Ris/Ros Panasonic G20
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78025
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 03:34
Emne: Ris/Ros Panasonic G20
Skrevet af: due78
Emne: Ris/Ros Panasonic G20
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 17:19
Ku godt tænke mig og høre, hvad dem der har købt dette fede tv syntes ind til videre?
Har lige bestilt 50" så ku være lækker med lidt tilbage meldinger...
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Due1978
|
Svar:
Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 17:21
due78 skrev:
Ku godt tænke mig og høre, hvad dem der har købt dette fede tv syntes ind til videre?
Har lige bestilt 50" så ku være lækker med lidt tilbage meldinger... |
Ros
------------- E.L.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 18:33
Kun ros , du kan roligt glæde dig . og 50" er bare godt når der ses film....
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Kanee
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 18:46
Ros
------------- -----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360
|
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:04
Jamen jeg kan da godt komme med lidt også.
+ pris + mulighed for at optage på HD + billede + mange muligheder for at justere billedet (hvidbalance, RGB)
- fjernbetjening (knapper skal trykkes alt for langt ned) - design (istarten syntes jeg faktisk at den var ok. Men i dagslys er den blå - Buzz (jeg hører det ikke så tit, men den er der)
|
Skrevet af: stenergut
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:17
Det er et godt tv. Det håndterer SD ganske glimrende. Det eneste negative jeg kan sige, er at sortniveauet ikke er helt oppe på topniveau. Det reserverer de til de dyreste modeller. Har prøvet at tage nogle billeder med min mobiltlf i et mørkt rum, men kan desværre ikke fange det ordentligt.
|
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:23
due78 skrev:
Hvor er du "Ja" ???
Jeg ved du kommer på banen
Ris eller ros ?
Jeg gætter på ...
------------- E.L.
|
Skrevet af: due78
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:29
E. Larsen skrev:
due78 skrev:
Hvor er du "Ja" ???
Jeg ved du kommer på banen Ris eller ros ?
Jeg gætter på ... |
Er det kun mig der ikke fatter hvad du svarrer?
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Due1978
|
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 19:39
due78 skrev:
E. Larsen skrev:
due78 skrev:
Har lige bestilt 50" så ku være lækker med lidt tilbage meldinger... | Hvor er du "Ja" ??? Jeg ved du kommer på banen Ris eller ros ? Jeg gætter på ... |
Er det kun mig der ikke fatter hvad du svarrer? |
Joke
glem det
------------- E.L.
|
Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 21:30
Er også glad for mit.Rigtigt meget tv for pengene.
|
Skrevet af: Hrbenja
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 22:54
Så må jeg være den første til at rise..? Jeg har købt 42", har fået det kalibreret af en kammerat med noget Spyder-halløj, og både før og efter kalibreringen synes jeg ikke det står særlig skarpt på alm tv-signal. Jeg får signalet fra Yousee og har boks med harddisk. Både gennem boksen og gennem DVB-C tuneren er problemet der, og jeg har slået IFC og det andet lir fra. Det skal dog siges at jeg synes det er en knivspids bedre gennem boksen. Min reference er det PX80 jeg lige har solgt til de gamle.
Med fare for at tage emnet og debatten op om tuneren, så modtages forslag gerne til forbedringer. HD signal fra DR HD eller min WD TV live står spitzen klasse flot - og skarpt.
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 23:20
@hrbenja
Nu kommer SD på en HD skærm jo heller ikke til at blive 100% skarpt da signalet ikke indeholder "oplysninger nok"/tilstrækkelig opløsning til at fylde billedet ud.
Så hvis du sidder relativt tæt på vil SD gengivelse i et eller andet omfang opleves som uskarpt på en HD skærm uanset mærke. (der findes så diverse "udglattende" teknikker, der dog ofte introducerer andre problemer)
|
Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 23-Marts-2010 kl. 23:36
Hrbenja skrev:
Så må jeg være den første til at rise..? Jeg har købt 42", har fået det kalibreret af en kammerat med noget Spyder-halløj, og både før og efter kalibreringen synes jeg ikke det står særlig skarpt på alm tv-signal. Jeg får signalet fra Yousee og har boks med harddisk. Både gennem boksen og gennem DVB-C tuneren er problemet der, og jeg har slået IFC og det andet lir fra. Det skal dog siges at jeg synes det er en knivspids bedre gennem boksen.Min reference er det PX80 jeg lige har solgt til de gamle.
Med fare for at tage emnet og debatten op om tuneren, så modtages forslag gerne til forbedringer. HD signal fra DR HD eller min WD TV live står spitzen klasse flot - og skarpt. |
I starten stod DR-kanalerne (Yousee DVB-C) heller ikke særligt godt på mit, det var som om opskaleringen var rigtigt dårlig. Der var bl.a. tydelig trappe-effekt på skrå linier. Er det også det du ser?
Om det så er fordi jeg har ændret på indstillingerne eller DR-kanalerne bare stod dårligt den dag, ved jeg ikke, men nu har jeg ikke det problem længere. DVB-C kanalerne står fint nu.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 00:05
Lidt ris herfra:
Auto aspect ratio fungerer ikke nær så godt som på mit (gode) gamle LG 42PM1MA. Jeg tror endnu ikke det har skiftet rigtigt om til 4:3 på fx DR2s gamle udsendelser. Virker det hos jer andre?
42G20 + Yousee DVB-C
|
Skrevet af: OleA
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 02:37
Zulu skrev:
Lidt ris herfra:
Auto aspect ratio fungerer ikke nær så godt som på mit (gode) gamle LG 42PM1MA. Jeg tror endnu ikke det har skiftet rigtigt om til 4:3 på fx DR2s gamle udsendelser. Virker det hos jer andre?
42G20 + Yousee DVB-C
|
Prøv at sæt Aspect Ratio til 4:3.
Tv'et vil selv skifte til 16:9 hvis det er 16:9(og tv stationerne sender korrekt signalering).
------------- Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 11:23
OleA skrev:
Prøv at sæt Aspect Ratio til 4:3.
Tv'et vil selv skifte til 16:9 hvis det er 16:9(og tv stationerne sender korrekt signalering).
|
Tak - det vil jeg prøve.
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 11:52
købte et til en god kammerat, og vi har arbejdet en del med den..
Ros :
tvet er til bevægelser / farver godt, generelt et godt tv.
Sortniveauet er fornuftigt
godt til HD materiale
panel overfladen er væsentligt bedre end hans gamle panasonic, de har gjort en del ud af at gøre den anti reflektiv, den er stadig reflekterende, men det er ikke så slemt
Blæserløs
Ris :
dårlig DVB Tuner / menu / guide
Mindre kønt design
han samsung boks levere væsentligt bedre billede en TV til SD kanaler (scaleren der åbenbart ikke er for skarp)
hørbar Buzz (men han har ikke et problem med det).
Men vil da stadig anbefale det som et super godt og til prisen i 50" en af de få i den prisklasse som levere.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 15:54
due78 skrev:
Ja så er vi tilbage i 70-erne
Retro, ok
Bare lidt synd at Pana nu kommer til at ligne Samsung , Sony og LG
mere og mere
------------- E.L.
|
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 16:18
Zulu skrev:
I starten stod DR-kanalerne (Yousee DVB-C) heller ikke særligt godt på mit, det var som om opskaleringen var rigtigt dårlig. Der var bl.a. tydelig trappe-effekt på skrå linier. Er det også det du ser?
Om det så er fordi jeg har ændret på indstillingerne eller DR-kanalerne bare stod dårligt den dag, ved jeg ikke, men nu har jeg ikke det problem længere. DVB-C kanalerne står fint nu.
|
Det er helt generelt billedet, som ser "grumset" ud. Jeg lagde meget mærke til det på undertekster som stod utydeligt.
Det står rigtig rigtig fint på 3+ HD og DR HD. Hvad kan man gøre for at forbedre billedet på SD signaler? Skal man have en ekstern scaler på? Kan man klandre Yousee for noget?
|
Skrevet af: Momsemor
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 19:05
Hejsa...
Ris fra mig også Købte et 50" gennem Fælleskøbet og fik det tirsdag i denne uge, desværre har det en høj, irriterende "summen" proportionelt med lysstyrken, selvom jeg sidder 4 meter fra TVet.
