Print side | Luk vindue

Benq w1000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77677
Udskrevet den: 25-Januar-2025 kl. 10:14

Emne: Benq w1000
Skrevet af: Censur
Emne: Benq w1000
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 17:47
Hey

Jeg skal have købt mig et begynder setup og jeg har overvejet

BenQ W1000

Hivilux 92" tab tension m. motor (sidder ca. 3½ meter fra billede)

mit budget er 15.000 - 20.000 kr.

men jeg ved der kommer også kabler og ophæng kalibrering osv.

Er der nogle der har et bedre bud ?

Jesper

Svar:
Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 18:25
Har du set den live, for da jeg kiggede efter projektor så jeg også på den, men regnebue effekten var et problem for mig, med den model, så jeg valgte lcd projektor i stedet

-------------
Get HIFI or die trying c",

Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 18:35
Jeg har ikke set den live endnu men tager ned i Hifi klubben imorgen og ser den har dog set storebroren W6000 og der så jeg ingen regnbuer men jeg ville bare høre om der var nogen  der havde en bedre ide til et setup under det budget

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 19:13
Jeg har købt en Optoma HD20 sammen med en 95" lærred fra Qualityscreen i light gray, som jeg er rigitg godt tilfreds med.

Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 20:57
Hvorfor valgte du optomaen?

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Censur Censur skrev:

Hvorfor valgte du optomaen?
Pga nogle test jeg havde læst og så var den dengang 1200 kr billigerer end Benq

Skrevet af: rafgut
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 09:01
Man kan købe Optoma HD200X for ca 6000 ved komplett lige nu.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=487917 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=487917

Hvis det var noget

Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 11:06
Jeg var i HiFIKlubben i går og fik en demo på W1000, og jeg har aldrig set noget så ringe. Billedet var virkelig kornet, og alt i baggrunde stod som et mylder i en myretue. Det var IRONMAN BD der var på, og de var virkelige "solbrændte" (gulerodsfarvet) i ansigterne alle sammen :-(
Han undskyldte at den ikke var indstillet, ja tak. :-)

Skrevet af: sani
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 11:32
der undre mig at du har den opfetelse af den , jeg har kun læst positive ting om den

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 21:04
Hifi-Klubben i Århus Europaplads er holdt helt op med at vise projektorer frem.. Jeg havde ellers også på daværende tidspunkt i tankerne at købe en w1000 :b  Men det kunne de ikke vise mig..

De plan er så også blevet fejet af brodet grundet pladsmangel,.. Indtil videre :)

Skrevet af: stenrock
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 22:05
jeg har lige købt w6000.. og den er jeg rigtig godt tilfreds med.. den er for nylig blevet nedsat så den nu ligger på omkring de 14-15 kilo..

Skrevet af: syver
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Jeg var i HiFIKlubben i går og fik en demo på W1000, og jeg har aldrig set noget så ringe. Billedet var virkelig kornet, og alt i baggrunde stod som et mylder i en myretue. Det var IRONMAN BD der var på, og de var virkelige "solbrændte" (gulerodsfarvet) i ansigterne alle sammen :-(
Han undskyldte at den ikke var indstillet, ja tak. :-)

- jeg har præcis samme problem!

jeg havde en w500 som pga. noget reperation, uden ekstra beregning blev ombyttet til en w1000. jeg må dog indrømme at jeg er super skuffet og til sammenligning savner jeg min w500

billedet er ekstremt kornet og uskarpt, og som du nævner så virker det som om at baggrunde (himmel osv.) står og myldrer rundt som en myretue. og det virker som om at alle personerne har taget lidt for meget sol

desuden er jeg ret generet af regnbue effekten.

tror desværre jeg må genere min forhandler med en ombytning...

-------------
//syver

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 23:39
Alle BenQ projektor skal havde en prof. justering før at de se god ud, uden denne justering kan man god glemme alt om BenQ's projektor, kunne tyde på at man fra BenQ side har spare en god justering væk, for at kunne sælge deres projektor billig, så kunde i side end skal ud og offer ca. 3000,- kr. for en korrekt justering.

Print side | Luk vindue