Print side | Luk vindue

Nye LG

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77385
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 05:22

Emne: Nye LG
Skrevet af: Strange
Emne: Nye LG
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 18:13
Yderst attraktive priser for de nye LG skærme må man sige. Men er der nogen der har hørt om kvaliteteten af dem og om de stadig lider af retention?

En 60" til omkring 16.000 kr. er i al fald et fund.

Svar:
Skrevet af: katbird
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 18:35
Og de danske priser kan ses her
http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268329783 - http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268329783

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Yderst attraktive priser for de nye LG skærme må man sige. Men er der nogen der har hørt om kvaliteteten af dem og om de stadig lider af retention?

der kommer snart en test af deres topmodel i 50 tommer på flatpanels.
men flot ser de alså ud.

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268229537 - http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268229537

Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

der kommer snart en test af deres topmodel i 50 tommer på flatpanels.
men flot ser de alså ud.

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268229537 - http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268229537
Jeg er helt enig og glæder mig også til at læse hvad Rasmus har at sige. Håber LG har fået forbedret sortniveauet og retention, da sidste års modeller jo haltede lidt her, men ellers fik fine ord med på vejen. Hvis det er tilfældet, bliver det ren no-brainer, hvis man skal have en 50' plasma. 12K vejledende, som jo sikkert lander lidt lavere, bliver den svær at konkurere med.

Samsungs nye 50'er og 60'er kommer i hvert fald ikke til starte i det prisleje.

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.

Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 22:00
Hvis det er 50" man går efter ville jeg stadig tage Pana...De laver så desværre ikke 50" endnu.....Dog 65"...MEN I BRUN!?!?!?!?!??!!?

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 07:12

Hvis det er 50" man går efter ville jeg stadig tage Pana...De laver så desværre ikke 50" endnu.....Dog 65"...MEN I BRUN!?!?!?!?!??!!?
Hvilken Pana? Da ikke den afskyelige G20? Tror du ikke, den nye LG serie kunne være ligeså god?Hvis man nu bekymrer sig en lille smule om, at TV'et skal integreres med resten af stuen og ikke ligne noget, der er designet for 5 år siden, ville jeg nu vælge en LG eller Samsung plasma...naturligvis forudsat at deres PQ er i orden. Big smile

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.

Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 07:51

Der er blevet skrevet en del om V20 i brun i dette og andre fora, og hver gang nogenlunde som dit, efterfulgt af 10 spørgsmålstegn eller lignende.

Men er der nogen der rent faktisk har set den (jeg har ikke)..?

Min mobil (HTC Hero) er også brun, nærmest en slags "mørk champagne", og ud fra billederne ser det ud til at være noget af det samme på V20. Det ser mystisk ud på billeder, men altså ikke så tosset IRL, og det er vel trods alt det der tæller.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 10:00

Hvorfor ville du stadigvæk vælge Panasonic? Ved du hvor gode de nye LG og Samsung er? Jeg er hamrende ligeglad med "mærket".

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hvorfor ville du stadigvæk vælge Panasonic? Ved du hvor gode de nye LG og Samsung er? Jeg er hamrende ligeglad med "mærket".
jeg tror den generelle holdning er at flere folk vælger udfra hvad der anbefales idag, uden selv at forholde sig til om man kan lide skærmen eller ej.

At panasonic har et godt billed har stor betydning for fanatiske ejere som ser billed som fyldestgørende og vigtigst af alt. som kan føres over i andre områder som at have et hjem man er glad for eller ægteskaber som barer kører videre pga. børn som er vigtigst og andre mindre vigtigt.

Alle har sine værdier og strange, xcardman, Otto osv.. alle går efter billed og omtale, og ser udseende som mindre vigtig.. se bare nye B&O designs som er kopier af gammel designs fra starten af 2000's bagprojektions skærme, men flere nægter det, da de ser noget andet, nemlig billed.

Jeg følger pt LG's udvikling på funktionalitet og design og de har på pc, anlæg og skærme holdt en god stil og det kan jeg så godt lide ved LG. at billed desværre er 1 eller 2 generationer bagud når vurderinger sammenlignes er så ikke alt betydende men el del af helhedsindtrykket.
Håber da selv LG har rykket på det område.. og man kan da se at værdi'rne i funktionalitet er kopieret af panasonic nu med specifikke CMS indstillinger og THX godkendelser osv... Så nogle vælger en vej og andre følger så efter hvis det rammer plet for dem..

Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 11:31
vil så lige sige en vt20 kommer ikke ind i min stue. uanset billede.
men design er smag og behag

Men som firebird skriver har vi netop ikke set samsung og LG.
tror mange har tænkt pan lig med et pioneer i år.
de første meldninger tyder ikke på det.
så tror faktisk samsung og LG kun kan overraske i år. 

Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 11:49

Et brunt TV kommer ikke ind i min stue uanset hvad. Nu ved jeg ikke om du har set en G20, men den er for mig tidløs og enkel i designet, hvilket jeg synes er flot. Smag og behag er forskellig og kan ikke diskuteres. Nu har ingen på dette forum set mit hjem, men jeg kan forsikre alle at der i den grad gås op i design og æstetik, så nej, billedkvalitet er IKKE den eneste faktor...Var det tilfældet havde jeg uden at blinke valgt "den brune fætter".

Min grund til at vælge en 50" Pana over en 50" LG er at jeg nu er på mit tredje Panasonic plasma tv som primært tv. Jeg har haft PX70, PX80 og nn X10. Alle har i den grad levet op til mine forventninger, så hvorfor ikke fortsætte så længe de gør det godt?

Min grund til evt. at hoppe på en LG i fremtiden skulle være størrelsen. Men jeg er forbeholden så længe at deres ry for meget retention mv. er til stede. Jeg har i flere år efterspurgt en skærm til menneskepenge som var 60". Pana har lavet en 65" til 40.000 kr.??? Den kunne jeg også finde på at overveje, men ikke til den pris og da slet ikke i brun!!

Men nu må vi se. Tror jeg springer over  i år. Vil også gerne have 3D, men forventer en del børnesygdomme som forhåbentligt er væk næste år og frem. Så kan man jo håbe at Pana åbner øjnene og indser at de skal lave en value for money skærm i 60" eller derover. Det er den vej udviklingen går tror jeg.

