Print side | Luk vindue

Sony KDF-E50A11E

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7830
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 22:17

Emne: Sony KDF-E50A11E
Skrevet af: Tsunde
Emne: Sony KDF-E50A11E
Skrevet den: 24-November-2005 kl. 12:10

Er der nogen der kender noget til det tv her: KDF-E50A11E fra Sony?

Er jo fristende at kunne få et 50" for 13-14k, men hvordan er kvaliteten i forhold til er LCD/plasma?

Svar:
Skrevet af: Enfen
Skrevet den: 24-November-2005 kl. 13:27

Jeg kender desværre ikke meget til det tv, udover at der er tale om et af Sony's nye bagprojektions tv.

Billedet skulle efter sigende være bedre end tidligere generationer af bagprojektions tv.

Det bedste vil nok være at hoppe ned til et Sony Center, hvis du har muligheden for det, for at se tv'et i aktion.

Skrevet af: R. Hansen
Skrevet den: 30-Maj-2006 kl. 16:17

Kan oplyse at Sony KDF-E50A11 (som jeg selv har købt for ganske nyligt) har en aldeles god billedkvalitet...

Tv'et klarer en ægte HD-opløsning på 1280x720p @ 100hz, og står lige så lyst og kontrast rigt som en normal projektor med samme opløsning (rygter vil vide at tv'ets projektor-system er en af Sony's "rigtige" projektorer, bare med andre linser...).

Forskellen er dog, at man her rent faktisk kan se billedet i dagslys - endda direkte på!

Selvfølgelig vil man, som ved alle store skærme, kunne se de enkelte pixels, hvis man er for tæt på skærmen. - Dette er ikke en størrelse der egner sig til børneværelset....!

Personligt sidder jeg ca. 2.5mtr fra tv'et, og er fuldt ud tilfreds med kvaliteten, både mht. opløsning og gengivelsen som helhed - specielt gengivelsen af mørke og helt sorte områder i eks. Ringenes Herre, StarWars mm.

Dog et lille minus: Pga. af tv'ets teknologi (plastskærmen...) er der en lille smule udflydning af lyse farver i ellers mørke områder. Dette er en generel ting ved projektionsteknologien, og ikke enestående for dette tv.

Samlet set, vil jeg mene at tv'et - uden problemer - vil kunne konkurrere direkte med LCD- og plasmaskærme i samme størrelse, særligt med tanke på prisen.

Personligt må jeg sige, at jeg er rigtig godt tilfreds med købet, og vil klart anbefale andre at investere i denne model.

Print side | Luk vindue