Print side | Luk vindue

3D er da fuldstændig ligegyldigt!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77872
Udskrevet den: 15-Maj-2024 kl. 21:49


Emne: 3D er da fuldstændig ligegyldigt!
Skrevet af: BeoBrian
Emne: 3D er da fuldstændig ligegyldigt!
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 22:04
Nu har jeg været inde og se flere film i 3D, og jeg synes virkelig det er utroligt, hvis det kan gå hen og blive attraktivt.
 
Idag var jeg inde og se Avatar, og det virker for 70'er/80'er agtigt når man ser det i 3D, det ligner på en måde glansbilleder. Og hele ideen med Full HD, højere opløsning for endnu flere detaljer, går helt fløjten med 3D. Det virker mere sløret og utydeligt, især ved hurtige bevægelser. Jeg kan se der er nogle få muligheder md 3D på tegnefilm, men det er begrænset og kun langsomme bevægelser, ellers bliver det igen sløret.
Og så lagde jeg mærke til at hvis der er meget lys i baggrunden, så kan ens sn overhovedet ikke fokusere, hvis billedet er i 3D. Faktisk er 3D kun rimeligt, når der er mørke billeder, eller mørk baggrund.
 
Det stråler af at industrien mangler fiansiering til at udvikle nye gode panelteknologier som OLED osv. det bliver lidt samme sure sokker, med lidt 3D, som har været oppe af hatten flere gange før.
 
Jeg er spændt på hvornår Holografi kan vise sit ansigt, indenfor film, det må være den eneste rigtige måde at vise flere dimensioner på. Jeg har endnu tilgode at se 3D på IMAX, så det må jeg have fundet et sted.
 
Hvad er jeres andres erfaringer?


-------------
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 22:12
Jeg synes faktisk, at jeg havde en rigtig god oplevelse ved at se Sony`s 3D panel i Fields. Så jeg synes ikke at det er ligegyldigt.
 
Men sådan er vi - heldigvis - så forskellige Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Nu har jeg været inde og se flere film i 3D, og jeg synes virkelig det er utroligt, hvis det kan gå hen og blive attraktivt.

3d er fantastisk i det sekund B&O laver et tv der understøtter det Wink


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 22:22
lidt lige som boxer siger HD ikke er noget særligt.
de kan ikke levere HDWink

Men 3D skal ses i bio eller på projektor


Skrevet af: BeoBrian
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 23:21
Ja jeg må nok sige at det giver absolut mest mening i biografen, jeg ser det ikke som en fantastisk feature til TV.
 
Men som Xcardman siger projektor eller bio. Jeg synes dog stadig teknologien må kunne rykke sig endnu et niveau. Nu glæder jeg mig til Alice i Eventyrland, så må vi se om den er bedre.


-------------
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor


Skrevet af: BeoBrian
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 23:23
Hahahaha ja måske, jeg tror dog ikke det er den retning du skal se os gå. Måske hvis vi en dag kan slippe for de belastende briller, og så på de rigtig store skærme.

-------------
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Nu glæder jeg mig til Alice i Eventyrland, så må vi se om den er bedre.
Jeg ville ikke forvente for meget.
 
Som jeg har forstået det, har man i Alice i Eventyrland ikke optaget scenerne med to kameraer, som man selvfølgelig skal for at få ægte 3D. I stedet har man lagt en kunstig 3D-effekt på en film, som er optaget med eet kamera.
 
Jeg er i øvrigt ret enig i kritikken af 3D. Det er en sjov gimmick, som man ikke skal snyde sig selv for at prøve en gang i mellem, men jeg ville aldrig gide se alle film i 3D med det stade, teknologien lige nu er på. Avatar virker f.eks. kun overbevisende, hvis man kigger på den del af billedet, som filmskaberne har forventet, at man ville kigge på, og som de derfor har stillet skarpt på. Kigger man et andet sted i billedet, ryger illusionen, når man ikke selv kan stille skarpt på denne del af billedet.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 00:18
Får sådan en fornemmelse af deja vú - har vi ikke haft det her emne oppe?

Såvidt jeg husker blev det til en kilometerlang tråd med argumenter både for og imod, og der var ikke en eneste der blev den mindste smule klogere - andet end at finde ud af at man da ihvertfald ikke gad at lytte til dem på "den anden side".

Jeg synes 3D er fantastisk. Har set Avatar flere gange, og ville se den igen, hvis ikke det var fordi det ville være lidt overdrevet at bruge så mange penge på den samme film.
Jeg er derfor meget positivt indstillet over at vi nu snart kan få 3D hjem i stuerne, selvom den bedste oplevelse jo nok vil komme med en projektor.
Samtidigt siger flere der har oplevet 3D, at metoden med de aktive Shutter-briller virker langt mere overbevisende end de passive briller som vi nu kender det fra biografen. Det glæder jeg mig rigtigt meget til at opleve.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 00:35
3D er fremtiden, om et par år så kan man ikke få noget uden at det er 3D, og folks interesse for 2D kan ligge på et meget ligge sted, på det tidspunkt.

Folk ville havde 3D, og så få de 3D.

Og 3D kan få hele elektronikbranchens ud af den økonomisk krise, så ja 3D er fremtiden, det er 2D ikke.

Selv idag, så er det 3D som folk efterspørge, når de skal havde det næste tv.


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

3D er fremtiden, om et par år så kan man ikke få noget uden at det er 3D, og folks interesse for 2D kan ligge på et meget ligge sted, på det tidspunkt.
Næppe. Jo, der ligger nok 3D i fremtiden. Men der kan komme nok så mange 3D film, 3D hjemme-opsætninger osv, det vil ikke komme til at dominere indenfor den overskuelige fremtid, slet ikke i den grad du beskriver, hvor folk ikke vil skænke 2D en tanke. Det ville betyde at alm. tv skulle komme i 3D, og det kommer ikke til at ske i mange år. Prøv f.eks. at overvej hvor lang tid det lige tog for alm. tv at komme i 16:9.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Folk ville havde 3D, og så få de 3D.
Ja, det ville de også for 40 år siden. Der gik det væk igen.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Og 3D kan få hele elektronikbranchens ud af den økonomisk krise, så ja 3D er fremtiden, det er 2D ikke.
Med mindre de investerer så meget i det, der muligvis bliver et flop, at de ikke har flere penge tilbage og går under. LOL

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Selv idag, så er det 3D som folk efterspørge, når de skal havde det næste tv.
Har du nogle tal på hvor mange procent der går efter 3D ved tv køb pt.?

Jeg har ikke selv noget imod 3D, jeg kan bare ikke se nogen mening med det på små skærme, med mindre man snakker til gaming. Man skal minimum op i et fornuftigt størrelses lærred før det giver nogen mening, imo. Når jeg engang skal skifte projektor (der går et godt stykke tid) så vil jeg da se hvor 3D står henne, og overveje det hvis der bliver udgivet film til det, og det er til at få fornuftige 3D enheder.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 01:15
Et fakta er at alle 3D TV blive udsolgt på en uge.

Og hvis man spørg dem der har værre inde og se Avatar i 3D, så ville de fleste gerne havde den samme oplevelse derhjemme.

3D i dag har ikke noget at gøre med 3D for 40 år siden, bl.a. så er det er ny teknik i dag og en samlet elektronikbranchens, der går ind for 3D.


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Et fakta er at alle 3D TV blive udsolgt på en uge.
Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig, det er da muligt. Men har du en kilde til det?

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Og hvis man spørg dem der har værre inde og se Avatar i 3D, så ville de fleste gerne havde den samme oplevelse derhjemme.
Problemet er bare, at den oplevelse får du ikke der hjemme med en 42" eller endda en 60" skærm. Der skal noget støre til

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


3D i dag har ikke noget at gøre med 3D for 40 år siden, bl.a. så er det er ny teknik i dag og en samlet elektronikbranchens, der går ind for 3D.
Det ved jeg, det var også lidt for sjov. Hence the smiley. Wink (bortset fra at jo, lidt har det med 3D for 40 år siden. Men ved godt at situationen er en helt anden i dag)

Jeg tror de fleste af dem der køber de 3D tv ikke vil bruge 3D-featuren jævnligt efter det første halve år. Det er godt nok en lidt unfair påstand lige nu, da der ikke er mange 3D film ude, men min point er, at jeg tror folk ret hurtigt opdager at det da er meget sjovt at se en gang imellem, men jeg tror ikke det er noget folk vil "dyrke". Ikke i de små størrelser, i hvert fald (for nu lige at gentage mig selv).


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 01:23
Startrek, skulle du ikke hellere bruge din tid på at erklære Blu-Ray død og uden fremtid?
 
Eller sagt på en anden måde: Jeg tror, at en del af os har vænnet os til at tage dine forudsigelser med et gran salt.


Skrevet af: Mad Dog Tannen
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 01:44
Jeg købte Final Destination 4 i Blu-Ray 3D version for at se om 3D havde flyttet sig. Her tænker jeg på dengang for længe siden hvor vi sad med hjemmelavet briller og kiggede på DR's noget kiksede 3D udsendelser/film.
Jeg ser film på et 104" lærred og efter at have set indledningen hvor jeg bla. var nødt til at flyttet hoved for ikke at få en skruetrækker lige i synet, må jeg sige at det virker sgu noget bedre nu. En afgørende faktor er nok, at det meste af synsfeltet er dækket ind, som ved projektor eller i biografen.
Jeg synes måske nok at det er lidt anstrængende for øjnene, i længden at sidde med papbrillerne på. Jeg mener stadig det mangler en del produktudvikling, ikke så meget for selve 3D effekten, men mere det her med brillerne og anspændthed for øjnene.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

3D er fremtiden, om et par år så kan man ikke få noget uden at det er 3D, og folks interesse for 2D kan ligge på et meget ligge sted, på det tidspunkt.

Folk ville havde 3D, og så få de 3D.

Og 3D kan få hele elektronikbranchens ud af den økonomisk krise, så ja 3D er fremtiden, det er 2D ikke.

