Print side | Luk vindue

T-Hansen problemer  

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77368
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 10:04

Emne: T-Hansen problemer  
Skrevet af: slettet.18124
Emne: T-Hansen problemer  
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 12:24
T-Hansen svindler og bedrager deres kunder, jeg har købt et sæt Alufælge med dæk og pasningsgaranti, da jeg senere finder ud af af dæk og fælgene IKKE passer til min bil klager jeg, nu vil de ikke stå ved deres pasningsgaranti og siger der er gået for lang tid, jeg opdagede fejlen ved et hjulskift ca. 7,5 mdr. senere (skifter fra sommerdæk til vinterdæk), men da der er pasningsgaranti på det burde de jo passe , så fejlen har været der fra dag 1, de er ligeglade med købeloven, som klart siger at man har en frist på 2 mdr. fra man opdager fejlen til at man oplyser om den, hvilket jeg har gjort.

Så køb ikke alufælge og dæk med pasningsgaranti hos T-Hansen, den er INTET værd og de lover bare tom luft.

-------------

Svar:
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 12:42
Umiddelbart vil jeg sige, at det er en sag for forbrugerklagenævnet.
Men en god ide er måske at angive, hvem der i sin tid monterede hjulene?

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 12:57
Jeg har haft kontakt til forbrugerklagenævnet, de tager sig ikke af sager om Autotilbehør.

Fik de råd at jeg skulle tage kontakt til en Advokat, evt. gratis rådgivning, eller kører den igennem retten som en småsagsproces, men da jeg selv skal betale for advokaten, kan beløbet hurtig komme over beløbet for dæk og fælge, så reelt er der frit slag indenfor denne branche af biltilbehør.

Forbrugerklagenævnet fortalte at fejlen jo var der fra dag 1, så derfor var sagen ret klar, men som nævnt kan de ikke tage sager der drejer sig om Autotilbehør.

Så her er et STORT hul i lovgivningen i forhold til forbrugerne, vi skal finde os i forhandlernes lune, om hvad DE vil gøre.

T-Hansen har givet mig et valg, som en ekstra service, som de sagde de behøves ikke at gøre noget det var bare for at hjælpe mig, jeg kunne få 4 brugte fælge og 4 brugte dæk i bytte for de andre, og da det eneste alternativ jeg har er en dyr retssag, måtte jeg imod store protester sige ja, for jeg kan intet stille op, der er ingen instanser der kan hjælpe mig, jeg må tage til takke, hvad forhandleren vil tilbyde.

Reelt kunne han bare sige at jeg kunne rende ham, og så stod jeg med 4 alufælge med dæk som jeg ikke kunne bruge, det er ikke et retssamfund værdig, jeg er chokeret over så ringe jeg er stillet i denne sag.

-------------

Skrevet af: Romer
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 13:23

Lad mig slå fast med det samme, at jeg synes du har fået svinsk behandling!

Men at sige der ikke er nogen i Kongeriget Danmark der kan hjælpe dig, passer jo ikke. Du har muligheden for at gå i retten med sagen og jeg er temmelig sikker på at taberen betaler sagsomkostninger. Hvis THansen taber skal de vel betale dine advokatomkostninger eller tager jeg helt fejl der?

Skrevet af: Ashihara
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 13:39
Sjovt sted og klage over T-Hansen... Det er ikke sådan at du har sænket din bil? Og synes nu også selv personligt at først sætte sine fælge på efter 7,5 måneder er pæænt lang tid efter... I følge reklamationsretten, er det dig der skal påvise at der er visse fejl og mangler ved varen, når du har ventet så lang tid med og undersøge det. Hvis du havde sat fælgene på med det samme, så havde der heller ikke været nogle problemer, om ikke andet, så kunne du have taget dem under den 14 dages returret du har som forbruger

-------------
PDP 5080XD, SC-LX71, BDP-LX71
KEF Q900, KEF IQ5, KEF Q600c, KEF IQ1, Sub: S-W250S
Vogels XLF 300 RC Moodvision
Nintendo Wii
PS3

Hvor er det 'dejligt ' at være på S.U.

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 13:44

Du skriver du har en frist på 2 måneder, men brugte istedet 7.5 måned, eller har jeg misforstået?

Jeg ville helt sikkert finde en chef inden for kæden og klage til ham/hende.  
Kender flere som har dårlige erfaringer med T-Hansen.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 13:46
Bare lige til en lidt anden sides information om thansen.

Fik i dag en sms besked fra dem, ang. en bestilling i et kundenummer, som slet ikke tilhøre mig, men en anden. (de bruger os det med telefonnummer som kundenummer nemlig) så om det har været en simpel tastefejl eller ej, er ikke til at sige, men styr på tingene har de da vidst ik! Tongue

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 14:27
Jeg skærer det lidt ud. Wink
Vinteren 08/09 kører jeg på vinterdæk, tager ud til T-Hansen 27.04.09 og køber de omtalte alufælge med dæk og spørger om der er pasningsgaranti, det er der, de bliver monteret, jeg kører nu med disse til midt Januar 2010 da jeg ikke kører ret meget, skifter jeg så først der til mine vinterdæk da vinteren bliver ved med sne, der opdager jeg at dækket foran har gået imod inderskærmen og fjernet undervognsbehandlingen, jeg tager ud til T-Hansen ca. 01.03.2010 og fortæller dem dette, og at der er pasningsgaranti på dem, de klager først over hvorfor jeg kommer nu, jeg siger til dem jeg først opdagede det da jeg skiftede dækkene.

