Print side | Luk vindue

40" LCD TV i Aldi næste uge

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7914
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 16:33


Emne: 40" LCD TV i Aldi næste uge
Skrevet af: fltk
Emne: 40" LCD TV i Aldi næste uge
Skrevet den: 30-November-2005 kl. 16:24

Hej alle

Er der en eller anden som ved hvor man kan finde yderligere oplysninger om det 40" LCD TV, som Aldi sælger i næste uge for kr. 13000?

Flemming




Svar:
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 30-November-2005 kl. 16:40
  • HD Ready
  • 2 indbyggede tunere med PIP
  • Nicam stereo
  • 6 integrerede højtalere - 2x10 watt RMS
  • 2100 siders superhurtig tekst-tv
  • Super stærk kontrast 1000:1
  • Lysstyrke 500 cd/m2
  • Superhurtig reaktionstid 8 ms
  • Multipicture-funktion
  • Dansk OSD
  • SWAP-funktion
  • DV-I tilslutning ifm. HDTV
  • Går udfra du selv har fundet det. Men ellers er det sgu svært at se hvad mærke det er, men RET billigt må man sige...

    http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_49/OFF01.HTM - http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_49/OFF01.HTM

    Men sidst jeg købt i Aldi fortrød jeg, selv om det var et surround anlæg til 1.000 kr. blev jeg lidt skuffet....



    Skrevet af: DonJensen
    Skrevet den: 30-November-2005 kl. 18:21

    Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

    Men sidst jeg købt i Aldi fortrød jeg, selv om det var et surround anlæg til 1.000 kr. blev jeg lidt skuffet....

    Muhahaha....... hvordan kan det lade sig gøre? Altså at blive skuffet over det?



    -------------
    http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


    Skrevet af: Andy_Moller
    Skrevet den: 30-November-2005 kl. 20:04
    hvordan med det tv de havde for nogle uger siden, nogen som har prøvet det?


    Skrevet af: Lennon
    Skrevet den: 30-November-2005 kl. 20:39
    Der er pt en aktiv tråd om Aldis dvd afspiller.Tendensen er,at spec. er for fristende til prisen - alså lige indtil man får den hjem !!Det samme m deres Medion 32" LCD. Billigt -  og heldivis en god returret !!


    Skrevet af: eth
    Skrevet den: 30-November-2005 kl. 22:59
    Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

  • HD Ready
  • 2 indbyggede tunere med PIP
  • Nicam stereo
  • 6 integrerede højtalere - 2x10 watt RMS
  • 2100 siders superhurtig tekst-tv
  • Super stærk kontrast 1000:1
  • Lysstyrke 500 cd/m2
  • Superhurtig reaktionstid 8 ms
  • Multipicture-funktion
  • Dansk OSD
  • SWAP-funktion
  • DV-I tilslutning ifm. HDTV

    Går udfra du selv har fundet det. Men ellers er det sgu svært at se hvad mærke det er, men RET billigt må man sige...

    http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_49/OFF01.HTM - http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_49/OFF01.HTM

    Men sidst jeg købt i Aldi fortrød jeg, selv om det var et surround anlæg til 1.000 kr. blev jeg lidt skuffet....



  • -------------
    eth


    Skrevet af: eth
    Skrevet den: 30-November-2005 kl. 23:00
    Hov, glemte teksten. fjernbetjeningen viser, at det er et Medion TV

    -------------
    eth


    Skrevet af: cnn3
    Skrevet den: 01-December-2005 kl. 10:05
    Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

    Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

    Men sidst jeg købt i Aldi fortrød jeg, selv om det var et surround anlæg til 1.000 kr. blev jeg lidt skuffet....

    Muhahaha....... hvordan kan det lade sig gøre? Altså at blive skuffet over det?

    jeg vil tro det er fordi at man tror man har gjort et godt køb. Men når man opdager hvad det man har slæbt hjem,  og den gamle transistor-radio lyder bedre, tja, så bliver man jo skuffet, men et eller andet sted er det jo begrænset hvad man kan få for 1000 kr, når både Aldi, importøren, og producenten alle skal tjene på det.



    -------------
    mvh Christian


    Skrevet af: Tsunde
    Skrevet den: 01-December-2005 kl. 13:13

    Grunden til at jeg blev skuffet var at jeg have indstillet på en dårlig lyd, men jeg kan normalt ikke spille højt da mine 2 børn sover tæt på stuen om aftenen. Det viser sig så at lyden faktisk er ret god (alt relativt) i systemmet, men menuen er dybt elendig, samt at dvd skuffen er 100 år (ca. 30 sekunder) om at åbne når man skal ha skiven ud.