Selv idag, så er det 3D som folk efterspørge, når de skal havde det næste tv.
er 3D fremtiden
jeg troede blu-ray var dødLOL

hvorfor efterpørger folk 3D, fordi der står 3D på spec når de ser et tv eller bare har hørt om det.
lidt lige som man absolut skal have et full HD tv før i tiden
ja der skal nok blive solgt nogle 3D tv, men fordi det vil du få automatisk fremover når du køber et tv i den bedre halvdel.
så kan ikke ligefrem se det skulle hjælpe på den økonomiske krise.
udover nogen så skifter deres blu-ray afspiller ud
Ja for bio ejerne der er det fint med 3D 
flest vil også købe et tv under 10.000 kr de næste par år og derved ingen 3D.
de fleste som betalt 20000-30000 kr for et tv på dette forrum er gået videre til projektor.
den eneste grund til 3D jeg kan se på en skærm på 50 tommer eller under er til 3D spil.
3D tv bliver sikkert bedre overtid som med 2D.
mit håb er oled måske kommer hurtigere frem pågrund af 3D.
mere påfaldende er det når man tænker på hvilken 2D kvalitet vi har idag.
skulle 3D så blive så meget bedre, når de dårligt kan lave et rigtig godt 2D tv


materiale
er der ikke meget af og når det sikkert kommer bliver kvalitet meget svingende
husk det har taget meget langtid og lave avatar. 

ergo forstå jeg ikke nogen gider og købe et 3D til overpris i dag, når de bliver meget bedre bare om 2-3 år.
har med 3D som de første fladskærm, teknikken skal lige falde på plads.
der gik også flere år før jeg købte fladskærm og blev meget skuffet de to første gange.
Så gider ikke skifte mit tv flere gange en gang til.
 

  




Skrevet af: hansie
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 10:28
Har set Sony 3D i Fields    Syntes det var en stor oplevelse   og forventer meget meget 3D hjemme i stuerne de kommende år. 
 
Jeg er en af dem der syntes meget godt om  3D   selv på 52''  var oplevelsen stor.
 
I dag tager jeg i biffen og ser en 3D film  : Alice in Wonderland


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har set Sony 3D i Fields    Syntes det var en stor oplevelse   og forventer meget meget 3D hjemme i stuerne de kommende år. 
 
Jeg er en af dem der syntes meget godt om  3D   selv på 52''  var oplevelsen stor.
 
I dag tager jeg i biffen og ser en 3D film  : Alice in Wonderland
Jamen du godeste, så er vi mindst 2, der synes at 3D er en fin oplevlse. Men nu har vi jo reelt også set formatetSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har set Sony 3D i Fields    Syntes det var en stor oplevelse   og forventer meget meget 3D hjemme i stuerne de kommende år. 
 
Jeg er en af dem der syntes meget godt om  3D   selv på 52''  var oplevelsen stor.
 
I dag tager jeg i biffen og ser en 3D film  : Alice in Wonderland
Jamen du godeste, så er vi mindst 2, der synes at 3D er en fin oplevlse. Men nu har vi jo reelt også set formatetSmile


Nej vi er i det mindste 3 Tongue, rent faktisk var det 3D effekten som gjorde, jeg ikke udvandrede da jeg så Avatar.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 10:47
Nu har jeg alså set avatar i bio og bemærk jeg ikke afviser 3D på nogen måde.
men at skifte ens skærm med det materiale udbud som der i øjeblikket er skudt over målet efter min mening.  
kan bedre forstå dem som gerne vil vil have en bedre skærm til det hele og så få 3D med i købet.
men nogen skal jo gå foran, det bliver bare ikke mig i denne omgang.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nu har jeg alså set avatar i bio og bemærk jeg ikke afviser 3D på nogen måde.
men at skifte ens skærm med det materiale udbud som der i øjeblikket er skudt over målet efter min mening.  
kan bedre forstå dem som gerne vil vil have en bedre skærm til det hele og så få 3D med i købet.
men nogen skal jo gå foran, det bliver bare ikke mig i denne omgang.


Var det ikke noget i samme stil, som vi tænkte og skrev omkring HD? Jeg synes historien gentager sig. Jeg tror så at du kan have ret i, at udbuddet af 3D BD film måske kan gå lidt langsommere end almindelig HD.
 
Jeg lever kun én gang, og jeg synes oplevelsen var god i Fields, så jeg har ingen betænkeligheder med at købe et nyt Pana med tilhørende 3D BD afspiller. Og er mit kommende nye Pana panel marginalt ringere end mit nuværende KRP, så tror jeg bestemt også jeg overlevet detSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nu har jeg alså set avatar i bio og bemærk jeg ikke afviser 3D på nogen måde.
men at skifte ens skærm med det materiale udbud som der i øjeblikket er skudt over målet efter min mening.  
kan bedre forstå dem som gerne vil vil have en bedre skærm til det hele og så få 3D med i købet.
men nogen skal jo gå foran, det bliver bare ikke mig i denne omgang.


Var det ikke noget i samme stil, som vi tænkte og skrev omkring HD? Jeg synes historien gentager sig. Jeg tror så at du kan have ret i, at udbuddet af 3D BD film måske kan gå lidt langsommere end almindelig HD.
 
Jeg lever kun én gang, og jeg synes oplevelsen var god i Fields, så jeg har ingen betænkeligheder med at købe et nyt Pana med tilhørende 3D BD afspillerSmile
det giver jeg dig helt ret i. Men når man efter flere år med udskiftning af skærme endelig har fundet en man er glad for. Har jeg ikke tænkt mig og prøve lykken.
forskellen mellem os er nok også mit projektor køb. Så ser faktisk kun film på den efterhånden.


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 11:46
I sidste weekend så jeg både Alice i Eventyrland og Avartar i Imperial, bl.a. netop for at få et direkte sammenligningsgrundlag på de to film, og den måde de er lavet på.

Min oplevelse var at mens Avatars 3D "univers" virkede væsentligt mere naturligt, med en "you are there" fornemmelse, som i bogstaveligste forstand gav den verden den foregår i en ekstra dimension, så synes jeg at Alice gik en del over gevind med 3D effekter, der mere virkede som fortænkte gimmicks end som noget der tilførte filmen noget særligt.

Faktisk følte jeg med Alice at man hele tiden fik smidt så mange ting og sager, tekopper, hatte, jord, blade osv "in your face" bare fordi man kan, at det (for mig i al fald) virkede decideret distraherende på min indlevelse i filmens historie, og det synes jeg er synd - der er for mig ingen tvivl om at historie, skuespil og Tim Burtons sære fantasi gør Alice til en bedre film en Avatar på alle væsentlige punkter UNDTAGEN de visuelle effekter, herunder 3D.

Hvad angår debatten om 3D på hjemmebanen, så genså jeg Avatar i torsdags, denne gang på et noget mindre lærred, og længere væk fra lærredet end i Imperial. Selvom 3D effekten skam stadig var der, så var det min helt klare oplevelse, at den ikke var nær så dragende eller indlevende, simpelthen fordi billedet dennegang kun knap nok udfyldte mit synsfelt. Min egen konklusion på dette er at 3D - for mig - næppe bliver relevant på en "lille"skærm som 50-60", medmindre man sidder et par meter fra den. Længere væk, og så vil jeg foretrække et projektor setup, så både billedets størrelse og rummets mørklægning vil bidrage til at man kan leve sig ind i den tre-dimensionelle verden.


-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

I sidste weekend så jeg både Alice i Eventyrland og Avartar i Imperial, bl.a. netop for at få et direkte sammenligningsgrundlag på de to film, og den måde de er lavet på.

Min oplevelse var at mens Avatars 3D "univers" virkede væsentligt mere naturligt, med en "you are there" fornemmelse, som i bogstaveligste forstand gav den verden den foregår i en ekstra dimension, så synes jeg at Alice gik en del over gevind med 3D effekter, der mere virkede som fortænkte gimmicks end som noget der tilførte filmen noget særligt.

Faktisk følte jeg med Alice at man hele tiden fik smidt så mange ting og sager, tekopper, hatte, jord, blade osv "in your face" bare fordi man kan, at det (for mig i al fald) virkede decideret distraherende på min indlevelse i filmens historie, og det synes jeg er synd - der er for mig ingen tvivl om at historie, skuespil og Tim Burtons sære fantasi gør Alice til en bedre film en Avatar på alle væsentlige punkter UNDTAGEN de visuelle effekter, herunder 3D.

Hvad angår debatten om 3D på hjemmebanen, så genså jeg Avatar i torsdags, denne gang på et noget mindre lærred, og længere væk fra lærredet end i Imperial. Selvom 3D effekten skam stadig var der, så var det min helt klare oplevelse, at den ikke var nær så dragende eller indlevende, simpelthen fordi billedet dennegang kun knap nok udfyldte mit synsfelt. Min egen konklusion på dette er at 3D - for mig - næppe bliver relevant på en "lille"skærm som 50-60", medmindre man sidder et par meter fra den. Længere væk, og så vil jeg foretrække et projektor setup, så både billedets størrelse og rummets mørklægning vil bidrage til at man kan leve sig ind i den tre-dimensionelle verden.
Der er intet af det du skriver vi kan blive uenige om. Problemet er bare, at for nogen af os er en projektor pga af lejlighedens størrelse og indretning m.v. ikke et alternativ.Smile
 
Og når det så er sagt, så mener jeg stadig, at mine oplevelser i Fields med et 50 tommer panel, her var 3D effekten markant, og noget som jeg personlig ser frem til at nyde i mit setup - from time to timeTongue 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 12:33
Indtil videre ser jeg 3D som en gimmick.. Har været inde og så både Avatar og Alice i 3D, og jo det var da flot og en anderledes oplevelse, men det tilføjede intet nyt til filmen som jeg ikke ville have undværet. Personligt glæder jeg mig mere til at gense filmene på BD, og nyde en ikke sløret og mere faverig oplevelse, hvor jeg kan få alle detaljerne med.

Når det engang sker at verden kommer til at opleve knivskarp 3D i biografen, så vil jeg helt sikkert se anderledes på det.


Skrevet af: BeoBrian
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 15:26
Her er jeg meget enig, er det ikke den 26. marts at Avatar er klar på Blu-Ray, jeg vil også se frem til at se den i flot opløsning, fremfor med slørende effekter, Jeg tror en del stærkere drikkevarer, vil kunne give den samme snurrende fornemmelse Wink

-------------
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor


Skrevet af: claus64
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 17:39
Nu har jeg set både Avatar (imperial) og Alice in Wonderland, og ud over begge filmene er lidt kedelige, så må jeg sige at jeg var decideret skuffet over 3D effekterne. Sløret og uskarpt hvis jeg skal karakterisere det... Derfor var jeg som sådan også forholdsvis skeptisk over for 3D i stuerne, for kvaliteten var simpelthen for ringe.
MEN
så kom jeg forbi Fields og så Sony's demo. Hold da k**ft en forskel. Kvaliteten af 3d effekterne var SÅ meget bedre end i Imperial og helhedsindtrykket var væsentligt bedre. Det hele virkede klarere, skarpere og pænere. Det bliver spændende at se hvad det bliver til i fremtiden.