De vender tilbage og siger de vil undersøge bilen for fejl og jeg kan få monteret nogle nyd smallere dæk sådan de ikke går imod skærmen, jeg tager derud 1 uge efter, de kan se at den går imod, der bliver ringet og diskuteret, manden der skal undersøge bilen siger nu at han syntes at bilen er sporet forkert, jeg kigger på det og siger den fejler intet, ellers bliver dækkene slidt forkert, og der er intet galt, den bliver målt på sporingen ganske rigtig, bilen har ingen fejl, så den undskyldning dur ikke.

Nu prøver vi med de andre smalle dæk, men da vi har monteret det, opdager jeg en ny graverende og farlig fejl, BÅDE dæk og fælget går imod stabilisatorarmen og hjulophænget når rettet bliver drejet helt ud til venstre således det slider på dæk og fælg.

Så nu er den helt galt, og siger nu må de da kunne se at de slet ikke passer og det er en meget farlig fejl vi lige har opdaget.

Men som nævnt vil de ikke give sig andet med denne ombytning, selvom de klart har lovet en pasningsgaranti, købeloven siger klart at man har 2 mdr. fra man finder fejlen til man melder den, og denne nye graverende fejl fandt jeg/vi først for 1 uge siden.

Ang. tale med chefen, det var chefen jeg talte med, og ham der ikke ville andet end tilbyde mig 4 gamle fælge og 4 gamle dæk, det var det eneste han ville tilbyde mig, det var det eller intet.

Jeg spurgte om jeg kunne vælge nogle andre brugte fælge og dæk, men nej det var dem han tilbød eller ingen, jeg tilbød at betale noget ekstra for nogle nye fælge for at løse problemet, men så kunne jeg kun få 1.000-1.200 mindre for mine egne end det jeg gav, og vi skulle bytte lige over med dem jeg havde imod de brugte han allerede selv havde valgt, ikke noget om det var nogle fælge jeg kunne lide, det var bare enten eller.

-------------

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 14:35
Jeg kan nu godt forstå T-Hansen her. Du har haft over et halvt år til at undersøge, om du har købt det rigtige produkt, men det har du ikke gjort. Først 7½ måneder efter købet undersøger du, om produktet er det rigtige, og det er det så ikke.

Personligt synes jeg at T-Hansens tilbud om alligevel at bytte med et fungerende, omend brugt, produkt er OK service, og at hvis nogen skal klandres her, så skal du klandre dig selv for ikke at undersøge i tide, om du havde købt det rigtige.

Emnets overskrift finder jeg stærkt misvisende.

EDIT: Emnets overskrift er nu blevet ændret.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg kan nu godt forstå T-Hansen her. Du har haft over et halvt år til at undersøge, om du har købt det rigtige produkt, men det har du ikke gjort. Først 7½ måneder efter købet undersøger du, om produktet er det rigtige, og det er det så ikke.

Personligt synes jeg at T-Hansens tilbud om alligevel at bytte med et fungerende, omend brugt, produkt er OK service, og at hvis nogen skal klandres her, så skal du klandre dig selv for ikke at undersøge i tide, om du havde købt det rigtige.

Emnets overskrift finder jeg stærkt misvisende.

Har du læst min opdateret forklaring, hvis ikke, så prøv lige det.Wink

-------------

Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 14:46
Der er som jeg forstår det ikke noget galt med selve dæk og fælge, så svaret kan ikke umiddelbart findes i købeloven, men snarere i pasningsgarantien. HVad står der i den garanti?

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Jeg havde ikke læst din seneste uddybning, men det har jeg så nu.

Det ændrer ikke ved min opfattelse, at du selv bærer et ansvar for indenfor rimelig tid at checke, at du har købt det rigtige produkt, og der synes jeg du har trukket den så længe, at det ikke er rimeligt at sige at det er T-Hansens skyld.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 15:06
Hvem monterede de nye fælge som du købte hos T-Hansen?

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Ashihara Ashihara skrev:

...om ikke andet, så kunne du have taget dem under den 14 dages returret du har som forbruger

Nej! Man har som forbruger ikke automatisk 14 dages returret. Det gælder kun ved internet salg!
Eller hvis en virksomhed skilter med returret. Det er ikke et krav, men en service fra de butikker som tilbyder dette.

M.v.h.

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg havde ikke læst din seneste uddybning, men det har jeg så nu.

Det ændrer ikke ved min opfattelse, at du selv bærer et ansvar for indenfor rimelig tid at checke, at du har købt det rigtige produkt, og der synes jeg du har trukket den så længe, at det ikke er rimeligt at sige at det er T-Hansens skyld.

Så må du håbe du aldrig kommer ud for at du opdager en graverne fejl ved en ting du har købt og som du umiddelbart ikke kan opdage.Clap Men igen du forstår hvis ikke helt hvad en pasningsgarantien er, så læs nedestående.

Og som nævnt (igen) købeloven siger man har 2 Måneder til at melde en fejl EFTER den er opdaget, og den tidsfrist har jeg overholdt, og vi fandt yderlige en fejl, ergo opfylder pasningsgarantien ikke sit formål, det er en garanti for at det passer til min bil, problemet er IKKE hvornår fejlen bliver opdaget efter et køb, men at fristen er overholdt, hvilket den KLART er, det er T-Hansens problem, DE har givet pasningsgarantien.

Hvis man køber en bærbare pc og opdager efter 8 mdr. at den fejler noget indeni, så er det nøjagtig det samme, så kan man ikke komme og sige at det burde du have vist, den holder ikke.

