Optage på PanaG20
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77427
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 03:18
Emne: Optage på PanaG20
Skrevet af: Oakie
Emne: Optage på PanaG20
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 14:31
Hej
Har et problem med at få optage funktion til at virke. Tv'et finder fint USB harddisk og formaterer den, og registreringen kører også fint...
Live REG.. funktion virker fint..
Når jeg går ind i ´Tv-guiden og vælger at Tv´et skal optage, så får jeg også en melding på, at jeg har sat tv'et til at optage på den kanal på det tidspunkt. Tvét låser kanalen i optage-perioden "så der må ske et eller andet". Problemet er så, at der intet kommer ned på Harddisken, jeg har prøvet, at lade tvet stå tændt på den kanal jeg vil optage, samt hvor den er i standby... Intet kommer dog på harddisken. Altså når jeg går ind vha. Viera Tools og vælger VIDEO...så er intet optaget... Og harddisken må jo virke, da Live Reg funktionen virker!
Hjælp
Oakie
Sikkert et fejl 40 et sted....
|
Svar:
Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 15-Marts-2010 kl. 08:52
TV'et sender signalet ud af scart stikket! Den snød også mig. Når du har valgt optagelse og siden med kanal, tidspunkt etc. kommer frem, skal du vælge USB HDD Rec. i første kolonne. Standard står den til Ext Rec. Jeg har ikke kunnet få den til at vælge USB HDD Rec som standard.
Bemærk at Veira Tools har sine helt egne display indstillinger, sjovt nok ikke de samme som de andre indgange/tunere. Så min første optagelse så "helt syg ud", indtil jeg opdagde at den viste optagelsen i mode "Normal" og ikke i "THX" som DVB-C tuneren er sat til. Fandens til forskel.
Jeg har haft min harddisk på en Linux maskine. Rasmus fra Flatpanels, skriver at det er et FreeBSD/386 file system. Min Linux kasse genkender den som et NTFS file system, men indholdet ser godt nok meget mystisk ud. Der eksperienteres videre....
(EDIT: Diverse slåfejl rettet)
|
Skrevet af: psiegumfeldt
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 23:06
Hej Jwin
Når nu du har leget lidt med USB optage funktionen, har du så en idé om hvor meget optagelserne fylder? Jeg er på vej til at købe en HD til mit nye G20, men vil gerne have en idé om hvor meget jeg kan optage en en given HD størrelse.
Hvis du finder ud af en måde at tilgå optagelserne på HD'en må du jo endelig sige til :-)
|
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 08:58
50 minutters HD og 2 gange 25 minutters SD fylder ca 50 Gb. Så køb bare så stor en disk som budgettet tillader.
Edit: Der er noget helt galt med de tal, se længere nede.
|
Skrevet af: Kanee
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 12:34
Det var da helt ekstremt..
Er jo meget mere end video fylder på en blu-ray.
------------- -----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360
|
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 12:40
Kanee skrev:
|
Den er også helt gal. Jeg har lige prøvet at slette og se hvor meget plads der blev frit:
28 minutters SD = 2 Gb = 71 Mb i minuttet
50 Minutters HD = 4 Gb = 80 Mb i minuttet
Det lyder da også underligt. Der bør være større forskel? Er der andre der kan hjælpe med at opklare dette?
|
Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 13:20
Jwin skrev:
Kanee skrev:
|
Den er også helt gal. Jeg har lige prøvet at slette og se hvor meget plads der blev frit:
28 minutters SD = 2 Gb = 71 Mb i minuttet
50 Minutters HD = 4 Gb = 80 Mb i minuttet
Det lyder da også underligt. Der bør være større forskel? Er der andre der kan hjælpe med at opklare dette? | Kan det mon ikke have noget at gøre med bitraten som hver enkelt kanal sender med..?
Der er nok nogen HD kanaler der ikke sender med væsentligt større båndbredde end nogen SD kanaler.
Hvilke kanaler er der tale om?
------------- LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
Skrevet af: Østergaard
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 13:26
I artiklen om Grundig's USB-recording nævnes det at optagekapaciteten er ca. 8 minutter pr. GB ved HD-optagelse og ca. 30 minutter pr. GB ved SD-optagelse.
Mon ikke det er nogenlunde samme plads der bruges på Panasonic?
På min Pioneer HDD optager kan jeg brænde godt 2 timer SD-optagelse på en DVD med plads til 4,7 GB, så det er samme forhold.
|
Skrevet af: Markov
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 21:10
Måske et lidt dumt spørgsmål: Når en optagelse er i gang, er fjernsynet da tændt?
Eller kan optagelsen foregå med slukket skærm?
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 21:13
Hej , den kan godt optage med slukket skærm , så er det kun dvb tuneren der er tændt...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 21:15
Hej , hvilken harddisk har i købt/anbefale til G20?...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Oakie
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 17:35
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 17:54
Jeg har lige testet en HD fra elgiganten (IOMEGA 1TB). Det fungerer fint. Der følger USB kabel på strømforsyning med til 599 kr.
Jeg ville helst være fri for strømforsyningen men talte med Panasonic danmark idag. Her sagde de at usb stikket ikke kan levere strøm nok og man derfor skal have en med strømforsyning.
Jeg har lige testet "direct rec" og timer optagelse. Det virker fint. Jeg mangler lige at teste "live tv" men ved ikke rigtigt lige hvad det er.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 18:04
kører disken så ikke når tv er slukket eller går den i sleep ?
Er der prøvet optagelse fra DVB-C ?
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 18:11
hansie skrev:
kører disken så ikke når tv er slukket eller går den i sleep ?
Er der prøvet optagelse fra DVB-C ? |
Man kan selvfølgelig slukke den, men hvis man lader den stå tændt bruger den desværre 8 Watt i standby. Jeg tror at vi vil tænde den når vi starter med at se tv og så slukke når vi går i seng.
