Print side | Luk vindue

Debat om takt og tone på recordere.dk 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78533
Udskrevet den: 14-November-2024 kl. 19:18

Emne: Debat om takt og tone på recordere.dk 
Skrevet af: hummelmose
Emne: Debat om takt og tone på recordere.dk 
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 17:35
Det er ikke i orden at kalde folk øgenavne bare fordi de har en anden holdning, det er heller ikke i orden at kapre andres tråde, bare fordi man har en anden holdning.

I denne tråd taler vi takt og tone på recordere...

Det gør vi i øvrigt i en god tone. SmileSmileSmile

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Svar:
Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 17:44
Jeg kan kun være enigThumbs Up,synes også at det nogen gange kapper fuldstændig over.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 17:50
Super! Thumbs Up

Håber at folk ser tråden.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 18:14

Det er ikke i orden at kalde folk øgenavne bare fordi de har en anden holdning, det er heller ikke i orden at kapre andres tråde, bare fordi man har en anden holdning.

Det kan jeg helt tilslutte mig Big smile

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 18:24
Se det er en tråd som jeg har efterlyst meget længe. Ikke fordi at jeg er en pind bedre end så mange andreEmbarrassed Men jeg håber rigtigt meget, at vi kan behandle hinanden bedre, og respektere andres holdningerTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Se det er en tråd som jeg har efterlyst meget længe. Ikke fordi at jeg er en pind bedre end så mange andreEmbarrassed Men jeg håber rigtigt meget, at vi kan behandle hinanden bedre, og respektere andres holdningerTongue
Du er da ikke så slem JohnWink,har stødt på dem der er værer.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Du er da ikke så slem JohnWink,har stødt på dem der er værer.
Det håber jeg jo heller ikke at jeg har været, for jeg føler jo et ansvar som redaktionsmedlem. Men nogle gange er jeg da sikkert gået over stregenEmbarrassed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 18:58
ja - jeg syntes altid Hother er på nakken af mig - det vil jeg godt nedlægge en protestant over LOL

Men ellers fin tråd, vi kan alle bruge en lille opsang engang imellem der lige minder os om ikke at blive for ivrige i "kampens hede"  Smile

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 18:59
Kan kun være enig.
Nogle gange bruger jeg ironi, men ikke øgenavne
dårlig stavning eller andre personlige svagheder.
Det gælder osse i RL

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 19:55
HVAD skal vi nu til at have TAKT OG TONE, her på www.recorder.dk's forum, det gik ellers lige så god med at folke svinde hinanden til med mere, nej dette er selvfølgelig skrive med ironi og skal ikke tages seriøs på nogle måde (der er sikke nogle der ikke kan se det sjove i dette).

Prøve selv at give mine indlæge en ironisk tone, med desværre er er der nogle tage dem super seriøs, selve om indlæget er klister til med Smiley.

Men der er super svært at prøve at få lidt humor ind i dette forum, netop for at gøre dette forum til et god sted af være, der er andre forum der er noget så seriøs at det gør ond, har altid arbejde at dette forum skal havde plads til alle.

Og ja dette er en god opfordring Wink

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nåh! Det er ellers ikke længe siden, du kaldte et af JAs indlæg for vås. 

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nåh! Det er ellers ikke længe siden, du kaldte et af JAs indlæg for vås. 
prøv og fej for egen dør først, altid nemt og pege på andre og deres fejl

Phdream skrev:
Fordi vi alle sidder i komplet mørke, i isolerede bunkere, uden vinduer eller nogen form for lyskilder udenfor vinduerne. 

Når du nu alligevel sidder i komplet, isoleret mørke, hvorfor ikke bare lukke øjne og ører, og lade som du ligger død i en kiste? Dead

det bedste indlæg længe på recodere

Jeg indrømmer gerne jeg er overgået lidt over gevind en gang i mellem.
men der hvor det er sket, er faktisk stort set over for 2 brugere Ja og phdream.
fair nok man ikke er enig, men at nævne ulemper på plasma og aldrig en ulempe på lcd. samt aldrig en eneste gang skriver noget om billedekvaliteten og disse indlæg kommer altid i plasmatråd.
Men vil fremhæve der ikke forskel på de forskellige tv både inden for lcd og plasma er helt ude på et side spor.

Jeg er netop selv holdt op med at skrive i lcd tråde, med mindre det er positivt eller en anbefaling.
for jeg anbefaler alså også lcd tv.

Jeg har valgt mit tv af en grund og kun den, nemlig udfra et referencebillede.
det er så et plasma og jeg må leve med de ulemper der nu en gang er.
Men jeg er hammer ligeglad med teknikken. Så hvis det havde været et lcd havde jeg købt det.

Hvis man ikke har fundet ud hvorfor al den ballede altid opstå, når man kun skriver nedladende ting om plasma i en plasma tråd. så skulle man måske lige kigge på sig selv først.

Tænk hvis jeg eller andre med plasmatv skrev helt de samme ting om lcd i alle lcd tråde, bare med nogle andre ulemper.
tænk lige over den

lade nu være med at komme med at nye bruger ikke kender fordele og ulemper.
det skriver man om i en købstråd og når en bruger spørger efter et nyt tv.
bruger som finder vej til recodere, har sikkert også allerede en ide om hvad de vil købe.

Skrevet af: Jordsvin
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 09:18
Nu tager vi den så her:

Fordi vi alle sidder i komplet mørke, i isolerede bunkere, uden vinduer eller nogen form for lyskilder udenfor vinduerne. 
Jeg indrømmer gerne at jeg brugte lige vel meget sarkasme i mit indlæg, men bortset fra det, så mente jeg det sådan set seriøst.

Det siger vel sig sig, at jo mere lys der er i et rum, jo mere vil det dominere på bekostning af TVets billede, ikke? Det går jeg ud fra, at alle kan blive enige om. Med andre ord: lyset i rummet forringer billedkvaliteten på TVet; på nogle TV mere end andre, jovist, men selv det bedste LCD TV får forringet billedet i et meget oplyst rum. Og her er det så, at jeg stiller mig lidt uforstående over for dig og JA: I vil gerne bruge rigtigt mange penge (snildt 10K) på at få bedre billedkvalitet end et billigt Føtex TV, men gud forbyde at I skulle bruge nogle hundrede kroner på mørklægningsgardiner der forbedrer billedkvaliteten betydeligt mere end forskellen på det billige og det dyre TV. Hvorfor dog ikke prøve at kontrollere lysforholdene lidt? Uanset om man har LCD eller plasma vil det føre til et meget bedre billede.

Men nu har jeg så også den indfaldvinkel, at jeg stort set kun bruger mit TV til film, og man sidder vel ikke og ser film i et lyst rum? Derfor min sarkastiske historie om biografen.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 10:24
Det ovenstående indlæg og kommentaren om mørklægningsgardiner viser egentlig meget godt problemet: Dette er ikke en kamp mellem plasma- og lcd-tilhængere. Det er en kommunikationskløft mellem to grupper, som vælger TV ud fra helt forskellige kriterier.

Den ene gruppe vælger TV ud fra eet eneste kriterium: Det bedst mulige billede under optimale forhold.

Den anden gruppe vælger TV ud fra et bredere sæt af kriterier: Den bedst mulige TV-oplevelse under de dagligdags forhold, hvor de bruger TV'et.

Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 10:52
Jeg gik nok også en tand over stregen.

Jeg synes bare det er ærgeligt, at så mange tråde udvikler sig i den forkerte retning, hvis en enkelt bruger puster til ilden. Der er nogle gode tråde, der tidligere er blevet lukket, på grund af den slags. Jeg blev bare irriteret, men som ordsproget siger "Two wrongs don't make a right", så jeg skulle ikke have lade mig rive med. Men bølgerne gik højt i lang tid, så en Moderator skulle nok have trådt til tidligere, og fået tråden tilbage på rette køl.

Selvfølgelig har folk ret til deres egen mening med hensyn til plasma og lcd. Det er ikke alle, der har de samme behov, og det skal brugerne herinde huske på. Jeg synes ikke, at vi har et stort problem med, at folk sviner hinanden til herinde. For det meste plejer det, at være med et glimt i øjet Wink

Uenighed vil der altid være på et debat forum, og det er kun godt. Det er med til at holde forummet interessant, og man får indblik i andre folks meninger. Dem skal man naturligvis  respekterer, og det gælder naturligvis også begge veje. Hvis det kun er den ene part, der gider deltage i en fornuftig debat, så kommer man ingen vegne.

-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp

Skrevet af: JesA
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 11:32
- i forbindelse med takt og tone her på forumet, så kunne man i den debat indflette lidt om hvad god takt og tone er rent bidragsmæssigt til en given tråd.

'Oplever mange gange indlæg fra flittige debattatører, som bare MÅ flette en bemærkning ind i en(hver) given tråd uden at tilføre nogen overordnet mening/bidrag overhovedet til denne overhovedet. Og som derfor er spild af tid at læse.
Allermest "dræbende" er det når man begynder at føre indforstået off-topic kommunikation, eller når man bruger one-liners - igen; som oftest i indforstået kommunikation "professionelle debattatører" imellem - som f.eks; "nemlig" eller "ja", og hvor man samtidig har pastet/"citeret" hele trådens øvrige indlæg med ind - hvilket afstedkommer en masse overflødigt "fyld", og som gør at man reelt mister fokus ( og interesse) på trådens formål/mening. 

- sagt på en anden måde; god takt og tone, er - for mig - også er spørgsmål om indhold og tråd-etik, ikke kun sprogbrug.