Jeg mener det var T-Hansen der satte dem på, men det er sådan set ligegyldig, for jeg står stadig med pasningsgarantien, HVIS de var købt UDEN pasningsgaranti var sagen en helt anden, men desværre for T-Hansen er det med.

NB.
Pasningsgarantien siger klart og tydelig at T-Hansen garantere at dæk og fælge passer til bilen.

"thansen ”pasningsgaranti” er en garanti for, at fælge og dæk passer til den bil, som de sælges til. Garantien indebærer selvfølgelig, at udstyret lever op til lovens krav om sporvidde, rullediameter, lastindex, maxhastighed og lignende, og bilen kan derfor også gå igennem syn med de nyindkøbte hjul."

-------------

Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 15:38
Ja, der står jo ikke noget i det citat fra pasningsgarantien om, at man omgående eller indenfor en vis frist skal undersøge om det købte passer.

Jeg mener stadigvæk ikke, at vi er inde i købeloven, når der ikke er tale om mangler ved det købte.

Skrevet af: JesA
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 15:55
tja,tjo...jeg synes nu ikke at T-hansen alene bærer et ansvar her....og kan ihvertfald slet ikke se hvorfor et indlæg som dette skal postes i et Hifi-forum.....hvad bliver det næste ?...klage over at indeklimaet på ens arb. plads er ulovligt?.....
Mvh 

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

tja,tjo...jeg synes nu ikke at T-hansen alene bærer et ansvar her....og kan ihvertfald slet ikke se hvorfor et indlæg som dette skal postes i et Hifi-forum.....hvad bliver det næste ?...klage over at indeklimaet på ens arb. plads er ulovligt?.....
Mvh 

Hvis du ikke er klar over det er det JURA jeg har postet det under.Wink

-------------

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 16:23

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Mvh 

Hvis du ikke er klar over det er det JURA jeg har postet det under.Wink
- ok Hr. larsen Big smile...og hvis du ikker er klar over det, så er det JURA relateret til dette sites emner Wink.....squ' ikke JURA i bred forstandConfused...men du har tydelig noget galde som skal ud af sidebenene - fair nok...jeg synes bare at du gør det i et forkert forum....prøv i stedet at oprettte "en sag" på Ekstra-bladet :)
MVH

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 16:32
Hvem er det lige der har noget galde........

Da T-Hansen sælger en helvedes masse lyd udstyr til biler, synes jeg da det er meget relevant at kende til firmaets politik

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 16:35
Kampus ( & Jan.Larsen); det jeg skriver - udover at jeg ikke mener T-hansen ikke er alene om at have et ansvar i denne uheldige sag - er at jeg blot ikke mener at et hifi-forum et et relevant forum for at klage over bil-tilbehør......og her slutter mine indlæg i denne tråd :)
mvh

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 16:43
Der bliver skrevet om ALT herinde parkering og andet, det er ikke postet under Blu-ray film.LOL

-------------

Skrevet af: Ellegaard74
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 16:49
Hvis jeg må komme med en stille bemærkning...?
1. Hvad bil er sættet købt til.?
2. Er den sænket.?
3. Hvad størrelse fælge og dæk er det pågældende sæt.?

og endnu mere stille...Geek... hvis man kan kører i 7 måneder uden at høre de skraber på....? Så er det nok begrænset hvor meget de egentlig har rørt inderskærme/bærearme mv.. :)

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820
Front: System Audio Saxo 30
Center: SA Saxo 10 AV
Bag: SA Saxo 8
Sub: SA Saxo 10

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 17:32
Jeg gentager lige mig selv... Hvem monterede fælgene der er købt hos T-Hansen?

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 17:50
Uden at forholde mig til om du har ret i denne sag eller ej, så vil jeg ligesom en anden også mene at overskriften er overordentligt misvisende.
Det kan godt være at DU er blevet snydt i denne sag, men at generalisere og sige at T-Hansen snyder og bedrager synes jeg er lige voldsomt nok. Det virker imo ikke specielt seriøst.

Nu er T-Hansen jo et relativt stort firma, med en masse afdelinger i hele Danmark. Det fremgår ikke tydeligt om du kun har snakket med den pågældende afdeling eller om du har skrevet en formel klage til T-Hansen gruppen.
I denne sag ville jeg nok vælge at gøre det sidste. Uden at kende de nærmere omstændigheder, så lyder det jo til at T-Hansen har solgt dig nogle dæk som ikke passer til din bil. Jeg vil mene at normalt så vil ansvaret for dette altid falde tilbage på dig i sidste ende, selvom T-Hansen har et ansvar som "rådgiver" i sådan en sag.
I dette tilfælde har du så købt dæk med pasningsgaranti (er dette en ekstra service du har betalt for eller hvordan fungerer det?) og ud fra dit citat fremgår det tydeligt at T-Hansen står inde for at de dæk som de sælger til dig, passer til din bil.
Derfor vil jeg mene at sagen er ret klar: T-Hansen bærer ansvaret. Hvis man er nogenlunde fornuftig chef i et foretagende, og har en sund holdning til kundetilfredshed, så tager man en henvendelse som din seriøst og tilbyder dig en form for godtgørelse.

ovenstående er med forbehold for at der kan være omstændigheder vi ikke er bekendt med, såsom hvis du selv har monteret dækkene og det er gjort forkert eller lignende.

Skrevet af: Stevns
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 18:17
Nu er Thansen jo heller ikke ligefrem kendt for deres kvalitet, i hvert fald hvad angår alufælge, en Googlesøgning bekræfter dette.

