ud og du har givet mig svar på fornemste vis ;)

Jeg har ikke et problem med at man diskuterer de største titler.. Det er jo smag og behag om man kan lide den ene eller den anden genre. Men ting (som med mad) kan serveres på mange måder.. man kan få en Mørbrad til at smage himmelsk, men det er også ganske nemt at få den til at smage frygteligt.

Så kan du jo fundere lidt over hvad sørensen jeg mon kan mene med det.

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 21:09

Ja, og denne tråd og den linkede artikel er ang. mangler på de to + en masse andre spil. Hvad er problemet?! At det er to spil, som er rygraden i PS3s katalog?

IGEN, tråden hed "Xbox Elite er en stor skuffelse"! Det er næsten det samme som at sige, at den stinker. Ellers gider jeg ikke vende tilbage til den tråd. Hvorfor bringer du den op overhovedet? Der er en grund til, at den blev lukket.

IGEN, titlen på min tråd er "Derfor er GOW & Uncharted kedelige!". Det synes jeg de er, det synes redaktøren for det svenske GR, og derfor linker jeg til hans artikel.

Hvorfor lavede du ikke en tråd der hedder noget a 'la "Spil er for filmiske" eller "Mange spil er alt for lineær".

Du påpeger netop GoW/Uncharted (som du også nævnte negativt i den anden tråd) og det giver os andre et indtryk af at du bare er ude på at starte en "flamewar". Hvis du reelt gerne vil "åbne" øjnene på os andre, hvorfor så ikke gøre det på en lidt mere diplomatisk måde, i stedet for at gå lige i flæsket på det os PS3 ejere holder mest af? (haha).

-------------

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 21:13

Hvorfor lavede du ikke en tråd der hedder noget a 'la "Spil er for filmiske" eller "Mange spil er alt for lineær".

Du påpeger netop GoW/Uncharted (som du også nævnte negativt i den anden tråd) og det giver os andre et indtryk af at du bare er ude på at starte en "flamewar". Hvis du reelt gerne vil "åbne" øjnene på os andre, hvorfor så ikke gøre det på en lidt mere diplomatisk måde, i stedet for at gå lige i flæsket på det os PS3 ejere holder mest af? (haha).

Jeg er også PS3-ejer, og jeg holder ikke af de to spil. Så enkelt er det. Det har jeg lov til at skrive.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 21:17

PdDream, du må nok drømme (!) videre hvis du tror du har ramt min nerve.

Men jeg spørger bare når noget ser suspekt ud og du har givet mig svar på fornemste vis ;)

Jeg har ikke et problem med at man diskuterer de største titler.. Det er jo smag og behag om man kan lide den ene eller den anden genre. Men ting (som med mad) kan serveres på mange måder.. man kan få en Mørbrad til at smage himmelsk, men det er også ganske nemt at få den til at smage frygteligt.

Så kan du jo fundere lidt over hvad sørensen jeg mon kan mene med det.

Hvis I er så kloge og tror I har regnet mig ud, kan I bare lade være med at kaste benzin på min såkaldte "flamewar".

BTW, man elsker smagen af mørbrad indtil man smager noget, der er bedre. Wink

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 21:17

Hvad har det at gøre med det jeg skrev?

-------------

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 21:29

Hvis I er så kloge og tror I har regnet mig ud, kan I bare lade være med at kaste benzin på min såkaldte "flamewar".

Spørgsmålet om det er flamewar du ønsker eller om du bare ønsker en ganske almindelig diskution?

Hvis det sidste, så ville jeg kraftigt overveje min skrivemåde næste gang hvis jeg var dig - som skribenten lige før nævner.. en smule mere diplomati ville ikke skade!

Men det skal du selvfølgelig selv om... men det er dig der hyler op om tonen herinde og fanden og hans pumpestok.. men lige sådan en facon som du lægger ud med her er kimen til selvsamme tone du er utilfreds med.

Think about it - vær med til at ændre på det du er utilfreds med istedet for at "køre på" som om at "så kan det sq også bare være ligemeget de er nogle nisser hele bundtet".

Som Michael Jackson så smukt synger i en af sine sange: Hvis du vil gøre verden til at bedre sted så kig i spejlet "AND MAKE THAT CHANGE!".