For nogle år siden var 42" et kæmpe tv at have i stuen og folk korsede sig nærmest. Nu er det den mest gængse størrelse. Der går ikke længe før denne plads overtages af en 50", og så er det vigtigt at være på forkant og kune tilbyde en 60" til en overkommelig pris for dem der bare vil have en der er lidt større end alle andre.

Venligst
Strange 

Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 12:54
Jeg er da glad for at læse at man godt kan springe panasonic over når deres design ikke er særligt godt.
Strange, tidsløst design på G20 er vel bare at kopiere de sidste årtiers design, jeg vil gerne se det nye og at skærme som egentlig ikke har meget på overfladen og vil falde mere ind i væggen, er der fremadgående og ikke de kantede skærme som stadig ses hos Philips og panasonic og billigere lg modeller... Se bare B&O's argument for deres, at de vil være et "maleri" som de andre vi har. og det argument vil jeg gerne give dem ret i, desværre er deres 10serie tudegrim og mere nostalgi end design som følger med tiden.
LG har fat i det rigtige og det er godt.. så lad os se om ikke billedkvalitet ikke også kan overraske os lidt.

Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 16:48
Det er ikke alle mennesker der vil have deres TV på væggen, hvad skal jeg så med et maleri?

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

[QUOTE=Strange]

Men er der nogen der rent faktisk har set den (jeg har ikke)..?

Jeg har set den og publiceret en del real-life billeder og indtryk af designet. Den brune nuance er ikke særlig gennemgående. Den ses primært i dagstimerne, ligesom den blå nuance på G20 primært ses i dagstimerne.

Skrevet af: parasound
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:15
er der nogen som ved hvad forskel på på lg 50ps 8000 og lg 50 pk 950n da jeg først gerne vil købe lg 50 ps 8000 men hvad med lg 50 pk 950n hvad kan den mere

parasound

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af parasound parasound skrev:

er der nogen som ved hvad forskel på på lg 50ps 8000 og lg 50 pk 950n da jeg først gerne vil købe lg 50 ps 8000 men hvad med lg 50 pk 950n hvad kan den mere

parasound
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268229537 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1268229537
når den test kommer har du svaret

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:25
selvfølgeligt venter jeg da også på denne test men kunne jo være nogen ved besked om hdmi indgange er der 3 eller 4  sidder der en i siden usb stik er det kun til billedere og musik eller også til fim og film hd er der 24p o.s.v
parasound

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:33
det står vil på LG hjemmeside

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:38
har været inde på lg hjemmside kan ikke find data på lg 50 pk 950n

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:46
Ok
den ligner nok meget en ps8000 med hensyn til indgang og osv.
Men 24P har den i hvertfald
Hvad der ellers er kommet af nye ting ved jeg ikke
testen skulle vist komme en gang i næste uge
Men håber den er blivet noget bedre end ps8000.
kender en som selv har kig på den model.
prisen og design kan man ikke sige noget til på en 950

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 16:48
men selvfølgeligt koster den ca  4000kr.- mere end ps 8000  og er den da det mere værd ????? og vil da gå ud fra at når de nye modeller kommer fra lg vil de gamle vel falde i pris mon ikk

Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 17:46

men selvfølgeligt koster den ca  4000kr.- mere end ps 8000  og er den da det mere værd ????? og vil da gå ud fra at når de nye modeller kommer fra lg vil de gamle vel falde i pris mon ikk
det kan man kun selv vudere.

de gamle bliver nok fjernet fra hylderne, hvis man ikke skynder sig.

Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 08:33

De gamle ER jo allerede faldet ca 1/3 i pris siden lanceringen - ps8000 kostede i nabolaget af 12.000 da de blev lanceret for et års tid siden, og er siden faldet til omkring 8000 kr mange steder - den nye model er så tilbage i det niveua som ps8000 havde da det blev lanceret.

Det er jo det samme man ser hvert år - også hos f.eks. Panasonic. Prisen på "sidste års model" er allerede i bund på det tidspunkt hvor de nye modeller lanceres, så er der ikke meget mere at barbere af.

Jeg tvivler på at ps8000 falder ret meget mere, bortset fra måske de aller aller sidste restsalg, hvis nogen skulle være brændt inde med nogen de ikke er kommet af med hen på efteråret - hvis de eksemplarer der er tilbage kan sælges for 8000 ville man jo ikke være en særlig god forretningsmand hvis man satte den ned til 6000..?

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet af: Rod83
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 11:47
Anmeldelse af http://translate.google.com/translate?hl=it&sl=el&tl=da&u=http%3A%2F%2Fwww.fullhd.gr%2F2008-03-14-21-37-34%2Fpreview%2F3359-lg-60pk550-preview.html - 60PK550 (Græsk model) . Målt sortniveau 0.03cd/m2 Wink

-------------
Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Anmeldelse af http://translate.google.com/translate?hl=it&sl=el&tl=da&u=http%3A%2F%2Fwww.fullhd.gr%2F2008-03-14-21-37-34%2Fpreview%2F3359-lg-60pk550-preview.html - 60PK550 (Græsk model) . Målt sortniveau 0.03cd/m2 Wink
nu kan da slet ikke vente på testen af en 950 serie på flatpanels.
har netop anbefaldet en og vente på netop den.
hvis resten også er blevet lidt bedre, ser det ud til at blive lidt af et røverkøb.
synes skærmen ser super ud design mæssig og hvis billedet også følger med

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 16:29

Virker lovende. Desværre står der intet om retention, som har været LGs største problem i 2009.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Virker lovende. Desværre står der intet om retention, som har været LGs største problem i 2009.
det er vel nok pga. værdien af denne information.. jeg har endnu ikke læst om personer som har skrevet at fordi pana/philips/lg/samsung forsøgte fjerne og fejlede lidt, så har det ikke genereret oplevelsen for nogle..

jeg må tilføje at fordi jeg ser skyggerne på de sorte skærme en gang imellem, så gør det ikke oplevelsen dårligere i det omfang jeg ville kritisere det for meget.. men jo, det eksisterer..

