Print side | Luk vindue

Squeezebox Flac & ID3 tag

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77407
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 18:29

Emne: Squeezebox Flac & ID3 tag
Skrevet af: Flarup
Emne: Squeezebox Flac & ID3 tag
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 10:34
Hej
Jeg er ved at rippe mine albums som Flac til min Squeezebox, jeg bruger EAC og Autoflac og henter oplysninger via freedb. Problemet er at f.eks. ACDC der er nogle af albumsne ;) sat som genre Rock og andre Blues ligesom nogle´af dem ikke kan ses under AC/DC når jeg søger under artist, men under artist som kaldes music. Hvordan ændre jeg disse ID# tags så det hele kommer tl at passe sammen
Så når jeg søger under Artist og AC/DC så kan jeg se alle min album med dem der og hvis jeg søger en bestemt genre eks. blues så vil jeg også kunne finde dem der ?

-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup

Svar:
Skrevet af: chrs
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 11:37
Brug Mp3tag evt suppleret med AudioShell til mindre rettelser

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 14:37
Jeg bruger Tag&Rename

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 15:08
Jeg er ikke sikker på, at tag & rename bruger tags for flac. Det må ikke være mp3-tags

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 15:39
Det nemmeste må være at bruge en ripper, som tillader, at man redigerer disse oplysninger for et album, inden ripningen starter.

Det kan man i programmet dbPowerAmp (i gratisversionen), men der må også være andre.

Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 17:17
EAC har udmærket mulighed for at redigere Tags. Man kan oven i købet kopiere fra en txt-fil.
Tag & rename har support for flac (undskyld) men er ikke freeware. Men har man lavet en fejl er AudioShell en enkel løsning uden at skulle rippe om.

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 23:58
Jeg bruger samme setup med eac og auto-flac og supplerer med mp3tag til oprydning i tags.

Print side | Luk vindue