Se evt. denne tråd : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=54&title=panasonic-2010-plasma-modeller
Håber da ikke dette er generelt for denne model, for så skulle jeg have beholdt mit 42G10, som jeg var særdeles tilfreds med (kun svag blæser-sus). Ville bare gerne have et 50"
------------- Mvh. Jannie
|
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 20:44
Momsemor skrev:
Hejsa...Ris fra mig også Købte et 50" gennem Fælleskøbet og fik det tirsdag i denne uge, desværre har det en høj, irriterende "summen" proportionelt med lysstyrken, selvom jeg sidder 4 meter fra TVet.Se evt. denne tråd : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=54&title=panasonic-2010-plasma-modellerHåber da ikke dette er generelt for denne model, for så skulle jeg have beholdt mit 42G10, som jeg var særdeles tilfreds med (kun svag blæser-sus). Ville bare gerne have et 50"
|
Ligegylddig hvad du køber er der altid smuttere.
Ingen andre har indtil videre kladet over dit problem
Du skal bare ha det byttet nu, blot træls at du skulle
ryge ind i en så elendig forhandler.
------------- E.L.
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 21:57
E. Larsen skrev:
Momsemor skrev:
Hejsa...Ris fra mig også Købte et 50" gennem Fælleskøbet og fik det tirsdag i denne uge, desværre har det en høj, irriterende "summen" proportionelt med lysstyrken, selvom jeg sidder 4 meter fra TVet.Se evt. denne tråd : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73471&PN=54&title=panasonic-2010-plasma-modellerHåber da ikke dette er generelt for denne model, for så skulle jeg have beholdt mit 42G10, som jeg var særdeles tilfreds med (kun svag blæser-sus). Ville bare gerne have et 50"
|
|
Hvad?!
Det passer ikke, at ingen andre har klaget over samme problem. Plasma-buzz har været et kendt fænomen siden plasma kom frem.
Overalt på nettet, i div. fora, kan man finde folk, der har fravalgt netop G20 pga. samme problem, nemlig buzz/summen/susen. Selv på recordere og flatpanels kan man finde nævnte brugere.
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 11:27
PhDream skrev:
E. Larsen skrev:
Momsemor skrev:
|
|
Hvad?! Det passer ikke, at ingen andre har klaget over samme problem. Plasma-buzz har været et kendt fænomen siden plasma kom frem. Overalt på nettet, i div. fora, kan man finde folk, der har fravalgt netop G20 pga. samme problem, nemlig buzz/summen/susen. Selv på recordere og flatpanels kan man finde nævnte brugere. |
Hvad der er på andre forum ved jeg ikke, forholder mig alene til
dette.
Plasma og summen har jeg hørt om før , men jeg har kun mine
egne at lytte til, ingen problemer overhovedet..
Har været hos PP Radio og bevidst lyttet til blæsere og summen
på netop G20
Helt ærlig: jeg kunne ikke høre nogen mislyde i en afstand på
2 m, og der var musestille i butikken, og jeg stod lang tid og
lyttede
Hvem her på forum har fravalgt G20 p.ga. summen m.m.
Svar udbedes venligst, jeg venter spændt
------------- E.L.
|
Skrevet af: Oakie
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 11:38
Hej
Har haft PX 70, G10 og G20 og alt i alt 7 flade. Jeg kunne godt hører G10, men overhovedet ikke G20.
Oakie
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 11:45
Oakie skrev:
Hej
Har haft PX 70, G10 og G20 og alt i alt 7 flade. Jeg kunne godt hører G10, men overhovedet ikke G20.
Oakie | Hej
Jeg vedhæfter lige "uddrag " fra Flatspanels test, kom. til summen:
G20 har også stadig en anelse plasma-støj, som netop opstår fordi farver "blandes", som omtalt ovenfor. Det er ikke reduceret i forhold til G10. Man bemærker ikke den lette støj i billedet med mindre man går meget tæt på skærmen (tættere på en 1,2 meter cirka).
------------- E.L.
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 11:51
Hej , jeg har , og har haft 37PX70 , 42PZ80 og nu 50G20 , og der har ikke været støj problemer med nogen af dem....
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 12:41
Har haft PX80 og nu G20 42". De første par dage med G20 kunne man sagtens høre støj ved meget hvidt på skærmen. Det er reduceret kraftigt på det seneste. Intet på PX80
|
Skrevet af: bantam
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 15:43
E. Larsen skrev:
Oakie skrev:
Hej
Oakie | Hej
Jeg vedhæfter lige "uddrag " fra Flatspanels test, kom. til summen:
G20 har også stadig en anelse plasma-støj, som netop opstår fordi farver "blandes", som omtalt ovenfor. Det er ikke reduceret i forhold til G10. Man bemærker ikke den lette støj i billedet med mindre man går meget tæt på skærmen (tættere på en 1,2 meter cirka).
|
Vi skal lige holde skidt og kanel adskilt: Den "støj" Rasmus snakker om i sin anmeldelse har intet med hørbar støj at gøre: Han snakker iflg. konteksten om "temporal dithering"-støj - altså pulserende sub-pixels, som er den måde som plasma-paneler laver farverne på.
------------- /lars
|
Skrevet af: akerman
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 16:13
Jeg har et 42 G20, og jeg kan snildt høre støjen. Den larmer hørbart, også selvom man ikke står med øret ved skærmen og mutet lyd. Det irriterer mig, men jeg tror jeg må leve med det - ser ud til alle tv lider af det.
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 16:25
akerman skrev:
Jeg har et 42 G20, og jeg kan snildt høre støjen. Den larmer hørbart, også selvom man ikke står med øret ved skærmen og mutet lyd. Det irriterer mig, men jeg tror jeg må leve med det - ser ud til alle tv lider af det. |
Med al respekt: det er sådan en indstilling, der gør, at producenter ikke tager støj-problemer alvorligt.
Hvis alle brugere, der oplever den generende summen, klagede over problemet, ville Panasonic måske gøre noget ved det.
Det er IKKE meningen, at et tv skal støje så meget, at man kan høre summen under normal tv-brug. Folk som ikke oplever disse problemer betegnes efterhånden som "heldige", hvilket er absurd. Når nogle tv indenfor samme model-serie summer mere/mindre end andre, er det tegn på manglende kvalitetskontrol hos producenten. Ja, I know...man kan ikke teste hvert eneste tv, som forlader fabrikken, men så skal man tage kunder, som klager over støjen, mere alvorligt.
Man burde lave en kampagne: ALLE FORTJENER ET STØJFRIT TV.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 16:35
Helt enig PhDream.
Jeg overvejer bare om det er mig der er fint følende - jeg er sikker på at hvis jeg satte mit tv ind i stuen hos min far f.eks., ville han påstå at det slet ikke larmede.
Hvis jeg troede på at det ville hjælpe at gå til forhandleren ville jeg gøre det. Er der nogen andre der har gode erfaringer med ombytning ?
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 17:32
bantam skrev:
E. Larsen skrev:
Oakie skrev:
Hej
Oakie | Hej Jeg vedhæfter lige "uddrag " fra Flatspanels test, kom. til summen: G20 har også stadig en anelse plasma-støj, som netop opstår fordi farver "blandes", som omtalt ovenfor. Det er ikke reduceret i forhold til G10. Man bemærker ikke den lette støj i billedet med mindre man går meget tæt på skærmen (tættere på en 1,2 meter cirka). |
Vi skal lige holde skidt og kanel adskilt: Den "støj" Rasmus snakker om i sin anmeldelse har intet med hørbar støj at gøre: Han snakker iflg. konteksten om "temporal dithering"-støj - altså pulserende sub-pixels, som er den måde som plasma-paneler laver farverne på. |
Mærkelig han så ikke omtaler den anden støj som M.mor er træt af
Det burde da med i en test der off. gøres... ?
Måske var der ingen anden støj.
------------- E.L.
|
Skrevet af: bantam
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 17:45
Ja - Rasmus har nok ikke opfattet det som et problem. Jeg har selv set, hørt og målt (farver) på to G20'ere: Det ene havde stort set ingen hørbar støj - det andet kunne provokeres til at summe med visse testbilleder - men jeg udførte ikke en systematisk test af dette.
------------- /lars
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 17:48
Jeg har selv X10 hjemme, og må tilslutte mig til dem, som ikke mærker til noget støj fra en normal siddeafstand.
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 18:27
Da jeg måske snart får sådan en 50G20, så har jeg lige et lille spørgsmål. Jer der allerede har et G20, hvad gør i med den trådløse dongle? Den følger da vel ikke med? Passer alle, eller er det en bestemt Panasonic dongle man skal have?
