TV via parabol uden kort
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77908
Udskrevet den: 04-Januar-2025 kl. 09:24
Emne: TV via parabol uden kort
Skrevet af: Lauritsen
Emne: TV via parabol uden kort
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 18:54
Jeg har fornylig skiftet fra Viasat Parabol til TDC Trio.
Jeg har så et fjernsyn stående i ungernes legerum som stadig er forbundet med parabolen, men altså nu uden kort i modtagerboksen. Kan jeg stadig se gratiskanalerne DR, TV2, Ramasjang mm. på dette TV hvis jeg køber en ny modtagerboks? og i givet fald hvilken boks kan der anbefales.
Den gamle boks vil ikke vise noget, men den var også uden HDMI så det er ligemeget.
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 18:57
Du kan jo anskaffe en Digital modtager og tilslutte til det, hvis der ikke i forvejen er Digital i TVet.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 19:47
Lauritsen skrev:
Kan jeg stadig se gratiskanalerne DR, TV2, Ramasjang mm. på dette TV hvis jeg køber en ny modtagerboks?
|
Ja, hvis den nye boks er med DVB-T og MPEG4 samt den tilsluttes en tagantenne.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 21:02
fltk skrev:
Lauritsen skrev:
Kan jeg stadig se gratiskanalerne DR, TV2, Ramasjang mm. på dette TV hvis jeg køber en ny modtagerboks?
|
Ja, hvis den nye boks er med DVB-T og MPEG4 samt den tilsluttes en tagantenne.
Flemming |
Men det gør den ikke, den tilsluttes parabolen.
|
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:12
Lauritsen skrev:
Men det gør den ikke, den tilsluttes parabolen. |
Så kan du ikke se nogen danske kanaler uden at have et abonnement.
------------- Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information
|
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:35
dkscan skrev:
Lauritsen skrev:
Men det gør den ikke, den tilsluttes parabolen. |
Så kan du ikke se nogen danske kanaler uden at have et abonnement.
|
Jo, med en Viasat godkendt boks kan man se DR1 og -2 samt TV2 uden kort. Muligvis også DR K og Ramasjang (dette har jeg dog ikke prøvet).
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 21-Marts-2010 kl. 22:56
fltk skrev:
Jo, med en Viasat godkendt boks kan man se DR1 og -2 samt TV2 uden kort. Muligvis også DR K og Ramasjang (dette har jeg dog ikke prøvet).
|
Ok det reklamerer DR ikke ligefrem med. På http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Satellit/20070131114846 - http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Satellit/20070131114846 skriver de således i forbindelse med afskaffelsen af gratis kort til DR:
Hvis du ønsker DR via satellit i
Danmark, skal du henvende dig til Viasat eller Canal Digital og bestille
en programpakke.
|
Skrevet af: Pulver
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 04:24
Jeg havde Viasat for nogle år siden, men jeg kan stadig se TV3, TV3+, TV2, DR1 og DR2.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 08:39
dkscan skrev:
fltk skrev:
Jo, med en Viasat godkendt boks kan man se DR1 og -2 samt TV2 uden kort. Muligvis også DR K og Ramasjang (dette har jeg dog ikke prøvet). |
Ok det reklamerer DR ikke ligefrem med. På http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Satellit/20070131114846 - http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Satellit/20070131114846 skriver de således i forbindelse med afskaffelsen af gratis kort til DR:
Hvis du ønsker DR via satellit i Danmark, skal du henvende dig til Viasat eller Canal Digital og bestille en programpakke.
|
Det er en gammel tekst, og gratis kort eksisterer ikke længere.
Flemming
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 09:02
Du er nødsaget til at anskaffe en Terrestisk modtager og tilslutte den til en antenne hvis det ønskes at se MUX1 og 2 uden abbonement.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 09:55
Radiomanden skrev:
Du er nødsaget til at anskaffe en Terrestisk modtager og tilslutte den til en antenne hvis det ønskes at se MUX1 og 2 uden abbonement. |
Er der nogen der lige gider oversætte det han skrev der ?
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet af: Kimbo
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 10:27
confused skrev:
Er der nogen der lige gider oversætte det han skrev der ?
|
Radiomanden elsker at bruge "de rigtige betegnelser", så skide værd med at ikke alle forstår dem .
