Print side | Luk vindue

Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78020
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 04:04


Emne: Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Home Media Gallery på SC-LX71 for dummies!
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 16:36
Har lige sat et netværkskabel mellem min ADSL box og reciever. Den skriver "Network Found", men når jeg så vil høre netradio skriver den "server error"Confused
 
Hvad skal jeg så gøre? Jeg kan heller ikke få lov at navigere inde i menuen med fj.btj.Ouch



Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 17:36

Jeg skal gøre et forsøg Wink

Gå ind i hmg (sørg for du har billedet på skærmen så du kan følge med informationerne der)
 
nederst er der et menupunkt der hedder setup, den går du ind i.
 
så skal du tjekke om din receiver trækker en ipadresse fra dit netværk... du kører garanteret dhcp server så det skulle i princippet ske automatisk.. men du kan tjekke det under "information" første er firmware info tryk pil ned (cirklen ned).
 
prøv lige at give mig infoen ihvertfald om den får en ipadresse og hvad den hedder (især om den passer til dine andre ipadresser på nettet)  og ikke mindst din gateway ip.. for det er nok der du skal tjekke og evt have lavet rettelser under opsætning (som gøres under menupunktet network setup) i princippet når du går ind der skal den skrive network found og herefter automatic (dhcp) yes
så burde det køre
 


-------------
Mvh

René


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 17:46
jeg glemte lige... jeg formoder din adslboks kan fungere som dhcp server... ellers så er det derfor... så skal du have en router/accespoint imellem som kan dele din internetforbindelse ud på flere stik/enheder...
 
Du kan komme ud for hvis du kører direkte i dit moden at den har låst sig til den enhed du har i, at den så er låst til den enhed via macadressen... dvs skifter du så en anden enhed på går der 2 timer førend den nye enhed kan trække få hul igennem til nettet... så hvis det er sådan du gør så er det nok den du støder ind i.... men mangler lidt info om hvordan du har tilsluttet dig internettet og router osv.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 18:56

Hej René

Ja jeg får en addresse der hedder: 3.7.30.7468
 
Og gateway ip får jeg hvorhenne?
 
Automatic DHCP har jeg prøvet, og det duede ikke
 
Jeg formoder at den Siemens box som TDC har udstyret mig med kan tilsluttes flere enheder. Der er ihvertfald 3 netstik udgange. Men hvis det er rigtigt at den kun kan trække PC'en, så skal jeg altså ha' en ekstra router, ikke. Og så kunne jeg vel lige så godt køre trådløst?


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:16
du skal have fat i en router, jeg kender desværre ikke lige tdcudstyret om du kan tilslutte flere enheder... jeg tror det ikke.... for udfra den ipadresse du får så er den helt hen i vejret.
Gatewayen kommer helt automatisk når du får en router op at køre, så vil din receiver automatisk trække oplysningerne fra denne.
 
Du kan godt købe en trådløs router... men du skal jo have en ledning i din receiver da den ikke kan køre trådløst... så du skal have trukket en ethernetledning fra der hvor du sætter din router også ind til din receiver.
 
edit hehehhe. det du skriver som din ipadresse.. det er receiverens firmwareversion på hmg... når du har det skærm billede så¨tryk pil ned (under enter) indtil du kommer til side 3/6 der har du ip adressen Wink


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:22
Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:25
Er det Static IP address du mener? Her står der 0.0.0.0
 
Det er altså mærkeligt at den ikke reagerer på fj.btj. inde i HMG når den ellers virker overall Confused


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:31
Static IP address skal kun benyttes hvis du ikke bruger DHCP.

Du kan i stedet for at købe en router købe en ekstra IP adresse hos TDC (mener jeg). Men så er det bare en månedlig udgift i stedet for en engangsudgift til en router.

Du kan finde nogle ret billige routere på nettet. Med det udstyr du har stående kommer en router næppe til at vælte dit budget :)


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:31

start hmg op.

vælg setup
vælg information
side 1 står firmware version (se øverst til højre der er overskriften over hvad dataen nedenfor er på)
side 2 mac adress (den er jeg ligeglad med)
side 3 ip adress (den vil jeg gerne høre)
side 4 gateway ip (den vil jeg også gerne høre, min er 192.168.1.1 som er ip adressen på min router)
side 5 proxy server (den er disabled hos mig)
side 6 subnet mask (der står 255.255.255.0 på min)
 
edit og HUSK når du skal manøvrere i hmg med remoten skal du skubbe skydekontakten (lige under display) til midterindstillingen (source) så kan du styre hmg (skal du bruge receiveren igen skal du skyde knappen til højre og trykke på din normale kilde)


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile
 
Jeg har en router du kan få - helt ny, den duede bare ikke sammen med min internet udbyder- Interesseret?Tongue 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:44
Hi hi, den med skydekontakten havde jeg ikke lige setTongue
 
IP address er: 169.254.213.253
 
Gateway IP er: Unknown


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile
 
Jeg har en router du kan få - helt ny, den duede bare ikke sammen med min internet udbyder- Interesseret?Tongue 
Ih ja tak, hvis den kan bruges altså...Big smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile
 
Jeg har en router du kan få - helt ny, den duede bare ikke sammen med min internet udbyder- Interesseret?Tongue 
Ih ja tak, hvis den kan bruges altså...Big smile
Jamen så sender jeg routeren sammen med mit 500MLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det anede mig! Never ending story om dimser der skal tilkøbes hver gang man vil "lege"Tongue
 
