Print side | Luk vindue

Tapeconnection genåbnet, nu med Otto!!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78139
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 13:50


Emne: Tapeconnection genåbnet, nu med Otto!!
Skrevet af: HomeTheater
Emne: Tapeconnection genåbnet, nu med Otto!!
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:10
Tapeconnection skulle være genåbnet igår d. 24. marts, og Otto skulle være med på en deltidsstilling.

Det bliver spændende og se om der kommer nogle nye tiltag.Clap


-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra



Svar:
Skrevet af: katbird
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 23:14
Med 2 ansatte some ejere , og Otto som deltidsansat
http://groups.google.dk/group/dk.teknik.tv+video/browse_thread/thread/f6c53d182dee1a30?hl=da# - http://groups.google.dk/group/dk.teknik.tv+video/browse_thread/thread/f6c53d182dee1a30?hl=da#


Skrevet af: mureren
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 01:04
Det lyder voldsomt med både eget firma, tv-projekt, og deltidsstilling hos TC.
Men hvis det kan fungere er det da glædeligtSmile
 
(hvor bliver den pressemeddelelse af om det tv???)


-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 05:10
Det var da års beste nyhed, at Otto vender tilbage til TC, for da Otto gik fra TC, gik det ned af bakke fra TC, TC blev aldrig det samme uden Otto, Otto har altid værre Mr. TC.

Håber bare ikke at det blive for meget med 3-4 job.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 07:54
Så må vi bare ønske nye TC rigtigt meget held og lykke, og med Otto med i bemandingen kan det vel ikke gå galtTongue
 
Jeg skal da til Aarhus senere i år, så måske en besøgsartikel herfra kunne være spændende læsningBig smile 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så må vi bare ønske nye TC rigtigt meget held og lykke, og med Otto med i bemandingen kan det vel ikke gå galtTongue
 
Jeg skal da til Aarhus senere i år, så måske en besøgsartikel herfra kunne være spændende læsningBig smile 
 
 
Ja det ville være en go idé Smile


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det var da års beste nyhed, at Otto vender tilbage til TC, for da Otto gik fra TC, gik det ned af bakke fra TC, TC blev aldrig det samme uden Otto, Otto har altid værre Mr. TC.

Håber bare ikke at det blive for meget med 3-4 job.
Og prisen for at bruge "Otto" og "TC" flest gange i samme sætning går til... Startrek! LOL

OT: Det lyder fedt, jeg vidste faktisk ikke han var ex-TC'er.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 09:43
Gaaaammel nyhed.  Wink
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78126&title=dagens-goe-nyhed-tape-connection-ben-igen - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78126&title=dagens-goe-nyhed-tape-connection-ben-igen
 
M.v.h.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Det lyder voldsomt med både eget firma, tv-projekt, og deltidsstilling hos TC.
Men hvis det kan fungere er det da glædeligtSmile
 
Nu har jeg faktisk ikke eget firma længere, men er ansat af Medlyd til at drive AV Precision, så det er ikke helt så slemt som det ser ud udefra...
 
Der er planlagt nogle omstruktureringer af min rolle i Medlyd og de produkter jeg skal fokusere på dér, som har gjort det muligt at indgå på deltid i Tape Connection, og alle parter ser frem til det kommende samarbejde med stor glæde. Der kommer mere konkret, officiel information i løbet af dagen.
 
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

(hvor bliver den pressemeddelelse af om det tv???)
 
Det er sådan at der foregår nogle ting bag kulisserne lige nu, som jeg ikke kan løfte sløret for, som kan ændre på nogle af de ting vi havde tænkt os at lave en pressemeddelelse om, så p.t. må vi desværre holde kortene lidt tættere til kroppen end først planlagt. Vi er simpelthen ikke interesseret i at komme med udmeldinger nu om detaljer som kan vise sig at blive ændret.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:04
Hvad med at der blive lavet en tur for recordere.dk's forum medlemmer til den nye TC, måske kunne vi få nogle gode åbnings tilbud på dagen Question 


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det var da års beste nyhed, at Otto vender tilbage til TC, for da Otto gik fra TC, gik det ned af bakke fra TC, TC blev aldrig det samme uden Otto, Otto har altid værre Mr. TC.

Håber bare ikke at det blive for meget med 3-4 job.
Og prisen for at bruge "Otto" og "TC" flest gange i samme sætning går til... Startrek! LOL

OT: Det lyder fedt, jeg vidste faktisk ikke han var ex-TC'er.

Hehe, det kan ikke bruge for mange gange Wink


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:06
Super idé! Dén lader vi straks gå videre. Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:08
Hej Alle
 
Hvis i endnu ikke har læst den officielle pressemeddelelse fra de nye ejere, så se:
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3743">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3743 - Nyt Tape Connection åbnet
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3743 - I den nye Tape Connections butik i Århus fokuseres på den gode lyd og den gode service. Opdateret med pressemeddelelsen.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:36
Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.


Skrevet af: Fakker
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:52
Letten ja ja, men man har vel lov til at kigge.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Letten ja ja, men man har vel lov til at kigge.
Og servicen skal vist også forbedres en del i forhold til det gamle TC, før jeg ligger en krone hos dem igen !!


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.
 
hvis man besidder bare en gran salt af god moral , kunne mand vel ikke finde på andet.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.
 
hvis man besidder bare en gran salt af god moral , kunne mand vel ikke finde på andet.
 
Så er der desværre en meget stor del af den danske befolkning, som ikke er i besiddelse af moral. Dead
 
M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.
Lige min ord, og det jeg har "Prædiket" for, og praktiseret længe når det drejer sig om AV-udstyrTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.
Lige min ord, og det jeg har "Prædiket" for, og praktiseret længe når det drejer sig om AV-udstyrTongue

Hvad køber du på nette Hother LOLLOLLOL

Nej spøg til side, ved at der var service i TC da Otto var der og derfor har man en rigtig god grund til at handler i den Nye TC, håber at der komme nogle åbnings tilbud Wink


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.
Lige min ord, og det jeg har "Prædiket" for, og praktiseret længe når det drejer sig om AV-udstyrTongue

Hvad køber du på nette Hother LOLLOLLOL

Nej spøg til side, ved at der var service i TC da Otto var der og derfor har man en rigtig god grund til at handler i den Nye TC, håber at der komme nogle åbnings tilbud Wink

Så så, nu er Otto jo ikke den eneste i den butik der ved noget om Hifi Big smile

Nuvel, jeg ønsker de to ejere, held og lykke. Det er dejligt at i satser og samle handsken op efter Søren.

Der er i den grad behov for nogle steder hvor man kan få en ordentlig rådgivning, så det hele ikke går op i internetanmeldelser, netkøb og trælse (jysk) reklamationsforløb. Hifi-klubben er heller ikke hvad den var en gang, så jeg glæder mig til at besøge jer i butikken.




Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 18:13
Det er da bare kanon godt nyt!
 
Jeg var lige ved at blive bange for at 7- eleven åbnede endnu en butik  på det ledige hjørne!! Wink
 
Glæder mig meget til at besøge det "nye" TC!!
 
Held og lykke,
 
Peter (en glad århusianer)


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 18:56
Fedt de åbner igen. Desværre har de mistet deres bedste sælger, efter min mening, Søren Kruse Cry Jeg har altid synes han var en bedre sælger end Otto, men tiderne er hårde for branchen.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.
 
hvis man besidder bare en gran salt af god moral , kunne mand vel ikke finde på andet.
 
Så er der desværre en meget stor del af den danske befolkning, som ikke er i besiddelse af moral. Dead
 
M.v.h.
 
- denne befolkningsgruppe af moralløse personer overgåes vel kun af moralløse firma-overtagere, som gerne vil "arve" et goodwill-navn, men IKKE tilhørende garanti-forpligtelser - DET synes jeg ihvertfald er rigtig skidt moral! Dead
 
VH


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 19:43
Nu er størstedelen af TC's kunder jo så fortsat dækket ind af de forskellige producenters garanti.
 
Hvor mange firmaovertagelser tror du egentlig ville finde sted, hvis man hver gang fik at vide - du skal lige betale 25% ekstra, til garantiforpligtelser....?
 
Som udgangspunkt er det i min optik bedre, at melde rent bord og sige: Vi kan desværre ikke imødegå garantiforpligtelsen fra det tidligere firma. Og måske så hen ad vejen overraske postivt, ved måske alligevel at være imødekommende over for kunder af det tidligere firma, som muligvis måtte komme i klemme!
 
Alternativet havde været, at "resterne" var solgt på auktion, hvor der ikke ville blive givet garanti. Og alle kunder af det tidligere firma, ville intet sted have at henvende sig. Intet sted evt. at få hjælp til garantibehandling m.v.
 
M.v.h.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu er størstedelen af TC's kunder jo så fortsat dækket ind af de forskellige producenters garanti.
 
Hvor mange firmaovertagelser tror du egentlig ville finde sted, hvis man hver gang fik at vide - du skal lige betale 25% ekstra, til garantiforpligtelser....?
 
Som udgangspunkt er det i min optik bedre, at melde rent bord og sige: Vi kan desværre ikke imødegå garantiforpligtelsen fra det tidligere firma. Og måske så hen ad vejen overraske postivt, ved måske alligevel at være imødekommende over for kunder af det tidligere firma, som muligvis måtte komme i klemme!
 
Alternativet havde været, at "resterne" var solgt på auktion, hvor der ikke ville blive givet garanti. Og alle kunder af det tidligere firma, ville intet sted have at henvende sig. Intet sted evt. at få hjælp til garantibehandling m.v.
 
M.v.h.
 
 
- det du skriver lyder såmænd fint nok - reelt er det dog bare stadig en "stinker", og udtryk for "griskhed" f.s.v. angår den goodwill der følger med TC-navnet uden at man vil vedkende sig den garanti som følger/fulgte dette "brand". Husk, at TC  bla. profilerede sig ved tre års garanti på stereovarerne - noget som helt givet har været med til at opbygge goodwill.
 
Hvis d'Herrer bag denne firmaovertagelse havde tro på egne evner, og ikke ville overtage ALLE elementerne ved en firmaovertagelse, så kunne de jo have kaldt sig noget helt andet - og så pointerede at det var erfarne TC-medarbejdere som stod bag. DET VALGTE MAN IKKE, gæt selv hvorfor ?.......goodwill'en!!!!......
 
Hvor mange tidl. TC-kunder som har købt varer inden for det/de sidste par år, tror du føler sig rigtig meget røvrendt, når de kan se firmaet føres videre uden at de vedkender sig tidl. tiders garantier ????.
 
Jeg tror virkelig at det "nye" TC har skudt sig i foden ved denne beslutning.....
 
VH


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 20:11
Jes.
 
Du har nogle "formodninger" og gætterier, om hvordan tingene forholder sig og hvad baggrunden har været. Jeg kan fortælle dig at de ikke holder stik, og at de ikke modsvarer virkeligheden.
 
Som nævnt er størstedelen af kunderne stadig dækket ind af fabriksgaranti. Og som tidligere skrevet - hvem véd, om man rent faktisk vælger at være imødekommende, overfor de kunder som måtte opleve problemer? Det er et udgangspunkt, ikke at overtage en garantiforpligtelse. Du kan slet ikke se problemet i at starte en virksomhed op, ved at starte med at binde likvider op på garantiforpligtelser? Det er om noget at skyde sig selv i foden, og kan betyde døden i løbet af ganske kort tid, hvis ikke tingene kører den rigtige vej.
 
Desuden, hvem siger at man ikke ser i retning af en navneændring? Det kan jo sagtens være, at det blivet en mulighed. Jeg tror at udgangspunktet har været at få genåbnet butikken i en fart, så man giver mulighed for at give folk et seriøst alternativ, når det gælder vejledning i køb af HiFi.
 
M.v.h.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 20:24
[QUOTE=Henrik B.]Jes.
 
Du har nogle "formodninger" og gætterier, om hvordan tingene forholder sig og hvad baggrunden har været. Jeg kan fortælle dig at de ikke holder stik, og at de ikke modsvarer virkeligheden.
 
Som nævnt er størstedelen af kunderne stadig dækket ind af fabriksgaranti. Og som tidligere skrevet - hvem véd, om man rent faktisk vælger at være imødekommende, overfor de kunder som måtte opleve problemer? Det er et udgangspunkt, ikke at overtage en garantiforpligtelse. Du kan slet ikke se problemet i at starte en virksomhed op, ved at starte med at binde likvider op på garantiforpligtelser? Det er om noget at skyde sig selv i foden, og kan betyde døden i løbet af ganske kort tid, hvis ikke tingene kører den rigtige vej.
 
Desuden, hvem siger at man ikke ser i retning af en navneændring? Det kan jo sagtens være, at det blivet en mulighed. Jeg tror at udgangspunktet har været at få genåbnet butikken i en fart, så man giver mulighed for at give folk et seriøst alternativ, når det gælder vejledning i køb af HiFi.
 
M.v.h.
[/QUOTE
 
Henrik, du har ret jeg kender ikke baggrunden, som du åbenbart gør, jeg forholder mig blot til hvad der står i pressemeddelsen. Og til hvad jeg har læst otto har skrevet i den forbindelse.
Og det kan da godt være, som du anfører, at de/ det nye TC vil være imødekommende overfor tidl. kunder.
Men hvorfor melder man så ikke bare dette krystalklart ud ????
 
