Print side | Luk vindue

Hjælp mit tv blinker ?? Pioneer 508XD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78052
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 05:29

Emne: Hjælp mit tv blinker ?? Pioneer 508XD
Skrevet af: NicolauSchmidt
Emne: Hjælp mit tv blinker ?? Pioneer 508XD
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 01:15
Hej alle.

Jeg har et kæmpe problem !

Jeg har sat min pc til min pioneer 508XD, og når jeg så ser en dvd film fra pc'en over på tv'et, så blinker skærmen når der er noget hurtig bevægelse med meget lys farve.

Eks. når der skydes i filmen robocop, så blinker skærmen. det samme sker når billedet ligesom "kører hen over skærmen".. altså når kameraet panorerer ... Ja nok den bedste måde at forklare det på.

kører med max opløsning fra pc til tv, som pio kan klare. 1360*768

Håber nogen herinde kan hjælpe med et svar på hvad jeg kan gører for at fixe problemet. Confused

Svar:
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 12:07
ingen der har et bud på hvorfor den skaber sig ??

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 15:38
Hvad mener du med "blinker"? I hvor høj omfang?

Jeg var nede og kigge på plasma i dag (næsten et år siden jeg havde plasma), for at se hvad der sker. Jeg lagde mærke til flimmer på hver eneste af de skærme jeg kiggede på. Minder lidt om de gamle 50Hz tv. Det værste er, at der var flimmer i forskellige dele af skærmen, så mine øjne flakkede fra det ene hjørne af skærmen til det andet.

Pludselig kom jeg i tanke om, hvorfor jeg valgte plasma fra. LOL

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 15:55
jeg har fundet ud af hvad der var galt nu.

Havde som sagt sat en bærbar pc til min skærm. Prøvede både via vga kabel og hdmi. Men lige meget hjalp det.

Jeg satte ps3'eren til og bum, så var problemet ikke til stede længere.

Det var grafikkortet i min bærbare, som simpelthen ikke var kraftigt nok til at trække en 50" plasma.

Uanset om der er hdmi-porten i pc'en er det altså noget man skal være opmærksom på.

OGSÅ ved alm. dvd-afspilning. Jeg havde nemlig i baghovedet, at der self. er problemer med at afspille mkv uden tilstrækkelig gpu og cpu kræfter. Smile

Men there you have it. problem solved. Wink

Og jeg ved nu godt hvornår jeg tidligere og nu igen har valgt pioneer 508xd. og så til 7300kr. ! JA TAK Smile

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 15:56
BTW, Tak for tanken "PhDream" Wink

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Jeg var nede og kigge på plasma i dag (næsten et år siden jeg havde plasma), for at se hvad der sker. Jeg lagde mærke til flimmer på hver eneste af de skærme jeg kiggede på. Minder lidt om de gamle 50Hz tv. Det værste er, at der var flimmer i forskellige dele af skærmen, så mine øjne flakkede fra det ene hjørne af skærmen til det andet.

LOL   Clap   LOL

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

LOL   Clap   LOL
Man må vel bøje sig i støvet over at teknologien ikke er velegnet til ALLETongue

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 17:28
Når PhDream får et 3D tv så bliver det til 5D
hvis ens øjne flakker så meget
LOL

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 17:28
Det er jo som med det meste andet her i livet. Smag og behag Smile

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af NicolauSchmidt NicolauSchmidt skrev:

Det er jo som med det meste andet her i livet. Smag og behag Smile
det har du helt ret i
men du burde takke PhDream for et godt indlæg og en stor hjælpCry

håber du er tilfreds med dit tv, som jeg mener jeg anbefalede til dig

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 17:32

BTW, Tak for tanken "PhDream" Wink

Det har jeg skam også gjort Smile

Kæmpe god griner den med 5D. gad vide hvornår det kommer på markedet LOL

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 17:36
og jeg er helt klart glad for min "nye" skærm. Smile

Har jo så også haft samme model før, og jeg må sige at den stadig ikke skuffer Wink

Så er klart glad for min forholdsvist begrænsede investering.