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

det er vel nok pga. værdien af denne information.. jeg har endnu ikke læst om personer som har skrevet at fordi pana/philips/lg/samsung forsøgte fjerne og fejlede lidt, så har det ikke genereret oplevelsen for nogle..

jeg må tilføje at fordi jeg ser skyggerne på de sorte skærme en gang imellem, så gør det ikke oplevelsen dårligere i det omfang jeg ville kritisere det for meget.. men jo, det eksisterer..

Jeg forstår ikke helt, hvad du skriver i starten.

På bl.a. PS8000 har retention været så generende, at det har været nævnt i nogle anmeldelser, og endda haft indvirkning på den samlede bedømmelse.

Nogle mennesker har returneret LGs plasma, da retention var så generende. Andre har undladt at købe pga. retention.

Hvis du spørger ejere af LGs plasma, hvad tv'ets største mangel er, vil de nok nævne retention.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: sani
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 17:47

Et brunt TV kommer ikke ind i min stue uanset hvad. Nu ved jeg ikke om du har set en G20, men den er for mig tidløs og enkel i designet, hvilket jeg synes er flot. Smag og behag er forskellig og kan ikke diskuteres. Nu har ingen på dette forum set mit hjem, men jeg kan forsikre alle at der i den grad gås op i design og æstetik, så nej, billedkvalitet er IKKE den eneste faktor...Var det tilfældet havde jeg uden at blinke valgt "den brune fætter".

Min grund til at vælge en 50" Pana over en 50" LG er at jeg nu er på mit tredje Panasonic plasma tv som primært tv. Jeg har haft PX70, PX80 og nn X10. Alle har i den grad levet op til mine forventninger, så hvorfor ikke fortsætte så længe de gør det godt?

Min grund til evt. at hoppe på en LG i fremtiden skulle være størrelsen. Men jeg er forbeholden så længe at deres ry for meget retention mv. er til stede. Jeg har i flere år efterspurgt en skærm til menneskepenge som var 60". Pana har lavet en 65" til 40.000 kr.??? Den kunne jeg også finde på at overveje, men ikke til den pris og da slet ikke i brun!!

Men nu må vi se. Tror jeg springer over  i år. Vil også gerne have 3D, men forventer en del børnesygdomme som forhåbentligt er væk næste år og frem. Så kan man jo håbe at Pana åbner øjnene og indser at de skal lave en value for money skærm i 60" eller derover. Det er den vej udviklingen går tror jeg.

For nogle år siden var 42" et kæmpe tv at have i stuen og folk korsede sig nærmest. Nu er det den mest gængse størrelse. Der går ikke længe før denne plads overtages af en 50", og så er det vigtigt at være på forkant og kune tilbyde en 60" til en overkommelig pris for dem der bare vil have en der er lidt større end alle andre.

Venligst
Strange 

jeg har netop der samen behov som strange ,,, en 60 eller 65 plasma for menske penge... til min støre skufelse kom pana heler ikke i år med en fornuftig model i den størelse....nu prøver jeg aat kigger på alternativer... og der vile LG eller Samsung så komer på tele...
er der nogen der har købt LG.s nye skærm i omtalte størelse ??? eller evet havf mulighed at ser på den samt kvalitet af den ???

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 21:39

Jeg forstår ikke helt, hvad du skriver i starten.

På bl.a. PS8000 har retention været så generende, at det har været nævnt i nogle anmeldelser, og endda haft indvirkning på den samlede bedømmelse.

Nogle mennesker har returneret LGs plasma, da retention var så generende. Andre har undladt at købe pga. retention.

Hvis du spørger ejere af LGs plasma, hvad tv'ets største mangel er, vil de nok nævne retention.
Værdien af en information som skulle skræmme købere, som ikke ser problemet..

Kan du ikke lige smide nogle links til alle de misinformationer som skulle lede til brugere som afleverede skærmen igen, eller?  igen anmeldelser er ikke "dagligdagsbruger" de ser og de vurderer så er den historie jo ikke længere.. avforums for LG ejere ser ikke ud til at vælte med utilfredse ejere, og jo, der er nogle som har set det men ikke at de solgte den og måske jo, et par anti-lg indlæg nu og der... Forum er ellers kendt for at stedet hvor folk skriver så meget negativt.. se bare dette forum.. 80% pana indlæg og masse opråb om hjælp..

jeg har haft min PQ6000 længe nok til at vurdere om de skygger som ses på sort skærm påvirker mit daglige brug. og det er ihvertfald ikke noget problem på den model.
Samme information har pio og pana ejere skrevet, så min påstand er pt. lige så meget værd som deres.
vi taler jo ikke burn-in.. var det problemet så ville jeg gerne være enig i om problemet kunne få mig til at vælge en anden skærm.

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 12:58
Så er anmeldelsen ude Wink (LG 50PK950N):

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1269244450 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1269244450

-------------
Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:25
så har vi læst denne test og er den så meget bedre end ps 8000 og den koster jo ca 4000kr.- mere end ps 8000kr.-

Så hvad skal jeg købe en lg 50 ps 8000 og spare ca 4000kr.- eller købe denne nye model fra lg en lg 50 pk 950n

parasound,

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:30
Uden selv at have set den nye skærm, så lyder det som om den vigtigste grund til at vælge den fremfor ps8000 skulle være sortniveauet, og dlna funktionerne.

Personligt opfatter jeg ikke sortniveauet på ps8000 som problematisk, men det er jo en personlig overvejelse, ligesom dlna ikke er et behov for mig, da jeg bare sætter en extern harddisk til ps8000's usb indgang, og det virker fint for mig.

Ellers så giv 950'eren et par måneder, så ligger den nok på de samme ca 10000 kr som ps8000 gjorde da jeg købte mit i juni sidste år.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:42
har fået en god pris på 8800kr.- med levering og 4 års serviceordning på ps 8000 og der gå vel ikke meget langt tid før man ikke kan købe ps 8000

så hvad har du at sige  dårligt/godt om ps 8000 har selvfølgeligt læst meget om den på nettet

parasound

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:51
Tjah, som det også nævnes i den nye test, så er retention nok det største problem med LG's plasmaskærme - personligt er det ikke noget jeg oplever ofte nok eller slemt nok til at det er noget egentligt problem i praksis, jeg synes fordelene ved et godt billede (i forhold til lcd) overstiger ulemperne.

