canal digital nye priser.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78243
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 13:23
Emne: canal digital nye priser.
Skrevet af: sickchild
Emne: canal digital nye priser.
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 00:19
Hej er der andre der har fået brev fra kanal digital idag? fordi jeg var faktisk tilfreds med at det nu blev gratis og have multiroom. men hvad jeg kan læse mig til så skal man købe en boks hos dem til mellem 600-2500 alt afhængig af hvilken boks man vil have. og så kan man kun se family pakken og hvis man skal se mere end det så koster 99kr om månedet per rum. syntes det er lidt lang ud når man før fik deres almindelige boks gratis til multiroom.
men er der andre der har tjekket det igennem, da jeg stadig syntes det ser indviklet ud. selvom det nu skulle blive enklere som de reklamere med.
|
Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 00:38
I april 2009 kostede family 229,- kr + 389 halvårlig afgift for kort.
I april 2010 skal vi nu betale 385,- per måned.
Regnskabet for family stigningen må være 2009: 229*12 + 389*2 = 3526 per år (ved godt family steg 40kr i 2009 også) 2010: 385 * 12 = 4620 kr.
Altså en stigning på 1094,- (31%) (ca. 91,16 per måned) siden sidste år.
Det er da en pris stigning der vil noget. bare tænk hvis ens skat eller husleje lige røg 31% op næste måned. fantastisk er at sådanne prisstigninger bare pålægges de mange tusind brugere, hvor de fleste nok af afhængighed bare følger trop og kan ikke hoppe over på et alternativ med samme udbud..
det enkle er at deres egenlig stigning på 51 kr er pakket godt ind her. og fordelene for dem er nu at deres procentmæssige stigning næste år nu inkluderer en automatisk forøgelse af kortgebyr prisen uden at de skal forklare dette til kunderne næste år. så en ekstra gevinst for CD.
|
Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 10:45
Det brev er vagt. De kunne godt have lavet regneeksempler, så man kunne se hvor meget prisen ændrer sig, men det tør de nok ikke. For vores vedkommende stiger prisen med 51 kr pr måned, vi har ikke multiroom. Det er i forhold til de 269 kr Family koster nu.
Kan man stadig få CDC 7000 gratis til hovedabonnementet? Den vil de have 595 kr for til multiroom. Men dem der allerede har det slipper lidt billigere. Bortset fra hvis man gerne vil have Canal+ pakken i ekstra rum. Det har hele tiden været sådan, at man ikke kunne få en større pakke til multiroom, end man har i hovedabonnementet. Nu koster det så 99 kr pr ekstra rum at have Canal+ pakken der, selvom man også har den i stuen, sådan som jeg forstår det.
De indrømmer dog i Kundeservice siderne på deres hjemmeside, at der er tale om prisstigning for nogle. Det er så dårligt for dem, der kun får brevet og ikke kan bruge nettet.
|
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 10:54
Jeg har dog på fornemmelsen, at det er tv stationerne der er de egentlige skurke her, det er dem der vil have flere penge.
|
Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 11:30
Prisstigningen kunne jeg også godt være foruden,men det kommer vel ikke bag på nogen,at pengene skal ind på en eller anden måde,jeg tror også at tv stationerne har en del af æren for prisstigningen.Har selv Canal+Total 0g 3 Multiroom,men jeg kommer til at spare penge,små 1000 kr.pr år,det er jo også en slat penge.
------------- M.V.H Jan
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
|
Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 11:57
Men man kan heller ikke leje boksene mere ser det ud til. så hvis jeg vil have et ekstra multiroom. så skal jeg købe en af boksene. og så syntes jeg 1600kr er mange penge for en boks jeg ikke kan bruge til noget hvis ikke vil være hos dem mere.
|
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 12:58
sickchild skrev:
Men man kan heller ikke leje boksene mere ser det ud til. så hvis jeg vil have et ekstra multiroom. så skal jeg købe en af boksene. og så syntes jeg 1600kr er mange penge for en boks jeg ikke kan bruge til noget hvis ikke vil være hos dem mere. |
Det er nok en af deres måder at prøve at fastholde kunderne.
At tv stationerne vil have flere penge hænger nok igen sammen med prisen for rettighederne til sportstransmissioner, film, tv serier osv. Så vi må nok finde os i det, eller nøjes med DR.
|
Skrevet af: xozzi
Skrevet den: 28-Marts-2010 kl. 13:03
pendec skrev:
I april 2009 kostede family 229,- kr + 389 halvårlig afgift for kort.
I april 2010 skal vi nu betale 385,- per måned.
Regnskabet for family stigningen må være 2009: 229*12 + 389*2 = 3526 per år (ved godt family steg 40kr i 2009 også) 2010: 385 * 12 = 4620 kr.
Altså en stigning på 1094,- (31%) (ca. 91,16 per måned) siden sidste år.
Det er da en pris stigning der vil noget. bare tænk hvis ens skat eller husleje lige røg 31% op næste måned. fantastisk er at sådanne prisstigninger bare pålægges de mange tusind brugere, hvor de fleste nok af afhængighed bare følger trop og kan ikke hoppe over på et alternativ med samme udbud..
det enkle er at deres egenlig stigning på 51 kr er pakket godt ind her. og fordelene for dem er nu at deres procentmæssige stigning næste år nu inkluderer en automatisk forøgelse af kortgebyr prisen uden at de skal forklare dette til kunderne næste år. så en ekstra gevinst for CD.
|
der er nogle af os der har en besparelse ved det jo.
jeg har p.t family til 269 med 2 MR.
det vil sige med gamle priser betaler jeg
- Hovedabo: 269*12 + 389*2 = 4006 pr. år
- MR1: 2*389 = 778 pr. år
- MR2: 2*389 = 778 pr. år
hvilket er en samlet pris på 5562 pr. år efter gamle priser
Med nye priser:
Hovedabo: 385*12 = 4620 pr. år
MR1: 0,-
MR2: 0,-
det vil sige en samlet pris på 4620 pr. år efter nye priser
5562 - 4620 = -942
Det vil sige jeg har personlig en besparelse på 942,- så jeg er godt tilfreds med den nye enkelhed som de kalder det.
|
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 10:24
Ham_Der skrev:
Det brev er vagt. De kunne godt have lavet regneeksempler, så man kunne se hvor meget prisen ændrer sig, men det tør de nok ikke. For vores vedkommende stiger prisen med 51 kr pr måned, vi har ikke multiroom. Det er i forhold til de 269 kr Family koster nu.