Synes det var rart lige at vende den med nogle af Jer herinde, hvilken skærm ud af de 3-4 jeg skrev, som var bedst. Jeg havde jo kun selv set pioneer'en Smile

men tak for hjælpen Xcardman. hvis jeg har glemt dig Tongue

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 21:10

Jeg må bare sige: KONTAKT EN ØJENLÆGE, FOR DEN ER DA HELT GAL INDE BAG HORNHINDEN!! Dead

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 21:27
hehe Big smileLOL

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 21:41
Fed tråd... LOL

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 22:23
Det er et faktum, at nogle mennesker kan se plasma-flimmer, fosfor-slør, osv., mens andre ikke kan.

Bare trist at nogles øjne er så dårlige, at de ikke kan se fejl og mangler på et tv. Eller også går de bare rundt med skyklapper. EDIT: eller også er det alderen, der trykker på de forkerte steder. 

I øvrigt er det meget sjovt hvordan plasma-folk kan fare op, igen og igen og igen... så snart teknologien kritiseres. Voks dog op, tør øjnene, spis en kiks, få et liv, whatever...

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 22:28

Det er et faktum, at nogle mennesker kan se plasma-flimmer, fosfor-slør, osv., mens andre ikke kan.

Bare trist at nogles øjne er så dårlige, at de ikke kan se fejl og mangler på et tv. Eller også går de bare rundt med skyklapper. EDIT: eller også er det alderen, der trykker på de forkerte steder. 

I øvrigt er det meget sjovt hvordan plasma-folk kan fare op, igen og igen og igen... så snart teknologien kritiseres. Voks dog op, tør øjnene, spis en kiks, få et liv, whatever...
Jamen, jeg medgiver, at der kan være øjne der er mere sensible for ditten og datten. Og os der så ikke kan se ditten og datten, vi har dårlige øjne - yes yes. Morskaben vil ingen ende tageLOL 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 22:30
Jeg så en KRP-600A i dag, og jeg må sige at jeg ALDRIG har set noget lignende ifht. billedkvalitet, design osv. Ja, og det var jo heller ikke en lille skærm.Wink

Damn den stod virkeligt godt.. hånden var HELT nede i lommen, for at lede efter hvad der er tilbage af spareskillingerne... Tongue 

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 22:39

Jeg så en KRP-600A i dag, og jeg må sige at jeg ALDRIG har set noget lignende ifht. billedkvalitet, design osv. Ja, og det var jo heller ikke en lille skærm.Wink

Damn den stod virkeligt godt.. hånden var HELT nede i lommen, for at lede efter hvad der er tilbage af spareskillingerne... Tongue 

Nu er der jo rent faktisk ikke lavet et TV, som performer et bedre billede end Pios KURO serie .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 22:45

der er bare lige en ting du har glemt
hvor mange af os skriver det samme 100 gange og kun en i plasma tråd
kommer med et indlæg og gøre grin med hans nye skærm.

men du kan ikke forstå vi fare op. Confused

har du nogen sinde set pioneer 508?
den kan du alt ikke sammenligne med en pan px80 x10 eller en samsung plasma skærm model 550
eller hvad du har set.

Men alle kan tåle backlight bleedingConfused

men du forstå vil stadig ikke hvorfor

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 22:49
xcardman@ Jeg har selv haft en skærm ligesom JA's. Og jeg kan godt forstå at han er glad for den. Min nuværende 508XD KURO når den kun til sokkeholderne i performance.

advarsel: Der kan forekomme sarkasme i indlægget ovenover

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

xcardman@ Jeg har selv haft en skærm ligesom JA's. Og jeg kan godt forstå at han er glad for den. Min nuværende 508XD KURO når den kun til sokkeholderne i performance.

advarsel: Der kan forekomme sarkasme i indlægget ovenover
synes da det er fint Ja og Phdream er fint tilfreds med deres skærme. Men de har bare ikke forstået os med plasma er hammer ligeglad med om der sidder et plasma panel i vores tv.
men hvilket tv giver den bedste billedekvalitet og ja det er stadig et pioneer med et plasma panel i.
så er den ikke meget længere. 

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 23:24
Der var bl.a. en Pio PDP-6090H, Pana 50V10, 46G15, osv. Ingen af dem er i budget-klassen. Alle havde en eller form for flimmer, uanset om kilden var DVB-T, sat, BD...

Jeg køber et tv for at se på billedmaterialet, ikke flimmer. Men hey, hvis man vil give 30K for at se på flimmer, er man velkommen.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 23:30

Der var bl.a. en Pio PDP-6090H, Pana 50V10, 46G15, osv. Ingen af dem er i budget-klassen. Alle havde en eller form for flimmer, uanset om kilden var DVB-T, sat, BD...

