Print side | Luk vindue

Panasonic VT20 anmeldelse 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78449
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 01:37


Emne: Panasonic VT20 anmeldelse 
Skrevet af: Shiva
Emne: Panasonic VT20 anmeldelse 
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 20:32
Så er de første meldinger begyndt at dukke op. Denne her er lidt lunken...
 
http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615.htm - http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615.htm
 


-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.



Svar:
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 20:46
Så må i jo bare vente til 2011. Så kan det være at Panasonic endelig kommer med det de lover.

Først ventede man på G20. Da den så kom og ikke helt levede op til de flestes  forventninger, skulle man bare vente på V20. Nu er den så her og måske den også skuffer. Så vent til 2011 (2012....)Wink


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 20:49
Synes også de først syn på avsforum er noget lunken
glæder mig dog til en test på flatpanels.
men tror stadig på samsung kommer med overraskelse i forhold til pan i år.
desværre kommer deres 8 serie plasma model først senere på året 
tror forventningerne har været alt for høj, når man tænker på alt den snak om k....



Skrevet af: JA
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 21:21
Siden med konklusionen.: http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615/Conclusion.htm - http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615/Conclusion.htm

Man bemærker delkonklusionen:
If you don't mind waiting, however, the Samsung UN55C7000 has somewhat better picture quality

... ja det står der faktisk - en Samsung LCD har ( ifølge dem ) bedre billedekvalitet end Panasonics top plasma ....
Men testen konkludere også, at på 3D er denne pana i top.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 21:24
Det må være en joke! LCD opdaterer jo ikke hurtigt nok til at undgå slør ved 3D
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3753&zoneid=5 -
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3753&zoneid=5


Skrevet af: JA
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må være en joke! LCD opdaterer jo ikke hurtigt nok til at undgå slør ved 3D
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3753&zoneid=5 -
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3753&zoneid=5


Jeg tror ikke man skal lægge for meget i teknologierne ved 1. generation 3D, det er nok mest af betydning hvem der slap bedst fra implementeringen af 3D. 400Hz opdatering på de nye 2010 LCD burde være nok ...




-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 21:34
Og hvis man læser på forsiden af Recordere.dk ,  så er der en artikel hvor Gizmodo har det omvendte resultat . Men det bliver spændende at læse tests fra flatpanels , avforums og andre....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 21:35

3D på et 90 tommer oled så kører det. De skal bare til at komme i gangBig smile.



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Og hvis man læser på forsiden af Recordere.dk ,  så er der en artikel hvor Gizmodo har det omvendte resultat . Men det bliver spændende at læse tests fra flatpanels , avforums og andre....
MVH
bare se denne

http://hdguru.com/panasonic-tc-p50vt20-3d-hdtv-hd-guru-exclusive-first-review/1391/ - http://hdguru.com/panasonic-tc-p50vt20-3d-hdtv-hd-guru-exclusive-first-review/1391/
giver jo et noget andet billede af skærmen

god lide de skriver giver ikke samme video look som et lcdWink 


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:




Siden med konklusionen.: http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615/Conclusion.htm - http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615/Conclusion.htm Man bemærker delkonklusionen: <font face="arial" size="2"> If you don't mind waiting, however, the
Samsung UN55C7000 has somewhat better picture quality
... ja det står der faktisk - en Samsung LCD har ( ifølge dem ) bedre billedekvalitet end Panasonics top plasma ....Men testen konkludere også, at på 3D er denne pana i top.


Hold op,, det er en and
Samsung; lige til at blive skeløjet af--- nej

-------------
E.L.


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:




Siden med konklusionen.: http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615/Conclusion.htm - http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615/Conclusion.htm Man bemærker delkonklusionen: <font face="arial" size="2"> If you don't mind waiting, however, the
Samsung UN55C7000 has somewhat better picture quality
... ja det står der faktisk - en Samsung LCD har ( ifølge dem ) bedre billedekvalitet end Panasonics top plasma ....Men testen konkludere også, at på 3D er denne pana i top.


Hold op,, det er en and
Samsung; lige til at blive skeløjet af--- nej

Selvfølgelig er det en and. Hvordan kan man overhovedet ytre, at et LCD er bedre til noget som helst end en plasma? Dead

Hvad sker der? Hvis du er ved at blive skeløjet, skal du nok besøge en optiker eller en øjenlæge. Det er ikke Samsungs skyld. For slet ikke at tale om et tv, vi endnu ikke har set. 


-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 22:55
Muligt at forventnigerne til PanaV20 har været for høje og slet ikke indfries . Hvilket jo er ekstra kedeligt hvis det alligevel viser sig som historiens næstbedste billedperformer (TV) . Personligt så jeg gerne at Sony (900 ?) eller  Samsung rystede et eller andet  uventet ud af ærmet,  - og vi snakker altså ikke "YouTube tynd tyndere trådløst".  

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 23:06
Jeg venter på en test af en samsung plasma og samt sony og samsung topmodel lcd med local dimming.
så kan vi se hvorlangt billedekvaliteten er kommet i 2010.
undskyld phillips. Men de har vel stadig deres egen billedekvalitet.

 


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 23:13
Man kunne godt ha en mistankke om, at alt det 3D har været det primare for både Panasonic og Samsung, så at forbedre billedekvaliteten ikke er deres vigtiges mål.
Faktisk tror jeg ikke Samsung er kommet længere end Panasonic er, når vi snakker ren billedekvalitet.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Man kunne godt ha en mistankke om, at alt det 3D har været det primare for både Panasonic og Samsung, så at forbedre billedekvaliteten ikke er deres vigtiges mål.
Faktisk tror jeg ikke Samsung er kommet længere end Panasonic er, når vi snakker ren billedekvalitet.
desværre tror jeg du har ret.
ren billedekvaltet er ikke i fokus, men tilbehør


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Man kunne godt ha en mistankke om, at alt det 3D har været det primare for både Panasonic og Samsung, så at forbedre billedekvaliteten ikke er deres vigtiges mål.
Faktisk tror jeg ikke Samsung er kommet længere end Panasonic er, når vi snakker ren billedekvalitet.
desværre tror jeg du har ret.
ren billedekvaltet er ikke i fokus, men tilbehør
 
