Hej
Jeg har lidt svært ved at placere mit spørgsmål/problem i et passende forum, så jeg håber ikke det er helt forkert her i projektorer.
Jeg har det seneste år kørt med en Acer H5350 projektor til mit mediecenter over HDMI.
For en uge siden anskaffede jeg mig en PS3, og ville naturligvis også gerne have den tilsluttet over HDMI. Jeg blev lidt træt af at flytte HDMI kablet mellem mediecenter og PS3, så derfor købte jeg i mandags en HDMI Switch 2-til-1 ( http://elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H31515 - http://elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H31515 ) og et par ekstra HDMI kabler. Alt virkede fint første gang jeg satte det til. Jeg kunne uden problemer skifte mellem dem. Senere på dagen ville jeg se en film og tændte for mediecenter og projektor. Men til min overraskelse kom der ikke noget billede igennem, og nu gik den store fejlsøgning ellers i gang.
Jeg har prøvet følgende:
1. Testet med 4 forskellige HDMI kabler mellem mediecenter og projektor, virker ikke
2. do. mellem PS3 og projektor, virker ikke
3. Forbundet min laptop (har også HDMI) til projektor, virker med alle 4 kabler
4. Sat mediecenter og PS3 til fladskærms-tv med HDMI kabler, og de virkede begge to
5. Testet projektoren med en anden PS3, virker ikke
6. Nulstillet alt hvad jeg kan komme i nærheden af (inkl. holde PS3 powerknap nede i 5 sek)
7. Komponent kabel mellem PS3 og projektor virker
Min konklusion er at der er sket noget med projektoren efter jeg satte HDMI switchen til.
Jeg har googlet og det eneste jeg umiddelbart har fundet ud af, er at det måske kan være et problem med HDCP. Det er jo mærkeligt at projektoren virker med min laptop men ikke med to forskellige PS3'er og et mediecenter. Så måske projektoren har blacklisted dem (kan den mon det?) eller HDCP-softwaren i projektoren er sat ud af spil. Måske lidt langt ude teori.
Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har en idé om hvad det kan skyldes?
Brinck elektronik nægter at det kan være switchen der har gjort det. Der "burde" ikke være så meget spænding i et HDMI kabel så det kan ødelægge noget i projektoren, heller ikke hvis begge HDMI signaler ved et uheld sendes igennem samtidigt.
Acer support vil bare have den ind til rep, men jeg er næsten 100 % sikker på at de sender den retur når de har været heldige at finde en enhed den virker med :-(
Meget frustrerende
Mvh.
Anders
|