Det trådløse kan så ikke betale sig, når der alligevel skal ledning til recieveren? Så jeg beholder bare mit nyindkøbte billige HN kabel på 10 m. Hvilken router kan jeg anvende som ikke slår bunden ud af budgettet? Og skal den også mellem PC'en så?Big smile
 
Jeg har en router du kan få - helt ny, den duede bare ikke sammen med min internet udbyder- Interesseret?Tongue 
Ih ja tak, hvis den kan bruges altså...Big smile
Jamen så sender jeg routeren sammen med mit 500MLOL
Øv, skal jeg vente så længe ! Cry


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:51
169.254.x.x er en dummy IP adresse som gives når der ikke kan trækkes en IP adresse.
Hvis du bare ønsker at prøve kan du i mellemtiden gå ind på din computer og trykke start->kør.
I den kommandoprompt du åbner taster du:
"ipconfig /release"
Herefter prøver du igen at hente en IP adresse på recieveren. Så burde det virke.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

169.254.x.x er en dummy IP adresse som gives når der ikke kan trækkes en IP adresse.
Hvis du bare ønsker at prøve kan du i mellemtiden gå ind på din computer og trykke start->kør.
I den kommandoprompt du åbner taster du:
"ipconfig /release"
Herefter prøver du igen at hente en IP adresse på recieveren. Så burde det virke.
Den kan ikke finde filen..... Confused


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 20:59
Får du en fejl om at den ikke kan finde filen? Hvis ja så prøv at kopier herfra for det skal virke.
husk mellemrum mellem ipconfig og /release. Uden ".

Der burde bare komme en sort boks op på skærmen som så forsvinder med det samme.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 21:19
Hi hi, ja det var mellemrummet der manglede. Det cutter min lan forbindelse på PC'en, men gir mig ikke adgang fra recieveren. Men så skal jeg vel bare sætte stikket fra recieveren i der hvor PC'en sidder?


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 21:23
Ja det burde være nok. Ellers så prøv at tage strømmen fra recieveren og sæt det til igen så den tvinges til at forny IP adressen.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 09:05
Hej Kampus,

Jeg er meget enig med rhsin om at du skal have en router imellem. Jeg kører det selv fra en Linksys WRT54G trådløs router med fire ethernet porte, hvor jeg har koblet min LX70 receiver op på en af portene. Routeren er billig, omkring 400 spir mener jeg du skal hoste op med og den er meget stabil - jeg har aldrig haft problemer med min - den har kørt en del år efterhånden. Det er selvfølgelig også en gammel sag efterhånden men det virker Clap
Det er stort set plug-and-play! Husk setup og check om du får en ip adresse i receiveren.

/Halsted


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 09:40
Ingen tvivl om at en router er den rigtige løsning. Mit forslag var udelukkende et forsøg på at få det til at virke indtil Kampus modtager routeren.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: jeps
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 10:21
Jeg har fulgt lidt med i denne tråd.
Min SC-LX81 virker fint med internet radio direkte. Men...
Intet sted i denne tråd er nævnt, hvordan man tilføjer foretrukne radiostationer til sin liste over radiostationer. Det var eller det jeg synes var det mest langhårede i processen. Men det er alle måske klar over, hvordan man gør?
 
Metoden er sådan set (set i bakspejlet) godt nok beskrevet i manualen.
Hvis du (eller andre) senere får brug for hjælp, så bare skriv i dette forum.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 10:32
Hvad er det lige i kan bruge internet forbindelsen til ?


Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 11:34
Både internet radio men også DLNA sharing. Jeg afspiller alt mit mp3 musik via DLNA igennem min forstærker fra min NAS. Det er genialt! Samtidig kan jeg remote al min musik fra min iphone via en "media:connect" application :D

jeps - Processen med favorit radiokanaler er ikke beskrevet i min manual til LX70 så det må du gerne byde ind med i tråden Thumbs Up

/Halsted


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 11:54
Jeg har både forbundet min computer til receiveren direkte via lydkort + via netværk. Det lyder klart bedst når receiveren klarer arbejdet via netværk.

-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er det lige i kan bruge internet forbindelsen til ?
I første omgang vil jeg lytte til internetradio. Men på sigt er det her starten på en ny fager verden, som jeg slet ikke kender. Men det vil da være noget med at få rippet alle CD'er og få adgang via netværk. Big smile


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er det lige i kan bruge internet forbindelsen til ?
I første omgang vil jeg lytte til internetradio. Men på sigt er det her starten på en ny fager verden, som jeg slet ikke kender. Men det vil da være noget med at få rippet alle CD'er og få adgang via netværk. Big smile
Det lyder smart, hvis det altså fungere bedre end medie delen på deres KRP-A TV.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er det lige i kan bruge internet forbindelsen til ?
I første omgang vil jeg lytte til internetradio. Men på sigt er det her starten på en ny fager verden, som jeg slet ikke kender. Men det vil da være noget med at få rippet alle CD'er og få adgang via netværk. Big smile
Det lyder smart, hvis det altså fungere bedre end medie delen på deres KRP-A TV.
Det må rhsin nok være den bedste til at svare på. Jeg mener han anvender HMG til at streame ALT, også HD film Tongue


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:28
Jeg bruger stort set kun hmg til musik, alt andet bruger jeg hh. PS3 (Foto) og Popcornhour c-200 (film).
 
