Print side | Luk vindue

Er Triax T-HD 409 pengene værd?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78882
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 10:49

Emne: Er Triax T-HD 409 pengene værd?
Skrevet af: JacobH
Emne: Er Triax T-HD 409 pengene værd?
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 23:44
Hej,

Jeg ved godt, at der er en laang tråd omkring denne boks. Men den er så lang, at jeg ikke længere kan gennemskue om boksen er pengene værd. Elgiganten har boksen til 899,- på deres hjemmeside.

Er det pengene værd at købe boksen til den pris?

På forhånd tak.

Jacob

Svar:
Skrevet af: kaan
Skrevet den: 08-April-2010 kl. 21:57
Efter mine erfaringer med drop-out i billede og lyd og ingen logisk forklaring på problemet, vil jeg ikke råde dig til dette køb.
Se tråden med mit seneste indlæg.

Skrevet af: JacobH
Skrevet den: 09-April-2010 kl. 14:38

Tak for dit svar og advarsel.

Jeg har dog i mellemtiden bestilt en boks alligevel. Hvis den ikke fungerer ordentligt, kan jeg benytte mig af de 14 dages returret.

//Jacob

Skrevet af: Miracuelix
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 20:28
Citér Efter mine erfaringer med drop-out i billede og lyd og ingen logisk forklaring på problemet, vil jeg ikke råde dig til dette køb.

Hvilke programmer har du drop out af lyd og billede ???

Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 08:57
Pengene værd?: Nej! - men jeg lever med den i mangel af bedre.

Tuneren fungerer fint for mig; jeg oplever ikke dropouts når jeg ser "live". Men så snart harddisken er i spil, går det galt:

Hvis jeg ser en gemt udsendelse (uanset hvilken kanal) er der hak i billede og lyd i gennemsnit hvert 30. minut. Hvis jeg forsøger at "timeshifte" en HD kanal (DRHD) (eller se en gemt HD udsendelse imens jeg gemmer en anden HD udsendelse) går det helt galt, så er der udfald meget oftere, og nogen gange går boksen helt i baglås og må slukkes.

Just for the record: så bruger jeg en af de harddiske som står på Triax's liste over godkendte diske.

Hvis man kan leve uden PVR funktionaliteten, så er T-HD405 sikkert et bedre køb - for tunerdelen fungerer som sagt fint!

-Kent

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 13:22
Ja T-HD405 fungerer stort set problemfrit nu. Der kan forekomme enkelte pixelleringer og lydudfald, men det kan lige så godt være fra DRHD, da det kun er på det program at der er problemer.

Og boxen udmærker sig altså ved at ha' et betydeligt bedre billede og lyd end de billige bokse.

Skrevet af: Stiften
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af JacobH JacobH skrev:

Hej,

Jeg ved godt, at der er en laang tråd omkring denne boks. Men den er så lang, at jeg ikke længere
kan gennemskue om boksen er pengene værd. Elgiganten har boksen til 899,- på deres hjemmeside.

Er det pengene værd at købe boksen til den pris?

På forhånd tak.

Jacob

Hvis du starter i den godt nok lange tråd omkring de sidste par sider får du forklaringen på, hvorfor nogle af os ikke mener, at boksen - plus en e-sata harddisk - er pengene værd.

Når man, som vi her i familien, stort set aldrig ser direkte tv, er det en pine at se på billeder, som hakker og hopper sig frem, ledsaget af lydudfald, mislyde og nogle gange kombinationer af det hele.

Vi har valgt at levere Triaxen tilbage.

Den var en god idé på tegnebordet, nem at betjene og med overvejende pæn billedkvalitet ved direkte tv-kigning.

Men PVR-funktionen er slet ikke stabil nok, sammenlignet med vores gamle Digiality CX302T og den Sony HDD/DVD optager, vi hidtil har brugt.

Om et andet eksemplar ville have fungeret bedre skal jeg ikke kunne sige. Når der er 14 dages returret er livet for kort til idelige eksperimenter, ombytninger, reparationer, mails frem og tilbage - og nogle gange kun frem. Triax var ferm til at skrive tilbage, da jeg spurgte til nogle detaljer før købet. Da problemerne viste sig, var der "radio silence".

Fabrikkerne burde bruge fora som disse til at finde personer, som kan og vil teste deres endnu ikke færdigudviklede produkter og aflægge rapport. I stedet sender de efter alt at dømme ufærdige apparater på markedet, som vi betaler for - og må danne fora, hvor de heldigste af os bliver reddet på stregen og når at læse skriften på væggen.

Uanset om boksen koster 899 (husk plus en af Triax godkendt harddisk, som alligevel ikke sikrer funktionaliteten), koster lidt mere eller lidt mindre, vil jeg ikke anbefale at købe Triax T-HD 409.

Mvh.

Print side | Luk vindue