Print side | Luk vindue

Minijack----S-Video

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7818
Udskrevet den: 18-Februar-2025 kl. 21:49

Emne: Minijack----S-Video
Skrevet af: Radiomanden
Emne: Minijack----S-Video
Skrevet den: 23-November-2005 kl. 18:32

Jeg søger et kabel som har et Minijack type stik i den ene ende og et normalt S-video i den anden, det er til en transportabel DVD afspiller,Mustek PL408HM. Jeg har skrevet en mail til forhandleren hvor den er købt, han skrev også tilbage om kabel typen, men efter at have skrevet ydligere 2 gange er der ikke sket noget. Er der nogen som ved hvor et sådan kabel kan skaffes fra.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 24-November-2005 kl. 20:47

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er der nogen som ved hvor et sådan kabel kan skaffes fra.

Hvis du ikke kan finde et sted at købe det, er det vel forholdsvis nemt selv at lave. Tag et standard S-video kabel og klip den ene ende af, og gang i loddekolben med et minijack stik.
Skærm skal sikkert på stelben, de to signal ledere på de to andre ben i stikket. Men hvad til hvilket ben?
Der er 2 muligheder, så der er 50% chance for at ramme rigtigt første gang   - og hvis ikke, prøv den anden mulighed.

Mvh JørgenT

Skrevet den: 25-November-2005 kl. 16:34

Ok. Tak, jeg prøver det, er det virkeligt så simpelt at man bare skal bruge en stereo-Minijack, hvor man kan bruge fælles stel for Croma og Luma.  

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 25-November-2005 kl. 16:51

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ok. Tak, jeg prøver det, er det virkeligt så simpelt at man bare skal bruge en stereo-Minijack, hvor man kan bruge fælles stel for Croma og Luma.  

Ja, det lyder sansynligt.

Altså hvis du kan huske at det var et normalt mini-jack med 3 forbindelser

Og ikke et af de mere specielle med 4 eller 5 forbindelser (med flere af de sorte ringe).

Men hvis stikket kun er til video (ingen lyd) så er det nok det normale minijack som vist på billedet.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 25-November-2005 kl. 17:01

Jeg har aldrig haft et sådan kabel, og ved derfor ikke hvordan bøsningen ser ud, så om det er et stik med 3 forbindelser eller flere vides ikke. Der er heller ikke noget diagram til stikforbindelserne, var der det ville det jo være nemt nok. Udgangen er kun til video og er mærket S-Video/P-Scan. 

-------------

Print side | Luk vindue