Jeg køber et tv for at se på billedmaterialet, ikke flimmer. Men hey, hvis man vil give 30K for at se på flimmer, er man velkommen.
det hedder vil også en flimmer kasse LOL

men jeg køber alså et tv for at se en udsendelse som den er lavet.
derfor er min krp model reference model stadig.

Skrevet den: 24-Marts-2010 kl. 23:56

Må man spørge hvor du så de pågældende modeller ? Smile

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 00:15

Pana modellerne i Fona, Pio og Samsung i Expert, noget forskelligt i HFK og Elgiganten.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 00:18

Pana modellerne i Fona, Pio og Samsung i Expert, noget forskelligt i HFK og Elgiganten.

Dead LOL LOL LOL LOL LOL

Intet under, at det flimrede for dine øjne...

M.v.h.

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Dead LOL LOL LOL LOL LOL

M.v.h.

Hvorfor?

Har du en eller anden lam, udslidt "forklaring" om, at de alle var dårligt indstillede? Det var de ikke. Jeg fik sælgerne til at sætte skærmene til film/movie/cinema/pure mode.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 00:47
Det har vist været en lang dag LOL
Kan du fortælle hvilken butik du så Pioneers 6090 ?

-------------

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 01:53
Jeg skifter direkte fra CRT tv til Plasma tv. Det må være fordi jeg ikke kan SE god billedkvalitet!

Hjælp. Jeg trænger til briller...Cry

-------------

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 02:29

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Hvorfor?

Har du en eller anden lam, udslidt "forklaring" om, at de alle var dårligt indstillede? Det var de ikke. Jeg fik sælgerne til at sætte skærmene til film/movie/cinema/pure mode.

Nu er den helleige grav ikke velbevaret, blot fordi man skifter over til dén indstilling. Der skal stadig pilles yderligere ved indstillingerne, for at få et mere korrekt billede.

M.v.h.

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 07:06
Phdream

Hvor har du set en skærm i pure mode.
har aldrig set en krp modeller i nogen af de butikker

men kan du så forklar mig hvis du siger en pio har en masse fosfor slør og flimmer
hvorfor du er stort set er den eneste som skriver om det.
jeg kunne aldrig drømme om at skrive, jeg har set en skærm i en butik
derefter lave en bedømmelse af den.
tak har prøvet og købe en skærm efter et kig i en butik. det er første og sidste gang

fair nok du ikke kan lide plasma tv, for jeg kan heller ikke lide lcd. slet ikke som et primære tv. 
forskellen for mig er bare at alle dem som laver lcd tv, fylder dem med motion systemer og laver deres egen form for billedekvalitet. så på nogen skærme er det så slemt at tv avisen ligner tegnefilm

tro mig når Otto fra AV-Precision kommer med hans lcd model.
så kommer der en lcd model, som de skulle være bygget for længe siden.
det bliver et meget mere korrekt billede.
men dem som kan lide et "fona" billede. de bliver rigtig skuffede.

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 09:16

Nu ved jeg ikke om du nogensinde selv har haft et plasma TV, derhjemme, der kører 100hz. For ja, hvis du står i en butik med 20 TV, så vil plasma give noget flimmer, fordi du ser en masse paneler ud af øjenkrogen, som du ikke fokuserer på etc., og de kører muligvis endda med forskellig frekvens, hvilket ikke gør det bedre. Men hvis du ser på ET ENKELT tv, så er det kun, hvis der er et meget lyst billede du kan ane lidt flimmer, eller hvis du kigger ud i rummet på noget andet og ser TV'et ud af øjenkrogen, der kan de lyse områder i billedet godt flimre. Men jeg ser det ikke som noget problem - jeg har det med at kigge på skærmen når jeg ser TV/film Wink

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 11:16

Jeg ville godt høre hvor du havde fået demonstreret Pioneer 6090 ? Hvilken butik ?

-------------

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 12:38
Fint fint, plasma er det bedste i verden, den hellige gral, bla. bla., og ingen må kritisere den.

Hvis tumperne så kunne tænke med hovedet i stedet for røven, ville de se, at jeg aldrig har kritiseret eller anfægtet plasma-skærmes billedkvalitet. Jeg kritiserer alle de andre mangler, som plasma lider af: flimmer, fosfor-slør, buzz, osv. At folk har selvværdsproblemer, læsevanskeligheder, og andre mindreværdskomplekser, hvilket gør dem meget følsomme over for kritik, kan jeg ikke gøre for.