Hmg er udmærket.. men ikke superhurtigt at manøvrere rundt i og har begrænsninger mht formater... også er det lidt sløvt at manøvrere rundt i.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg bruger stort set kun hmg til musik, alt andet bruger jeg hh. PS3 (Foto) og Popcornhour c-200 (film).
 
Hmg er udmærket.. men ikke superhurtigt at manøvrere rundt i og har begrænsninger mht formater... også er det lidt sløvt at manøvrere rundt i.
Hvor har du så musikken til at ligge? På PC'en?


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg bruger stort set kun hmg til musik, alt andet bruger jeg hh. PS3 (Foto) og Popcornhour c-200 (film).
 
Hmg er udmærket.. men ikke superhurtigt at manøvrere rundt i og har begrænsninger mht formater... også er det lidt sløvt at manøvrere rundt i.
Hvor har du så musikken til at ligge? På PC'en?
Den ligger på en NAS, men kan selvfølgeligt også ligge på en PC..

Ja har samme erfaring, især med billeder hvor medie delen er ret sløv.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 13:01
Jamen så må det blive hovedsageligt til musik. Har jo også alle mine film på disc's, så det er ikke aktuelt med streaming der.
 
Fordelen ved NAS er vel at den ikke bruger så meget strøm som PC'en, og at den er lydløs, ikke?


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen så må det blive hovedsageligt til musik. Har jo også alle mine film på disc's, så det er ikke aktuelt med streaming der.
 
Fordelen ved NAS er vel at den ikke bruger så meget strøm som PC'en, og at den er lydløs, ikke?
Kommer da an på PC'en. Den kan være ligeså lydløs og strøm besparende som en NAS.

Ideen er at NAS'en altid er tændt, dvs det er let og hurtigt at komme til at streame sin musik.




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen så må det blive hovedsageligt til musik. Har jo også alle mine film på disc's, så det er ikke aktuelt med streaming der.
 
Fordelen ved NAS er vel at den ikke bruger så meget strøm som PC'en, og at den er lydløs, ikke?
Kommer da an på PC'en. Den kan være ligeså lydløs og strøm besparende som en NAS.

Ideen er at NAS'en altid er tændt, dvs det er let og hurtigt at komme til at streame sin musik.


Hi hi, min PC larmer som en jetjager. Det siges at det er blæseren i grafikkortet der er synderen, men hvad ved jeg.
 
Måske er det bare sådan en NAS jeg skal ha'. Og den sættes så bare til routeren?


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen så må det blive hovedsageligt til musik. Har jo også alle mine film på disc's, så det er ikke aktuelt med streaming der.
 
Fordelen ved NAS er vel at den ikke bruger så meget strøm som PC'en, og at den er lydløs, ikke?
Kommer da an på PC'en. Den kan være ligeså lydløs og strøm besparende som en NAS.

Ideen er at NAS'en altid er tændt, dvs det er let og hurtigt at komme til at streame sin musik.


Hi hi, min PC larmer som en jetjager. Det siges at det er blæseren i grafikkortet der er synderen, men hvad ved jeg.
 
Måske er det bare sådan en NAS jeg skal ha'. Og den sættes så bare til routeren?
ja eller en ny PC.
En NAS er smart hvis man har et realt behov, ellers er det bare endnu en stømslugende dims i ens hjem !


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 13:36
Ok! Jamen så bruger jeg bare PC'en. Der ligger alligevel ikke så meget på de 250 GB, så der er god plads


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ok! Jamen så bruger jeg bare PC'en. Der ligger alligevel ikke så meget på de 250 GB, så der er god plads
Husk at installere en DNLA Server.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 14:33

Kamilla, du skal have dig Synology server... der kan du også have alle dine digitalfoto liggende på så de kan tilgåes fra internettet (lukket med kodeord) men det er faktisk meget smart prøv kig lidt rundt på http://www.synology.com/dan/index.php - http://www.synology.com/dan/index.php  og især læg mærke til de små kabinetter ala ds210j der kan du sætte 2 harddiske i.. sådan du kan køre datasikkerhed hvis en harddisk smutter i svinget.

du kan prøve softwaren til synology her http://www.synology.com/dan/products/demo/index.php - http://www.synology.com/dan/products/demo/index.php  læg især mærke til photostation i testdriven.
 
Alle mine cder er blevet rippet om til flac (filformat) det er i højeste opløsning i sådan en kvalitet at du ikke kan høre forskel på originalen og flacfilen (tabsfri)... jeg tror jeg har rippet 350 cder og det tog mig vel 2 uger om aftenen og i weekenden.. så det tager tid.. men er ellers iøvrigt let nok.
Når disse er lagt over på NAS kan disse tilgåes og afspilles direkte fra hmg på din lx71 og endda i pure direct... det er sådan jeg kører.
 
Din skærm kan faktisk også vise dine digitalfotos via NAS.... dog syntes jeg at PS3 er lidt mere lækker til det... men det andet vil køre ok, evt som aktiv fotoramme.
 
