Print side | Luk vindue

benq w1000 alternativ

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78808
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 11:04

Emne: benq w1000 alternativ
Skrevet af: syver
Emne: benq w1000 alternativ
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 23:35

hejsa

grundet end del bøvl med en reperation af min gamle w500, tilbød forhandleren mig en w1000 i bytte uden beregning.
jeg blev selvfølgelig glad da w1000'eren på papiret skulle være en bedre maskine og fuld hd.

indtil nu kan jeg ikke på et eneste punkt sige at den er bedre end min gamle w500.

den støjere mere, billedet kan ikke forstørres nok op til at matche mit 106" lærred, billedet er kornet og baggrunde "støjer meget" (kan bedst sammenlignes med sne fra tv, eller en myretue), regnbue effekten er tilstede hvilket den gamle ikke havde problemer med, og til sidst så er hudfarverne helt slemme. som om de har taget for meget sol.

hvis nogle tror at noget af dette kan skyldes en forkert indstilling må i meget gerne hjælpe mig, men indtil nu er jeg mest tilbøjelig til at levere lortet tilbage og skaffe mig en w500 igen.

dog kunne jeg godt tænke mig lidt at høre hvad jeres anbefalinger ville være at jeg skulle anskaffe mig når budgettet ligger på 7-9000 kr

-------------
//syver

Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 07:01
Hvad med en Optoma HD20?

Jeg har en som jeg er glad for, det eneste er at den også støjer. Men jeg synes den står godt. (Det er nu også min første projektor)

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 07:57
En Sanyo er ret støjsvag

Skrevet af: sani
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 00:09
en brugt benq w5000 en fantastisk projektor Wink kune være en mulighed

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 07:04
Hvis en Benq W1000 ikke kan fylde lærred ud, så tror jeg slet ikke at W5000 kan.

Skrevet af: stenrock
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 08:41
at den ikke kan fylde lærredet ud er vel noget med den rette afstand at gøre???
ang støj kan jeg sige at med det måske kan hjælpe med en opdatering, hvis dette er muligt, da jeg ved at det skulle have været et problem for de fleste benq.
jeg har selv en w6000 og den er opdateret og må sige at jeg faktisk slet ikke lægger mærke til blæseren.
resten af problemerne kan jeg ikke komme med forslag til udover at du må prøve med noget tålmodighed og bruge noget tid på at finjustere den efter alle kunstens regler. desuden kan det være at hvis den ikke er i den anbefalede afstand fra lærred at dette kan være årsagen.

ved ikke om noget af det kan bruges, men held og lykke

mvh

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 13:20

ang. størrelse så havde min w500 en slags overcsan adjustment (kan ikke huske præcis hvad funktionen hed), så jeg kunne vælge afstanden fra lærredet inde i menuen og finjustere på linsen bagefter.

min nye w1000 har også en slags adjustment i menuen, men den ændrer kun på billedstørrelsen inden for linsens rammer, og gør ikke selve billedstørrelsen større. håber i forstår hvad jeg mener :-)

ud over det, så har den nye heller ikke mulighed for at justere selve "huset" så jeg kan pege den nok ned, da jeg har den stående på en hylde

(den pind ved siden af lensen: http://www.pcrush.com/images/hi-res/101921.jpg )

så har også måtte købe et beslag så jeg kan montere den på hovedet i loftet. ikke andet end problemer med det lort.

for mig virker det lidt som om at benq har været for hurtigt ude med en fuld hd i den prisklasse da den slet ikke matcher min gamle "hd-ready"

-------------
//syver

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 13:38
altså jeg tror ikke du skal regne med at alle projektore skal sidde i samme afstand til lærred. så hvis du har sat den samme sted og afstand som den anden er det nok der det fejler for dig..

men her på denne side kan du få vist med en masse forskellige modeller hvad den optimale afstand er.
http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1000-projection-calculator-pro.htm - http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1000-projection-calculator-pro.htm

desuden kan jeg ikke se hvorfor det er projektorens skyld eller funktionalitet, at du har måttet købe et loftbeslag. det er nu meget naturligt at man må lave sådan et køb hvis man gerne vil loftmontere sådan en bandit. og det gælder da vist for mere eller mindre alle mærker af projektore.

det lyder mere til at du bare efterhånden har set dig sur på den og derfor er alt et problem. også at du brokker dig over at billedet ikke kan komme langt nok ned når den står på en hylde. højest sansynligt står den nok ikke i lod og det kan enten justeres på fødderne hvis den har det eller også kunne du jo lægge noget under bagi så den peger mere ned

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 16:26

ved ikke rigtig hvordan jeg skal svare på det andet end: ja jeg forventer at min projektor skal kunne fylde hele mit lærred når en foregående model kunne og havde flere indstillingsmuligheder.

jeg sidder allerede forholdsvis langt fra mit tv hvor mit lærred også hænger (3,5 meter) og nej min stue er ikke længere så kan ikke rykke projectoren længere tilbage.

desuden nævnte jeg heller ikke placeringen og loftmonteringen i mit oprindelige indlæg da det blot er et ekstra irriteringsmoment som jeg dog kunne have levet med hvis billedet var i orden.

jeg har også set i en anden tråd herinde at andre også har brokket sig over billedet på w1000

-------------
//syver

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 16:31

for lige at det hele ikke skal blive til brok, så var det en ganske fin side du linkede til :-)

kan se at placeringen også er ganske bedre på en w500 end en w1000. - man kan så snakke om, om det var dårlig vejledning fra butikken da de har givet mig en vare som ikke kan bruges optimalt i forhold til den gamle

-------------
//syver

Skrevet den: 08-April-2010 kl. 16:39
ja, nu skal jeg jo ikke sidde her og forsvare noget jeg ikke selv har.
men som sagt før kan man ikke sige at fordi en slags projektor kunne fylde lærredet ud på feks 3,5 meters afstand, at så en anden kan det.

men det er da ærgeligt for dig at du skal miste modet, med dine problemer.

Skrevet af: brfcjon
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 22:20
Hejsa

Har du set på hc3800 fra Mitsubish.

Der er godt nok ikke lens shift og den slags, men prøv at se om ikke specs passer til dit setup.

vh
Kasper

Print side | Luk vindue