Jeg ville bringe lidt balance i regnskabet, være et modsvar til plasma-rygklapperne, men gider ikke spilde mere tid. Man skal åbenbart være en tåbe, for at kunne mænge sig med tåber, og dét gider jeg ikke, for jeg har bedre ting at lave.

God fornøjelse med at klappe hinandens rygge og nikke jeres hoveder af i anerkendelse over plasmas "fortræffeligheder".

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 12:45
Intet er perfekt - hverken LCD, plasma eller OLED. De har hver deres styrker og svagheder.
Personligt synes jeg at LCD teknologiens ulemper ødelægger billedet mere, end plasma teknologiens ulemper. Det er selvfølgelig noget hver enkelt skal op med sig selv.

Desuden så summer LCD-skærme også i stor stil. Wink

M.v.h.

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 12:52

Fint fint, plasma er det bedste i verden, den hellige gral, bla. bla., og ingen må kritisere den.

Hvis tumperne så kunne tænke med hovedet i stedet for røven, ville de se, at jeg aldrig har kritiseret eller anfægtet plasma-skærmes billedkvalitet. Jeg kritiserer alle de andre mangler, som plasma lider af: flimmer, fosfor-slør, buzz, osv. At folk har selvværdsproblemer, læsevanskeligheder, og andre mindreværdskomplekser, hvilket gør dem meget følsomme over for kritik, kan jeg ikke gøre for.

Jeg ville bringe lidt balance i regnskabet, være et modsvar til plasma-rygklapperne, men gider ikke spilde mere tid. Man skal åbenbart være en tåbe, for at kunne mænge sig med tåber, og dét gider jeg ikke, for jeg har bedre ting at lave.

God fornøjelse med at klappe hinandens rygge og nikke jeres hoveder af i anerkendelse over plasmas "fortræffeligheder".
Nu spørger jeg for 3. gang Tongue   Hvor fik du demonstreret det Pioneer 6090 ?Smile

-------------

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 12:53
Så, nu skal du ikke begynde at sætte spørgsmålstegn ved PhDreams udsagn - det er jo kun fordi du er plasmafanatiker/fanboy. LOL

M.v.h.

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 12:58
utroligt hvem har sagt plasma er perfekt.
ingen på dette forum
men der er kun et alternativ i øjeblikket og det er lcd.
hvis lcd havde givet et bedre billede i 50 tommer eller over
Så havde alle nok købt lcd. 

man skal altid være åben for noget bedre. Jeg kan bare ikke se det, når vi snakker om en skærm på 50 tommer eller mere.

det er lidt lige som en der er holdt med at ryge.
de bliver hurtigere fanatiker mod dem som  ryger.
alså fra plasma til lcdWink

PhDream skrev
Jeg ville bringe lidt balance i regnskabet

fair nok, men kan stadig ikke se noget alternativ i 50 tommer og over.
håber det kommer en dag

Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 13:11

jeg har fundet ud af hvad der var galt nu.

Havde som sagt sat en bærbar pc til min skærm. Prøvede både via vga kabel og hdmi. Men lige meget hjalp det.

Jeg satte ps3'eren til og bum, så var problemet ikke til stede længere.

Det var grafikkortet i min bærbare, som simpelthen ikke var kraftigt nok til at trække en 50" plasma.

Uanset om der er hdmi-porten i pc'en er det altså noget man skal være opmærksom på.

OGSÅ ved alm. dvd-afspilning. Jeg havde nemlig i baghovedet, at der self. er problemer med at afspille mkv uden tilstrækkelig gpu og cpu kræfter. Smile

Men there you have it. problem solved. Wink

Og jeg ved nu godt hvornår jeg tidligere og nu igen har valgt pioneer 508xd. og så til 7300kr. ! JA TAK Smile
For lige at kommentere det du skriver her, så tror jeg dit problem har været forkert indstillet refresh-rate på grafikkort til dit plasma. Hvis det f.eks. var indstillet på 60 hz og dit materiale var f.eks. 25 hz, så har det helt sikkert medført den blinken du skriver om.

-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 13:26
Ret underholdende tråd LOL

Jeg er sådan set ligeglad med teknologi, bare at billedet er KORREKT OG UDEN FLIMMER!!!

