VIASAT HD boks probs - SKOD kundeservice!!
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78306
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 03:00
Emne: VIASAT HD boks probs - SKOD kundeservice!!
Skrevet af: JesA
Emne: VIASAT HD boks probs - SKOD kundeservice!!
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 11:23
Jeg har en Viasat HD boks som volder mig flg. problemer;
Lyden er generalt forsinket i forhold til billede - men det som er mærkeligt, er at lydforsinkelsen kan variere fra kanal til kanal. Især DR HD er HELT umulig m.h.t. dette lyd-delay.
Hvad kan det skyldes ?
En anden ting, som pludselig er opstået, er at når jeg vil optage/kører pass-through fra min HD-boks på min HDD-optager, så mangler underteksterne - men kun på viasat "egne" kanaler ( div. TV3, div. Tv-1000'er, andre "udenlandske" kanaler jeg modtager på min Viasat boks er teksterne der!
Til info kan jeg fortælle at Viasat boksen er tilsluttet TV via HDMI, lyden kommer via optisk kabel til min receiver, scart er brugt fra boks out til HDD in.
Nogen som har ideer til hvad som forårsager denne fejl ?
'Fortalte om mine problemer til en (ung) kvinde, som ikke kendte til disse problemer men som ville konsultere "specialist" i hendes bagland ( fair nok, blot fordi man sidder i en tlf. sluse for teknisk support behøver man jo ikke være ekspert ??), får efter et par minutters venten besked om at problemet/løsningen består i at jeg for at afhjælpe min forsinkede lyd, skal gå ind og justere på "time-delay" på min boks....AH HVA'......jeg fortæller hende, at jeg altså ikke kan løse problemet med forsinket lyd med at forsinke lyden yderligere... ...jo, jo, siger hun, lettere irriteret, det siger hendes "specialist" nemlig er løsningen.....jeg forklarer endnu engang HVAD som er mit problem - lyden er forsinket, derfor KAN man ikke "helbrede" ved at forsinke lyden yderligere - og NU bliver hun rigtig irriteret, og i et meget vrissent tonefald fortæller mig at "hun jo ikke er dum, og at jeg ikke behøver at gentage mig selv", og at jeg skal gøre som hun siger; justere på time-delay. Fornemmer at "kunde-supporten" ikke rigtig flytter sig, og siger så at det HAR jeg just gjort - lyden er stadig forsinket.....- jamen, så er der ikke mere hun kan gøre - de/Viasat er ikke ansvarlig for eksternt tilsluttede udstyr og de evt "konflikter" det måtte give elektronisk - Boksen er OK, sålænge der er billed på skærmen. Indrømmet, DER smuttede min tålmodighed, og takkede for rigtig fin kundesupprt og lagde røret på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MVH
|
Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 11:46
Jeg kender ikke omtalte boks, men kan time delay ikke justeres i begge retninger??
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 11:55
Hej Flemming, nej, desværre ikke. Kan kun netop forsinke lyden......men tak for inputtet.
MVH
|
Skrevet af: Th@mas
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 12:11
Hej!
Hvis det er Viasats Samsungs HD boks er det min erfaring at du ikke kan køre HDMI ud til TV og Scart til HDD samtidig. HVis jeg gør det oplever jeg alle mulige fejl og til sidst fryser den fuldstændig og skal have hevet stømmen for at ville starte igen.
Da jeg gerne vil kunne optage og ikke gider rode med at sætte stik til hver gang har jeg opgivet og bruger scart RGB til tv og scart til HDD (jeg har ikke HD abb. ved viasat).
Ovenstående er bekræftet ved Viasat at den ikke kan HDMI og Scart samtidig og de regner ikke med at der kommer software der løser problemet.
Mht. til synk på lyden har min også problemer med det, men hvis jeg så zapper væk fra programmet og tilbage så passer lyden igen.
Mvh
mailto:Th@mas - Th@mas
------------- Mvh.
Th@mas
TX-P42S10E TX-P50ST60 LG HR550c
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 12:31
Hej Thomas. Det er en Pace jeg har, men den opfører sig på alle måder som du beskriver din Samsung gør det. Har bla. oplevet at den pludselig kun viser undertekster hver "anden gang", så at sige. Og hvor strømmen skal helt fra for at gengive tekster rigtigt igen......