Man kan vel sige, at både Panasonic og Samsung, samt de nye LG faktisk levere en billedekvalietet i dag som 85% vil være tilfreds med, så kan man vel ikke fortænke dem i, at de skal finde på noget andet at tiltrække nye kunder med.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Man kunne godt ha en mistankke om, at alt det 3D har været det primare for både Panasonic og Samsung, så at forbedre billedekvaliteten ikke er deres vigtiges mål.
Faktisk tror jeg ikke Samsung er kommet længere end Panasonic er, når vi snakker ren billedekvalitet.
desværre tror jeg du har ret.
ren billedekvaltet er ikke i fokus, men tilbehør
 
Man kan vel sige, at både Panasonic og Samsung, samt de nye LG faktisk levere en billedekvalietet i dag som 85% vil være tilfreds med, så kan man vel ikke fortænke dem i, at de skal finde på noget andet at tiltrække nye kunder med.
det har du ret i

godt jeg ikke skal ud og købe tv de næste mange år.
tror ikke vi ser et større fremskridt før en ny panel teknologi. om det så bliver oled eller en anden.
Men et er sikkert baggrundsbelysning er slut efter lcd.
har ikke set en ny panel teknologi med baggrundsbelysning


Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 11:36
Lulzors.

Vent nu til der kommer nogen ordentlige anmeldelser man kan regne med og stole på, før I går helt i selvsving. Mon ikke at VT20 bliver en klasseskærm, ligesom de fleste af Samsungs nye plasma tv bliver det.


-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Så er de første meldinger begyndt at dukke op. Denne her er lidt lunken...
 
http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615.htm - http://www.televisioninfo.com/content/Panasonic-TC-P50VT20-3D-Plasma-HDTV-Review-1615.htm
 
Læg mærke til den kritik, der er af de benyttede indstillinger.
 
Bl.a. påstås det at sharpness burde stå på 50 og ikke 0, som præ-2008 modellerne.
 
Vent nu bare og se hvad FlatPanels kommer frem til, før I afskriver VT20 helt.


-------------
Kuro


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Vent nu bare og se hvad FlatPanels kommer frem til, før I afskriver VT20 helt.
Jeg venter og ser hvad avforums anmelder siger, for de retentions hypoteser, reflektions teorier og billedsprog, dem kan jeg godt være foruden.
 
Med Rasmus's fornemmelse for pana, så kommer den klart nok ind på ønskelisten selvom andre måske trækker den nedad.. Så går man de veje så er vejrprognosen jo allerede modtaget, og det gode vejr kommer snart.
 


Skrevet af: Thomas_R
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Vent nu bare og se hvad FlatPanels kommer frem til, før I afskriver VT20 helt.
Jeg venter og ser hvad avforums anmelder siger, for de retentions hypoteser, reflektions teorier og billedsprog, dem kan jeg godt være foruden.
 
Med Rasmus's fornemmelse for pana, så kommer den klart nok ind på ønskelisten selvom andre måske trækker den nedad.. Så går man de veje så er vejrprognosen jo allerede modtaget, og det gode vejr kommer snart.
 
Jamen så er du da bare dem foruden - står dig jo frit for at læse dem Smile Læste du nogensinde Rasmuses anmeldelse af Samsung 850/855 ? Alle dine forudindtagede teorier - god påske =)


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 14:15
Jeg har endnu ikke set nogen anfægte FlatPanels vilje og evner til at indstille Panasonic TV. Det ver bare det jeg mente.

-------------
Kuro


Skrevet af: JA
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:11
Man kan jo nøjes med at læse de reviews der kommer frem til det man gerne vil høre  Wink

Men ser allerede nu ud til at 20VT ikke er klokke klar på billedekvaliteten når en rimelig professionel review bedømmer billedekvaliteten bedre på en Samsung LCD. Hvordan mon G20 og de øvrige midrange 2010 plasma fra panasonic mon klarer sig når topmodellen åbenbart har svært ved at følge med.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:


Man kan jo nøjes med at læse de reviews der kommer frem til det man gerne vil høre 
WinkMen ser allerede nu ud til at 20VT ikke er klokke klar på billedekvaliteten når en rimelig professionel review bedømmer billedekvaliteten bedre på en Samsung LCD. Hvordan mon G20 og de øvrige midrange 2010 plasma fra panasonic mon klarer sig når topmodellen åbenbart har svært ved at følge med.


De klares sig flere klasser over Samsung LCD
Samsung LCD..... nej

-------------
E.L.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Man kan jo nøjes med at læse de reviews der kommer frem til det man gerne vil høre  Wink

 
 - eller finde de 2-5 sites som man mener har den mest rigtige vinkling på test/billedkvalitet. Og i min verden er det Flatpanels,HDTVtest.uk, OttoAV og til dels AVforum . Hvis  nævnte roser eller nedgør et produkt, - så tar jeg det for gode varer uanset hvad jeg selv mener, eller hvad andre testsites finder frem til .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Man kan jo nøjes med at læse de reviews der kommer frem til det man gerne vil høre  Wink

Men ser allerede nu ud til at 20VT ikke er klokke klar på billedekvaliteten når en rimelig professionel review bedømmer billedekvaliteten bedre på en Samsung LCD. Hvordan mon G20 og de øvrige midrange 2010 plasma fra panasonic mon klarer sig når topmodellen åbenbart har svært ved at følge med.
Ja og Gizmodo siger det stik modsatte...Men et bud er da at købe et G20 som jeg har gjort , og så selv få syn for sagenWink....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: JA
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:42
Som bekendt skal man bide mærke i de negative kommentarer ved reviews og bruger anmeldelser ..... positivitet er der altid  uanset hvad der anmeldes, det skal jo sælges, sites skal jo ha en indtægt.

Hvor mange gange har man ikke ignoreret den lille negative kommentar fra en bruger - eksempelvis  mobilen er for svag til at modtage indenfor etc - og står bagefter og erfarer af det er rigtigt - så søg altid efter de negative kommentarer ----


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:50
Tja, jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro. Jeg har været i kontakt med en bekendt i USA, som har købt VT20 incl tilhørende 3D Pana afspiller. Han ved hvad han taler om, han kalibrere nemlig både LCD, Plasma og Projektor. Han har endnu ikke kalibreret sit eget panel, da det endnu ikke har driftstid nok. Men ud fra det han har set, så siger han at det er blændende godt, og som hans VT2 er indstillet nu, er det stort set på højde med mit 500M i pure indstillingBig smile
 
Men jeg glæder mig nu også til Otto og Rasmus har kigget på VT20Tongue  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:52
@Hother
Men nu er 500M heller ikke noget at råbe hurra for ved alm brugssituation.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@Hother
Men nu er 500M heller ikke noget at råbe hurra for ved alm brugssituation.
WHAT?