Designet er fantastisk flot IMO, langt flottere end Panasonics modeller, lyden er efter min mening over gennemsnittet for nyere fladskærme, specielt de helt tynde.

Deinterlacing/upscaling af SD materiale (TV/DVD) synes jeg er synligt bedre end på de Panasonic skærme jeg har set (PZ80, X10, G10), til gengæld er der lidt mere dithering støj end hos Panasonic, men det ses kun hvis man er tættere end ca. 1 meter fra skærmen.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:01
Men Rogueagent  har du nogen kendskab forskel på ps 8000 og ps 3000 der er ca 2000kr.- forskel og da købe en ps 3000 til ca 6000kr.- se på den i nogen år hvor derefter købe en pk 950n til ca 8000kr.-

men er der nogen rigtigt forskel på ps 8000 og ps 3000 kun at der er 3 hdmi stik i ps 3000 hvor der er 4 i ps 8000 og usb stik i ps 8000 tager film og film i hd  og det gøre det ikke i ps 3000 er det kun den eneste forskel Rogueagent

parasound,

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:06
kunne godt finde på at købe en lg 50 ps 3000 med 4års serviceordning til ca 7000kr.- da senere om nogen år købe en lg 50 pk 950n og der er den vel faldet noget i pris

jeg skal bruge skærmen til næsten kun parabol(viasat/canaldigital) og meget lidt blu-ray og ps 3 

hjælp jeg syntes dette er svært

parasound.

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:07
Ser ud til at LG rykker i år... Men men men... Den retention skal altså mindskes endnu mere. Jeg er spændt på at se hvad der sker i 2011.

Og til Panasonic - kom nu ind i kampen og tilbyd den 60", så eksploderer det hele jo. Fatter det ganske enkelt ikke. Det er nu man producent skal igang med at gøre de stor skærme mere spiselige - de er fremtiden. 42" er jo et frimærke for mange mennesker i dag.

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:09
kan jo få en lg 60 ps 4000 til ca 13000kr.- i dag fra lg

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:12

Men Rogueagent  har du nogen kendskab forskel på ps 8000 og ps 3000 der er ca 2000kr.- forskel og da købe en ps 3000 til ca 6000kr.- se på den i nogen år hvor derefter købe en pk 950n til ca 8000kr.-

men er der nogen rigtigt forskel på ps 8000 og ps 3000 kun at der er 3 hdmi stik i ps 3000 hvor der er 4 i ps 8000 og usb stik i ps 8000 tager film og film i hd  og det gøre det ikke i ps 3000 er det kun den eneste forskel Rogueagent

parasound,
Designet er ikke det samme på PS3000 og PS8000 - PS8000 har "one sheet of glass" front, hvor ps3000 har den mere traditionelle plasticramme, meget ligesom Panasonics modeller (bortset fra V10/20).

PS3000 kan ganske rigtigt kun afspille musik og billeder via usb, ikke film.

Såvidt jeg ved er panelet det samme i ps3000 og ps8000, så den grundlæggende billedkvalitet er nok meget ens, men en af grundende (for mig) ved at vælge LG fremfor Panasonic er designet på PS8000. Havde jeg valget mellem LG PS3000 og Panasonic X10 ville jeg formentlig vælge X10.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:21
men den er jo ikke FULL HD (panasonic x10) og den har vel kun 100hz hvor lg 50 ps 3000 både er 600hz og FULL HD

parasound

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:25
Full HD er stærkt overvurderet til normal brug på små skærme - sidder du længere væk end ca. 2-2,5 meter fra en 50" skærm vil du ikke kunne skelne forskellen. Ender du op i 60" er FullHD klart en fordel, men jeg mener heller ikke der findes så store skærme der ikke er FullHD.

De 600 hz på LG's skærme har ikke noget at gøre med de 100 eller 200 hz der tales om i andre sammenhænge (primært LCD) - det har at gøre med den måde pixels opbygges i et plasma. Hvad det angår har x10 såvidt jeg husker 480 hz subfield drive hvor LG har 600. I praksis betyder det uendelig lidt.

Jeg har som du kan se et ps8000 derhjemme, men vi har et x10 50" på mit arbejde, og selv om jeg ikke har set dem side om side, så har de klart hver deres styrker og svagheder - x10's største svagheder er design (som minder en del om LG ps3000) og lidt mindre lysstyrke end PS8000. Til gengæld er den så godt som fri for retention. Den overordnede billedkvalitet er rigtig god på begge.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:59
Ikke meget at tude over mere for fremtidige LG-ejere. Den PK950'er ser lækker ud og det er en flot detaljeret test af Rasmus. I min verden har den i sin helhed klart overhalet G20. Lugter lidt af mit nye tv, det her.

Retention er der stadig, men det er vel til at leve med. Anken mht. genskin i en 75-90 graders betragtningsvinkel er dog direkte åndsvag. Fra en sådan vinkel kan det vist være ligegyldigt, hvad du ser på.

Det skuffer mig dog, at man har droppet magic wand fjernbetjeningen. Den så cool ud på demo-klippene.

-------------

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 15:08
Jeg må også indrømme at jeg i den grad vil overveje LG når jeg engang skal skifte... Men det er mest pga. det med at man kan få hele 60" til en ordentlig pris hvor alle kan være med. Tror dog jeg venter til 2011 modellerne.... Men hvor kan 2010 modellerne ses henne i fysiske butikker? Gerne 60" udgaven??

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 15:11

Jeg må også indrømme at jeg i den grad vil overveje LG når jeg engang skal skifte... Men det er mest pga. det med at man kan få hele 60" til en ordentlig pris hvor alle kan være med. Tror dog jeg venter til 2011 modellerne.... Men hvor kan 2010 modellerne ses henne i fysiske butikker? Gerne 60" udgaven??