Jeg har absolut intet behov for 3D på nuværende tidspunkt og der skal laves nogle seriøse forbedringer af brillerne. Efter jeg havde siddet 15 min i Sony sofaen, havde jeg haft brillerne af 3 gange for at "af-dugge" dem i min trøje. De blev simpelthen våde og klamme på indersiden af glasser. Men naturligvis må vi jo forvente et par lækre letvægtsbriller med tiden.

Om kunderne efterspørger 3D skal jeg ikke kunne svare på. Jeg arbejder i en større TV biks og jeg har endnu ikke haft én kunde der har spurgt om de kan se 3D, købe det eller lignende... Men det kommer nok fra på mandag når Samsungs 3D tv er i Morgentv. 


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 17:55
Nu er jeg komme hjem fra Alice i Eventyrland 3D ( fiske torvet )
 
Super oplevelse   rigtig gode 3D efekter Filmen tjaaa  den er da OK  men det var nu for effekterne den skulle ses  og de manglede helt sikkert ikke. Efter min mening er 3D fremtiden for Bio.
 
Samlignet med Sony Tv'et    så klarer de sig begge rigtig godt,  syntes helt klart at TV på 52'' også kan lave super 3D oplevelser. 
 
Nok til at jeg skal have et Panasonic 3D Tv hjemme  når de er til at skaffe i DK


Skrevet af: BeoBrian
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 19:28
Det er klart at specielt lavet demomateriale skal nok få skærmene til at performe helt perfekt og flot, men det er jo filmproduktionen det kommer an på, og her bliver det problematisk med 3D. Jeg synes man har tænkt for meget på 3D i Avatar, hvilket giver nogle unaturlige kameravinkler og måder at filme på, og blot for at det skal kunne virke i 3D, men ikke har nogen styrke i forhold til historien, eller situationen som skal beskrives.
 
Eksempelvis reklamerne inden selve filmen i biografen, der er en med en lille hund og en kugle eller bold, det er jo faktisk noget af det bedste 3D på lærredet, sammen med forfilmen til Toy Story 3, her er der også nogle gode 3D effekter. Men læg mærke til de går langsomt. Fordi ellers sløres billedet og hakker ret så markant.


-------------
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 21:17
3D er også lige mig.

Har været inde og se Avatar 2 gange, samt Alice in Wonderland 1 gang - alle i 3D, og alle i Imperial. Det fungere super godt, og holder hele vejen igennem. 

Derud over har jeg også set Sony's 52" i fields, og det blev jeg også grebet af. Et Panasonic 3D er også på ønskelisten her. Og at det er et første generations-tv gør mig ikke bange. Ikke så godt som Sony fik præsenteret det.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Nu har jeg set både Avatar (imperial) og Alice in Wonderland, og ud over begge filmene er lidt kedelige, så må jeg sige at jeg var decideret skuffet over 3D effekterne. Sløret og uskarpt hvis jeg skal karakterisere det... Derfor var jeg som sådan også forholdsvis skeptisk over for 3D i stuerne, for kvaliteten var simpelthen for ringe.
MEN
så kom jeg forbi Fields og så Sony's demo. Hold da k**ft en forskel. Kvaliteten af 3d effekterne var SÅ meget bedre end i Imperial og helhedsindtrykket var væsentligt bedre. Det hele virkede klarere, skarpere og pænere. Det bliver spændende at se hvad det bliver til i fremtiden.
Du har oplevet forskellen på de passive polariserede briller som bruges i biograferne og de aktive shutterbriller som de fleste producenter har valgt at benytte til tv i stuen.
Netop fordi der eftersigende er en så markant forskel (har ikke selv oplevet shutterbriller endnu), så synes jeg at det er tyndt at folk der har set en 3D film i biografen dømmer 3D 100% ud fra dette indtryk. Især det med at hurtige bevægelser bliver slørede, skulle være væsentligt bedre med shutterbriller.



Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Nu har jeg set både Avatar (imperial) og Alice in Wonderland, og ud over begge filmene er lidt kedelige, så må jeg sige at jeg var decideret skuffet over 3D effekterne. Sløret og uskarpt hvis jeg skal karakterisere det... Derfor var jeg som sådan også forholdsvis skeptisk over for 3D i stuerne, for kvaliteten var simpelthen for ringe.
MEN
så kom jeg forbi Fields og så Sony's demo. Hold da k**ft en forskel. Kvaliteten af 3d effekterne var SÅ meget bedre end i Imperial og helhedsindtrykket var væsentligt bedre. Det hele virkede klarere, skarpere og pænere. Det bliver spændende at se hvad det bliver til i fremtiden.
Du har oplevet forskellen på de passive polariserede briller som bruges i biograferne og de aktive shutterbriller som de fleste producenter har valgt at benytte til tv i stuen.
Netop fordi der eftersigende er en så markant forskel (har ikke selv oplevet shutterbriller endnu), så synes jeg at det er tyndt at folk der har set en 3D film i biografen dømmer 3D 100% ud fra dette indtryk. Især det med at hurtige bevægelser bliver slørede, skulle være væsentligt bedre med shutterbriller.


Har den første 3D film til gode endnu.
Regner med at det bliver i biografen, når der kommer en film jeg har lyst til at se!
Det vil så give et problem i forhold til udbredelsen (her i huset), at jeg skal have de passive briller på.

Ikke så smart, hvis jeg så dømmer 3D ude på et forkert grundlag.

Kan det ikke være sådan, at når en ny teknik er til rådighed for instruktørerne, så skal de lige skyde sig ind på, hvad det kan bruges til og hvad det ikke egner sig til.

Når det så benyttes på den rigtige måde kan det tilføre filmen noget, og de kan skabe nogle film som kan trække 3D frem på lærrederne rundt omkring.

Hvor mange titler findes der i dag?

Jeg venter lige en stund, indtil ca deromkring hvor Otto anbefaler at det er tid, vil jeg tro ;)

Hvem kunne finde på at afvise lyd eller farver i dag?


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:35
Jeg tror bare folk er nysgerrige. Gad vide hvor mange gad se Avatar hvis ikke den var i 3D? - jeg kender absolut ingen som har set den i 2D.

Nu er farver og lyd jo ret essentielt for en god oplevelse, hvorimod 3D er noget som man tænker WOW over de første gange man oplever det. Herefter bliver det trivielt, og vi vender tilbage til at koncentrere os om handlingen - et punkt hvor jeg synes mange film fejler totalt.  Avatar var forudsigelig, men jovist, 3D var et frisk pust. Dog kan jeg sagtens undvære den hovedpine jeg fik, og jeg kunne også godt undvære brillerne.

3D er fremtiden, men jeg vil lige give det et godt stykke tid inden jeg skifter. Måske det næste tv bliver 3D? - eller måske projektor? En ting er sikkert, og det er, at jeg ikke skifter udstyr bare for at få 3D - det skal være for at få en bedre samlet oplevelse, og det synes jeg ikke teknologien byder i dag.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En ting er sikkert, og det er, at jeg ikke skifter udstyr bare for at få 3D - det skal være for at få en bedre samlet oplevelse, og det synes jeg ikke teknologien byder i dag.

Din holdning bunder vel også i at du har et forholdsvist nyt og dyrt TV. 

For mange andre, som endnu ikke har taget springet til fladskærm eller sidder med et ringe et af slagsen og derfor skal ud og købe nyt TV i år, så kan jeg sagtens forstå hvis man gerne vil have et af dem med 3D.




Skrevet af: Hamster13
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 23:22
Som min første 3D-film har jeg set Alice in Wonderland og hører til dem, der ikke er specielt imponerede. Det betyder ikke, at jeg dømmer teknologien ude, for som med alt andet, så bliver det vel bedre med tiden?
 
Som andre har bemærket bruges 3D vel lige nu mest for at jagte effekter og ikke fordi, det som sådan tilfører historien noget.
 
Dybdeskarpheden var i mange tilfælde meget dårlig. Det kan være, det skal være sådan, men så kan det ikke bruges til meget. Jeg synes også, at brillerne æder en del af lyset fra filmen, der derfor får et lidt mat skær over sig, og det er sgi da træls. Og så er det sgu også træls at sidde med de store briller på...
 
Hjemme i stuen føler jeg slet ikke, at jeg har behov for 3D. Har netop bestilt Coraline på BD, hvor den også er i en 3D-version med medfølgende briller. Jeg prøver, men forventer ikke det store af det.
 
Vil selvfølgelig følge med i, hvad I og andre oplever, når de første får 3D-fjernsyn hjem i stuerne...


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Hamster13 Hamster13 skrev:


Hjemme i stuen føler jeg slet ikke, at jeg har behov for 3D. Har netop bestilt Coraline på BD, hvor den også er i en 3D-version med medfølgende briller. Jeg prøver, men forventer ikke det store af det.
 
Vil selvfølgelig følge med i, hvad I og andre oplever, når de første får 3D-fjernsyn hjem i stuerne...

Er det ikke bare et par passive 3D papbriller, som vi kender fra gamle dage?

Det kan vel ikke sammenlignes overhovedet med de aktive shutterbriller man får med i til de kommende 3D tv?

Jeg skal have set demoen af Sonys setup på et tidspunkt - jeg har bestilt et TX-P50VT20, men vil gerne se et tv med 3D i funktion, egentlig Smile


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En ting er sikkert, og det er, at jeg ikke skifter udstyr bare for at få 3D - det skal være for at få en bedre samlet oplevelse, og det synes jeg ikke teknologien byder i dag.

Din holdning bunder vel også i at du har et forholdsvist nyt og dyrt TV. 

For mange andre, som endnu ikke har taget springet til fladskærm eller sidder med et ringe et af slagsen og derfor skal ud og købe nyt TV i år, så kan jeg sagtens forstå hvis man gerne vil have et af dem med 3D.




Nej, det er overhovedet ikke derfor. Jeg føler bare ikke 3D er så stort som det blæses op til. Hvis 3D virkelig var så fedt, så kunne jeg sagtens sælge mit tv og købe nyt med 3D. Som jeg skriver, så kan det meget vel være at der er 3D i afløseren - en projektor - men hvis jeg skal vælge mellem 2 projektorer til samme pris, hvor forskellen blandt andet er 3D, så ville jeg straks se nærmere på den uden, da den må være bedre på alle andre punkter end 3D.