Det er det så på mit Pio 508XD. Og sandelig også på mit nyindkøbte Philips 24" LCD monitor Tongue

Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ret underholdende tråd LOL

Korrektion!!! SINDSYGT underholdende tråd LOL Mangler bare et kreativt indspark fra JA også...og min dag er reddet Clap

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 14:29
JA og PhDream er altid en go griner værd LOL

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 15:39
Jeg afventer stadig svar på hvor man kan købe/få demonstreret et Pioneer 6090? Jeg har en bekendt der er meget interesseret og gerne vil vide hvor det befinder sig.

-------------

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 15:47

Jeg afventer stadig svar på hvor man kan købe/få demonstreret et Pioneer 6090? Jeg har en bekendt der er meget interesseret og gerne vil vide hvor det befinder sig.
Han leder vel stadig LOL

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 15:47

han kan jo have set den tidligere.
men i pure modeConfused

Skrevet af: ZuluKongen
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 15:56
Jeg fatter ikke helt i gidder blive ved, seriøst der er ikke en skid der kan gøres, folk køber alt for ofte tv baseret på teknologi og specifikationer frem for kvalliteten af det billede der vises på skærmen, sådan er det bare.
Den lille mængde der vil ofre sig og tage den tid det tager at lave forarbejdet høre til de sjældne desværre.
Plasma vs lcd.. tjaa Jeg mener man har ret til at vælge hvad man vil, er bare lidt trættende med den evige kamp mellem hvad er bedst. Det ender oftest med en hed kamp om min er bedere end din, der er jo ingen der vil tabe ansigt og derved have truffet det forkerte valg i køb af tv...

Jeg ligestiller lcd. vs plasma. kampen lidt med rød er pænere end gul.. jo jo.. gul er pænest den er nemmere at se i mørke.. jamen rød skære ikke så meget i øjnene i stærk sollys... bøøhh, det vil ingen ende tage vel ?

Det største problem er faktisk det jeg starte med, ingen vil tage sig tid til at sætte sig ordentlig ind i tingene og får derfor alt for ofte valgt den 14 åriges elgigant sælger bedste profit apperart der både er 200hz og full hd.... det er også ofte de personer der får hængende underkæbe når de ser mit kalibreret kuro tv og så enda en teknoligi de lige har fået frarådet... Derved ikke fordi jeg mener plasma er bedere blot at en kalibreing er så meget mere værd end specifikationer.

Skyum hvis du vil se et 6090 kan du prøve expert varde, de har indtil fornyligt haft et hængende.
Vh. zk.

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 16:07
Jeg ser mest film på projektor, så er sådan set også ligeglad.

Men når en eller to bruger bliver med et nævne to eller tre fejl på en type skærm.
men aldrig kunne drømme om at nævne nogen fejl på ens eget.

men vil gerne have en balance i tingene.
så må man også forvente en modreaktion

Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 16:18

Jeg ved hvor der hænger et med markant burn-inSmile

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Ja men jeg vil gerne se et Pioneer med markant burn-inn, Tongue

-------------

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 16:43
Jeg kan ikke SE god billedkvalitet. Jeg kan heller ikke SE dårlig billedkvalitet.

Hjælp, jeg er BLIND! Cry

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 17:08
Man kan ikke få burn in på pioneer og selv retention er næsten umuligt. pt på det her forum har jeg ikke set en eneste person nævne retention eller burn in på deres kuro skærm. Min pioneer er blevet mishandlet hvad angår samme kanal, stået i flere timer på tekstv mv. ikke engang retention har jeg set.
Ser i alle tv på under en meters afstand siden i bekymre jer om flimmer, Flimmeren forsvinder på alle plasmaer hvis du kommer hen på en alm afstand af 3meter.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg ser mest film på projektor, så er sådan set også ligeglad.

Men når en eller to bruger bliver med et nævne to eller tre fejl på en type skærm.
men aldrig kunne drømme om at nævne nogen fejl på ens eget.

men vil gerne have en balance i tingene.
så må man også forvente en modreaktion

Enig i meget af hvad du skriver, det er i min verden altid bedst at fremhæve sine forcer og undlade at fremhæve det ved at nedgøre andres, eller på bekostning af andre. Det gælder sådan set med rigtigt mange ting.
Du ville nok som jeg undersøge forcer samt ulemper ved div teknologier, derefter vælge den der passer dig efterfølgende, om man så prioitere strømforbrug, dlna, tunere, eller omgivelser/miljø højest er fløjtende ligegyldigt bare det passer dig bedst.