"Thansen, så smuldrer det for dig" skrev EB blandt andre for et års tid siden.

Man får som regel hvad man betaler for

/Ole

-------------
/Ole
Sony KDL-40W4000
Sony BDP-S350
Sony HT-CT500

Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Efter hvad jeg har forstået, så har han og vist nok nogle venner selv monteret de nye fælger og ikke fået et autoriseret værksted til det, hvilket de burde have gjort.

Men der kan være et par faktorer der spiller ind hvorfor de ikke passer:
1. Bilen er uegnet til at havde bredere/højere fælger på end det den blev født med.
2. Den er delvist egnet, men hele hjulophænget skal skiftes ud til et passende på et autoriseret værksted.
3. Den er egnet, men skal spores helt om på et autoriseret værksted.
4. Bilen er blevet sænket og passer så kun til de fælger der allerede sad på.

Men en reklamationsret er der ikke i den sag lydder det til, for fælgerne er ikke deffekte, de er bare købt i en forkert størrelse, fordi ingen lige tænkte på at måle dem der allerede sad på for at få nogle der passer.

Men det skal ikke afvises at T-Hansen faktisk sælger udstyr der er ulovligt at anvende på biler, det har mange billister igennem tiderne opdaget når Rigspolitiet klipper pladerne på deres "T-Hansen tunede" biler.

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 19:31

Jeg gentager lige mig selv, prøv at læse mit tidligere indlæg.

-------------

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 19:38
Og Nej, bilen er ikke sænket eller andet.

Det er har intet at sige hvilken bil, fælg, dæk eller hvem der har monteret dem, for de er solgt med pasningsgaranti.

Ang. tid. hvis man får monteret et nyt udstødning på sin bil og ikke opdager at firmaet har lavet en fejl, men opdager det senere skal det dækkes af garantien, som kunde kravler man jo ikke rundt under bilen for at se om alt er monteret eller passer korrekt.

-------------

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Nu er T-Hansen jo et relativt stort firma, med en masse afdelinger i hele Danmark. Det fremgår ikke tydeligt om du kun har snakket med den pågældende afdeling eller om du har skrevet en formel klage til T-Hansen gruppen.

Hvis du nu læser mine indlæg, vil du KLART kunne læse hvad jeg har gjort.

-------------

Skrevet af: Ellegaard74
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 19:42

Og Nej, bilen er ikke sænket eller andet.

Det er har intet at sige hvilken bil, fælg, dæk eller hvem der har monteret dem, for de er solgt med pasningsgaranti.

Ang. tid. hvis man får monteret et nyt udstødning på sin bil og ikke opdager at firmaet har lavet en fejl, men opdager det senere skal det dækkes af garantien, som kunde kravler man jo ikke rundt under bilen for at se om alt er monteret eller passer korrekt.

Jamen så god fornøjelse frem over.....
Forstår så ikke du poster noget her, når du ikke vil hjælpes alligevel

God weekend

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820
Front: System Audio Saxo 30
Center: SA Saxo 10 AV
Bag: SA Saxo 8
Sub: SA Saxo 10

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg mener stadigvæk ikke, at vi er inde i købeloven, når der ikke er tale om mangler ved det købte.

Hvad forstår du ved en mangel?

Hint:
Det er ikke kun defekter, der er mangler. Det kan også være en mangel, at en genstand ikke egner sig til det formål, den er solgt til.

F.eks. kræver §75a (den første paragraf i Købelovens afsnit om mangler ved forbrugerkøb), at  salgsgenstanden skal "være egnet til køberens særlige formål, hvis sælgeren har bestyrket køberens forventning herom". Den rammer klokkerent på THansens pasningsgaranti.

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 21:41
Jeg må tilslutte med dem der ikke forstår at sammenhængen mellem at poste indlæg omhandlende dæk og fælge på et hifi forum LOL

Ja det er under jura, men det er til jura indenfor av/hifi... Der er flere udemærkede bilfora på nettet som sikkert har medlemmer der har prøvet noget lignende, så jeg undrer mig også meget over at poste det her?? LOL

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 23:47

Hvis du nu læser mine indlæg, vil du KLART kunne læse hvad jeg har gjort.
Det eneste jeg kan finde som relaterer sig til mit indlæg er dette:

Ang. tale med chefen, det var chefen jeg talte med, og ham der ikke ville andet end tilbyde mig 4 gamle fælge og 4 gamle dæk, det var det eneste han ville tilbyde mig, det var det eller intet.
Og her fremgår det overhovedet ikke om det er chefen i den lokale afdeling eller om det er selve T-Hansen du har haft fat i.

Ærligt talt, så lyder det ikke som om du overhovedet vil hjælpes, så jeg forstår ikke at du poster. Jeg synes både at jeg og andre forsøger at komme med nogle opklarende spørgsmål og forslag til hvad du evt. kan foretage dig, men du forholder dig ikke rigtigt til det og virker bare fornærmet over at vi tillader os at stille spørgsmål.
Hvis du har haft nogenlunde samme indstilling når du har klaget til T-Hansen, så kan jeg ærligt talt godt forstå at du ikke har fået så meget konstruktivt ud af det, undskyld jeg siger det.
Melder mig ud af det her, hvis det skal foregå sådan. Jeg håber at du finder en løsning for det er sgu en rigtigt ærgelig situation du står i.
Jeg synes bare også det er ærgeligt at T-Hansen bliver "Hængt ud", når det indtil videre reelt kun er dig som de har "svindlet og bedraget".