Jeg har ikke et decideret HD-abn hos Viasat, men, om jeg husker korrekt, så outputter de i 720 hvor jeg kun kan opnår 570 opløsning via scart...og det var nu ikke ligefrem meningen med denne boks fra viasat :(
Umiddelbart så virker det til at Viasat har valgt at sælge nogle rigtige skob-bokse til deres kunder...men så passer det jo ligesom også til den kundeservice de udviser......
- Men vil rigtig gerne høre fra nogen som har Pace boksen, og som måske har oplevet samme problemer........................
MVH
|
Skrevet af: Th@mas
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 12:40
Jeg købte netop boksen for at køre HDMI til mit tv og Scart til HDD. Der stod intet om den ikke kunne klare det, så jeg blev noget skuffet da jeg opdagede det ikke kunne lade sig gøre. Viasat tilbød dog at tage den tilbage, men da ellers fungerer bedre end min gamle boks uden HD valgte jeg at beholde den. Som udbuddet er af HD programmer hos Viasat vil jeg ikke betale så meget for så få HD kanaler.
Jeg tror problemet ligger i at den ikke kan sende to forskellige opløsninger ud på en gang på hhv. scart og HDMI.
Mvh
mailto:Th@mas - Th@mas
------------- Mvh.
Th@mas
TX-P42S10E TX-P50ST60 LG HR550c
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 12:50
- er helt på linie med dine tanker og vurderinger; synes også at Viasats HD udbud er for lille i forhold til prisen. Men at selve HD-boksen på lydudgangen var et step-up iforh. til den gamle boks, hvor der ikke var sep. lydudgang - som så alligevel ikke virker optimalt på HD-boksen....- mon det kan være scart-tilslutningerne som skaber "konflikter" også på dette punkt ????????????
MVH
|
Skrevet af: Th@mas
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 13:02
Jeg kører optisk fra viasat boksen til snurrundtlydmaskinen, men synes nu ikke at jeg specielle problemer der udover engang imellem hvor den ikke sync'er, hvor jeg som sagt bladrer lidt og og ned igen i programmerne og så passer lyden igen.
Jeg havde derimod problemer med udgangsnivauet fra viasat boksen som efterhånden blev så lavt i forhold til tv'et at jeg måtte skrue helt op den indgang jeg bruger til viasat boksen, men det løste sig med snuppe strømmen..... underlig viaskvat boks....
Mvh
mailto:Th@mas - Th@mas
------------- Mvh.
Th@mas
TX-P42S10E TX-P50ST60 LG HR550c
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 13:12
JA, oplever også at selve output/lydstyrken er meget lav fra boksen, ligesom lyden engang imellem får en voldsom "rumklang", hvor man dog blot skal zappe en gang frem & tilbage, så er lyden ok igen....
Jeg vil prøve at tilslutte boksen direkte til min receiver via HDMI alene, for at se om lyd-problemerne løses.......men for pokker, det e rnoget lort....for vil gerne kunne se TV uden at starte hele snurrerundt maskineriet op...og ville da også være rart om man kunne optage fra boksen på HDD - men det kan jo praktisk ikke lade sig gøre uden at tilslutte den via scart......
Iøvrigt en anden "detalje"; jeg ser en del badminton som der vises på TV2 sport, og som jeg oftest optager ( bliver sendt meget tidligt om morgen, når der transmitteres fra Østen), og der oplever jeg små fall-out's i optagelserne...blot små "flicks" på måske kvarte sekunder, men som er voldsomt irriterende i en badmintonkamp. Optager jeg TV2 sport fra min antennelevering, så er der ingen udfald....KUN PÅ TV2SPORT, NÅR JEG OPTAGER FRA MIN HD BOKS.........ja, det ER en Viaskvat boks........