Samtidig ville jeg gerne høre hvilke beslag I har brugt.
Mange tak.
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 18:54
Rune: Den følger ikke med.
Men der er et almindeligt netstik i G20 - så hvis du kan føre et kabel hen til dit tv, kan du undgå dongle.
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 19:09
Det er problemet. Jeg har ingen rj45 i stue som det er nu. Kunne selvfølgelig smide noget HomePlug-netværk op, men stadig. Hmmm Det kunne være man burde smide et kabel ind i stuen efterhånden. Så kunne det jo være ens motivation.
Er det en officiel dongle fra Panasonic selv, eller kan enhver bruges?
Men tak for svaret akerman.
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 19:25
Det er en officiel dongle. Jeg læste et andet sted at man kunne få den til 70 EUR i tyskland.
|
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 22:40
Okay. Mange tak for hjælpen. Det kunne godt være man skulle overveje den ledning der så.
|
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 14:51
Endnu et spørgsmål. Hvis man nu propper et CA-modul i, og bruger YouSee i tv'et. Har man så stadig mulighed for at starte forfra? Eller er det kun ved brug af YouSee boksen man kan det? En funktion vi har haft glæde af herhjemme et par gange.
Derud over, er der nogle af jer der har modtaget, der har erfaring med kvaliteten: YouSee box vs. G20 med Ca-modul.
På forhånd tak.
|
Skrevet af: kimfrede
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 17:56
Så fik jeg pakket min G20 ud og sat den sammen med de øvrige stumper.
Udover lidt udfordringer med at læse manualen ordentlig (det tog derfor lidt længere tid at få Viera Link til virke med min Yamaha Soundbar), spiller den da bare 100!
Jeg er ny på Panasonic, så jeg er meget tilfreds med specielt brugergrænsefladen (GUI)og optagefunktionen - min (æld-)gamle Pioneer DVR-5100 er nu endelig blevet pensioneret - tak til lang (siden 2002) og tro tjeneste!
Viera Cast ser også ud til at have perspektiver - afhængig af hvor hurtigt de forskellige services udvikles.
Mangler at tweeke billede og vurderer denne under bedre lysforhold - og så skal jeg have testet filmafspilleren via USB...
------------- /kims
|
Skrevet af: oo27
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 17:40
Kimfrede - vil det sige at du har fået din remote fra G20 til at styre din soundbar? Hvordan gjorde du det, mine de gamle vil nemlig også have en soundbar til deres G20.
------------- LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
Skrevet af: whatever
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:06
Jeg er også den (u)heldige nye ejer af et 42G20, og jeg er genereret af dens summen/brummen/buzzen.
Er der nogen der har haft held med at få sit tv ombyttet til en model UDEN summen/brummen/buzzen?
Jeg overvejer kraftigt om jeg skal returnere mit, da der jo MÅ være en eller anden form for fabrikationsfejl på dem der støjer, når nu der er nogle der rapporterer at de har et G20 der ikke buzzer.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:40
whatever skrev:
Jeg er også den (u)heldige nye ejer af et 42G20, og jeg er genereret af dens summen/brummen/buzzen.
Er der nogen der har haft held med at få sit tv ombyttet til en model UDEN summen/brummen/buzzen?
Jeg overvejer kraftigt om jeg skal returnere mit, da der jo MÅ være en eller anden form for fabrikationsfejl på dem der støjer, når nu der er nogle der rapporterer at de har et G20 der ikke buzzer. |
Ja der har været en sag om ombytning pga plasmabuzz, og det lykkedes faktisk at få pengene tilbage efter en reklamation til forhandleren
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:58
whatever skrev:
Jeg overvejer kraftigt om jeg skal returnere mit, da der jo MÅ være en eller anden form for fabrikationsfejl på dem der støjer, når nu der er nogle der rapporterer at de har et G20 der ikke buzzer. |
Jeg synes mit er reduceret så meget nu, at det absolut ikke generer mig mere. Har haft skærmen i 3 uger nu. Synes dog stadig ikke billedet er skide fedt med SD. Måske skulle man ofre pengene og få en proffessionel kalibrering?
|
Skrevet af: kimfrede
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 18:46
oo27 skrev:
Kimfrede - vil det sige at du har fået din remote fra G20 til at styre din soundbar? Hvordan gjorde du det, mine de gamle vil nemlig også have en soundbar til deres G20. |
Det er edder-simpelt, da det først gik op for mig, at man IKKE overfører lyden fra TV til Soundbar via HDMI-kablet. Man skal bruge et optisk kabel. Det stod så også i manualen - en smule diskret, men info var der...
Så du skal forbinde Fjernsyn med Soundbar med HDMI for kontrol og via optisk kabel for lyd. Herefter kan G20 selv "se" du har en soundbar - den skal blot aktiveres.
Start med at aktivere Viera Link: "Menu" -> "Indstillinger" -> "Link indstillinger" = "Til" Herefter vælges Viera Link på fjernbetjening - under "Højttaler-valg" burde der kunne vælges "Hjemmebiograf" (din soundbar opfattes som en forstærker).
Forudsætning: Din soundbar skal være Viera Link / Q-Link kompatibel - det bør fremgå af din soundbars manual (det gjorde af min).
Skal i øvrigt hilse og sige, at min kæreste er så glad for at slippe af med min Logitech 785 - nu har vi kun master fjernbetjeningen til G20 - og det spiller 100%
------------- /kims
|
Skrevet af: drosten
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 14:07
Jeg var også en af dem der købte en 40" g20. Den havde en hørbar brummen som tydeligt kunne høres over det meste af min stue. Ud over det havde den en meget højfrekvent hvæsen som gjorde at jeg tilsidst returnerede tvét indenfor mine 14 dages returret. Den høje væsen gav mig hovedpine ( kan være indbildning) og jeg syntes hele tiden at jeg hørte støj i mine ører når jeg gik i seng - på samme måde som hvis man har været til koncert. Den havde et smukt billede, både ved analoge, digitale og hd kanaler. desuden testede jeg usb recording til topkarakter med min samsung 2,5" 500gb harddisk. Jeg forsøgte virkelig at "leve" med støjen. Var ude at købe gulvtæppe som jeg hang op på væggen bagved skærmen (det tog noget af den brummen den havde). Men som min kone og venner sagde: gulvtæpper hører til på gulvet
|
Skrevet af: Ghidora
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:05
har et PX70 som intet siger... men håber på at købe et G20... lyder dog lidt skræmmende med det buzz nogle fortæller om :(
------------- Panasonic G20 50" Plasma Sony PS3 Slim 320 GB AVI ADM 9.1T Hvid
|
Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 13:53
Med en god DRHD udsendelse eller en blu-ray skive på 42G20 ,har jeg ikke set bedre billede kvalitet i en biograf . Der mangler jeg ikke noget. G20 sammen med min Panasonic BDP 65 blu-ray afspiller er jeg stadig imponeret over efter 4 ugers kigning. Selv nogle DVDer fremstår så flotte at jeg ikke troede at det var muligt at hive så flotte billeder ud af den teknik. SD billeder fra DVB/T tuneren står lidt uskarpt/blødt, men det synes jeg også at det gør på andre tv, når man kommer op i størrelser over 37 tommer ( -det er vel derfor vi skal have HD-tv signaler ). Lysstyrken er fin også om dagen, men billedet brilliere først når lokalet er rimeligt lysdæmpet. Da bliver det sorte først rigtigt sort. Når jeg ser tv om aftenen har jeg en tændt lampe i en afstand af 1,3 m på hver side af skærmen. Buzz hører jeg kun med hovedet bag skærmen og ud til max 50-75 cm skråt ud fra forsiden. Min gamle LCD skærm havde de samme tendenser.
------------- Mvh Erik
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 18:17
Så er Panasonic 42" G20 Silver bestilt. Bliver spændende at se, om al den positive omtale holder stik, eller jeg bliver skuffet, som med en X10
|
Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 19:08
Hej Vasif
Håber jeg ikke har været med til at piske forventningerne for højt op, men at du har set G20' eren selv i virkeligheden i ordentlige omgivelser.
