Print side | Luk vindue

Apple TV med atv flash

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77735
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 20:11

Emne: Apple TV med atv flash
Skrevet af: Trisse
Emne: Apple TV med atv flash
Skrevet den: 18-Marts-2010 kl. 19:59
Jeg har nu opdateret Apple TV med nyeste version af ATV flash, opdateret alle programmer og installeret Filezilla på min pc.

Planen var så at lægge mine dvd'er over på Apple TV og afspille dem her, men men men....

.....det tager 4-5 timer at lægge en DVD over
.....der er ikke cover og ingen data (har prøvet at hente fra mdbi uden held)
..... afspilning - især spole og springe - er under al kritik

og generelt er jeg langt fra imponeret over disse plug-ins så jeg tror jeg opgiver film vis APTV.

Jeg søger derfor en anden måde at afspille mine dvd'er på uden at skulle lette r....

Det skal være simpelt, der skal være adgang til menuerne og undertekster og så skal billedkvaliteten være i orden. Det er ALENE film/DVD der skal afspille. Musik klarer APTV og TV klarer Yousee boksen.

Jeg orker ikke at rode med løsninger hvor der skal foretages alle mulige krumspring, så hellere rejse mig for at sætte en DVD på;-)

mvh. Jesper

Svar:
Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 10:48
Jeg har selv rodet lidt med Apple TV og ATV, men synes ikke det er en holdbar løsning. Fik det ihvertfald ikke til køre optimalt, så jeg endte med at købe en WD TV.

Appel TV er go til det den er lavet til - musik, billeder og film via iTunes, men at flashe den med en anden firmware gir sgu grå hår i længden... IMO
Men det den kan, gør den så osse på en måde som ingen andre media-streamer formår.

Hvis det kun er til film, kan jeg godt anbefale WD TV LIVE. Det er super simpelt og din bedstemor vil kunne sætte den op, samt fjernbetjeningen er næsten lige så enkel som Appels. Til billeder og musik er den værdiløs, men der har du jo så din Appel TV. Hvis du vil have den sat op ligesom XBMC blir den godt nok lidt geeky. 
Vil mere end bare film, skal du nok kigge på Popcorn Hour, men det synes jeg selv er en del mere nørdet.

-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo

Skrevet af: RasmusW
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 12:12
Prøv at sætte ethernet kabel i dit AppleTV, hvis du har mulighed for det. Jeg kan overføre med 6-7 mb/s via kabel (SFTP) (dvs. ca. 12-15 min for en DVD). Covers osv. virker fint her - især i Boxee. Første gang skal Boxee dog lige bruge lidt til at på indeksere. I XBMC skal du lige konfigurere den lidt til at hente covers ned, men det virker også fint. Prøv i XBMC at holde Play tasten nede nogle sekunder på en fil, så leder den efter filmen på imdb.

Skrevet af: Trisse
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 12:59

Kan jeg køre WDTV Live uden om mit netværk og blot tilslutte en usb harddisk med mine rippede dvd'er og køre dem derfra?

Kommer der så automatisk cover og info på filmene og hvad? (Jeg går ud fra at jeg skal tilslutte til internet eller hvad?)

Og hvordan med menuer i film. Er de med? med mulighed foir at vælge undertekster, sprog mm.?

Og endelig spole og springe frem fungerer det som en dvd player? 

Er der ja til ovenstående så farer jeg ud og køber en wdtv Live;-)

mvh. Jesper

Skrevet af: fishytank
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 17:19
USB disk. Ja.

Intet er automatisk. Lægger du filerne i en folder og lægger en .jpg fil ind døbt folder eller cover ser den det som mappe billede.

WDTV live læser hovedfilmen fra en .iso fil. inde under options kan du ændre lydsprog og undertekster.

Spole fungere med op til 16x for filer og der er kapitler for .iso filer.

Jeg har haft én, og har lige købt én ekstra til soveværelset hvor den kører trådløst, og det funker osse bare (dog skal firmwaren være den seneste (opdateres trådet) og enheder skal omdøbes så der ikke er to WDTYVLÆIVE på nettet). Ikke mere "unge mødre" og andet medie hor til mig.

Til prisen er det et kanon produkt.  Clap

Print side | Luk vindue