MVH

Skrevet af: titt
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 13:43
De værste jeg er stødt på herinde er uden sammenligning phdream og ja. Derfor kan det virke absurd at phdream tiltræder uden iøvrigt OVERHOVEDET at beklage sin tidligere (forhåbentligt) opførsel, hvilket flere andre i det mindste gør.
Jeg er fuldstændig enig i, at gode diskussioner kan bringe os alle længere, men det kræver altså, at forskellige debatører slipper deres kæpheste og/eller slipper den der totalt skråsikre måde at udtale sig om alt muligt, ofte ting man hverken har set, hørt eller rørt ved. Tonen herinde er en helt afgørende grund til at jeg meget sjældent deltager i snakken

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 13:50
Hey.

Vil i ikke godt lade være med at være personlige. Folk har lov til at angre. Det behøver de ikke andre til at gøre for sig.

-------------

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 15:01
"I'm out of order? You're out of order! This whole court is out of order!"

Selv om tonen her måske kan være noget hård fra tid til anden, så syntes jeg stadig der kommer rigtig meget god og hurtig hjælp fra mange medlemmere. Det er rart at se, at man stadig kan stille dumme spørgsmål, og få et venligt svar tilbage. Så helt "lost" er det da ikke. 

Tak :-)

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 15:24
altså i princippet er jeg helt enig , pånær når det drejer sig om manglende respekt for de forskellige fag.
Der er det altså svært at holde tand for tunge og jeg kan ikke lade være med at kalde folk for imbecile,
 hvis de ikke sætter sig bare en lille smule ind i noget de selv render rundt og kommenterer på ;-)

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 15:25
Jeg har fra tidligere iagttagelser her på recordere.dk formuleret min egen "lov" om hvordan tråde udvikler sig, og minsandten om den ikke også gælder for denne tråd:

DrageMesters lov: Jo længere en diskussion bliver på recordere.dk, desto større bliver sandsynligheden for en sammenligning som involverer Plasma vs LCD. Wink

En af de vigtigste faktorer, som bevirker at tråde ofte udvikler sig i negativ retning her på forummet, er efter min mening, at der altid er nogen som forsøger at "vinde" diskussionen uanset hvad den handler om og uanset hvilke midler de skal bruge for at "vinde", hvilket som regel betyder at alle med en divergerende mening skal udnævnes til at være idioter eller værre.

Da ingen kan lide at blive kaldt idioter eller andre grimme ting, så vil andre, der ellers opfører sig pænt, meget hurtigt blive trukket ned i sølet og svare igen i en dårlig tone.

Så længe der er debattører med denne indstilling, som får lov til gentagne gange at køre deres personlige krige i en masse tråde, så bliver takt og tone ikke bedre.

Efter min mening kan dette ikke løses uden hurtig og konsekvent indgriben fra moderator(er) i en periode, indtil de mest krigeriske debattører lærer at bruge kammertonen. Hvis recordere.dk ikke kan eller vil gribe ind konsekvent på denne måde, i hvert fald i perioder, så må man til gengæld acceptere at tonen til tider bliver grim.

Det er min personlige mening baseret på observationer fra mange andre fora uden konsekvent moderator indgriben og hvor tonen derfor degenererer til børnehave niveau, og baseret på erfaringer fra et andet internationalt forum, hvor vi v.h.a. konsekvent indgriben  fik ryddet op i dårlig tone fra "gamle" medlemmer; der vil altid komme nye medlemmer til som enten skal lære det eller mærke konsekvenserne, så man bliver som sådan ikke færdig med at håndhæve god ro og orden.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Pjerrot!! Pjerrot!! skrev:

Der er det altså svært at holde tand for tunge og jeg kan ikke lade være med at kalde folk for imbecile,
 hvis de ikke sætter sig bare en lille smule ind i noget de selv render rundt og kommenterer på ;-)
Hvis du ikke kan lade være med at kalde andre folk imbecile i dine indlæg, så skulle du måske nøjes med at læse tråden og ikke skrive i den?! Wink

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Hvis du ikke kan lade være med at kalde andre folk imbecile i dine indlæg, så skulle du måske nøjes med at læse tråden og ikke skrive i den?! Wink
LOL altså i princippet er jeg helt enig , pånær når det drejer sig om manglende respekt for de forskellige fag.

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 15:52
Takt og tone JA TAK.

Jeg har ofte oplevet at tonen herinde er rigeligt hård og at velmente tråde bliver kapret af ligegyldige diskussioner om dette eller hint. Særligt har jeg lagt mærke til at folk knapt kan få lov til at spørge om noget relevant om LCD teknologi uden at tråden udvikler sig mudderkastning om LCD vs plasma.

Jeg vil klart opfordre til at debattørerne prøver at  holde sig i skindet og forsøger at holde sig til emnet, med mindre alternative indspark kan have særlig interesse for trådstarter.
Jeg ved godt at det kan være svært at holde sig på måtten og jeg er da også selv gået i fælden, men helt ærligt så er det min opfattelse at det er den samme lille håndfuld debattører der gang på gang saboterer debatten. Både med indlæg der bærer præg af manglende teknisk fundering og med indlæg der alene bygger på fordomme om bestemte produkter og problemstillinger.

Noget andet er at tonen i nogle indlæg har karakter af person angreb efter devisen "hvis jeg ikke kan få ret kan jeg gå efter manden". Det er simpelthen under lavmål. En ting er, ikke at vide hvad man skriver om, noget andet er at være ubehagelig. Det sidste er der ikke nogen undskyldning for.

Hvis man skrev sine indlæg som hvis man sad over for personen ville man med sikkerhed være nået langt.

Jeg erklærer mig iøvrigt enig med DrageMester i at moderator bør gribe ind overfor debatører der ikke kan finde ud af at holde kammertonen.

tvkartoffel

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 15:56

altså i princippet er jeg helt enig , pånær når det drejer sig om manglende respekt for de forskellige fag.

Og her er det du gør en fejl. Man kalder ikke folk imbecile, når man smider det ud i hele forumet, man stempler dem i stedet. Hvis du mener en bruger er "out of order" eller ikke ved hvad de taler om, så argumenter i stedet for at kalde dem navne. Hvis personen er det som nogen kalder en "troll", så tryk på Rapportér knappen. Så kigger recordere.dk's folk på sagen.

Men selv at dømme eller fordømme, gør kun tingene værre.

-------------

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Og her er det du gør en fejl. Man kalder ikke folk imbecile, når man smider det ud i hele forumet, man stempler dem i stedet. Hvis du mener en bruger er "out of order" eller ikke ved hvad de taler om, så argumenter i stedet for at kalde dem navne. Hvis personen er det som nogen kalder en "troll", så tryk på Rapportér knappen. Så kigger recordere.dk's folk på sagen.

Men selv at dømme eller fordømme, gør kun tingene værre.
1000tak for irettesættelsen Embarrassed

Nu har jeg godtnok kun gjort det denne ene gang , men følte mig alligevel overordentligt truffet da jeg læste tråden her Wink
Og på samme tid meget taknemmelig for at min kommentar i den pågældene nyhed stadig står til skue.Star

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 16:19
En ting som mange nok ved, så er recordere.dk ikke et sted hvor vi slår ned på vores brugere hele tiden. Vi forventer faktisk at vores brugere er her af ægte interesse for de emner der er. Der er dog steder hvor vi ved, at vores brugere er delt i lejre.

Plama vs. LCD
Blu-ray vs. alt muligt andet
PS3 vs. Xbox 360

3D vs. NON 3D

Men det er jo fedt at være uenig. Jeg er f.eks. LCD bruger (whooooa, hvad laver du her troll, mørkelægningsgardin ejer LOL ?) Jo, jeg er. Jeg er som jeg også skriver i mange af mine indlæg, hr. Frikadelle Danmark, og jeg er stolt af det.

Jeg har ikke plasma af flere årsager. 1. Jeg tror stadig, at jeg dybt inde er bange for burn-in (ja, jeg ved det godt. Det er ikke et stort issue mere). Jeg er også bange for at de små prikker vil brænde sig fast i mine øjne. Så jeg har et LCD. Jeg er ikke religiøs. Jeg kan sagtens se at visse plasma TV står bedre end nogle af de LCD TV jeg har haft, men jeg kan også se at jeg har et fantastisk billede med mit nuværende Sony. (velvidende, at jeg nok ville få mere ud af det  hvis jeg fjernede alt dagslys osv.), men det er nu ikke mit issue.

Jeg blander mig ikke i plasma debatter, fordi jeg ved at jeg ikke har forstand på plasma, og jeg udgiver mig ikke som en som har det (jeg har iøvrigt heller ikke forstand på LCD, men jeg køber det alligevel).

Og der vil jeg gerne hen. Folk der ved noget om plasma svarer på plasma spg., og folk der ved noget om lcd svarer på disse.

Så engang imellem kommer der en person og spørger om råd om at købe et TV, så er det jo fint at begge lejre byder ind, men hvis en person spørger. Jeg overvejer to LCD TV. Hvilket et skal jeg købe, så ville det være nice at kun LCD folk der kender disse TV svarer, og ikke at der kommer "Recordere.dk er et plasma forum SKRID troll" svar Smile.

ps. Ved godt at jeg smører tykt på, men også bare for at fortælle hvad man oplever ude fra.

LOL

-------------

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 16:24
velvidende, at jeg nok ville få mere ud af det  hvis jeg fjernede alt dagslys osv
Ja med dit nye tv er det sikkert en fordelLOL
Men kan udmærket forstå du har valgt en glossy skærm

Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 16:27
Rart at emnet bliver taget op. Jeg oplever generelt en god tone herinde, dog med få undtagelser som relativt nemt kan stoppes med indgreb fra en moderator. Selv prøver jeg at overholde et par enkelte regler.

1. Giv kun vejledning hvis du ved noget om emnet eller kan komme med givtigt input. Hvis du tror så skriv: jeg tror ........
2. SKRIV PÆNT, som drage siger: som du sidder overfor vedkomne.
3. Accepter at der er andre holdninger end din.

Jeg er også selv opmærksom på ikke at komme ind i lange diskussioner uden anden indhold end at få RET.

BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 16:35

En ting som mange nok ved, så er recordere.dk ikke et sted hvor vi slår ned på vores brugere hele tiden. Vi forventer faktisk at vores brugere er her af ægte interesse for de emner der er. Der er dog steder hvor vi ved, at vores brugere er delt i lejre.

Plama vs. LCD
Blu-ray vs. alt muligt andet
PS3 vs. Xbox 360

3D vs. NON 3D

Men det er jo fedt at være uenig. Jeg er f.eks. LCD bruger (whooooa, hvad laver du her troll, mørkelægningsgardin ejer LOL ?) Jo, jeg er. Jeg er som jeg også skriver i mange af mine indlæg, hr. Frikadelle Danmark, og jeg er stolt af det.

Jeg har ikke plasma af flere årsager. 1. Jeg tror stadig, at jeg dybt inde er bange for burn-in (ja, jeg ved det godt. Det er ikke et stort issue mere). Jeg er også bange for at de små prikker vil brænde sig fast i mine øjne. Så jeg har et LCD. Jeg er ikke religiøs. Jeg kan sagtens se at visse plasma TV står bedre end nogle af de LCD TV jeg har haft, men jeg kan også se at jeg har et fantastisk billede med mit nuværende Sony. (velvidende, at jeg nok ville få mere ud af det  hvis jeg fjernede alt dagslys osv.), men det er nu ikke mit issue.

Jeg blander mig ikke i plasma debatter, fordi jeg ved at jeg ikke har forstand på plasma, og jeg udgiver mig ikke som en som har det (jeg har iøvrigt heller ikke forstand på LCD, men jeg køber det alligevel).

Og der vil jeg gerne hen. Folk der ved noget om plasma svarer på plasma spg., og folk der ved noget om lcd svarer på disse.

Så engang imellem kommer der en person og spørger om råd om at købe et TV, så er det jo fint at begge lejre byder ind, men hvis en person spørger. Jeg overvejer to LCD TV. Hvilket et skal jeg købe, så ville det være nice at kun LCD folk der kender disse TV svarer, og ikke at der kommer "Recordere.dk er et plasma forum SKRID troll" svar Smile.

ps. Ved godt at jeg smører tykt på, men også bare for at fortælle hvad man oplever ude fra.

LOL
Fedt indlæg humle!!Star

Skrevet den: 03-April-2010 kl. 18:17
Blot til info: Guests = Pjerrot!! useren, der nu er slettet. Pjerrot havde glemt sit kodeord, og har nu fået det tilbage. Han bad mig derfor om at slette "Pjerrot!!", mere så i ikke tror der er tale om censur Smile

-------------

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 12:07
Nu endte endnu en tråd under "Tv apparater"-forummet i mudderkastning. Det gik faktisk fint i starten, som det jo altid gør. Bortset fra et enkelt tilfælde af "LCD er bedst"-kommentar, var der ikke så meget plasma/lcd krig over tråden. Men så følte nogle folk (ejere af en bestemt type tv) sig ramt, og det endte med, at tråden blev ødelagt. 

Hvorfor kan folk ikke fortælle om deres problemer med det ene eller det andet, uden at folk skal føle sig personligt ramt? Man har valgt et tv, man kender risiciene. Hvorfor overraskes man og bliver sur, når tv'ets mangler bliver påpeget, endda af en person, som ejer tv'et. Som ejer af et tv er man ikke ude på at rakke ned på sit apparat, med mindre man har et ægte problem. Og her kommer det værste: at trådstarteren, som jo har et problem, skal nedgøres og hånes, fordi han enten "ikke ved hvordan man behandler et plasma" eller fordi han er ude på at starte en ny "krig". Folk stillede spørgsmål ved hans troværdighed; kaldte ham nærmest en løgner, fordi det ikke er fakta, hvis bare én person har et bestemt problem. Folk har "roterende fis i kasketten" fordi de ikke mener det samme, som nogle andre. Og så videre...

Folk burde faktisk tænke over hvorfor de netop bruger ordet "krig" til at beskrive plasma vs. lcd problematikken. Vi ved alle hvad krig er; kamp for land, mennesker, penge, magt, osv. Krig er blodig, folk dør, og når man tænker på alt det, der går tabt i krig, er alle sider tabere. Er vi alle tabere når det kommer til køb af tv og anden elektronik? Får vi det, vi har betalt for? 

Hvorfor skal folk se forskelle i teknologi og holdninger som en krig? Hvorfor skal disse forskelle gøres til en krig? Hvorfor skal alting laves om til en "os mod dem" konfrontation, eller en konfrontation overhovedet? Det har vi faktisk nok af i hverdagen - bare tænk på politikere og deres dagsorden. Skal vi nu også til at trækkes med det herinde?

Nej, dette skal ikke ses som en hippie-lad-os-alle-holde-i-hånd-og-synge-omkring-bålet tråd, men mere en undren over menneskets natur. 

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 12:24
Det virker også som en kamp hvor meninger ikke længere er godkendte.

der bliver ikke taget hensyn til at folk har præferancer og ønsker, og at de måske ikke kan måles på samme måde som alt andet.

Jeg tror tit folk bliver indebrændte fordi deres mening netop overrules, pga. man har kunne måle et eller andet, og det ene tal var bedre end det andet, eller man har valgt at fokusere på 2 ting som netop lige det produkt ikke var god til, men at man køber en stor fælles ting.

personligt har jeg da prøvet mange forskellige technologi´er og visse ting kan jeg bare ikke acceptere.

tag eksemplet med regnbue effekt (for ikke at gå i plasma og lcd) som for mig er tydelig, og derfor har jeg en Z3000 fordi larm og regnbueeffekt for mig var et værre issue end lysstyrke og 100% præcise farver.

lige der er jeg dog ikke endt i en diskussion, men kan godt forstå når man giver sådan et postulat at man så bliver lidt træt af at en eller anden fyr kommer og siger, at man er en idiot fordi man ikke købte det som havde det bedste billede...

diskussionen som tit sker i plasma og Lcd....

jeg kan godt lide design, jeg synes at LED er fedt fodi det er tynd, kunne være at krav til et produkt, og 20 svar får han smidt i hovedet om at han er et fjols for ikke at tage plasma. som har et bedre billede.

Tror det er der filmen knækker... for mange.

jeg tror... personligt også dem som ved bedre, skal acceptere er der ingen er der har OPSKRIFTEN på hvad der er godt..

man kan smide sine erfaringer, på en pæn måde, så personen der køber får muligheden for at se hvordan disse ting står op mod hinanden.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 12:25

Folk burde faktisk tænke over hvorfor de netop bruger ordet "krig" til at beskrive plasma vs. lcd problematikken. Vi ved alle hvad krig er; kamp for land, mennesker, penge, magt, osv. Krig er blodig, folk dør, og når man tænker på alt det, der går tabt i krig, er alle sider tabere. Er vi alle tabere når det kommer til køb af tv og anden elektronik? Får vi det, vi har betalt for? 

Hvorfor skal folk se forskelle i teknologi og holdninger som en krig? Hvorfor skal disse forskelle gøres til en krig? Hvorfor skal alting laves om til en "os mod dem" konfrontation, eller en konfrontation overhovedet? Det har vi faktisk nok af i hverdagen - bare tænk på politikere og deres dagsorden. Skal vi nu også til at trækkes med det herinde?

En del folk herinde forsvare deres grej med næb og klør, nogle mere end andre. Men det er sq da også surt at når man har brugt 20.000kr på et tv og så få at vide det er noget lort. Men i nogle tilfælde må man enten indse at det ikke er det bedste man har købt eller også må man bare lukke øjnene for hvad andre herinde skriver og tro på at det man har købt er det bedste i ens egne øjne og øreSmile 

Jeg forstår dog ikke dem som straks kæfter op så snart deres udstyr bliver "kritiseret". For tiden er det 3d udstyr som bliver kritiseret af nogle og så skal dem som HAR købt jo forsvare deres nyindkøbte grej om der så er hold i det eller ej. Hvorfor ikke bare sige til sig selv, "Hey, jeg har sq købt det som jeg lige havde lyst til og så er det lige meget at andre synes det er noget lort" og så lade dem sejle i deres egen sø.

Det som er trælst er når nogle kaster om sig med forkerte facts og det virker som om de bare gør det for at provokere og svine teknologien og/eller mærket til. Jeg bryder mig ikke om når nogle kritisere mit tv og kommer med bemærkninger som retention og burn-in for JEG har ikke haft problemer med det, men derfor går jeg ikke amok og giver tilbage af samme skuffe, for NOGLE har jo tilsyneladende problemer med de tingSmile

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 12:27
Vel en ren krig om LCD kontra Plasma kan man ikke helt undgår, den samme krig er der jo inde for computer PC vs. Mac.

Og der er vel en form for, mærke dyrkelse inde for bilde og lyd, som er i klasse med gud dyrkelse og derved blive det tale om at fornærme ens gud, og derved har vi en form for Muhamet krise for Lyd og Billede, der er simpelthen ting man ikke må tale imod ude at fornærme tilhænger af en givet mærken og teknologi.

Bl.a. så kan debat om Apple's iPad se som et eksempel, her må man ikke tale i mod, hvad Apple nu komme med af nye ting, for det er tros alt tal om Apple, og Apple er blive til et Gud mærke som man ikke kritiser. 

Så jeps vi er ude i trosretning inde for bilde, lyd og computer, som mange mærke lever stor på.    

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Vel en ren krig om LCD kontra Plasma kan man ikke helt undgår, den samme krig er der jo inde for computer PC vs. Mac.

Og der er vel en form for, mærke dyrkelse inde for bilde og lyd, som er i klasse med gud dyrkelse og derved blive det tale om at fornærme ens gud, og derved har vi en form for Muhamet krise for Lyd og Billede, der er simpelthen ting man ikke må tale imod ude at fornærme tilhænger af en givet mærken og teknologi.