MVH
|
Skrevet af: JoakimBL
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 15:47
Jeg har også en Pace HD boks fra Viasat oh har også problemer med lydsynkroninseringen på DR-HD. Min boks er udelukkende forbundet til mit TV med et HDMI kabel, og det hjælper ikke at skifte kanal
Det havde jeg ikke i starten, men der havde jeg til gengæld på Nat Geo HD. især. Nu har jeg ikke HD-pakken længere, så nu oplever jeg det kun på DR-HD. Det er ikke meget, men nok til at jeg faktisk ikke kan holde ud at se på kanalen, fordi jeg fokuserer så meget på det.
|
Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 16:53
JesA skrev:
Jeg har ikke et decideret HD-abn hos Viasat, men, om jeg husker korrekt, så outputter de i 720 hvor jeg kun kan opnår 570 opløsning via scart...og det var nu ikke ligefrem meningen med denne boks fra viasat :( |
Er det ikke meget normalt med den opløsning når du kører gennem scart?
|
Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 16:56
JesA skrev:
En anden ting, som pludselig er opstået, er at når jeg vil optage/kører pass-through fra min HD-boks på min HDD-optager, så mangler underteksterne - men kun på viasat "egne" kanaler ( div. TV3, div. Tv-1000'er, andre "udenlandske" kanaler jeg modtager på min Viasat boks er teksterne der! |
Kan det ikke skyldes, at underteksterne bliver lagt på af din boks på nogle kanaler mens de på andre er med i billedet?
Når du ser tv på din boks er der derfor undertekster på. Optager du signalet på din HDD, som ikke kan lægge undertekster på, så er der ingen.
Bare et gæt.
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 17:06
Thorslund skrev:
JesA skrev:
Jeg har ikke et decideret HD-abn hos Viasat, men, om jeg husker korrekt, så outputter de i 720 hvor jeg kun kan opnår 570 opløsning via scart...og det var nu ikke ligefrem meningen med denne boks fra viasat :( |
Er det ikke meget normalt med den opløsning når du kører gennem scart?
|
- jo, opløsning på 570 er normalt gennem scart......men jo derfor ikke det optimale når man kan køre 720 gennem HDMI......
MVH
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 17:10
Thorslund skrev:
JesA skrev:
En anden ting, som pludselig er opstået, er at når jeg vil optage/kører pass-through fra min HD-boks på min HDD-optager, så mangler underteksterne - men kun på viasat "egne" kanaler ( div. TV3, div. Tv-1000'er, andre "udenlandske" kanaler jeg modtager på min Viasat boks er teksterne der! |
Kan det ikke skyldes, at underteksterne bliver lagt på af din boks på nogle kanaler mens de på andre er med i billedet?
Når du ser tv på din boks er der derfor undertekster på. Optager du signalet på din HDD, som ikke kan lægge undertekster på, så er der ingen.
Bare et gæt.
|
- du er givetvis inde på noget af det rigtige. Det mærkelige er bare at mens der ikke er undertekster på f.eks. TV1000, så er der undertekster på f. eks. BBC - hvordan kan boksen "skelne" dette - undertekster er vel undertekster...?
- nej, det ER en meget underlig/dårlig HD boks Viasat har....og det frygtelige ved det er, at de/Viasat tilsyneladende er fløjtende ligeglade med dette..........
MVH
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 17:11
JoakimBL skrev:
Jeg har også en Pace HD boks fra Viasat oh har også problemer med lydsynkroninseringen på DR-HD. Min boks er udelukkende forbundet til mit TV med et HDMI kabel, og det hjælper ikke at skifte kanal
Det havde jeg ikke i starten, men der havde jeg til gengæld på Nat Geo HD. især. Nu har jeg ikke HD-pakken længere, så nu oplever jeg det kun på DR-HD. Det er ikke meget, men nok til at jeg faktisk ikke kan holde ud at se på kanalen, fordi jeg fokuserer så meget på det.
|
Yep, DR HD er HELT forfærdelig på HD-boksen...........'ser det heller ikke mere ( og det er en skam, for billedet er vanvittig flot)
MVH
|
Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 17:33
JesA skrev:
Det mærkelige er bare at mens der ikke er undertekster på f.eks. TV1000, så er der undertekster på f. eks. BBC - hvordan kan boksen "skelne" dette - undertekster er vel undertekster...? |
Der er forskel på om man sender undertekster som en del af billedet eller i en særskilt datastrøm.
Fordelen ved at have det særskilt er, at man så kan vælge at slå det til og fra (eller skifte mellem flere forskellige hvis der er det). Ulempen er, at folk kan have forskellige bokse som viser underteksterne forskelligt - eller udstyr som slet ikke viser dem.