Hvis du så senere får blod på tanden så kan du begynde at rippe film (både dvd og blu ray) og lægge på NASen også... men så skulle du måske overveje et kabinet med plads til 4 harddiske istedet.. ellers løber pladsen hurtigt fra en... dvd fylder ca. 5gb og blu ray ofte 35-40gb... her tager det typisk mellem 30-60minutter at rippe og kopiere en film over på NAS... men herefter kan den afspilles fra alle afspillere på dit netværk (her er hmg i pioneers skærme dog ikke kompatible).. og du skal have fat i en NMT i stil med feks Popcornhour c-200.... men den kan så i princippet også afspille næsten alt.
 
Efter vi har gjort det derhjemme er alle film røget på loftet... der står ikke andre end mine blu ray film... men disse ryger også ud på et tidspunkt.. da de efterhånden også alle er røget på NAS. 
 


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 14:34
Der er DNLA server i Windows media player 11. Alternativt er TVersity et godt værktøj.

NAS servere koster ikke alverden og har den klare fordel at den kan fungere som server, både til musik streaming over DLNA men også til streaming af video til en PS3 med videre. Samtidig er der indbygget DNLA server i de fleste NAS servere. Selv nogle af de billige udgaver som min D-link DNS-323.

Der er IMO mange fordele ved en NAS ift. en PC. Den bruger ikke alverden strøm i idlemode. Samtidig er den også langt mere støjsvag ved streaming end en PC. Der ud over har jeg forbundet min NAS og PS3 til router, via ethernet kabel, hvilket muliggør via DNLA, at streame FullHD materiale. Det er nyttigt til hjemmevideofiler eller film mm..

/Halsted
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 14:39
Jamen som sagt er det "Fagre nye verden" for mig. Og jeg tror lige jeg tar' én ting ad gangen. Først skal forbindelserne lige virke. Og så er det spændende om jeg gider lytte ret meget til netstationerne. Dernæst rip'ning af CD'er, og allerede her skal jeg jo vælge om de skal på PC'en eller jeg skal ha' en NAS. Det med film tror jeg lige vi gemmer lidtTongue


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 16:03
du kan faktisk når du får hmg op at køre på din lx71, afspille fra din pc (ihvertfald på win7 med nyeste windows media player 11) sige spil til også afspille fra din pc til din receiver.. via netværket.. sådan de playlister og det musik du har liggende på computeren bliver din "jukebox" og det vil måske for nogle være lidt lettere.. når du nu alligevel har gang i computeren hele tiden Wink

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 16:59
Nu har jeg jo kun Windows XP og vistnok wmp 10 Confused


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 18:30

kan du ikke opgradere til wmp 11 under xp?

det ser sådan ud når jeg spiller fra pcen til pioneer receiveren
 
 
 
 
 
 


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:09
Det ved jeg faktisk ikke om jeg kan. Jeg kan se at det er _noget_ anderledesBig smile
 
Hvordan undersøger jeg det, uden at downloade?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:16
Hvilken router er anvendelig til mit formål? Gerne så billig som muligTongue


Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:34
Jamen den Linksys jeg har (WRT54G) er ganske billig (400 kr.) og nem og konfigurere via et webinterface hvad angår trådløs sikkerhed men også MAC adressefilter, tilladte applikationer mm.. Det er en router for dummies Tongue men som sagt en gammel sag - ikke så avanceret. Der er sikkert mange nyere routere som har en del mere funktionalitet. Det kommer vel an på dit totale behov for router funktionalitet.

Men igen - ikke for at stjæle tråden - hvordan opretter man sine favorit internetradio stationer som favoritter?? Jeg er træt af at skulle finde dem hver gang. Håber det er ok Kampus? Embarrassed

/Halsted



Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 19:51
denneher kunne også være et bud http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=535105 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=535105  dansk bruger interface mener jeg.... har selv storebroderen wrt610n

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Jamen den Linksys jeg har (WRT54G) er ganske billig (400 kr.) og nem og konfigurere via et webinterface hvad angår trådløs sikkerhed men også MAC adressefilter, tilladte applikationer mm.. Det er en router for dummies Tongue men som sagt en gammel sag - ikke så avanceret. Der er sikkert mange nyere routere som har en del mere funktionalitet. Det kommer vel an på dit totale behov for router funktionalitet.

Men igen - ikke for at stjæle tråden - hvordan opretter man sine favorit internetradio stationer som favoritter?? Jeg er træt af at skulle finde dem hver gang. Håber det er ok Kampus? Embarrassed

/Halsted

Det er jo en tråd om ALT vedrørende HMG, så du er velkommen Big smile


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

denneher kunne også være et bud http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=535105 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=535105  dansk bruger interface mener jeg.... har selv storebroderen wrt610n
 
Ja men nu var det jo ikke en trådløs jeg var ude efter. Har lige købt 10 m kabel Tongue


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 20:28
Det er begrænset hvad du sparer på ikke at købe en trådløs router, og du kan tilslutte op til 4 PC'er med kabel til fx WRT320N'eren. (Det kan man på ihvertfald 90% af de trådløse routere)

Og så er du parat hvis der var nogen i familien som investerede i en bærbar eller lignende.

Har selv WRT320N'eren og det er en super router.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: jeps
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:


Men igen - ikke for at stjæle tråden - hvordan opretter man sine favorit internetradio stationer som favoritter?? Jeg er træt af at skulle finde dem hver gang. Håber det er ok Kampus? Embarrassed

/Halsted

Som jeg har skrevet et stykke tilbage i tråden, skal jeg nok komme med en instruktion, hvis ikke andre kommer først. Jeg er lige lidt optaget IRL, men der skulle være en chance i morgen. Beer


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Det er begrænset hvad du sparer på ikke at købe en trådløs router, og du kan tilslutte op til 4 PC'er med kabel til fx WRT320N'eren. (Det kan man på ihvertfald 90% af de trådløse routere)

Og så er du parat hvis der var nogen i familien som investerede i en bærbar eller lignende.