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@Hother
Men nu er 500M heller ikke noget at råbe hurra for ved alm brugssituation.
WHAT?


Du ved.. dagslys....Big smileLOLLOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@Hother
Men nu er 500M heller ikke noget at råbe hurra for ved alm brugssituation.
WHAT?


Du ved.. dagslys....Big smileLOLLOL
Åh sikke noget fordømt sludder, der er ikke specielt meget refleksion, ikke noget der genere migTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@Hother
Men nu er 500M heller ikke noget at råbe hurra for ved alm brugssituation.
 
For helvede JA ! - der findes jo ikke noget bedre. 
 
Håber det var dit bidrag til aprilsnar . . ? !


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@Hother
Men nu er 500M heller ikke noget at råbe hurra for ved alm brugssituation.
 
For helvede JA ! - der findes jo ikke noget bedre. 
 
Håber det var dit bidrag til aprilsnar . . ? !
Det håber jeg bestemt også, at det var et bidrag, det er i det mindste ikke noget jeg overhovedet gider at diskuttereConfused

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 00:07
Det er ganske alvorligt ment - i min verden gælder billedekvalitet også om dagen og ved ambient light - husk, om sommeren går solen først ned efter kl 22:00, i weekenden er der lys helt frem til 16:00 hele året.

Men ved ualmindelig brugssituation er det sikkert helt ok, dvs i totalt mørkt rum uden andet lys - husk  starinlys, lamper etc ses i billedet uanset hvor mørkt rummet ellers er.

Men mener man det er hyggeligt at se starinlys, lamper, sig selv, i filmen er det en smagssag og subjektivt Wink



-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det er ganske alvorligt ment - i min verden gælder billedekvalitet også om dagen og ved ambient light - husk, om sommeren går solen først ned efter kl 22:00, i weekenden er der lys helt frem til 16:00 hele året.

Men ved ualmindelig brugssituation er det sikkert helt ok, dvs i totalt mørkt rum uden andet lys - husk  starinlys, lamper etc ses i billedet uanset hvor mørkt rummet ellers er.

Beklager makker, det er slet ikke noget jeg overhovedet gider at diskuttere med dig. Punktum finaleWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det er ganske alvorligt ment - i min verden gælder billedekvalitet også om dagen og ved ambient light - husk, om sommeren går solen først ned efter kl 22:00, i weekenden er der lys helt frem til 16:00 hele året.

Men ved ualmindelig brugssituation er det sikkert helt ok, dvs i totalt mørkt rum uden andet lys - husk  starinlys, lamper etc ses i billedet uanset hvor mørkt rummet ellers er.

Beklager makker, det er slet ikke noget jeg overhovedet gider at diskuttere med dig. Punktum finaleWink


No problem - hver sin mening.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 00:21
Jeg synes ganske enkelt ikke det er det værd mht man sidder og misser med øjnene om sommeren for at følge med i filmen eller Tour de France - det er livet altså for kort til !

Det finder man først rigtig ud af når man også har et TV med mat skærm.




-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 00:32
Iøvrigt link til en test af 50S20, som ej heller får den mest strålende karakter af 8/10 på billedekvaliteten - SD står underwhelming .. det ser ud til Panasonic får et hårdt år, ikke mindst på deres skrækkelige design i 2010.

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2010/03/30/Panasonic-Viera-TX-P50S20B-50in-Plasma-TV/p1 - http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2010/03/30/Panasonic-Viera-TX-P50S20B-50in-Plasma-TV/p1




-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Iøvrigt link til en test af 50S20, som ej heller får den mest strålende karakter af 8/10 på billedekvaliteten - SD står underwhelming .. det ser ud til Panasonic får et hårdt år, ikke mindst på deres skrækkelige design i 2010.

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2010/03/30/Panasonic-Viera-TX-P50S20B-50in-Plasma-TV/p1 - http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2010/03/30/Panasonic-Viera-TX-P50S20B-50in-Plasma-TV/p1




Hvordan kan du selv tage den side seriøst når de giver Pioneer's 500 serie absolut topkarakter?

Længere oppe i denne tråd mener du jo ikke at det tv kan bruges til noget i dagslys.



-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 01:45
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Iøvrigt link til en test af 50S20, som ej heller får den mest strålende karakter af 8/10 på billedekvaliteten - SD står underwhelming .. det ser ud til Panasonic får et hårdt år, ikke mindst på deres skrækkelige design i 2010.

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2010/03/30/Panasonic-Viera-TX-P50S20B-50in-Plasma-TV/p1 - http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2010/03/30/Panasonic-Viera-TX-P50S20B-50in-Plasma-TV/p1




Hvordan kan du selv tage den side seriøst når de giver Pioneer's 500 serie absolut topkarakter?

Længere oppe i denne tråd mener du jo ikke at det tv kan bruges til noget i dagslys.



Hov hov, nu skal i ikke begynde at forlange manden skal være entydig samtidig med at han skal argumentere for hans spådomme - mænd kan ikke multitaskeLOL


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det er ganske alvorligt ment - i min verden gælder billedekvalitet også om dagen og ved ambient light - husk, om sommeren går solen først ned efter kl 22:00, i weekenden er der lys helt frem til 16:00 hele året.

Men ved ualmindelig brugssituation er det sikkert helt ok, dvs i totalt mørkt rum uden andet lys - husk  starinlys, lamper etc ses i billedet uanset hvor mørkt rummet ellers er.

