Print side | Luk vindue

Google Android, købemarket i Danmark.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android apps
Forumbeskrivelse: Apps til Android udstyr
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77775
Udskrevet den: 16-April-2024 kl. 13:36


Emne: Google Android, købemarket i Danmark.
Skrevet af: Lipsun
Emne: Google Android, købemarket i Danmark.
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 13:22
Hej Recordere, jeg har netop købt mig en Htc Tatoo og er meget glad for den, men jeg købte den dels pga. Gps og derfor vil jeg spørge jer om hvornår det bliver muligt at købe fra Android Market i Danmark?
Mvh. Hans-Christian.



Svar:
Skrevet af: katbird
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 13:47
Prøv at læs/spørg her Smile
http://www.mobildebat.dk/forumdisplay.php?f=82 - http://www.mobildebat.dk/forumdisplay.php?f=82


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 13:48
Er det ikke muligt at hacke den og så købe fra andre markets?


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:36
Jeg har MobileMaps9 på min Hero...

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: Bambus
Skrevet den: 19-Marts-2010 kl. 15:49
Hvis det er navigationssoftware du er ude efter - så prøv at kigge her: http://www.alk.com/dk/ - http://www.alk.com/dk/


Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 00:42
hvis du vil kunne købe på market er det nemmeste at få fat i et taletids SIM kort fra et land hvor man kan købe.
Sæt det i telefonen og du kan nu købe alle de apps du vil. når du har installeret dem sætter du bare til almindelige sim kort i igen


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 07:20
Hvis du kun skal bruge navigation i Danmark, så er Goggle Navigation fuldt på højde med dem du kan købe. Det er gratis og kan hentes fra Android Marked.

Det kan også bruges i udlandet, men kan blive for dyrt da det udover GPS også bruger dataforbindelse.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 14:43
http://www.sygic.com/ - http://www.sygic.com/
Bruger jeg på min Desire, og før det på min N85.

Virker så godt at jeg da jeg skulle til USA valgte at købe kort fra sygic over usa i stedet for at leje en gps der over. Og jeg har ikke fortrudt mit valg.


-------------
.....


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 15:12
Jeg bruger Navigon

http://www.navigon.com/portal/dk/produkte/navigationssoftware/mobile_navigator_android.html

Gratis 30 dages fuld trial hentes fra marked, herefter kan det købes online på Navigons hjemmeside

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du kun skal bruge navigation i Danmark, så er Goggle Navigation fuldt på højde med dem du kan købe. Det er gratis og kan hentes fra Android Marked.

Det kan også bruges i udlandet, men kan blive for dyrt da det udover GPS også bruger dataforbindelse.
Nej er bestemt ikke et brugbart alternativt løsning på nuværende løsning.
F.x. du kan ikke navigere på husnr...


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du kun skal bruge navigation i Danmark, så er Goggle Navigation fuldt på højde med dem du kan købe. Det er gratis og kan hentes fra Android Marked.

Det kan også bruges i udlandet, men kan blive for dyrt da det udover GPS også bruger dataforbindelse.
Nej er bestemt ikke et brugbart alternativt løsning på nuværende løsning.
F.x. du kan ikke navigere på husnr...
 
Det havde jeg sgu ikke engang opdaget - bruger det ellers dagligt på 3. uge Embarrassed . Men det siger lidt om hvor individuelt vores brugsmønster er . Jeg kører mest by-by , - og eller når jeg er i tvivl om korteste vej .Samtidigt kan Google Navigation finde "vej før by" hvilket TomTom, Navigon og Copilot IKKE kan .  Og så er jeg meget begejstret for det næsten 100% opdaterede kortmateriale .  


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du kun skal bruge navigation i Danmark, så er Goggle Navigation fuldt på højde med dem du kan købe. Det er gratis og kan hentes fra Android Marked.

Det kan også bruges i udlandet, men kan blive for dyrt da det udover GPS også bruger dataforbindelse.
Nej er bestemt ikke et brugbart alternativt løsning på nuværende løsning.
F.x. du kan ikke navigere på husnr...
Øhh, hvad mener du med det? Den kan da godt navigere på husnr.?
 
Hvilke andre ting mener du mangler ift andre løsninger?