Er der prøvet optagelse fra DVB-C ? - Ved ikke lige hvad du mener, men den optager vel fra den indbyggede tuner. Kvaliteten er rigtig fin.
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 19:49
pipper skrev:
Jeg har lige testet en HD fra elgiganten (IOMEGA 1TB). Det fungerer fint. Der følger USB kabel på strømforsyning med til 599 kr.
Jeg ville helst være fri for strømforsyningen men talte med Panasonic danmark idag. Her sagde de at usb stikket ikke kan levere strøm nok og man derfor skal have en med strømforsyning.
Jeg har lige testet "direct rec" og timer optagelse. Det virker fint. Jeg mangler lige at teste "live tv" men ved ikke rigtigt lige hvad det er.
|
For lige at forstå dig 100% , så er den iomega fra elgiganten , MED extern strømforsyning?
For den har jeg selv overvejet , det er jo en god pris
MVH
|
Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 20:46
hopgreve skrev:
pipper skrev:
Jeg har lige testet en HD fra elgiganten (IOMEGA 1TB). Det fungerer fint. Der følger USB kabel på strømforsyning med til 599 kr.Jeg ville helst være fri for strømforsyningen men talte med Panasonic danmark idag. Her sagde de at usb stikket ikke kan levere strøm nok og man derfor skal have en med strømforsyning.Jeg har lige testet "direct rec" og timer optagelse. Det virker fint.Jeg mangler lige at teste "live tv" men ved ikke rigtigt lige hvad det er. |
For lige at forstå dig 100% , så er den iomega fra elgiganten , MED extern strømforsyning?
MVH |
Hvad med denne smukke sag ?
Virkelig ram, og den kan tåle at stå fremme ved skærmen
Link:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010125265.aspx
------------- E.L.
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 20:58
Ja den er faktisk meget flot , den skal da også lige være med i mine overvejelser...
MVH
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 21:40
Er det ikke lidt overkill med en 1 TB HD? Så kan man have over 300 spillefilm i SD eller over 100 i HD, kommer der overhovedet så meget i TV som er værd at optage? Desuden så skal man vel acceptere en rimelig høj standby strøm eller gå og tænde og slukke.
Jeg har selv bestilt følgende 2.5" 500 GB disk: (jeg synes også den er lidt fræk) http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=718967 Den tror jeg endda er lidt i overkanten for mig. Så regner jeg også med at den bliver slukket sammen med TV'et, men det er der måske nogen der kan bekræfte?
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 21:57
psiegumfeldt skrev:
Er det ikke lidt overkill med en 1 TB HD? Så kan man have over 300 spillefilm i SD eller over 100 i HD, kommer der overhovedet så meget i TV som er værd at optage? Desuden så skal man vel acceptere en rimelig høj standby strøm eller gå og tænde og slukke.
Jeg har selv bestilt følgende 2.5" 500 GB disk: (jeg synes også den er lidt fræk) http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=718967 Den tror jeg endda er lidt i overkanten for mig. Så regner jeg også med at den bliver slukket sammen med TV'et, men det er der måske nogen der kan bekræfte?
|
Er der strømforsyning til den?
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 21:59
hopgreve skrev:
pipper skrev:
|
MVH |
Ja den er købt i elgiganten. Den har et alu look. Selve disken er ret tung.
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:01
Tak pipper , og den er med extern strømforsyning , er det rigtigt forstået?...
MVH
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:08
pipper skrev:
|
Nej det skulle jeg ikke mene, det er vist de færreste 2.5" diske der har det.
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:39
hopgreve skrev:
Tak pipper , og den er med extern strømforsyning , er det rigtigt forstået?...
MVH |
Ja
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:40
psiegumfeldt skrev:
pipper skrev:
|
Nej det skulle jeg ikke mene, det er vist de færreste 2.5" diske der har det.
|
Jeg ville helst være fri for strømforsyningen men talte med Panasonic
danmark idag. Her sagde de at usb stikket ikke kan levere strøm nok
og man derfor skal have en med strømforsyning.
Ved ikke om nogen har afprøvet det?
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:41
OK , tak...
MVH
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:47
Har lige afprøvet "LIVE/pause tv". Det virker også.
Så kan kun anbefale HD'en.
|
Skrevet af: nygaardinc
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:54
Jeg kører selv med en 2½" disk på min G20'er uden extern powersupply,
Der er rigeligt power i Usb'en fra G20'eren til at trække en 2½" disk..
------------- Panasonic TX-55VT50 Dune Prime 3.0 Mark Levinson No.383 Linn Akurate DS/1 Linn Unidisk SC/D Sonus Faber Cremona M Radius R90 Nordost Baldur SC Linn Silver IC Qnap TS-459-pro+ 8TB
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:59
Hvilken harddisk er det?...
MVH
|
Skrevet af: nygaardinc
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 23:00
Iomega 300Gb
------------- Panasonic TX-55VT50 Dune Prime 3.0 Mark Levinson No.383 Linn Akurate DS/1 Linn Unidisk SC/D Sonus Faber Cremona M Radius R90 Nordost Baldur SC Linn Silver IC Qnap TS-459-pro+ 8TB
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 23:05
OK , tak for info...
MVH
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 23:07
nygaardinc skrev:
Jeg kører selv med en 2½" disk på min G20'er uden extern powersupply,
Der er rigeligt power i Usb'en fra G20'eren til at trække en 2½" disk.. |
Det er da godt at det virker. Men så må man sgu da sige at supporten hos Panasonic er ringe. Det var jo netop det jeg fik at vide ikke kunne lade sig gøre
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 23:08
Ja tak, var lige ved at blive nervøs. Nu kan jeg bare glæde mig til min kommer i næste uge :-)
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 23:12
Spurgte du specifik efter om den kunne klare en 2.5" disk? For det kan være den ikke kan levere nok til en 3.5".
|
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 23:16
Jeg fortalte at jeg skulle købe en extern HD til G20. Jeg spurge om USB stikket i tv'et kunne levere strøm nok til en HD.
