Print side | Luk vindue

SONY DLNA AV format?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79116
Udskrevet den: 23-April-2025 kl. 06:46

Emne: SONY DLNA AV format?
Skrevet af: ankere
Emne: SONY DLNA AV format?
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 10:05
Hejsa,

Jeg har købt et SONY KLD-40NX700 og leder efter nogle erfaringer med video format til dlna afspilning.

Hvem har erfaringer med hvilke formater der virker og ikke mindst hvilke programmer (gerne mac os) der med hvilke settings kan hjælpe mig?

Mine film ligger på min NAS med twonky som dlna server...

Jeg har mange film, men kun 1 kan afspilles (den er i mpeg2 øjensynligt). Hvordan konverteres mkv og avi filer til dette format, og er det i det hele taget det bedste format til dlna til SONY?

/Anker

Svar:
Skrevet af: stoier
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 17:12
Hej Anker,

Sidder lidt i samme båd som dig har også fået mig et stk kdl40nx700 og har siddet de sidste par dage og rodet med DLNA.

Enste 2 formater jeg har fået til at afpille direkte over dlna er Mpeg2-ts og standart dvd. køre os selv Twonky men ja virker lidt som en jungel at finde rundt i samt konvatere sig ud af.

Så hvis nogen ligger inde med et godt svar eller guide ville det være super ;)  (er træt af at bære min mac ind i stuen for at se film) 

Skrevet den: 19-April-2010 kl. 19:24
Lige en lille update nu skete der sgu noget.

Fik opsat PS3 media server istedet og fik den til at apille 2 filer. 

Den ville på en eller anden måde gerne æde mkv og mpeg2-ts

Skrevet af: ankere
Skrevet den: 27-April-2010 kl. 09:12
Hej Stoier,

PS3 media server kender jeg ikke, men jeg er meget interesseret i at kunne afspille MKV filer. Kan du beskrive lidt mere om hvad du har gjort?

/anker

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:27
Hej Anker.

Så er der hul igennem og afspiller alt hvad jeg har kunne finde.

Hvad jeg har gjort er lave en ny .conf til nx700 nemmeste måde at gøre det på er tage en af de tidligere bravia conf. og så add en lille linje i coden og wola tv´et æder alt

Iso,avi,mpeg,mkv you name it. 

Hvad du skal gøre i .conf filen

----

1. Gå ind i render mappen under ps3ms, 
2. Find en af de tidligere bravia conf filer (brugte selv w5500) 
3. Kopiere alt indhold i den
4. lav en ny .conf fil
5. Find linjen UserAgentAdditionalHeaderSearch
6. Tilføj linjen (BRAVIA KDL.+NX7)
OBS: Husk at tilføje | mellem de forskellige tv.

/Stoier

Skrevet af: Skunkie
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 18:27
Hvor på skærmen ? eller pc ?

Jeg er ikke så teknisk på det område så kunne være en eller anden kunne skære det lidt ud i pap?

Taak

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 18:55
Det lyder til, at han piller i en af filerne i PS3 Media Server. Så du skal http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/detail?name=pms-setup-windows-1.20.409-BETA.exe&can=2&q= - downloade dette program (kræver Java, som du også skal http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=39494 - downloade , hvis du ikke har det). Derefter finder du den fil, som stoier omtaler, og retter den til.

Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 20:59
Kan godt v;re det er mig der er lidt dum ! Meeen ..

3. Kopiere alt indhold i den                                   - Er det bare en .conf fil der hedder bravia 5500?
4. lav en ny .conf fil                                               - Hvordan ?
5. Find linjen UserAgentAdditionalHeaderSearch  - Hvor
6. Tilføj linjen (BRAVIA KDL.+NX7)                         - ?

Skrevet den: 30-Juni-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Skunkie Skunkie skrev:

3. Kopiere alt indhold i den                                   - Er det bare en .conf fil der hedder bravia 5500?
Har du prøvet at installere programmet og se, om du kan finde en fil med det navn?

Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 15:51
Ja det har jeg, der liggen en .conf fil men derfra er jeg sgu lost !

Any one ? :)

Skrevet den: 01-Juli-2010 kl. 16:26
Hey skunkie... Kommer lige med en komplet guide når jeg kommer hjem iaften... ;)

Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 21:17
Jeg venter spændt ;)

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 00:13
Mmmm ;D

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 20:32
Ja ok ikke lige "I aften" men heller sent end aldrig.