Har selv WRT320N'eren og det er en super router.
Det er mere fordi jeg har en idé om at andre så kan bryde ind i mit netværk Ouch


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Det er begrænset hvad du sparer på ikke at købe en trådløs router, og du kan tilslutte op til 4 PC'er med kabel til fx WRT320N'eren. (Det kan man på ihvertfald 90% af de trådløse routere)

Og så er du parat hvis der var nogen i familien som investerede i en bærbar eller lignende.

Har selv WRT320N'eren og det er en super router.
Det er mere fordi jeg har en idé om at andre så kan bryde ind i mit netværk Ouch
Det kan man i princippet også, altså bryde ind i dit netværk - altså hvis du ikke har sikret det. Men kommer der en meget professionel hacker, så kan alt lade sig gøreBig smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 22:39
Nåmen er det da ikke lettere med trådløst mener jeg. Altså det andet har jeg jo sikret med 27 firewallsTongue


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 08:01
du kan jo bare slukke for den trådløse del i routeren sålænge du ikke bruger den, det er ret nemt at tænde og slukke for.... hvormange låse har du på din hoveddør?? LOL

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

du kan jo bare slukke for den trådløse del i routeren sålænge du ikke bruger den, det er ret nemt at tænde og slukke for.... hvormange låse har du på din hoveddør?? LOL
 
Altså når jeg kun anvender kabelforbindelsen?
 
Jeg har 5 låse Tongue


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 16:16
ja når du kun bruger lan delen (kabel delen) så kan man godt lade den trådløse del være slukket... det er blot et klik i indstillingsmenuen på routeren.
 
Og 5 låse det var ikke så lidt... man fristes jo til at spørge til kyskhedsbæltet også Cool


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

ja når du kun bruger lan delen (kabel delen) så kan man godt lade den trådløse del være slukket... det er blot et klik i indstillingsmenuen på routeren.
 
Og 5 låse det var ikke så lidt... man fristes jo til at spørge til kyskhedsbæltet også Cool
Ok! Så hvilken billig router vil du så anbefale? Bare den billigste fra Elgiganten?Tongue
 
Så længe du fristes er der håbLOL


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 18:19
Jeg ville anbefale den linksys jeg linkede til tidligere, primært fordi den er relativ nem at gå til, men også har en god sikkerhed hvis du en dag vælger at bruge det trådløse (det har det fleste andre såmænd også) men ikke mindst fordi brugerfladen er overskuelig og på dansk.
 
Men altså om du køber den ene eller anden.. du mærker nok ikke den store forskel.. sålænge de ikke går i stykker.... jeg selv har haft 2 dlink som døde lige kort efter 12mdr.
De linksys jeg har kører pt bare derudaf. Smile
 


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 19:06
Jeg vil kigge efter en Linksys så Big smile


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 12:33

Føtex har en Netgear router model WGR614. 802.11b/g med op til 54 mbit på den trådløse forbindelse. Indbygget 4 port switch (10/100) WEP, WPA eller WPA2 kryptering til den nette pris af 199,95

Dur' den?Smile


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 16:14
ja den kan løse opgaven, hvis du senere har ambitioner om at streame via NAS og sådan skulle du måske overveje en med gigalan på den trådede del.. og normalt er de fleste trådløse routere også efterhånden oppe på "300" mbit... men netgearen kan løse opgaven... og kan også sagtens streame... det er kun hvis du ønsker at flytte større datamængder du hurtigt bliver træt af 100mbit på lan... men dit behov lige nu.. vil den fra føtex fint løse opgaven vil jeg tro.. uden dog at kende særligt meget til dem.

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 16:47
Jamen hvor meget op i pris skal man for at få Gigalan. Det er jo heller ikke sikkert jeg får brug for så stor ydelse Tongue


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 17:20
det jeg linkede til tidligere... eller lidt mere end dobbelt så dyr end den i tøfex
 
og det er altså ikke et must for at du kan streame senere... for det vil du også kunne med den billige... det handler kun om hvis du flytter dataen rundt så kan det altså godt tage en krig at flytte 40gb blu ray film.... men det fornemmer jeg ikke lige er nært forestående... så køb du bare den billige  


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 19:27
He he, jeg kommer aldrig til at streame BD film. Køber dem istedetTongue
 
Jeg har set HD streams hos min svigersøn, og det er ikke lisså godt som en BD film på afspillerenBig smile
 
Afsted til TøfexLOL


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 21:17
altså nu er hd streams altså heller ikke ligeså gode som full hd streams som ligger i fuldstændig identisk kvalitet som på blu ray skiven... jeg kan ikke se forskel på en blu ray film afspillet på min popcornhour c-200 hvor den er lagret på min NAS eller originalskiven i min bdp-lx71.
 