Kan man stadig få CDC 7000 gratis til hovedabonnementet? Den vil de have 595 kr for til multiroom. Men dem der allerede har det slipper lidt billigere. Bortset fra hvis man gerne vil have Canal+ pakken i ekstra rum. Det har hele tiden været sådan, at man ikke kunne få en større pakke til multiroom, end man har i hovedabonnementet. Nu koster det så 99 kr pr ekstra rum at have Canal+ pakken der, selvom man også har den i stuen, sådan som jeg forstår det.
De indrømmer dog i Kundeservice siderne på deres hjemmeside, at der er tale om prisstigning for nogle. Det er så dårligt for dem, der kun får brevet og ikke kan bruge nettet.
|
Ja,hvis man så kunne regne med hvad der stod i det brev,det kan man så heller ikke,i mit stod der at jeg ville spare 2334 kr.om året,hvilket ikke passer,men kun 954 kr.om året.Det er hvis det man kalder dårlige information.
------------- M.V.H Jan
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
|
Skrevet af: ipo
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 19:15
Darn xozzi!
Du ku' lige have købt 1stk. smartwi ( http://www.smartwi.net/ - http://www.smartwi.net/ ) for kr.1000, det var allerede tjent hjemme det 1st år! Derfor er CanalDigitals ny priser ren snyd! Jeg skal ikke betale for andres MR!!
MVH.
|
Skrevet af: Rulle
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 21:28
Har også lige fået brevet fra dem, og det er da r.. og nøgler.
jeg har Local pakken lige nu, og har hverken brug for eller vil have flere kanaler. Så de 149 kr (213 kr) kunne jeg med nød gå med til at betale, for 10-15 kanaler jeg reelt ser noget på ind i mellem.
Det vil så nu koste 275 kr (En stigning på ikke mindre end 29%). Jeg kan gandke vist få Multiroom gratis, men hvad så hvis man ikke har brug for tv i andre rum?
------------- /Martin
|
Skrevet af: santajag
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 02:11
Har lige nu "Canal+ Total" (incl. local) 269 kr/mdr. + årligt kortgebyr 778 kr = 4006 ... 333,86 kr/mdr
Stiger til 504 kr/mdr fra 1. maj
Så alt det salgs gas omkring "forenklede" priser og besparelser "gratis" multirum kan jeg ligesom ikke bruge til meget når min konto den bliver lænset hver måned.
Det er så farvel til Canal Digital med en pris stigning for mit vedkomne på 51% (men vil da gerne forsætte hvis jeg kan få det samme i lønstigning )
|
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 09:03
Jeg sendte en mail til dem og klagede over deres nye prispolitik, men om det hjælper? det tror jeg ikke...
Jeg er seriøst ved at overveje BOXER i stedet. Prisen er en smule mindre og så får man ekstra kanaler, bl.a. Discovery, MTV, TV2 News. Men det er selvfølgelig på bekostning af HD kanalerne...
------------- /Martin
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 09:43
Rulle skrev:
Jeg sendte en mail til dem og klagede over deres nye prispolitik, men om det hjælper? det tror jeg ikke...
Jeg er seriøst ved at overveje BOXER i stedet. Prisen er en smule mindre og så får man ekstra kanaler, bl.a. Discovery, MTV, TV2 News. Men det er selvfølgelig på bekostning af HD kanalerne...
|
Overvejer også Boxer såsnart bindingsperioden med Canal Digital udløber. Gider ikke at betale at andre får MR gratis. Lidt surt at man så kommer til at mangle TV2 film HD med DD5.1 lyd...
|
Skrevet af: ipo
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 10:37
Man kan fortsætte med de gamle priser 6mdr. endnu hvis man ringer og broker sig. Men CDigital tager gerne imod din opsigelse, så lad værre med at true med det
|
Skrevet af: Bla Blasen
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 17:42
Har lige forsøgt at bestille det der multirum
Havde 2 gamle SAT receiver liggende, den ene er deres egen Canal Digital CDC-7000 - som jo er godkendt - så det var ok.
Den anden gamle jeg har er en " Samsung DSR9510Y", som jeg købte for mange år sidne i forbindelse med et Canal Digital abb. - den er så åbentbart ikke Canal Digital godkendt mere, så den kunne jeg få ikke multirum abb. til
Man er altså åbenbart pisket tvunget til at bruge en af deres 3 modeller, for at man kan få multirum abb. til
Med vort hovedabb. har vi idag den store med 250gb HD Box, som vi egentlig er utroligt glade for - blot irritere det mig grusomt at den er låst, således at vi kan ikke modtage andre satelitter. Tager den med i campingvognen, og kommer man tilstrækkeligt langt sydpå - kan man ikke længere modtage THOR - ergo bliver SAT'en ubrugelig.
Synes også det er træls at USB/Ethernet er deaktiveret? Utroligt at man ikke engang kan få det aktiveret hvis man køber den
Hvorfor pokker kan man ikke bare købe den sat-receiver man nu gerne vil have - også vælge det abb. hos en sat-udbyder man gerne vil have
Han påstod så også at der kommer parring med satkort/-receiver heri løbet af foråret - det skulle så gøre det helt umuligt at bruge en IKKE godkendt receiver ???
|
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 18:02
Så er det endegyldigt slut med CD....plat foretagende.Er rimelig træt af at blive "ført bag lyset"...er det fordi deres priser ikke tåler dagens lys??