-og ja, firmaovertagelse betyder almindeligvis at man overtager det firmas forpligtigelser/aftaler, som tidligere er indgået - men naturligvis også de "positive aktiver", såsom goodwill.
 
- og jo, kan sagtens se problemet i at binde likvider i potentielle garanti-udgifter - MEN SÅ KUNNE MAN DA FOR POKKER BARE LADE VÆRE MED AT OVERTAGE FIRMANAVNET!
 
Henrik, jeg er sikker på at du mener det godt omkring TC, men du MÅ kunne se at denne holdning omkring garanti IKKE er den optimale...?.......ellers kan jeg ikke slippe den tanke, at du på en eller anden måde må have en (perifær) "interesse" i TC
 
VH


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 20:38
Jes, du virker bare bitter.

Reelt har nogle af de tidligere kunder tabt deres garanti det øjeblik konkursen blev en realitet - punktum. Deres mellemværende er ikke med et butiksnavn men et selskab og en anden ejer der er gået konkurs.

Det glædelige for mange andre gamle kunder er at de er dækket af fabriksgaranti og har et sted at gå hen for at få hjælp med ekspedition af garantisager (sådan som jeg forstår udmeldelsen fra det nye selskab).

Hvis vi ser på realiteterne så har vi et selskab under konkurs, dvs. der er nogle kreditorer der har smækket kassen i. Disse kreditorer vil have så mange penge ud som de kan og ser på hvilke værdier der tilbage, herunder varelager og godwill.

Godwill, antager jeg, er rimelig god i kraft af virksomhedens alder, og ret beset vil jeg tro at antallet af utilfredse kunder er lille ift. tilfredsekunder.

Hvis man som medarbejder skal overtage et konkursbo og have en chance for at overleve på sigt prøver man at få det bedst mulige udgangspunkt, dvs. betale mindst muligt til kreditorerne og få mest muligt for pengene.

Navnet er attraktivt (måske), gamle garantiforpligtelser er ikke - thats life.

Man kan ikke klandre de nye ejere for noget - de kan altså ikke stå til ansvar for tidligere ejeres forretningsbeslutninger.

Hvis det bare var den gamle ejer der førte butikken videre under samme navn men i et nyt selskab så synes jeg det var en anden sag.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Henrik, du har ret jeg kender ikke baggrunden, som du åbenbart gør, jeg forholder mig blot til hvad der står i pressemeddelsen. Og til hvad jeg har læst otto har skrevet i den forbindelse.
 
Ok. Smile
 
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

-og ja, firmaovertagelse betyder almindeligvis at man overtager det firmas forpligtigelser/aftaler, som tidligere er indgået - men naturligvis også de "positive aktiver", såsom goodwill.
 
Jooeee. Nu er der jo så reelt ikke tale om en overtagelse, eftersom TC har været forbi en konkurs. Så det er reelt et nyt firma som er startet op, via investering i "boets" resterende aktiver.
 
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- og jo, kan sagtens se problemet i at binde likvider i potentielle garanti-udgifter - MEN SÅ KUNNE MAN DA FOR POKKER BARE LADE VÆRE MED AT OVERTAGE FIRMANAVNET!
 
Jep. Personligt have jeg også valgt dén løsning. 
 
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Henrik, jeg er sikker på at du mener det godt omkring TC, men du MÅ kunne se at denne holdning omkring garanti IKKE er den optimale...?
 
Selvfølgelig kan jeg godt se problematikken omkring garanti - også fra kundernes side. Specielt hvis man skulle komme i klemme. Mit udgangspunkt for debatten er, at der dels i kommentarerne på forsiden og i en tråd på Hifi4All, er en udbredt faren ud med bål og brand, ang. tidl. kunders mulige problemer med garanti. Lad dog for pokker de nye ejere få lidt rum og arbejdsro, til at få tingene op og køre, inden debatter på nettet får spredt en masse dårlig karma. Wink
Skulle der så en dag være en som står med håret i postkassen, så kan man jo fare i blækhuset. Og rejse en debat. Jeg mener at det er spild af krudt at male fanden på væggen, over teoretiske scenarier...
 
Og lad så debatten forstumme herfra. Tongue
 
M.v.h.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jes, du virker bare bitter.

Reelt har nogle af de tidligere kunder tabt deres garanti det øjeblik konkursen blev en realitet - punktum. Deres mellemværende er ikke med et butiksnavn men et selskab og en anden ejer der er gået konkurs.

Det glædelige for mange andre gamle kunder er at de er dækket af fabriksgaranti og har et sted at gå hen for at få hjælp med ekspedition af garantisager (sådan som jeg forstår udmeldelsen fra det nye selskab).

Hvis vi ser på realiteterne så har vi et selskab under konkurs, dvs. der er nogle kreditorer der har smækket kassen i. Disse kreditorer vil have så mange penge ud som de kan og ser på hvilke værdier der tilbage, herunder varelager og godwill.

Godwill, antager jeg, er rimelig god i kraft af virksomhedens alder, og ret beset vil jeg tro at antallet af utilfredse kunder er lille ift. tilfredsekunder.

Hvis man som medarbejder skal overtage et konkursbo og have en chance for at overleve på sigt prøver man at få det bedst mulige udgangspunkt, dvs. betale mindst muligt til kreditorerne og få mest muligt for pengene.

Navnet er attraktivt (måske), gamle garantiforpligtelser er ikke - thats life.

Man kan ikke klandre de nye ejere for noget - de kan altså ikke stå til ansvar for tidligere ejeres forretningsbeslutninger.

Hvis det bare var den gamle ejer der førte butikken videre under samme navn men i et nyt selskab så synes jeg det var en anden sag.
- æv...ikke noget værre end at fremstå som værende bitter ;).......især når jeg slet ikke er det - har ingen udenståender med TC.
 
Næ, mine "sure opstød" går såmænd på, helt som tidligere beskrevet, at jeg synes det er "dårlig stil" ("moral") at man ønsker sig en given goodwill fra et firma - men ikke ønsker at tage "hele pakken", og derved lader dem i stikken som netop er fundamentet for denne goodwill...kunderne!!
 
Havde man nu blot overtaget lokalerne, inventar, internet mm og omdøbt firmaet, så No sweat herfra......men med fare for at gentage mig selv; det VALGTE man ikke at gøre.....
 