    Nogen der har en test på sådan et 40" Medion LCD skærm? Er snart parat til alt for at få et tv der er noget værd, uanset hvad jeg kigger på at det udsolgt



    Skrevet af: Anne K.
    Skrevet den: 10-December-2005 kl. 14:31

    Jeg har lige ( -i torsdags) købt Aldi´s 40" LCD TV.

    Har før haft både gode og dårlige erfaringer med deres produkter - flest gode. De er altid flinke til at bytte/ give penge tilbage uden spørgsmål, så man kan faktisk ikke tabe noget på at prøve ! Desuden er Medions supportafdeling utroligt søde og hjælpsomme.

    Nå -men tilbage til fjernsynet.

    Det er en helt utrolig god kvalitet !!!! Det står knivskarpt, også når man stikker næsen helt hen i det. Farverne er fuldstændige naturtro og der er slet ingen fejl nogen steder. Jeg har oven i købet kun kabeltv og derfor ikke digital modtagelse. Ofte hører man, at analog TV signalet bliver dårligere på en LCD-skærm end på det almindelige gamle TV, så jeg var forberedt på det værste - men her var der en forbedring, selvom det nye TV er 8 " større !!!!Når jeg ser DVD er det selvfølgelig totalt fejlfrit. De 8 millisekunders reaktionstid gør også, at der overhovedet ingen skygger eller "efterslæb" er. 

    Jeg instalerede det, med de 20 programmer jeg kan modtage og min DVD/harddiskoptager på 5 minutter - uden at kigge i manualen. Nemmere kan det altså ikke være.

    Der er 2100 siders tekst-tv og det ér virkelig superhurtigt. Derudover er der mange sjove/praktiske muligheder med PIP-funktionen til at dele skærmen op på flere måder. 

    Jeg synes samtidig, at det er et æstetisk smukt fjernsyn med smal "sølv" kant og en diskret fod. Den kan også vægmonteres

    De småting, der kunne forbedres er, at lyden ikke er optimal og at maximum volumen ikke er så høj som jeg kunne tænke mig det. (Jeg mangler stadig at prøve at montere mit sorroundsound-anlæg sammen med fjernsynet- det kan måske hjælpe. Jeg mangler også at sætte min PC sammen med fjernsynet - men det kommer    )

    Fjernbetjeningen skal også rettes direkte mod fjernsynets højre hjørne for at virke.

    Alt i alt en kanongod fjernsyn og så til en meget billig pris. 

    Jeg har set en del på plasma-fjernsyn, men de når ikke det her til sokkeholderne. 

    Anne

     



    Skrevet af: Hapsdog
    Skrevet den: 10-December-2005 kl. 14:54
    Oprindeligt skrevet af Anne K. Anne K. skrev:

    Alt i alt en kanongod fjernsyn og så til en meget billig pris. Jeg har set en del på plasma-fjernsyn, men de når ikke det her til sokkeholderne. 

    Anne

    Det var da dejligt at læse at kvaliteten er iorden; og at det er billigt. Alt andet lige må det vel rykke lidt på alle de andre mærker, så de kommer ned i samme prisleje. Osse dejligt at læse om nogen som har noget der rent faktisk virker - med det samme.

    Tillykke med købet.

    mvh



    Skrevet af: Bruger udmeldt 9
    Skrevet den: 10-December-2005 kl. 17:02
    Dey kunne være at man skulle smutte ned og købe et til jul.
    Det haster vist ikke med at få dem solgt, for i den lokale Aldi har de vist 6-7 stykker tilbage (+ 6-8 stykker af 32"-udgaven).


    Skrevet af: Andy_Moller
    Skrevet den: 10-December-2005 kl. 17:56
    nogen som har købt 32 tommer fra ALDI, og har en test på det?


    Skrevet af: Bruger udmeldt 9
    Skrevet den: 11-December-2005 kl. 12:48
    Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

    Dey kunne være at man skulle smutte ned og købe et til jul.
    Det haster vist ikke med at få dem solgt, for i den lokale Aldi har de vist 6-7 stykker tilbage (+ 6-8 stykker af 32"-udgaven).


    Det ændrer vi lige til 4 stk. 40" og 5 stk. 32"...
    Og hvis nogle skulle være int., så er det Aldi på Tjørne Allé i Slagelse tallene gælder for.