Hertil svarere hun uden tøven - Den kan ikke levere strøm nok. Man skal have en HD med extern strømforsyning.
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 20:30
pipper skrev:
Jeg fortalte at jeg skulle købe en extern HD til G20. Jeg spurge om USB stikket i tv'et kunne levere strøm nok til en HD.
Hertil svarere hun uden tøven - Den kan ikke levere strøm nok. Man skal have en HD med extern strømforsyning.
|
Det er det der er så fedt ved at betale 20% ekstra i en murstensforretning. Man får kvalificeret vejledning af personalet og man kan samtidig se hvilket TV der har det bedste billede.... NOT!
tvkartoffel
|
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 16:14
tvkartoffel skrev:
pipper skrev:
|
Det er det der er så fedt ved at betale 20% ekstra i en murstensforretning. Man får kvalificeret vejledning af personalet og man kan samtidig se hvilket TV der har det bedste billede.... NOT!
tvkartoffel
|
Hvad mener du med det?
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 16:42
pipper skrev:
|
Nu ved jeg ikke hvad der præcist er blevet spurgt om, men sandheden ligger tilsyneladende mellem ja og nej..
Nogle 2.5" harddiske kræver mere strøm end en USB port kan levere (500 mA @ 5V, dvs. 2.5W), og ikke alle USB porte kan levere 500 mA strøm (specielt i bærbare på batteridrift). Derfor ser man ofte specielle USB kabler, som har to USB stik i den ene ende.
For andre 2.5" harddiske er 2.5W nok, og de vil virke fint i en enkelt USB port.
Bottom line: det er svært at give en "garanti" for at en 2.5" USB harddisk vil virke uden ekstern strømforsyning.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 18:00
pipper skrev:
tvkartoffel skrev:
pipper skrev:
|
tvkartoffel
|
Hvad mener du med det?
|
Ja undskyld mig... Det var et surt opstød. Jeg reagerede på det fordi jeg torsdag havde været i Hifi klubben og set et G20 og der fortalte de mig at man godt kunne bruge en disk uden strømforsyning. Hvem der har ret ved jeg ikke.
Lørdag havde jeg også været i byen, og i den ene forretning overhørt den den værste omgang salgsgas. I den anden forretning, Expert, havde de en opstilling med tre TV tilsluttet den samme blu-ray afspiller. Det dyre TV til HDMI, det mellemste til component og det billig til composite. Gæt hvilket hvilket der havde det bedste billede.
Det er simpelt hen ikke godt nok når murstensforretningerne forsvarer deres høje priser med god rådgivning og service. Det jeg oplevede lørdag var direkte vildledende.
Jeg vil ikke stjæle tråden, så lad os helle diskutere TV med indbygget optager. Det er da en fed feature :-)
tvkartoffel
|
Skrevet af: Pawnee
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:51
Hmm. Og jeg troede lige det var så let.
Blot lave en søgning på edbpriser. Harddisk - minimum: 500gb, Strømkilde: USB bus.
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=intmatrixmax1%3arange%28536870912000.0000000000%2c+max%2c+from%3dGE%2c+to%3dLE%29%c2%a7strmatrix7%3a%5eUSB+bus+%c2%a40.0000000000%24%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eHardware%7c2%2fHarddisk%7c16%24&s=igeneric2&cpath=1-2-16&count=100 - http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=intmatrixmax1%3arange(536870912000.0000000000%2c+max%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22)%c2%a7strmatrix7%3a%5e%22USB+bus+%c2%a40.0000000000%22%24%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eHardware%7c2%2fHarddisk%7c16%24&s=igeneric2&cpath=1-2-16&count=100 http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=intmatrixmax1%3arange%28536870912000.0000000000%2c+max%2c+from%3dGE%2c+to%3dLE%29%c2%a7strmatrix7%3a%5eUSB+bus+%c2%a40.0000000000%24%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eHardware%7c2%2fHarddisk%7c16%24&s=igeneric2&cpath=1-2-16&count=100 -
Men sådan er det åbenbar ikke.
Kunne vi ikke lav en liste over afprøvede USB harddiske uden ekstern strømforsyning.
Mærke Model Størrelse Status (OK / NEJ) Bemærkninger
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
My Passport Essential WDBABM7500ABK 750 GB ???(blot et eksempel)
|
Skrevet af: Henke6000
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:57
Lige et lille spørsgmål i forbindelse med optagelse på Panasonic G20. Er det muligt at optage via dvb-c, og så samtidig se analog tv?
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:33
Nej det er det ikke. Der er kun em tuner i tv'et. Hvis du bruger DVB.C tuneren i tv kan du som jeg bruge en extern boks via HDMI. Men så har man jo stadig en boks stående.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 20:38
pipper skrev:
Nej det er det ikke. Der er kun em tuner i tv'et.Hvis du bruger DVB.C tuneren i tv kan du som jeg bruge en extern boks via HDMI. Men så har man jo stadig en boks stående.
|
Hej Pipper
Jeg har også en Pana HMDI optager, og desuden You See
Hvad i alverden skal jeg bruge usb-optageren på G20 til ??
S.U
------------- E.L.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 20:52
E. Larsen skrev:
pipper skrev:
Nej det er det ikke. Der er kun em tuner i tv'et.Hvis du bruger DVB.C tuneren i tv kan du som jeg bruge en extern boks via HDMI. Men så har man jo stadig en boks stående.
|
Hej Pipper
S.U |
Forstår ikke lige spørgsmålet?