Men ja hvad du skal er.

1: Hent playstaion 3 media server
2: Hent filen NX700.rar fra min side http://www.bedjaart.com - www.bedjaart.com
3: Udpak filen og flyt indholdet til din render mappe Findes typisk i c:\program files\Playstaion 3 media server ( du skal bruge winrar til at udpakke filen med, kan hentes her  http://www.rarlab.com/download.htm - http://www.rarlab.com/download.htm  )
4: Start Ps3MS derefter skulle du gerne kunne se den finder nx700

Lige en lille extra ting hvis du benytter en langsom computer (for lidt ram) skal du nok lige konfigurere Playstation 3 Media Server Stream settings.  

Men ja nu slipper du for at bøvle mere med at redigere i filen ;)

Håber det var vente tiden vær

/stoier

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 20:56
Det er jo helt fantastisk :) Tusinde tak for det :D

Meen det er kun en mini pc jeg steamer fra, hvilken indstillinger skal jeg lave om så det ikke hakker?

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 23:31
Super at du fik det til at funge. 

Men ja hvis det hakker kan det være af flere årsager din netværks forbindelse (kable eller wifi) (kable er dog at fortrække samt evt.. computerens konfiguration med hensyn til ram og cpu, dog kan du justere i ps3ms under kodnings indstillinger og så under Video kvalitetesindstillinger der kan du vælge flere muligheder i dropdown menuen ;)

/Stoier

Skrevet af: Claus_4200
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 22:27
Hej
Ovenstående guide. Det er som jeg forstår det hvis man har en Playstation 3 og vil afspille film som ligger på ens pc. Korrekt ?
Hvis man "bare" har et Sony NX700 og har en Synology NAS hvor filmene ligger på. Kan man også få det til at fungere ?

-------------
Hilsen
Claus

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af Claus_4200 Claus_4200 skrev:

Hej
Ovenstående guide. Det er som jeg forstår det hvis man har en Playstation 3 og vil afspille film som ligger på ens pc. Korrekt ?

Nej. Hvis du har en PS3 og en PC, behøver du slet ikke pille. Så skal du bare køre PS3 Media Server på PC'en uden at foretage de ændringer, der er beskrevet i guiden.

Oprindeligt skrevet af Claus_4200 Claus_4200 skrev:

Hvis man "bare" har et Sony NX700 og har en Synology NAS hvor filmene ligger på. Kan man også få det til at fungere ?
Guiden beskriver, hvordan man omkonfigurerer PS3 Media Server, så den kan streame til et TV, serveren ikke allerede kender. Så TV-delen burde være i orden. Men jeg ved ikke, om PS3 Media Server findes i en version til din NAS.

Skrevet af: Timoz
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af stoier stoier skrev:

Ja ok ikke lige "I aften" men heller sent end aldrig.

Men ja hvad du skal er.

1: Hent playstaion 3 media server
2: Hent filen NX700.rar fra min side http://www.bedjaart.com - www.bedjaart.com
3: Udpak filen og flyt indholdet til din render mappe Findes typisk i c:\program files\Playstaion 3 media server ( du skal bruge winrar til at udpakke filen med, kan hentes her  http://www.rarlab.com/download.htm - http://www.rarlab.com/download.htm  )
4: Start Ps3MS derefter skulle du gerne kunne se den finder nx700

Lige en lille extra ting hvis du benytter en langsom computer (for lidt ram) skal du nok lige konfigurere Playstation 3 Media Server Stream settings.  

Men ja nu slipper du for at bøvle mere med at redigere i filen ;)

Håber det var vente tiden vær

/stoier

Hej ville lige høre, kan ikke få det til at virke....

Har lige fået et Sony KDL NX700, men ps3 media server an ikke finde det.

Har brugt PS3 Media server v.1.10.51 med ps3 i lang tid og har virket fint med mit gamle tv.

Ledte efter render mappe i denne version, kunne ikke finde den...

Hentede PS3 Media server v.1.20.409, der var render mappen puttede nx700.conf i og genstartede..

Nu kan den ikke finde noget overhovedet! tv eller ps3. Bare det der "stik ikon" og så står der "Contracting PS3..." og den har står i timer uden der er sket noget..

Er der nogle der kan hjælpe???

P.s. kan godt få windows media player som server til at virke, men kun med foto og musik

Skrevet den: 07-August-2010 kl. 14:05
har du husket og gå ind på dit nx700 og bede vise serverne eller tage i mod dit netværk.