------------- Mvh Erik
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:06
Forventningerne til X10 var måske højere, end de burde være. Jeg har i bund og grund gået med den forestilling om, at X10 til trods for, at det jo blev markedsført, og allerhøjst ER et Mid-range Tv, kunne hamle op med de store drenge, men virkeligheden har jo vist sig at være en helt anden. Forstår ikke, at jeg har kunnet været så naiv, til trods for, at min sunde fornuft, og min erfaring indenfor Tv-verdenen sagde noget andet. Men nu er det prøvet, og efter at have haft flere Tv de seneste år, føler jeg mig klart mere bevidst om mine behov, især omkring billedkvalitet, og den peger i retning af en G20, men dog er den ikke set under ordentlige forhold, det er efterhånden også ved at være en sjældenhed man kan det. Tiden har dog også været knap, og der er vel tale om et lille impuls-køb, da jeg ikke har givet mere end 7200 Kr inklusiv fragt. for det, altså næsten 2000 Kr. billigere end andre steder.
Bevidstheden og forventningerne til G20 er mere realistiske og afklaret fra start, så jeg regner med, at mine forventninger til Tv'et, nok skal blive indfriet. Det eneste jeg faktisk for alvor frygter, er designet. Jeg har ikke set hvordan sølv-modellen ser ud i virkeligheden, simpelthen fordi ingen butikker, selv Panasonic-centrene, ikke har haft den udstillet. Her kan jeg vel nærmest kun blive overrasket, for de nye hvide Tv-modeller fra Sony og Samsung ser langt mere elegante ud.
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:14
Vil lige høre om i andre også kan høre tv'et summe lige efter det er slukket? Der går lige et par minutter efter det er slukket før man kan høre et "klik", og det slukker helt.
------------- -----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:24
Kanee skrev:
Vil lige høre om i andre også kan høre tv'et summe lige efter det er slukket? Der går lige et par minutter efter det er slukket før man kan høre et "klik", og det slukker helt.
|
Har ikke selv skærmen, men det er normalt at der går et par minutter inden det "lukker helt ned" og der kan du måske hør en smule til strømforsyningen.
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:26
Hvad siger erfaringer fra tidligere? gør Panasonic noget ved sådan noget som buzz? hvis det vurderes at være for voldsomt og en fejl? vil de så evt. ændre strømforsygningen eller lign. i de kommende G20 displays?
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:41
thor-thor skrev:
Kanee skrev:
|
Har ikke selv skærmen, men det er normalt at der går et par minutter inden det "lukker helt ned" og der kan du måske hør en smule til strømforsyningen. |
Givetvis korrekt. Problemet er, at det er så højt for mig at det har en mere skinger lyd end plasma-buzzen. Dvs. det næsten overdøver den når tv'et er tændt. Jeg kan faktisk stort set ikke høre forskel på når tv'et er tændt, og jeg slukker det...
------------- -----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360
|
Skrevet af: Momsemor
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:41
Ghidora skrev:
Hvad siger erfaringer fra tidligere? gør Panasonic noget ved sådan noget som buzz? hvis det vurderes at være for voldsomt og en fejl? vil de så evt. ændre strømforsygningen eller lign. i de kommende G20 displays? |
Godaften Jeg købte et G20 50" hos P&P og desværre havde det også høj summen . Forhandleren var ude og lytte på TVet og talte så med Panasonic. Nu venter vi på et nyt "driver board", som han kommer og sætter i når han får det hjem (hvad det så er ) Håber bare, at det hjælper
------------- Mvh. Jannie
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:46
Momsemor skrev:
Ghidora skrev:
Hvad siger erfaringer fra tidligere? gør Panasonic noget ved sådan noget som buzz? hvis det vurderes at være for voldsomt og en fejl? vil de så evt. ændre strømforsygningen eller lign. i de kommende G20 displays? | Godaften Jeg købte et G20 50" hos P&P og desværre havde det også høj summen . Forhandleren var ude og lytte på TVet og talte så med Panasonic. Nu venter vi på et nyt "driver panel", som han kommer og sætter i når han får det hjem (hvad det så er ) Håber bare, at det hjælper |
h.k. hvor er du dog uheldig...
------------- E.L.
|
Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 23:40
Bevidstheden og forventningerne til G20 er mere realistiske og afklaret fra start, så jeg regner med, at mine forventninger til Tv'et, nok skal blive indfriet. Det eneste jeg faktisk for alvor frygter, er designet. Jeg har ikke set hvordan sølv-modellen ser ud i virkeligheden, simpelthen fordi ingen butikker, selv Panasonic-centrene, ikke har haft den udstillet. Her kan jeg vel nærmest kun blive overrasket, for de nye hvide Tv-modeller fra Sony og Samsung ser langt mere elegante ud.
VASIF Jeg har købt min 42" G20 Hos av-connection i Dalum Odense og der havde den nettop den grå model, selv om jeg for den sorte, så kan jeg sige så meget at den grå version er pæn, meget pæn endda.
|
Skrevet den: 16-April-2010 kl. 20:30
gasolin skrev:
VASIF Jeg har købt min 42" G20 Hos av-connection i Dalum Odense og der havde den nettop den grå model, selv om jeg for den sorte, så kan jeg sige så meget at den grå version er pæn, meget pæn endda.
|
Vi får se, glæder mig til den kommer. Håber bare på, at denne skærm opfylder mine behov tilstrækkeligt, sådan at jeg ikke behøver købe ny skærm. Det sker desværre lidt for ofte
|
Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 16-April-2010 kl. 22:08
vasif
Tror du bliver rigtig godt tilfreds med den skærm, hvis du har kigget og lyttet til skærmen med forskllige programmer,film og ikke set/ hørt noget negativt er jeg sikker på du vil være tilfreds.
Dog er jeg spændt på om jeg har de problemer med min kommende 42" G20E som jeg for den 28-4 som andre skriver de har.
Jeg har det sådan at en af de bedste (prisrimelig, det man min skal have for at få noget kvalitet)inden lcd skærme er sony's EX500, som jeg har læst skulle have problemer med opdatering af softwaren og at den er LANGSOM i menuen, har endda læst at en skriver det tager 1.5 sek at skifte kanal (damm når man sidder og zapper " er der noget spændende i kuk kassen")
En af de bedste (prisrimlige, det man min skal have for at få kvalitet) inden for plasmaskærme er Panasonic's G20E, den har også nogen svagheder, som man så må leve med.
Hvis man vil have bedre billede en Sony's EX500 (som standard er billedet kun ok pænt/godt), synes jeg man skal vælge Panasonic's G20E som kun er lidt dyrer en det EX500 koster hos f.eks et sony center.
Det jeg vil hentil er at du som min har valgt et kvalitets plasmaskærm (trods støj problemerne) som har et godt billede, men intet tv er perfekt (heller ikke en G20) og er sikker på du skal vælge et væsentlig dyrer tv for at få bedre billede og mindre støj en G20 modellen har.
Der er det så i sådan en situation for dig, mig og mange andre, meget vigtig(også med andre tv en panasonics)at købe et tv,et sted med en service i tit top, til ug med kryds og slange, for hvis du er så uheldig at være utilfreds med tvet er det s.. dejligt at få en rigtigt godt service, ja måske endda pengene tilbage, hvis du ikke kan leve med de svagheder tvet har.
Foruden lave priser er service det der kan gøre at en firma der sælger tv og anden elektronik kan overleve, så service er lige så vigtigt som lave priser.
Iøvrigt synes jeg,det man sparer ved at købe et godt men prisrimeligt tv, skal bruges til at ofre det ekstra på kabler stik og diverse tweaks der gøre at man for det optimale ud af sit tv.
Heller et godt men billigt tv der er optimeret 100% en et dyrt tv hvor der ikke er brugt det optimale kabel,stik o.s.v !!
Mvh gasolin
|
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 07:30
14 dages returret ved køb på nettet er en fantastisk ting :)
Men ja alle tv har fordele og ulemper...
|
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 11:48
Jeg er heldigvis ikke én af dem, som er meget følsom overfor summen, faktisk er det ikke noget jeg går så meget op i, så hvis G20 "fløjter" lidt, betyder det ikke spor, for i de fleste tilfælde brugssituationer, drukner lyden jo alligevel bare hen. Jeg har måske købt et sted, som ikke ligefrem er kendt for deres gode service, men det er noget jeg er indforstået med, men har aldrig nogensinde haft problemer med mine forrige Tv, så det er det jeg satser på. Jeg regner desuden bestemt ikke med at returnere det efter de 14 dage.