Har boxer tv i soveværelset-og er MEGET glad for dette-så det blver også BOXER i stuen nu....jeg kommer ikke til at savne HDog SLET IKKE deres boks,som vel nærmest kan beskrives som en L... med hår på!!
De skal sgu ikke tage røven på gøglerne...
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 19:11
Hvis alle vi utilfredse kunder nu sender en mail til CD, måske vil der komme ændringer?
Jeg siger i hvert fald mit abonnement op hos dem, da jeg ikke gider betale 275 kr. om måneden for 8 kanaler. Jo, jo, der er 17 kanaler i alt i Lokal-pakken, MEN...HD-kanalerne er rare, men de sender jo det samme som deres SD ditto, dvs. at de tæller for 0. DR-kanalerne kan man jo modtage gratis, så de tæller også for 0. Ergo ender man hurtigt ned på kun 8 kanaler, man får for sine penge. Det er ikke meget.
Jeg vil hellere bruge de 275 kr. på at købe film og serier, og ellers se de gratis kanaler fra DR og TV2, end at betale for 8 reklamefyldte kanaler. Nogle af dem ser jeg alligevel aldrig, som f.ex. Charlie og DK4. Hvis jeg trækker dem fra, ender jeg på 6 kanaler, som jeg ser nogenlunde regelmæssigt.
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: thomasNY
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 19:41
Jeg har family pakken og stiger jo også helt vildt. Kører på en 12 månedes binding med leje af Harddisk boksen, og nu skal jeg købe den hvis jeg vil fortsætte. Havde egentlig tænkt mig at nedgradere til local, da de satte family op til 269, men nu dropper jeg hele deres show. Man kan jo tage viasat danmarks pakken til 99 pr måned i et år, men bagefter stiger den så helt vildt! Boxer har deres flex8 pakke, men der mangler kanal 5 af en eller anden sjov grund! Desuden kunne man få en harddisk optager gratis ved 12 måneders binding, men det er også slut nu... Hvad koster en optager der kan det samme, hvis man skal købe den løst?
|
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 23:29
Tror jeg springer på en Boxer Mix, der kan du få alle kanaler fra Local pakken fra CD + Discovery, TV2 News, CNN, Disney channel + et par tyske til 179 + kortafgift.
------------- /Martin
|
Skrevet af: Nordic2007
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 23:57
thomasNY skrev:
Jeg har family pakken og stiger jo også helt vildt. Kører på en 12 månedes binding med leje af Harddisk boksen, og nu skal jeg købe den hvis jeg vil fortsætte. Havde egentlig tænkt mig at nedgradere til local, da de satte family op til 269, men nu dropper jeg hele deres show. Man kan jo tage viasat danmarks pakken til 99 pr måned i et år, men bagefter stiger den så helt vildt! Boxer har deres flex8 pakke, men der mangler kanal 5 af en eller anden sjov grund! Desuden kunne man få en harddisk optager gratis ved 12 måneders binding, men det er også slut nu... Hvad koster en optager der kan det samme, hvis man skal købe den løst?
|
Enten gør Canal Digital noget ulovligt eller også har du misforstået noget, når du skriver at du skal købe din leje boks. Man kan ikke tvinge folk til at kæbe en leje boks.
Er du sikker på, at du ikke "bare" skal leje boksen efter de 12 måneder? Min morfar havde et 12 måneders abonnement hos dem, hvor boksen var gratis det første år og efterfølgende skulle han leje boksen. Det var også det der fremgik af hans kontrakt. Hvad står der på din kontrakt? Det skal lige siges, at det ikke var en Harddisk boks.
------------- VIDEO: Sony 65 A1 Sony UBP-X800 Canal Digital OnePlace AppleTV 4K
AUDIO: Denon AVR-X1400H Dali Concept 5.1
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 06:51
Har for 2 måneder siden fået parabol fra cd bare local pakken som jeg er fint tilfreds med. Men en stigning i den stil her går jeg heller ikke med til. Jeg får local prisen året ud til de 149 som lovet og derefter farvel. Troede ellers lige jeg have købt en pakke uden rabat eller andet det første år og som næste år bare kørte videre til samme pris så var der egentlig ikke så meget mere bøvl med det. Den holdt ikke særlig længe. Fint man fik banket en parabol op på væggen som bare skal pilles ned og smides på gengrug. Jeg vil simpelthen ikke bruge de penge på tv kanaler. Tåber håber i kommer til at tabe på jeres tiltag og folk vælger andre udbydere der forhåbentlig forbliver billigere end cd med deres nye priser
|
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 07:55
Som jeg har forstået det skal man også til at købe sin boks fremfor at leje?
Jeg har fået svar på min mail jeg sendte til dem, men kan ikke husek ordret hvad der stod. Men er 95% sikker på jeg skulle købe min HD Boks når mit nuværende lejemål på den udløber.
------------- /Martin
|
Skrevet af: thomasNY
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 10:50
Nordic2007 skrev:
thomasNY skrev:
|
Enten gør Canal Digital noget ulovligt eller også har du misforstået noget, når du skriver at du skal købe din leje boks. Man kan ikke tvinge folk til at kæbe en leje boks.
Er du sikker på, at du ikke "bare" skal leje boksen efter de 12 måneder? Min morfar havde et 12 måneders abonnement hos dem, hvor boksen var gratis det første år og efterfølgende skulle han leje boksen. Det var også det der fremgik af hans kontrakt. Hvad står der på din kontrakt? Det skal lige siges, at det ikke var en Harddisk boks. |
Hvis man kigger på deres hjemmeside er muligheden for at leje boksen væk, og jeg har snakket med dem om det. Hvis man vælger at købe boksen får man dog en ny frisk boks. Tilgengæld er deres boks billig.
|
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 11:09
Jeg kan ikke forstå at man SKAL have en af deres SAT-receivere for at kunne få et abb.
http://www.canaldigital.dk/kundeservice/parabol-tv/Teknik/Godkendte-tv-boxe/ - http://www.canaldigital.dk/kundeservice/parabol-tv/Teknik/Godkendte-tv-boxe/
Godkendte tv-boxeFor at tegne et abonnement hos os og få et programkort, skal der benyttes en tv-box, der er godkendt af Canal Digital. Du kan se listen over godkendte tv-boxe her: Canal Digital HDTV-box med harddisk Canal Digital HDTV-box Canal Digital CDC-7000ST Canal Digital TS 1232 CXCI
Digiality CX-CI 422 TS Grundig DSR6450/52/54
Har man ikke det, kan man IKKE få et abbonement :(
Jeg ville da gerne have mulighed for frit at vælge en receiver, som opfylder de behov jeg har!