Så hvis det ikke har set ordentligt ud hos svigersønnen er det fordi han ikke har den optimale full hd løsning til stream... det kræver nemlig lidt ekstra af afspilleren.... og ikke mindst selve filen... den skal nemlig være i original bitrate... nogle har tendens til at komprimere lidt for meget.. ikke fordi det ser voldsomt dårligere ud.. men det kan ses hvis man har originalen at sammenligne med.. ellers ikke 


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 16:39
Så har jeg fået installeret routeren. Det gik let med den medfølgende CD, og det hele virkede lige ind til jeg satte recieveren til. Så lød der en temmeligt mystisk knasende lyd fra netdelen. Så hvad har jeg nu gjort galt?Unhappy
 
Nå men var spændt på at få recieveren sat til, så ud med stikkene og i med recieverens stik. Men den spørger om: enable proxy server. Hvad er det? Jeg køre med Auto opsætningen, så skulle den vel selv finde vej i systemet?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 14:32
Router byttet i Føtex uden vrøvlBig smile
Stor undren, da denne kasse indeholder en trådløs USB modtager med forlængerledning også. Nå men smækker install CD'en i, og den går igang med install til USB modtageren og der kommer hurtigt en advarsel om at den ikke er godkendt af Windows XP. Så tilbage i kassen med denOuch
 
Sætter routeren til som jeg kunne huske fra igår, bare med den ændring at stikket til recieveren sættes i FØR strømstikket. Og nu laver den ingen ravageTongue
 
Inde i stuen tænder jeg for recieveren og skifter til HMG. Vælger Setup -> Network Setup -> Network Found -> Automatic (DHCP) -> Enable Proxy Server -> Yes.
Return til TOP MENU, og nu er banen fri til at vælge mellem genre, country, podcast by genre, podcast by location, new stations, most popular stations, help - COOLBig smile


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 14:51
tillykke med det... det er jo også nærmest plug and play Smile

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

tillykke med det... det er jo også nærmest plug and play Smile
Tak for det! Ja når det virker!Tongue Det var åbenbart en defekt netdel...
 
Men hvad med en Favoritliste. Kan man lave en sådan?Big smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

tillykke med det... det er jo også nærmest plug and play Smile
Tak for det! Ja når det virker!Tongue Det var åbenbart en defekt netdel...
 
Men hvad med en Favoritliste. Kan man lave en sådan?Big smile
Stort tillykke Kampus-------jeg vil også have det til at virkeEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 15:40
Vil så slå wireless fra da jeg kører med kabling til reciever og ikke har andre trådløse dimser lige nu.
 
Menu'en ser sådan ud. Men hvis jeg fjerner fluebenet i den første, blir' recieveren tavs...
 
# enable wireless router radio
# enable SSID broadcast
# enable WMM
 
Hvordan får jeg så slået wireless fra?Disapprove 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

tillykke med det... det er jo også nærmest plug and play Smile
Tak for det! Ja når det virker!Tongue Det var åbenbart en defekt netdel...
 
Men hvad med en Favoritliste. Kan man lave en sådan?Big smile
Stort tillykke Kampus-------jeg vil også have det til at virkeEmbarrassed
Ja det er skønt at kunne vælge en station med GOD MUSIK hele tiden. Har fundet en der hedder: KITCH Jade's Jazz Lounge. Og det er mainstream jazzmusik, altså i den populære ende Tongue


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil så slå wireless fra da jeg kører med kabling til reciever og ikke har andre trådløse dimser lige nu.
 
Menu'en ser sådan ud. Men hvis jeg fjerner fluebenet i den første, blir' recieveren tavs...
 
# enable wireless router radio
# enable SSID broadcast
# enable WMM
 
Hvordan får jeg så slået wireless fra?Disapprove 
Jamen kan du så ikke lade være med at slå det fra?Embarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil så slå wireless fra da jeg kører med kabling til reciever og ikke har andre trådløse dimser lige nu.
 
Menu'en ser sådan ud. Men hvis jeg fjerner fluebenet i den første, blir' recieveren tavs...
 
# enable wireless router radio
# enable SSID broadcast
# enable WMM
 
Hvordan får jeg så slået wireless fra?Disapprove 
Jamen kan du så ikke lade være med at slå det fra?Embarrassed
Det var jo for at det ikke skal stå og være åbent når jeg ikke bruger detTongue


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 16:07
jeg kender desværre ikke netgear... havde du købt linkysen så kunne jeg Tongue
 
men hvis du sørger for at ssid broadcast er slået fra, og du sætter wpa2 til med et langt kodeord så er sansynligheden for misbrug meget meget lille


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg kender desværre ikke netgear... havde du købt linkysen så kunne jeg Tongue
 
men hvis du sørger for at ssid broadcast er slået fra, og du sætter wpa2 til med et langt kodeord så er sansynligheden for misbrug meget meget lille
Ja det havde været lettere med den samme som din. Men det mest logiske var jo den øverste, og det går altså ikke, for så forstummer recieveren.
Ved installationen med CD'en igår med den anden router indtastede jeg to sæt kodeord. Men er de så gældende når hardwaren er skiftet ud?
Prøver at slå SSID fra


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 16:20
Det påvirker ikke lednings transmissionen med SSID slået fra. Men der er et lysende grønt antenne symbol på routeren, som kun forsvandt da jeg fjernede fluebenet i den øverste linie i menuen.
 