Til gengæld er jeg ret kræsen med hensyn til design og æstetik, og derfor overrasker det mig selv, at jeg sidder her og har bestilt et G20, godt nok i sølv, men designet i forhold til en sort model er jo fuldstændig den samme. Alternativerne i 2010 er dog ret begrænsede, hvis man som jeg, gerne vil have et Tv i hvidt eller sølv. Reelt set er der Sony's NX800, eller Samsung's nye C6500. NX800 var ummidelbart mit førstevalg, men er simpelthen for latterlig dyr, og ummidelbart med et ringere billede end G20, og det sammen kan vel siges om C6500. Begge ser dog ud til at være langt mere elegante end G20, men er så gået på kompromis.
|
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 23:05
Jeg vil til hver en tid vælge billede frem for design :)
Medmindre jeg aldrig brugte mig TV og havde alt for mange penge... så kunne et B&O da være meget fint at ha i stuen....
|
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 23:26
Nu var det jo ikke fordi, at f.eks. et X10 havde et fantastisk billede, tværtimod, så her kunne billedkvaliteten ikke rigtig retfærdiggøre eller opveje det grimme design mm. Sagen ser heldigvis ud til at være en anden med en G20 i sølv, som kvalitetsmæssigt skulle være i top, og med et ummidelbart fornuftigt design, sammenholdt med en bedre brugerflade og flere funktioner i forhold til forgængerne.
|
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 11:56
X serien er vel også Entry level og kan vel ikke forventes at være fantastisk?
Det er da G10 du skal sammenligne med? :)
|
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 17:02
Jeg sammenligner bare med det jeg havde før, hvilket var en X10:) G10 var nu heller ikke så fantastisk, så kunne lige så godt have sammenlignet med denne.
|
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 16:56
prisen taget i betragtning fejlede det vel ikke noget?
Nogle gange tror jeg folk glemmer netop dette...
|
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 18:02
Tja godt være X10 var billig, og bestemt et godt tv til prisen, men det ændrer ikke ved, at skærmen havde alt for mange fejl, hvilket jeg ikke kunne leve med. Folk har jo også valgt at hype den voldsomt, og gjort den meget bedre end den i virkeligheden var, måske derfor man i sidste ende bliver skuffet, for den har slet ikke kunnet leve op til det. G10 var egentlig heller ikke vildt imponerende. Jeg tror dog på, at G20 kan leve op til forventningerne, og ikke mindst al den positive omtale.
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 18:55
vasif
du skal nok blive glad for en g20. efter min mening den bedst de har lavet og vi har set. har stort set alle pan modeller. var heller ikke meget for en g10. Man kan så spørger selv hvorfor er tv ikke bedre i 2010. der er godt nok plads til forbedring, men billedekvalitet er bare ikke det producenter fokusere 100 procent på
|
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 23:30
xcardman skrev:
vasif
du skal nok blive glad for en g20. efter min mening den bedst de har lavet og vi har set. har stort set alle pan modeller. var heller ikke meget for en g10. Man kan så spørger selv hvorfor er tv ikke bedre i 2010. der er godt nok plads til forbedring, men billedekvalitet er bare ikke det producenter fokusere 100 procent på
|
For en gangs skyld er jeg enig med dig.
Uanset hvilken teknologi man taler om , er det skuffende, at man i år 2010 endnu ikke har udbedret de børnesygdomme, som førstegenerations tv led af.
Hvis skyld er det? Vores, forbrugernes! Vi finder os i alt muligt l*rt fra producenterne, og køber endda de samme mærker igen og igen. Vi lader dem slippe afsted med alt! Hvorfor?! Fordi vi har en eller anden underlig forkærlighed for et bestemt mærke eller en bestemt teknologi. Bare tag den nylige sag om Panasonic og det stigende (faldende) sortniveau. Det er da for langt ude! Alene af den grund ville jeg ikke købe Panasonic, da de klart viser, at de er ligeglade med kunderne. Og de slipper af sted med det, fordi kunderne finder sig i det! Helt ærligt, hvem gider finde sig i, at deres tv til 10K bliver dårligere og dårligere med tiden?! Mange folk, åbenbart...
Hvis der endelig er enkelt forbruger eller to, som vil have kvalitet for deres penge, uanset om varen koster 1K eller 20K, er de besværlige og irriterende. Hvorfor? Fordi flertallet af forbrugerne finder sig i at betale dyrt for en vare og ikke få det, de fortjener.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 00:06
PhDream skrev:
xcardman skrev:
vasif
|
For en gangs skyld er jeg enig med dig.
Uanset hvilken teknologi man taler om , er det skuffende, at man i år 2010 endnu ikke har udbedret de børnesygdomme, som førstegenerations tv led af.
Hvis skyld er det? Vores, forbrugernes! Vi finder os i alt muligt l*rt fra producenterne, og køber endda de samme mærker igen og igen. Vi lader dem slippe afsted med alt! Hvorfor?! Fordi vi har en eller anden underlig forkærlighed for et bestemt mærke eller en bestemt teknologi. Bare tag den nylige sag om Panasonic og det stigende (faldende) sortniveau. Det er da for langt ude! Alene af den grund ville jeg ikke købe Panasonic, da de klart viser, at de er ligeglade med kunderne. Og de slipper af sted med det, fordi kunderne finder sig i det! Helt ærligt, hvem gider finde sig i, at deres tv til 10K bliver dårligere og dårligere med tiden?! Mange folk, åbenbart...
Hvis der endelig er enkelt forbruger eller to, som vil have kvalitet for deres penge, uanset om varen koster 1K eller 20K, er de besværlige og irriterende. Hvorfor? Fordi flertallet af forbrugerne finder sig i at betale dyrt for en vare og ikke få det, de fortjener. | Jeg er meget enig med dig et langt stykke hen af vejen. Dog hører jeg ikke selv den gruppe der har en forkærlighed for et bestemt mærke eller en bestemt teknologi. Det er derfor jeg endnu ikke har en fladskærm. Når vi tager det stigende sortniveau, er det kun et problem når det stiger meget hurtigere end nødvendigt, og det har desværre været tilfældet på nogle af Panasonics tv, og JA, det ER da for dårligt at den slags sker. Det giver dog masser af penge i kassen for Panasonic, da de ved at mange Panasonic fans så gang på gang køber et nyt Panasonic hurtigere end de normalt ville gøre. Nu, hvor det er blevet testet og dermed opdaget, kan det dog også give konkurrenterne en masse ekstra kunder, og det var vidst ikke lige det Panasonic har ønsket.
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: splint
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 07:44
RIS
Mit 50G20 har periodisk støj i venstre højtaler. De lyder som en
elektrisk brummen, der følger lyden op og ned. Brummen forsvinder hvis jeg sætter
lyden til kun at spille i højre side. Det er kun tvet højtaler der har
problemet. Sender jeg lyden, via udgangene, over i mit anlæg er der ingen
støj. Støjen kommer både på DVB-C og HDMI.
Det forekommer cirka 2 gange om i døgnet, gerne efter tv’et har kørt mellem ½ - 1 time.
Jeg tror lidt jeg har fået en ”mandagsmodel”, er bare super træt af jeg
skal til at pille skærmen, jeg ellers er glad for, ned og fragte den over til forhandleren.
Frygter også lidt bare at blive spist af med ”det fejler intet” - nu
hvor fejlen er periodisk, og at det kræver en indsats af
forhandleren at ”finde” fejlen.
Har I evt. nogle gode råd til hvordan man får forhandler til at ”finde” periodiske fejl?
ROS
Udover denne ”mindre” ting, har jeg ellers kun ROS til tvet!
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 08:27
måske kan du forsøge at optage lyden med et kamera, som en form for dokumentation...
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 12:02
ja det var da en god ide....
|
Skrevet af: splint
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 12:26
Har prøvet med min telefon, men microfonen må være for dårlig - da lyden ikke kan høres.
Må lige prøve med mit digital kamera i stedet.
|
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 08:32
Vasif har du fået din skærm?
Den sorte er i restordre hos både nbradio og hifiklubben og de virker lidt usikre på hvornår de kommer hjem... hifiklubben sagde en måned =/
Sølv har de dog hos NBRadio så overvejer at springe på den... så kunne jeg muligvis få den allerede i dag :P
|
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 09:03
Jeg har endnu ikke fået min skærm, eller det vil sige, det har jeg, men det er den forkerte. Jeg har fået den sorte, selvom jeg bestilte sølv-udgaven. Det sjove er, at på kassen står der angivet TX-P42G20ES, og det samme gør sig gældende bag på fjernsynet, men det er stadigvæk den sorte. Jeg har snakket med forhandleren, som fortæller mig, at Panasonic har lavet en fejl, skide-irriterende, når man nu har glædet sig sådan.