Jeg har YouSee og hvis jeg ser på BBC Entertainment kan jeg der ikke ændre på undertekster. På TV1000 kan jeg slå dem til og fra.
Jeg forestiller mig, at din Viasatboks bare sender signalet videre uden at sætte underteksterne ind først.
|
Skrevet af: mitri
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 18:32
JesA skrev:
JoakimBL skrev:
Jeg har også en Pace HD boks fra Viasat oh har også problemer med lydsynkroninseringen på DR-HD. Min boks er udelukkende forbundet til mit TV med et HDMI kabel, og det hjælper ikke at skifte kanal
Det havde jeg ikke i starten, men der havde jeg til gengæld på Nat Geo HD. især. Nu har jeg ikke HD-pakken længere, så nu oplever jeg det kun på DR-HD. Det er ikke meget, men nok til at jeg faktisk ikke kan holde ud at se på kanalen, fordi jeg fokuserer så meget på det.
|
Yep, DR HD er HELT forfærdelig på HD-boksen...........'ser det heller ikke mere ( og det er en skam, for billedet er vanvittig flot)
|
Jeg er "gammel" og lidt endnu Viasat kunde,men skifter snart til Yousee, da jeg har en formodning om at de leverer en bedre kvalitet, og så er de billigere.
Jeg kan snildt nikke genkendende til samtlige indlæg i denne tråd(jeg har selv Pace HD boksen), og synes et eller andet sted at det er skræmmende, at Viasat ikke opper sig og får de bokse i orden.
Der dukker ofte tråde op i diverse forums, omkring deres teknisk dårlige bokse, og intet sker, men der skal jo nok en mere massiv indsats til fra kunder før dette sker.
Eller så har Viasat slet og ret ikke så mange kunder der går så meget op i de tekniske krav til boksene, og ikke har så meget eksternt isenkram tilsluttet.
Jeg er iøvrigt fuldstændig enig i at DR HD er HELT forfærdelig på HD-Boksen(mht. lyd-sync), og har været det længe(MEN IKKE ALTID, så det kan fixes), og jeg ser den heller ikke længere over Viasat, men over DVB-T, hvor den også står flot, synes jeg.
Michael
------------- Sony TV kld-55ex9005. Apple TV 4K MARANTZ NR-1606 . 2x Dali Lector 6 Front. 1xDali Concept 1 center. 2xDali Concept 1 Bag. 2xSubwoofer Dali SUB E-12F Airties 7410 4K Tvboks Fibia fiber Tv Waoo 200/200
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 20:04
JesA: Har du prøvet at fjerne scart-kablet til din HDD-optafer for at se om det hjælper? Jeg har både Pace 850 og 830. Begge kører med HDMI og jeg har ikke nogen forsinkelse på noget af det, men jeg har heller ikke min HDD-optager koblet til min Pace 850.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 21:03
Kurt Poulsen; nej, det har jeg ikke, men vil afprøve det i morgen. Omend jeg synes at det er en falliterklæring at jeg ikke kan optage fra Viasatboksen :(
mitri; måske jeg skulle afprøve yousee - frygter blot at billedkvaliteten vil være dårligere end når jeg modtager direkte på min parabol...?....
MVH
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 21:10
Det er jeg enig med dig i. Alternativt burde Viasat gøre opmærksom på det når man køber boksen så man ved hvad man går ind til.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet af: @lex
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 12:47
Hejsa har tilsvarende dårlige oplevelser med Viasat og Pace boksen.
Ved optagelser (HD) er tekst og tale ofte ude af sync. (møgirriterende), det hjælper dog sommetider lige at stoppe og starte igen.
Havde kontakt med Viasat kundeservice/teknik med et andet spørgsmål:
Spørgsmål:
Har Pace TDS 850 NV (med 250Gb harddisk)
Kan ikke forstå, at den vist 90% fuld, når der kun ligger ca. 10 film optaget fra Viasat 1000HD, (1 alm. HD film skulle vist fylde ca. 4-6 Gb)
Svar:
"Skynd dig at se dine film og slet dem" (ok, man ser ikke lige 10 film på én gang).
"Slet alle dine film" (nej, det er jeg ikke interesseret i, det er jo derfor jeg har optaget dem).
"Overfør dine HD film til videobånd eller DVD" (godnat mand!)