2 DVB-S tunere, DVB-T mulighed for at optage OG!!! frit kunne modtage alle andre gratis kanaler!!!
Det kan man ikke når man er TVUNGET til at vælge en af deres.
Mht. køb/leje af ens box, skriver de selv på deres side
http://www.canaldigital.dk/kundeservice/parabol-tv/nye-priser/Ofte-stillede-sporgsmal/Kob-af-lejebox/ - http://www.canaldigital.dk/kundeservice/parabol-tv/nye-priser/Ofte-stillede-sporgsmal/Kob-af-lejebox/
Køb tv-box i stedet for leje og få lavere månedlig pris
Jeg synes, det lyder godt med én fast månedlig pris, men jeg betaler også for leje af en HDTV-box. Hvad kan jeg gøre, hvis jeg gerne vil have én fast pris?
Hvis du gerne vil have én fast pris, kan du vælge at købe din HDTV-box og betale for den én gang for alle.
Som nuværende kunde er du også velkommen til at fortsætte med at leje HDTV-boxen af os, men så er det rigtigt, at det koster lidt mere i samlet månedlig pris.
|
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 15:53
Jeg vil bare høre: kommer folk kun af med deres galde her på forummet, eller giver I også udtryk for jeres utilfredshed overfor CD?
Vi vil jo helst have, at CD ser/hører vores klager, ikke?
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 16:18
PhDream skrev:
Jeg vil bare høre: kommer folk kun af med deres galde her på forummet, eller giver I også udtryk for jeres utilfredshed overfor CD?
Vi vil jo helst have, at CD ser/hører vores klager, ikke? |
Det kan jo være at de læser med,da de hvis er medlem af forummet,prøv at søge på Canal digital,der er hvert fald et Branche Medlem.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet af: kristian.n
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 17:07
Selvom prisen virker højet.. så husk at hos Canal Digital er HD og PPR med i prisen end hvor hos Viasat skal man ligge 144 kr til alle deres pakke pris og dertil kommer også Viasat Helehuset og kort afgiften .
Hos Canal Digital er alt med i prisen
|
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 17:59
ghost-the-man skrev:
PhDream skrev:
Det kan jo være at de læser med,da de hvis er medlem af forummet,prøv at søge på Canal digital,der er hvert fald et Branche Medlem. |
Jeg ved de læser med. Jeg har sendt dem en mail og gjort opmærksom på tråden. Efterfølgende har de svaret, at de har kigget i tråden. Problemet er, at folk ser det, de gerne vil se. De skrev bl.a., at der i tråden var nogle, som udtrykte tilfredshed med de nye tiltag. Det var så to (2!) personer i hele tråden. Du var den ene af dem, og ikke engang særlig tilfreds, da de misinformerede dig mht. besparelse.
Sagen er, at det altid giver et større indtryk, hvis de utilfredse kunder kontakter CD direkte. Hvis CD f.ex. modtager 100 mails fra utilfredse kunder, vil det gavne "os" mere, end 100 indlæg samlet et sted, hvor man ikke engang kan være sikker på, at de kigger med.
Jeg vil i hvert fald give dem credit ift. Viasat. CD svarede indenfor et par timer, hvor Viasat var over en måned om at svare, og de svarede først da jeg rykkede for den oprindelige mail.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 18:07
PhDream skrev:
Jeg ringede et par timer efter at deres prisomstrukturering ramte nettet og opsagde mit abbonnement, så herfra ved de ihvertfald, hvad jeg mener om deres voldsomme prisstigning.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 18:44
Det var da en mærklig måde at Canal digital laver statistik på,de skal sgu ikke bruge mig som eksempel,for helt tilfreds var jeg jo ikke,når nu der er flere utilfredse end tilfredse kunder,så kunne det godt være at de skal se mere på de utilfredse kunder,da de er i flertal.Og jeg kan udmærket godt forstå jeres utilfredshed
P.S Til Canal digital,jeg er ikke helt tilfreds,da i misindformere mig om min besparelse pr år. i det brev jeg fik fra jer.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 21:06
Har også Family pakken uden Multiroom og har netop også sendt en email afsted til Canal Digital hvor jeg udtrykker min skuffelse/vrede over de skjulte prisstigninger inkl. meldingen om at når bindingsperioden udløber til november, så skifter vi til Boxer.
Mener faktisk at vi kun giver 229 eller 239 om måneden og det er kun 4-5 måneder siden. At de så sidenhen både har hævet prisen til 269 og nu med ekstra 50-60kr om måneden er jo helt hen i vejret. Så meget er HD kanalerne heller ikke værd. Og ja, 600kr pr. ekstra multiroom-boks eleminerer jo stort set den Multiroom fordel man ville få ellers.
|
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 22:00
Jeg har også sendt en mail til CD, og fået svar på den. De skriver også at de godt kan se det er en prisstigning for mig, men fremhæver også den nye mulighed for multiroom. Redder bare ikke meget når man kun har 1 tv
En anden ændring på Multiroom er også at det ikke behøver være samme husstand længere. Det kommer bl.a. mine forældre tilgode der har LOCAL pakken i sommerhuset. Den kan de så også få hjemme nu. Godt nok skal der købes en boks, men det er da muligt der at spare nogle penge.