Det bliver sjovt at se folk gå amok i 3D fjernsyn - det bliver/er det nye buzzword, nu hvor folk er ved at fatte fullhd er til store tv/projektorer, og ikke til 32" i soveværelset.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg tror bare folk er nysgerrige. Gad vide hvor mange gad se Avatar hvis ikke den var i 3D? - jeg kender absolut ingen som har set den i 2D.

 
Jeg så den ikke i 3D, fordi jeg ikke gad køre 120 km. for at få den "oplevelse".
 
Lur mig om der ikke bliver solgt en del film når den udkommer, selv om det ikke er 3D udgaven.
 
Jeg planlægger i øvrigt selv at anskaffe mig et nyt TV inden for de næste par måneder, og jeg tvivler stærkt på at det bliver noget der kan håndtere 3D. Brugen for det er simpelthen alt for lille. Jeg vil ikke give så meget mere for noget der er så lidt brug for.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 03:29
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg tror bare folk er nysgerrige. Gad vide hvor mange gad se Avatar hvis ikke den var i 3D? - jeg kender absolut ingen som har set den i 2D.


Jeg var inde og se den i 2d af ren og skær princip. I øvrigt en yderst fornuftig film.


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 07:07
Har selv oplevet baade Avatar og Alice in Wonderland i baade 3 D og 2 D versionen, for at danne mig et indtryk af teknologien...
Jeg synes at begge film fungerer i 3 D, men brillerne driller. Naeste gang hvor valget er mellem de 2 versioner, vil jeg ikke betale ekstra for 3 D versionen, da jeg ikke synes det bidrager med meget ekstra. Bevares man kan da blive forskraekket, naar man foeler at effekterne bliver kastet lige i hovedet paa en, men jeg foeler ogsaa i de 2 film, jeg har set, at det bliver brugt, blot for at blive brugt!
Til gengaeld har jeg oplevet 6 - 7 forestillinger i en rigtig IMAX biograf, hvor kaeben hang HELT nede lige fra forestillingen begyndte til den endte...
B. la. har jeg set U2 i en live koncert, hvor baade lyd og billede var i saerklasse. Det foeles virkelig som om, man selv er til stede og kan roere ved alle tingene!!!
Hermed er konklusionen fra min side, at 3 D ER imponerende, men det kraever et virkeligt STORT laerrede, der fylder hele synsfeltet, saa man bliver lukket inde i oplevelsen. Man ligger overhovedet ikke maerke til, at der er andre tilskuere i samme lokale...
 
 


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En ting er sikkert, og det er, at jeg ikke skifter udstyr bare for at få 3D - det skal være for at få en bedre samlet oplevelse, og det synes jeg ikke teknologien byder i dag.

Din holdning bunder vel også i at du har et forholdsvist nyt og dyrt TV. 

For mange andre, som endnu ikke har taget springet til fladskærm eller sidder med et ringe et af slagsen og derfor skal ud og købe nyt TV i år, så kan jeg sagtens forstå hvis man gerne vil have et af dem med 3D.


Ja er helt enig 3D bliver udbredt fordi mange køber en bedre model og 3D får man så automatisk.
men der går et godt stykke tid, for prisen skal meget ned. De fleste som sidder med et ringe tv i dag, køber sikkert et lidt mindre ringe tv og derved ikke får 3D med i købet.
husk det er stort set kun topmodellerne som har 3D.
efter lidt debat her på dette forum er det meget få af dem med topmodeller som vil skifte deres tv ud med 3D.
Dem der har plads er begyndt og kigge på projektor.
grund er meget simpel et meget stort billede, god billedekvalitet og en større oplevelse. 
det kan gøres noget billigere end en skærm på 65 tommer idag
dette er et lille forum, men alligevel er det en meget god indikator for salget af top tv.
3D bliver sikkert udbredt i et stille og roligt tempo og ikke som producenter håber.
at alle skifter deres tv ud med et nyt og 3D.
er folk ikke ved at være lidt trætte af skulle skifte et tv ud hvert år?
jeg er i hvertfald


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 08:16
Jeg ser mere udbredelsen som en parallel til  surround-lyd i sin tid. Effekterne i demo materialet var også her ofte helt ude i hegnet . Mange foretrækker stadig stereo, - men mon ikke de fleste indrømmer at rum fornemmelsen gir en større oplevelse. 3D giver så yderligere illusion af rum . . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En ting er sikkert, og det er, at jeg ikke skifter udstyr bare for at få 3D - det skal være for at få en bedre samlet oplevelse, og det synes jeg ikke teknologien byder i dag.

Din holdning bunder vel også i at du har et forholdsvist nyt og dyrt TV. 

For mange andre, som endnu ikke har taget springet til fladskærm eller sidder med et ringe et af slagsen og derfor skal ud og købe nyt TV i år, så kan jeg sagtens forstå hvis man gerne vil have et af dem med 3D.


Ja er helt enig 3D bliver udbredt fordi mange køber en bedre model og 3D får man så automatisk.
men der går et godt stykke tid, for prisen skal meget ned. De fleste som sidder med et ringe tv i dag, køber sikkert et lidt mindre ringe tv og derved ikke får 3D med i købet.
husk det er stort set kun topmodellerne som har 3D.
efter lidt debat her på dette forum er det meget få af dem med topmodeller som vil skifte deres tv ud med 3D.
Dem der har plads er begyndt og kigge på projektor.
grund er meget simpel et meget stort billede, god billedekvalitet og en større oplevelse. 
det kan gøres noget billigere end en skærm på 65 tommer idag
dette er et lille forum, men alligevel er det en meget god indikator for salget af top tv.
3D bliver sikkert udbredt i et stille og roligt tempo og ikke som producenter håber.
at alle skifter deres tv ud med et nyt og 3D.
er folk ikke ved at være lidt trætte af skulle skifte et tv ud hvert år?
jeg er i hvertfald
 
Jeg tror du skyder en lille smule ved siden af, ved at bruge Recorderes skrivende brugere som rette snor for hvad hr. og fru frikadelle Danmark foretager af indkøb.
 
Jeg tvivler oprigtigt på at ret mange "almindelige" familier køber projektorer til at udskifte tv'et i stuen - heller ikke selv om de skal op i nogle større apperater, så tror jeg i stedet rigtig mange går på kompromis med kvaliteten, og i stedet får sig et eller andte billigt HongKong mærke - bare det er stort...
 
Jeg ved ikke om TX-P50V10 er "topmodel", men min bliver skiftet ud med VT20, lige så snart den rammer forhandleren!


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 08:47
zulfo

Hvor mange hr. og fru frikadelle Danmark tror du køber et tv til 20000-30000 kr med 3D og ny blu-ray afspiller og sidder med 3D briler en fredag aften?
de fleste ved endnu ikke hvad blu-ray er for en størrelse

 
projektor er til dem som har et top tv på recordere eller bare vil have et større billede.
det kræver noget plads og helst et rum, så det er nok den største hindring
jeg skriver heller ikke til hr. og fru frikadelle Danmark


Skrevet af: BeoBrian
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 09:39
Jo du har helt ret, selvfølgelig skal der være en periode hvor teknologien udbedres. Det eneste der er lige ved 3D, er at det er en rigtig rigtig gammel teknologi, som er hevet op af hatten, på et tidspunkt hvor folk kort for inden har grinet af teknologien, og henkastet det til en hyggelig oplevelse for børnene når de er i Legoland (eller lignende). Men ikke et seriøst tiltag for filmbranchen.

-------------
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Jo du har helt ret, selvfølgelig skal der være en periode hvor teknologien udbedres. Det eneste der er lige ved 3D, er at det er en rigtig rigtig gammel teknologi, som er hevet op af hatten, på et tidspunkt hvor folk kort for inden har grinet af teknologien, og henkastet det til en hyggelig oplevelse for børnene når de er i Legoland (eller lignende). Men ikke et seriøst tiltag for filmbranchen.
Æh...det med den gamle teknologi (på et Full HD panel), vil jeg da mægtigt gerne have uddybetSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

zulfo

Hvor mange hr. og fru frikadelle Danmark tror du køber et tv til 20000-30000 kr med 3D og ny blu-ray afspiller og sidder med 3D briler en fredag aften?
de fleste ved endnu ikke hvad blu-ray er for en størrelse

 
 
Ikke ret mange, det er også det jeg skriver!


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

hvis jeg skal vælge mellem 2 projektorer til samme pris, hvor forskellen blandt andet er 3D, så ville jeg straks se nærmere på den uden, da den må være bedre på alle andre punkter end 3D.

Hvorfor det? det koster stortset ingenting at putte 3D i.

Det dyreste er brillerne der skal bruges, resten er en simpel softwareudviddelse og en IR-transmitter der enten er indbygget i fronten af TV'et eller tilsluttes som ekstraudstyr ().

Det er faktisk uhyre simpelt at vise 3D effekter med digital teknologi og active shutterglasses. 


Skrevet af: danji
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:06
Jeg så Avatar i Imperial og senere i Los Angeles i IMAX. Ingen tvivl om at større er bedre. Og jeg er helt enig i at billedet bliver sløret ved hurtige bevægelser eller panoreringer, givetvis pga. cross-over mellem billederne til henholdsvis højre og venstre øje. At det så var en smule bedre i IMAX ved jeg ikke. Måske brugte de en anden teknologi end Imperial.

Da jeg senere så Sony's 3D skærm i Las Vegas var billedet meget bedre i fx. Motorstorm. Men der er ingen tvivl om at man skal enten have en stor skærm eller sætte sig lidt tættere på end man ville under TV-Avisen.

For mig er 3D et kærkomment udviddelse af hjemmeunderholdning. Især når det kommer til fodbold i 3D og PS3.

Sky i england kommer snart med 3D, men de bruger polarisering og ikke shuttere. LG har et fjernsyn på trapperne der bruger denne teknologi, sådan at de forskellige pubs kan vise 3D fodbold med billige briller til alle. Nogle der ved, eller har set, denne teknologi i "stuehøjde".

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Jo du har helt ret, selvfølgelig skal der være en periode hvor teknologien udbedres. Det eneste der er lige ved 3D, er at det er en rigtig rigtig gammel teknologi, som er hevet op af hatten, på et tidspunkt hvor folk kort for inden har grinet af teknologien, og henkastet det til en hyggelig oplevelse for børnene når de er i Legoland (eller lignende). Men ikke et seriøst tiltag for filmbranchen.
Hi hi, du har da vist ikke fulgt med. Det er en helt ny teknologi med avancerede briller med shutterglasses, som er synkroniseret med TV billederne. Så ikke noget gammeldags noget med farvede glasTongue


Skrevet af: BeoBrian
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:14
3D er gammel teknologi, og det at du implementerer det i et Full HD Plasma, LCD eller hvad du nu vil implementere det i ændrer ikke ved at teknologien er gammel.
 