    Skrevet af: eth
    Skrevet den: 12-December-2005 kl. 00:05

    Har også ladet mig lokke af den billige pris og er blevet overrasket over kvaliteten. Installation er pærelet, PIP funktionen er særdeles smart med f.eks. 3 sammenhængende tekstsider, der automatisk skifter.

    Skal jeg sige noget negativt, så er betragtningsvinklen ikke  som på et Plasma TV. Jeg har dog set, at et Samsung 40"  LCD TV ikke er bedre en Aldi 40" modellen, så det er formentlig den store LCD skærm er er årsagen. Men til kr. 13.000 er ddet OK. Det skal det blot holde 3-4 år og til den tid, er der formentlig helt andre krav til et TV (hvad typen såend  måtte være til den tid). I øvrigt er der 3 års garanti på TV'et og 30 dages fuld returret samt en særdeles grundig dansk betjeningsvejledning.

    eth



    -------------
    eth


    Skrevet af: peejay
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 09:14

    Oprindeligt skrevet af Anne K. Anne K. skrev:

    Fjernbetjeningen skal også rettes direkte mod fjernsynets højre hjørne for at virke.

    Der må være noget galt. Min fjernbetjening virker helt på højde med en B&O fjernbetjening hvad rækkevidde og retning angår.



    Skrevet af: peejay
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 09:20

    Er der nogen der kan oplyse om forskellen på en sort og sølv version af TV'et ?

    På billedet uden på kassen på den sorte udgave er der sort ramme hele vejen rundt om skærmen, men produktet indeni kassen har i mit tilfælde kun sort ramme på de lodrette flader på hver side af skærmen og sølvfarvet ramme på de vandrette flader over og under selve skærmen.

    Er det som det skal være ?

    Jeg havde selvfølgelig ventet at produktet i kassen så ud som billedet udenpå når nu de havde gjort sig den umage at lave emballage i to forskellige versioner.



    Skrevet af: claus64
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 10:14
    Nogen der kan poste et billed af dette apparat? Linket til Aldi er dødt.

    VH CLAUS


    Skrevet af: Justin
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 11:08

    Der er tilsyneladende intet i tilbuddene fra den 14.12.2005 angående dette???

    Taler vi tilbud fra 21.12.2005???

    Ikke desto mindre, når man Googler ALDI, dukker flg tekststreng frem som antyder at noget 40" LCD TV er på vej:

    ALDI-aktuelt

    40" LCD TV · MEDION® Trådløs GPS navigation · Multimedie mp3/mpeg4/DivX player · Lystrio · Ægte malerier. Pr. stk. 12.999,-, Pr. stk. 2.699,-, Pr. stk. ...
    aldi.dk/OFFER_DK/ - 25k - Cached - Lignende sider

    Hvem véd mere?

     

     

     



    Skrevet af: Justin
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 11:13

    Jeg finder til gengæld et 50" LCD TV tilbud på "tysk ALDI":

     



    50“ Plasma-TV
der Spitzenklasse!
    http://www.aldi-sued.de/product_special/start.html">  Zur Produktübersicht http://www.aldi-sued.de/product_special/product_505.html">
     Produkt 6 / 6  http://www.aldi-sued.de/product_special/product_501.html">
    http://www.aldi-sued.de/product_special/print.html">  Alle Artikel drucken   http://www.aldi-sued.de/product_special/productsend_506.html">  Diesen Artikel per E-Mail versenden
     Einkaufsliste ansehen  Zur Einkaufsliste hinzufügen  

    50“ Plasma-TV
    der Spitzenklasse!
     
       
        2.399, 
        
        
     
    Mit 127 cm sichtbarer Bildschirmdiagonale!
    Im 16:9 Kinoformat! 50“ Plasma-TV – inklusive Liefer- und Aufstellservice innerhalb Deutschlands!
    • HD Ready
    • volle HDTV-Kompatibilität, SDTV (480p/i, 576p/i) / HDTV (720p, 1.080i)
    • HDMI Eingang mit HDCP Entschlüsselung
    • Kontrastverhältnis*: 10.000:1 (typ)
    • Helligkeit*: 1.100 cd/m2(typ)
    • physikalische Auflösung 1.366 x 768
    • ideal zum Anschluss von Home-Entertainment- und Multimedia-Geräten wie z.B. Settop Box,
      DVD-Player/Recorder, Videorecorder und Spielekonsolen
    • 4 integrierte Breitband-Lautsprecher mit 2 x 10 Watt Sinus
    • Doppeltuner für „Bild in Bild-Darstellung“ im TV-Modus
      – verfolgen Sie 2 verschiedene Fernsehprogramme gleichzeitig!
    • Multipicture mit 12 Bildern (1 laufend und 11 nacheinander erneuernd)
    • TOP/FLOF Teletext mit 2.100 Seiten Speicher und Page Catching
    • Multipage Text: Gleichzeitige Darstellung mehrerer zusammengehöriger Teletextseiten
    • möglicher Anschluss eines virtuellen Surround Systems über den Scart-Anschluss
    • 499 Programmspeicherplätze
    • 4 integrierte Spiele
    • PC analog (15-pin D-Sub)
    *gemessen mit 1% DPL im dunklen Raum ohne Kontrastfilterscheibe im 60 Hz Modus