Jeg tror dog stadig jeg hopper på Boxer når min periode udløber.
------------- /Martin
|
Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 22:29
Bla Blasen skrev:
Jeg kan ikke forstå at man SKAL have en af deres SAT-receivere for at kunne få et abb.
http://www.canaldigital.dk/kundeservice/parabol-tv/Teknik/Godkendte-tv-boxe/ - http://www.canaldigital.dk/kundeservice/parabol-tv/Teknik/Godkendte-tv-boxe/
Godkendte tv-boxeFor at tegne et abonnement hos os og få et programkort, skal der benyttes en tv-box, der er godkendt af Canal Digital. Du kan se listen over godkendte tv-boxe her: Canal Digital HDTV-box med harddisk Canal Digital HDTV-box Canal Digital CDC-7000ST Canal Digital TS 1232 CXCI
Digiality CX-CI 422 TS Grundig DSR6450/52/54
Har man ikke det, kan man IKKE få et abbonement :(
| Jeg ringede til dem af samme årsag og beskeden var at jeg sagtens kunne købe en brugt boks på f.eks. dba.dk og bruge den. Men at de naturligvis ikke kunne hjælpe mig, hvis jeg fik problemer. Så jeg sender min HD boks retur og 1 måned, når gratis perioden udløber.
Hmm, må til at holde øje med dba.dk og lign.....
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 22:43
Uden at jeg kender til de konkrete beregninger, vil jeg lige gøre jer opmærksom på at prisstigninger på TV-signaler ikke er noget Canal Digital har opfundet eller er alene om.
Vi får TV via lokal antenneforening (Yousee er signal leverandør) og der stiger priserne hvert evigt eneste år. Hver gang får vi at vide at det er TV-stationerne (med TV3/viasat og TV2 i front) der hæver priserne.
Så mon ikke dette også er en af årsagerne til de højere priser?
Endvidere har Canal Digital været nød til at gøre noget ved deres meget dyre multiroom. De kalkulerer nok med at nogen forlader dem og at andre griber chancen og anskaffer den nu billigere multiroom.
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 07:35
Letten, det er sikkert rigtigt - men at en pakke stiger 100kr om måneden på et enkelt år?? Det lyder ikke som TV-stationernes skyld umiddelbart.
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 11:16
kristian.n skrev:
Selvom prisen virker højet.. så husk at hos Canal Digital er HD og PPR med i prisen end hvor hos Viasat skal man ligge 144 kr til alle deres pakke pris og dertil kommer også Viasat Helehuset og kort afgiften .
Hos Canal Digital er alt med i prisen |
Hos Viasat betaler du 49 kr. for et plus abb. 49 kr. for et HD abb, og har man begge får man Viasat On Demand med til 0 kr (værdi 49 kr). Det kræver dog en HDplus boks for at kunne få HD og VOD.
Desuden koster Viasat Hele Huset intet, udover en oprettelse på 199, det giver endda en boks til 0 kr. eller en HD boks til 499 som ved CD koster ret meget. Den eneste faste udgift ved Viasat Hele Huset er kortafgiften. Men det bliver selvfølgelig også en del, hvis man har mange TV.
|
Skrevet af: Valde1936
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 11:33
petrucci skrev:
Letten, det er sikkert rigtigt - men at en pakke stiger 100kr om måneden på et enkelt år?? Det lyder ikke som TV-stationernes skyld umiddelbart. |
Jeg har Canal+ Film pakken, med gebyrer koster den i dag 282 kr om måneden. Fra 1. maj er prisen 454 kr./md. +61% det er jo syyyyygt. Jeg har skyndt mig at tegne et år mere til den gamle pris og spare 2064 kr. Og så er det også slut med CD efter det. Sjovt man skal ende som boxerkunde på den måde...
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 11:36
petrucci skrev:
Letten, det er sikkert rigtigt - men at en pakke stiger 100kr om måneden på et enkelt år?? Det lyder ikke som TV-stationernes skyld umiddelbart. |
HVor meget er sportsrettighederne (SAS liga, Premier League, Champions league, VM i fodbold, osv.) steget på det seneste?
Jeg tror desværre, at det er kampen om sportsrettighederne der rammer os nu. Se bare et event som Kessler kampen der koster 500 kr (!!!). Jeg ved godt, at der her er tale om PPV, men det siger ikke så lidt om priserne på sport. Der er heller ikke tvivl om, at HD-rettighederne er med til at skrue priserne i vejret.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 11:36
Der er ingen tvivl om, at man går ned i pris med Boxer, men samtidig går man også ned i kvaliteten.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:21
100kr om måneden pr. kunde for nogen enkelte sportsrettigheder der er steget? Nej den tror jeg ikke på. Det er jo Viasat der sender mest sport, deriblandt CL og mest superliga. Jovist der blir da sendt spansk og engelsk fodbold på Canal Digitla meen.
Jeg tror det her kommer til at koste CD flere kunder end de får ind eller får opgraderet til Multiroom. Personligt gider jeg ikke punge så meget mere ud. Så hellere undvære HD-kanalerne og spare en Parabol-skærm på gavlen for at give plads til Boxers alm. antenneløsning.
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:24
Nordic2007 skrev:
petrucci skrev:
HVor meget er sportsrettighederne (SAS liga, Premier League, Champions league, VM i fodbold, osv.) steget på det seneste?
Jeg tror desværre, at det er kampen om sportsrettighederne der rammer os nu. Se bare et event som Kessler kampen der koster 500 kr (!!!). Jeg ved godt, at der her er tale om PPV, men det siger ikke så lidt om priserne på sport. Der er heller ikke tvivl om, at HD-rettighederne er med til at skrue priserne i vejret. |
Sportsrettigheder er sindsygt dyre, men nu har Canal+ lige mistet Premier League, og det er suverænt deres største rettighed, derfor kommer den her er voldsomme prisstigning på et underligt tidspunkt.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:26
petrucci skrev:
100kr om måneden pr. kunde for nogen enkelte sportsrettigheder der er steget? Nej den tror jeg ikke på. Det er jo Viasat der sender mest sport, deriblandt CL og mest superliga. Jovist der blir da sendt spansk og engelsk fodbold på Canal Digitla meen.
