Hej
Jeg har gennem et stykke tid fosøgt at finde et program, der kan konvertere mine mange Mini DV tapes til et format som jeg kan vise og gemme på min Qnap Mediaserver. Mediaserveren kan desværre ikke vise det rå *DV format. *DV er det format som videokameraet har lagret de enkelte videosekvenser i. Jeg har derfor forsøgt at konvertere og samle de enkelte *DV filer til en samlet VOB, AVI eller Mpeg fil som er formater som mediaserverere normalt kan afspille.
Alle de koverteringsprogrammer jeg har afprøvet/downloaded fra nettet (6 forskellige), har enten kun været i stand til at nedskallere de orginale *DV filer til en lavere opløsning (Imovie) eller også har konverteringen medført et ubrugeligt resultat med et digitalt zig zag mønster til følge.
Da det er på min Mac computer, at jeg har Fire Wire indgang, leder jeg efter et Mac konvertibelt program til dette formål.
Er der nogen der kan anbefale et program, gerne i trialversion, der kan konvertere og samle (Merge) de enkelte *DV filer til en samlet fil i en kvalitet der er ligeså god som de oprindelige rå *DV filer?
Med venlig hilsen
SEV
?
------------- Med venlig hilsen
|