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 23:51

Jeg må tilslutte med dem der ikke forstår at sammenhængen mellem at poste indlæg omhandlende dæk og fælge på et hifi forum LOL

Ja det er under jura, men det er til jura indenfor av/hifi... Der er flere udemærkede bilfora på nettet som sikkert har medlemmer der har prøvet noget lignende, så jeg undrer mig også meget over at poste det her?? LOL
Jeg synes det er helt fair at poste her. Godtnok er det jo et HiFi forum, men der bliver jo også diskuteret masser af andre ting.

Når man er fast bruger herinde, så lærer man efterhånden at der er ihvertfald en håndfuld folk herinde der har rigtigt godt styr på både købeloven og andre juridiske problemstillinger, så man ved at man kan få et korrekt svar på ens spørgsmål.
Hvis jeg skulle stille et spørgsmål som Jan's på et bilforum, så ville jeg da ikke ane hvilke brugere jeg skulle stole på havde ret, for jeg er ikke fast bruger på et sådan forum.
Så vil jeg da hellere skrive herinde hvor jeg kender folk og ved hvem jeg skal lytte mest til i disse spørgsmål.

Skrevet af: per falck
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 00:34
kan godt se det er surt.   jeg har nu altid fået en ordentlig behandling i t-hansen.
t-hansen er et meget stort firma. som sidder på en stor del af reservedele i dk. med en kæmpe omsætning.
noget må de jo gøre rigtigt.

og nej , jeg er ikke t-hansen fan. og har intet med det firma at gøre. er ganske alm kunde.

som en anden skrev. hvis du har kørt med fælge. uden at opdage de ikke passer. det er en ting.
når man så kommer 7 måneder efter. ja okay.  der ville jeg nok som butik os lige kigge engang.

du får tilbudt andre hjul og dæk. ok måske ikke nye. men trods alt en løsning.
synes da egentlig de har hjulpet dig.
og alligevel hænger du dem ud med denne overskrift . i flere  forums  .????

var det et sæt komplette hjul til 2999 kr.???  så kom videre i livetSmile

ingen medlidehed herfra desværre

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:09

Og her fremgår det overhovedet ikke om det er chefen i den lokale afdeling eller om det er selve T-Hansen du har haft fat i.

Det er manden der har ansvaret for dæk og fælge hos T-Hansen i alle afdelinger.

[/QUOTE]
Ærligt talt, så lyder det ikke som om du overhovedet vil hjælpes, så jeg forstår ikke at du poster. Jeg synes både at jeg og andre forsøger at komme med nogle opklarende spørgsmål og forslag til hvad du evt. kan foretage dig, men du forholder dig ikke rigtigt til det og virker bare fornærmet over at vi tillader os at stille spørgsmål.
[/QUOTE]

Jeg er overhovedet ikke fornærmet, men det drejer sig jo om købeloven og en udstedt pasningsgaranti, ikke om det er 1 år efter købet, eller 1 uge efter købet, det er et ? hvornår fejlen bliver opdaget.

[/QUOTE]
Hvis du har haft nogenlunde samme indstilling når du har klaget til T-Hansen, så kan jeg ærligt talt godt forstå at du ikke har fået så meget konstruktivt ud af det, undskyld jeg siger det.
Melder mig ud af det her, hvis det skal foregå sådan. Jeg håber at du finder en løsning for det er sgu en rigtigt ærgelig situation du står i.
[/QUOTE]

Jeg har talt for døve ører hos T-Hansen, brugt timer på denne sag, kørt en masse km, gået med til at de undersøger bilen for fejl, fået monteret andre dæk, som ikke løste problemet, tilbudt at betale en ekstra pris for andre fælge, som er blevet sagt nej til, jeg er kun blevet tilbudt de brugte fælge og dæk han ville give, er det en måde fra T-Hansens side at hjælpe, det er svært uden at blive frustreret over denne behandling, jeg har samarbejdet fuldt ud og givet forslag til løsning, men dette er blevet nægtet, det skulle forgå på T-Hansens præmisser, og sådan behandler man ikke sine kunder

[/QUOTE]
Jeg synes bare også det er ærgeligt at T-Hansen bliver "Hængt ud", når det indtil videre reelt kun er dig som de har "svindlet og bedraget".
[/QUOTE]

Nu er det ikke kun mig, hvis der søges på nettet, så er der rigtig mange der bliver snydt og bedraget af T-Hansen.

-------------

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:09
Skriv en klage til T hansen group. Eller kontakt Ekstra Bladet, Basta eller lign. Ekstra Bladet vil nok elske historien, da Thansen lige er deres læserskare.  Deres pasningsgaranti holder jo ikke.
Men jeg tænker, hvad lavede du fra januar til marts hvor du anmelder. Glemte du sagen i de 3 mdr??

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:16

Så må du og andre også undre jer over bla. disse poster.Wink Clap LOL Big smile

parkeringsafgift: tidspunkt 

Alt for meget i varme

Køb af batterier på .dk hjemmeside

Ny TV! Forsikring ?

Defekte DVD´ere

Kampagne mod fysiske butikker

Homeenter og RKI - Sagen er løst-

Køb af ur i England afstedkom afgift opkrævning

Tolkning af forsikring..HJÆLP!

Amazone's Jersey Merchant?

Easyshopping vil slette dårlige anmeldel.

VISA-kort misbrugt

Stor skuffelse over TDC

-------------

Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:16

fået monteret andre dæk, som ikke løste problemet
Er der lavet modifikationer på bilen som gør at fælg/dækstørrelser der normalt burde passe til modellen pludselig ikke passer..?