"Slå optagebufferen fra" (har jeg gjort, det gav 4%)
"Er der mere jeg kan hjælpe med" (nej det er der ikke for jeg har overhovedet ikke fået nogen hjælp og problemet er der stadig).
Se det kalder jeg elendig service til en ellers god kunde! (og ja Yousee vil meget gerne have lov til at lægge fiberen ind).
PS: sender først denne mail til mailto:kundeservice@viasat.dk - kundeservice@viasat.dk via hjemmesiden og får følgende autosvar: !!!
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.
Emne: Verdens bedste kunderservice! ? Hmmm !
Sendt: 03-11-2009 17:21
Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):
kunderservice@viasat.dk den 03-11-2009 17:21
Organisationen, som meddelelsen blev sendt til, angiver, at e-mail-kontoen ikke findes der. Kontroller modtagerens e-mail-adresse, eller kontakt modtageren for at få den korrekte e-mail-adresse.
Fuldstændig enig : kundeservice @ viasat findes overhovedet ikke
MVH Alex
Viasat fuld pakke, hele huset og 2 gange HD abonnement, Pace 850 HD PVR og Pace 830 HD
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 12:54
Sikkert fordi du har stavet deres mailadresse forkert......
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet af: @lex
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 12:59
Aarh confused
Jeg klikkede på kontaktlinket på hjemmesiden
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 12:59
confused skrev:
Sikkert fordi du har stavet deres mailadresse forkert...... |
- måske man burde checke fakta før at man slynger sådan en letkøbt/nedladende udtalelse afsted.....du lever på glimrende vis op til dit profilnavn
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 13:01
- og til @lex; tja, trist at såvel produkter som service er lige dårlige hos Viasat. Og noget tyder desværre på at det er helt generalt :(
MVH
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 13:04
Så så venner - min udtalelse var egentlig bare en konstatering udfra @lex' citat :
kunderservice@viasat.dk - desuden kan man ikke klikke på linket på denne side f.eks :
http://www.viasat.dk/Kontakt/Yderligere-kontaktinfo/menu-id-482.html - http://www.viasat.dk/Kontakt/Yderligere-kontaktinfo/menu-id-482.html
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 13:53
Det er jo sikkert kundeservice og ikke kunderservice, prøv at rette mail-adressen...
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: @lex
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 14:32
Tjaa, pointen er vel endnu et eksempel på at Viasat yder SKOD Kundeservice!! (og ikke om deres klikbare link for 4 måneder siden var forkert)
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 14:39
Var det så også det klikbare link, som var skyld i at du lavede nøjagtig samme stavefejl i emnefeltet :
"
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.
Emne: Verdens bedste kunderservice! ? Hmmm !
Sendt: 03-11-2009 17:21
Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):
kunderservice@viasat.dk den 03-11-2009 17:21
Organisationen, som meddelelsen blev sendt til, angiver, at e-mail-kontoen ikke findes der. Kontroller modtagerens e-mail-adresse, eller kontakt modtageren for at få den korrekte e-mail-adresse."
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 14:54
@lex; man kunne så få den tanke at deres klikbare link var stavet forkert med vilje!
Iøvrigt så var jeg forbi Viasats site i formiddags, hvor jeg fandt deres klikbare link til kundeservice - det kan jeg ikke finde nu...???.....øhhh.........er det mig som "tosser rundet" på deres site, eller ER mail-linket fjernet?????
Og til confused; jeg undskylder min (for) hurtige respons omkring link korrekt stavet/angivet
MVH
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 14:55
Jeg har også haft problemer med Viasat og deres kundeservice.
Jeg bestilte et Viasat HD-abonnement via Elgiganten, inkl. en HD-modtager. Det tog over 3 uger for dem, at få ringet til en montør for at sætte det hele op. Efter 3 mdr. slukker de for HD-kanalerne, på en dag hvor der var CL på 3+HD! Deres forklaring er, at HD-pakken var på prøve. Dette står ingen steder i min kontrakt! I aftalen står klart og tydeligt, at jeg har abonnement på alle pakkerne + HD-pakken, med binding i 12 mdr. De første 6 mdr. er gratis. De sidste 6 mdr. koster 349 om måneden.
