Print side | Luk vindue

DVD afspiller Problem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7798
Udskrevet den: 22-September-2024 kl. 14:20


Emne: DVD afspiller Problem
Skrevet af: Razin
Emne: DVD afspiller Problem
Skrevet den: 22-November-2005 kl. 22:12

Hej...

Mit første indlæg her... Men synes at Det virker som om at man kan finde mange gode info om DVD verdenen ..

Her er mit lille problem.

Har en Sony DVD afspiller, og et Philips LCD32" PF9986.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er forskel i billed kvaliteten på diverse dvd afspillere eller ikke.

Når jeg sidder i min sofa og kigger en dvd film, fejler billedet absolut intet, men når jeg så tilfældigt lige går forbi skærmen, synes jeg at kan se små pixels og lidt slør i nogle bestemte farver. Billedet er ikke knivskarpt, som da jeg havde min 32" widescreen.

Hår også hørt at det er normalt at billedet ikke er særlig pænt, npr man står tæt på skærmen. Men alligevel????????

Har prøvet at skifte scart kabler, men ikke noget bedre resultat. Har dummet mig og købt 2 stk. guldmonterede scart ledninger til 398,- pr . stk, hvilket jeg har erfaret ikke havde været nødvendigt.

Er der nogen der kan svare på mit spørgsmål, bliver jeg meget glad, og vil da hellere skifte min dvd afspiller fremfor min NOGET dyere LCD skærm.

Glæder mig til at høre fra en klog mand på området.

Razin

 

 




Svar:
Skrevet af: Tank
Skrevet den: 23-November-2005 kl. 11:15
Jeg er ikke nogen klog mand på området, men vidt jeg ved, så er billedkvaliteten på fladskærmene endnu ikke så god som på de traditionelle skærme


Skrevet af: Rookie
Skrevet den: 23-November-2005 kl. 11:21

Jeg må skuffe dig - det er din skærm! Men for at trøste dig - du er ikke alene..... jeg har ikke set en LCD der kan vise det samme skarpe billede som en gammeldags CRT endnu... især på kort afstand/skæv vinkel.

Du har ikke dummet dig med SCART kablerne, det gør en forskel at have en guldbelagt kabel i.f.t. en "Kvickly" kabel.

Dog, kan billedet blive bedre med component kabel eller endnu bedre med HDMI



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 23-November-2005 kl. 12:58

Hej,

Jeg giver Tank og Rookie helt ret. Sonys DVD-afspillere er gode både iflg. ejere og tests og billedrøret er der udviklet på i godt 100 år nu. Naturligvis er alle afspillere ikke lige gode, men en dårlig Sony - næppe!

LCD er mere umoden teknologi, der generation for generation forbedres, men som stadig generelt ikke viser billeder med samme naturlighed som et CRT, især ikke ved afslørende billeder og vinkler. Og gør de det alligevel er prisen den 5-dobbelte!

Uanset hvad: Ethvert TV betragtet for tæt på viser ikke billeder, men firkanter eller striber.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.



Print side | Luk vindue