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 21:39

Spørgsmålet om det er flamewar du ønsker eller om du bare ønsker en ganske almindelig diskution?

Hvis det sidste, så ville jeg kraftigt overveje min skrivemåde næste gang hvis jeg var dig - som skribenten lige før nævner.. en smule mere diplomati ville ikke skade!

Men det skal du selvfølgelig selv om... men det er dig der hyler op om tonen herinde og fanden og hans pumpestok.. men lige sådan en facon som du lægger ud med her er kimen til selvsamme tone du er utilfreds med.

Think about it - vær med til at ændre på det du er utilfreds med istedet for at "køre på" som om at "så kan det sq også bare være ligemeget de er nogle nisser hele bundtet".

Som Michael Jackson så smukt synger i en af sine sange: Hvis du vil gøre verden til at bedre sted så kig i spejlet "AND MAKE THAT CHANGE!".

Tak for de banale råd, som jeg ikke bad om.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 21:44
Velbekomme.

Skal vi så prøve at se fremad? ;)

Skrevet af: doit
Skrevet den: 11-Marts-2010 kl. 22:05

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

+1

Meget konstruktivt: han er bozo fordi han ikke har den samme holdning som dig. Typisk... Dead

Hold kæft mand. Tag nu en joke og lad være med at være så tør. Smile

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 10:56
En tråd med overskriften "Xbox Elite er en stor skuffelse" kommer ikke fra en mavesur forbruger, men så snart jeg skriver, at GOW og Uncharted er kedelige, er jeg mavesur, opfordrer til flamewar.

Way to miss a point...

Hvis du laeser hvad jeg skriver, saa kan du maaske se hvorfor. Jeg kan heller ikke forstaa hvorfor nogle brugere har opfattet dette som en ny flamewar eller en anti-Ps3 traad.
Jeg har slet ikke den opfattelse, hverken fra artiklen eller PhDream - hvorfor min kritik af Ph ogsaa drejede sig om det vaesentlige i hans maade at tale til folk paa. Dette udelukker dog ikke at Phs intention var en PS3 diss, det ved han kun selv.

Det er ren tilfaeldighed at journalisten har valgt de to PS3 titler, der naevnes jo ogsaa masse andre, saa det har intet med en flamewar at goere.

DOBBELTMORAL. Fordi, alle, der ikke synes som dig, er blinde - det skrev du selv til at starte med, og det resulterede saa i denne flotte diskussion. Igen, du kunne bare laese mine to foerste indlaeg, og saa faar du forklaringen paa hvorfor det blev saadan.

-------------

BORING!

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 11:09
Det er altid sjovt at være i flertal i sådanne diskusioner. Det er så nemt at jorde mindretallet for der vil altid være en buddy (som også tilfældigvis har ps3 og ikke har øjnene åben for andet) til at bakke en op. Det er også meget nemmere at se det "sjove" i de ting som bliver skrevet af dem som man "holder med". Det er knap så sjovt og nemt at se det "sjove" når man er i den lille gruppe som alle er imod.
Jeg synes det er flot af jer. JEg ville ønske jeg bare kunne lukke øjnene for disse tråde, men jeg må ha' en brist et eller flere steder :)

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det er altid sjovt at være i flertal i sådanne diskusioner. Det er så nemt at jorde mindretallet for der vil altid være en buddy (som også tilfældigvis har ps3 og ikke har øjnene åben for andet) til at bakke en op. Det er også meget nemmere at se det "sjove" i de ting som bliver skrevet af dem som man "holder med". Det er knap så sjovt og nemt at se det "sjove" når man er i den lille gruppe som alle er imod.
Jeg synes det er flot af jer. JEg ville ønske jeg bare kunne lukke øjnene for disse tråde, men jeg må ha' en brist et eller flere steder :)

Excellent! Thumbs Up

Det er dog sjovt, hvordan den meget lille minoritet får det store flertal til at holde sammen. Hvis der ikke var nogen, til at levere en alternativ holdning, ville det store flertal ikke have noget at være sammen om, noget at klappe hinandens ryg over.

Jeg gør rygklapperne en tjeneste med sådan en tråd: skaber sammenhold i flokken. De burde takke mig. Big smile

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 12:27
Stor fan af både Uncharted 1 og 2.