    Umfangreiches Zubehör!
    Multifunktions-IR-Fernbedienung
    (mit Batterien), Scartkabel, Scartadapter, Antennenkabel,
    15-pin D-Sub Kabel, YUV auf 15-pin D-Sub Adapter, Netzkabel.

    Superflaches Design!
    Maße (ohne Tischfuß) ca.:
    123 x 74 x 13 cm (B x H x T)
    Gewicht ca.: 49 kg
    Maße (mit Tischfuß) ca.: 123 x 79 x 28 cm (B x H x T)
    Gewicht ca.: 52 kg

    Mit Service-Adresse.
    3 Jahre Garantie

    Bitte berücksichtigen Sie beim Erwerb des 50“ Plasma-TV folgenden Ablauf:

    1. Kaufen

    Sie kaufen Ihren 50“ Plasma-TV in Ihrer ALDI SÜD Filiale und erhalten vor Ort das Willkommenspaket. In diesem Paket finden Sie alles, was Sie vor der Lieferung Ihres neuen 50“ Plasma-TV benötigen:
    Gutschein
    Als Echtheitszertifikat beinhaltet das Willkommens-Paket einen Gutschein mit PIN-Nummer zum Einlösen des 50“ Plasma-TV sowie zur Anlieferung und zum Aufbau auf den im Lieferumfang enthaltenen Tischfuß (keine Wandmontage). Die PIN-Nummer teilen Sie dem Mitarbeiter des Liefer- und Aufstellservices am Telefon mit und übergeben den Gutschein nach Erhalt des Gerätes ausgefüllt.
    Poster
    Zur optimalen Platzierung des Gerätes in Ihren Räumen liegt ein Poster in Originalgröße bei.
    Handbuch
    Machen Sie sich vorab mit den wichtigsten Funktionen des 50“ Plasma-TV Gerätes vertraut.

    2. Anrufen
    Aus dem beiliegenden Willkommensschreiben gehen alle relevanten Daten über den Liefer- und Aufstellservice hervor – bitte kontaktieren Sie diesen und vereinbaren Sie einen Wunschtermin für die Lieferung Ihres 50“ Plasma-TV.

    3. Anlieferung
    Zum vereinbarten Termin liefern wir Ihnen Ihren 50“ Plasma-TV an. Die Anlieferung des Gerätes erfolgt an den von Ihnen gewünschten Platz, es wird angeschlossen und auf vollständige Funktion geprüft.

    Auf Wunsch entsorgen wir natürlich gerne für Sie die Kartonage.

    Das Gerät ist aus sicherheitstechnischen Gründen ausschließlich über den Liefer- und Aufstellservice beziehbar.

    Der Preis versteht sich inkl. Liefer- und Aufstellservice innerhalb Deutschlands.

     


    Skrevet af: Justin
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 11:14
    PLASMA TV tilbud, sorry ;-)


    Skrevet af: peejay
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 11:28
    Oprindeligt skrevet af Justin Justin skrev:

    Der er tilsyneladende intet i tilbuddene fra den 14.12.2005 angående dette???

    Taler vi tilbud fra 21.12.2005???

    Ikke desto mindre, når man Googler ALDI, dukker flg tekststreng frem som antyder at noget 40" LCD TV er på vej:

    ALDI-aktuelt

    40" LCD TV · MEDION® Trådløs GPS navigation · Multimedie mp3/mpeg4/DivX player · Lystrio · Ægte malerier. Pr. stk. 12.999,-, Pr. stk. 2.699,-, Pr. stk. ...
    aldi.dk/OFFER_DK/ - 25k - Cached - Lignende sider

    Hvem véd mere?

    Der er tale om et tilbud fra 7.12, dvs et tilbud der kører til og med i dag.



    Skrevet af: Justin
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 11:30

    Ok, tak peejay.