Jeg tror det her kommer til at koste CD flere kunder end de får ind eller får opgraderet til Multiroom. Personligt gider jeg ikke punge så meget mere ud. Så hellere undvære HD-kanalerne og spare en Parabol-skærm på gavlen for at give plads til Boxers alm. antenneløsning. |
Hvis du ser bort fra OL og måske VM i fodbold, så er Premier League den næst dyreste sportsrettighed i Danmark, kun overgået af Superligaen, så det var en stor udgiftspost som nu er væk for Canal+.
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 13:18
mufc, men så tyder det jo på at de er igang med en kæmpe pengeindsamling så de kan indkøbe de rettigheder igen? Det vil jeg bare ikke være med til at finansiere.
Generelt synes jeg det er groteskt så mange penge sportsrettigheder efterhånden koster. Der burde være noget lovgivning indover her eller noget.
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 13:38
mufcdk1974 skrev:
Nordic2007 skrev:
petrucci skrev:
Jeg tror desværre, at det er kampen om sportsrettighederne der rammer os nu. Se bare et event som Kessler kampen der koster 500 kr (!!!). Jeg ved godt, at der her er tale om PPV, men det siger ikke så lidt om priserne på sport. Der er heller ikke tvivl om, at HD-rettighederne er med til at skrue priserne i vejret. |
Sportsrettigheder er sindsygt dyre, men nu har Canal+ lige mistet Premier League, og det er suverænt deres største rettighed, derfor kommer den her er voldsomme prisstigning på et underligt tidspunkt.
|
Canal + har mistet rettighederne til Premier league. Jeg tror dog ikke, at prisstigning på Canal + pakken hos Canal Digital er steget grundet Canal+ kanalerne men grundet de kanaler der indgår i Canal Digitals lokalpakke (hedder den vist, den med de danske kanaler). På samme måde, som jeg også betaler for den store pakke hos Yousee ved siden af min Canal + pakke.
Jeg ved ikke, om Canal + nu har tænkt sig at sætte priserne ned på deres Canal Sports pakke. Jeg har selv Canal + og overvejer nu at opsige mit abonnement hos Yousee, da deres sportspakke nu er ret udvandet. De har dog stadig La Liga, det trækker en smule.
Men Premier League rettigheder hos SBS og her kan jeg forestille mig, at kunder med adgang til SBS kanalerne Kanal 5, 6'eren og Canal 9 kommer til at betale for de rettigheder som er dyrere end nogensinde.
Nu gætter jeg bare, men jeg TROR, at vi muligvis kommer til at se et samarbejde mellem SBS og Canal+ næste sæson, hvor de overskydende engelske kampe ryger over på Canal+ mens nogle spanske kampe ryger den anden vej.
I dag er det vist lige omvendt og hvor Canal+ sikrer sig de mest spændende engelske kampe.
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 13:43
petrucci skrev:
mufc, men så tyder det jo på at de er igang med en kæmpe pengeindsamling så de kan indkøbe de rettigheder igen? Det vil jeg bare ikke være med til at finansiere.
Generelt synes jeg det er groteskt så mange penge sportsrettigheder efterhånden koster. Der burde være noget lovgivning indover her eller noget. |
Nej, rettighederne er vist nok endelig havnet hos SBS, læs evt. http://digitalt.tv/sbs-k%c3%b8ber-alt-premier-league - http://digitalt.tv/sbs-k%c3%b8ber-alt-premier-league
Men jeg tror ikke, at de har kanaler nok til at vise alle kampene og der er også rettighederne til HD kampene, som er lidt usikkert. Jeg tror derfor, at man kan forestille sig, at overskydende Premier League kampe kan ryge til Canal+, så kan det være at de får et par La Liga kampe fra Canal +
|
Skrevet af: kristian.n
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 14:08
Canal+ vil ikke ha de få kamper som 6ern ikke vil bruge..(Som er bund kamper) det kan de ikke sælge Canal+ på og SBS har meldt at ALLE top kamper vil de selv ha..
Det kun lørdage de har problemer med pladsen, men de har 3 kanaler i SD som kunne bruges hvis de ville til om lørdagen.. resten af ugen kan de for det mest sende alle kamper på en kanal.
HD, jeg har høret at 6ern kommer i en HD udgave.. så HD problemet er der ikke hvis de gøre sådan.
|
Skrevet af: sporhunden
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 16:30
Betaler gladelig et par hundrede ekstra om måneden for at slippe for fodbold, og evt få mere motorsport. ( har den store pakke og kun et tv )
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 18:04
mufcdk1974 skrev:
Nordic2007 skrev:
petrucci skrev:
|
Canal+ != Canal Digital.
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 18:32
Sendte en mail til CD og forklarede at jeg havde denne gamle Samsung + en CDC 7000, og bad om en forklaring hvorfor jeg nu ikke mere kunne bruge min gamle Samsung (som jeg havde købt i forbindelse med et CD tilbud).
Svarer:
Vi har desværre ikke mulighed for at bruge din Samsung box, grundet kort-opdatering og koder men din ”gamle” CDC-7000 box kan vi godt tilslutte, der behøver du blot at modtage et kort.
Herefter modtaget jeg idag en mail på en pakke fra CD ?? jeg har sq da ikke bestilt noget :(
Tværtimod brokkede jeg over at de ville bestemme hvad jeg skulle købe af SAT receiver :(
Nu har jeg lige skrevet til Canal Digital, at hvis de vil diktere hvad udstyr jeg skal bruge - må de levere det kvit og frit.
1 HDTV box med Harddisk (den vi allerede lejer)
2 HDTV box uden Hardisk.
I modsat fald tror jeg nok det ender med at jeg dropper betalings TV helt, og nøjes med FTA, eller skifter til et tilbud fra en af de andre udbydere.