Mon ikke Expert får dem inden længe...og med lidt held står den sammen med en Pana og en Samsung 855'er Big smile Så ville der være lidt at sammenligne med. 

-------------

Skrevet af: Lars E.
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Ikke meget at tude over mere for fremtidige LG-ejere. Den PK950'er ser lækker ud og det er en flot detaljeret test af Rasmus. I min verden har den i sin helhed klart overhalet G20. Lugter lidt af mit nye tv, det her.

Retention er der stadig, men det er vel til at leve med. Anken mht. genskin i en 75-90 graders betragtningsvinkel er dog direkte åndsvag. Fra en sådan vinkel kan det vist være ligegyldigt, hvad du ser på.

Det skuffer mig dog, at man har droppet magic wand fjernbetjeningen. Den så cool ud på demo-klippene.

Helt enig i dine betragtninger, det virker også som om den bliver testet mere intens end G20 gjorde
og der bliver kommenteret på flere ting.
For mig er der ingen tvivl det bliver mit nye tv i en 60 tommer udgave Smile
Panasonics design kan jeg slet ikke forstå især den nye brune slambert Shocked

-------------
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 15:47

er enig for det eneste jeg lige kan se er Retention.
men har anbefaldet det til en som kun ser almindelig tv og mest om aften. 
Nu har jeg aldrig anset genskin som et problem.
men se en sony nx700 serier og lcd er ikke en brik bedre på det punkt.
så det bliver pk950 han skal have, når alså lige man kan finde dem et sted. 

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 16:55
Retention, igen igen... trist at de ikke kan rette op på det nu, hvor vi er ved 13. generations plasma.

I øvrigt, hvad er pointen med, at man i anmeldelsen skal fæstne sig så meget ved den gullige farve i hvidbalancen? Den bliver nævnt hele tre (3!) gange, med næsten samme formulering. Ikke alene er det irriterende at læse det samme stykke tekst hele tre (3!) gange, men man spørger sig selv om nu problemet er SÅ slemt, at det skal nævnes hele tre (3!) gange... 

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:25
Phdream
nu har du selv skrevet om Retention igen og igen.
du har vil snart skrevet om det i hver eneste tråd som omhandler plasma
hvis du ikke kan tåle det så lade være med et købe et plasma.
kan jo nævne mange ting på lcd og hvorfor er det ikke blevet bedre.
men folk køber stadig lcd

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:26

Jeg fornemmer at PanaG20 og LG9500 er tæt på uafgjort mht billedperformance . LG vinder så på pris og design, hvor Pana vinder på at være mere "retension-resistent", - og på USB optagefunktionen, som nok ikke bør undervurderes . 

PHdream_ stil spørgsmål og ret kritik ovre på Flatpanels, det er jo deres test . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

er enig for det eneste jeg lige kan se er Retention.
men har anbefaldet det til en som kun ser almindelig tv og mest om aften. 
Nu har jeg aldrig anset genskin som et problem.
men se en sony nx700 serier og lcd er ikke en brik bedre på det punkt.
så det bliver pk950 han skal have, når alså lige man kan finde dem et sted. 
..og retention bliver endda beskrevet som værende et mindre problem. Eksemplet med speedometeret på racerspillet uafbrudt i 1-2 timer, fortæller mig, at det ikke er noget, jeg kommer til at svede tran eller ligge søvnsløs over.

-------------

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:31

I øvrigt, hvad er pointen med, at man i anmeldelsen skal fæstne sig så meget ved den gullige farve i hvidbalancen? Den bliver nævnt hele tre (3!) gange, med næsten samme formulering. Ikke alene er det irriterende at læse det samme stykke tekst hele tre (3!) gange, men man spørger sig selv om nu problemet er SÅ slemt, at det skal nævnes hele tre (3!) gange... 
kan ikke være med enig..  han må have et problem med gul, vil jeg mene. eller! så betales artiklen for antal ord via Googlesearch , så indeholder den ikke nok information så betragtes den ikke korrekt i rating :-)

nå.. men godt input til nye købere og fair overfor LG modellen..

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:33
Ja netop og mit gamle px80 var sikkert endnu være end den nye og aldrig set det som et problem.
min pioneer har jeg aldrig rigtig set overhovedet.

synes bestemt lg er gået meget frem og vil helt sikkert anbefale den skærm.

Skrevet af: sani
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:33

stange... hvis du finder ud af hvor LG 60 kan ses fysisk i butikken så skrev enlig...eller hvis der er andre der har set dem live Wink...jeg overvejer den kratfig.. nu har jeg ventet på pana 60" i næsten 2-3år og der går ikke længere... der er ingang sikker at pana  komer med 60-65 til normale prise til næste årOuch

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 18:11
nu kunne jeg ikke dy mig for at gøre lidt ud af de "såkaldte" billed gengivelser som Rasmus så pænt lægger op til folks anskuelse..
Gør man et lille nummer ud af det, så er billeder ikke taget på samme vilkår, og vinkel er heller ikke ens på billerne.
som ses herunder, så er blænding ikke ens, yderligere er detajleniveau nuanceret på LG siden og på pana mere grovkornet, idet der nok er skruet på farveværdierne for at gøre dem mørkere. Det er måske ikke intentionen men derimod camera som gør det (måske alligevel bevidst? :-; )
Nå men nu mørkere baggrund nu bedre detajler ved lys aktivering på billedskærm, så man kan vende disse billeder og uden at gå efter pixel for pixel, så har LG altså præseret at gengive blitz bedre grundet den mørke baggrund, hvor pana billed er ødelagt på grund af lyset på skærmen..

Nå, men man skal altså ikke altid tro hvad man læser/ser.. der bør man altid have med sig og nok i den sidste ende se skærmen hjemme hos sig selv, og få den kalibreret hvis man ønsker optimale indstillinger som Rasmus dog også påpeger pænt.

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 22:04
Hmmm, en lille, men, for mig ikke helt uvæsentlig detalje er at Panasonics skærme ikke er gode til at holde på sortniveauet fordi Panasonic åbenbart helst vil have at Panasonic-fans køber nye Panasonic skærme med meget korte mellemrum. Har jeg fat i noget?