Bl.a. så kan debat om Apple's iPad se som et eksempel, her må man ikke tale i mod, hvad Apple nu komme med af nye ting, for det er tros alt tal om Apple, og Apple er blive til et Gud mærke som man ikke kritiser. 

Så jeps vi er ude i trosretning inde for bilde, lyd og computer, som mange mærke lever stor på.    

- ahrg, så kammer vi vist lige lidt over her, hva' ?????...................................
At begynde at snakke om/bruge ord som gude-dyrkelse og krig, og så til sidst at sammenligne det med muhammed-krisen ( som jeg ganske vist fandt HELT ude af proportioner/vanvittig/sindssyg), når vi reelt blot snakker hi-fi, så burde man få sig et "reality-check" LOL + Dead
...jorden kalder Startrek.......Big smile

MVH

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- ahrg, så kammer vi vist lige lidt over her, hva' ?????...................................
At begynde at snakke om/bruge ord som gude-dyrkelse og krig, og så til sidst at sammenligne det med muhammed-krisen ( som jeg ganske vist fandt HELT ude af proportioner/vanvittig/sindssyg), når vi reelt blot snakker hi-fi, så burde man få sig et "reality-check" LOL + Dead
...jorden kalder Startrek.......Big smile

MVH

Når vi se hvor højt en debat kan gå, både her og på andre forum, ja så er det mere tale gude-dyrkelse end om saglige debat om lyd/Billede, det var faktisk der jeg ville hen, og når så ved at overdrive fremmer forståelse, ik WinkLOLLOLLOLLOL

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 16:27
Enig i at StarTrek måske overdriver, især mht. den så overdrevne profet-krise. Men på den anden side passer det også meget godt med, at overdrivelse fremmer forståelse. Og dog...tænk på et af de ti bud: "Du må ikke have andre guder end mig." Det minder lidt om nogle folks holdning til en bestemt tv-producent, som ikke laver tv længere. Tongue

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 16:38
Men billedekvalitet er åbenbart blevet et fy ord på recordere.
desværre

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

desværre
- måske nærmere at anfægtelse af billedkvalitet, er blevet fy her på sitet....?.....eller rettere anfægtelse af gængse (forudindtaget) holdninger omkring hvad som er "hot" og hvad som er "not", sådan helt generalt ?...blot en tanke....

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 16:45

Sjovt. Jeg ser det netop modsat:
At nogle mennesker er så besat af deres had mod Apple, at de opfinder argumenter mod iPad, som de næppe ville opfinde, hvis tingesten kom fra en anden producent.

Nu vil du så sikkert påstå, at det bare er mig, der er besat af min forgudelse af Apple. Beklager, men det vil være et fejlskud af dimensioner. Jeg ejer ikke eet eneste Apple-produkt, og jeg kommer næppe heller til det, så længe de prøver på at fratage ejerne bestemmelsesretten over de Apple-produkter, de har købt og betalt.

Men i modsætning til en del andre her på recordere kan jeg altså godt finde ud af at se objektivt på et produkts egenskaber, uanset om jeg elsker eller hader producenten.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 16:52

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

desværre
- måske nærmere at anfægtelse af billedkvalitet, er blevet fy her på sitet....?.....eller rettere anfægtelse af gængse (forudindtaget) holdninger omkring hvad som er "hot" og hvad som er "not", sådan helt generalt ?...blot en tanke....

Præcis!

En person skrev for nylig, at hans Pana G20 larmede mest, når billedet var i Dynamisk-indstilling. Han brugte denne indstilling, når børnene så tv om dagen, da man derved eliminerer reflektioner i skærmen. Så skrev ovenstående bruger, hvis navn jeg ikke nævner, at hvis man påtænker at bruge Dynamisk-indstillingen, skal man måske ikke købe plasma men LCD. 

Det er sådanne udtalelser, der gør, at jeg ignorerer pågældende bruger. Det er helt klart at se, at vedkommende bare søger efter nye konflikter med sådanne ytringer. 

Hvem har ret til at bestemme, hvad en person synes, ser bedst ud for ham? Jo, der er nogle standarder for "korrekt" billede, osv. Men, når man bruger over 10K på et tv - faktisk er det lige meget hvor meget man bruger på det - når man KØBER et tv, har man selv lov til at bestemme hvordan billedet skal være. Det skal en konfliktsøgende bruger på et forum ikke lave om på.

Endelig er det lige meget hvilken indstilling man sætter tv'et i. Det skal IKKE larme så meget, at man kan høre summen i en afstand af 5 m. Et tv er lavet til at blive brugt i alle indstillinger, som det nu tilbyder. Hvor er vi på vej hen, hvis vi som brugere og kunder skal til at indstille os ud af summende tv?

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 17:31

Phdream

Min projektor og er bedst om aften, den larmer også mere end min plasma skærm 
lige som min plasma skærm er bedst om aften.

men dig og Ja påstår jo så alt mit udstyr er helt ubrugligt og i alle plasma tråde.

derfor har vi har alt den ballade.

Men nu kan en lcd alså ikke give samme billede.
men det påstå du og Ja hele vejen igennem, samt aldrig kunne drømme om et nævne bare en lempe ved lcd.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 17:47
Det har jo intet om at diskutere billedekvalitet. For hvem har patent på kvalitet.

jeg er meget tilfreds med mit LCD TV. Jeg er bange for burn in på plasma, men ved godt at for nogle er plasma det eneste rigtige. Og derfor blander jeg mig ikke i de debatter hvor plasma ejere diskuterer deres TV.

Men LCD TV kan også have billedkvalitet, fordi kvalitet ikke kan opfattes som rigtig eller forkert. Men kvalitet kommer ud fra behov.

Så måske vi skal have en skarpere adskillelse af de to teknologier.

-------------

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 17:50

Det har jo intet om at diskutere billedekvalitet. For hvem har patent på kvalitet.

jeg er meget tilfreds med mit LCD TV. Jeg er bange for burn in på plasma, men ved godt at for nogle er plasma det eneste rigtige. Og derfor blander jeg mig ikke i de debatter hvor plasma ejere diskuterer deres TV.

Men LCD TV kan også have billedkvalitet, fordi kvalitet ikke kan opfattes som rigtig eller forkert. Men kvalitet kommer ud fra behov.

problemet opstår i det øjeblik nogen mener et top tv er lige gode og kan give samme billede
nej det kan de ikke
bare se på en test 

Så Ja en skarpere adskillelse af de to teknologier, vil være fint

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 17:54
Hvad er et Top TV. Er det et TV der kan meget, eller blot vise billeder. Se der er også et punkt hvor folk er uenige.

Smag er en personlig sag.

-------------

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 17:55

fordi kvalitet ikke kan opfattes som rigtig eller forkert. Men kvalitet kommer ud fra behov.

Billedkvalitet er netop rigtig eller forkert. Men eftersom du ikke virker interesseret i at tale (skrive) om det, så tager vi den en anden gang.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

fordi kvalitet ikke kan opfattes som rigtig eller forkert. Men kvalitet kommer ud fra behov.

Billedkvalitet er netop rigtig eller forkert. Men eftersom du ikke virker interesseret i at tale (skrive) om det, så tager vi den en anden gang.

Giv mig lige på to linier hvad der er rigtigt og forkert. Kvalitet er de øjne der ser.

-------------

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:08

Hej , jeg bliver nødt til at blande mig lidt..Jeg synes netop IKKE at man skal have en skarpere adskillese af de 2 teknologier . Det er vel netop foreskellen på de forskellige tv ,  der giver grobund for en god debat . Jeg synes tværtimod at der mangler debat efter den " nye " adskillelse , hvis en fex i LCD forum spørger efter et 40" til ca 8000kr , ja så er der tit 1 eller 2 der svarer at de har valgt fex et SONY W5500, og så siger trådstarter tak og køber det så . `Men det er der altså ikke meget debat og vejledning i . Det jeg mener er , at det kan også blive for " pænt " hvor man bare egentlig svarer hinanden af efter munden , og skriver det trådstarter vil høre .
Men det skal selvfølgelig foregå i en god og sober tone , hvor man ikke " sviner " hinanden til , det kan vi selvfølgelig ikke blive uenige om...Og hvad så når fex OLED kan leveres i 40"-50" , så er det jo netop meningen at det skal sammenlignes med de andre tv/teknologier...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:18
Jeg er faktisk enig med hopgreve. Men det jeg fisker efter, er nok hvordan får vi folk til at respektere at hvis en bruger spørger om et LCD TV til max 8000, hvordan slipper vi så fra Plasma fanatikere svarer, og omvendt, når en bruger spørger om et plasma TV, så blander LCD folk sig uden om. Men at der er åbent for "fest", når folk spørger bredt.

-------------

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:21
Nu er det meget let at finde den beste bilde kvalitet uanset teknologe, man skal så bare finde ud af hvilken skærm type der blive brugt i professional monitor til color grading og som er i sted til at vise alle de video standart der er uden fejl, og så det i bud og grund lige meget om der er LCD eller Plasma.

Så er den debat ikke længe. 

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:25

Nu er det meget let at finde den beste bilde kvalitet uanset teknologe, man skal så bare finde ud af hvilken skærm type der blive brugt i professional monitor til color grading og som er i sted til at vise alle de video standart der er uden fejl, og så det i bud og grund lige meget om der er LCD eller Plasma.

Hvorfor skal man ikke vælge det som sælger bedst, eller det som ser bedst ud i stuen ? Og hvad er forudsætningen for at det også er bedst i min stue med vinduer og meget lys ?

Kvalitet er en smagssag. Der er mange der syntes at Peter Belli er fantastisk. Jeg syntes han sutter for vildt. Gør det Peter Belli dårlig ?, nej vel. smag :-)

-------------

Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:29

Kvalitet er en smagssag. Der er mange der syntes at Peter Belli er fantastisk. Jeg syntes han sutter for vildt. Gør det Peter Belli dårlig ?, nej vel. smag :-)
Der er nu alligevel en forskel. Man kan f.eks. måle om Peter Belli rammer tonerne han skal ramme, gør han det er det jo god kvalitet, kan man sige. Der hvor smagen kommer ind er så om hvorvidt man kan lide disse toner, og sammensætningen af dem.