De oprindelige film er ofte skudt i en højere opløsning end Full HD, hvis du kigger på 35 mm og 70 mm. Så Full HD er ingen hindring, eller udfordring.


-------------
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor


Skrevet af: BeoBrian
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:18
Jamen jeg vil glæde mig til at se den med aktive briller, jeg ved blot ikke hvad det helt skulle ændre ved opfattelsen af den optagelse som er lavet.
 
Filmbranchen må jo mene at de passive briller er gode nok til biografbrug, jeg synes bare kvaliteten er utrolig ringe.
 
Men lad os se.


-------------
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

3D er gammel teknologi, og det at du implementerer det i et Full HD Plasma, LCD eller hvad du nu vil implementere det i ændrer ikke ved at teknologien er gammel.
 
De oprindelige film er ofte skudt i en højere opløsning end Full HD, hvis du kigger på 35 mm og 70 mm. Så Full HD er ingen hindring, eller udfordring.
Du misforstår Kampus' kommentar. Den gamle teknologi du taler om er den hvor man bruger briller med henholdsvis rødt og blåt filter, og skiller billederne ad på den måde. Problemet er at billedet man oplever bliver en slags slatten sort/hvid, som reelt kun har den halve opløsning af billedet, fordi begge billeder vises samtidig.

I de nye teknologier bruger man enten briller med modsat polarisering eller aktive shutter briller til at skille billedet ad. Og her vises billederne skiftevis, uafhængigt af hinanden, så den samlede framerate reelt er dobbelt op af det filmen er skudt i. På denne måde opnåes både fuld opløsning og farve - to vigtige elementer som IKKE kunne opnåes i den gamle 3D teknologi.


-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

3D er gammel teknologi, og det at du implementerer det i et Full HD Plasma, LCD eller hvad du nu vil implementere det i ændrer ikke ved at teknologien er gammel.
 
De oprindelige film er ofte skudt i en højere opløsning end Full HD, hvis du kigger på 35 mm og 70 mm. Så Full HD er ingen hindring, eller udfordring.
 
Du udtaler dig ret skråsikkert, men umiddelbart tror jeg du tager fejl!
 
Nyt "3D materiale" bliver ikke skudt på samme måde som man gjorde det før - man optager 2 full HD strømme, som så er forskudt som det menneskelige øje - det er vist ganske nyt, mig bekendt.
 
Det er altså nye 3D kameraer med ny 3D teknologi - ikke bare en optagelse, vist forskudt med rød/grøn (eller et det blåt?) filter...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

3D er gammel teknologi, og det at du implementerer det i et Full HD Plasma, LCD eller hvad du nu vil implementere det i ændrer ikke ved at teknologien er gammel.
3D modellering i hjernen via to forskudte synsindtryk er ikke en teknologi - det er en måde at se verden på. Metoden er ligeså gammel som det første dyr med to øjne, altså millioner af år. Wink

3D eller stereo still-billeder har iøvrigt eksisteret kommercielt siden 1939 f.eks. som http://en.wikipedia.org/wiki/Viewmaster - View-Master .

Den 3D teknologi man bruger i biografen nu, er en anden end i gamle dage med rød/blå briller, og den active-shutter teknologi som kommer i briller til de nye 3D fjernsyn, er så en helt tredje teknologi.

Der er altså mange forskellige mulige teknologier til at opnå 3D synsindtryk.

Det er derfor efter min bedste overbevisning ukorrekt at betragte al 3D som værende en enkelt teknologi.


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

3D er gammel teknologi, og det at du implementerer det i et Full HD Plasma, LCD eller hvad du nu vil implementere det i ændrer ikke ved at teknologien er gammel.
 
De oprindelige film er ofte skudt i en højere opløsning end Full HD, hvis du kigger på 35 mm og 70 mm. Så Full HD er ingen hindring, eller udfordring.
Det er TV teknologi jo også. Men lissom med den, så er 3D jo udviklet til et helt nyt system, som ikke kan sammenlignes med tidligere


Skrevet af: moho
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

3D er gammel teknologi, og det at du implementerer det i et Full HD Plasma, LCD eller hvad du nu vil implementere det i ændrer ikke ved at teknologien er gammel.
 
De oprindelige film er ofte skudt i en højere opløsning end Full HD, hvis du kigger på 35 mm og 70 mm. Så Full HD er ingen hindring, eller udfordring.
Du misforstår Kampus' kommentar. Den gamle teknologi du taler om er den hvor man bruger briller med henholdsvis rødt og blåt filter, og skiller billederne ad på den måde. Problemet er at billedet man oplever bliver en slags slatten sort/hvid, som reelt kun har den halve opløsning af billedet, fordi begge billeder vises samtidig.

I de nye teknologier bruger man enten briller med modsat polarisering eller aktive shutter briller til at skille billedet ad. Og her vises billederne skiftevis, uafhængigt af hinanden, så den samlede framerate reelt er dobbelt op af det filmen er skudt i. På denne måde opnåes både fuld opløsning og farve - to vigtige elementer som IKKE kunne opnåes i den gamle 3D teknologi.
RoqueAgent  Clap   Clap   Clap
Jeg kunne aldrig være mere enig, jeg mener hvis jeg prøvede skrive om 3D, ville det kun nå Dig og andre til knæene.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: Gizmodo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 15:51
Tror i det vil blive muligt at købe en 'box' som kan tilsluttes ens TV, og omdanne billederne til 120hz, så man rent faktisk kan bruge ens 'gamle' skærme, som man iøvrigt har betalt i dyre domme for at få, til at se 3D? Jeg tænker, hvis man allerede har en skærm, der kører 200hz, 400hz eller 600hz, ville det så ikke være muligt at omdanne, det til 120hz, og se 3D med en tilhørende afspiller - og briller?

Det ville selvfølgelig ikke tjene 'den nye' teknologi, men ville da udbrede 3D i langt højere grad, hvis det kunne komme til at virke på nyere fladskærme....men det er nok bare drømmetænkning :)


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Gizmodo Gizmodo skrev:

Tror i det vil blive muligt at købe en 'box' som kan tilsluttes ens TV, og omdanne billederne til 120hz, så man rent faktisk kan bruge ens 'gamle' skærme, som man iøvrigt har betalt i dyre domme for at få, til at se 3D? Jeg tænker, hvis man allerede har en skærm, der kører 200hz, 400hz eller 600hz, ville det så ikke være muligt at omdanne, det til 120hz, og se 3D med en tilhørende afspiller - og briller?

Det ville selvfølgelig ikke tjene 'den nye' teknologi, men ville da udbrede 3D i langt højere grad, hvis det kunne komme til at virke på nyere fladskærme....men det er nok bare drømmetænkning :)
Desværre ikke - når der tales om at en skærm kører så eller så mange hz, så er der tale om at de billeder der kommer ind doubles op. Dvs. modtager skærmen et 50 hz billede f.eks., så doubler den op til 100 eller 200 hz, afhængig af model. Men den er stadig kun i stand til at modtage de "gængse" framerates, dvs. 24p, 25p, 50p/i og 60p/i.

3D skærme skal kunne MODTAGE signaler med dobbelt frameerate, dvs. op til 120 hz.


-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: Gizmodo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 16:02
Og det vil en 'add-on' ikke kunne klare? Altså hjælpe skærmen til at kunne modtage disse signaler?

Virker også lidt urealistisk, men havde da lov at håbe :)


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 16:04
Hvis det overhovedet kan lade sig gøre (det tvivler jeg stærkt på), så ville det for mig at se involvere en ombygning af skærmens ædlere dele der formentlig ville være dyrere end bare at købe en ny skærm der er bygget til 3D...

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Nyt "3D materiale" bliver ikke skudt på samme måde som man gjorde det før - man optager 2 full HD strømme, som så er forskudt som det menneskelige øje - det er vist ganske nyt, mig bekendt.
 
Det er altså nye 3D kameraer med ny 3D teknologi - ikke bare en optagelse, vist forskudt med rød/grøn (eller et det blåt?) filter...
3D-film har tidligere altid været baseret på stereoskopiske optagelser, altså to billeder fra forskudte kameraer.
 
Det eneste, der er ændret, er metoden til at få de to billeder i den originale optagelse transmitteret videre til hvert af vores øjne.
 
Så BeoBrian har ganske meget ret i, at det er gammel vin på nye flasker. Flaskerne er bare bedre denne gang.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Nyt "3D materiale" bliver ikke skudt på samme måde som man gjorde det før - man optager 2 full HD strømme, som så er forskudt som det menneskelige øje - det er vist ganske nyt, mig bekendt.
 
Det er altså nye 3D kameraer med ny 3D teknologi - ikke bare en optagelse, vist forskudt med rød/grøn (eller et det blåt?) filter...
3D-film har tidligere altid været baseret på stereoskopiske optagelser, altså to billeder fra forskudte kameraer.
 
Det eneste, der er ændret, er metoden til at få de to billeder i den originale optagelse transmitteret videre til hvert af vores øjne.
 
Så BeoBrian har ganske meget ret i, at det er gammel vin på nye flasker. Flaskerne er bare bedre denne gang.
 
Det er altså ikke helt korrekt.
 
Hvis vi tager den teknik der blev brugt for år tilbage da man optog f.eks. Jaws i 3D, blev der brugt en teknik hvor man delte en almindelig 35mm film op i 2 dele - og kamerater havde så en ekstra "dims" på linsen, der optog så man havde et billede til hvert øje...
 
Men der er altså tale om et kamera, der optager - men med en linse der er 2 delt.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 
Det er altså ikke helt korrekt.
 
Hvis vi tager den teknik der blev brugt for år tilbage da man optog f.eks. Jaws i 3D, blev der brugt en teknik hvor man delte en almindelig 35mm film op i 2 dele - og kamerater havde så en ekstra "dims" på linsen, der optog så man havde et billede til hvert øje...
 
Men der er altså tale om et kamera, der optager - men med en linse der er 2 delt.
Du har lige beskrevet en metode til stereoskopiske optagelser.
 
Som jeg skrev: Man har tidligere altid brugt stereoskopiske optagelser.


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 20:01
Sådan kan man da godt vælge at se det...