Men mener man det er hyggeligt at se starinlys, lamper, sig selv, i filmen er det en smagssag og subjektivt Wink

ergo du sidder med en spotlight lige ind i din skærm.
har da masser af lys i min stue men bagved eller i siden. 
vil da heller aldrig have en masse lamper foran en lcd.
alle tv bliver jo påvirket af lys, så skriv dog det istedet for
Men phillips billedekvalietet er også en smagssag, så den kan du godt købe for min skyld
udover det fatter jeg ikke meter af nogen kan sidde og se tv i fuld dagslys hverken på lcd eller plasma.
Men en phillips må åbenbart være meget bedre i dagslys end min sony 32w5500
siden man har den holdning.
Men jeg havde glemt en phillips giver også et 100 procent naturligt billede og især med solen lige på.

Men hvordan har du nogensinde kunne se tv før du fik din phillips. har du aldrig haft et crt tv
ellers må det må have været en forfærdelig oplevelse.
selvom billedekvaliteten er langt bedre end lcd i den størrelse.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 09:58
Stort set alle tests har begået den grundlæggende fejl at teste i mørkelagt rum - og ikke under forhold der svarer til en brugssituation - resultatet bliver derefter og kan arkiveres et vist sted.

Først på det seneste er nogle begyndt at interessere sig for hvordan en fladskærm rent faktisk performer i alm brugssituation - Panasonic reklamerer ovenikøbet med problemet med et før/efter billede, hvor der vises et faded billede af en strand med palmer.

Har diverse tests kommenteret dette ????? NEJ er svaret, og man kan spørge hvorfor reviews har skamrost diverse fladskærme på trods de stod med faded farver, manglende kontrast og reflektioner ved alm rugssituation.

Senest problemet med at sort bliver gråt over tid på visse fladskærme - men det er tys tys og hurtigt lagt i glemmebogen.


Billedet viser ikke refelktioner eller manglende kontrast, "kun" problemet med faded farver - lægges manglende kontrast plus reflektioner fra vinduer, møbler etc oven i billedet til venstre, kan jeg vanskeligt se hvorledes man kan give mere end et par stjerner på billedekvaliteten.




-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:15
her er lidt fra tube. http://www.youtube.com/watch?v=Fxw_LIwfyg0 - http://www.youtube.com/watch?v=Fxw_LIwfyg0

-------------






Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:15
JA
du fatter åbenbart ikke at billedekvalitet har mere at sige end reflektioner

Hvis mat lcd panel var det bedste man kan lave et tv udfra.
hvorfor er rigtig mange lcd skærme efterhånden med glasfront eller glossy skærme.
fordi alt i alt giver det bedre billede på en lcd skærm.
grunden til jeg selv har en glossy lcd monitor.
kunne aldrig drømme om at købe en med mat skærm, efter min sony 32w5500




Skrevet af: ole post
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:16
hej. hvilket tv er billedet til højre ?
       mvh  ole post


-------------
Ole Hansen


Skrevet af: pipper
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

her er lidt fra tube. http://www.youtube.com/watch?v=Fxw_LIwfyg0 - http://www.youtube.com/watch?v=Fxw_LIwfyg0


Det er sjovt at Panasonic ikke laver en lidt anden menu.
Jeg syntes det er træls at menuerne næsten fylder hele skærmen.

Det er svært at se billedet når man skal justerer kontrast, lys o.s.v


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

hej. hvilket tv er billedet til højre ?
       mvh  ole post

De to billeder i JAs post er fra Panasonics markedsføringsmateriale og er konstrueret i Photoshop. Det er ikke billeder af tv.

Men de skal illustrere (lidt groft) fordelen ved Panasonics nye panel i modsætning til ældre generationer.

Det nye har ikke længere et ekstra glas foran - noget som andre producenter heller ikke har haft i årevis.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

her er lidt fra tube. http://www.youtube.com/watch?v=Fxw_LIwfyg0 - http://www.youtube.com/watch?v=Fxw_LIwfyg0


Læg mærke til hvad han siger ved 4:23 omkring flickering - selv ved 600Hz, man skulle tro de havde fået styr på dette.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:35
I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at se JA komme med et tv der ikke berøres af dagslys eller har nogen som helst form for genskin.

Matte LCD tv har masser af genskin - det ser bare meget anderledes ud end på blanke skærme.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

De to billeder i JAs post er fra Panasonics markedsføringsmateriale og er konstrueret i Photoshop. Det er ikke billeder af tv.

Men de skal illustrere (lidt groft) fordelen ved Panasonics nye panal, der ikke længere har et ekstra glas foran.


Nej - det skal primært  illustrere de nye plasmaceller med højere lysintensitet - som ikke er på plasma før 2010 og som ikke er på andre end panas topmodeller i 2010 - men naturligvis med til at forsøge at løse problematikken omkring fadede farver og kontrast samt reflektioner. At man bruger plast istedet for frontglas er passivt og tilføjer ikke denne extra lysintensitet.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Gizmodo
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:39
Sjovt at se alle dem, som lige pludselig har mega travlt med at forsvare deres skærm! :)


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

De to billeder i JAs post er fra Panasonics markedsføringsmateriale og er konstrueret i Photoshop. Det er ikke billeder af tv.

Men de skal illustrere (lidt groft) fordelen ved Panasonics nye panal, der ikke længere har et ekstra glas foran.


Nej - det skal primært  illustrere de nye plasmaceller med højere lysintensitet - som ikke er på plasma før 2010 og som ikke er på andre end panas topmodeller i 2010

Vrøvl og atter vrøvl.

Som du har fået at vide før er Panasonics nye panel meget lig med Pioneers opbygning - en opbygning selv min 2005 model har.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Gizmodo Gizmodo skrev:

Sjovt at se alle dem, som lige pludselig har mega travlt med at forsvare deres skærm! :)
men kan du sige mig hvor jeg kan købe en skærm som har bedre billedekvalitet end pioneer
samt  ingen genskin.

det glæder jeg mig til


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at se JA komme med et tv der ikke berøres af dagslys eller har nogen som helst form for genskin.

Matte LCD tv har masser af genskin - det ser bare meget anderledes ud end på blanke skærme.


Skal man forsøge at fluekneppe på dette har du ret - alt påvirkes af ambient light - selv de der har betalt i dyre domme for en ISF kallirering har sandsynligvis ikke korrekt kallibreret TV - medmindre manden brugte en probe der ikke lukker ambient light ude ( eller tilføjer ambient light)  samt foretaget under alm brugssituation.