Kunne tyde på dit tv ikke kan se ps3media serveren, og eftersom du siger den bliver ved med at stå og skrive contracting ps3 er det fordi den ikke har forbindelse. (tjek dit netværk)

kan ske du har noget der blokere forbindelsen (Firewall, anitvirus) 

Lige meget hvad skal den være i stand til at kunne se den uden conf. og med conf.

Skrevet af: Jay
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 13:35
Jeg sidder sku med et problem.
Jeg har købt en KDL46EX500 og har et Sony USB Lan adaptor sat til. Jeg kører med trådløst net og ville gerne kunne streame fra min laptop til min tv trådløst.
kan få mine billeder og musik til at blive streamet den vej, men hvergang jeg prøver med film, skriver den, der ikke er adgang til routeren og jeg skal prøve igen.
Efter en lang snak med både Sony, forhandler og med min net udbyder er jeg havnet her.
Her er så problemet, har hentet PS3 Media Server, det er installeret og viser konstant en melding:
PS3 has not been found, is it on? You can also check traces and/or configuration, or also the debug.log file.
Og her knækker filmen for mig... jeg kan ikke se hvad jeg skal for at komme videre.
Og kan tilsyneladende ikke få det her PS3 halløj til at virke.
Har ikke en render mappe, men har lagt den fil Stoier skriver om, ind under PS3 Media Server mappen. (tænkte jeg måske kunne få noget frem i programmet, men intet.)
Hvad gør jeg galt?

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 12:49

Hej Anker.

Så er der hul igennem og afspiller alt hvad jeg har kunne finde.

Hvad jeg har gjort er lave en ny .conf til nx700 nemmeste måde at gøre det på er tage en af de tidligere bravia conf. og så add en lille linje i coden og wola tv´et æder alt

Iso,avi,mpeg,mkv you name it. 

Hvad du skal gøre i .conf filen

----

1. Gå ind i render mappen under ps3ms, 
2. Find en af de tidligere bravia conf filer (brugte selv w5500) 
3. Kopiere alt indhold i den
4. lav en ny .conf fil
5. Find linjen UserAgentAdditionalHeaderSearch
6. Tilføj linjen (BRAVIA KDL.+NX7)

/Stoier
Skal jeg forstå det sådan at et sony KDL W5500 kan via PS3 media server afspille Iso,avi,mpeg,mkv? Hvis det er sandt så spare jeg nemlig lige en PS3'ere mere. Godt nok er PS3MS installeret på en MacinTorsk men burde da være lige fedt.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 11:45
Fil på vej til ex500 kommer op i aften eller i morgen.

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 22:47
Nu virker det fandeme.
Stoier, hatten af for dig, du har sku styr på det.
Tak for hjælpen. :)

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 23:31

Kan streame nu, det er helt sikkert en start, dog lagger jeg en hel del, kan ikke finde grunden og har ændret i div., ting i transcoding.

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 08:41
Super det er sgu godt at høre du fik det til at virke

Køre du med 802.11g eller 802.11n Router.

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 21:44
Kører med en CG3000
Skiftede til denne da jeg fik at vide min router ikke streamede hurtigt nok, så denne, skulle være en højhastigheds... kørte med en G router før.

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 22:09
Har lige prøvet at sætte kabel fra Computer til tv og se om det havde nogen forskel, det har det ikke, den hakker stadig.
Så det må være opsætningen på PS3 Media server der har fejlen... eller min opsætning af den.

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 13:50
Står PS3 Media server og transcoder filmen mens man ser den? For så er det da skidt for både billedkvalitet og strømforbrug - eller misforstår jeg noget?

Skrevet af: el-HL
Skrevet den: 21-August-2010 kl. 09:05

Fil på vej til ex500 kommer op i aften eller i morgen.

Hej, kan det også lade sig gøre med EX500, så er jeg da meget interresseret i at prøve det.

-------------
Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST

Skrevet af: el-HL
Skrevet den: 21-August-2010 kl. 12:37
Har fået det til at virke nu Big smile det er sgu smart.

Tak herfra for guiden.

Jeg fandt dog ud af, at jeg skulle bruge beta 1.20.409 af PS3 media server, da kun denne indeholder "renderers mappen"..., og så kopiere EX500.conf filen derind.
Det drillede lidt, men virker nu.

-------------
Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST

Print side | Luk vindue