VH


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 20:49
Henrik B; dybest set tror jeg egentlig ikke at vi to er SÅ uenige igen - for jeg forstår også godt dine argumenter/synspunkter og især forhåbninger omkring TC
 
VH


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 21:26
For mig udstråler den fortsatte anvendelse af TC navnet, bare at det er et par af de oprindelig medarbejdere der viderefører projektet.
Jeg foretrækker at se et kendt ansigt, når jeg engang imellem dropper forbi.
Det er et stykke tid siden jeg har handlet i TC, projektor og surround forstærker købte jeg af Otto.
So - her i huset er jeg vel TC-kunde :)
Når der ikke i den oprindelige TC pengekasse er penge til at opretholde garantiforpligtigelser, så er det jo fuldstændigt ligegyldigt hvilket navn de nye ejere anvender - det gør ingen forskel!
Lad nu være med at sværte noget til der egentligt er udmærket, TC har, såvidt jeg ved, lagt sig i selen for at hjælpe kunderne - måske er det derfor det gik så galt! En mere kynisk holdning kunne måske have holdt butikken på benene; MEN det valgte Søren ikke!
Synes det er glædeligt at der stadig er en forhandler der har kontakt til producenterne af mit udstyr, så kan de vel formidle kontakt, hvis jeg skulle få brug for det.
Det eneste der undrer mig er at navnene på de nye ejere ikke fremgår af pressemeddelelsen.

Helt og lykke til jer alle, ejere, tidl., nuværende og kommende kunder :)

Med venlig hilsen - FNørd

"Husk at service IKKE er gratis - du lader bare en anden kunde betale, hvis du ikke selv gør det"!


-------------
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Det eneste der undrer mig er at navnene på de nye ejere ikke fremgår af pressemeddelelsen.
 
Hmmmm......?
 
"Det er med stor fornøjelse vi nu kan meddele at to tidligere ansatte, Kasper Christensen og Claus Løvstad Rasmussen, har opkøbt aktiverne i Tape Connection, og således videreføres Tape Connection under nye vinger. Den daglige ledelse af virksomheden vil varetages af Kasper, mens Claus vil stå i spidsen for rådgivning af kunder. Udover de to ejere vil man i butikken også kunne møde gamle kendinge fra Tape Connection i form af Otto Jørgensen, Simon Larsen og Henrik Schmidt. Alle er entusiastiske og spændte på at tage fat på den nye opgave."


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET


QFT!

Jeg får lyst til bare at gå derind og købe et eller andet. Jeg aner ikke hvad, og det er ikke fordi jeg har penge liggende til noget interessant, men jeg har stadig lyst til at smide nogle penge i TC Wink


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.
Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 22:24
Aahh - årsagen må vel være at der gik flere penge ud end ind!
Lav en kaffekasse - og lad os smide lidt i, hvis vi ikke støtter på anden vis.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.
Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.

Magen til sludder skal man da lede længe efter...Confused

Det kan skyldes dårlige produkter eller ringe forretningsførelse, men det er sgu' kunderne der er årsagen.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.


Hvis ingen nogensinde havde købt noget, så var butikken nu nok gået under en smule hurtigere...


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.
Lige min ord, og det jeg har "Prædiket" for, og praktiseret længe når det drejer sig om AV-udstyrTongue

Øh hvor var det lige du købte dit 508 henne?


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

[QUOTE=Hother][QUOTE=Letten]Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.

Der hvor jeg bor kunne man ikke købe en krp i nærheden, så den er bestilt over nettet
men hos sparshop.
så kan absolut ikke se der er noget i vejen med at købe på nettet.

Men Ja er enig i at bruge en sælger i 30 min og så kører hjem og bestille et produkt billigere på nettet. Det betyder butiksdød.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 08:59
Ville sige at det er meget modige at starte en butik af denne type, da de lukke på stribe lige for tide (vel på grund af folk køber på nettet), og TC har just ikke være kendt for en god service (i tide op til de lukke), de viser alle de sager der er endt hos forbrugerstyrelse, så det Nye TC skal virkelige tage sig samme for at vinde gamle kunder tilbage for at kunne overleve, så den Nye TC har alle odds imod sig. 

Håber virkelige at Otto er det mirakel som Nye TC har bruge for.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.
Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.

Magen til sludder skal man da lede længe efter...Confused

Det kan skyldes dårlige produkter eller ringe forretningsførelse, men det er sgu' kunderne der er årsagen.
Der var lidt "tongue in cheek" i min udtalelelse, men det røg vist over hovedet på dig.
 
Hvis kunderne havde undladt at køb fladskærms-TV i TC, havde de måske gjort butikken en tjeneste. Som jeg forstår det, var det primært reklamationer på fladskærms-TV, der blev butikkens død.


Skrevet af: Energyzhig
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 10:35

Jeg kan ud af tråden læse, at jeg er en af dem der har været med til at lukke den gamle TC. Jeg har ikke bare handlet dér, som åbenbart er slemt nok, men købt et fladskærms TV. Det beklager jeg, selvom det blev gjort med de bedste hensigter! ... Ikke fordi det hele skal gå op i teoretiske garanti-scenarier, så er jeg faktisk en af dem, som kan ende med et problem, da jeg købte tv'et for et år siden i København-afdelingen. Jeg kan sagtens følge den forretningsmæssige fordel ved ikke at overtage garantiforpligtelser, og havde selv gjort præcis det samme. Desuden har jeg kun respekt for, at de nye ejere giver en presset branche chancen. Fra et generelt forbrugermæssigt synspunkt, synes jeg dog, at en sådan overtagelse kan virke underlig. Hvis man ikke har fulgt med på recordere.dk eller et andet site, men f.eks. bare har været kunde i den gamle butik, så ligger den samme fysiske butik der, med samme navn og logo, men kommer man ind med en garanti-sag, kan man i princippet få i vide, at man ikke har handlet i den butik, fordi der nu står et nyt navn på nogle papirer, og man står reelt uden rettigheder. Når man beholder lokaler og navn, beholder man også den alm. forbrugers formodning om, at der er den samme butik. Det er vel i bund og grund også derfor man gør det. Forretningsmæssig fordel eller ej, så er det et etisk spørgsmål om det er ok at ta' fordelene og lade ulemperne ligge. Den eneste 100% etisk legale forklaring på manglende navneskift i min verden er, at de ikke have råd til et nyt skilt. At det er sådan verden fungerer, gør det ikke etisk korrekt. 