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: Thomas_R
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 10:34
Pendec - come on ?!? hva vil du med det ?
Tror nu nok der generelt  er stor respekt for Rasmus Larsens anmeldelser - og jeg synes nu de altid er ret så objektive. Hvad skal vi lige bruge dine billeder til ?
Synes klart at G20 får mere ros når man læser anmeldelserne igennem på en del ting. Mere roligt billede, en del færre reflektioner, mere korrekt billede i THX profilen, farverne mere præcise, sort bedre i dagslys, shadowdetail bedre, strømforbruget væsentlilig sænket efter kalibrering ifht. LG (selvom 42" <> 50"), USB Optagelse....
Nej selvom PK950 som er LG's top of the pop inden for plasma sat op i mod Pana´s G20 (mellem segment) så har jeg svært ved at se at de er på niveau med Pana's plasma.

Skrevet af: Thomas_R
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 10:49
Att. Firebird
Mon du tror det er generelt for alle deres modeller eller gætter du bare - eller har du evt. noget der bekræfter det ?
Og tror du at du selv er i stand til at se foreskellen ? Det må man vel forudindtage da det for dig er væsentlig.
Og nej tror ikke du har fat i noget LOL
Tror grunden til at Panasonic ejere skifter skærme ofte er at de nye modeller heletiden forbedres og pga. den lave pris bibeholdes. Tror ikke du finder mange som vil sige... joh jeg kan godt nok se at skærmen slet ikke er sort mere.

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 10:56
Det med det dalende sortniveau har været diskuteret flere steder - ALLE plasma TV uanset producent mister lysniveau over tid, og det kompenseres der så for ved gradvist at skrue op for lyset, med tab af sortniveau til følge.

Det der har været nævnt er at Panasonic på nogen modeller har haft en fejl i den software som skulle regulere det, således at kompenseringen skete i for store ryk, istedet for mere gradvist. Det skulle såvidt jeg ved kunne rettes med en firmware opdatering, men jeg ved ikke om det er sket endnu.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 11:12
Ja det er en storm i et glas vand og alle tv uanset teknologi mister lysniveau og dermed sort over tid.

Det der har været nævnt er at Panasonic på nogen modeller har haft en fejl i den software som skulle regulere det, således at kompenseringen skete i for store ryk, istedet for mere gradvist

ja netop og den eneste grund til der skrevet så meget om det.
Men de fleste tv går sikkert i stykker om 5-10 år af forskellige andre årsager
teknik holder ikke som det har gjort
samt det ikke kan betale sig og lave dem til den tid

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Thomas_R Thomas_R skrev:

Tror nu nok der generelt  er stor respekt for Rasmus Larsens anmeldelser - og jeg synes nu de altid er ret så objektive. Hvad skal vi lige bruge dine billeder til ?
at læsere skal blive klogere stille spørgsmålet som du gør..

hvad skal vi bruge Rasmus's billeder til  når de ikke afspejler virkeligheden.. altså danner de ikke grundlag for at skulle repræsentere virkeligheden..
præcis som du mener min analyse af hans billeder fra siden ikke fortæller, så har du bare ikke set det på hans anmeldelser endnu, da du måske lod dig rive med i de "gode" anmeldelser.

man skal være objektiv overfor anmeldere, og selvom de kan være gode, så indeholder de altid en vis afspejlning af anmelders holdning til fabrikanten og dem skal man påpege hvis de er der.
Det åbenlyse i anmeldelsen er at se/forstå det som ikke står der, som er hans svagheder, nemlig det camera som bruges..  prøv at læse dette afsnit i hans anmeldelser " Forud for testen: " .

man bør spørge om følgende
camera, linse, lukkehastiheden , iso , opløsning osv... disse er jo alt afgørende for om billeder bliver troværdige..

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 11:40
Nu tror (håber) jeg ikke at der er nogen der i ramme alvor tror at fotografier på nogen som helst måde kan bruges til objektivt at vurdere en skærms kvaliteter eller mangel på samme - for mig at se er billederne kun med i anmeldelserne for at illustrere bestemte punkter i den aktuelle anmeldelse, og i aller højeste grad IKKE for at man skal kunne sammenligne fotos taget af forskellige skærme.

Derfor vil de data Pendec efterlyser heller ikke være nogen hjælp i praksis, fordi man så først kunne få den (mis)opfattelse at billederne kunne bruges som reelt sammenligningsgrundlag mellem forskellige skærme.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 12:02

Derfor vil de data Pendec efterlyser heller ikke være nogen hjælp i praksis, fordi man så først kunne få den (mis)opfattelse at billederne kunne bruges som reelt sammenligningsgrundlag mellem forskellige skærme.
delvist enig.. for under de rigtige forhold vil de afspejle det rigtig. og det er jo hvad Rasmus forsøger at illustrere med sine "sortlevel" billeder..

Så du er vel enig i at når billedet ikke viser/illusterer "sortlevel" niveau på de aktuelle skærme, hvorfor så vise et billed af det, når det ikke er rigtig?

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 12:12

Oprindeligt skrevet af Thomas_R Thomas_R skrev:

at læsere skal blive klogere stille spørgsmålet som du gør..

hvad skal vi bruge Rasmus's billeder til  når de ikke afspejler virkeligheden.. altså danner de ikke grundlag for at skulle repræsentere virkeligheden..
præcis som du mener min analyse af hans billeder fra siden ikke fortæller, så har du bare ikke set det på hans anmeldelser endnu, da du måske lod dig rive med i de "gode" anmeldelser.

man skal være objektiv overfor anmeldere, og selvom de kan være gode, så indeholder de altid en vis afspejlning af anmelders holdning til fabrikanten og dem skal man påpege hvis de er der.
Det åbenlyse i anmeldelsen er at se/forstå det som ikke står der, som er hans svagheder, nemlig det camera som bruges..  prøv at læse dette afsnit i hans anmeldelser " Forud for testen: " .

man bør spørge om følgende
camera, linse, lukkehastiheden , iso , opløsning osv... disse er jo alt afgørende for om billeder bliver troværdige..