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 20:57
Jeg synes at det er smart , og jeg vil da bruge den til at optage fex film fra DR HD...
MVH
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 20:59
pipper skrev:
E. Larsen skrev:
pipper skrev:
|
Hej Pipper
S.U | Forstår ikke lige spørgsmålet? |
Prøver lige igen
Emnet er: optage på G20...enig ?
Hvad skal man bruge denne optagelsesmulighed til når
man har en Pana HMDI dvd optager ?
s.u.
------------- E.L.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:04
Ja jeg har også en Panasonic recorder , men med USB optagelse kan jeg nu optage HD , det kan jeg ellers ikke ...
MVH
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:19
@E.Larsen
Nu handler tråden jo om at optage på G20 og ikke om ikke at gøre det.
Det er jo også smart at gemme harddiske bag tv'et, men måske også har gemt din optager der
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:23
hopgreve skrev:
Ja jeg har også en Panasonic recorder , men med USB optagelse kan jeg nu optage HD , det kan jeg ellers ikke ...
MVH |
Hej
Forstår jeg dig ret:
Man kan ikke optage i HD på en Pana HD recorder ?
Man kan derimod optage HD på usb og videresende det
optagne til en Blue R. afspiller ?
Taler vi full HD?
(hvad er det for programmer der er i full HD)
S.U.
------------- E.L.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:26
Hej , nej du kan ikke optage fex DR HD eller 3+HD , på en Pana recorder...
MVH
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:31
hopgreve skrev:
Hej , nej du kan ikke optage fex DR HD eller 3+HD , på en Pana recorder...
MVH |
"Så fes den ind på lystavlen"
tak
------------- E.L.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:32
E. Larsen skrev:
hopgreve skrev:
MVH |
Hej Forstår jeg dig ret: Man kan ikke optage i HD på en Pana HD recorder ?
Man kan derimod optage HD på usb og videresende det optagne til en Blue R. afspiller ?
Taler vi full HD? (hvad er det for programmer der er i full HD)
S.U. |
En Pana DVD recorder optager i DVD formatet som IKKE er HD kvalitet - altså kan du ikke optage feks DR/HD i fuld kvalitet. Det kan du til gengæld på et PanaG20 tv via usb stikket (- eller YouSee box m HDD). Begrænsningen er,at du KUN kan se optagelsen på samme PanaG20 TV, og altså ikke smide det på PC, DVD,BluRay osv .
Ingen kanaler sender i fullHD og vil sandsynligvis aldrig komme til det
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:46
Lennon skrev:
E. Larsen skrev:
hopgreve skrev:
MVH | Hej Forstår jeg dig ret: Man kan ikke optage i HD på en Pana HD recorder ? Man kan derimod optage HD på usb og videresende det optagne til en Blue R. afspiller ? Taler vi full HD? (hvad er det for programmer der er i full HD) S.U. |
En Pana DVD recorder optager i DVD formatet som IKKE er HD kvalitet -
altså kan du ikke optage feks DR/HD i fuld kvalitet.
Spørgsmål: Sender DR da i "ægte" full HD ?
Det kan du til gengæld på et PanaG20 tv via usb stikket (- eller YouSee box m HDD). Begrænsningen er,at du KUN kan se optagelsen på samme PanaG20 TV,
Svar: der er da også glimrende
og altså ikke smide det på PC, DVD,BluRay osv .
Ingen kanaler sender i fullHD og vil sandsynligvis aldrig komme til det
Svar: vi får se ?
|
------------- E.L.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 22:05
Nej DR sender ikke i ægte full-hd, men i en lidt lavere opløsning som dog er synligt bedre end DVD .
Man skal aldrig sige aldrig mht om der nogensinde bliver broadcastet i full-hd, men der er absolut intet der foreløbigt tyder på det. Så full-hd er som udgangspunkt en blu-ray ting (samt noget obskurt internet fildeling)
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 22:27
Henke6000 skrev:
Lige et lille spørsgmål i forbindelse med optagelse på Panasonic G20. Er det muligt at optage via dvb-c, og så samtidig se analog tv? |
Jo, det kan godt lade sig gøre!
Pipper's svar er forkert, da han har misforstået dit spørgsmål.
M.v.h.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 22:31
pipper skrev:
Det er da godt at det virker. Men så må man sgu da sige at supporten hos Panasonic er ringe. Det var jo netop det jeg fik at vide ikke kunne lade sig gøre
|
Supporten hos Panasonic DK svarer lige nøjagtigt det, de får at vide fra Japan!
http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/compatibility/usb/option2.html - http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/compatibility/usb/option2.html
USB-HDD |
|
|
Compatible with a USB 2.0 USB HDD of 160GB to 2TB capacity that operates using an AC adaptor. Your TV has been confirmed to record via USB to the following USB-HDD models. |
|
|
Maker |
Model Number |
Buffalo |
JustStore Desktop HD-EU2-EU Series | |
|
- Operation is not guaranteed in the all cases.
- Operation is not guaranteed with all hardware and software revisions.
- The USB HDD models may not be sold in the country where you are using the TV.
|
Og ved at sige "nej" til at det kan lade sig gøre, så holder Panasonic desuden deres ryg fri, for alle de recordere-brugere, som ville lægge supporten ned, når én fik "ja", og fik det til at virke med én bestemt disk, hvor 100 andre ikke fik det til at virke, med andre diske.
M.v.h.
|
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 09:07
Ja. Den side havde jeg også set, men det er jo en HD med ekstern strømforsyning.