Kan nogen svare på hvor lang fabriksgaranti der er på et pio 5090H ?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Jeg kan ud af tråden læse, at jeg er en af dem der har været med til at lukke den gamle TC. Jeg har ikke bare handlet dér, som åbenbart er slemt nok, men købt et fladskærms TV. Det beklager jeg, selvom det blev gjort med de bedste hensigter! ... Ikke fordi det hele skal gå op i teoretiske garanti-scenarier, så er jeg faktisk en af dem, som kan ende med et problem, da jeg købte tv'et for et år siden i København-afdelingen. Jeg kan sagtens følge den forretningsmæssige fordel ved ikke at overtage garantiforpligtelser, og havde selv gjort præcis det samme. Desuden har jeg kun respekt for, at de nye ejere giver en presset branche chancen. Fra et generelt forbrugermæssigt synspunkt, synes jeg dog, at en sådan overtagelse kan virke underlig. Hvis man ikke har fulgt med på recordere.dk eller et andet site, men f.eks. bare har været kunde i den gamle butik, så ligger den samme fysiske butik der, med samme navn og logo, men kommer man ind med en garanti-sag, kan man i princippet få i vide, at man ikke har handlet i den butik, fordi der nu står et nyt navn på nogle papirer, og man står reelt uden rettigheder. Når man beholder lokaler og navn, beholder man også den alm. forbrugers formodning om, at der er den samme butik. Det er vel i bund og grund også derfor man gør det. Forretningsmæssig fordel eller ej, så er det et etisk spørgsmål om det er ok at ta' fordelene og lade ulemperne ligge. Den eneste 100% etisk legale forklaring på manglende navneskift i min verden er, at de ikke have råd til et nyt skilt. At det er sådan verden fungerer, gør det ikke etisk korrekt. 

Kan nogen svare på hvor lang fabriksgaranti der er på et pio 5090H ?
Såfremt at TC var en autoriseret Pioneer forhandler har du 2 års fuld garantiTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Jeg kan ud af tråden læse, at jeg er en af dem der har været med til at lukke den gamle TC. Jeg har ikke bare handlet dér, som åbenbart er slemt nok, men købt et fladskærms TV. Det beklager jeg, selvom det blev gjort med de bedste hensigter! ... Ikke fordi det hele skal gå op i teoretiske garanti-scenarier, så er jeg faktisk en af dem, som kan ende med et problem, da jeg købte tv'et for et år siden i København-afdelingen. Jeg kan sagtens følge den forretningsmæssige fordel ved ikke at overtage garantiforpligtelser, og havde selv gjort præcis det samme. Desuden har jeg kun respekt for, at de nye ejere giver en presset branche chancen. Fra et generelt forbrugermæssigt synspunkt, synes jeg dog, at en sådan overtagelse kan virke underlig. Hvis man ikke har fulgt med på recordere.dk eller et andet site, men f.eks. bare har været kunde i den gamle butik, så ligger den samme fysiske butik der, med samme navn og logo, men kommer man ind med en garanti-sag, kan man i princippet få i vide, at man ikke har handlet i den butik, fordi der nu står et nyt navn på nogle papirer, og man står reelt uden rettigheder. Når man beholder lokaler og navn, beholder man også den alm. forbrugers formodning om, at der er den samme butik. Det er vel i bund og grund også derfor man gør det. Forretningsmæssig fordel eller ej, så er det et etisk spørgsmål om det er ok at ta' fordelene og lade ulemperne ligge. Den eneste 100% etisk legale forklaring på manglende navneskift i min verden er, at de ikke have råd til et nyt skilt. At det er sådan verden fungerer, gør det ikke etisk korrekt. 

Kan nogen svare på hvor lang fabriksgaranti der er på et pio 5090H ?
Fremragende indlæg! Clap


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.
Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.

Magen til sludder skal man da lede længe efter...Confused

Det kan skyldes dårlige produkter eller ringe forretningsførelse, men det er sgu' kunderne der er årsagen.
Der var lidt "tongue in cheek" i min udtalelelse, men det røg vist over hovedet på dig.
 
Hvis kunderne havde undladt at køb fladskærms-TV i TC, havde de måske gjort butikken en tjeneste. Som jeg forstår det, var det primært reklamationer på fladskærms-TV, der blev butikkens død.
Så må man jo håbe at de fremover kun sælger tv'er der kan holde. Nå, men Otto får jo en distributionskanal for sit nye tv - så må man håbe at det er skruet bedre sammen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ville sige at det er meget modige at starte en butik af denne type, da de lukke på stribe lige for tide (vel på grund af folk køber på nettet),
 
"starte butik af denne type"? Nu er det jo overvejende HiFi der satses på, som er lidt svært at lytte til, via nettet. Og er man i en fysisk butik, kan man jo ud over rådgivning og service, ofte også opnå en fornuft pris, som står mål med evt. netpriser. Wink
 
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

og TC har just ikke være kendt for en god service (i tide op til de lukke), de viser alle de sager der er endt hos forbrugerstyrelse,
 
Skal vi nu ikke ligge klappe hesten!? TC ér kendt for god service. Problemet er blot, at utilfredse kunder - uanset om det er berettiget eller ej - nu en gang er dem som råber højest. Derfor kan nogle få ofte overdøve de mange...  Wink
"..alle de sager hos forbrugerstyrelsen"??? Jeg tror du skal revurdere din opfattelse. Hvad taler vi om - to sager? Tre sager? Ud af hvor mange tusinde kunder?
 
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

så det Nye TC skal virkelige tage sig samme for at vinde gamle kunder tilbage for at kunne overleve, så den Nye TC har alle odds imod sig. 
 
TC skal ikke vinde gamle kunder tilbage - de er der stadig. Wink
"Alle odds imod sig"? Nope, det går nemlig fremad med økonomien, så der kommer stille og roligt mere gang i hjulene.
 
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Håber virkelige at Otto er det mirakel som Nye TC har bruge for.
 
Det håber jeg ikke! Én mand skal ikke rette op på et firma - det skal et firma som hele!
Det TC har brug for, er vist ro omkring sig - uden at det skal misforståes. LOL
 
M.v.h. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Så må man jo håbe at de fremover kun sælger tv'er der kan holde. Nå, men Otto får jo en distributionskanal for sit nye tv - så må man håbe at det er skruet bedre sammen.
 
Dansk solgte TV koster ikke på bundlinien ved fejl! Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Jeg kan ud af tråden læse, at jeg er en af dem der har været med til at lukke den gamle TC. Jeg har ikke bare handlet dér, som åbenbart er slemt nok, men købt et fladskærms TV. Det beklager jeg, selvom det blev gjort med de bedste hensigter! ... Ikke fordi det hele skal gå op i teoretiske garanti-scenarier, så er jeg faktisk en af dem, som kan ende med et problem, da jeg købte tv'et for et år siden i København-afdelingen. Jeg kan sagtens følge den forretningsmæssige fordel ved ikke at overtage garantiforpligtelser, og havde selv gjort præcis det samme. Desuden har jeg kun respekt for, at de nye ejere giver en presset branche chancen. Fra et generelt forbrugermæssigt synspunkt, synes jeg dog, at en sådan overtagelse kan virke underlig. Hvis man ikke har fulgt med på recordere.dk eller et andet site, men f.eks. bare har været kunde i den gamle butik, så ligger den samme fysiske butik der, med samme navn og logo, men kommer man ind med en garanti-sag, kan man i princippet få i vide, at man ikke har handlet i den butik, fordi der nu står et nyt navn på nogle papirer, og man står reelt uden rettigheder. Når man beholder lokaler og navn, beholder man også den alm. forbrugers formodning om, at der er den samme butik. Det er vel i bund og grund også derfor man gør det. Forretningsmæssig fordel eller ej, så er det et etisk spørgsmål om det er ok at ta' fordelene og lade ulemperne ligge. Den eneste 100% etisk legale forklaring på manglende navneskift i min verden er, at de ikke have råd til et nyt skilt. At det er sådan verden fungerer, gør det ikke etisk korrekt. 