Sættes min 32" LCD ved siden af 50PV600, er der enorm forskel om dagen - det er muligt det kan gøres bedre, de nye 2010 LCD gør det helt sikkert bedre - men forskellen er enorm om dagen, panaen står meget mat og kontrastløst, LCDén står frisk lige som om aftenen. Alle tre i familien er enige - det er utåleligt at se TV på panaen om dagen.

Mht genskin, er dette et generelt problem for alle TV med blank skærm, også for visse LCD modeller:
http://www.youtube.com/watch?v=V0Yyh2F44hA&feature=player_embedded - http://www.youtube.com/watch?v=V0Yyh2F44hA&feature=player_embedded


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Jeg synes ganske enkelt ikke det er det værd mht man sidder og misser med øjnene om sommeren for at følge med i filmen eller Tour de France - det er livet altså for kort til !
Indfaldsvinkel = udfaldsvinkel.
 
Hvis du placerer TV/lyskilder, således at lyset kommer ind fra siden, kan du sagtens få et godt VM og en god Tour.
 
Mit TV står med front mod to store vinduer. Det løser jeg med et gardin.


-------------
Kuro


Skrevet af: Gizmodo
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Gizmodo Gizmodo skrev:

Sjovt at se alle dem, som lige pludselig har mega travlt med at forsvare deres skærm! :)
men kan du sige mig hvor jeg kan købe en skærm som har bedre billedekvalitet end pioneer
samt  ingen genskin.

det glæder jeg mig til


Det var nu heller ikke møntet på dig. Og mig bekendt, så finder du 'stadig' ikke noget bedre end Pioneer skærmen ;)


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:13
Seriøst, nu igen?

Det er snart ALLE tråde der handler om Pioneer, Panasonic eller plasma generelt der bliver helt og aldeles sendt ud på et sidespor.

Er det her ikke diskutere til ukendelighed snart? Og har vi ikke snart indset at JA ikke tager imod fornuftige argumenter, så hvorfor prøve?

Jeg ville i hvert fald være superglad ved snart at få nogle konstruktive og interessante debatter igen herinde, fremfor dette pladder.




Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Gizmodo Gizmodo skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Gizmodo Gizmodo skrev:

Sjovt at se alle dem, som lige pludselig har mega travlt med at forsvare deres skærm! :)
men kan du sige mig hvor jeg kan købe en skærm som har bedre billedekvalitet end pioneer
samt  ingen genskin.

det glæder jeg mig til


Det var nu heller ikke møntet på dig. Og mig bekendt, så finder du 'stadig' ikke en bedre skærm en Pioneer skærmen ;)
Nej og det er hele problemet.

hvis man kunne få en skærm som var bedre eller lige så god og helt uden genskin.
så var jeg nok en af det første til at købe.
så ergo bliver man nødt til at lave et kompromi.
for det bliver et kompromi om man køber en lcd eller plasma.
men jeg fortrækker et nogenlunde korrekt billede på en pio uden dynamisk kontrast og motionsystemer.
Ja den giver lidt genskin og er en smule mat i fuld dagslys. Men et rullegardin og den sag er løst
Ikke en pind anderledes end da jeg havde et crt tv igennem mange år.



Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:19
JA!

Jeg har ikke tidligere kommenteret dine indlæg fordi jeg finder dig uden for - ja pædagogisk rækkevidde men nu har jeg efterhånden set så mange kommentarer fra dig vedr. ambient light, at jeg er nød til at fortælle dig om MIN brugssituation med en KRP-500M.

Jeg har 5,5 meter sydvendt glasparti i min lejlighed med MASSER af lys både dagligt, men også masser af lamper som bruges flittigt når det er mørkt ude. Jeg har genskin, selvfølgelig har jeg det, jeg eller resten af familien er ikke blinde, men at sige at den er umulig at bruge under "normale forhold" er ganske enkelt en omgang mundlort Confused JA nu siger jeg det jeg mener frit fra leveren, du vrøvler forfærdelig meget og burde havde en rundvisning i min lejlighed så du selv kunne få syn for sagen.

/Halsted


Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:21
jeg tror ikke man kan få et tv idag der ikke giver genskin, om så det er plasma eller lcd , selv om der er genskin er det jo ikke et tegn på , at det ikke er et godt tv, det handler jo nok om at få det placeret efter forholdene.

-------------






Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

jeg tror ikke man kan få et tv idag der ikke giver genskin, om så det er plasma eller lcd , selv om der er genskin er det jo ikke et tegn på , at det ikke er et godt tv, det handler jo nok om at få det placeret efter forholdene.
netop og helt enig
ellers vil en sony nx700 være årets flop, den giver genskin som 3 plasma tv til sammen.
men billedet er rigtig godt når det er placeret efter forholdene.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:25
Genskin er jo kun en lille del af problemet - hertil kommer fadede farver og kontrast.

Nogen er i stand til at abstrahere fra det - trække det fra i hjernen når de ser TV - andre er mere  pragmatiske, ser det der er, som det er ...... sorry jeg er ikke i stand til at omprogrammere hjernen, men har stor respekt for de der magter det ..


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Genskin er jo kun en lille del af problemet - hertil kommer fadede farver og kontrast. Nogen er i stand til at abstrahere fra det - trække det fra i hjernen når de ser TV - andre er mere  pragmatiske, ser det der er, som det er ......
Men igen nævn et tv som giver det sammen billede som min 500M. både nat og dag


Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:28
nu jeg ikke helt med , hvad mener du med fadede farver og kontrast

-------------






Skrevet af: Gizmodo
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:29
Hvorfor trækker du ikke bare gardinet for? Så er den skid da slået!

Jeg er da super tilfreds med mit Pana V10, som også har en del genskin, men stadig viser et super flot og naturligt billede. Og generer genskin mig for meget, så trækker jeg mit gardin for (mørkelagt), og så står det knallert skarpt igen.... ;)


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

nu jeg ikke helt med , hvad mener du med fadede farver og kontrast
Ja et plasma giver fadede farver og kontrast i helt lyse omgivelser.
det et kompromi som er løst med et rullegardin.
ligesom da jeg havde mit crt i mange år og en lcd skærm i en periode.  


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:34
Hvordan har denne tråd om en anmeldelse af et Panasonic VT20, udviklet sig til en tråd om genskind mellem LCD og Plasma?

