Print side | Luk vindue

Kabel-tv med Eye TV & Mac Mini?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78811
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 14:37

Emne: Kabel-tv med Eye TV & Mac Mini?
Skrevet af: Anastacio
Emne: Kabel-tv med Eye TV & Mac Mini?
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 23:55
Dav, nu bliver jeg nød til, at spørge ind til de kloge.

Jeg er igang med, at planlægge opsætningen af mit Apple rum.
Der skal stå en Mac Mini med Time Capsule, installeret med Plex og Eye TV.

Det er sådan, at vi har analogt kabel-tv her i huset. Og jeg kunne godt tænke mig, at have Online Guiden fra Eye TV tilgængelig også. Komplett.dk tror ikke det kan lade sig gøre, men er ikke sikre. Jeg har dog læst mig frem til, at man via et 1 års abonnement for 150,- hos et tvtv website (kan ikke huske det præcise navn) kan få sendt online guiden.

Denne er nødvendig, så jeg kan sætte den til, at optage kommende programmer via iPhone når jeg er på farten.

Så jeg ville høre definitivt, om det er muligt, at bruge Online Guiden med Eye TV, hvis man har analogt kabel-tv?

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 09:53
er ret sikker på du godt kan.
Check evt et at de forskellige mac forums, der er der sikkert nogle som kan guide dig.

Skrevet af: confused
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Anastacio Anastacio skrev:

Jeg har dog læst mig frem til, at man via et 1 års abonnement for 150,- hos et tvtv website (kan ikke huske det præcise navn) kan få sendt online guiden.

ontv.dk har en service hvor man fra diverse software en gang i døgnet kan hente opdateret epg 14 dage frem. Det kræver et abonnement på 85 kr. årligt.

Hvor vidt det kan bruges fra eyetv har jeg ingen anelse om, men det virker fint fra diverse mediecenter programmer til pc.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Print side | Luk vindue