Kan nogen svare på hvor lang fabriksgaranti der er på et pio 5090H ?
- FLOT FORMULERET!
 
Og man kan sige at det forretningsmæssigt er smart af de nye ejere.....men moralsk Dead........JEG ville ihvertfald "flippe rådden skråt" om jeg stod med en vare i TC-butikken der var defekt og med TC-garanti, og der så stod en "smart" sælger i en TC-skjorte, TC stempler stående på disken, stort TC skilt på facaden, og postulerede at det vil han ikke røre ved, det er det "gamle" TC.....NO way. Og er RET sikker på at Forbrugerklagenævnet vil anlægge samme synspunkt ( ikke at det normalt har/havde en betydning i TC's tilfælde)
 
Vil give Henrik B ret i at man ikke bør male en vis herre på væggen unødigt, men det ville være SÆRDELES smart om det "nye" TC re-vurderede deres holdning til de "gamle kunder" og officielt, og krystalklart, vedkendte sig deres ansvar og forpligtelser nu hvor de VIL "malke" TC-goodwillen og beholde navnet. Ellers kan det jo udvikle sig til et cirkus hvor de hvert kvartal fortæller, at nu er der kommer nye ejere og at de derfor ikke kan afholde garanti for tidl. solgte varer. Samme "koncept" bruges iøvrigt af andre firmaer/brancher for også at "spare" lidt moms....... kein hexerei, nur behendigkeit
 
VH


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 12:31
Citat Henrik B "
Skal vi nu ikke ligge klappe hesten!? TC ér kendt for god service. Problemet er blot, at utilfredse kunder - uanset om det er berettiget eller ej - nu en gang er dem som råber højest. Derfor kan nogle få ofte overdøve de mange...  Wink
"..alle de sager hos forbrugerstyrelsen"??? Jeg tror du skal revurdere din opfattelse. Hvad taler vi om - to sager? Tre sager? Ud af hvor mange tusinde kunder?"
 
Det problematiske var, som du selv ved, ikke antallet, men at de nægtede at følge forbrugerrådets afgørelser indtil det fik for dårlig presse. Det var problemet. Nu er der tilsyneladende nye ejere og otto ved nok at han ikke skal skrive "tæskende højt" mere.
 
Angående forsættelse at navnet kan det jo både være en fordel og en ulempe.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 12:49
Det jeg opponerer imod er udtrykket: "alle de sager" - dét har ingen hold i virkeligheden. Men enig, én er én for meget. Smile
 
Var det ikke "tæve højt"?  Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det jeg opponerer imod er udtrykket: "alle de sager" - dét har ingen hold i virkeligheden. Men enig, én er én for meget. Smile
 
Og to er to for meget Wink
 
  /Lars
 
PS. Det gamle TC havnede i gabestokken hos forbrugerklagenævnet to gange.


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Og man kan sige at det forretningsmæssigt er smart af de nye ejere.....men moralsk Dead........JEG ville ihvertfald "flippe rådden skråt" om jeg stod med en vare i TC-butikken der var defekt og med TC-garanti, og der så stod en "smart" sælger i en TC-skjorte, TC stempler stående på disken, stort TC skilt på facaden, og postulerede at det vil han ikke røre ved, det er det "gamle" TC.....NO way. Og er RET sikker på at Forbrugerklagenævnet vil anlægge samme synspunkt ( ikke at det normalt har/havde en betydning i TC's tilfælde)


Du kan mene om sagen hvad du vil, men det er langt fra usædvanligt at der efter en butiks konkurs stiftes en ny butik med samme navn uden at påtage sig den gamle butiks forpligtelser. SHG gjorde det samme.

Navnet "Tape Connection" er i øvrigt et aktiv ligesom varelageret og frimærkebeholdningen, og hvis den tidligere ejer er gået konkurs, er det konkursboets opgave at sælge aktiverne til højeste mulige pris for at sikre kreditorerne. Det kunne sagtens inkludere salg af navnet uden garantiforpligtelserne.

Disclaimer: jeg har intet kendskab til TC, så jeg kan ikke vide om økonomiske problemer hos den tidligere ejer dækker over konkurs (med konkursbehandling) eller en anden lidt mere kontrolleret nedlukning af butikken.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

 
Øh hvor var det lige du købte dit 508 henne?


Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Der hvor jeg bor kunne man ikke købe en krp i nærheden, så den er bestilt over nettet
men hos sparshop.
så kan absolut ikke se der er noget i vejen med at købe på nettet.


Der er ingen der siger der er noget i vejen med at købe på nettet. Som du selv skriver, xcardman, så er det den der med, at bruge 30 minutter af sælgerens tid, og så smutte hjem og købe det på nettet, der er forkert.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Og er RET sikker på at Forbrugerklagenævnet vil anlægge samme synspunkt ( ikke at det normalt har/havde en betydning i TC's tilfælde)


Dét må du meget, meget gerne bevise, ved hjælp af en anden sag af samme type. Ellers synes jeg du skulle holde dig fra at drage konklusioner på klagenævnets vejne, når det nye TC 100% har loven bag sig.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Citat Henrik B "
Skal vi nu ikke ligge klappe hesten!? TC ér kendt for god service. Problemet er blot, at utilfredse kunder - uanset om det er berettiget eller ej - nu en gang er dem som råber højest. Derfor kan nogle få ofte overdøve de mange...  Wink
"..alle de sager hos forbrugerstyrelsen"??? Jeg tror du skal revurdere din opfattelse. Hvad taler vi om - to sager? Tre sager? Ud af hvor mange tusinde kunder?"
 
Det problematiske var, som du selv ved, ikke antallet, men at de nægtede at følge forbrugerrådets afgørelser indtil det fik for dårlig presse. Det var problemet. Nu er der tilsyneladende nye ejere og otto ved nok at han ikke skal skrive "tæskende højt" mere.
 