Dette fortæller jeg dem i telefonen ad 2 omgange. De er så frække og arrogante at sige, at jeg skal tage det op med Elgiganten, da jeg tegnede aftalen hos dem! Jeg blev stiktosset! Min aftale er med Viasat. Der står Viasat på kontrakten, på parabolen, på modtageren! Regningen skal betales til Viasat. Elgiganten er bare mellemmand.
Jeg skriver en mail til dem, men får intet svar. HD-kanalerne kommer dog tilbage. Sidste fredag får jeg en regning fra dem, på 297 kr. De vil have, at jeg skal betale 99 kr. om måneden for HD-kanalerne! Hvad fanden sker der hos dem?! Igen, jeg har tegnet en aftale på den store pakke (Danmarks-pakken kalder de den) + HD-pakken til en samlet pris. Der står intet om, at jeg skal betale ekstra for HD-kanalerne eller at de er på prøve...
Jeg skrev endnu en mail til dem med ovenstående info. De har ikke svaret, endnu. Regner ikke med at høre fra dem. Men jeg tænker på at tage sagen op hos Forbrugerklagenævnet. De kender ikke en skid til kundeservice eller overholdelse af aftaler. De ved åbenbart heller ikke hvad der står i de kontrakter, de selv laver.
Føj, hvor er de rådne.
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 14:58
JesA skrev:
@lex; man kunne så få den tanke at deres klikbare link var stavet forkert med vilje!
Iøvrigt så var jeg forbi Viasats site i formiddags, hvor jeg fandt deres klikbare link til kundeservice - det kan jeg ikke finde nu...???.....øhhh.........er det mig som "tosser rundet" på deres site, eller ER mail-linket fjernet?????
Og til confused; jeg undskylder min (for) hurtige respons omkring link korrekt stavet/angivet
MVH |
Helt ok
Jeg fik selv samme mistanke til Viasat, nemlig at deres link ikke er klikbart fordi de vil gøre det lidt sværere at skrive til dem.
Det kan dog også være for at undgå at spammere får fat i mailadressen - mon ikke det bare er derfor ?
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 16:39
JesA: Hjalp det at tage scartstikket ud?
@lex: Fylder en HD-film ikke mere end 1 almindelig DVD-film? Jeg troede at den fyldte meget mere! Sådan ca 20-25 GB. Det er vel derfor man opfandt BlueRay.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet af: @lex
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 08:29
Kurt: Jo det var også konklusionen, at der kun er plads til 8-10 HD film á 20-25Gb på 250Gb Pace 850 PVR boksen, så det rækker ikke langt, og det er jo ikke sådan lige at flytte til andet medie.
MVH @lex
Benq W5000, QualityScreen 90" elektrisk rullelæred
Panasonic PX70 42"
Onkyo 876
Martin Logan Vista (front)
Martin Logan Scenario (back)
Pace 850 HD PVR (Viasat), Pace 830 (Viasat
Logitech Harmony 1100
Logitech Transporter, Duét, Receiver, Squeezebox Classic *2
PS3/Wii/PS2
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 09:06
Måske er der noget jeg har overset i denne tråd, men hvor er det så du mener at du har fået en dårlig behandling af Viasat?
Det er jo reelt nok at din disk er fyldt 90% op når der ligger 10 film i HD-format.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet af: @lex
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 09:15
Hej Kurt
Ja det er reelt nok, tråden omhandler dårlig teknisk support og ukvalificeret kundeservice fra Viasat. Du har måske misset mit første indlæg til illustrering af dette, en total ukvalificeret "tekniker" i den anden ende af røret.
Efter at have været igennem omstillingen 4 gange og talt med flere forskellige Viasat supportmedarbejdere fik jeg endelig fat i en kvalificeret tekniker og fik det reelle svar.
|
Skrevet af: JoakimBL
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 09:52
@ @lex
Det fremgår jo ligesom ikke at dit oprindelig indlæg. Og de svar du får er jo heller ikke forkerte, det var bare ikke det du var ude efter.
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 10:07
Update; nu har jeg fjernet scartkabler fra HD-boksen, og nu passer lyden (tilnærmelsesvis) omend lyden har taget en "uventet drejning". Lyden er nu "for hurtig" når jeg out-putter denne fra mit optiske kabel og ind i SS-receiveren. Det som er mærkeligt, er at jeg kan bruge time-delay i HD-boksens lydindstillinger uden at det påvirker lyden HDMI-wise, men alene på optisk-ud delen........mærkeligt.....men i mit tilfælde heldigt.....