Er der nogen der har fået det til at virke med HD uden ekstern strømforsyning som evt. vil fortælle mærke og model, så skal jeg følge op i arket her. Panasonic må så gerne kigge med til fremtidig kundevejledning
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samsung G2 Portable 500 GB ???? psiegumfeldt
|
Skrevet af: Danneck
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 10:03
Memorex essential traveldrive 320 GB, uden ekstern strøm virker også uden problemer.
|
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 10:05
Pawnee skrev:
Ja. Den side havde jeg også set, men det er jo en HD med ekstern strømforsyning.
Er der nogen der har fået det til at virke med HD uden ekstern strømforsyning som evt. vil fortælle mærke og model, så skal jeg følge op i arket her. Panasonic må så gerne kigge med til fremtidig kundevejledning
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samsung G2 Portable 500 GB ???? psiegumfeldt |
Hmm ja jeg havde håbet jeg havde en status nu, men disken er stadig ikke kommet. PostDK synes selv det er underligt og er ved at finde ud af noget. Måske er den 'forsvundet' og så kommer jeg til at vente endnu længere :-(
Jeg skal nok give besked når jeg har prøvet det af.
|
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 12:16
USB harddiske uden ekstern strømforsyning testet på Panasonic G20 -
Mærke
Model Størrelse Status (OK /
NEJ) Bemærkninger
My Passport
Essential WDBABM7500ABK 750 GB ???(blot et
eksempel)
Samsung G2
Portable 500 GB
???? psiegumfeldt Memorex Essential TravelDrive 320 GB OK Danneck
|
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 12:41
Fedt initiv Pawnee.....
M.v.h.
|
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 21:58
USB harddiske uden ekstern
strømforsyning testet på Panasonic G20 -
Mærke
NEJ) Bemærkninger
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Samsung G2
Portable 500 GB OK psiegumfeldt
Memorex
Essential TravelDrive 320 GB
OK Danneck
Så fik jeg min disk og der ser ikke ud til at være nogen problemer overhovedet, det kan kun anbefales at få sat en USB disk til. Det er rigtigt fedt med pause og REW funktionerne :-)
|
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 22:23
Så må jeg have sendt min retur. Jeg vil også have en uden strømforsyning.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 09:24
Lige en lille disclaimer som i hvertfald kom lidt som en overraskelse for mig. Når man slukker TV'et på fjernbetjeningen med sin 2.5" disk sat til så slukker den IKKE power til USB porten og disken forbliver tændt og bliver dermed ved med at trække strøm i standby. Det må da vist alligevel hæve standby strømforbruget for TV'et en smule :-)
Det kan selvfølgelig være noget med timer optagelser, men jeg havde ikke nogen aktive timere da jeg prøvede det af. Det burde nu også være muligt at firmwaren i TV'et tændte for USB power lidt inden en timeroptagelse starter. Men det kan man jo håbe er noget der vil blive fixet i en firmware opdatering senere hen. De måtte også meget gerne give mulighed for gentagne optagelser så man kan optage Paradise Hotel hver uge ;-)
[Edit] Ok jeg vil godt lige korrigere min tidligere udmelding. TV'et slukker rent faktisk for strømmen til USB porten i standby. Se yderligere beskrivelse længere nede. [Edit]
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:05
Her kunne det være interessant at vide, om en disk med ekstern strømforsyning så evt. går i standby, når TV'et slukkes?
M.v.h.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:11
Henrik B. skrev:
Her kunne det være interessant at vide, om en disk med ekstern strømforsyning så evt. går i standby, når TV'et slukkes?
M.v.h. |
Det tror jeg bestemt ikke da det jo så er den eksterne strømforsyning som nu leverer power. TV'et kan muligvis bede USB disken om at spinde ned og dermed få den til at bruge mindre strøm. Men det burde så være det samme for en uden ekstern strømforsyning. Sådan som jeg ser det så er det her problem kun værre med en USB HD med ekstern strømforsyning da det som regl er 3.5" diske og de bruger mere strøm.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 16:12
Min hd slukker ikke når jeg slukker for tv'et. Det er en med extern strømforsyning. Den tager 8 watt når den er tændt, og 0.15 watt når hd'en er slukket.
Kunne være sjovt at høre hvor meget en USB disk bruger
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 18:45
pipper.
Og 0,15 watt er i mine øjne så ligegyldig lidt, at det er lige meget.
M.v.h.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:17
pipper skrev:
Min hd slukker ikke når jeg slukker for tv'et. Det er en med extern strømforsyning. Den tager 8 watt når den er tændt, og 0.15 watt når hd'en er slukket.
Kunne være sjovt at høre hvor meget en USB disk bruger
|
Men når du slukker den så er det vel på en fysisk knap ik? Så er det da egentlig lidt underligt at den overhovedet bruger noget strøm, der er jo ikke noget der står på standby. De 8 watt er det uden REW funktionen tilvalgt og uden at den optager? For jeg kunne forestille mig at det er mere når den optager.
Jeg tror desværre ikke jeg har noget udstyr til at måle hvad min USB HD bruger.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:23
Nej, det er ikke så underligt, for disken går i dvale. Strømforsyningen bruger stadig en smule strøm.
Det er uden at slukke på kontakten.
M.v.h.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:23
De 8 watt er når diske bare står tændt.
Jeg tror de 0.15 watt er det strøm som går er i strømforsyningen.
Jeg prøver lige at sætte den til at optage. Vender tilbage med forbrug.
PS. Jeg er bestemt ikke tilfreds med selve billedet på tv'et
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:25
Nej, det kræver vist en del roden med indstillinger, for at få det optimalt.
M.v.h.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:45
pipper skrev:
De 8 watt er når diske bare står tændt.Jeg tror de 0.15 watt er det strøm som går er i strømforsyningen.Jeg prøver lige at sætte den til at optage. Vender tilbage med forbrug.PS. Jeg er bestemt ikke tilfreds med selve billedet på tv'et
|
Du skriver:
Mener du at det gemte på HD vises dårlig ?