Angående forsættelse at navnet kan det jo både være en fordel og en ulempe.

Derfor kan det værre et problem at kalde butikken for TC, for det navn har den forrige ejer jo fået ødelagt, og to sager hos forbrugerstyrelsen, er to sager for meget, og det er utilgivelig ikke at følge forbrugerstyrelsen afgørelse, plus at der gik rygter om at det gamle TC også havde parallelimport varer, og da den nye TC ikke har overtaget garanti fra vare købet hos den gamle TC, så står dem med vare der er indkøbt hos den gamle TC og er parallelimport, uden garanti. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 14:44
Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.

Det er vel også gået skidt for TC for halvandet år siden og frem, men der er jo 2 år granti på vare købt i Danmark og hvis man har være så uheldig fx. at købe et TV for halvandet år siden og det gå itu i dag, så stå man rigtig, rigtig skidt, ikke Question.

Her burte det nye TC gå ind og hjælpe, da kunde har købet en vare uden af vide at det var tale om parallelimport, dette ville gøre af gamle kunde af TC ville komme tilbage til den nye TC.


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

 
Øh hvor var det lige du købte dit 508 henne?


Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Der hvor jeg bor kunne man ikke købe en krp i nærheden, så den er bestilt over nettet
men hos sparshop.
så kan absolut ikke se der er noget i vejen med at købe på nettet.


Der er ingen der siger der er noget i vejen med at købe på nettet. Som du selv skriver, xcardman, så er det den der med, at bruge 30 minutter af sælgerens tid, og så smutte hjem og købe det på nettet, der er forkert.
Jo enig, men omvendt har sælgeren jo så heller ikke solgt det som gør at man vil handle det pågældende sted. For så vidt angår 508 syntes jeg bare at der kom lidt for meget glorie over den pågældende og det blev ikke købt i DK :-).


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.
Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Åbenhed er en dyd!


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.
Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Åbenhed er en dyd!

Skriver brugeren hvis fødenavn næppe kan være 'Infinity'.. Clap


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Og er RET sikker på at Forbrugerklagenævnet vil anlægge samme synspunkt ( ikke at det normalt har/havde en betydning i TC's tilfælde)


Dét må du meget, meget gerne bevise, ved hjælp af en anden sag af samme type. Ellers synes jeg du skulle holde dig fra at drage konklusioner på klagenævnets vejne, når det nye TC 100% har loven bag sig.
- nu synes jeg at du skal l æ s e hvad jeg skriver; RET sikker........og hvor er det at jeg drager konklusioner på klagenævnets vegne ? - jeg skriver blot hvad jeg tænker & mener......det er det man bruger fora til.
 
Og vil blot pointere at det mere er det moralske aspekt jeg anfægter, mere end det juridske i det "nye" TC's retningsliner f.s.v. angår ansvar for tidl. kunder.
 
MVH


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.
Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Åbenhed er en dyd!

Skriver brugeren hvis fødenavn næppe kan være 'Infinity'.. Clap
 
Du kan se mit rigtige navn ved at se min profil.
Men man kan ikke se dit navn i din profil, så hold dig til emnet, tak!


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- nu synes jeg at du skal l æ s e hvad jeg skriver; RET sikker........og hvor er det at jeg drager konklusioner på klagenævnets vegne ? - jeg skriver blot hvad jeg tænker & mener......det er det man bruger fora til.


Jeg har skam læst hvad du skriver. Du skriver RET SIKKER, og så må du da kunne basere det på andet end dine egne fornemmelser, f.eks. i form af en tidligere sag hvor klagenævnet har behandlet en sag i samme stil. Som nævnt har det nuværende TC loven på deres side, så du må da have et eller andet at have det i.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Brug søgefunktionen og læs de tidligere indlæg fra personen, så får du en enkel forklaring, for der er nok et rimlig tæt forhold i det samnenhæng og udtalelser. dog måske ikke lige "medarbejder" Wink


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 27-Marts-2010 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det jeg opponerer imod er udtrykket: "alle de sager" - dét har ingen hold i virkeligheden. Men enig, én er én for meget. Smile
 
Og to er to for meget Wink
 
hvad med 100+ utilfredse kunder? som havde et Philips 37PF9731D og som TC i starten ikke ville gøre noget ved? og først da Philips erkendte problemet, så turde TC tage fat og bringe tv skærmene hjem og give nye, ordre dem eller returnere penge.. det var Philips og ikke TC som var afgørende.. man kan sige at 100+ kunder var modarbejdet da TC ikke ville hjælpe i første omgang.
Det sure for TC var at fejlen var så synlig så de turde ikke tage dem retur, og forsøge sælge dem igen, da de i starten jo ikke kunne få skærmen ordnet. sådan som det går for andre defekte vare idag, som sælges med mindre rabat, for det er jo forhandleren som skal dragea ansvarlig, og der var TC altså ret uansvarlige, og beskyttede sig lidt med dumme undskyldninger..
 
Nå, men kun 2? det må mindst være 100+ sager.. og endnu en success i historie i fælleskøb æra'n...
 


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 11:37
Hvis Henrik B har en officiel tilknytning til TC, så syntes jeg godt not at nedstående kommentar omkring garantien er stærkt uheldig.
Kommentaren er skrevet den 1/3 2010.

Citér Der er IKKE tale om en betalingsstandsning. Reelt set er der 2,5 medarbejder i butikken i Århus - ikke 5! Så der skal rent faktisk ikke meget sygdom til, før man risikere at "lægge den ned". @ Sniper. TC har ikke benyttet sig af parallel-import i mere end et år.. TC VIL åbne igen, og det vil ske i løbet af ganske, ganske kort tid. Således at alle kunder ikke behøver frygte for deres garanti. Ligesom vareudvalg m.m. vil forblive nogenlunde det samme.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.
Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Åbenhed er en dyd!

Og en regel her på recordere.dk:

Branchemedlemmer (medlemmer med tilknytning til branchen)

Enhver bruger med tilknytning til producenter, mellemhandlere eller forhandlere af produkter eller ydelser som har relation til emner der bliver debatteret på recordere.dk har pligt til at oplyse deres tilhørsformål, så disse kan offentliggøres i deres profil.


Henrik B. har efternavnet Schmidt, og så kan man jo selv drage konklusionen.



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hvis Henrik B har en officiel tilknytning til TC, så syntes jeg godt not at nedstående kommentar omkring garantien er stærkt uheldig.
Kommentaren er skrevet den 1/3 2010.