Jeg kan jo selv besvare nogle af disse ting. Billederne tages ikke for at give en 100 % korrekt gengivelse af, hvad jeg ser i virkeligheden. Det vil de fleste fotografer formentlig også pointere er tæt på umuligt. Du sidder formentlig selv med en PC skærm, som ikke er kalibreret, så derfor kan du heller aldrig forvente, at den viser dig tingene som de er.

Billederne tages i stedet for at vise nogle af mine pointer og give brugerne lidt grafisk at kigge på. Jeg kan ikke lige se, hvor du har hevet de to billeder fra, men husk på, at billederne også er komprimeret ret kraftigt. Mine RAW fotos fylder mange MB. De endelige fylder typisk ikke mere end 50-100 KB.

Erkendt, "Forud for testen" burde opdateres lidt. Det skal dog gøre si min skrivebeskyttede skabelon, og det er bare noget jeg gang på gang glemmer.

Kameraet er et Canon EOS 450D. Linsen er en Canon EFS 18-55 mm med IS.

Billederne tages typisk med Auto ISO, og med F5,6. Lukkehastigheden afhænger meget af materialet på skærmen. Typisk ser du billeder med lukkehastighed på mellem 6 og 30. Billederne af den sort skærm er dog typisk taget med alt fra 3 sek til 0,6 sek.
Der er ikke nogen grundregel for det afhænger også af billedets lysstyrke (på fladskærmen), men typisk vælges det billede der gengiver virkeligheden nærmest. Men igen, de er ikke taget for at gengive noget 100 % og f.eks. billeder af menuer og funktioner tages bare på auto.

Spørgsmål er naturligvis velkomne. Men hvorfor ikke bare spørge direkte i stedet for dette gætteri? Smile

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 12:14

delvist enig.. for under de rigtige forhold vil de afspejle det rigtig. og det er jo hvad Rasmus forsøger at illustrere med sine "sortlevel" billeder..

Så du er vel enig i at når billedet ikke viser/illusterer "sortlevel" niveau på de aktuelle skærme, hvorfor så vise et billed af det, når det ikke er rigtig?

Det er blot for at illustrere, ikke for at gengive virkeligheden. Den bagvedliggende idé med billederne i et mørkt rum, var at illustrere problemer med lysfordelingens homogenitet - ikke sort niveauet.

Igen kommer det også meget an på den skærm du sidder foran. Har du f.eks. en TN baseret LCD skærm, så vil du formentlig kunne se forskellene tydeligt, da shadow detail ofte er for kraftig og fremhævet på denne. Nuancerne af grå er således lysere end den burde være.

Sidder du på en IPS skærm, vil du formentlig slet ikke kunne se forskellen mellem rummet og skærmen, da IPS skærme typisk har svagt sortniveau og ikke så god shadow detail.
Sidder du med en PVA skærm, vil du skulle dreje hovedet lidt til siden, da shadow detail og derved de små forskellige i billeder, ikke kommer frem lige fra, idet PVA paneler cutter noget af det dynamiske område ligefra pga. organiseringen af pixels i pixelcellerne.

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Du sidder formentlig selv med en PC skærm, som ikke er kalibreret, så derfor kan du heller aldrig forvente, at den viser dig tingene som de er.

Jeg arbejder i den grafiske brance så kalibrering er i dette tilfælde på plads.

Spørgsmål er naturligvis velkomne. Men hvorfor ikke bare spørge direkte i stedet for dette gætteri? Smile
det vil jeg da så gøre.
Sagens kerne er bare at målinger kan man forholde sig til og desværre så følger ikke alle med på de målinger, og falder så tilbage på billed illustrationer, og de kan så gøre udfaldet i om brugeren mener dette er et korrekt valg.

Et par spørgsmål mangler nok besvarelse.
PÅ LG anmeldelse lægger du særlig vægt på retention og illustrerer dette med virkningen efter flere timer, og så den "gullige" farve som går igen i anmeldelsen.
- Jeg mener da flere andre fabrikanter, deriblandt panasonic, kan fremprovokere præcis det samme efter flere timer, så jeg forstår ikke helt hvorfor der skal lægges ekstra i at fremprovokere det i LG anmeldelsen, når der pænt gåes udenom på andre frabrikanter? det så mere ud som en skræmme kampagne i dette tilfælde..
- Den gullige effekt, som du også nævner , du har justeret dig ud af, er vel så heller ikke nødvendig at nævne flere gange. eller var det virkelig en cut/paste fejl?

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 13:05

Sagens kerne er bare at målinger kan man forholde sig til og desværre så følger ikke alle med på de målinger, og falder så tilbage på billed illustrationer, og de kan så gøre udfaldet i om brugeren mener dette er et korrekt valg.

Det er rigtigt. Vi prøver at illustrere Tv'ets egenskaber, men man må endelig ikke tage det som en 100 % gengivelse af virkeligheden.

PÅ LG anmeldelse lægger du særlig vægt på retention og illustrerer dette med virkningen efter flere timer, og så den "gullige" farve som går igen i anmeldelsen.
- Jeg mener da flere andre fabrikanter, deriblandt panasonic, kan fremprovokere præcis det samme efter flere timer, så jeg forstår ikke helt hvorfor der skal lægges ekstra i at fremprovokere det i LG anmeldelsen, når der pænt gåes udenom på andre frabrikanter? det så mere ud som en skræmme kampagne i dette tilfælde..

Jeg kørte samme test på Panasonic G20 og vil komme til at gøre det samme på X20. På ingen af disse to kan jeg fremprovokere retentionen. LG har traditionelt også været værst mht. retention. Herefter Samsung, herefter Panasonic og til sidst Pioneer.

Jeg har dog ikke bevidst forsøgt at fremprovokere det. Det er klart, at der skal være en balance mellem teoretiske tests og praksis, men på PK950 oplevede jeg det også et par gange i praksis med f.eks. kanal-logoer. LG har et par forskellige metoder i menuen til at mindske retention (f.eks. en orbiter), men det hjælper bare ikke rigtigt.

Jeg går ikke henover det på f.eks. Panasonics skærme, men det nævnes ikke, fordi det ikke var et problem. Jeg omtaler også kun visse andre ting, som f.eks. pixelfejl hvis det er et problem.