SU
------------- E.L.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:47
E. Larsen skrev:
pipper skrev:
De 8 watt er når diske bare står tændt.Jeg tror de 0.15 watt er det strøm som går er i strømforsyningen.Jeg prøver lige at sætte den til at optage. Vender tilbage med forbrug.PS. Jeg er bestemt ikke tilfreds med selve billedet på tv'et
|
Du skriver:
Mener du at det gemte på HD vises dårlig ?
SU
|
Nej. det er når man ser alm tv
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 20:03
[/QUOTE]
Men når du slukker den så er det vel på en fysisk knap ik? Så er det da egentlig lidt underligt at den overhovedet bruger noget strøm, der er jo ikke noget der står på standby. De 8 watt er det uden REW funktionen tilvalgt og uden at den optager? For jeg kunne forestille mig at det er mere når den optager.
[/QUOTE]
Den bruger også 8 watt når den optager, så det er jo ikke mere end når den står tændt.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 20:28
Ok jeg vil godt lige korrigere det jeg tidligere skrev med at den ikke slukker for power til USB når TV'et går i standby, det gør den faktisk. Grunden til at jeg tidligere så at den ikke slukkede for USB HD'en var
at der går et stykke tid før den slukker.
Det er ligesom om der er to
stadier af standby for TV'et. Et stykke tid efter man slukker på
fjernbetjeningen er der power på USB portene og fjernsynet trækker i omkring 20 W. Derefter (det ser ud som om det er lidt forskelligt hvor lang tid der går) så slukker den faktisk for USB disken og TV'ets strømforbrug falder til 0 - 2 W (min måler er ikke særlig præcis, ja jeg havde en billig måler alligevel).
Så det betyder også jeg ikke kan måle USB HD'ens power forbrug, men det er vel også nærmest ligegyldig når den slukker og strømforbruget sammen med TV'et er nok giver nok en meget lille ændring.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 23:01
psiegumfeldt skrev:
Ok jeg vil godt lige korrigere det jeg tidligere skrev med at den ikke slukker for power til USB når TV'et går i standby, det gør den faktisk. Grunden til at jeg tidligere så at den ikke slukkede for USB HD'en var
at der går et stykke tid før den slukker.
Det er ligesom om der er to
stadier af standby for TV'et. Et stykke tid efter man slukker på
fjernbetjeningen er der power på USB portene og fjernsynet trækker i omkring 20 W. Derefter (det ser ud som om det er lidt forskelligt hvor lang tid der går) så slukker den faktisk for USB disken og TV'ets strømforbrug falder til 0 - 2 W (min måler er ikke særlig præcis, ja jeg havde en billig måler alligevel).
Så det betyder også jeg ikke kan måle USB HD'ens power forbrug, men det er vel også nærmest ligegyldig når den slukker og strømforbruget sammen med TV'et er nok giver nok en meget lille ændring.
|
Hej.
Det er ganske almindeligt at de billige wattmetre til hjemmebrug ikke kan måle så lave værdier som et apparat bruger i standby. Tag en strømskinne og og sæt en glødetrådspære i og mål den først. Sæt dernæst TVet i og sæt det i standby og mål igen sammen med pæren. Forskelle på de to målinger er dit standbyforbrug.
tvkartoffel
|
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 08:35
tvkartoffel skrev:
Hej.
Det er ganske almindeligt at de billige wattmetre til hjemmebrug ikke kan måle så lave værdier som et apparat bruger i standby. Tag en strømskinne og og sæt en glødetrådspære i og mål den først. Sæt dernæst TVet i og sæt det i standby og mål igen sammen med pæren. Forskelle på de to målinger er dit standbyforbrug.
tvkartoffel
|
Tak lyder som et godt råd, det vil jeg prøve af på et tidspunkt.
Jeg må sige at efter jeg fandt ud af at den rent faktisk slukkede for USB disken når jeg slukker TV'et er jeg rimelig godt tilfreds med at købte den lille 2.5" udgave. Jeg regner med at den skal sættes fast på bagsiden er TV'et for den skal man jo så aldrig røre.
Desuden fungerer det virkelig bare sindsygt godt med at optage, pause og spole tilbage i programmer man ser. Det er langt mere anvendeligt end en HD recorder synes jeg. Den feature kan helt sikkert anbefales!
|
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 15:43
psiegumfeldt skrev:
tvkartoffel skrev:
Hej.
tvkartoffel
|
Tak lyder som et godt råd, det vil jeg prøve af på et tidspunkt.
Jeg må sige at efter jeg fandt ud af at den rent faktisk slukkede for USB disken når jeg slukker TV'et er jeg rimelig godt tilfreds med at købte den lille 2.5" udgave. Jeg regner med at den skal sættes fast på bagsiden er TV'et for den skal man jo så aldrig røre.
Desuden fungerer det virkelig bare sindsygt godt med at optage, pause og spole tilbage i programmer man ser. Det er langt mere anvendeligt end en HD recorder synes jeg. Den feature kan helt sikkert anbefales!
|
Hej.
Mit panasonic PZ85 har også, under nogen omstændigheder, et højt standbyforbrug i nogle minutter efter det er sat i standby. Hvis man slå automatisk opdateringssøgning fra falder standbystrømmen næsten med det samme til den lave værdi. Måske er det det samme på de nye modeller.
tvkartoffel
|
Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 20:50
Er der nogen, der har prøvet (og fået det til at virke) med en USB-nøgle i stedet for en harddisk?
Jeg prøvede lige med en 8 GB USB-nøgle, men den ville TV'et ikke give mig lov til at benytte til at optage på.
|
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 21:52
Er der ikke noget med at 8GB er for småt? , jeg kan ikke lige huske grænse værdierne...