På samme måde som der egentlig ikke var noget nyt i farve TV - det var jo stadig "bare" et billedrør.

Eller stereo - det var jo stadig mono, bare i flere kanaler på een gang...


-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 
Det er altså ikke helt korrekt.
 
Hvis vi tager den teknik der blev brugt for år tilbage da man optog f.eks. Jaws i 3D, blev der brugt en teknik hvor man delte en almindelig 35mm film op i 2 dele - og kamerater havde så en ekstra "dims" på linsen, der optog så man havde et billede til hvert øje...
 
Men der er altså tale om et kamera, der optager - men med en linse der er 2 delt.
Du har lige beskrevet en metode til stereoskopiske optagelser.
 
Som jeg skrev: Man har tidligere altid brugt stereoskopiske optagelser.

Hold nu op - jeg anfægter ikke at man tidligere har optaget stereotopisk, men det var ikke med 2 kameraer, som du beskrev, og det var med en meget meget simpel teknik, i forhold til de nye 3D kameraer med 2 separate linser, som optager full HD...

Altså, det kan ikke sammenlignes.

Et tv er også bare et tv - sort hvid er også "farver", bare kun 2 forskellige... altså, lad være med at dyrke insekterotik...

At sige at den gamle måde med polariserede farvepapbriller er det sammen som aktive shutterbriller, er noget godt gedigent sludder.



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:28

Min pointe er, at man altid har optaget to separate billeder gennem to forskudte linser, og det afviger din beretning ikke fra. Om det er med to kameraer eller to objektiver på samme kamera ændrer ikke ved det.

Eller måske skulle jeg skrive "to linseåbninger" for at undgå yderligere en ligegyldig diskussion om, hvorvidt der er tale om to objektiver i din beskrivelse.
 
Resten af dit indlæg undlader jeg at svare på, da du argumenter mod noget, jeg ikke har skrevet. Jeg har kun skrevet om den manglende forskel på optageteknik, ikke om afspilningsteknikken.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Min pointe er, at man altid har optaget to separate billeder gennem to forskudte linser, og det afviger din beretning ikke fra. Om det er med to kameraer eller to objektiver på samme kamera ændrer ikke ved det.

Eller måske skulle jeg skrive "to linseåbninger" for at undgå yderligere en ligegyldig diskussion om, hvorvidt der er tale om to objektiver i din beskrivelse.
 
Resten af dit indlæg undlader jeg at svare på, da du argumenter mod noget, jeg ikke har skrevet. Jeg har kun skrevet om den manglende forskel på optageteknik, ikke om afspilningsteknikken.

Bare det at du mener at forskellen på optagemetoderne er ligegyldig gør at vi vist ikke kommer videre - selvfølgelig er det det samme at optage et billede 2 delt på 35mm film, og optage full HD for hvert "øje".

Og for at svare på det du oprindeligt skrev, så nej - jeg anfægter,eller bestrider, ikke at der i begge tilfælde er tale om stereoskopiske optagelser, jeg anfægter at den oprindelige teknologi skulle være lige så god som den nye...

Det oprindelige indlæg som jeg opponerede imod, sammenlignede de gamle 3d biller, med de nye med aktive shuttere, min påstand er, at de er lige så sammenlignelige som et gammel katoderørs tv, og et sprit nyt plasma tv - begge dele kan vise tv, men der er stor forskel på måden de gør det på...

Men lad os hellere stoppe den der - vi kan nok kun blive enige om at være uenige...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Bare det at du mener at forskellen på optagemetoderne er ligegyldig gør at vi vist ikke kommer videre -
Den er ligegyldig for, om det kan kaldes en ny og anderledes teknologi. Det er bare en forbedring.
 
Ligesom farve-TV var en ny teknologi i forhold til sort/hvid, mens 30" ikke var en ny teknologi i forhold til 14".
 
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

selvfølgelig er det det samme at optage et billede 2 delt på 35mm film, og optage full HD for hvert "øje".
Her må RogueAgent gerne springe ind:
Hvor meget billedinformation er der i et halvt 35 mm billede, sammenlignet med et FullHD-billede?
 
Jeg gætter på, at FullHD taber den sammenligning, men jeg er ikke sikker.
 
Men jeg mener under alle omstændigheder, at det er ligegyldigt for, om det kan kaldes en helt ny optageteknologi. 
 
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Og for at svare på det du oprindeligt skrev, så nej - jeg anfægter,eller bestrider, ikke at der i begge tilfælde er tale om stereoskopiske optagelser, jeg anfægter at den oprindelige teknologi skulle være lige så god som den nye...
 
Jeg anfægter, at der er tale om en ny optageteknologi.
 
Jeg anfægter ikke, at nye optagelser kan have bedre kvalitet, på grund af de udviklinger, denne teknologi har undergået.
 
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det oprindelige indlæg som jeg opponerede imod, sammenlignede de gamle 3d biller, med de nye med aktive shuttere, min påstand er, at de er lige så sammenlignelige som et gammel katoderørs tv, og et sprit nyt plasma tv - begge dele kan vise tv, men der er stor forskel på måden de gør det på...
Se, nu sammenblander du igen afspilningsteknologier og optageteknologier. Forskellen mellem de to er faktisk ret vigtig for min pointe:
Forskellen ligger i afspilningsteknologien. Der er ikke noget grundlæggende nyt i optageteknologien.
 
Du brugte et eksempel med Jaws. Hvis den gamle optagelse findes endnu, ville den også kunne udgives i en moderne version, som kan vises med shutterglasses. Netop fordi det ikke er i optageteknologien, den grundlæggende forskel ligger.
 
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Men lad os hellere stoppe den der - vi kan nok kun blive enige om at være uenige...
Så let synes jeg ikke, at du skal slippe.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Bare det at du mener at forskellen på optagemetoderne er ligegyldig gør at vi vist ikke kommer videre -
Den er ligegyldig for, om det kan kaldes en ny og anderledes teknologi. Det er bare en forbedring.
 
Ligesom farve-TV var en ny teknologi i forhold til sort/hvid, mens 30" ikke var en ny teknologi i forhold til 14".

De nye teknologier er digitale - så vi kan vel dårligt være uenige om at det er en ny teknologi?

Citér  
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

selvfølgelig er det det samme at optage et billede 2 delt på 35mm film, og optage full HD for hvert "øje".
Her må RogueAgent gerne springe ind:
Hvor meget billedinformation er der i et halvt 35 mm billede, sammenlignet med et FullHD-billede?
 
Jeg gætter på, at FullHD taber den sammenligning, men jeg er ikke sikker.
 
Men jeg mener under alle omstændigheder, at det er ligegyldigt for, om det kan kaldes en helt ny optageteknologi.

Det er vi altså ikke enige i.

Der er tale om en helt ny type digitalt kamera.

Citér
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Og for at svare på det du oprindeligt skrev, så nej - jeg anfægter,eller bestrider, ikke at der i begge tilfælde er tale om stereoskopiske optagelser, jeg anfægter at den oprindelige teknologi skulle være lige så god som den nye...
 
Jeg anfægter, at der er tale om en ny optageteknologi.
 
Jeg anfægter ikke, at nye optagelser kan have bedre kvalitet, på grund af de udviklinger, denne teknologi har undergået.

Det var ellers det der var grundlaget for at jeg blandede mig - altså at der ikke skulle være en bedre kvalitet på grund af den nye teknologi (og jo, imho er den ny, den er blevet digital) Smile 

Citér
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det oprindelige indlæg som jeg opponerede imod, sammenlignede de gamle 3d biller, med de nye med aktive shuttere, min påstand er, at de er lige så sammenlignelige som et gammel katoderørs tv, og et sprit nyt plasma tv - begge dele kan vise tv, men der er stor forskel på måden de gør det på...
Se, nu sammenblander du igen afspilningsteknologier og optageteknologier. Forskellen mellem de to er faktisk ret vigtig for min pointe:
Forskellen ligger i afspilningsteknologien. Der er ikke noget grundlæggende nyt i optageteknologien.
 

Og ovenstående kan du læse hvorfor jeg ikke er enig..

Citér
Du brugte et eksempel med Jaws. Hvis den gamle optagelse findes endnu, ville den også kunne udgives i en moderne version, som kan vises med shutterglasses. Netop fordi det ikke er i optageteknologien, den grundlæggende forskel ligger.

Netop det at du skriver moderne version, må også betyde at det gamle materiale skal behandles - eller mener du bare på et nyt medie?

Citér
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Men lad os hellere stoppe den der - vi kan nok kun blive enige om at være uenige...
Så let synes jeg ikke, at du skal slippe.

Næh, det er også okay...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 22:42
Kan også huske stereofotos fra skolen engang i 60'erne. De blev set i en trædims med huller til øjnene, og så sad der to "ens" fotos ca 40 cm væk, og voilá 3D stillbillede.
 
Så vidt jeg husker fra Viden Om, så sidder der to objektiver på kameraet med 6,7 cm's afstand, som er den gennemsnitlige afstand på menneskets to øjne. Og mon ikke den teknik også blev anvendt til optagelse af 3D stillbillederne i 60'erne. Tror forøvrigt apparatet og billederne var noget ældre


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 23:12

Digital optagelse er naturligvis en ny teknologi i forhold til gammeldags film. Det er jeg absolut ikke uenig i. Men det betyder ikke, at jeg vil være med til at udråbe alle digitale implementationer af eksisterende optageteknologier til at være nye teknologier. Men det er reelt bare en strid om ord, og den får vi ikke noget ud af. Så lad os komme tilbage til de virkelige forskelle:

Det, som hele vejen i diskussionen har været vigtigt for mig at få frem, er, at forskellen ligger i afspilningsteknologien. Når du sidder og ser en film med shutterglasses, er det ikke en forudsætning, at den er optaget digitalt. Forudsætningen er alene, at den er optaget stereoskopisk, og at de to sæt enkeltbilleder fra optagelsen er bevaret.

Har man de to sæt enkeltbilleder, kan de gøres tilgængelige for visning med enhver stereoskopi-baseret fremvisningsteknologi: Rød/grøn, polarisering, shutterglasses eller noget helt andet.

At man i sin tid valgte at gøre filmene tilgængelige i biograferne med rød/grøn visning, fordi man ikke havde andre teknologier, betyder jo ikke, at der er noget i vejen med selve optagelserne (medmindre man har valgt at optage i overlappende rød/grøn direkte i kameraet, men så holder min forudsætning ikke vedrørende bevarelse som adskilte billeder).