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Skriv en klage til T hansen group. Eller kontakt Ekstra Bladet, Basta eller lign. Ekstra Bladet vil nok elske historien, da Thansen lige er deres læserskare.  Deres pasningsgaranti holder jo ikke.
Men jeg tænker, hvad lavede du fra januar til marts hvor du anmelder. Glemte du sagen i de 3 mdr??

Nej, der gik 1½ mdr. fra jeg opdagede den 1. fejl til jeg kørte derud.

-------------

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:23
Hvilken Bil og årgang er der tale om ?

Hvad er størrelsen på dine fælge  Incl ET Mål ?

Passer de med dette skema ?   http://www.carnut.dk/dk/index.html?tabel.html - http://www.carnut.dk/dk/index.html?tabel.html

Fornemmer du ikke ønsker at svare på disse spørgsmål !   

men så var det rimeligt nemt at vudere om de på nogen måde kunne passe på bilen.

Men syntes da også at det er surt at stå med 4 ubruglige fælge

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

fået monteret andre dæk, som ikke løste problemet
Er der lavet modifikationer på bilen som gør at fælg/dækstørrelser der normalt burde passe til modellen pludselig ikke passer..?

Nej, normalt kører jeg med 15" dem T-Hansen sælger til mig er 16" jeg siger til sælgeren om han er sikker på at de passer til min, for det er jeg ikke, da jeg kører med 15" han spørger om den er sænket, det fortæller jeg at den ikke, han fortæller så at de passer og at der er pasningsgaranti på dem.

Så kan jeg jo trygt købe dem, for så er der garanti på at de passer, hvilket de så desværre ikke gjorde.

Og da jeg er ude ved T-Hansen finder vi fejl nr. 2 som kun sker ved at dreje rattet HELT til venstre, og vi finder ud af at den går på stabilisatorarmen, denne fejl er umulig for mig at opdage, da jeg ikke har hørt noget, eller følt noget, jeg har måske ikke haft drejet HELT ud til venstre, og da jeg ikke kører meget har jeg desværre ikke opdaget denne fejl.

-------------

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvilken Bil og årgang er der tale om ?

Golf 2 1.8 GT 1991

Citér
Hvad er størrelsen på dine fælge  Incl ET Mål ?

Normalt fælge 15" dem jeg har købt er 16" ET Mål ved jeg ikke, det er T-Hansen der ved det da det er dem der har stået for salget, for der står ikke noget noget sted på den seddel jeg har fra købet.

Citér

Passer de med dette skema ?   http://www.carnut.dk/dk/index.html?tabel.html - http://www.carnut.dk/dk/index.html?tabel.html

Fornemmer du ikke ønsker at svare på disse spørgsmål !   

Det er hermed gjort.Wink

-------------

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:41
ET målet står på fælgene   for eller bag.

En Golf skal køre med ET omkring 40,  

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 09:49
når du skriver de kun skraber på . når du drejer til venstre. så kunne det tyde på. at dit styrtøj ikke står helt korrekt.
du kan sagtens måle spidsnig på styr tøj. og det siger det er korrekt. måske en firhjuls udmåling kan vise. det.
nu ved jeg ikke hvor de skrabede på.? der er også gået en tomme størrelse op. er bilen født originalt på 15 tommer. eller har du bare kørt på 15 tommer hidtil ??

kan såmænd godt være . at hvis styr udslag er stillet 100% så den drejer lige meget til hver side. at  de kan være der så. forudsat at forfjedre ikke har sat sig en smule. samt støddæmper ikke er trætte. din bil er så ca 19 år gammel.   kunne det være årsag. altså lidt trætte fjedre/dæmpere. styrtøj måske ikke står helt 100%

der er tit de alufælge kun lige kan sidde der. hvis alt spiller max. så er det tit mm det handler om.

Har du fået lavet en firhjulsudmåling. på hele bilen. som er den eneste helt korekte måde, at måle styrtøj på. koster ca 1100 kr. for sådan en.
det måtte jeg have lavet på min bil. for at den ikke sled dækkenne forkert
mvh per

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

ET målet står på fælgene   for eller bag.

En Golf skal køre med ET omkring 40,  

Nu var jeg jo tvunget til at bytte de 16" ud med et sæt brugte 15" på dem står der ET:  på indersiden og ikke mere, et andet sted står der 35 ved ikke om det er ET målet, men jeg kan da ringe til T-Hansen og høre hvad ET målet er på de 16" Men det ET mål er det en garanti for at de passer og ikke ikke går imod nogle steder.? 

-------------

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:08

Jeg synes det er helt fair at poste her. Godtnok er det jo et HiFi forum, men der bliver jo også diskuteret masser af andre ting.

Når man er fast bruger herinde, så lærer man efterhånden at der er ihvertfald en håndfuld folk herinde der har rigtigt godt styr på både købeloven og andre juridiske problemstillinger, så man ved at man kan få et korrekt svar på ens spørgsmål.
Hvis jeg skulle stille et spørgsmål som Jan's på et bilforum, så ville jeg da ikke ane hvilke brugere jeg skulle stole på havde ret, for jeg er ikke fast bruger på et sådan forum.
Så vil jeg da hellere skrive herinde hvor jeg kender folk og ved hvem jeg skal lytte mest til i disse spørgsmål.
Købeloven er én ting, den er jo gældende for alle områder... Men stadigvæk ville jeg skrive på et bilforum, og med en lidt anden overskrift... Man kan rimelig hurtigt tyde hvem der rent faktisk ved noget om det... Endvidere træffer man vel ikke ultimative beslutninger ud fra hvad folk skriver på et forum? Man skal jo igennem en eller anden instans for at få det man mener er sin ret...