MVH
|
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:36
Jeg tror vist det er 160 GB der er minimum og der er de 8 GB jo alligevel noget fra :-)
Det giver heller ikke meget mening med 8 GB der kan man ikke optage meget på.
|
Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:53
psiegumfeldt skrev:
Jeg tror vist det er 160 GB der er minimum og der er de 8 GB jo alligevel noget fra :-)
Det giver heller ikke meget mening med 8 GB der kan man ikke optage meget på.
|
Jeg kunne selvfølgelig også bare have kikket i manualen - men det ville næsten have været lidt for nemt. På side 50 står der rigtigt nok at harddisken skal være mellem 160 GB og 2 TB.
Jeg ville bare bruge USB-nøglen til at teste med - ikke som permanent løsning.
|
Skrevet af: kimfrede
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 17:45
psiegumfeldt skrev:
USB harddiske uden ekstern
strømforsyning testet på Panasonic G20 -
Mærke
NEJ) Bemærkninger
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Samsung G2
Portable 500 GB OK psiegumfeldt
Memorex
Essential TravelDrive 320 GB
OK Danneck
Så fik jeg min disk og der ser ikke ud til at være nogen problemer overhovedet, det kan kun anbefales at få sat en USB disk til. Det er rigtigt fedt med pause og REW funktionerne :-)
|
Og jeg kan så tilføje: Medion; Drive-N-Go; 500GB spiller bas med mit nyligt indkøbte G20... Jeg anvender begge USB porte i G20'eren (jeg har et kabel med 2-til-1; bl.a. for at sikre fornøden strøm), og alt virker. Vil lige teste om det har nogen effekt kun at anvende den ene...
------------- /kims
|
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 22:09
Henke6000 skrev:
Lige et lille spørsgmål i forbindelse med optagelse på Panasonic G20. Er det muligt at optage via dvb-c, og så samtidig se analog tv? |
Et andet spørgsmål:
Kan man optage på hardisk og så se det optagne
på en anden MPGE/HMDI setbox ?
S.U.
------------- E.L.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 07:46
Nej Optagelser kan kun ses på det TV de er optaget på
|
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 14:06
kimfrede skrev:
Og jeg kan så tilføje: Medion; Drive-N-Go; 500GB spiller bas med mit nyligt indkøbte G20... Jeg anvender begge USB porte i G20'eren (jeg har et kabel med 2-til-1; bl.a. for at sikre fornøden strøm), og alt virker. Vil lige teste om det har nogen effekt kun at anvende den ene...
|
Og min omtalte disk er så på bud i Aldi fra i morgen: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_14/OFF02.SHTML - http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_14/OFF02.SHTML
Pris: 499,00 (jeg har ingen personlig interesse i Aldi - men disken virker ved mig på mit G20 - og designmæssigt er den "lige i øjet" sammenholdt med design på G20)
Jeg har i øvrigt fået testen kun ved anvendelse af "den ene usb port" - og så med en lille usb stik i den anden. Det spiller også bas!
------------- /kims
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 08:53
Måske et ret dumt spørgsmål. Anyhow.
Er det muligt at optage til harddisk, samt bruge pause og spol tilbage når man bruger YouSee boksen? eller er det kun via. alm. tv kiggeri uden brug af boksen?
Der er nogle ting på Samsung boksen som jeg ikke vil være foruden, så derfor vælger jeg at beholde den, i stedet for at smide et CA-modul i tv'et.
Dog er jeg ikke sikker på om man kan optage via tv'et til harddisk når man ser fra boksen (hdmi).
Håber ikke det er et alt for dumt spørgsmål :)
- ud over det! Super godt tråd, og vil helt klart gå efter en harddisk i nævner her. Go go tråd!
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 09:12
Update.....
USB harddiske uden ekstern strømforsyning testet på Panasonic G20 -
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Samsung G2 Portable 500 GB OK psiegumfeldt
Memorex Essential TravelDrive 320 GB OK Danneck
Medion Drive-N-Go 500 GB OK kimfrede, Aldi, 499kr uge14
|
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:40
RuneH skrev:
Måske et ret dumt spørgsmål. Anyhow.
Er det muligt at optage til harddisk, samt bruge pause og spol tilbage når man bruger YouSee boksen? eller er det kun via. alm. tv kiggeri uden brug af boksen?
Der er nogle ting på Samsung boksen som jeg ikke vil være foruden, så derfor vælger jeg at beholde den, i stedet for at smide et CA-modul i tv'et.
Dog er jeg ikke sikker på om man kan optage via tv'et til harddisk når man ser fra boksen (hdmi).
Håber ikke det er et alt for dumt spørgsmål :)
- ud over det! Super godt tråd, og vil helt klart gå efter en harddisk i nævner her. Go go tråd! |
Du optager altid (og kun) fra tuner-signal, som går ind i tv'et - enten DVB-C (digitalt eller analog signal) eller DVB-S. Du kan ikke optage signaler fra andre kilder end de indbyggede tunere - hverken eksterne tunere eller dvd eller blueray.
Du er i samme situation som jeg (bortset fra jeg er kunde ved Stofa) - jeg har valgt at beholde min zaptorboks som "tuner 2". Der er samme kanaler via DVB-C på G20, som via Zaptor. Når jeg optager via G20 (DVB-C), skifter jeg blot over og anvender Zaptor som sekundær tuner (er forbundet via HDMI). Som sidegevinst har jeg adgang til Start Forfra via Zaptor.
Det virker super i praksis. Konen er solgt - det er ren lykke (jeg er vist fri for at købe blomster det næste lange stykke tid )
På samme måde står det dig frit for at sætte en dvd eller bd på spillen og se den samtidig med du optager fra tuneren. Du kan endvidere slukke fjernsynet mens det optager - den kører videre indtil timeren afsluttes eller de 180 min one touch recording udløber.