Forhandleren vil nu sende mig en anden skærm, og vil sende en fragtmand ud for at hente den jeg har i forvejen, uden beregning, hvilket selvfølgelig også er og bær være almindelig praksis i sådan en situation, men stadigvæk fin service, hvilket trods alt er positivt.
Men problemet er så bare, at forhandlerens behandlingstid på det returnerede produkt er op til 10 dage. Herefter vil de sende skærmen, hvilket tager 3-5 dage, forudsat at de har varen på lager, så må jo nok påregne op til 14 dage, før jeg får min skærm.
|
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 11:53
Øv hvor trist!
Hvis det nu bare havde været en 50" så kunne jeg købe en sølv til dig og så kunne vi bytte :P
ARgh! kan ik finde ud af om jeg skal hoppe på den sølv og få det langt hurtigere...
|
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 14:53
Lige en update.
Den model jeg har fået, viser sig rent faktisk at være sølv-udgaven men er den så det? Nej, den er slet ikke i nærheden. Den er nærmere koksgrå, eller Titanium grey, men sølv er den altså ikke. Billederne er virkelig manipulerende, for her får man et helt andet indtryk af farven. Virkelig skuffende men også dumt jeg ikke fik set skærmen før køb. Skærmen er dog stadigvæk ganske flot.
Jeg regner dog med at beholde skærmen, for alternativer er der ikke mange af.
|
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 15:04
vasif skrev:
Lige en update.
Den model jeg har fået, viser sig rent faktisk at være sølv-udgaven men er den så det? Nej, den er slet ikke i nærheden. Den er nærmere koksgrå, eller Titanium grey, men sølv er den altså ikke. Billederne er virkelig manipulerende, for her får man et helt andet indtryk af farven. Virkelig skuffende men også dumt jeg ikke fik set skærmen før køb. Skærmen er dog stadigvæk ganske flot.
Jeg regner dog med at beholde skærmen, for alternativer er der ikke mange af. |
Mulighed for at tage billed af skærmen, hvor den ligner hvad du ser i stuen? Kunne da være sjovt at se.
|
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 16:53
Nu er skærmen sat op, dog ikke på væg. Med de rette lysforhold, kan skærmen godt betragtes som en anelse mere sølvfarvet, end det ummidelbart virkede til at være, men dog stadigvæk ikke helt som håbet eller forventet, eller som vist på diverse produktbilleder. Skærmen er dog alligevel ret flot, og farven er ret speciel.
Mit førstehåndsindtryk er blandet. Billedet via DVB-T og Boxer er middelmådigt, selv med THX-indstillingen. Jeg frygtede, men må vel nu bare konstatere, at den indbyggede tuner/scaler ikke er særlig god, som der desuden har været meget snak om. Heldigvis skal jeg have sat en HD satellit-receiver op snart, så må man håbe billedet bliver væsentligt bedre, eller bare lidt bedre. Det ser ud til, at jeg alligevel bliver nød til at gå en tur i kalibrerings-tøjet, før jeg bliver helt tilfreds.
HD er derimod bragende flot, intet mindre.
Menusystemet virker nu mere flydende, og fjernbetjeningen føles bedre.
Det var et meget kort indtryk af skærmen. Kan godt tage billeder, måske i løbet af weekenden.
Jeg kan heldigvis konstatere, at selvom varen er parallelimport, virker alt som det skal.
Edit: Kan også bare konstatere ud fra min egen erfaring og holdning, at kvaliteten på Boxers kanaler bare er ringe, uanset hvilket Tv du har. Derfor glæder jeg mig meget til jeg får sat min HD-Receiver op.
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 08:45
Jeg kan heldigvis konstatere, at selvom varen er parallelimport, virker alt som det skal.
Hvem sælger denne es model udover aut. forhandlere ? hvad koster de ?
------------- E.L.
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 09:03
E. Larsen skrev:
Hvem sælger denne es model udover aut. forhandlere ? hvad koster de ? |
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductSearch/?searchVar=g20&cid=&searchbtn.x=0&searchbtn.y=0 - http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductSearch/?searchVar=g20&cid=&searchbtn.x=0&searchbtn.y=0
Ifølge forhandleren skulle det være en parallelimporteret model fra Tyskland eller lignende, men der er både dansk manual, menu, og 100% kompatibilitet med de indbyggede tunere, ja faktisk fuldstændig identisk med en nordisk model.
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 09:15
har haft et 50" G20 stående i en uge nu.
Det er dog ikke mit, har købt det til et familie medlem som er i USA lige nu, og han ville gerne jeg sikrede at det hele fungerede, da han ikke lige regnede med den var kommet mens han var i USA.
Har selv haft en V10 som jeg ikke var ovenud imponeret over, mest pga blæserstør / Buzz og at jeg synes SD ikke var imponerende, og HD materiale lidt blødt. dog bevægelser og farver var SPOT on.. samt jeg godt kunne lide designet.
Mit indtryk (sammenligner med min projektor som altid bruges til film, og min billige B555 fordi jeg skulle have noget billigt til stuen efter den V10 da jeg venter på Backlit LED, har leget en del med BV7-55 og den dækker mine krav, så venter på der kommer en samsung/sony pendant til den)
Ros.
Bevægelser og farver stadig lækre. Optage funktionen er smart - ville dog ikke komme til at bruge den. Blæser løs eller ihvertfald intet blæserstøj fra denne unit HD er super lækkert, føler også den er lidt skarpere end V10´eren Synes der er en del mindre reflektioner end V10, dog flere end B555, men det er problemfrit. har meget sidelys. Panel Uniformiteten er perfekt, det er jo en plasma, men det er bare stadig lækkert
Ris
Designet er sindssygt grimt, han har købt den "blå version" må indrømme synes selv min gamle beater bag lærred (samsung M86) er pænere SD tuner - sammenlignet med en LCD B555 så virker den uskarp, og har oplevet noget der ligner lidt de gamle purple snakes i skyformationer, virkelig underligt. menu og måden man navigere på tuneren er heller ikke heldige, der er samsung f.eks. en del længere fremme. Sortniveau - det er godt, men det er ikke SORT SORT, regnede jeg egentlig med fra en plasma. nok også derfor jeg tænder lidt på backlit, sortniveau er ikke alt, men det får bare alt andet til at virke bedre, især når man er til lidt afdæmpede farver. Plasma Støj / Trafo brum - Den er slemmere end V10, NØJ den synger har haft fat i pana for ham, og de ville se på det, men bare for at få oprettet en sag, nu mens den var helt ny. for mig er det så slemt, at jeg endnu kun har kørt 30minutters kiggetider på tv´et har simpelthen ikke lysten til at se mere på den. hørbar selv ved rimlig lyd, giver man den gas med filmlyd med anlæg, så kan det måske maskeres.
Det var super lækkert at prøve G20´eren Synes faktisk på nogle områder at den var bedre end V10, men må indrømme designmæssigt, så ville jeg vælge en V10 over den til hver en tid, håber VT20 bliver et bedre alternativ.
Ikke et tv jeg ville slå klør i, det er simpelthen fordi jeg er overfølsom over for brummen / hylen, og eneste grund til jeg ikke tør plasma, føler stadig de har nogle ting som de klarer sig en del bedre end LCD med, og det er bevægelser og Farver. dog synes jeg forskellen bliver mindre og mindre.
Men det er en billig 50" i forhold til meget andet, og jeg er sikker på at får vi fikset de sidste ting, så bliver han super glad for det tv.
vil dog gerne den DVB-C tuner var bedre. kan være det er en setting eller noget fra min side der er gået galt. men var skuffet, V10 i mine øjne havde bedre SD kvalitet over tuneren.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 09:23
ja faktisk fuldstændig identisk med en nordisk model.
Jeg mener ikke at der er noget der hedder nordic model mere,
men e- model = europa med undtagelse af nogle få lande
------------- E.L.