( oplever dog umiddelbart - for man er ved at blive lidt "lyd-blind" efter al dette her - at der er forskelle i "lydens hastighed" afhængig af hvilken kanal man er på....hmmm......meget mærkelig HD-boks - eller ER det boksen ?.....kan man forestille sig at det er et "Viasat-software" problem ? )
Noget andet er så at jeg nu ikke kan optage programmer fra min HD-boks på min HDD-optager......SKOD.......
MVH
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 15:59
@lex: Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvor det er du har fået dårlig service. Og jeg er ikke enig at Viasat har en skod service og support. Jeg har været kunde hos dem i snart 10 år og jeg må da indrømme at jeg faktisk plejer at få svar på de ting jeg har problemer med. Men man kan ikke forvente at den normale kundeservice har et dybdegående kendskab til teknik. Det er derfor de har deres tekniske support ved siden af. Og deres kundeservice plejer at være ret gode til at stille om til dem der ved noget.
JesA: Jeg synes helt klart at du har ret. Det er for dårligt at der ikke bliver gjort opmærksom på at man ikke kan bruge scart og HDMI samtidig. Det skal stå der. Jeg er sikker på at hvis du gør opmærksom på dette så har du en god sag for at lade handlen gå tilbage så du kan finde en anden leverandør der kan håndtere dette.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet af: qpad
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 17:20
De stakkels små piger der bliver ansat af viasat til at tage telefonen, ja de er provisionslønnet, så de hader at modtage opkald de ikke tjener på, de vil hellere sælge dig noget mere så de kan tjene mere, de har ikke en dyt forstand på hva de sidder og laver men de er rigtigtgode til atblive sure og irreteret og bruge deres "magt" overfor magtesløse kunder der er bundet af kontrakter... jeg skal ALDRIG nogensinde være kunde der.
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 18:24
qpad skrev:
De stakkels små piger der bliver ansat af viasat til at tage telefonen, ja de er provisionslønnet, så de hader at modtage opkald de ikke tjener på, de vil hellere sælge dig noget mere så de kan tjene mere, de har ikke en dyt forstand på hva de sidder og laver men de er rigtigtgode til atblive sure og irreteret og bruge deres "magt" overfor magtesløse kunder der er bundet af kontrakter... jeg skal ALDRIG nogensinde være kunde der. |
Det er en rigtig god beskrivelse af dem!
Jeg har lært min lektie nu, og ved hvad jeg gør, når min bindingsperiode udløber. Det er egentlig synd, at der ikke findes én ordentlig tv-udbyder til os, som ikke har kabel. CD er lige blevet for dyre, Boxer mangler udbud af kanaler, Viasat behandler sine kunder som skidt. Helt ærligt, hvem tror de, de tjener penge på? Sig selv?
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 20:19
qpad skrev:
De stakkels små piger der bliver ansat af viasat til at tage telefonen, ja de er provisionslønnet, så de hader at modtage opkald de ikke tjener på, de vil hellere sælge dig noget mere så de kan tjene mere, de har ikke en dyt forstand på hva de sidder og laver men de er rigtigtgode til atblive sure og irreteret og bruge deres "magt" overfor magtesløse kunder der er bundet af kontrakter... jeg skal ALDRIG nogensinde være kunde der. |
Jeg kunne ikke være mere uenig! Og i betragtning af at du åbenbart ikke er kunde hos Viasat så aner du jo faktisk ikke hvad du taler om. Overhovedet!!
Det er som om at vi regner med at alle de problemer vi har dem løser de bare med det samme over en telefon. Hallo. Hvor realistisk er lige det? Det er altså ikke alting der kan løses med samme. Og jeg kan ikke huske at jeg i nyere tid har mødt en uhøflig medarbejder hos Viasat. Det er ikke alting de har kunnet løse med samme, men det er det meste.
Faktisk så er det jo sådan at de første 14 dage efter man har modtaget sin boks så kan man springe fra igen, hvis man returnerer det hele. Så der er en prøveperiode. Så brug den hvis du ikke kan få skidtet til at opføre sig som du vil.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
|