Han skriver blot at der skal benyttes en DVB-T modtager som skal tilsluttes en antenne, for at du kan se kanaler på MUX1 (DR, DR2, TV2) samt MUX2 (DR K, Ramasjang, DR HD, DR Update samt folketing)
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 10:38
He he
Trådstarter : jeg vil foreslå at du dropper tanken om en boks til satellit, og så starter med at forhøre dig hos diverse naboer omkring antenneforholdene i dit område. Hos mig behøver jeg f.eks kun at stikke en finger ind i antennestikket for at kunne modtage det hele. Det bliver dog lidt trættende i længden
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 10:54
confused skrev:
He he
Trådstarter : jeg vil foreslå at du dropper tanken om en boks til satellit, og så starter med at forhøre dig hos diverse naboer omkring antenneforholdene i dit område. Hos mig behøver jeg f.eks kun at stikke en finger ind i antennestikket for at kunne modtage det hele. Det bliver dog lidt trættende i længden |
Haha, god ide. Mon ikke man kan få konen til at stå med fingeren i stikket mens ungerne ser TV. Nej jeg tror det ender med at jeg kobler dette TV på min TDCTV løsning.
Min tanke var bare at når TVet nu i forvejen var koblet til parabolen, så kunne man få en eller anden dims som gjorde at man kunne se DR & TV2 kanalerne uden at skulle have et abbonoment. Ungerne har ikke brug for alle de mange kanaler som jeg har via TDCTV. Men nevermind.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 10:56
Hvis ikke du skal til at kravle op på taget og installere antenne osv, men kan nøjes med noget fusk i selve børneværelset, vil det bare kræve 400-500 eller lign til en boks til de gratis kanaler.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 10:59
fltk skrev:
|
Teksten nævner netop at de gratis kort er afskaffet og angiver, at man herefter skal have abonnement på en programpakke. Det er så ikke nødvendigt alligevel kan jeg forstå.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 11:42
dkscan skrev:
fltk skrev:
|
Teksten nævner netop at de gratis kort er afskaffet og angiver, at man herefter skal have abonnement på en programpakke. Det er så ikke nødvendigt alligevel kan jeg forstå. |
Nej, men som tidligere nævnt skal boksen altså være godkendt af Viasat, så jeg vil da foreslå trådstarter bare at forsøge med den boks han allerede har, så får han også opklaret om han tillige kan modtage DR K og Ramasjang.
Flemming
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:25
Det er noget snik-snak. Først påstår du fejlagtigt, at det dkscan skriver og henviser til, er forældet. Det er det ikke. Så beder du trådstarter om at forsøge med den boks, han allerede har. Allerede i det første indlæg har trådstarter fortalt at hans Viasat-boks ikke kan vise nogen kanaler. Og sådan må det nødvendigvis være, for en satellit-modtagerboks uden abonnementskort kan ikke modtage nogen som helst kanaler, heller ikke DR-kanaler. De er alle krypteret, og frikortordning findes ikke.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:28
Vilhelm skrev:
Det er noget snik-snak. Først påstår du fejlagtigt, at det dkscan skriver og henviser til, er forældet. Det er det ikke. Så beder du trådstarter om at forsøge med den boks, han allerede har. Allerede i det første indlæg har trådstarter fortalt at hans Viasat-boks ikke kan vise nogen kanaler. Og sådan må det nødvendigvis være, for en satellit-modtagerboks uden abonnementskort kan ikke modtage nogen som helst kanaler, heller ikke DR-kanaler. De er alle krypteret, og frikortordning findes ikke.
|
Den viasat boks jeg fik i efteråret, kunne sagtens vise DR1 osv inden jeg modtog kortet, så det er ikke teknikken der er noget galt med ihvertfald.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:34
Vilhelm skrev:
|
Det er ikke snik-snak, men fakta. Jeg gentager: En Viasat godkendt boks (jeg har selv 2 af slagsen) kan vise DR1 og -2 samt TV2 uden kort. Muligvis også DR K og Ramasjang, hvilket jeg dog ikke selv har testet.
Flemming
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:42
Slettet
|
Skrevet af: Pulver
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 14:53
Pace DS-230NV-boksen viser ihvertfald TV3, 3+, TV2, DR1 og DR2 uden kort.
|
|