Citér Den gullige effekt, som du også nævner , du har justeret dig ud af, er vel så heller ikke nødvendig at nævne flere gange. eller var det virkelig en cut/paste fejl?

Jeg har ikke læst anmeldelsen siden korrekturen, men jeg har sprunget lidt mellem den danske og den engelske version af anmeldelsen, så det kan godt være jeg er kommet til at copy/paste lidt.

Alt andet lige, så er det ikke et kæmpe problem, så hvis det fremstår på den måde, så skal det nok lige omformuleres. Det er dog synligt for øjet, men som nævnt, kan man altså kalibrere sig i nogen grad uden om det.

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 13:31

Jeg kørte samme test på Panasonic G20 og vil komme til at gøre det samme på X20. På ingen af disse to kan jeg fremprovokere retentionen. LG har traditionelt også været værst mht. retention. Herefter Samsung, herefter Panasonic og til sidst Pioneer.

Du ved bedst! hvis du siger det så holder jeg dig på ordet, hvis det alligevel skulle vise sig for brugere at se det på deres skærme og ikke bortforklares i at være en fejl på skærmen.

Men jeg nægter da ikke at det ses på min PQ6000 engang i mellem, det er bare vægtningen om det er et problem for brugen og billedet, eller om disse "trails" forsvinder når man ser noget andet.
Pointen er vel om Kanal5HD logo skyggen sidder der og man ser på den kanal alligevel i 4 timer, så gør det ikke oplevelsen af de restende 99% af billedet dårligere, og logo't ser jeg nok ikke så meget på alligevel. og burn-in er en skrøne nu, så derfor er værdien af informationen så ikke nær så vigtig som din anmeldelse giver udtryk for, mener jeg.

Alt andet lige, så er det ikke et kæmpe problem, så hvis det fremstår på den måde, så skal det nok lige omformuleres. Det er dog synligt for øjet, men som nævnt, kan man altså kalibrere sig i nogen grad uden om det.
Wink tror vi som læst artiklen har forstået "Det er dog synligt for øjet, men som nævnt, kan man altså kalibrere sig i nogen grad uden om det."

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 13:33

Nå men nu mørkere baggrund nu bedre detajler ved lys aktivering på billedskærm, så man kan vende disse billeder og uden at gå efter pixel for pixel, så har LG altså præseret at gengive blitz bedre grundet den mørke baggrund, hvor pana billed er ødelagt på grund af lyset på skærmen..

Bare lige for at præcisere. Der er altså ikke brugt blitz på de her billeder. Det er vores navigation i vores testsoftware. Den lille er musen (en hånd) og den store runde er en menu, som følger efter musen.

Desuden bruges der ikke altid 1:1 pixelmapping, når jeg tager billeder af skærmen i mørke. Nogen gange bruger jeg 800x600, andre gange 720p og andre gange 1080p. Det er for så vidt ligegyldigt.
Det betyder naturligvis også en skalering af objekterne, som formentlig er den du ser ved at forstørre her, krydret med artefakter fra komprimeringen.

Grunden til at jeg lader musen og navigationen være i billedet, når jeg tager billedet, er, at kameraet ellers ikke kan fokusere. Selv gode spejlreflekskameraer og gode linser kan altså ikke bare stille ind på et helt mørkt objekt i et helt mørkelagt rum.
Derfor bruger jeg musen og navigationen som fokus-punkt.

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 13:38

Wink tror vi som læst artiklen har forstået "Det er dog synligt for øjet, men som nævnt, kan man altså kalibrere sig i nogen grad uden om det."

Godt, så burde vi være enige LOL

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 16:00
Men er der nogen som har et svar på den store forskel på en lg 50 pk 950n og den lidt mindre lg 50 pk 760n  der er da lidt penge at spare der hvis forskel ikke er så stor ikk

Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 18:07

Men er der nogen som har et svar på den store forskel på en lg 50 pk 950n og den lidt mindre lg 50 pk 760n  der er da lidt penge at spare der hvis forskel ikke er så stor ikk
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=94761#94761 -
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=94761#94761
WIFI dongle følger med på 950 og så er det et andet panel.

Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:02

Er da lidt lun på  lg 50 pk 760n og vil da gerne spare nogen penge ved at købe den og ikke  lg 50 pk 950n da hvad jeg kan se på data ikke kan meget mere og billedet er det samme og det er det man ser mest på (billede)

men er den (pk 760n) da ikke  thx  og kunne man da ikke måske lavet et fælleskøb på disse skærm da interessen er stor kan jeg se

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 16:35
Her lidt data på lg 50 pk 750n  og det bliver nok den jeg skal havde kan det jeg søger f.eks FULL HD 4x hdmi 2x usb med film i hd  på usb stikket og prisen er da også i orden  ca 8500kr.-

håber den kommer i internet handle snart ved at justbuyit.dk har dem nu i handle  bare ikke 750n endnu men de kommer jo snart kan ikke vente har snakket med jeppe og de kommer snart

så efter de data jeg har set på bliver det lg 50 pk 750n  her er et link http://www.lge.com/us/tv-audio-video/televisions/LG-plasma-tv-INFINIA-50PK750.jsp - http://www.lge.com/us/tv-audio-video/televisions/LG-plasma-tv-INFINIA-50PK750.jsp

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 20:40
avforums anmeldelse af http://www.avforums.com/reviews/LG-50PK990-Plasma-HDTV-Review.html - LGPK950(990) Cool

-------------

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:00

avforums anmeldelse af http://www.avforums.com/reviews/LG-50PK990-Plasma-HDTV-Review.html - LGPK950(990) Cool

ser ud til at anmelderen har været mere kritisk end Rasmus? Nå, men da Panasonic G20 fejler på design, må man så vente lidt med at fornye skærmen, desværre.. 
- ser ud til at den noise som jeg har på mit PQ6000 stadig også er et problem på den nye serie, og er helt sikkert med til at forringe billed.
- Kalibreringen ser ellers rigtig god ud, og er nok være at prøve af hvis man får sig denne model. Som Rasmus har forslået er der gode muligheder for at kopiere indstillingerne.

Print side | Luk vindue