JA, smut over i LCD forummet med dine løse argumenter, og lad være med at ødelægge flere tråde her. Det er utroligt at det sker hver gang, du er i nærheden.


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:36
ok så er jeg med.

-------------






Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:37
JA!

Fadede farver? Forringet kontrast - jeg genkender ingenting af det du mener. Og lige som så mange andre glade Pioneer ejere så er jeg ikke den eneste der er uenig med dig. Vi er åbenbart alle blinde LOL

/Halsted



Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Hvordan har denne tråd om en anmeldelse af et Panasonic VT20, udviklet sig til en tråd om genskind mellem LCD og Plasma?

JA, smut over i LCD forummet med dine løse argumenter, og lad være med at ødelægge flere tråde her. Det er utroligt at det sker hver gang, du er i nærheden.


Dette er ikke en LCD kontra plasma snak - men en generel snak om problemet som er på alle TV med blank skærm - også LCD. At tråden udvikler sig skyldes folk laver indlæg om emnet - pt kan man snart ikke fluekneppe mere på sort mv, den teoretiske billedekvalitet har nået en top, og det ser grangiveligt ud til det nu ovenikøbet går tilbage for visse fladskærme - de er ringere end sidste år.

Rullegardin - jo det løser lidt problemet omkring de faded farver og kontrast, men husk - er der det mindste lys i stuen, ses stuen i billedet ved mørke scener medmindre antiglare er mat.

Livet er for kort til problemfyldt TV kikkeri - OBS på det inden man vælger den nye fladskærm !


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Hvordan har denne tråd om en anmeldelse af et Panasonic VT20, udviklet sig til en tråd om genskind mellem LCD og Plasma?

JA, smut over i LCD forummet med dine løse argumenter, og lad være med at ødelægge flere tråde her. Det er utroligt at det sker hver gang, du er i nærheden.


Dette er ikke en LCD kontra plasma snak - men en generel snak om problemet som er på alle TV med blank skærm - også LCD. At tråden udvikler sig skyldes folk laver indlæg om emnet - pt kan man snart ikke fluekneppe mere på sort mv, den teoretiske billedekvalitet har nået en top, og det ser grangiveligt ud til det nu ovenikøbet går tilbage for visse fladskærme - de er ringere end sidste år.

Rullegardin - jo det løser lidt problemet omkring de faded farver og kontrast, men husk - er der det mindste lys i stuen, ses stuen i billedet ved mørke scener medmindre antiglare er mat.
Hvis alle problemer var løst med et phillips tv, så havde vi alle sammen nok købt et.
problemet er bare sådan er virkeligheden ikke.
min 500M giver langt mindre genskin end et crt tv og mange lcd skærme med blankskærm eller glossy skærm.
samt billedet er alså meget forskelligt på de forskellige tv.
selvom du påstår den pan fra 2006 er lige så god som min

den teoretiske billedekvalitet har nået en top.LOL
vent og se et godt oled tv.


Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:50
spændt på og se, hvad der kommer senere på året fra pana,( ifa 2010) det kunne være godt hvis de kommer med de skærme, de havde med på ifa 2009, (for dem der var der nede) tænker jeg på de tynde plasma skærme der var vist ved siden af det store 150" plasma. det var det tyndeste plasma jeg nogensinde har set, og ud fra det de viste på det ,var det helt iorden. evt. nogen der ved hvorfor de ikke er med i deres 2010 modeller

-------------






Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:56
@xcardman
den teoretiske billedekvalitet har nået en top - ikke toppen.

Med andre ord der er ikke meget mere at hente på plasma teknologien, det har stort set ikke flyttet sig siden 2006. På LCD er der stadig en del at hente - OLED varer nok en rum tid før det er brugbart og til at betale. Vi ser nu at en seriøs review bedømmer billedekvaliteten bedre på en Samsung LCD end på Panasonics 2010 top plasma - verden ændre sig - ting er ikke statisk.



-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@xcardman
den teoretiske billedekvalitet har nået en top - ikke toppen.

Med andre ord der er ikke meget mere at hente på plasma teknologien, det har stort set ikke flyttet sig siden 2006. På LCD er der stadig en del at hente - OLED varer nok en rum tid før det er brugbart og til at betale. Vi ser nu at en seriøs review bedømmer billedekvaliteten bedre på en Samsung LCD end på Panasonics 2010 top plasma - verden ændre sig - ting er ikke statisk.

Ja du har helt ret i phillips har meget og indhente i forhold til B&O.
samt jeg giver dig ret i plasma er ved at når toppen med pioneer.
men der er meget langt til at alle tv har en kvalitet som pio.
især lcd tv 






Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:05
@xcardman
Hvor er det dette med Philips og B&O kommer ind i det jeg skriver - hvorfor bliver du ved med at tilføje noget jeg ikke skriver ? Hvorfor bliver du ved med at nævne pioneer ( det har iøvrigt præcis samme problemer som alle andre plasma; fadede farver og kontrast, genskin, sort bliver til gråt over tid ) ?


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@xcardman
den teoretiske billedekvalitet har nået en top - ikke toppen.

Med andre ord der er ikke meget mere at hente på plasma teknologien, det har stort set ikke flyttet sig siden 2006. På LCD er der stadig en del at hente - OLED varer nok en rum tid før det er brugbart og til at betale. Vi ser nu at en seriøs review bedømmer billedekvaliteten bedre på en Samsung LCD end på Panasonics 2010 top plasma - verden ændre sig - ting er ikke statisk.



Selvfølgelig er der mere at hente på LCD teknologien. Den er jo i forvejen bagud, og har noget at skulle indhente ifht plasma skærme.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@xcardman
Hvor er det dette med Philips og B&O kommer ind i det jeg skriver - hvorfor bliver du ved med at tilføje noget jeg ikke skriver ? Hvorfor bliver du ved med at nævne pioneer ( det har iøvrigt præcis samme problemer som alle andre plasma; fadede farver og kontrast, genskin, sort bliver til gråt over tid ) ?
du påstår billedekvaliteten er i top
fordi pio er reference
phillips er meget langt efter og den eneste lcd skærm som nogenlunde kan levere et referencebillede er en B&O.

men lcd har alså ingen problemer overhovdet i din verden
dream on


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:21

Damm, der bliver kørt i samme rille i denne tråd:



-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@xcardman
den teoretiske billedekvalitet har nået en top - ikke toppen.