Absolut ikke kedeligt. 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 12:33
@furious

Du har da ikke gjort andet end at puste til ilden. Og egentlig maaske antaende den med dit foerste indlaeg - saa vidt jeg husker den foerste der bringer snakken om PS3 vs. Xbox og inkl. den tidligere "Krigstraad". Den var fuldstaendig irrelevant, da den ikke handlede saa meget om selve emnet.
Hvorfra har du faaet denne traads svar til at handle om, at det er PS3-elskere der har rottet sig sammen?

Men PhDream har kun sig selv at takke for - det virker dog ikke til at han vil reflektere over det.

Ingen af jer (furious of PhDream) har i oevrigt forholdt jer til fakta. I kunne da i det mindste have forsoegt...

Jeg gør rygklapperne en tjeneste med sådan en tråd: skaber sammenhold i flokken.

Det er sjovt hvordan du kan komme med eksempler paa fuldstaendig mistet realitetssans. Blev endelig ved...

-------------

BORING!

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

@furious

Du har da ikke gjort andet end at puste til ilden. Og egentlig maaske antaende den med dit foerste indlaeg - saa vidt jeg husker den foerste der bringer snakken om PS3 vs. Xbox og inkl. den tidligere "Krigstraad". Den var fuldstaendig irrelevant, da den ikke handlede saa meget om selve emnet.
Hvorfra har du faaet denne traads svar til at handle om, at det er PS3-elskere der har rottet sig sammen?

Men PhDream har kun sig selv at takke for - det virker dog ikke til at han vil reflektere over det.

Ingen af jer (furious of PhDream) har i oevrigt forholdt jer til fakta. I kunne da i det mindste have forsoegt...

Jeg gør rygklapperne en tjeneste med sådan en tråd: skaber sammenhold i flokken.

Det er sjovt hvordan du kan komme med eksempler paa fuldstaendig mistet realitetssans. Blev endelig ved...

Hvilke fakta taler du om?

Furious var IKKE den første til at bringe Xbox vs. PS krigen på banen.

Dine sidste mange indlæg har heller ikke handlet om emnet, men om mig og min omgang med ord. Dit første indlæg handler faktisk om at jeg gør det ene og det andet forkert, osv., dvs. irrelevant.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 12:50

Vi er nogle stykker der har skåret vores point ud i pap et par gange og nu kommer det lige en gang til:

Du skriver selv at hensigten var at "åbne vores øjne" - det er også fair nok, men så gør det (en anden gang!) på en mere diplomatisk måde.

-------------

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 13:08

@furious

Jeg beklager hvis du føler jeg bare har pustet til  ilden. Det har ikke været min hensigt overhovedet.

[slettet pga selvcensur] 

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 14:18
Dine sidste mange indlæg har heller ikke handlet om emnet, men om mig og min omgang med ord. Dit første indlæg handler faktisk om at jeg gør det ene og det andet forkert, osv., dvs. irrelevant.

Jeg forklarer dig jo netop i mit foerste indlaeg, hvorfor det ikke handler om emnet, hvorfor du draeber diskussionen allerede i din foerste post.
Det var et velment raad, saa det er op til dig om du vil tage imod det.

@furious

Jeg regnede da heller ikke med at det er noget du gjorde med vilje. Det var bare saadan jeg opfattede dit foerste indlaeg.

Som sagt foer, jeg kan slet ikke forstaa hvorfor det skulle handle om ny flamewar. Det har INTET med PS3 vs. Xbox at goere.

-------------

BORING!

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Stor fan af både Uncharted 1 og 2.

Absolut ikke kedeligt. 

1'eren var jeg ikke så meget for, men 2'eren synes jeg var ganske fin.

Ellers vil jeg takke for dagens grin..Clap

Skrevet af: jimmi80
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 16:55
Hvem er ekspert på spil? Er det ikke os som forbruger? Vi alle er da eksperter på hvilke spil vi vil spille..
Fair nok han ikke vil spille disse spil så lad vær med det, fint han ytre sin menning om spil det gør vi alle.
Jeg mener nu ikke han åbner nogen øjne, det er vel bare en spillers mennig om hvilke spil han vil spille, kan godt være han er redaktør på et gamesite, det er da fint fint. Men kan ikke rigtigt bruge det til noget, vil langt hellere se flere spilleres menning samlet end lytte til en mand... Og danne min egen menning om spillende

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 21:36

Jeg forklarer dig jo netop i mit foerste indlaeg, hvorfor det ikke handler om emnet, hvorfor du draeber diskussionen allerede i din foerste post.
Det var et velment raad, saa det er op til dig om du vil tage imod det.