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 09:51
Rasmusdc skrev:
har haft et 50" G20 stående i en uge nu.Det er dog ikke mit, har købt det til et familie medlem som er i USA lige nu, og han ville gerne jeg sikrede at det hele fungerede, da han ikke lige regnede med den var kommet mens han var i USA. Har selv haft en V10 som jeg ikke var ovenud imponeret over, mest pga blæserstør / Buzz og at jeg synes SD ikke var imponerende, og HD materiale lidt blødt. dog bevægelser og farver var SPOT on.. samt jeg godt kunne lide designet. Mit indtryk (sammenligner med min projektor som altid bruges til film, og min billige B555 fordi jeg skulle have noget billigt til stuen efter den V10 da jeg venter på Backlit LED, har leget en del med BV7-55 og den dækker mine krav, så venter på der kommer en samsung/sony pendant til den) Ros. Bevægelser og farver stadig lækre. Optage funktionen er smart - ville dog ikke komme til at bruge den. Blæser løs eller ihvertfald intet blæserstøj fra denne unit HD er super lækkert, føler også den er lidt skarpere end V10´eren Synes der er en del mindre reflektioner end V10, dog flere end B555, men det er problemfrit. har meget sidelys. Panel Uniformiteten er perfekt, det er jo en plasma, men det er bare stadig lækkert Ris Designet er sindssygt grimt, han har købt den "blå version" må indrømme synes selv min gamle beater bag lærred (samsung M86) er pænere SD tuner - sammenlignet med en LCD B555 så virker den uskarp, og har oplevet noget der ligner lidt de gamle purple snakes i skyformationer, virkelig underligt. menu og måden man navigere på tuneren er heller ikke heldige, der er samsung f.eks. en del længere fremme. Sortniveau - det er godt, men det er ikke SORT SORT, regnede jeg egentlig med fra en plasma. nok også derfor jeg tænder lidt på backlit, sortniveau er ikke alt, men det får bare alt andet til at virke bedre, især når man er til lidt afdæmpede farver. Plasma Støj / Trafo brum - Den er slemmere end V10, NØJ den synger har haft fat i pana for ham, og de ville se på det, men bare for at få oprettet en sag, nu mens den var helt ny. for mig er det så slemt, at jeg endnu kun har kørt 30minutters kiggetider på tv´et har simpelthen ikke lysten til at se mere på den. hørbar selv ved rimlig lyd, giver man den gas med filmlyd med anlæg, så kan det måske maskeres. Det var super lækkert at prøve G20´eren Synes faktisk på nogle områder at den var bedre end V10, men må indrømme designmæssigt, så ville jeg vælge en V10 over den til hver en tid, håber VT20 bliver et bedre alternativ. Ikke et tv jeg ville slå klør i, det er simpelthen fordi jeg er overfølsom over for brummen / hylen, og eneste grund til jeg ikke tør plasma, føler stadig de har nogle ting som de klarer sig en del bedre end LCD med, og det er bevægelser og Farver. dog synes jeg forskellen bliver mindre og mindre. Men det er en billig 50" i forhold til meget andet, og jeg er sikker på at får vi fikset de sidste ting, så bliver han super glad for det tv. vil dog gerne den DVB-C tuner var bedre. kan være det er en setting eller noget fra min side der er gået galt. men var skuffet, V10 i mine øjne havde bedre SD kvalitet over tuneren. |
Du skriver:
for mig er det så slemt, at jeg endnu kun har kørt 30minutters kiggetider på tv´et har simpelthen ikke lysten til at se mere
Du er jo ikke den første der klager over brummen, men en af mange, ja efterhånden ufattelig mange klager.
Jeg selv har haft tegnedrengen fremme flere gange, klar til at bestille... men er i tvivl om G20 overhovedet kan bruges med så mange støjklager ??
Og alle klager over c-tuneren, dur tuneren ikke?
Design: har ikke noget med om det er en god skærm ( jeg synes faktik slet ikke det er en ommer)
Hvad f. er der galt med denne serie G20 Pana ?
------------- E.L.
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 09:54
Jeg bemærker faktisk slet ikke til buzzing eller lignende, slet ikke i normal siddeafstand.
Bevægelser er bestemt et plus, og mere naturlige i sin måde at fremvise det på, i forhold til både X10 og W5500, men det er stadigvæk ikke helt perfekt.
Kontrasten er rigtig fornuftig efter min mening. Gengivelsen af sort, og ikke mindst Shadow-Detail virker væsentligt bedre end de øvrige tv jeg har haft, dvs. igen bedre end både X10 og W5500, hvoraf sidstnævnte havde store problemer med gengivelsen og skilningen af de mørke nuancer. Dog er vi ikke helt på Pioneer-niveau, men mindre kan nu også gøre det.
Den indbyggede DVB-T-Tuner yder ikke helt retfærdighed i forhold til skærmens reelle ydelse. Deinterlacingen er middelmådig, og billedet virker for blødt og mangler skarphed. Boxer-Tv er generelt også af ringe kvalitet, og selv på et Pioneer, kunne jeg ikke få det til at stå særlig godt, hjemme hos en ven. En HD-Receiver er en kærkommen mulighed for at få testet skærmen ordentligt. Det betyder, at lige pt er forskellen på SD og HD enorm, og det er lige før man ikke rigtig gider se Tv. Farvegengivelsen er igen eminemt på HD, og man kan vel kun være imponeret. Især ansigter, og specielt hudtoner gengives med en overbevisende detaljegrad og farverigdom, som både W5500, men især X10 slet ikke kommer i nærheden af, men der kan faktisk forekomme farvenuancer, som ikke gengives i samme detaljegrad som det bør, og på SD er det ret tydeligt, at der i nogle tilfælde, er farver som gengives i én masse, uden nogen form for adskillelse.
Farven på ES-Modellen er som nævnt faktisk overraskende pæn, selvom det ikke helt var som jeg havde forventet. Tv'et er gået på slankekur, hvilket er en kærkommen nyhed, for det virker nu langt mindre bombastisk end tidligere, men alligevel er det designmæssigt stadigvæk lidt bagud i forhold til konkurrenterne. Foden er dog grim og klodset, så op på væggen.
USB-Funktionen er endnu ikke benyttet, men spørgsmålet er hvor meget jeg kommer til at bruge det. Min kommende HD-Receiver har nemlig nøjagtig samme funktion.
Det skal dog siges, at jeg endnu ikke har kalibreret skærmen, hverken med kalibreringsdvd, eller kalibreringsudstyr,
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 10:00
E. Larsen skrev:
ja faktisk fuldstændig identisk med en nordisk model.
Jeg mener ikke at der er noget der hedder nordic model mere,
men e- model = europa med undtagelse af nogle få lande
|
Det lyder faktisk meget rigtigt:)
Men det er nu stadigvæk rart at vide, at der ikke er forskel, for man kan aldrig vide sig helt sikkert:)
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 10:00
Rasmusdc_ er der ikke noget med at feks kanalflytning på Samsung tuner er meget kluntet ? Muligt at sort ikke er "state of the art" på G20, men synes at shadowdetails og den "dybde" som "plasmasort" giver er noget bedre/mere realistisk end på de LED/LCD jeg har set . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 10:16
Du skriver:
for mig er det så slemt, at jeg endnu kun har kørt 30minutters kiggetider på tv´et har simpelthen ikke lysten til at se mere
Du er jo ikke den første der klager over brummen, men en af mange, ja efterhånden ufattelig mange klager.
Jeg selv har haft tegnedrengen fremme flere gange, klar til at bestille... men er i tvivl om G20 overhovedet kan bruges med så mange støjklager ??
Og alle klager over c-tuneren, dur tuneren ikke?
Design: har ikke noget med om det er en god skærm ( jeg synes faktik slet ikke det er en ommer)
Er der slet ikke nogle der har lyst til at svare ?
------------- E.L.
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 10:25
De indbyggede tunere og scaleren virker ikke til at være af nogen særlig kvalitet. Jeg mener faktisk ikke, at SD-kvaliteten er så meget bedre på G20, i forhold til X10. Det er jo lige før man kan have tendens til at tro, at tuneren faktisk er den samme eller måske bare nogenlunde den samme, måske med lidt tweaks hist og her, i de forskellige Pana-modeller, hvor det så er den generelle kvalitet af skærmen som lige hiver kvaliteten lidt op eller ned.
Brummen, summen, eller buzzing, kært barn har mange navne, mærker jeg intet til. Jeg er måske bare heldig med mit eksemplar, eller er det bare mig som ikke er så pernitten på lige præcis dette område.