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:10

Så må du og andre også undre jer over bla. disse poster.Wink Clap LOL Big smile

parkeringsafgift: tidspunkt 

Alt for meget i varme

Køb af batterier på .dk hjemmeside

Ny TV! Forsikring ?

Defekte DVD´ere

Kampagne mod fysiske butikker

Homeenter og RKI - Sagen er løst-

Køb af ur i England afstedkom afgift opkrævning

Tolkning af forsikring..HJÆLP!

Amazone's Jersey Merchant?

Easyshopping vil slette dårlige anmeldel.

VISA-kort misbrugt

Stor skuffelse over TDC
Ikke dem alle, men ja dit emne er da ikke det eneste der efter min mening burde postes et andet sted... SmileTongueWinkBig smileLOLClap

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:16

Du må undskylde, men jeg synes at dine indlæg bærer præg af, at du ikke har så meget styr på det tekniske med fælge og det er der jo heller ikke noget problem i. Men indimellem så skal man nok ikke gå hen det billigste sted og forvente at få en første klasse rådgivning og vejledning.

Det skulle være at du skulle finde ud af hvilken dækstørrelser der er godkendt til din bil og hvilken ET (afstand mellem midten af fælgen og den flade som fælgen monteres mod bilen på) der er godkendt til din bil. For hvis dine fælge ikke opfylde de krav og evt er ulovlige, så har du måske noget mere at komme efter.
Du kan gå ind på http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.aspx - http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.aspx  og indtaste dit reg.nr og finde typegodkendelsesnr. Herefter kan du gå ind på færdselsstyrelsen og finde typegodkendelsen for din bil og se hvilken dækstørrelser og se ET målet. Du bør også undersøge om dine fælge overhoved har en E godkendelse. Det har før været fremmne at Thansen sælger fælge som ikke er godkendt i EU og faktisk er ulovlige. Billister har oplevet at få kørselsforbud i Tyskland, medmindre de sætte nye fælge på deres bil,

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af per falck per falck skrev:

når du skriver de kun skraber på . når du drejer til venstre. så kunne det tyde på. at dit styrtøj ikke står helt korrekt.
du kan sagtens måle spidsnig på styr tøj. og det siger det er korrekt. måske en firhjuls udmåling kan vise. det.
nu ved jeg ikke hvor de skrabede på.? der er også gået en tomme størrelse op. er bilen født originalt på 15 tommer. eller har du bare kørt på 15 tommer hidtil ??

kan såmænd godt være . at hvis styr udslag er stillet 100% så den drejer lige meget til hver side. at  de kan være der så. forudsat at forfjedre ikke har sat sig en smule. samt støddæmper ikke er trætte. din bil er så ca 19 år gammel.   kunne det være årsag. altså lidt trætte fjedre/dæmpere. styrtøj måske ikke står helt 100%

der er tit de alufælge kun lige kan sidde der. hvis alt spiller max. så er det tit mm det handler om.

Har du fået lavet en firhjulsudmåling. på hele bilen. som er den eneste helt korekte måde, at måle styrtøj på. koster ca 1100 kr. for sådan en.
det måtte jeg have lavet på min bil. for at den ikke sled dækkenne forkert
mvh per

Vi har undersøgt styrekugle/bærekugle, støddæmper, sporing alt er ok, det er ikke der problemet er, da jeg 1. gang var ude med bilen og vi undersøgte den, fandt vi ud af at det var stabilisatorarmen dæk og fælge gik på i begge sider med et 16" men med en 15" var der ca. 2.5 - 3 cm. fri og uden problemer, det kunne den unge mand godt se, han ringede og fortalte dette til sin chef på (fyn eller hvor han sidder, det er deres dækmand for alle afdelingerne) men han ville ikke godkende dette, og han ville selv se på det, og der har vi problemet, jeg siger disse fælge og dæk passer IKKE til min bil, og det vil han bare ikke indse.

Skal lige næves at jeg har købt 15" alufælge med vinterdæk for ca. 1½ år siden hos T-Hansen, der har INGEN problemer været, de passer.

Problemet opstår da en sælger siger at de 16" han har passer til min med pasningsgaranti, havde jeg købt 15" var der intet problem, jeg mener den er født med 15"

Som jeg har skrevet, var jeg villig til at betale ekstra for nogle nye dæk og fælge som jeg vidste passede til min bil, og så var jeg gået som en tilfreds og glad kunde men det kunne vi ikke blive enig om og havde jeg købt fælge og dæk UDEN pasningsgaranti, kunne jeg ikke klage over de ikke passer, men det er MED pasningsgaranti.

NB. Det var galt i begge sider.

-------------

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:25
et 35. er et mål. som viser forsætningen i fælgen. i forhold til midten af fælgen. hvis nu fælgen er foreks  20 cm bred og ET  er 0. så er den flance der ligger mod nav . lige i midten . hvis ET er som en skriver en golf skal køre med  ET 40. så er dette center flyttet 40 mm til en af siderne. som regel indad.
så fælgen ville sidde 6 cm ind og 14 cm ud. de fælge du kører med nu. er altså flyttet 5 mm udaf. ( ET 35 ).   altså de fælge du kører med nu. har du øget sporvidde på bil med 10 mm.
ifølge loven . må sporvidde max øges 20 mm ialt. såvidt jeg husker.

per

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du må undskylde, men jeg synes at dine indlæg bærer præg af, at du ikke har så meget styr på det tekniske med fælge og det er der jo heller ikke noget problem i. Men indimellem så skal man nok ikke gå hen det billigste sted og forvente at få en første klasse rådgivning og vejledning.