CD med FAMILY med CANAL+ FILM vil koste 514 kr. pr. mdr.
HD Kanalerne, Discovery, National Geo.., History mv. Eurosport
Dansk Sport, Golf. (Canal Digital Sport netop fravalgt, da de er virkelige dårlige)
Boxer-TV (Max) kr. 304 og kr. 608 med 2 ekstra rum
TV2 Sport, Discovery
Mgl. HD kanaler, Eurosport, golf
Viasat kr. 544 og kr. 677 med 2 ekstra rum
TV2 Sport, GOLF
Mgl. HD kanaler, Eurosport, HD Kanalerne, Discovery, National Geo.., History mv. Eurosport
Træls at det skal være blevet SÅ dyrt og BESVÆRLIGT.
Tror jeg vil prøve at studere FTA programmer DVB-T/S og så se tiden lidt an
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 18:40
Hvis det skal være FTA, så vil det da være en ide at se på 28,2-28,5E (EB1, Astra2 A, B og D).
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 18:43
Nu har jeg skrevet lidt sammen med CDs kundeservice, og de holder fast i, at deres kunder vil få gavn af de nye tiltag. De vil åbenbart ikke indse, at der er nogle af os, som forlader CD pga. prisstigningen. En prisstigning, som de kalder "prisjustering".
Det virker som om de er ligeglade med, at de vil miste kunder. De regner sikkert med, at de stakler, som er tilbage, vil betale overpris for at kompensere for tabet.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: MUF722
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 20:01
Klag! Det hjælper. Personligt fortsætter jeg året ud med CD da jeg kun betaler den gamle pris på 229kr om måneden. (3526kr per år) Telefonisk aftale.
Da prisen derefter bliver 4620kr er det slut med CD.
Sjovt nok fremhævede kundeservice at prisstigningen var på grund af de mange HD kanaler.
Hmmm. Hos CD Sverige koster en Family pakke med 11 HD kanaler og ialt 53 digitale kanaler kun 2850kr om året omregnet i danske. (inkl kortgebyr og startgebyr)
------------- Flemming
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 20:18
MUF722 skrev:
Hos CD Sverige koster en Family pakke med 11 HD kanaler og ialt 53 digitale kanaler kun 2850kr om året omregnet i danske. (inkl kortgebyr og startgebyr) |
det tror jeg ikke vi kan bruge til meget..
Jeg kommer ofte i Sverige og det overrasker også mig at f.eks en Mcdonald menu koster 59SEK (45DKR) hvor det er præcis samme pris i DK altså 59DKR , så 25% billigere.. nå men der er jo andre elementer som gør sig gældende der.
|
Skrevet af: xozzi
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 22:34
MUF722 skrev:
Klag! Det hjælper. Personligt fortsætter jeg året ud med CD da jeg kun betaler den gamle pris på 229kr om måneden. (3526kr per år) Telefonisk aftale.
Da prisen derefter bliver 4620kr er det slut med CD.
Sjovt nok fremhævede kundeservice at prisstigningen var på grund af de mange HD kanaler.
Hmmm. Hos CD Sverige koster en Family pakke med 11 HD kanaler og ialt 53 digitale kanaler kun 2850kr om året omregnet i danske. (inkl kortgebyr og startgebyr) |
Det er jo også 2 ting der umulige at sammenligne. Der er så mange
ting der skal indregnes. 1. Hvor mange udbyder byder på kanalen? 2.
Skal der købes eksklusive rettighed til eneste udbyder pr. eks. parabol
(som viasat med TV2 news) 3. Hvor mange kunder når udbyder ud til
(jo flere jo mindre pris) 4. moms 5. andre lovgivninger 6 osv.
Men jeg vil igen lige udtrykke min tilfredsstillelse med at jeg
spare penge. Men kan godt følge frustrationen. Hvis jeg ikke havde 2
ekstra rum var jeg også den der var smuttet.
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:17
7. højere og federe fortjeneste
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 09:13
Tænkte på om de nye høje prisstigninger ikke vil bidrage til snyd ? Hvis man f.eks får en ven eller familiemedlem, der har Canal Digital, til at bestille Multiroom og så 'låne' det ud til én selv og deler udgiften. På den måde kan man jo få en CD pakke til ca halv pris...
|
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 09:41
filmfreak skrev:
Tænkte på om de nye høje prisstigninger ikke vil bidrage til snyd ? Hvis man f.eks får en ven eller familiemedlem, der har Canal Digital, til at bestille Multiroom og så 'låne' det ud til én selv og deler udgiften. På den måde kan man jo få en CD pakke til ca halv pris...
|
Det kan jeg ikke forestille mig,at de vil synes om,og heller ikke lovligt.
Citat: 22. Misbrug af programkort og/eller tv-box
Det er således ikke tilladt på nogen måde at dele signalet mellem flere modtagere,uanset om disse befinder sig i eller udenfor kundens husstand.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:10
Tænkte på, om det kan betale sig for vores vedkommende at opsige CD? Vi har nemlig lige måtte bruge 995 kr på en Sagem itsd 81 HD, den gamle Digiality gik i stykker. Sagem kan ikke noget uden kortet, jeg har prøvet. Digiality kunne godt vise tysk tv og fta DVB-T uden kortet.
Så hvis vi opsiger skal vi købe en ny fta modtager til tysk tv og en ny DVB-T modtager. Vælger vi Boxer, kan vi selvfølgelig få en boks gratis, men det tager tid før besparelsen har tjent en fta sat modtager hjem.