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 10:38
Jeg er måske bare heldig med mit eksemplar
Her er jo problemet i en nødeskal...
være heldig ?
Det kan f. da ikke passe man skal være heldig hvis man smider 10-15 K på bordet...
c-tuneren ej jo vital for et godt signal, da man jo i princippet slår på, at man kan undvære en recorder (læs: usb-stik/optager)
Er det en billig pis-tuner man monterer i de billige modeller, er det her man har sparet for at holde en billig pris / salgsbar produkt ?
Er der ikke noget af en poente her, da det dyerre V20 har dobbelte tunere.
Er der ikke noget grundlæggende galt med G20 projektet ?
------------- E.L.
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 14:01
Var oppe og bestille mit G20 50" Sølv i går kl 16:00 og fik det leveret kl 19:30 fra NBradio :)
Bor så heller ikke ret langt væk!, men stadig god service!
SD/Tuner kvaliteten er som jeg havde forventet... analog er naturligvis grimt som det også var på mit PX70, DVB-T er OK syntes dog ikke det er helt så skarpt som på mit PX70 men om det skyldes at jeg er gået fra 42" til 50" det ved jeg ikke... DR HD Står dog rigtig godt!
Buzz hører jeg sjældent og slet ikke hvis jeg sidder 3-4 meter fra skærmen(uden lyd) men det siger helt klart mere end mit PX70(som kun kunne høres hvis jeg havde øret omme bag skærmen)
Det står godt nok stadig på fod... håber ikke buzz'en ændrer sig når det kommer op på væggen!
Overall er jeg meget tilfreds!
Vasif havde du ikke set den sølv inden du købte det? så kan jeg godt forstå du blev overrasket... jeg er dog utroligt glad for at det ikke ligner det på billederne.. for det er da godt nok grimt! :)
Hvis det lykkedes mig at få hængt det op nu her(er alene hjemme) så skal jeg nok prøve at ta et par billeder...
|
Skrevet af: Novatic
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 16:08
E. Larsen skrev:
Er der slet ikke nogle der har lyst til at svare ? |
Jeg er altså ikke en forbruger, der vægter design særlig højt (billedkvalitet er meget vigtigere for mig), men for pokker hvor er G20 tudegrim. Jeg mener, virkelig. Hvem i alverden kom på ideen, at lave den i den blå farve? Og grå?!! Hvad er der galt med sort og hvid?
Udover det lader buzzen altså til, at være et problem for mange forbrugere. Vil simpelthen ikke anbefale denne her skærm til andre folk, når risikoen er så stor.
Jeg mener ikke, at vi skal til at tage chancer og krydse fingre, når vi bestiller skærm. Det er ligesom med Sony W5500 i sin tid, som led af alvorlig backlight bleeding - det er bare ikke iorden.
Og at Panasonic så udover det også vælger at smide en skod c-tuner i, viser bare deres ligegyldighed overfor os forbrugere. Hvad /&#%# skal man så bruge deres optage funktion til, hvis forbrugeren alligevel skal købe en box, der har en harddisk?
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 16:37
Ghidora skrev:
Var oppe og bestille mit G20 50" Sølv i går kl 16:00 og fik det leveret kl 19:30 fra NBradio :)
Bor så heller ikke ret langt væk!, men stadig god service!
SD/Tuner kvaliteten er som jeg havde forventet... analog er naturligvis grimt som det også var på mit PX70, DVB-T er OK syntes dog ikke det er helt så skarpt som på mit PX70 men om det skyldes at jeg er gået fra 42" til 50" det ved jeg ikke... DR HD Står dog rigtig godt!
Buzz hører jeg sjældent og slet ikke hvis jeg sidder 3-4 meter fra skærmen(uden lyd) men det siger helt klart mere end mit PX70(som kun kunne høres hvis jeg havde øret omme bag skærmen)
Det står godt nok stadig på fod... håber ikke buzz'en ændrer sig når det kommer op på væggen!
Overall er jeg meget tilfreds!
Vasif havde du ikke set den sølv inden du købte det? så kan jeg godt forstå du blev overrasket... jeg er dog utroligt glad for at det ikke ligner det på billederne.. for det er da godt nok grimt! :)
Hvis det lykkedes mig at få hængt det op nu her(er alene hjemme) så skal jeg nok prøve at ta et par billeder... |
Nå så kunne du heller ikke vente længere:)
I min naivitet og desperation efter et godt slagtilbud på denne skærm, foretog jeg et impulskøb, og min tid for øjeblikket er knap, hvilket betød, at jeg ikke rigtig havde tid til at se skærmen før køb, hvilket jeg iøvrigt heller ikke havde held med, for de steder jeg trods alt var, havde de den ikke på lager.
Jeg er dog alligevel godt tilfreds med farven, som trods alt passer fint ind, men en sølv havde nu været bedre i forhold til mit rums interiør og farvevalg. Det er vel smag og behag, men ES modellen er bestemt pænere end den normale version. Skærmen virker qua den titanium-grå farve, udadtil lidt mere som High-end, hvilket er dejligt.
Det kunne være fedt med billeder, for at sammenligne lidt. Det virker til, at farven på rammen i fuldt dagslys skifter henimod sølv, hvorimod billedet vender lidt i dæmpet belysning, da farven på rammen henledes mere henimod den oprindelige farve, som er Titanium Grey, eller Koksgrå.
Jeg skal have hængt den op på væggen imorgen. Har lige været i Harald Nyborg og købt et beslag til 249 Kr. Jeg håber på, at kunne tage nogle billeder.
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 16:42
har aldrig hørt om dette en dårlig c-tuner
Panasonic så udover det også vælger at smide en skod c-tuner i den kan jo ikke være dårlig, når en c-tuner ikke ændre på et signal
det er dog ingen hemmelighed, panasonic aldrig har haft nogen god scalere i deres tv. det er nok her forklaringen skal findes Men der er masser af tv med dårlig scalere
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 17:39
Det med at den skulle være blå , Hmm , ja det kan jeg altså ikke se på min der hvor den står . Jeg synes tværtimod at den er flot neutral , men det er jo svært at diskutere smag . Jeg har ikke nogle problemer med summen/buzz , og det er hamrende ærgeligt hvis man får en der har det . Mht billedkvalitet , ja jeg synes ikke lige der er andre nuværende modeller der kan hamle op med den , og da slet ikke i det pris leje . Mht scaler eller tuner , tja , jeg synes at billedet bliver bedre via min externe box , når output er sat til 720p på denne . Via min box synes jeg også billedet er bedre , end hvis jeg bruger tuneren i min Panasonic recorder , output 1080p. Men da 95% af de film jeg ser er Blu-ray er der jo ikke noget problem...Lige en ting , hvis jeg sætter min box til at outputte i 576i , er billedet identisk med tv tuneren...Alt i alt er jeg super tilfreds med skærmen , og jeg synes selvfølgelig ikke at man skal acceptere summen....Det der trækker ned , set fra Panasonic`s side , må være at der er så stor forskel på summen , de samme modeller imellem....
MVH
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 18:28
Hej
Hop.G
Du skriver:
jeg synes at billedet bliver bedre via min externe box , når output er sat til 720p på denne . Via min box synes jeg også billedet er bedre , end hvis jeg bruger tuneren i min Panasonic recorder , output 1080p
Hertil:
G20 er slået stort op på at man nu kan undvære en recorder /optager m.m.
fordi man via USB kan optage udsendelser.
Men man får et dårligere billede uden recdorder m.m.
Efter min mening noget gas, en recorder eller box er nødvendig,
hvis med arbejder i SD via kabel-tv m.m.
Ja, det er under al kritik at nogle må påregne at have købt
en støjsender
Jeg har set 2 kalibredere G20 uden støj og med helt perfekte billeder,
men forhandlerne ville ikke sælge de udstillede skærme ?
------------- E.L.
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 18:43
Det er altså ikke let , jeg modtager mit signal fra comx , men der er stor forskel på signal kvaliteten på de forskellige udsendelser og tv stationer . Når man fex ser TV2 nyhederne fra studiet , ja så er det slet ikke lige så godt som DR . Men ( nogen gange ) når de så sender ude fra byen er det betydeligt bedre , så meget er altså afhængig af kameraèrne . Og enkelte tyske kanaler ( som man aldrig ser ) , ja de står vildt godt . ....
MVH
|
|