Jeg går ud til T-Hansen og siger at jeg skal have et sæt fælge og dæk til min bil, der er pasningsgaranti på dem, så regner jeg da ikke med at jeg selv skal undersøge om de fælge og dæk de sælger passer, når de siger at de gør. Nu kan jeg så garantere at jeg IKKE er kunde hos T-Hansen mere.Wink

Citér

Det skulle være at du skulle finde ud af hvilken dækstørrelser der er godkendt til din bil og hvilken ET (afstand mellem midten af fælgen og den flade som fælgen monteres mod bilen på) der er godkendt til din bil. For hvis dine fælge ikke opfylde de krav og evt er ulovlige, så har du måske noget mere at komme efter.

T-Hansen siger jo at de overholder loven og kan synes med dem via deres pasningsgaranti, men jeg vil da lige undersøge det, takker for linket.Big smile

Citér
Du kan gå ind på http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.aspx - http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.aspx  og indtaste dit reg.nr og finde typegodkendelsesnr. Herefter kan du gå ind på færdselsstyrelsen og finde typegodkendelsen for din bil og se hvilken dækstørrelser og se ET målet. Du bør også undersøge om dine fælge overhoved har en E godkendelse. Det har før været fremmne at Thansen sælger fælge som ikke er godkendt i EU og faktisk er ulovlige. Billister har oplevet at få kørselsforbud i Tyskland, medmindre de sætte nye fælge på deres bil,

Jeg kunne nu ikke bruge linket til noget alligevel, for det er ikke alle køretøjer der skal have en typegodkendelse.

-------------

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:42

et 35. er et mål. som viser forsætningen i fælgen. i forhold til midten af fælgen. hvis nu fælgen er foreks  20 cm bred og ET  er 0. så er den flance der ligger mod nav . lige i midten . hvis ET er som en skriver en golf skal køre med  ET 40. så er dette center flyttet 40 mm til en af siderne. som regel indad.
så fælgen ville sidde 6 cm ind og 14 cm ud. de fælge du kører med nu. er altså flyttet 5 mm udaf. ( ET 35 ).   altså de fælge du kører med nu. har du øget sporvidde på bil med 10 mm.
ifølge loven . må sporvidde max øges 20 mm ialt. såvidt jeg husker.

per

På den liste står ET til 38.

-------------

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:45
Jan, når du deler quotes op i bidder, skal hvert citat starte med "QUOTE" og slutte med "/QUOTE" (jeg er selvfølgelig nødt til at udelade de firkantede parenteser). Du har skråstregen med, både ved start og slut, og derfor går det galt.

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:49
hvis bilen skal køre med 40 i ET. og dem du har er ET 35 så er de lovlige

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:56

Efter jeg har læst mig frem til er standard ET 38

-------------

Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 12:54
Jeg tror desværre ikke der er så meget at komme efter, så vidt jeg kan læse mig frem til, så har du indgået kompromis med dem (byttet dæk og fælge). Så mener jeg ikke der er noget at komme efter juridisk, havde selv samme problem med Elgiganten og en RMA, hvor jeg betalte for rep som jeg troede hørte under garantien. Et brev fra forbrugerklagenævnet gik heldigvis igennem ved min sag :)

Men jeg synes da også at pasningsgaranti er meget misvisende! :s

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

Men jeg synes da også at pasningsgaranti er meget misvisende! :s

Men vittigt. Det må man give dem.

Jeg er enig i, at han har skadet sin sag ved at acceptere et kompromis.

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 14:52
Jeg har rettet trådens titel, og bliver den igen injurerende, så lukker jeg tråden.

/Jens

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har rettet trådens titel, og bliver den igen injurerende, så lukker jeg tråden.

/Jens

Nå. DET er dig der sidder og retter min tråd, ja okay censur det er vel en nødvendighed for at drive sådan et forum. når begavelsen ikke rækker.

Og til din orientering er der INTET (staves) injurierende omkring, hverken overskriften eller indholdet af mine indlæg, så i bund og grund bryder jeg mig ikke om dette forum, med denne form for censur, så om du lukker tråden eller vælger at slette den, siger mere om dig end om mig.

-------------

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 16:49

Efter jeg har læst mig frem til er standard ET 38
hvis de 38 er standard.  og du må øge sporvidde med 20 mm total. hvilket svarer til 10 mm i hver side.  kan det tal jo vige 10. så længe de ikke skraber på nogen steder.

mvh per

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 17:48

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

/Jens

Nå. DET er dig der sidder og retter min tråd, ja okay censur det er vel en nødvendighed for at drive sådan et forum. når begavelsen ikke rækker.

Og til din orientering er der INTET (staves) injurierende omkring, hverken overskriften eller indholdet af mine indlæg, så i bund og grund bryder jeg mig ikke om dette forum, med denne form for censur, så om du lukker tråden eller vælger at slette den, siger mere om dig end om mig.

Jan har hermed lige modtaget et par ugers ferie fra recordere. Jeg beklager min begavelse rækker kun til at trykke på den knap.

Og dermed kan jeg vel også ligeså godt lukke denne tråd. Dem der gerne vil fortsætte med at læsse om Jans pasningsgaranti kan læse om ham på haderthansen sitet.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Print side | Luk vindue