Print side | Luk vindue

Kabel tv på projektor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79104
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 11:33

Emne: Kabel tv på projektor
Skrevet af: Censur
Emne: Kabel tv på projektor
Skrevet den: 11-April-2010 kl. 21:51
Hej

Jeg har nu mit begynder setup og synes det er super fedt jeg har købt et 92" lærred tabtension fra hivilux og en BenQ W1000 da det er mit første setup så er der ikke så meget at måle det imod men synes umiddelbart at det spiller rigtig fint men jeg har dog dette ene problem jeg kan ikke holde ud at se tv på projektoren billede er simpelthen så sløret at det er lige før jeg kaster op af at se på det og da jeg er vant til at se blu-ray film på den så kan jeg ikke holde det ud jeg ved godt at tv aldrig er sælig godt på projektor men man vil jo gerne se diverse sportsevents osv. på projektoren hva kan jeg gøre for at forbedre billede kvaliteten på mit kabeltv har indtil videre kørt antennekabel fra væg til min hdd optager ned i min denon reciever og derfra op til min projektor med hdmi kan jeg få en box eller et eller andet der gør at jeg kan komme tættere på et billede jeg kan holde ud at kigge på?

Håber i kan hjælpe mig.... 

Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 11-April-2010 kl. 21:56
Hvis du starter med at få digitalt kabel tv, så tror jeg der vil ske en væsentlig forskel Smile

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 11-April-2010 kl. 22:06
Jeg kører min YouSee boks gennem min receiver og fra den til hhv. tv og projektor, og det virker fint. Sidder lige nu og ser World trade center i 120", men ikke HD (TV2) , og det står rigtigt pænt.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 11-April-2010 kl. 22:06
Du kunne jo også bare starte med et købe en DVB-T boks og en god stueantenne. Allerede dét vil give dig et voldsomt løft på oppe projektorlærredet, i forhold til det almindelige analoge kabel-TV signal du har nu.

Strong og Triax har f.eks. lavet et par ganske fine modeller. Jeg anvender selv Strong SRT 8410 sammen med min projektor. Og Samsung DTB-H390V, som kan fås i Elgiganten til mellem 600 og 1000 kroner (alt efter hvilken afdeling man handler i), er bestemt heller ikke dårlig.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Print side | Luk vindue