Med andre ord der er ikke meget mere at hente på plasma teknologien, det har stort set ikke flyttet sig siden 2006. På LCD er der stadig en del at hente - OLED varer nok en rum tid før det er brugbart og til at betale. Vi ser nu at en seriøs review bedømmer billedekvaliteten bedre på en Samsung LCD end på Panasonics 2010 top plasma - verden ændre sig - ting er ikke statisk.



Selvfølgelig er der mere at hente på LCD teknologien. Den er jo i forvejen bagud, og har noget at skulle indhente ifht plasma skærme.


Ligesom plasma har noget at indhente ift LCD - ingen teknologi er perfekt.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 12:31
det bliver lcd og plasma aldrig
derfor skal vi have en helt ny panel teknologi.
men indtil videre er er køb at en skærm et kompromi og vil sikkert altid være det.
for hvis phillips stadig holder sig til deres egen billedekvalitet, hjælper et oled panel ikke en meter
men jeg køber altså et tv efter en reference, netop fordi billedekvalitet kan måles.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

JA vil hellere kigge på naturen gennem en badeværelsesrude = mat lcd skærm, end at kigge ud gennem et "normalt" vindue = plasmaskærm Tongue
 
Btw hvad står JA for? Ja til ballade?Evil Smile
som nu er flyttet til en anden tråd kan jeg se, nu når man ikke helt ved hvad man skal svare


Du må meget undskylde dette delay med at svare - måtte lige en tur ud og ordne lidt sager.

Glasrude kontra mat rude - endnu et issue - er naturen blank eller mat, er en skov blank eller mat ? Farver ændre karakter når de bliver vist på blankt papir, indtrykket ændres når man viser noget på blankt papir.

Når du på en glossy skærm ser en blank skov, og på en mat skærm ser en mat skov - hvad er mest korrekt Wink

Bortset fra det bedømmer jeg ikke et billede med referance hvad jeg ser ud af et vindue, men udfra hvad jeg ser direkte - måske derfor mener så mange at deres glossy skærm ligner det de ser - ud af vinduet LOL ... Wink


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 13:28
Hold nu kæft en børnehave endnu engang... Kom nu videre... Begge parter... Denne tråd er jo stort set en copy/paste af de andre tråde...


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 13:29
Farverne er mere dybe og rigtige på et glossy fotopapir. Derfor foretrækker de fleste osse det.
På mat papir bliver farverne udvaskede og grålige
 
Min skov er blank lige nu fordi det regner, og farverne står klarere.
På en tør sommerdag er naturen grålig
 
Så meget for det direkte kig. Ah du har garanteret solbriller på og skyklapperTongueLOL


Skrevet af: Jordsvin
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 13:57
Her er en lille historie: For nylig var jeg i biografen. Da jeg kommer ind i salen bliver jeg chokeret over at finde ud af, at der ikke er nogen ruder! Det forventes åbenbart, at jeg ikke skal følge med i hvad der sker i verden uden for. Det bliver ikke bedre af at lyset i salen BLIVER SLUKKET kort før filmen starter! Jeg spæner selvfølgelig ud til billetsalget og brøler "Hvad fanden har I gang i? Tror I jeg vil sidde og se film i mørke?" Heldigvis kunne jeg få pengene tilbage. Mig skal de sgu ikke narre.



JA, når du nu alligevel sidder i et neonoplyst drivhus, hvorfor så ikke bare købe den billigste Prosonic fladskærm du kan finde? I den belysning gør det jo reelt ingen forskel om det er sådan en eller f.eks. en Samsung til 20k.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 15:16
Kære alle.

Jeg har nu læst hele tråden igennem. Og jeg finder mig ikke i jeres person angreb på JA. Han svarer med sin holdning, som er lige så legitim som jeres.

Og hvis i ikke kan håndtere det, så tal pænt. Nogle er glade for deres LCD TV andre for deres PLASMA, og det ændrer ikke ved at dette forum er for alle.

Så stop jeres personhetz.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Jordsvin Jordsvin skrev:

Her er en lille historie: For nylig var jeg i biografen. Da jeg kommer ind i salen bliver jeg chokeret over at finde ud af, at der ikke er nogen ruder! Det forventes åbenbart, at jeg ikke skal følge med i hvad der sker i verden uden for. Det bliver ikke bedre af at lyset i salen BLIVER SLUKKET kort før filmen starter! Jeg spæner selvfølgelig ud til billetsalget og brøler "Hvad fanden har I gang i? Tror I jeg vil sidde og se film i mørke?" Heldigvis kunne jeg få pengene tilbage. Mig skal de sgu ikke narre.



JA, når du nu alligevel sidder i et neonoplyst drivhus, hvorfor så ikke bare købe den billigste Prosonic fladskærm du kan finde? I den belysning gør det jo reelt ingen forskel om det er sådan en eller f.eks. en Samsung til 20k.

Fordi vi alle sidder i komplet mørke, i isolerede bunkere, uden vinduer eller nogen form for lyskilder udenfor vinduerne. 

Når du nu alligevel sidder i komplet, isoleret mørke, hvorfor ikke bare lukke øjne og ører, og lade som du ligger død i en kiste? Dead


-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 15:40
Hummelmose
du har helt ret nogen er til lcd og andre til plasma
Men hvorfor er en plasma tråd så meget mere interessant, siden et par stykke med lcd altid skal skrive i dem.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hummelmose
du har helt ret nogen er til lcd og andre til plasma
Men hvorfor er en plasma tråd så meget mere interessant, siden et par stykke med lcd altid skal skrive i dem.


Hej  Xcardman.

Den går desværre begge veje. Når folk spørger om råd til at købe et LCD TV, så kommer der 40 indlæg om hvorfor de skal købe plasma. Jeg HADER (mellem venner) LCD vs. PLASMA debatten, fordi begge teknologier har gode og dårlige sider. Det var det samme med HD-DVD og Blu-ray debatten.

Det eneste jeg bare ikke kan acceptere er at folk bliver personlige.

JA ved godt han ikke skal starte disse debatter. Det har han og jeg talt om, men andre skal også respektere at der er mennesker i den anden ende.