Vælger vi helt at droppe betalings tv, er nye bokse hurtigt tjent hjem, og vi ser alligevel oftest DR og TV2.
|
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:33
ghost-the-man skrev:
filmfreak skrev:
|
Det er således ikke tilladt på nogen måde at dele signalet mellem flere modtagere,uanset om disse befinder sig i eller udenfor kundens husstand. |
Selvfølgelig vil de ikke synes om det, men hvordan vil de kontrollere det ?
|
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:52
Bla Blasen skrev:
ghost-the-man skrev:
filmfreak skrev:
|
Det er således ikke tilladt på nogen måde at dele signalet mellem flere modtagere,uanset om disse befinder sig i eller udenfor kundens husstand. |
|
De har ikke kunne kontrollere SmartWi fænomenet. Og der findes andre CAM emulatorer som tillader at kort kan bruges på flere enheder inden for samme hustand uden størrere problemer. Så har kunden kun samvittigheden og CD's politikker at stå til ansvar overfor, og andre tråde her i forum tyder ikke på samvittigheden har et problem, derimod har kunden allerede vist et vist utilfredshed med prisen, og nu bliver problemet nok scaleret hvor muligt (indtil de lancerer ny generation som afgjort løser deres problem med deling)
|
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:15
Bla Blasen skrev:
ghost-the-man
[/QUOTE skrev:
Det kan jeg ikke udtale mig om,men jeg går ud fra,at man som kunde overholder de betingelser,som man har indgået,da man tegner et abonnement på CD,det andet er jo nærmest tyveri,men det er min holdning,jeg forstår udemærket utilfredsheden,synes også selv at prisstigningen er for vild,så vil man ikke betale for det det koster,at se tv som alle andre,så må man jo bare lade være med at fornye sit abonnement næste gang. |
Det kan jeg ikke udtale mig om,men jeg går ud fra,at man som kunde overholder de betingelser,som man har indgået,da man tegner et abonnement på CD,det andet er jo nærmest tyveri,men det er min holdning,jeg forstår udemærket utilfredsheden,synes også selv at prisstigningen er for vild,så vil man ikke betale for det det koster,at se tv som alle andre,så må man jo bare lade være med at fornye sit abonnement næste gang.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet af: sbndk
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 18:21
Jeg har Canal+ Total og min månedpris vil stige med 54% samtidig med, at de fra næste sæson mister rettighederne til at sende Premier League på Canal+ Sport, så jeg sendte dem en mail forleden hvor jeg udtrykte min store utilfredshed med begge dele og nederst spurgte hvad jeg skulle gøre for at opsige mit abonnement.
Så fik jeg svar tilbage idag med en salgstale af den anden verden, at det jo blot var en prisjustering og man både kunne få HD-kanaler og multiroom. Nederst stod der så, at jeg blot skulle besvare emailen, så ville abonnementet blive opsagt. Den besvarede jeg så, at jeg ville opsige med det samme. For en time siden ringede en fra kundeservice og kunne nu pludselig tilbyde pakken til 229,- hvis jeg ville blive hos dem i et halvt år mere.
Det sagde jeg ja tak til. Så det kan altså lade sig gøre ikke at skulle betale mere :)
|
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 18:46
sbndk skrev:
Jeg har Canal+ Total og min månedpris vil stige med 54% samtidig med, at de fra næste sæson mister rettighederne til at sende Premier League på Canal+ Sport, så jeg sendte dem en mail forleden hvor jeg udtrykte min store utilfredshed med begge dele og nederst spurgte hvad jeg skulle gøre for at opsige mit abonnement.
Så fik jeg svar tilbage idag med en salgstale af den anden verden, at det jo blot var en prisjustering og man både kunne få HD-kanaler og multiroom. Nederst stod der så, at jeg blot skulle besvare emailen, så ville abonnementet blive opsagt. Den besvarede jeg så, at jeg ville opsige med det samme. For en time siden ringede en fra kundeservice og kunne nu pludselig tilbyde pakken til 229,- hvis jeg ville blive hos dem i et halvt år mere.
Det sagde jeg ja tak til. Så det kan altså lade sig gøre ikke at skulle betale mere :)
|
Det lyder da godt,så må man jo bare ringe til CD,når bindningsperiode er ved at udløbe.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 14:32
sbndk skrev:
Det sagde jeg ja tak til. Så det kan altså lade sig gøre ikke at skulle betale mere :) |
De vil nok hellere komme med sådan et tilbud end miste kunder.
|
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:07
Det er udemærket,at man kan forhandle om abonnementprisen,det gør jeg også selv,men jeg tror desværre,at der er en del som ikke gør det,og de får lov til at betale,men det kan jo være at CD ringer/skriver til kunder,hvis man fornyer sit bindningsperiode får de det til billige penge.
------------- M.V.H Jan
|
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 08:31
Jeg har forsøgt at forhandle en del med de SAT boxe, man SKAL HAVE/KØBE for at kunne få multi-rum.
Her er de OVERHOVEDET ikke til at handle med.
Et "sæt" bestående af 1xHDPVR + 2x HDTV box'er er ca. 3.000 DYRERE end tilsvarende hos VIASAT !
Tilbehøret til et multirum er 20m. kabel + 1 Quad LNB hoved.
Sådan et LNB hoved har jeg jo allerede, og skal derfor ikke bruge det.
Men ifølge deres kundeservice skal de sende et Quad-LNB med som standard ??
Hvorfor kan de ikke undlade dette, og så give mig tilsvarende nedslag/rabat på en TV-BOX ???
Pakket lidt pænt siger de bare, betal vore priser eller forsvind, men måske skal man sende opsigelsen, før de "vågner" op og giver et ordentligt tilbud
Indtil nu har de bare været er hamrende ligeglade.
Har været kunde hos dem i 5-6 år med Canal+ Total - så jeg synes sq det er lidt (meget) ringe at de er så stivnakkede, og ikke kan være bare en smule fleksible
Indtil videre har jeg "kun" ændret pakke til Canal+ Film, da jeg synes deres CANAL+ Sport kanaler er elendige!! - hvad pokker skal jeg med deres Svenske liga, ishockey og alt det andet svensk, norsk, finske PIS.
Der har lige været US Masters i golf - her sendte de ikke så meget som ét eneste sekund
|
|