Ligeledes med fjernsyn kan man måle om de viser farver korrekt, gør de det, så er det kvalitet. Men så er det op til folks egen smag om de så kan lide disse korrekte farver, og sammensætningen af dem.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:30
Hummelmose
billedekvalitet kan alså måles.
det køber jeg efter. Hvis en dag lcd bliver reference.
så køber alså det og lever med de ulemper der nu en gang er.
helt det samme som jeg har valgt plasma nu.

men selv inden for lcd er der en kæmpe forskel på hvilket tv man køber. det samme med plasma.
et lcd er ikke bare et lcd og et plasma er ikke bare plasma.
den debat er der åbenbart nogen som ikke kan forstå og igen det skaber en grobund for ballade. 

Men du melder helt klart ud og køber efter et fona billede. Det skal du også have 100 procent ret til.  
Men igen det er der så nogen som ikke kan forstå vi andre ikke kan lide den form for billede.
samt nogen siger deres tv viser et 100 procent naturligt billede. Når alle ved det er en fed løgn.
for det gør en reference model ikke engang

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:30

Jeg er faktisk enig med hopgreve. Men det jeg fisker efter, er nok hvordan får vi folk til at respektere at hvis en bruger spørger om et LCD TV til max 8000, hvordan slipper vi så fra Plasma fanatikere svarer, og omvendt, når en bruger spørger om et plasma TV, så blander LCD folk sig uden om. Men at der er åbent for "fest", når folk spørger bredt.
Du kan jo overveje at ændre opdelingen, så der i stedet for Plasma-/LCD-adskillelse bliver eet forum for brugere, der udelukkende har billedkvalitet under optimale forhold som kriterie for valg af TV, og et andet forum for brugere, der vælger ud fra bredere kriterier.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:32

Det er svært , man kan kun appelere til folk om at respektere trådstarter , og evt have nogle flere " moderatorer " som kan holde en nogenlunde lige kurs . Men selv dette er svært , for en tråd kan og må jo godt udvikle sig , og jeg synes at i er rigtig gode til kun at kommentere hvis der bliver skrevet grimt og personligt . En tråd kan nok også blive for " smalsporet " så det er noget af en balancegang . Jeg synes jo at de få meget lange tråde der er  , er meget spændende , og hvor alle kortene bliver lagt på bordet , altså både godt og skidt om det pågældende produkt...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:32

Hvorfor skal man ikke vælge det som sælger bedst, eller det som ser bedst ud i stuen ? Og hvad er forudsætningen for at det også er bedst i min stue med vinduer og meget lys ?

Det er jo også hvad bl.a. Phillip og B&O sælge tv på, nemlig at de se bedst ud i stuen, ikke om de viser en så korrekt bilde som mulig, her skal man nok gå efter et andet mærke.

Derfor er jeg super spændt på at se hvilken TV som Otto komme med, for har er bruge det rigtig skærm panel (som kan vise korrekt farver), uanset teknologe.

Det samme er med lyd, her er det ikke sikke at det mest korrekt lyden anlæg, er det der se bedst ud i stuen.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:34
Grunden til at jeg provokerer lidt rigeligt, er fordi at alle har ret og pligt til at købe det de har lyst til, og Fona er altså ikke et fy ord.

Jeg respekterer folk der går efter perfektion ud fra måleudstyr, og lydbilleder der er målt efter i deres stuer osv. Og derfor blander jeg mig ikke i de debatter. Jeg har ingenlunde påstået at mit TV er det bedste, eller på nogen måde reference model, men min kone er tilfreds og jeg syntes det er meget fint, så for os er det kvalitet.

Så jeg tror i virkeligheden at vi nu nærmer os kernen. Mangler vi i virkeligheden et "reference" forum, hvor feinschmeckere kan diskutere på det plan uanset om det er LCD eller Plasma ?

-------------

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:36
Problemet var før i købstråde.
synes mere alt forgår i plasmatråde og især fra nogen som ikke har plasma tv

Så jeg tror i virkeligheden at vi nu nærmer os kernen. Mangler vi i virkeligheden et "reference" forum, hvor feinschmeckere kan diskutere på det plan uanset om det er LCD eller Plasma ?

det kunne være en fin ide

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:44
Hmm , så er der jo et nyt forum , hvis der bliver lavet et " reference "....Men for helt almindelige brugere , hvad så ? Nu har jeg lige købt et Panasonic 50G20 og lad os sige at jeg skifter igen næste år , så bliver jeg jo nødt til at sammenligne mit nuværende tv med fex et LCD SONY 2011 , og det er vel det de fleste benytter et forum til , at sammenligne...Det er altså svært....
MVH

-------------

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:53
Jeg synes også et "reference" forum kunne være interessant. Men som det er blevet sagt, så får nye brugere nok svært ved at vide hvor de skal placere deres tråde.

Måske man kunne opfordre hinanden til, når man ser en tråd om at nogen skal have nyt tv, lige at høre OP om:
a: Er du LCD / Plasma fanatiker?
b: Er det vigtigst at billedet er korrekt, eller at fjernsynet er pænt? (ikke dermed sagt at det ene udelukker det andet)
c: Om personen ser meget tv i dagtimerne i et meget oplyst rum.
d: (der er nok mere der kan være interessant i ethvert tv-køb)

Hvis OP får slået disse ting på plads burde man kunne undgå nogle af de ubehagelige diskussioner.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!

Skrevet af: T-Rex
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 18:59
Hvem skal bestemme om den ene eller den anden er feinsmecker eller ej? Er det valget af TV, og hvis ja, hvem skal så udelukkes? De der ikke kan spotte en god gammakurve?

I min egen tråd om fejl på et plasma-TV, som blev lukket pga. en skidt tone fra visse medlemmer, blev det insinueret, at der måtte være noget galt med min behandling af TV'et eller at det simpelthen var defekt fra starten. Jeg har undladt at spille bedrevidende (hvilket vel også er dumt generelt...), men jeg har selv kalibreringsudstyr stående til godt 2500 kr., og jeg ved skam også hvordan en komplet kalibrering vha. eks. HCFR udføres - og så afgjort også hvordan man behandler et plasma-TV i almindelighed. De lettere hånende kommentarer virker derfor en smule malplacerede, og beskriver vel egentlig meget godt hvordan man øjeblikkeligt stemples med "der må være noget galt med enten dig eller dit udstyr" hvis man anfægter bare nogle af fortræffelighederne ved et ellers godt produkt.

Mit indlæg var med vilje skrevet, så det ikke fremstod som en generel trashing af hverken Kuro eller plasma, for det er så afgjort stadig et reference-TV. Det var mere ment som en rapport om det utænkelige burn-in på dét TV, der ofte placeres på en piedestal. Det svømmer trods alt ikke med beretninger om burn-in på dette TV, og da slet ikke hvis man ved hvordan TV'et bør behandles.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af T-Rex T-Rex skrev:

Hvem skal bestemme om den ene eller den anden er feinsmecker eller ej? Er det valget af TV, og hvis ja, hvem skal så udelukkes? De der ikke kan spotte en god gammakurve?
Der er da ikke nogen brugere der skal udelukkes bare fordi de ikke kan se om et billede er korrekt eller ej. Hvis sådan et forum kom ville jeg da håbe at det f.eks. kunne bruges til at finde et tv i en vis prisklasse med det mest korrekte billede, evt. efter kalibrering.

Så det er et feinsmecker tv for mig hvis den har det bedst mulige billede. For andre er det jo muligvis designet. Så skal man måske have både "Feinsmecker - Kvalitet" og "Feinsmecker - Design" fora. LOL

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 19:32
Design er jo en smagssag og her vil jeg igen spørge: Hvem bestemmer hvad der er dårlig smag. Hvis jeg synes at et Panasonic PV60 er verdens kønneste TV, så er der da ikke nogen der kan komme og sige mig imod. Alt har jo været igennem en eller anden designproces, og hvorvidt resultatet blev kønt eller ej bliver jo en subjektiv vurdering. Jeg lugter endnu et subfora for mudderkastning...

Spørgsmålet om hvem der er feinsmecker skulle tolkes således: hvor går grænsen for hvornår et TV ikke længere er "feinsmecker-kvalitet"? Er et Samsung B7000-serie eksempelvis feinsmecker? Hvilke dyder skal et TV have for at komme med i dette fora, og hvilke må det mangle? Hvis man ikke har prøvet at måle på et TV, så kan man vel reelt ikke udtale sig om hvor godt det klarer sig ift. referencen (ud over at referere andres målinger) og er vi så nede i, at det udelukkende er folk med forstand på kalibrering, der kan give råd i et feinsmecker-forum? Og hvis man kan blande sig udelukkende ved at have vurderet på øjemål, så er vi jo igen nede i subjektive vurderinger, der måske bunder i smag. Og så er vi tilbage til udgangspunktet: smag og behag er forskelligt.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 19:38

Design er jo en smagssag og her vil jeg igen spørge: Hvem bestemmer hvad der er dårlig smag.
Dén rører jeg ikke med en ildtang. Det er fuldstændig personligt.