Når jeg ovenfor skriver "moderne version", mener jeg, at de eksisterende optagelser for højre og venstre øje skal digitaliseres - ligesom enhver anden film man vælger at overføre til et digitalt medie. Desuden skal der sikkert pilles ved noget aspect ratio, da jeg går ud fra, at man har brugt anamorfiske linser for at få plads til to sæt billeder ved siden af hinanden på råfilmen med mindst muligt kvalitetstab.

 

 
 


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det, som hele vejen i diskussionen har været vigtigt for mig at få frem, er, at forskellen ligger i afspilningsteknologien. Når du sidder og ser en film med shutterglasses, er det ikke en forudsætning, at den er optaget digitalt. Forudsætningen er alene, at den er optaget stereoskopisk, og at de to sæt enkeltbilleder fra optagelsen er bevaret.

Har man de to sæt enkeltbilleder, kan de gøres tilgængelige for visning med enhver stereoskopi-baseret fremvisningsteknologi: Rød/grøn, polarisering, shutterglasses eller noget helt andet.

At man i sin tid valgte at gøre filmene tilgængelige i biograferne med rød/grøn visning, fordi man ikke havde andre teknologier, betyder jo ikke, at der er noget i vejen med selve optagelserne (medmindre man har valgt at optage i overlappende rød/grøn direkte i kameraet, men så holder min forudsætning ikke vedrørende bevarelse som adskilte billeder). 

Man har faktisk ikke 2 sæt enkeltbilleder med den gamle teknologi - man har et billede, hvor den ene halvdel er rød, og den anden er blå, optaget på samme tid - og fremviseren skulle så tage højde for det...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 00:16
Hvis man har farvet de to billeder allerede i kameraet, er det naturligvis en anderledes og dårligere optageteknik. Det er jeg enig i.
 
Jeg forstår bare ikke, hvorfor man skulle vælge at gøre det i kameraet i stedet for at gøre det senere. Man afskærer sig jo fra muligheden for at udgive en 2D-version, baseret på det ene af de to billeder.
 
Edit:
Og du tager fejl, hvis man skal tro wikipedia-siden for Jaws 3D. Filmen blev fremvist med polariserede briller, ikke med røde/blå briller. Så den er slet ikke blevet farvet rød/blå, hverken i kameraet eller i efterbehandlingen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jaws_3-D - http://en.wikipedia.org/wiki/Jaws_3-D
 
Edit 2:
Længere nede i wiki-artiklen finder man det ultimative bevis på, at optagelserne af en sådan film vil kunne overføres til visning med shutterglasses:
Det er allerede gjort - for 24 år siden.
 
 


Skrevet af: Notional
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 01:37
Før i 3 kommer alt for godt i gang, skal vi så ikke blive enige om at Active shutter glasses er en gammel teknologi? Jeg har i hvert fald prøvet dem i et museum i Norge for mere end 10 år siden.
 
Her er der et tidsskrift fra 1986, der beskriver active shutter glasses til brug i 3D.
http://portal.acm.org/citation.cfm?id=11215 - http://portal.acm.org/citation.cfm?id=11215
 
-
 
Hvad 3D angår var jeg tidligere modstander indtil jeg så UP og AVATAR. Jeg håber jeg får råd til et af de nye lækre Samsung tv, når de kommer her til sommer, for jeg er helt klart på 3D vognen. 3D er jo med til at give en større illusion af filmen, ligesom HD på alle måder gjorde, da det kom frem. 3D kan bedst sammenlignes med HD, historisk vil jeg tro. Derudover bør man se på 3D som surround. DTS giver ligesom HD, bedre fidelity, hvor Surround ligesom 3D, giver en større oplevelse.


-------------
Region coding is a failed experiment that promotes software piracy.
FOX, the network so dumb it should be called OX!


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 04:20
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Digital optagelse er naturligvis en ny teknologi i forhold til gammeldags film. Det er jeg absolut ikke uenig i. Men det betyder ikke, at jeg vil være med til at udråbe alle digitale implementationer af eksisterende optageteknologier til at være nye teknologier. Men det er reelt bare en strid om ord, og den får vi ikke noget ud af. Så lad os komme tilbage til de virkelige forskelle:

Det, som hele vejen i diskussionen har været vigtigt for mig at få frem, er, at forskellen ligger i afspilningsteknologien. Når du sidder og ser en film med shutterglasses, er det ikke en forudsætning, at den er optaget digitalt. Forudsætningen er alene, at den er optaget stereoskopisk, og at de to sæt enkeltbilleder fra optagelsen er bevaret.

Har man de to sæt enkeltbilleder, kan de gøres tilgængelige for visning med enhver stereoskopi-baseret fremvisningsteknologi: Rød/grøn, polarisering, shutterglasses eller noget helt andet.

At man i sin tid valgte at gøre filmene tilgængelige i biograferne med rød/grøn visning, fordi man ikke havde andre teknologier, betyder jo ikke, at der er noget i vejen med selve optagelserne (medmindre man har valgt at optage i overlappende rød/grøn direkte i kameraet, men så holder min forudsætning ikke vedrørende bevarelse som adskilte billeder).

Når jeg ovenfor skriver "moderne version", mener jeg, at de eksisterende optagelser for højre og venstre øje skal digitaliseres - ligesom enhver anden film man vælger at overføre til et digitalt medie. Desuden skal der sikkert pilles ved noget aspect ratio, da jeg går ud fra, at man har brugt anamorfiske linser for at få plads til to sæt billeder ved siden af hinanden på råfilmen med mindst muligt kvalitetstab.

Jeg tror ikke at der er uenighed om at den helt grundlæggende ide i 3D film handler om at vise hvert øje et separat billede, således at hjernen skaber illusionen af dybde i biledet. Med dette som præmis kan man da godt argumentere om at digtal 3D ikke er stort anderledes end rød/blå  (anaglyph) 3D.

Men der er altså ikke kun forskelle i afspilningsmetoden, men i aller højeste grad også i indspilningsmetoden.

Først og fremmest blev de traditionelle anaglyphe film optaget med et enkelt kamera med to linser, påsat henholdsvis et rødt og et blåt filter - billedet blev indspillet på en enkelt film, og kan ikke efterfølgende skilles ad. En eventuel 2D version blev indspillet på et separat kamera og klippet for sig selv.

Der BLEV lavet forsøg med at optage på to separate kameraer, og påføre rød/blå filtrering og sammenlægning af billederne i postproduktionen, bl.a. for at have muligheden for at bruge "den ene film" til 2D versionen. Det blev bare aldrig godt nok, og var lige så dyrt og tidskrævende som at indspille to forskellige versioner med hvert sit kamera.

Avatar er indspillet ved hjælp af et digitalt 3D kamara udviklet af bl.a. James Cameron selv. Her bliver der optaget to helt separate streams som kan manipuleres i postproduktion for bl.a. at styre graden af 3D perspektiv, noget der slet ikke var muligt med rød/blå kameraerne. Hertil er naturligvis tilføjet en ordentlig røvfuld CGI effekter, der også kan manipuleres og forskydes efter forgodtbefindene - igen en helt anden teknik, da det slet ikke involverer kameraer.

Alice i Eventyrland er slet ikke indspillet i 3D - den er indspillet på et traditionelt 2D kamera op mod en greenscreen, og alle 3D effekter er lavet digitalt i postproduktionen. Dette kan altså HELLER ikke sammenlignes med traditionel rød/blå fotografering.

Så selv om den basale 3D effekt i alle tilfælde skabes i hjernen ved at vise øjnene to forskellige billeder, så synes jeg det er en grov forenkling at sige at det bare er en gammel teknologi man har støvet af og taget op igen, som BeoBrian udtrykte, og som var den udtalelse der udløste hele denne tangent i tråden.



-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 07:37
Ti hi, har læst alle jeres gode forklaringer, på snart næsten alt lige fra H.C. Ørsted og hen over FrankensteinLOL
 
Men én ting ved jeg, at det jeg har set på Sony´s LCD i Fields så hamrende godt ud, og det oplevelsen var langt bedre end jeg havde forestillet mig. Og derfor er 3D for mig, og en masse andre, ikke helt ligegyldigt.Tongue
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 15:37
I bund og grund er forskellen mellem Rød/Grøn briller for 3D og så den moderne version af 3D, ligeså stor eller større som forskellen imellem Sort/hvid tv og Farve.
De gammeldags Billedrørs Tv var elendige til adskille tingene ved siden af hverandre, så derfor slog den gamle version af 3D aldrig igennem.
 
Idag er det noget ganske andet og især for de som har oplevet det!


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: BeoBrian
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 16:14
Der peges mange steder på at Active Shutter Glass ikke er en bedre løsning end de passive briller.
Den er blot nemmere og billigere at implementere for producenterne, da de på et TV blot skal have implementeret 100Hz eller endnu bedre 200/400 Hz. Og så tager brillerne sig af 3D delen. Men brillerne bliver forholdsvis kostbare, så det er få personer som vil have aktive briller liggende til gæster der kommer på besøg.

De passive briller derimod vil give en flimmerfri 3D gengivelse, men er idag kun mulig med projektorer, og faktisk 2 projektorer for at gøre det helt rigtigt.





-------------
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor


Skrevet af: MUF722
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 16:30
Idag har jeg:  52" LCD  Full HD
 
Imorgen vil jeg IKKE investere en krone på 3D/LED/netværksTV
 
I fremtiden (2-3år?) vil jeg gerne købe et:  
  60"plus OLED 3D superslim design online ledningsfrit TV maks kr.20000
 
Mon ikke det kommer helt af sig selv. Men det går nok hurtigere hvis nogle nørder gå ud og investere kassen nu!


-------------
Flemming


Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 17:04
Bare af ren nysgerrighed: Hvor mange af jer tror reelt på i sidste ende at i vil have den der nye 3D teknologi stående hjemme i stuen ?
Inden der svares spontant, kig lige på jeres seneste lønsedler og tænk lidt over de månedlige udgifter i allerede har og vil have de næste mange år fordi man ikke kan undgå dem.

Jeg kan da godt starte med at sige at jeg overhovedet ikke kommer til at have den teknologi stående hjemme i stuen, for det holder økonomien ikke til.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Bare af ren nysgerrighed: Hvor mange af jer tror reelt på i sidste ende at i vil have den der nye 3D teknologi stående hjemme i stuen ?
Inden der svares spontant, kig lige på jeres seneste lønsedler og tænk lidt over de månedlige udgifter i allerede har og vil have de næste mange år fordi man ikke kan undgå dem.