Citér Der er IKKE tale om en betalingsstandsning. Reelt set er der 2,5 medarbejder i butikken i Århus - ikke 5! Så der skal rent faktisk ikke meget sygdom til, før man risikere at "lægge den ned". @ Sniper. TC har ikke benyttet sig af parallel-import i mere end et år.. TC VIL åbne igen, og det vil ske i løbet af ganske, ganske kort tid. Således at alle kunder ikke behøver frygte for deres garanti. Ligesom vareudvalg m.m. vil forblive nogenlunde det samme.
 
Nu har ting det jo nogle gange med at ændre sig - desværre. Og det er hvad der er sket i dette tilfælde. Situationen er i dag ikke hvad den var for 4 uger siden, grundet udefra kommende omstændigheder. Sådan er livet desværre.
 
M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og en regel her på recordere.dk:

Branchemedlemmer (medlemmer med tilknytning til branchen)

Enhver bruger med tilknytning til producenter, mellemhandlere eller forhandlere af produkter eller ydelser som har relation til emner der bliver debatteret på recordere.dk har pligt til at oplyse deres tilhørsformål, så disse kan offentliggøres i deres profil.

Nu er ovenstående jo så af en så "blød" formulering, at rigtig mange herinde rent faktisk bør stå som "branchemedlemmer" - uden dog at gøre det!
 
Samtidig er formuleringen så lidt konkret, at den ikke giver svar på, hvad "branchetilknytning" er!
 
Hvad skal der til, for at man har tilknytning til en branche?
- Tidligere ansættelse?
- Nuværende ansættelse?
- Betaling for arbejdet?
- Frivilligt arbejde?
- Hvad med skoledrengen, som kommer og hjælper til i en butik, nogle eftermiddage om ugen?
- Hvad med rengøringskonen, som er på lønningslisten?
- Hvad med bogholderen, som samtidig er HiFi-entusiast?
- Hvad når man har en interesse og viden, og ens far/bror/onkel, whatever, driver en radioforretning/importør?
 
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Henrik B. har efternavnet Schmidt, og så kan man jo selv drage konklusionen.

 
Når jeg slår navnet op på de gule sider, får jeg 237 hits - så kan man jo selv drage konklusionen! Wink
 
Da man åbenbart ikke kan finde ud af, at holde sig til emnet, og holde debatten saglig, men derimod gør det personrelateret, trækker jeg mig hermed fra tråden. Fortsat go' debat... Clap
 
M.v.h.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 17:54
Det var ikke for at drive nogen form for hetz, men nu har du gennem årene i dine indlæg tydeligt vist at du har et tilhørsforhold til branchen og undveget alle spørgsmål om dit tilhørsforhold.

Hvorfor skal det være så hemmeligt?

Det vækker ikke ligefrem tillid.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 18:18
Henrik B; dybest set er alle dine opremsninger omkring hvornår man er branchemedlem jo slet ikke op til dig at forholde dig til - det er sites moderatorer!!. Og det er da netop DIG som forplumrer debatten og gør den usaglig, ved ikke at spille med åbne kort & melde klart ud omkring din "status". Og din "tøse-fornærmet" attitude gør desværre blot at man sidder tilbage med indtryk af, at du altså ikke er helt så ikke-brancherelateret som du umiddelbart giver indtryk af.
 
VH


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 Hvad skal der til, for at man har tilknytning til en branche?
- Nuværende ansættelse?
Når du er en del af TapeConnection, som nævnt her  (nu er det ikke svært at slå saabklub.dk op på dk-hostmaster, jo)
Uddrag fra hifiklubben
"Den daglige ledelse af virksomheden vil varetages af Kasper, mens Claus vil stå i spidsen for rådgivning af kunder. Udover de to ejere vil man i butikken også kunne møde gamle kendinge fra Tape Connection i form af Otto Jørgensen, Simon Larsen og Henrik Schmidt. Alle er entusiastiske og spændte på at tage fat på den nye opgave"
 
Samfaldet med den person og dig selv som navnebror, er næsten for godt til at skulle være forkert.
og så er der de kommentarer om forsendelser og hvordan "i" gør, og så dine messebesøg?

Så du er afgjort branchemedlem og taler til TC's fordel og taler ned omkring brugere som mener de ikke fik fair behandling, det er vist at tage TC's parti på forum, så du må/skal have "Tapeconnection" i din Profil og gerne synlig til  næste gang.

Bør moderator her ikke springe ind og løse det for dig,  for de ved vist godt hvad er sandt i den sammenhæng?


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 18:47
Med ærlighed kommer man længst, Henrik hvis du fra start havde meldt ud, om dit tilhørs forhold til Tape Connections. Så ville ingen havde spurgt negativt til det. Men når det kommer frem af bagvejen, så kan det ikke undgåes, at folk begynder at stille spørgsmål om din status.


Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 22:14
Kan være Otto har en kommentar til det.,? Han spiller da med åbne kort..Wink


-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 22:34

...og Otto skal arbejde sammen med Henrik.

Lad nu være med at sætte ham i en dum situation.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 22:43
Måske er det bedst, at denne tråd bliver lukket, det der skal skulle siges er vist blevet sagt.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det jeg opponerer imod er udtrykket: "alle de sager" - dét har ingen hold i virkeligheden. Men enig, én er én for meget. Smile
 
Og to er to for meget Wink
 
hvad med 100+ utilfredse kunder? som havde et Philips 37PF9731D og som TC i starten ikke ville gøre noget ved? og først da Philips erkendte problemet, så turde TC tage fat og bringe tv skærmene hjem og give nye, ordre dem eller returnere penge.. det var Philips og ikke TC som var afgørende.. man kan sige at 100+ kunder var modarbejdet da TC ikke ville hjælpe i første omgang.
Det sure for TC var at fejlen var så synlig så de turde ikke tage dem retur, og forsøge sælge dem igen, da de i starten jo ikke kunne få skærmen ordnet. sådan som det går for andre defekte vare idag, som sælges med mindre rabat, for det er jo forhandleren som skal dragea ansvarlig, og der var TC altså ret uansvarlige, og beskyttede sig lidt med dumme undskyldninger..
 
Nå, men kun 2? det må mindst være 100+ sager.. og endnu en success i historie i fælleskøb æra'n...
 
 
Uanset hvad købelov og jura berettiger os til som kunder, så var det i min verden først og fremmest Philips som havde et kæmpe forklaringsproblem i nævnte sag . 100+ kunder stod med et lorteprodukt fra skod Philips, som aldrig burde have passeret kvalitetskontrollen på sin vej til slutbrugeren. At TC så tacklede sagen meget kluntet kan jeg da kun give dig ret i  . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 22:49
 
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Måske er det bedst, at denne tråd bliver lukket, det der skal skulle siges er vist blevet sagt.
 
Ja, det tror jeg du har ret i.
 
Lad os give det nye TC mulighed for at komme igang.
 
Emnet er hermed lukket.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Print side | Luk vindue