Spørgsmålet om hvem der er feinsmecker skulle tolkes således: hvor går grænsen for hvornår et TV ikke længere er "feinsmecker-kvalitet"? Er et Samsung B7000-serie eksempelvis feinsmecker? Hvilke dyder skal et TV have for at komme med i dette fora, og hvilke må det mangle? Hvis man ikke har prøvet at måle på et TV, så kan man vel reelt ikke udtale sig om hvor godt det klarer sig ift. referencen og er vi så nede i, at det udelukkende er folk med forstand på kalibrering, der kan give råd i et feinsmecker-forum?
Det er jo lige sådan noget man kan diskutere i et feinsmecker forum...! Wink

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 19:41
Mit edit gik vist tabt imens du citerede mig, så jeg tilføjer min sidste kommentar igen:
Hvis man kan blande sig udelukkende ved at have vurderet på øjemål, så er vi jo igen nede i subjektive vurderinger, der måske bunder i smag. Og så er vi tilbage til udgangspunktet: smag og behag er forskelligt. Og hvem bestemmer hvad der er god smag? Vil du røre dén med en ildtang?

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 19:52
Yep, den missede jeg.

Mit edit gik vist tabt imens du citerede mig, så jeg tilføjer min sidste kommentar igen:
Hvis man kan blande sig udelukkende ved at have vurderet på øjemål, så er vi jo igen nede i subjektive vurderinger, der måske bunder i smag. Og så er vi tilbage til udgangspunktet: smag og behag er forskelligt. Og hvem bestemmer hvad der er god smag? Vil du røre dén med en ildtang?
Jo, man kan jo diskutere alt. Men folk der kommer og har set en vis billedkvalitet på øjemål vil jeg tro hurtigt bliver skudt ned/bakket op af rigtige målinger. Idéen, som jeg ser det, med et sådan forum er jo bl.a. at man skal/burde understøtte sine forklaringer med målinger og lignende, så vi undgår mudderkast som man ellers ser jævnligt.

Ikke derved sagt at folk der ikke kan måle ting ikke må blande sig og fortælle hvad de har oplevet, men får at kunne definerer referencer og teknisk feinsmeckeri må man kunne understøtte sine udtalelser og påstande.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:06

Spørgsmålet om hvem der er feinsmecker skulle tolkes således: hvor går grænsen for hvornår et TV ikke længere er "feinsmecker-kvalitet"? Er et Samsung B7000-serie eksempelvis feinsmecker?
Når du stiller det spørgsmål, må du have misforstået hensigten med den foreslåede opdeling. (Jeg går ud fra, at det er min ide, Hummelmose refererer til, så jeg jeg tillader mig at gøre mig til dommer over, hvad der var hensigten.)

Hensigten med opdelingen er ikke at adskille forskellige TV. Hensigten er at adskille forskellige kriterier for køb af TV.

Hvis man ønsker det TV, der viser mest korrekt billede til prisen i et mørklagt rum, smutter man over i forummet "Reference - Billedkvalitet". Her bør der slås ekstra hårdt ned på indlæg, der kaster reflektioner, 21:9, tunere osv. ind i en tråd ude af sammenhæng med den øvrige diskussion i tråden. Hvis trådstarter selv spørger, skal det naturligvis være tilladt at diskuteret det, men "infektion" af en igangværende tråd skal ikke være tilladt.

Hvis man derimod ønsker et TV ud fra andre kriterier som design, 3D, 21:9, reflektioner osv., smutter man over i det "almindelige" forum. Her skal der så slås tilsvarende hårdt ned på indlæg, der kun har til formål at missionere for plasmateknologiens kvaliteter uden at forholde sig til trådstarters behov, indlæg der antyder at folk er idioter, hvis de ser TV om dagen uden mørklægningsgardiner osv.

Jeg mener reelt ikke, der er behov for flere end disse to. Jeg har ret stor tiltro til, at brugerne i forum nummer to kan finde ud af opføre sig civiliseret over for hinanden, selv om een bruger vægter design højest, mens en anden bruger vægter 3D-understøttelse højest.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:10
psssssttt....har I bemærket hvordan denne tråd om takt og tone, har udviklet sig til en tråd om plasma VS LCD...helt ærligt, d'herrer, evner I end ikke at kunne tage en "principel debat" uden at inddrage(genstarte!!!!) alle jeres gammelkendte "konkrete konflikter/uenigheder". Der går ikke mange sider mere, før at, også denne, tråd vil være total afsporet Dead
MVH

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:13

psssssttt....har I bemærket hvordan denne tråd om takt og tone, har udviklet sig til en tråd om plasma VS LCD...helt ærligt, d'herrer, evner I end ikke at kunne tage en "principel debat" uden at inddrage(genstarte!!!!) alle jeres gammelkendte "konkrete konflikter/uenigheder". Der går ikke mange sider mere, før at, også denne, tråd vil være total afsporet Dead
MVH
Ikke enig. Vi diskuterer ikke Plasma vs LCD, vi diskuterer hvordan sådanne diskussioner f.eks. kan undgåes.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:15

MVH
Enig. Jeg har også bemærket, hvordan brugere fra begge sider af hegnet har kastet sig ind i denne tråd uden andet formål at lufte deres allerede kendte kæpheste og/eller brokke sig over opførslen fra den anden side af hegnet. Det er forstemmende.

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Ikke enig. [...] vi diskuterer hvordan sådanne diskussioner f.eks. kan undgåes.
Du gør. Flere andre i tråden gør ikke.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:26
Det her handler bestemt ikke om teknologikrig. Mine udtalelser er helt generelle, og min forrige reference til dén tråd der igen livede op i denne debat tilbage på side 4 relaterer så afgjort til takt og tone, og ikke til noget som helst andet. Hvis jeg gennemlæser de sidste to siders indlæg, så er der da intet der antyder teknologikrig, men derimod en sund debat om hvordan man kunne komme NETOP denne type indlæg til livs.

Der er et par indlæg på side 5 og 6, som drejer tingene over i "det ene er bedre end det andet", men debatten var jo netop genoplivet pga. disse udtalelser i en anden tråd. Hvis I nu undlader at gøre opmærksom på hvad I mener tråden var ved at udvikle sig til (og hvorfor overhovedet bringe det tilbage på banen?), så kan vi jo køre videre i dét spor, som der oprindeligt var tiltænkt?

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:37
T.rex; jeg læser hvad du skriver...men jeg forstår det ikke.....slet ikke.......

MVH

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:39
- og så er jeg den der er smuttet herfra...så kan I alle, T.rex & co, diskuterer jeres pro & cons f.s.v. angår plasma/LCD videre i denne tråd (også). God TV-panel debat :)
MVH

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 20:48

- og så er jeg den der er smuttet herfra...så kan I alle, T.rex & co, diskuterer jeres pro & cons f.s.v. angår plasma/LCD videre i denne tråd (også). God TV-panel debat :)
MVH
Nu drejer det sig jo om, hvad, 5 ud af ca 160 indlæg? Du kan jo være med til at tage det i en anden retning.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 21:03

MVH
Med dén kommentar fik du så alligevel givet et sidste stik til dét du ikke mente tråden burde handle om. Ikke specielt konstruktivt, og jeg kan ikke se anden mening med indlægget end endnu en provokation?

Nå, men tilbage til emnet. Jeg mener stadig ikke, at en opdeling af forum i flere specialiserede subfora er vejen frem. På den ene side kan jeg se fornuften i mere moderation af verserende debatter, men på den anden side burde det ikke være nødvendigt at prædike god tone, og true med bål og brand. Det skulle nødigt ende med (som hopgreve også nævte tidligere), at man slet ikke tør ytre sin mening fordi debatten altid drejes over i samme spor, med samme kedelige resultat som altid.

Hermed ikke sagt, at et entusiast-forum for debat af kvalitet (hvad enten det rimer på billede, design eller hvad man ellers brænder for) er en dårlig idé, men jeg mener ikke det bør erstatte retten til at diskutere samme emner i andre fora.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 21:16

Nå, men tilbage til emnet. Jeg mener stadig ikke, at en opdeling af forum i flere specialiserede subfora er vejen frem. På den ene side kan jeg se fornuften i mere moderation af verserende debatter, men på den anden side burde det ikke være nødvendigt at prædike god tone, og true med bål og brand. Det skulle nødigt ende med (som hopgreve også nævte tidligere), at man slet ikke tør ytre sin mening fordi debatten altid drejes over i samme spor, med samme kedelige resultat som altid.

Hermed ikke sagt, at et entusiast-forum for debat af kvalitet (hvad enten det rimer på billede, design eller hvad man ellers brænder for) er en dårlig idé, men jeg mener ikke det bør erstatte retten til at diskutere samme emner i andre fora.
Jeg er egentlig enig. Der burde egentlig ikke være brug for det, når vi snakker om de tråde hvor folk efterspørger hvilket tv de skal vælge. Det er også meget rart at at alle den slags tråde ligger ét sted, så man ikke skal til at finde ud af hvor ens tråd hører hjemme.

Til gengæld kunne et "reference" forum være interessant til diskussion af alt muligt der kan måles. Herunder "bedste" tv (altså mest korrekte billede), "bedste" højtaler (mest korrekte lyd, ved ikke lige hvordan det skal måles, det har jeg ikke forstand på...), bedste akustik osv. osv. Det er områder der er meget præget af meninger (efter hvad jeg har set). Her kunne et seperat forum understrege at hvis man påstår noget i en tråd her, så skal man kunne "bevise" det.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 21:18

Selv om det i teorien er en fin tanke, så er jeg ikke enig.

Det giver sig selv at en "plasmafreak" ikke skal fyre en sviner af i en tråd hvor en bruger spørger til LCD skærme - men jeg oplever ikke sjældent at folk slet ikke har overvejet plasma, eller har fravalgt det på forhånd uden nogensinde at have set et plasma TV, eller fordi en ivrig sælger har fortalt at plasma er dødt og LCD er det eneste der dur.

I sådanne tilfælde kan jeg ikke se noget forkert i - respektfuldt Smile - at spørge til hvorfor det partout skal være LCD.

Det samme gælder selvfølgelig den anden vej Wink, eller i ethvert andet "skyttegravsemne" hvor en bruger kan være ved at træffe et valg uden at være fuldt up to date om fordele/ulemper ved eventuelle alternativer.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 21:35
En sektion til "Køb af TV" kunne jo være den simple måde at samle trådene på, men det løser vel ikke problemet med en grov tone?