Jeg kan da godt starte med at sige at jeg overhovedet ikke kommer til at have den teknologi stående hjemme i stuen, for det holder økonomien ikke til.
Jo, men så jeg jeg da fortælle, at jeg har bestilt både et Pana 3D panel, og en ditto BD afspiller.
 
Men hvis du har lyst, så kan du jo oprette en afstemningTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 17:22
Hvem havde tro at Hother, ville skille sig af med sin super Pioneer TV, for at kaste sig flåede over 3D LOL

Men det sige meget om dem der har set 3D tv, at de som noget af det først ville havde det hjem i stuen, så derfor er 3D komme for at blive, og allerede er det en succes, vente bare til 2012 hvor der udkomme stor se alle de CGI film der er lavet på 3D.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 17:34
I den sidste ende får vi nok alle sammen 3D på et tidspunkt.
for ved køb af ny skærm kommer det automatisk
men det hedder projektor eller et oled tv for mit vedkommende.
kvaliteten skulle gerne værre bedre end pioneer først
hvis det er et primær tv vi snakker om
så det er nok mere et spørgsmål om hvor mange år


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 17:59
Jeg vil ikke udelukke at mit næste tv kunne blive et 3D,men vil nok lige se hvordan Otto`s skærm bliver,ellers er mit største ønske en projektorApprove.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvem havde tro at Hother, ville skille sig af med sin super Pioneer TV, for at kaste sig flåede over 3D LOL

Men det sige meget om dem der har set 3D tv, at de som noget af det først ville havde det hjem i stuen, så derfor er 3D komme for at blive, og allerede er det en succes, vente bare til 2012 hvor der udkomme stor se alle de CGI film der er lavet på 3D.
Det har jeg nu meldt ud for længst Startrek, men det har nu sikkert kun stået sted - bortset fra i min underskriftTongue
 
Ja jeg må indrømmer at jeg var lidt imponeret over oplevelsen i FieldsTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Bare af ren nysgerrighed: Hvor mange af jer tror reelt på i sidste ende at i vil have den der nye 3D teknologi stående hjemme i stuen ?
Inden der svares spontant, kig lige på jeres seneste lønsedler og tænk lidt over de månedlige udgifter i allerede har og vil have de næste mange år fordi man ikke kan undgå dem.

Jeg kan da godt starte med at sige at jeg overhovedet ikke kommer til at have den teknologi stående hjemme i stuen, for det holder økonomien ikke til.
 
Jeg har bestilt en TX-P50VT20 - og mit nuværende P50V10 er endda ikke andet end nogle måneder gammel.
 
Har ikke helt besluttet om jeg har have en BD afspiller med - men jeg tror det næsten Smile


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 18:19
Sq godt at se redaktionen er på forkant zulfoLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Bare af ren nysgerrighed: Hvor mange af jer tror reelt på i sidste ende at i vil have den der nye 3D teknologi stående hjemme i stuen ?
Inden der svares spontant, kig lige på jeres seneste lønsedler og tænk lidt over de månedlige udgifter i allerede har og vil have de næste mange år fordi man ikke kan undgå dem.

Jeg kan da godt starte med at sige at jeg overhovedet ikke kommer til at have den teknologi stående hjemme i stuen, for det holder økonomien ikke til.


Ret interessant synspunkt.. hvis 3D skal blive en fast del af hverdagen, så skal der være nok materiale til at folk kan se fidusen i det. Alene med HD tager udbyderne jo kassen og vi har ikke engang fået fullhd. Hvis 3D skal finde sit indtog, så kræver det også at tv-avisen mm. bliver vist i 3D - det skal ikke kun være Avatar.

Men det kommer nok til at koste en brækket arm, en bondegård og en jetjager.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sq godt at se redaktionen er på forkant zulfoLOL

Wink

Jeg er endda så heldig at min faste forhandler af TV, har indvilliget i at lave en byttehandel - dog uden at jeg endnu kender bytteprisen, den afhænger af hvornår VT20 kommer på gaden.

Men bytte det gør jeg - NÆSTEN for hver en pris... 


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Bare af ren nysgerrighed: Hvor mange af jer tror reelt på i sidste ende at i vil have den der nye 3D teknologi stående hjemme i stuen ?
Inden der svares spontant, kig lige på jeres seneste lønsedler og tænk lidt over de månedlige udgifter i allerede har og vil have de næste mange år fordi man ikke kan undgå dem.

Jeg kan da godt starte med at sige at jeg overhovedet ikke kommer til at have den teknologi stående hjemme i stuen, for det holder økonomien ikke til.


Ret interessant synspunkt.. hvis 3D skal blive en fast del af hverdagen, så skal der være nok materiale til at folk kan se fidusen i det. Alene med HD tager udbyderne jo kassen og vi har ikke engang fået fullhd. Hvis 3D skal finde sit indtog, så kræver det også at tv-avisen mm. bliver vist i 3D - det skal ikke kun være Avatar.

Men det kommer nok til at koste en brækket arm, en bondegård og en jetjager.


nye kanaler med ny teknologi = højere priser for tv seerne. Det er efterhånden skræmmende at regne ud, hvor mange penge man bruger for sine tv pakker og licens om året.

Jeg springer over den nye 3D dille. Jeg føler intet behov for at skifte mit tv igen. Man taber en del penge, hver gang man skifter. Dem vil jeg hellere bruge på noget andet


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:59
Ja jeg behøver heller ikke se olsen banden i 3DLOL
synes man har set den nok i 2D
animationsfilm bliver det nok ikke meget bedre af


Skrevet af: 3000
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 20:04

3D er da fuldstændig ligegyldigt!    Clap Clap



-------------
__________________
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101858&title=3000s-stue" rel="nofollow - 3000´s stue
http://c.mymovies.dk/xx3000xx%20" rel="nofollow - My Blu-Ray Collection


Skrevet af: Notional
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

3D er da fuldstændig ligegyldigt!    Clap Clap

 
Widescreen er da fuldstændig ligegyldigt!
Farve tv er da fuldstændig ligegyldigt!
HD er da fuldstændig ligegyldigt!
Alt over 14" er da fuldstændig ligegyldigt!
 
...eller!


-------------
Region coding is a failed experiment that promotes software piracy.
FOX, the network so dumb it should be called OX!


Skrevet af: 3000
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Notional Notional skrev:

Oprindeligt skrevet af 3000 3000 skrev:

3D er da fuldstændig ligegyldigt!    Clap Clap

 
Widescreen er da fuldstændig ligegyldigt!
Farve tv er da fuldstændig ligegyldigt!
HD er da fuldstændig ligegyldigt!
Alt over 14" er da fuldstændig ligegyldigt!
 
...eller!



jaa det erTongue


-------------
__________________
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101858&title=3000s-stue" rel="nofollow - 3000´s stue
http://c.mymovies.dk/xx3000xx%20" rel="nofollow - My Blu-Ray Collection


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg synes faktisk, at jeg havde en rigtig god oplevelse ved at se Sony`s 3D panel i Fields. Så jeg synes ikke at det er ligegyldigt.
 
Men sådan er vi - heldigvis - så forskellige Smile
Det er jo meget svært at udtale sig om 3D hvis man ikke har set det, så smuttede i Fields for at se denne nye teknologi !!

Desværre er tv'et blevet sendt videre til Sverige, så ingen 3D i Fields mere !!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg synes faktisk, at jeg havde en rigtig god oplevelse ved at se Sony`s 3D panel i Fields. Så jeg synes ikke at det er ligegyldigt.
 
Men sådan er vi - heldigvis - så forskellige Smile
Det er jo meget svært at udtale sig om 3D hvis man ikke har set det, så smuttede i Fields for at se denne nye teknologi !!

Desværre er tv'et blevet sendt videre til Sverige, så ingen 3D i Fields mere !!
Nej, jeg tror demoen sluttede torsdag i sidste uge - det var syndSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 13:36
Ja, surt, men der er sikkert ikke så lang tid til Panasonic lancerer VT20. De siger April/Maj, mon ikke der følger en 3D blue-ray med ud til forhandlerne i den forbindelse.

Men, glæd dig, 3D et er fedt supplement til TV-, film- og Spil-oplevelsen.

Det er ikke nogen erstatning for 2D, men et fedt supplement. Big smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

.

Det er ikke nogen erstatning for 2D, men et fedt supplement. Big smile
 
Lige nøjagtigt sådan at jeg ser 3DClap


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Bare af ren nysgerrighed: Hvor mange af jer tror reelt på i sidste ende at i vil have den der nye 3D teknologi stående hjemme i stuen ?
Inden der svares spontant, kig lige på jeres seneste lønsedler og tænk lidt over de månedlige udgifter i allerede har og vil have de næste mange år fordi man ikke kan undgå dem.

Jeg kan da godt starte med at sige at jeg overhovedet ikke kommer til at have den teknologi stående hjemme i stuen, for det holder økonomien ikke til.


Ret interessant synspunkt.. hvis 3D skal blive en fast del af hverdagen, så skal der være nok materiale til at folk kan se fidusen i det. Alene med HD tager udbyderne jo kassen og vi har ikke engang fået fullhd. Hvis 3D skal finde sit indtog, så kræver det også at tv-avisen mm. bliver vist i 3D - det skal ikke kun være Avatar.

Men det kommer nok til at koste en brækket arm, en bondegård og en jetjager.


Det er lige det. Jeg har kigget lidt på det Amerikanske marked for hvor meget at sådan noget 3D teknologi koster på nuværende tidspunkt og de forlangte immervæk næsten 10.000 dollars for den billigste pakke løsning.
Så prøver man at trække standard US moms fra og lægger så de Danske 25% oven i det rest beløb.

Der går nok mange år inden at det er standard teknologi der vil kunne findes i alle TV'ere og BD afspillere og man så eks. bare kan gå ud at købe sig et TV til en 7-8000kr (briller incl) og en BD afspiller til omkring 2000kr og så er man good to go med 3D.


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Der går nok mange år inden at det er standard teknologi der vil kunne findes i alle TV'ere og BD afspillere og man så eks. bare kan gå ud at købe sig et TV til en 7-8000kr (briller incl) og en BD afspiller til omkring 2000kr og så er man good to go med 3D.
Det er jo individuelt hvad man opfatter som "mange år", men med den måde priser på hardware generelt flytter sig, og hvis ellers 3D generelt fanger publikums interesse, så tror jeg ikke det tager mere end 2, måske 3 år før det er tilfældet.


-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704



Print side | Luk vindue