@furious

Jeg regnede da heller ikke med at det er noget du gjorde med vilje. Det var bare saadan jeg opfattede dit foerste indlaeg.

Som sagt foer, jeg kan slet ikke forstaa hvorfor det skulle handle om ny flamewar. Det har INTET med PS3 vs. Xbox at goere.

Furious' indlæg er ironi, krydret med lidt sarkasme. Det er ikke alle, der kan se det. Læs det godt igennem, og tænk på noget, der er sket for nyligt i medierne. Synes også selv, at denne tråd har mindet lidt om hele den sag. 

Min lille kommentar om, at artiklen skulle være en øjenåbner var også ment som ironi. Redaktøren skriver i artiklen, at folk kalder ham for idiot og lignende, fordi han har en anderledes holdning og ytrer sin mening. Jeg har set hvordan folk skriver i dette forum til folk, som netop har en anden holdning - man kaldes for fanboy og mavesur, osv., bare fordi man ikke passer ind i drone-mentaliteten. Hvis man ikke føler, at PS3 er verdens næste vidunder og/eller kritiserer PS3-eksklusive spil, er man et fjols, osv. Uanset om man selv ejer konsollen eller ej...

For at forklare ironi-delen: en øjenåbner fordi folk her ikke VIL åbne deres øjne. Jeg regnede heller ikke med, at folk ville fange den, for det er svært at ransage sit sind og reflektere over sine handlinger, hvis man ikke har kapacitet til det. Men hey, man har da lov at håbe.

Én bruger skrev, at artiklen virkelig åbnede hans øjne, for han havde ikke tænkt sådan over spillene. Den kommentar var hele tråden værd; hvis én person virkelig begyndte at tænke anderledes, er det nok for mig. Dem, som ikke ønsker at tænke anderledes, kan man alligevel ikke gøre noget ved. Sjovt hvordan tråden alligevel endte med at være 5 sider lang, selv om du mener, at jeg dræbte diskussionen fra start. Det har rygklapperne kun sig selv at takke for.

Endelig, tak for dine velmente, men uønskede råd.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 22:07

Undlad bare "at føde trolden"

Det er jo ret tydeligt at trådstarter er bitter i middelsvær grad, efter han selv var kraftig medvirkende til at XBOX tråden endte i flame/fanboy beskyldninger (efter i øvrigt efter min mening at være startet imeligt fornuftigt og sagligt).
Derfor skal der nu åbenbart "skabes rav i den" med modsat fortegn....

PS
Jeg er i øvrigt ikke helt uenig med kritikken af den meget styrede handling i UC2, men at gøre det til et spørgsmål om rigtig/forkert giver jo ingen mening =

"En spillekonsol skal være leverpostejsfarvet og alle der ikke er enige må se at åbne deres øjne!!"

Nej vel eller???

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Undlad bare "at føde trolden"

Det er jo ret tydeligt at trådstarter er bitter i middelsvær grad, efter han selv var kraftig medvirkende til at XBOX tråden endte i flame/fanboy beskyldninger (efter i øvrigt efter min mening at være startet imeligt fornuftigt og sagligt).
Derfor skal der nu åbenbart "skabes rav i den" med modsat fortegn....

Hahah, der kom den igen.

Hvis du mener, at dette er en trolde-tråd, hvorfor skriver du selv i den? Har intet bedre at lave, måske?

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 22:16
Nej, åbenbart ikke. 

Hvem ved - måske har vi begge sørgelige liv....

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 22:21

Nej, åbenbart ikke. 

Det skal nok passe, siden vi begger sidder her kl. 22 på en fredag aften. Noget at tænke over...Ermm

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 22:27

Nej, åbenbart ikke. 

Det skal nok passe, siden vi begger sidder her kl. 22 på en fredag aften. Noget at tænke over...Ermm

Ja, det er ikke helt løgn Big smile 

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 11:13

Citér
For at forklare ironi-delen: en øjenåbner fordi folk her ikke VIL åbne deres øjne. Jeg regnede heller ikke med, at folk ville fange den, for det er svært at ransage sit sind og reflektere over sine handlinger, hvis man ikke har kapacitet til det. Men hey, man har da lov at håbe.