Så det vil sige at jeg IKKE kan slå trådløs fraShocked 


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 16:51
åbenbart.... men omvendt så kan du købe sådan en http://www.hifiklubben.dk/produkter/tradlos-lyd/argon_inet_1_radio_hvid_hoejglans.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/tradlos-lyd/argon_inet_1_radio_hvid_hoejglans.htm  også nyde trådløs radio hvor du nu lyster LOL
 
Men der er åbenbart begrænsninger i features på de billige netgear.... men du behøves ikke være så bekymret for det trådløse... du kan måske indstille sendestyrken også for jo lavere sendestyrke jo tættere man skal være på din router for at kunne få fat i den... + man skal kende dit wpa2 kodeord samt gætte sig til dit ssid.... det bliver lidt teoretisk og du skal formentligt være inde på din grund for at få et bare nogenlunde link... og er der antenne på den så skru den af... så har du da gjort hvad du kan.... ellers pak den ind i sølvpapir... bare den kan komme af med varmen.... så nu har du vist fået rigeligt med ideer Big smile


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 16:57
ØV osseUnhappy
 
Ha! De trådløse netradioer kom lige et år efter jeg havde købt min Pure Dab Radio for 1995 krTongue
 
Fortryder det ret meget nu, for Dab blir' aldrig rigtig godt med de få stationer der er nu. DR sender f.eks. max 150 titler på deres "nye" DR 80'er Pop kanal. Den blir' man altså hurtig træt af at høre påAngry


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 17:00
Der er antenne på ja, og forsøgte osse at skrue den af, men det kan den ikke...
 
Sølvpapir! Ja det var da en mulighedLOL


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vil så slå wireless fra da jeg kører med kabling til reciever og ikke har andre trådløse dimser lige nu.
 
Menu'en ser sådan ud. Men hvis jeg fjerner fluebenet i den første, blir' recieveren tavs...
 
# enable wireless router radio
# enable SSID broadcast
# enable WMM
 
Hvordan får jeg så slået wireless fra?Disapprove 
Altså nu har jeg læst i online manual at det er den første der skal disables. Men så smutter den kablede forbindelse jo også. Så det er sq en ommer NetgearDead


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 19:28
Sig mig lige. Er det normalt at recieveren "smider forbindelsen", så jeg skal ind og genstarte stationen?Unhappy


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 19:42
det er der nogle som har døjet med.... en firmware update af hmg skulle kunne løse det http://www.avforums.com/forums/pioneer-owners-forum/1089125-pioneer-sc-lx81-firmware.html - http://www.avforums.com/forums/pioneer-owners-forum/1089125-pioneer-sc-lx81-firmware.html
 
det skulle være denneher http://www.pfeffernuss.com/stuff/PIO_SC-LX81_UPG.zip - http://www.pfeffernuss.com/stuff/PIO_SC-LX81_UPG.zip  desværre har jeg ikke kunnet finde den fra pioneers egen side... men fundet linket via denne tråd http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1057599&page=374 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1057599&page=374  du henter filen og pakker den ud gemmer den på dit skrivebord, så indtaster du din receivers ipadresse ind i din browser således http://192.168.1.finddinreceiversipadresse - http://192.168.1.finddinreceiversipadresse (kig i starten af denne tråd der er det beskrevet hvordan du finder receiverens ipadresse)
 
det du opdaterer er KUN hmg og har iøvrigt intet med resten af systemet på din receiver at gøre
 
der er en step-by-step guide her http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=15636741#post15636741 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=15636741#post15636741


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 20:15
Ha! Nu har jeg da fundet ud af at gemme kanalerne. Skydeknappen i midten -> spil stationen -> T.EDIT -> CLASS (er under dækslet) -> piltasterne til at vælge placering -> ENTER
 
Det med opdatering tror jeg lige at jeg gemmer til John vender hjem fra ferie. Det er hans afdelingBig smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Det med opdatering tror jeg lige at jeg gemmer til John vender hjem fra ferie. Det er hans afdelingBig smile
Ha ha ha ha .......jeg vidste detLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Det med opdatering tror jeg lige at jeg gemmer til John vender hjem fra ferie. Det er hans afdelingBig smile
Ha ha ha ha .......jeg vidste detLOL
You're the expertTongue


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

det er der nogle som har døjet med.... en firmware update af hmg skulle kunne løse det http://www.avforums.com/forums/pioneer-owners-forum/1089125-pioneer-sc-lx81-firmware.html - http://www.avforums.com/forums/pioneer-owners-forum/1089125-pioneer-sc-lx81-firmware.html
 
det skulle være denneher http://www.pfeffernuss.com/stuff/PIO_SC-LX81_UPG.zip - http://www.pfeffernuss.com/stuff/PIO_SC-LX81_UPG.zip  desværre har jeg ikke kunnet finde den fra pioneers egen side... men fundet linket via denne tråd http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1057599&page=374 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1057599&page=374  du henter filen og pakker den ud gemmer den på dit skrivebord, så indtaster du din receivers ipadresse ind i din browser således http://192.168.1.finddinreceiversipadresse - http://192.168.1.finddinreceiversipadresse (kig i starten af denne tråd der er det beskrevet hvordan du finder receiverens ipadresse)
 
det du opdaterer er KUN hmg og har iøvrigt intet med resten af systemet på din receiver at gøre
 
der er en step-by-step guide her http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=15636741#post15636741 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=15636741#post15636741
Ok, jeg kan se at du mener at recieveren skal opdateres direkte via netforbindelsen. Hvis jeg overhovedet skal kunne finde ud af det, og lave noget forsvarligt, så må du gerne lave en dansk vejledning - og helt i trådens ånd: For dummies! Big smile