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 15:51
Ja min Google map kan også søge på husnr. og når den finder adressen med husnummer så får jeg ovenikøbet information om hvem der er registreret på adressen (muligvis kun firma registreringer), klikker jeg på denne kan jeg så vælge streetview og navigation og søg i nærheden, gemme det som kontaktperson eller dele stedet via facebook, sms, bluetooth osv osv.

ret lækkert :)

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja min Google map kan også søge på husnr. og når den finder adressen med husnummer så får jeg ovenikøbet information om hvem der er registreret på adressen (muligvis kun firma registreringer), klikker jeg på denne kan jeg så vælge streetview og navigation og søg i nærheden, gemme det som kontaktperson eller dele stedet via facebook, sms, bluetooth osv osv.

ret lækkert :)
Ok ja kan se nu at man kan bruge husnr.
Hvad med et ca ankomst tidspunkt, kan den også vise det ?
Eller kan den vise hvor hurtigt man må køre ?

Største ulempe er at man ikke kan downloade kortene på forhånd, kan blive en dyr tur ned igennem Europa !!




Skrevet af: mreiche
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 16:05
Omkring det oprindelige emne, så kan man muligvis påvirke lanceringen med sin underskrift på:

http://www.betalingsapps.skrivunder.dk/ - http://www.betalingsapps.skrivunder.dk/

/M


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja min Google map kan også søge på husnr. og når den finder adressen med husnummer så får jeg ovenikøbet information om hvem der er registreret på adressen (muligvis kun firma registreringer), klikker jeg på denne kan jeg så vælge streetview og navigation og søg i nærheden, gemme det som kontaktperson eller dele stedet via facebook, sms, bluetooth osv osv.

ret lækkert :)
Ok ja kan se nu at man kan bruge husnr.
Hvad med et ca ankomst tidspunkt, kan den også vise det ?
Eller kan den vise hvor hurtigt man må køre ?

Største ulempe er at man ikke kan downloade kortene på forhånd, kan blive en dyr tur ned igennem Europa !!


Ja, kan godt vise ankomsttidspunkt
 
Nej, viser ikke hvor hurtigt man må køre, men det ved du forhåbentlig selv Wink Ihvertfald ikke noget jeg savner.
 
Ja, dataroaming er dyrt, som jeg også skrev, så er Google Nav. mest anvendeligt i DK.
 
Jeg har også en Garmin Nav., og efter Google Nav. kom i seneste version, bruger jeg den faktisk ikke mere. Der er ikke nogen funktioner fra Garmin'en, som jeg savner i Google. Faktisk har Google's flere smarte funktioner end Garmin'en.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 16:18
Kan godt se at Google Nav er blevet lidt smartere end da jeg testede det i deres første version.

Men synes nu det er rart at den kan vise hvor hurtigt man må køre, da man jo ofte benytter sin GPS på steder hvor man ikke har været før.

Et andet godt tip er den nye smarte funktion i google maps, prøv evt at trykke på en togstation, så viser den alle tog den næste time frem !!


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 16:39

Mange har undret sig over "ding" - lyden som kommer jævnligt i Google Nav.Forklaringen er at advarsels "ding"kommer 500-700m (alt efter hastighedsbegrænsning) før en rundkørsel eller kryds hvor man skal "ligeud" , - men har vigepligt. Den kommer også i nogle tilfælde - hvis den vej man kører på skifter navn .



-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:



Men synes nu det er rart at den kan vise hvor hurtigt man må køre, da man jo ofte benytter sin GPS på steder hvor man ikke har været før.


Har endnu aldrig været et sted hvor der ikke stod hvor hurtigt man måtte køre, hvis det afveg fra de normale grænserConfused


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men synes nu det er rart at den kan vise hvor hurtigt man må køre, da man jo ofte benytter sin GPS på steder hvor man ikke har været før.
Har endnu aldrig været et sted hvor der ikke stod hvor hurtigt man måtte køre, hvis det afveg fra de normale grænserConfused

Nogle gange er det ret lige at modtage en løftet pegerfinger


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men synes nu det er rart at den kan vise hvor hurtigt man må køre, da man jo ofte benytter sin GPS på steder hvor man ikke har været før.
Har endnu aldrig været et sted hvor der ikke stod hvor hurtigt man måtte køre, hvis det afveg fra de normale grænserConfused

En løftet pegefinger er jo nogle gange på sin plads.


Skrevet af: AdamGS
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 09:29
Til daglig pendler kørsel er Waze et fantastisk program. Det tilpasser ruten baseret på andre brugeres kørsel og trafik.

Det er gratis, prøv det!

Find det på market for android eller App Store til Iphone eller her www.waze.com


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 10:47
Hvis endelig jeg bruger GPS på min Hero, så er det Navigon eller Google Navigation. 

Navigon er det jeg har prøvet som kører bedst på Hero'en.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!



Print side | Luk vindue