Sammenkobling af 2 DVB-T
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78664
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 06:49
Emne: Sammenkobling af 2 DVB-T
Skrevet af: welsum
Emne: Sammenkobling af 2 DVB-T
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 10:16
Hej Jeg har en gammel Digitaly CX 320 T med en 80GB HD og en Maximum T-1300 FTA Til Digitaly er der koblet en DVD, det køre via et SCART stik til TV. Maximun køre via HDMI til TV.
Nu vil jeg gerne sløjfe SCART stikket og har prøvet følgende: Digitalys SCART stik er ført op i Maxumums video SCART stik.
Jeg kan se Maximum normalt, når jeg tænder DVDen skifter den automatisk og jeg kan se DVDen, så langt så godt, - men jeg kan ikke få den gamle Digitaly igennem :(
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt.
mvh welsum
|
Svar:
Skrevet af: Niels Ebbesen
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 10:21
Et hurtigt bud fra min side er at Maximum'ens scart stik kun er en udgang og ikke tillader noget at komme ind.
|
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 12:24
På Maximum'en er der en SCART video indgang, en SCART TV udgang og en HDMI udgang. Det analoge signal fra DVD´en (som går via Digitally) må jo blive konverteret til digital i Maximum'en
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 12:37
Der må da vel på TVet være tilstrækkelig med Inputs, så at de 3 enheder kan tilsluttes på normal vis.?
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 13:10
Og DVDen er stadig koblet til Digialityen via Scart? Hvis dette er tilfældet burde din opsætning virke.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 13:23
Der er mange tilslutningsmuligheder på TV'et men kun en HDMI (formålet var jo kun at have et kabel til TV'et da de løse enheder står lagt fra TV'et.
Og DVDen er stadig koblet til Digialityen via Scart? Ja,- jeg syntes også det burte virke, men desværre :(
|
|