------------- /kims
|
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 08:43
Mange tak kimfrede, det var jo lige sådan et svar jeg havde brug for :)
Fik tv'et i går, og det blev selvfølgelig sat op med det samme. Valgte derefter også at bruge min Samsung YouSee boks, da jeg ellers ville mangle min start-forfra og andre gode ting.
Derud over, kan jeg overhovedet ikke få nogle digitale kanaler ind på tv'et. Det kan kun finde analog signaler, og de står da helt hen i vejret. Jeg kører min antenne igennem YouSee boksen, og videre til tv'et. Burde G20 ikke selv fange digitale kanaler via YouSee stikket i væggen? De har jo sluppet alle de digitale kanaler fri? I så fald, er de analoge kanaler overhovedet ikke værd at se på.
Jeg må hellere google lidt efter et svar. Det godt nok irriterende. YouSee boksen skal dog siges at stå klokke rent. Aldrig set et så flot billed.
Edit - efter lidt søgen, er det vel bare fordi mit netværksnummer er forkert indstillet på tv'et - så jeg ikke kan se digitale kanaler. Går jeg vel ud fra. Det tænkte jeg selvfølgelig ikke på i går aftes kl. skid. Det må prøves!
|
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 16:58
RuneH skrev:
Derud over, kan jeg overhovedet ikke få nogle digitale kanaler ind på tv'et. Det kan kun finde analog signaler, og de står da helt hen i vejret. Jeg kører min antenne igennem YouSee boksen, og videre til tv'et. Burde G20 ikke selv fange digitale kanaler via YouSee stikket i væggen? De har jo sluppet alle de digitale kanaler fri? I så fald, er de analoge kanaler overhovedet ikke værd at se på.
Jeg må hellere google lidt efter et svar. Det godt nok irriterende. YouSee boksen skal dog siges at stå klokke rent. Aldrig set et så flot billed.
Edit - efter lidt søgen, er det vel bare fordi mit netværksnummer er forkert indstillet på tv'et - så jeg ikke kan se digitale kanaler. Går jeg vel ud fra. Det tænkte jeg selvfølgelig ikke på i går aftes kl. skid. Det må prøves! |
Præcist - det er lidt af en kunst at få de digitale signaler læst ordentlig ind. Nu er jeg på Stofa - så jeg kender ikke TDC frekvenser, symbolrate, "og-jeg-skal-gi'-dig" men jeg prøvede lidt forskelligt (efter at have googlet det (tjek også Flatpanels forum))- og så var de der.
Det "sjove" er, at det er forskelligt i mellem de respektive TV fabrikater hvad der virker - mit 32' LG i soveværelset nægtede pure at finde alle digitale signaler - med mindre jeg satte landet til Finland. Så spillede det bas. Til gengæld må jeg leve med, at klokken altid er en time foran!!!
Det var ikke nødvendigt på G20
------------- /kims
|
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 17:48
Ja mon ikke, det er da noget af en jungle! Det virker nu dog, efter lidt søgen på YouSee siden. Jeg skal bruge følgende:
Frekvens: 143000 kHz Symbolrate: 6875 Modulation: 64 Netværksnummer: 151 (150 hvis boks) - Region Hovedstaden
Som min kæreste sagde da det endelig virkede: "Øh, det er da ikke noget man bare sådan lige finder ud af?" ... Nej, det må jeg sgu give hende ret!
Surt med dit LG dog, men så længe det bare er klokken - og du er klar over det ;)
|
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 00:05
Nogle der ved hvor lang usb ledningen er på på:
Medion Drive-N-Go: 500 GB (Aldi, 499kr) - skal have en ok lang ledning, da den skal føres igennem en væg, og ned til tv-bordet bagom.
|
Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 00:09
RuneH skrev:
Medion Drive-N-Go: 500 GB (Aldi, 499kr) - skal have en ok lang ledning, da den skal føres igennem en væg, og ned til tv-bordet bagom. |
Ca. 50cm.
|
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 00:14
DonSilicone skrev:
RuneH skrev:
Medion Drive-N-Go: 500 GB (Aldi, 499kr) - skal have en ok lang ledning, da den skal føres igennem en væg, og ned til tv-bordet bagom. |
Ca. 50cm. |
Hurtigt svar :)
Det var ikke møj. Så må jeg hellere få bestilt en forlænger. Mange tak.
|
Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 08:16
Hvorfor ikke bruge en Lacie rikiki, den kan sidde bag tv'et og behøver ikke ekstern strøm?
------------- Get HIFI or die trying c",
|
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 09:09
Emilos88 skrev:
Hvorfor ikke bruge en Lacie rikiki, den kan sidde bag tv'et og behøver ikke ekstern strøm? |
Fordi jeg har minimal plads bag tv'et. Tvivler på den kan hænge der. Den fra Aldi er dog også uden ekstern strøm.
|
Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 09:35
RuneH skrev:
skal have en ok lang ledning, da den skal føres igennem en væg, og ned til tv-bordet bagom. |
Hvis usb kablet er for langt, er det ikke sikkert, at det giver nok strøm til at trække disken.
(jo længere ledning, jo større modstand, jo lavere strømstyrke)
------------- Kuro
|
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 11:11
mgmg skrev:
RuneH skrev:
skal have en ok lang ledning, da den skal føres igennem en væg, og ned til tv-bordet bagom. |
Hvis usb kablet er for langt, er det ikke sikkert, at det giver nok strøm til at trække disken.
(jo længere ledning, jo større modstand, jo lavere strømstyrke) |
Ja, det jo så problemet. Den havde jeg også i tankerne. Hmmm. Der er gode råd dyre. Jeg må hjem og se på det. Tvivler på den kan være nogle steder bag tv'et. Ellers må vi hænge den bag på væggen.
|
|