Print side | Luk vindue

tv og ps3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78425
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 16:43


Emne: tv og ps3
Skrevet af: bjarnelund
Emne: tv og ps3
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 12:22
Hej derude
 
Jeg har i stuen en sony 46w5500 og en ps3 koblet via en hk avr 355 sammen. ps3 er via netstik koblet sammen med min router.
 
Nu vil vi gerne have en fladskærm i soveværelset. Her kunne jeg godt tænke mig at kunne afspille en dvd/bluray film via ps3... så jeg undgår en ekstra afspiller mere. Hvis fladskærmen har netstik f.eks en panasonic g20, kan jeg så via mit lokale netværk, hvor min ps3 jo er tilsluttet - afspille en film..?
 
Og hvis ja - er det så alle fladskærme med netstik som kan dette..?
 
Mvh
Lund
 



Svar:
Skrevet af: maskus
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 14:25

Jeg tror ikke at PS3 kan streame via netkabel til dit fjernsyn mm. man fikser noget ved en Linux installation men spørgsmålet er så om G20 vil aflæse signalet. Dog kan du jo tilslutte en lille harddisk i G20'eren. Du kan også få en ekstern afspiller, som ligeledes kan tilsluttes via WiFi eller kabel eks. vis WD TV Live. Den koster omkring 800 bops.



-------------
Martin Kusk


Skrevet af: bjarnelund
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 20:57
Ok - ærgeligt at den måske ikke kan det.. En ekstern afspiller som WD TV live er jo et godt bud - faktisk


Skrevet af: maskus
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 21:14
Ja - den er et super bud, men overvej måske at vente lidt.
Der kommer snart en konkurrent, som går under navnet Boxee.
 
Boxee er faktisk en "medie-afspiller" som du kan installere på din computer og derved afspille "alt". Nu har de taget softwaren og puttet i "boxeen". Selve menusystemet og opdateringsmuligheder på dette system følger samme opdateringer på computeren - det ihvertfald, hvad jeg har læst :)
 
Men ellers er WD TV virkelig et super alternativ og så er den mega lille, så man tager bare sin lille harddisk, WD'eren og kabel ned til venner og familie og vupti, så er der film. WD TV live er i øvrigt også opdateringsvenlig. Men måske andre som ejer sådan én, kan bidrage.
/Martin


-------------
Martin Kusk



Print side | Luk vindue