Som sagt, så kan jeg sagtens se idéen i en sektion for debat af mere "nørdede" aspekter af de teknologier der huserer omkring TV og HIFI, men hvis man samtidigt forviser disse indlæg fra andre dele af forum, så bliver det altså nogle halvtamme debatter.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 21:47
Synes måske en "køb af TV" sektion er lidt overkill. Tror også du har ret i at det ikke hjælper tonen.

Måske noget så simpelt som en låst "sticky" der forklarer hvad det kunne være en god ide at oplyse/overveje når man leder efter tv. Evt. også kort om de kendte og accepterede fordele og ulemper ved de forskellige teknologier.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 22:14
Den liste med fordele og ulemper findes da vist i utallige versioner rundt omkring allerede. Her er et eksempel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1220975428 - http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1220975428

Men nu skal det stadig ikke være en teknologikrig, der diskuteres her i tråden. Jeg ser det blot som endnu et "problem" at man så også skal til at forklare hvordan et TV virker før man overhovedet kan drive et forum om købsspørgsmål. Så burde der måske også være en "Sådan snydes der med effektangivelserne" i en sektion om forstærkere og sådan kan man blive ved.

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 22:59
Jo jo, men det er jo ikke noget som nye(re) brugere går ind og kigger på. Det var også bare et eksempel på hvad der kunne være i den. Jeg tror da, at hvis folk kan læse hvad man burde være opmærksom på/tænke over, så vil det resultere i mere specifikke forespørgsler.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 07-April-2010 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Det giver sig selv at en "plasmafreak" ikke skal fyre en sviner af i en tråd hvor en bruger spørger til LCD skærme
Det gjorde det i hvert fald ikke i denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78849&PID=796981&title=hjlp-til-lcd-fladskrm#796981 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78849&PID=796981&title=hjlp-til-lcd-fladskrm#796981

En person spørgerefter råd om en LCD-skærm. Han forklarer tillige, hvorfor han har været nødt til at fravælge plasma.

Resultatet er det, jeg vil kalde en sviner - endda fra en person, jeg normalt opfatter som en af de mere seriøse debattører her på stedet. Spørgeren bliver mistænkeliggjort og indirekte beskyldt for at lyve om sine motiver for at fravælge plasma.

Og det var vel at mærke i LCD-forummet...

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 11:18
Nu har jeg læst de 9 sider af denne "takt og tone" tråd og jeg finder det yderst vigtigt at diskutere hvordan vi alle kan komme videre her på recordere.dk uden at vi skal svine hinanden til personligt. Jeg mener faktisk et "reference" område er en ganske udemærket ide. Jeg har selv været en fortaler for et LCD og Plasma delområde som recordere.dk har nu, og det fungerer godt for mig. Jeg bruger kun de områder som jeg finder interessante.
Jeg mener helt sikkert vi skal være bedre til at respektere hinandens holdninger, jeg blander mig normalt ikke i "mudderkastning" men gjorde det den anden dag. Ja - alle har en grænse, og det  beklager jeg naturligvis Embarrassed
Nogle brugere mangler evner til at stoppe mens legen er god. Derudover er der nogle brugere som absolut skal kommentere bare for at komme salt i såret eller for at "bekrige" en anden holdning. Jeg kan godt genkende det en bruger refererer til med at "vinde" en diskussion. Hvorfor skal en diskussion absolut vindes? Kan den vindes? Jeg mener man bør overveje de spørgsmål inden man begynder at debattere.
Samtidig skal enkelte brugere være bedre til at respektere de delområder som recordere.dk nu engang er delt ind i for at UNDGÅ religionskrigen "Plasma vs. LCD" eller "optimale forhold vs. normale forhold". Jeg mener ærlig talt ikke det er så svært at undgå de tråde, som der med 100% sandsynlighed vil ende i en krig, hvis man bidrager med sin egen holdning uanset om man tilhører den ene eller den anden lejr.
Så lad os alle hoppe ned af kæphestene og debattere på et sobert niveau mig selv inklusiv Ermm

/Halsted

Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 16:25
Vi har jo alle vore kæpheste og det ligger vel i menneskets natur at forsvare dem nidkært. Det er formen og måden man gør det på, der er det centrale i en "takt og tone"-debat. Det er i min verden utroligt vigtigt, at Recordere stadig er et debatforum og ikke et rygklapperforum, hvor alle saglige og usaglige argumenter ikke kan bestrides af frygt for at træde nogen over tæerne, men blot kan forsvares med at smide "smag og behag"-kortet.

Hvis man i et debatforum lægger meninger og holdninger ud til offentligheden, må man også være indstillet på at der kommer modstridende af slagsen den anden vej. Det skal naturligvis bare gøres på en sober måde. Men hvad er sober og skal der ikke være lidt højt til loftet? At kalde andre for idioter og lign. er selvfølgelig helt uacceptabelt. At hænge folk ud personligt og skrive, at man ikke gider diskutere med dem (som jeg i den ophedede debat i den famøse tråd selv kom til) er naturligvis heller ikke iorden. Det skal bare stadigvæk være muligt at argumentere for sine meninger uden at alle svar fremover skal genenmsyres af berøringsangst.

For min skyld må moderatoren godt være mere aktiv i tråde, der løber af sporet. Dog synes jeg ikke, det er nok at sige, at alle har ret til skrive, hvad de vil, bare de ikke sviner nogen til. Der findes mange måder hvorpå man kan trykke på andres knapper:

Følgende er sakset fra et igangværende emne. Teksten er ikke personligt rettet mod nogen, men der må også fra moderatorens side være forståelse for, at mange vil føle sig provokeret af et sådan indlæg. Hvis det var et emne jeg brændte for, ville sådan noget her faktisk få mig mere op af stolen, end hvis nogen kaldte mig en "spade".

kunne det godt ligne en LCD-Skærm når det er værst.

Ovenstående postulat er noget sludder, og udtryk for uvidenhed og fordomsfuldhed.

Alle TV kan indstilles til at vise overmættede farver, det kan man indstille/kallibrere sig ud af - det er mere plasma der har problemer med at vise korrekte farver fremfor LCD, især ved ambient light.

Ses bort fra den glossy skærm, får trådstarter et bedre all-round billede med denne Sony end med en hvilken som helst plasma.

Der kan umuligt komme en saglig debat ud af den der og jeg tror heller ikke, det er meningen.

Et lignende indlæg var da også katalysatoren, der fik undertegnede til at reagere for et par dage siden i den nu lukkede tråd om Burn-in. Det skal dog ikke ske igen fra min side, for man skal selvfølgelig undgå at trække trådene ud på et sidepor.

Håber fremover på en god, aktiv og frem for alt sober debat her på Recordere.

Cheers

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.

Skrevet af: Jacob_Hesse
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 19:36
Jeg syntes det ville være synd hvis der blev oprettet et feinschmecker forum, da jeg tror rigtigt mange har glæde af feinschmeckernes viden. Jeg var da glad for dem da jeg skulle købe mit tv.

Jeg tror at kæden hopper af når der blevet diskuteret subjektive holderninger og fakta. Det er meget muligt, at man syntes at ens eget tv er det bedste man kunne købe ud fra sin subjektive holdning, men der betyder jo ikke at det er det bedste for andre.
Derfor er det vigtigt, som jeg ser det, at havde nogle referencer. Da det så bliver nemere at  debatere ud fra.

Mvh JacobSmile

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 19:50
Der er skam oprette to Reference forum et for Plasam TV og et for LCD TV, så vi kan slippe for debat om Plasma TV mod LCD TV Wink

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78857&PN=1&title=reference-plasma-tv-trden

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78858&PN=1&title=reference-lcd-tv-trden

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 19:51
Men er det ikke hér problemet ligger? Så snart man nævner ordet "reference", så skal det først lige defineres en gang til i den indeværende tråd, så skal der lige diskuteres hvorvidt referencen nu også ER en reference og så ruller lavinen igen.

Hvem skal afgøre hvad der er reference - der er ret delte meninger omkring på alverdens testsites, så hvem har ret? I tide og utide klaskes der nye anmeldelser op af TV, som udkåres som "det bedste i verden", og hver gang giver dét anledning til en dedikeret tråd herinde hvor vandene for alvor går højt.

Selv med en veldokumenteret måling af et TV med tæt-på-perfekt farvegengivelse, så vil der altid skabes en debat om alle de mangler TV'et så ellers måtte have, og om hvorfor det derfor ikke er berettiget til en plads øverst på podiet. Uanset hvilken teknisk bagage du render rundt med, så får du ikke lov til at udråbe en konge egenhændigt.

Nu har jeg allerede en fornemmelse for hvem der vil komme med svar på dette indlæg, og også en idé om hvad indlægget vil indeholde. Jeg venter spændt...

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 20:01
Kan ikke se hvad problem skulle være i at kalde det for referencen, hvis debat gå hen og blive hvorfor man synde at dette TV er et referencen TV.

Bl.a. i min verden så er et referencen TV, et TV der er veldokumenteret med måling at det er tæt-på-perfekt farvegengivelse, og ikke et spørgsmål om teknologi og udsende, selvfølgelige gør det ikke noget hvis det er pænt med indholdet er nu vigtige en udsendes, derfor er jeg meget spændt på hvilken TV som Otto komme med.  

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 22:13
Uanset hvor mange tråde man opretter for det ene og det andet, skal man ikke være naiv og forvente, at folk ændrer sig natten over - eller ændrer sig overhovedet. Har selv oplevet at blive latterliggjort på dette forum, bl.a. fordi jeg synes at plasma-flimmer er irriterende, og ikke kunne finde ét plasma-tv, hvor dette ikke var en gene. Det blev automatisk vendt mod mig, som det altid bliver; der var noget galt med mine øjne og jeg skulle til en øjenlæge, for der er intet galt med plasma-teknologien. Andre brugere har skullet finde sig i samme behandling.