Det hænger jo slet ikke sammen! Hvis det er ironi, kan du da ikke virkelig ønske, at folk skal "ransage sit sind".

Én bruger skrev, at artiklen virkelig åbnede hans øjne, for han havde ikke tænkt sådan over spillene. Den kommentar var hele tråden værd; hvis én person virkelig begyndte at tænke anderledes, er det nok for mig. Dem, som ikke ønsker at tænke anderledes, kan man alligevel ikke gøre noget ved.

Preacher, Preacher - du ville være en god præst. Det du mener, er rigtigt, andre er dumme og ender i helvede.
Tag dig sammen!

Sjovt hvordan tråden alligevel endte med at være 5 sider lang, selv om du mener, at jeg dræbte diskussionen fra start.

Tak fordi du endnu en gang beviser, at du ikke fatter meget. Hvad har diskussionen da handlet om?
Men nu er jeg i det mindste mere sikker på, at du bare ville starte en ny flamewar og at du faktisk var mavesur, som andre påstod.

Endelig, tak for dine velmente, men uønskede råd.

Selvom du ikke ønsker det, burde du tage det til overvejelse. Desuden er jeg ikke den eneste, der skrev det til dig - det burde da få en klokke til at  ringe?

-------------

BORING!

Skrevet af: Dæncker
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 14:25
Jeg vil i den grad gerne spille en "film" som det åbenbart kaldes. Det skal bare være muligt at trykke væk fra cutscenes. 

-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/Daencker/">

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 14:37
Hvad er der i vejen med cutscenes? Jeg kan se en grund til at kunne trykke sig væk fra dem, når man har set dem én gang før men ellers ikke rigtig, da de typisk indgår som en vigtig del af spillets historie.

-------------

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 16:22

Hvad er der i vejen med cutscenes? Jeg kan se en grund til at kunne trykke sig væk fra dem, når man har set dem én gang før men ellers ikke rigtig, da de typisk indgår som en vigtig del af spillets historie.

Der er ikke noget i vejen med cutscenes. De kan dog være lidt irriterende hvis de er for lange. Tænk bare på Metal Gear Solid. De fleste køber et spil for at spille det; ikke bare for at sidde og vente på de blive færdig med at snakke.

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 17:09
Nu er spiludvalget heldigvis så stort, så vil man bare spille (og undgå lange cutscenes) kan man bare undgå dem. Der er desuden også få spil som er meget historiedrevne og har lange cutscenes, som f.eks. Final Fantasy og netop MGS - folk ved typisk også godt at det er historiedrevne spil med lange cutscenes, det har jo været sådan siden PS1  og sådan er det stadigvæk.

Jeg har ikke noget imod de lange cutscenes og nu findes der typisk spil til en hver smag, så for mig og se er det ikke noget større problem. :)

-------------

Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 01:51
Man skal have en mulighed for at springe cutscenes over, eller springe i dem, ligesom i ME. Uanset om man spiller spillet for 1., 2., 5. gang, kan cutscenes være kedelige, og som spiller skal man have muligheden for at "spole". Når nu spilskaberne vil have, at deres produkt ligner en film, skal de give os muligheden for at springe det kedelige over, ligesom i film...

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 13:49
Ja altså jeg synes som udgangspunkt at man bør se dem første gang (hvis man altså er interesseret i historien), men der skal stadigvæk være mulighed for at kunne skippe dem helt.

-------------

Skrevet af: Oerred
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 20:19
Anmelderen skyder helt ved siden af. Han fokuserer på singleplayerdelene i to spil (BC2 & MW2) som, efter min opfattelse, kun er værd at spille i multiplayer - hvor de til gengæld brillerer.

De to sidstnævnte spil er de bedste spil jeg nogensinde har spillet, og jeg er faktisk rigtig kritisk. Singleplayerdelen rør jeg slet ikke, for storyline og filmiske mellemsekvenser er jeg fulstændig ligeglad med. Jeg vil have gameplay, fed grafik og hæsblæsende action. Hvis det gør mig til en sucker for "Hollywood spil", så er det, hvad jeg er.

Rigtig god søndag!

Print side | Luk vindue