Lad påske freden falde over jer alle :-)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 15:57
Hummelmose
denne tråd er ikke en køb tråd, men en plasma tråd om vt20.
der ligger hele forskellen og to bruger på dette forum blever ved med sige de samme ting om og om igen. Så det kan alså ikke undgåes at deres måske kommer lidt personligt angreb en gang i mellem.
du ser dem altid på plasma tråd og vil nedgøre plasma som det skidt det nu engang er.

netop af samme grund giver jeg ikke råd om køb at lcd eller plasma, det kan folk selv læse sig frem til på en test. folk må selvom hvad de vil købe og jeg gider netop ikke denne krig, når en spørger om et råd


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hummelmose
denne tråd er ikke en køb tråd, men en plasma tråd om vt20.
der ligger hele forskellen og to bruger på dette forum blever ved med sige de samme ting om og om igen. Så det kan alså ikke undgåes at deres måske kommer lidt personligt angreb en gang i mellem.
du ser dem altid på plasma tråd og vil nedgøre plasma som det skidt det nu engang er.

netop af samme grund giver jeg ikke råd om køb at lcd eller plasma, det kan folk selv læse sig frem til på en test. folk må selvom hvad de vil købe og jeg gider netop ikke denne krig, når en spørger om et råd


Jeg svarede på dit spørgsmål bredt, som du stillede bredt. Det var ikke på denne tråd alene. Men jeg kan forstå, at der er brug for et regelsæt omkring hvem der må besvare hvad i hvilke tråde. Det bliver nok lidt svært at håndhæve.

Men mit indlæg er rettet imod dem der kalder folk trolls, dem der skriver Hvorfor køber du ikke et prosonic, Du er farveblind, træk alle gardinerne ned osv osv. Der er INTET sagligt i dem.

Jeg har set folk kalde recordere.dk et PLASMA forum. Og at folk med LCD skulle gå andre steder hen. Det hører heller ingen steder hjemme Smile

Men igen. det eneste jeg brokker mig over, er at folk bliver personlige.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 16:05
BTW. Inden vi kaprer denne tråd, skal jeg så lave en tråd i recordere.dk forumet, hvor denne diskussion kan fortsætte ?

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 17:18
hummelmose,

Jeg mener det er ok at kalde enkelte medlemmers utallige indlæg som værende mundlort og en forfærdelig gang vrøvl. Jeg har ikke noget imod JA personligt men når man kører i samme gear hele tiden så bliver det for meget. Derfor har jeg fuld forståelse for de kommentarer som JA har fåët med på vejen.

/Halsted


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

hummelmose,

Jeg mener det er ok at kalde enkelte medlemmers utallige indlæg som værende mundlort og en forfærdelig gang vrøvl. Jeg har ikke noget imod JA personligt men når man kører i samme gear hele tiden så bliver det for meget. Derfor har jeg fuld forståelse for de kommentarer som JA har fåët med på vejen.

/Halsted


Så ville det jo være smartere at skrive det til ham i et personligt indlæg. Men jeg sidder ikke her som advokat for JA, men for recordere.dk. Og det jeg skriver er at folk skal tale pænt til og om hinanden.

De allerbedste hilsener herfra

Jens


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 17:29
Det er netop IKKE i orden at kalde folks indlæg for mundlort og vrøvl! Bare fordi DU mener, at det er mundlort, er ikke ensbetydende med, at andre mener det samme. Folk skal ikke svines til offentligt, bare fordi de har en anden holdning.

Hummelmose: det var en fin idé, at oprette en særlig tråd for emnet, så denne tråd ikke løber helt af sporet.


-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 17:36
Her er tråden om http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78533&PID=794152#794152 - takt og tone på recordere.dk

Håber at folk flytter debatten derover.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

hummelmose,Jeg mener det er ok at kalde enkelte medlemmers utallige indlæg som værende mundlort og en forfærdelig gang vrøvl. Jeg har ikke noget imod JA personligt men når man kører i samme gear hele tiden så bliver det for meget. Derfor har jeg fuld forståelse for de kommentarer som JA har fåët med på vejen. /Halsted
Så ville det jo være smartere at skrive det til ham i et personligt indlæg. Men jeg sidder ikke her som advokat for JA, men for recordere.dk. Og det jeg skriver er at folk skal tale pænt til og om hinanden.De allerbedste hilsener herfraJens


Hvorfor ikke lave en mulighed i oversigt Plasma/LCD ?

Så slipper vi for en "en enkelt person gang på gang" indblander LCD i en tråd der handler om plasma, som fører igen og igen fører til nedgørelse, tilsvining m.m.
Du har ret / pligt til at bryde ind, men der er altså nogle der driver det som en sport , at ændre tråde i en bestemt retning ( iøvrigt helt lovligt)men vel ikke hensigten ?

-------------
E.L.


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 19:19
Hug Jeg har fået min tråd tilbage LOL ...har dog næsten glemt hvad den startede med...

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: JA
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 11:54
Så slipper vi for en "en enkelt person gang på gang" indblander LCD i en tråd der handler om plasma, som fører igen og igen fører til nedgørelse, tilsvining m.m.

Skal gøre opmærksom på mine indlæg ikke var plasma kontra LCD relateret, men primært rettet på forholdet at review tester fladskærmen under forkerte forhold, at ambient light har stor betydning ved test af fladskærmen - på tværs af teknologier - men andre debatører fik hele tiden drejet det over på Philips, B&O, Pioneer, LCD kontra plasma etc.  Dette kommenterer jeg allerede på side 8.

Kun ét sted nævner jeg et punkt der kunne opfattes som plasma kontra LCD, ved at citere fra den review tråden er baseret på; reviewer mener en Samsung LCD giver bedre billedekvalitet end den pana VT20 der bliver testet - det må vel være fuldt lovligt atcitere på det, og relevant.

-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD


Skrevet af: JA
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 12:02
Jeg tror folk har stillet for store forventninger til de nye pana plasma - samtidig med Panasonic, som jeg opfatter det, har givet spareskruen den extra tand for meget i 2010.

Bortset fra 3D, kunne Z1 være et godt alternativ til VT20.


-------------
50PV600 plasma
32PFL9604 LCD



Print side | Luk vindue