Det der tiltalte mig i 2007 da jeg købte mit tv var billede kvalitet og mulighederne som pioneer tilbyder med kalibrering (efter besøg af Otto) der gjorde udslaget for mig.  

Jeg kan da sagtens forstå irritationen over f.eks at skulle høre på problemer med burn in hvis man nu som jeg aldrig har oplevet det og bliver ved med at få af vide at man skal købe lcd pga. det... Ja voldsomt træls da det for det første ikke er korrekt, men hvis det var jo kun var en lille del af de faktore der havde været grundlag for netop mit valg.

Men come on hvis man vil ofre 30 min. på et tv forum kan man så let som ingenting finde de grundlæggende fordele og ulemper ved div. tv teknologier, så igen hvorfor blive ved med den uendelige kamp om hvad er bedst ? Den kan ikke afgøres andet end individuel efter personens egne præferencer og behov vel ?
vh. zk

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:17
Jeg savner stadig svar på hvor man kan se et Pioneer 6090.

-------------

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:20
Kan give et godt eksempel, hvis en bruger søger hjælp til valg af nyt tv og vil have et med mat overflade (lcd) og det var hans største krav til tvet ville det da være tåbeligt at fortælle han om 1 eller 10 eller 100 gode plasma skærme.

Hvis han så efterfølgende gerne vil have et godt kalibrerings tv med meget korrekt billed indstilling, så ville flere sikkert forslå plasma igen, og nu begynde at spørge indtil hvad den smule genskin betyder når han nu ligger så stor vægt på andre ting som plasma plejer at være gode til?

Det viser sig så at mandens kone er så ufattelig grim at han ikke kan holde ud at kigge på hendes spejl billede i den skærm uanset hvor meget genskin der ville være, og så er mandens personlig præference lige pludselig alt afgørende for hans valg. Og et serdeles godt grundlag for at fravælge plasma.
vh. zk

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:25
EEhh Skyum nu ved jeg ikke hvor i landet du bor men har da 2 venner der har et hvis du gerne vil se et ??

Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:27
Atter en tråd der starter med et spørgsmål, og forvandler sig til den gode lcd vs. plasma-krig. Det er jo ofte de samme personer der skyder plasma helt ned, og så ligger den lige til højrebenet - men de første 4 sider var nu god underholdning

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

EEhh Skyum nu ved jeg ikke hvor i landet du bor men har da 2 venner der har et hvis du gerne vil se et ??
Ja tak,men det jeg søger er en fysisk butik der har et hængende som man kan få demonstreret, for så efterfølgende at købeWink, men det er tilsyneladende meget nemt at huske alle de dårlige plasma-tv, men straks sværere at huske hvor man så dem....Confused

-------------

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:44

Ja tak,men det jeg søger er en fysisk butik der har et hængende som man kan få demonstreret, for så efterfølgende at købeWink, men det er tilsyneladende meget nemt at huske alle de dårlige plasma-tv, men straks sværere at huske hvor man så dem....Confused

aahh du er kommet til samme konklusion som jeg, 50" er mindst 10 for lidt Wink

Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:45

aahh du er kommet til samme konklusion som jeg, 50" er mindst 10 for lidt Wink
Næ, jeg ser faktisk mest film på min projektor på 120", men jeg har en bekendt som er meget interesseret HVIS det er en fysisk butik.

-------------

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 08:24

Det hænger på min arbejdsplads hvor der ikke er offentlig adgang.

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Jeg kan ikke SE god billedkvalitet. Jeg kan heller ikke SE dårlig billedkvalitet.

Hjælp, jeg er BLIND! Cry
Det tror jeg altså ikke. Hej tror nærmere at du er Erasmus i en Holberg komedie.Big smile

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Man kan ikke få burn in på pioneer og selv retention er næsten umuligt. pt på det her forum har jeg ikke set en eneste person nævne retention eller burn in på deres kuro skærm. Min pioneer er blevet mishandlet hvad angår samme kanal, stået i flere timer på tekstv mv. ikke engang retention har jeg set.
Ser i alle tv på under en meters afstand siden i bekymre jer om flimmer, Flimmeren forsvinder på alle plasmaer hvis du kommer hen på en alm afstand af 3meter.
Du taler imod bedre viden. Jeg har intet mod plasma eller Pioneer, men det er et faktum at dette tv har burn-in. Punktum.