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 17:01
hent denne fil http://www.pfeffernuss.com/stuff/PIO_SC-LX81_UPG.zip - http://www.pfeffernuss.com/stuff/PIO_SC-LX81_UPG.zip  og pak den ud gem den på dit skrivebord (den indeholder både en vejledning pdf fil samt selve update filen.
 
herefter starter du hmg op og sørger for du har menuen på din tvskærm, der går du ind i - > setup -> information og gå til side 3 hvor der står "ip adress" i øverste højre hjørne, på min står der 192.168.1.103 (skriv det tal ned som står på din receiver)
 
Dernæst åbner du din browser og indtaster adressen http://receiverensipadresse - http://receiverensipadresse (den som du fandt før og skrev ned.
 
du kommer nu til nedenstående side, der klikker du på "firmware update" (hvis den ikke vil åbne nedenstående side skal du lukke hmg ned igen på receiveren, og prøve igen mens hmg er slukket)
 
 
 
så kommer du til denne side, hvor du klikker "ok"
 
Så kommer du til nedenstående skærm, og sker der ikke yderligere så klik på "click here" linket
 
Nu er du inde hvor selve firmware updaten skal foretages, her klikker du på "gennemse" og vælger firmwarefilen (der var 2 filer 1 pdf fil og 1 firmware fil.. vælg firmwarefilen der hedder "eDMP3.7_Pioneer-3_7_34-7682_RC_enc.bcd" og klik upload (det kan godt gå lidt tid førend du kan gå videre da filen skal uploades til din receiver)
 
så kommer du til næste skærmbillede, hvor både gamle og nye firmware beskrives, da min er updated klikker jeg cancel, men da din ganske sikkert er en ældre firmware skal du klikke ok, hvorefter opdateringen går igang... også er det bare at vente lidt til den siger nu er den færdig.
 
 
Jeg håber dette er en god nok beskrivelse til du kan finde ud af det Smile


-------------
Mvh

René


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 17:05
rhsin, nu er det jo ikke mig der skal bruge det, men HOLD OP en fornem vejledningClap

-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 17:10
René du er da en skatEmbarrassed
 
Jeg kigger på det én af Påskedagene. Skal nok melde tilbage om det virker, eller jeg ikke kan finde ud af det trods den fornemme beskrivelse


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

rhsin, nu er det jo ikke mig der skal bruge det, men HOLD OP en fornem vejledningClap
tak, ja billeder siger mere end 1000 ord, og hvor god den er... det finder jeg ud af når Kampus gør et forsøg, men monikke den går Wink
 
edit og Kamilla det var så lidt Smile


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

rhsin, nu er det jo ikke mig der skal bruge det, men HOLD OP en fornem vejledningClap
Det er luksus over alle grænser en stor takClapClapClap

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Doppler
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:36
Var lige med på en kiggerEmbarrassed 
Vi havde også haft irriterende "udfald" på internet radioen og når vi hørte trådløs musik...
Men efter at have fulgt den fantastisk enkle guide til opdatering af firmware'en virker det indtil videre perfekt Big smile
 
Stort tak til Rhsin herfraClap
 
Mvh Adrian


-------------


Panasonic VT/Pioneer SC LX/B&W CM

Bowers Wilkins CM 1

Playstation 3 / XBox 360

Supra HDMI

QED Silver Anniversary


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:32
Øv! Allerede ved download gik det galt. Der kommer en box med fejl: "Den komprimerede zip-fil er beskadiget". Og jeg har prøvet flere gangeUnhappy


Skrevet af: mbw2001
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:47
Har lige prøvet at hente den og har ingen problemer. Prøv at åbne med et andet program. Fx 7zip eller WinRar.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74355 - Min HTPC/Projektor stuebiograf


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Har lige prøvet at hente den og har ingen problemer. Prøv at åbne med et andet program. Fx 7zip eller WinRar.
Får kun valget mellem: Zip-komprimerede mapper eller Internet ExplorerConfused


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Har lige prøvet at hente den og har ingen problemer. Prøv at åbne med et andet program. Fx 7zip eller WinRar.
Får kun valget mellem: Zip-komprimerede mapper eller Internet ExplorerConfused
Så prøv at klikke "Åbn" i Explorer. Så tror jeg du kan se filerne korrekt, og derefter pakke dem ud i en bestemt mappe. 

-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Har lige prøvet at hente den og har ingen problemer. Prøv at åbne med et andet program. Fx 7zip eller WinRar.
Får kun valget mellem: Zip-komprimerede mapper eller Internet ExplorerConfused
Så prøv at klikke "Åbn" i Explorer. Så tror jeg du kan se filerne korrekt, og derefter pakke dem ud i en bestemt mappe. 
Jeg får slet ikke muligheden for at åbne i IE Confused


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Har lige prøvet at hente den og har ingen problemer. Prøv at åbne med et andet program. Fx 7zip eller WinRar.
Får kun valget mellem: Zip-komprimerede mapper eller Internet ExplorerConfused
Så prøv at klikke "Åbn" i Explorer. Så tror jeg du kan se filerne korrekt, og derefter pakke dem ud i en bestemt mappe. 
Jeg får slet ikke muligheden for at åbne i IE Confused
Ja ok, det er mærkeligt.

-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------



Print side | Luk vindue