Jeg kan huske hvem idioterne var - og ja, man er en idiot, hvis man skriver sådan noget, for det er ikke første gang den pågældende brugergruppe udtrykker sig på denne måde overfor enhver, der ikke er plasma-forelsket. Nu prøver jeg så vidt muligt at ignorere de brugere, for selv om nogle af dem har spillet hellige i denne tråd og været hurtige til at melde ud, at der i hvert fald er brug for opremsning af takt og tone på forummet, kan man efterfølgende se, at nogle af dem bliver ved med at komme med de samme usaglige, indskrænkede kommentarer

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 23:41
Jeg har ikke noget imod dig PHdream men det indlæg nytter simpelthen ikke i en tråd, hvor vi prøver på at ændre netop på de problemer vi ind i mellem har på dette ellers fremragende forum Confused

I stedet for at pege fingre skulle du istedet for udstråle positiv energi og gå forest i forsøget på at ændre forholdene. At være fornærmet hjælper ikke en dyt. Jeg mener ærlig talt ikke noget ondt med det men prøv nu at komme videre. Vi kan alle begå fejl - selv de "idioter" du så "elegant" refererer til.

/Halsted

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 23:49
Kære alle.

Jeg har ladet debatten køre, og jeg syntes den viser mange gode eksempler på at folk gerne vil have en god takt og tone. Jeg kan se i andre tråde, at man forsøger at tage det op. Desværre kan jeg også se det modsatte.

Jeg håber det har sat nogle tanker i gang. Og at vi i fremtiden ikke kaster så meget .... efter hinanden.

-------------

Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 23:55

Aften

Hen over vinteren har jeg fra tid til anden med fornøjelse læst en del tråde. På en del af disse tråde har det været iblandet misfornøjelse, når debatten en del steder er røget ud ad tangenten, både verbalt, men også emnemæssigt, fordi det kom til at handle om reflektioner, genskin, glossy/mat, daglys/aften eller meget andet for den enkelte tråd uvedkommende, der var om noget helt fjerde, så jeg for at undertrykke et anfald af Alzheimers Embarrassed næsten bogstaveligt har måttet minde mig selv om, hvad tråden egentlig handlede om ved at læse titlen på tråden.

Af og til er der dog også morsomme indslag fra forskellige medlemmer på recordere.dk, der kan gøre det værd at være stædig af og til i en ellers ret fastkørt ørkentråd, som jeg lige husker det, fx.;

1. den amerikanske video med et filmafsnit fra "Der Untergang", hvor Hitler i det mageløst spillede raserianfald giver Panasonic tørt på, fordi der åbenbart var nogle problemer derovre på et tidspunkt.

2. ejeren af et lcd-tv endda, der efter et weekendophold med sin pige, antager jeg, siden det blev et problem for ham, vil sælge sit tv, da han vender hjem til et fastbrændt billede af en tæt bøsse-scene, som en kammerat formentlig i spøg har ladet stå i weekenden. LOL

Jeg har ikke lige ledt efter trådene, men specielt den sidste smiler jeg jævnligt af, når burn-in nævnes. Big smile

Nå, men for at drille lidt eller måske bare forsøge at være lidt konstruktiv.

Kunne man ikke oprette tråde for de mest problematiske områder.

De anførte glossy/mat, genskin/reflektioner, dagslys/aftenkigning og andre - væsentlige - områder...

Når debatten så har kørt nogle få sider, og tomgangen har indfundet sig, låses indholdet i en sådan grad, at efterfølgende kommentarer er bundet til valg mellem sætninger som fx "Nej - jeg må henvise til side 3, 4. indlæg. Se evt. på side 5, 7. indlæg for ubetydelige nuanceforskelle i forhold til tidligere indlæg. Osv., men det skal nok være ret stift indrettet. ;)

Med mellemrum, eller når nye sæsonprodukter introduceres, åbnes der for en revidering af trådens første sider, ligesom de efterfølgende hundreder af siders henvisninger kan fjernes Wink eller måske er det bedre med en ny tråd for underholdningens skyld.

Nå - undskyld Cool - det er vist blevet forvrøvlet sengetid her på kvisten, men det kunne måske være en vej frem til at bevare overblikket på et tilsyneladende problemfyldt (?) område uden at skulle læse om det i alle mulige irrelevante sammenhænge.

Mvh. Jørgensen og god nat.

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Jeg har ikke noget imod dig PHdream men det indlæg nytter simpelthen ikke i en tråd, hvor vi prøver på at ændre netop på de problemer vi ind i mellem har på dette ellers fremragende forum Confused

I stedet for at pege fingre skulle du istedet for udstråle positiv energi og gå forest i forsøget på at ændre forholdene. At være fornærmet hjælper ikke en dyt. Jeg mener ærlig talt ikke noget ondt med det men prøv nu at komme videre. Vi kan alle begå fejl - selv de "idioter" du så "elegant" refererer til.

/Halsted

To ting:

1. Hvorfor skal vi alle lade som om det hele er fryd og gammen, og "udstråle positiv energi", når man ser at de samme personer gang på gang nedgør og latterliggør alle, der har en anden holdning? Det er tydeligt at se, at nogle gerne vil have at forholdene forbliver som de er. 

2. Jeg ved ikke hvordan det citat, som du har i underskriftsfeltet, skal opfattes, men jeg kan ikke tage imod råd om tolerance fra nogen, som klart udviser mangel på samme.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 09-April-2010 kl. 01:14
Hvad med at vi fik Master Fatman, som bruger af denne forum, så han kunne sprede noget god karma over dette forum QuestionLOL

Skrevet den: 09-April-2010 kl. 07:53

Uanset hvor mange tråde man opretter for det ene og det andet, skal man ikke være naiv og forvente, at folk ændrer sig natten over - eller ændrer sig overhovedet. Har selv oplevet at blive latterliggjort på dette forum, bl.a. fordi jeg synes at plasma-flimmer er irriterende, og ikke kunne finde ét plasma-tv, hvor dette ikke var en gene. Det blev automatisk vendt mod mig, som det altid bliver; der var noget galt med mine øjne og jeg skulle til en øjenlæge, for der er intet galt med plasma-teknologien. Andre brugere har skullet finde sig i samme behandling.

Jeg kan huske hvem idioterne var - og ja, man er en idiot, hvis man skriver sådan noget, for det er ikke første gang den pågældende brugergruppe udtrykker sig på denne måde overfor enhver, der ikke er plasma-forelsket. Nu prøver jeg så vidt muligt at ignorere de brugere, for selv om nogle af dem har spillet hellige i denne tråd og været hurtige til at melde ud, at der i hvert fald er brug for opremsning af takt og tone på forummet, kan man efterfølgende se, at nogle af dem bliver ved med at komme med de samme usaglige, indskrænkede kommentarer
Hvornår har du sagt din tone er for meget.

takt og tone og skrive idiot
så stå jeg helt af

Skrevet den: 09-April-2010 kl. 08:02
debatten løber helt af sporet hvergang nogen skriver reference
hvad er det?
noget man kan måle sig frem til eller hvad man selv synes er bedst.

for hvis man skriver udfra hvad man selv synes er bedst. Så kan man ikke snakke om et reference billede. men bare det tv man selv synes er bedst betyder også der er lige så mange meninger som der er tv.
JA mener jo et phillips fordi der står 400hz og 0.5ms 10 mio i kontrast, så må det være et langt bedre billede end andre tv.
Jeg spørger bare hvorfor?
det vil han så ikke svare på.
så er det vil ikke underligt en debat løber af sporet
en ellers udmærket lcd tråd, men nej den løber at sporet når man sætte en skærm som reference som endnu ingen har set.

tror bare ikke dette forum er hvor man snakker om reference billedekvalitet.
men hvad man selv synes er bedst.
for hvergang om snakker om reference billedekvalitet. så går det op teknik og panel teknologi
ulemper o.s.v

Skrevet den: 09-April-2010 kl. 08:38
Var det ikke præcis det samme, som jeg skrev på forrige side? Jeg var klar over, at netop dette indlæg ville komme da jeg skrev mit Smile

Skrevet den: 09-April-2010 kl. 08:47

Var det ikke præcis det samme, som jeg skrev på forrige side? Jeg var klar over, at netop dette indlæg ville komme da jeg skrev mit Smile
billedekvalitet er bare et fy ord.
så det er et emne som er blevet helt håbløs og snakke om.
når alle der har deres egen preference. 

trist men sådan er det alså blevet. så det er vil kun alt andet end billede man kan snakke om 

Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 09:34
Det har sikkert været nævnt før, men en stor del af kontroverserne kommer vel af at nogen brugere har svært ved at forstå at alle ikke har de samme behov som een selv.

Nogen fokuserer alene på rå billedkvalitet mens design eller diverse funktioner som f.eks. internetadgang, 3D og usb optagelse og lignende er underordnet.

For andre vil manglen på en bestemt funktion eller tilslutningsmulighed som man har behov for gøre at man automatisk fravælger skærme som andre ikke kan forstå man ikke tager som førstevalg - simpelthen fordi de ikke selv har behov for de funktioner denne skærm måtte mangle.

Nogen ser en bestemt mangel eller ulempe ved en given teknologi og/eller specifik skærm som så uacceptabelt et problem, at folk der ser stort på denne ulempe fordi skærmen lever op til deres behov må være nærmest behandlingskrævende når det ikke er et problem for dem. Jeg nævner i flæng sprængfarlige emner som retention/burn-in, fosforslør, 24p playback vs. IFC, genskin, betragtningsvinkler, sortniveau/shadowdetail, dynamisk kontrast osv osv

Disse ting giver grobund for mange "krige", simpelthen fordi man er så fokuseret på sin egen prioritering at det bliver ubegribeligt at andre prioriterer anderledes.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Print side | Luk vindue