At du har mishandlet dit tv ved jeg godt, da jeg har set det en del gange i Fona i Køge og håber for dig at det står noget bedre end den "ekspert" indstilling I havde givet det i forretningen. Magen til dårlig indstilling har jeg ikke set andre steder.

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 09:09
Nu kan et pioneer få burn in.
det har vil ikke burn in, det har jeg ikke set i specWink

men hvis man kører med 6-7000 omdrejninger i min stort set hele altid. Ja så holder en bilmotor ikke længe. Hvis man sætte en pioneer på dynamisk mode og sætter den til pc.
så får man måske burn in.
en krp model i pure eller i bio mode som de skal og ikke bruger den som pc monitor.
som den i øvrigt heller ikke er god til, når vi snakker om alt andet end film og tv 
så kan jeg alså ikke hvordan man skulle få burn in.

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 10:22

Det var vel nok ærgeligtLOL
Out of topic :     Jeg fangede en 60 kg. laks nede i Peblinge-søen forleden dag Tongue, desværre slap den væk inden jeg fik fotograferet denEmbarrassed

-------------

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nu kan et pioneer få burn in.
det har vil ikke burn in, det har jeg ikke set i specWink

men hvis man kører med 6-7000 omdrejninger i min stort set hele altid. Ja så holder en bilmotor ikke længe. Hvis man sætte en pioneer på dynamisk mode og sætter den til pc.
så får man måske burn in.
en krp model i pure eller i bio mode som de skal og ikke bruger den som pc monitor.
som den i øvrigt heller ikke er god til, når vi snakker om alt andet end film og tv 
så kan jeg alså ikke hvordan man skulle få burn in.
Læs og forstå Xcardman. Jeg skriver tydeligt at DETTE tv har burn in ikke at Pioneer generelt har burn in.

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 10:44

Out of topic :     Jeg fangede en 60 kg. laks nede i Peblinge-søen forleden dag Tongue, desværre slap den væk inden jeg fik fotograferet denEmbarrassed
Det her siger vist mere om din troværdighed end min.

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 10:45

.

Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 11:25
Der må da være mulighed for at ta et billede af Pio'en på din arbejdsplads...?

JEG gad godt et lækkert plasma, men med mine lyse stuer går det ikke..

-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 11:48

Og laksen tog ikke et billede af digTongueLOL

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 12:20

Ja det kan du da godt mene men det er jo nemt at komme med eksempler der ikke kan dokumenteres,ikke dermed sagt at det ikke er rigtigt, men vi er jo lige blevet præsenteret for en maratonmand der har fået en grundig gennemgang af adskillige tv, justeret, ja nærmest kalibreret og analyseret i forskellige modes, i mange forskellige butikker, hvoraf han ikke kan huske den konkrete Pioneer-forhandler, alt sammen på ganske få timer.....   Godt gået mister maratonWink
Måske flimmeret for øjnene skyldes det høre aktivitetsniveau ?   Tongue

-------------

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 13:32
Ah c'mon - godt nok er Pioneer fede men selvfølgelig kan de få burn-in - ligesom CRT og LCD kan, hvis de fx står og viser det samme billede af et S-togs-net eller hvad det måtte være i månedsvis Smile

Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:23

Ja det kan du da godt mene men det er jo nemt at komme med eksempler der ikke kan dokumenteres,ikke dermed sagt at det ikke er rigtigt, men vi er jo lige blevet præsenteret for en maratonmand der har fået en grundig gennemgang af adskillige tv, justeret, ja nærmest kalibreret og analyseret i forskellige modes, i mange forskellige butikker, hvoraf han ikke kan huske den konkrete Pioneer-forhandler, alt sammen på ganske få timer.....   Godt gået mister maratonWink
Måske flimmeret for øjnene skyldes det høre aktivitetsniveau ?   Tongue

Hvorfor skulle jeg gøre dig en tjeneste, ved at fortælle dig hvilken butik jeg så Pioneer'en i? Især med tanke på dine dumsmarte kommentarer som den markerede...

Danmark er et lille land. Du kan selv finde svaret ved at søge på nettet og ringe til forhandlere.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:57
Haha, det her er jo ved at udvikle sig til en farce

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 17:59