    Eftersom det ikke længere figurerer på deres site, er TV'et desværre nok udsolgt, så



    Skrevet af: peejay
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 12:26
    Oprindeligt skrevet af Justin Justin skrev:

    Ok, tak peejay.

    Eftersom det ikke længere figurerer på deres site, er TV'et desværre nok udsolgt, så

    Næh det tror jeg ikke. Har set det så sent som i går i 2 forskellige ALDI butikker i Århus. Som butikschefen sagde i den ene: "de sælger godt, men i det prisleje er der jo trods alt ikke tale om varmt brød" 



    Skrevet af: Justin
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 12:36

    Ok, takker igen...

    Jeg må rundt i ALDi-buttiker her i Århus



    Skrevet af: erimads
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 13:05

    Hej.

    Tilbudet står kun på deres side i en uge optil hvor tilbudet kan købes så allerede den dag hvor tilbudet kan købes er det allerede overskrevet af næste uges tilbud. Men derfor kan der godt gå flere uger før det er udsolgt.

    /Erik



    Skrevet af: GadgetFreak
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 21:24

    Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:


    Er der nogen der kan oplyse om forskellen på en sort og sølv version af TV'et ?


    Det er vist 32" du har fat i ikke? I den er der er en sort model hvor alting er sort og der er en sølv model hvor alting, på nær rammen omkring selve skærmen, er sølv.

    Der findes en af hver (jeg har selv set begge) så det lyder som om der er blevet pakket en forkert ned i din kasse.

    I 32" udgaven er modtagelsen af fjernbetjeningen langt bedre end i 40" udgaven.

    Men 40" står meget bedre

    - Sebastian



    Skrevet af: Maggerholm
    Skrevet den: 13-December-2005 kl. 21:43
    Nevermind. 

    Mvh Michael



    Skrevet af: rasmuslarsen
    Skrevet den: 14-December-2005 kl. 20:41

    Hvis det stadig er til at få og folk stadig efterlyser lidt flere erfaringer, så er der en meget lang vurdering at finde her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=216 - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=216

    Den er meget grundig, og beskriver godt de forskellige forhold af Tv'et.



    -------------
    http://www.Flatpanels.dk - www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme


    Skrevet af: eth
    Skrevet den: 16-December-2005 kl. 00:14
    Oprindeligt skrevet af rasmuslarsen rasmuslarsen skrev:

    Hvis det stadig er til at få og folk stadig efterlyser lidt flere erfaringer, så er der en meget lang vurdering at finde her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=216 - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=216

    Den er meget grundig, og beskriver godt de forskellige forhold af Tv'et.

    Desværre har han ikke læst brugsanvisningen grundig nok. Både PIP skifte funktionen  og tekst TV (med visning af flere undersider samtidig) fungerer særdeles elegant.

    /eth



    -------------
    eth


    Skrevet af: stigc
    Skrevet den: 16-December-2005 kl. 07:02
    Kan oplyse at der var 5  stk tilbage i den aldi, hvor jeg handlede i går aftes, og det var Benløse ved Ringsted.

    -------------
    Stig

    Blot min ringe mening !


    Skrevet af: Henrik_B
    Skrevet den: 16-December-2005 kl. 07:07
    I de 2 Aldi i KBH jeg var i igår, var der stadig masser af 32" og 40", faktisk en palle med hver.

    -------------
    /Henrik


    Skrevet af: rasmuslarsen
    Skrevet den: 16-December-2005 kl. 16:57
    eth: Det er nok nemmere at sige det til ham selv end at sige det her. Det ser han næppe.

    -------------
    http://www.Flatpanels.dk - www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme


    Skrevet af: BrianJVC
    Skrevet den: 16-December-2005 kl. 20:00
    Oprindeligt skrevet af Hapsdog Hapsdog skrev:

    Oprindeligt skrevet af Anne K. Anne K. skrev:

    Alt i alt en kanongod fjernsyn og så til en meget billig pris. Jeg har set en del på plasma-fjernsyn, men de når ikke det her til sokkeholderne. 

    Anne

    Det var da dejligt at læse at kvaliteten er iorden; og at det er billigt. Alt andet lige må det vel rykke lidt på alle de andre mærker, så de kommer ned i samme prisleje. Osse dejligt at læse om nogen som har noget der rent faktisk virker - med det samme.

    Tillykke med købet.

    mvh

    Det er lidt utopi at tro du for 13-14000,- kan få en 40" i samme kvalitet som mærkevare producenter Samsung, Sony, Philips, JVC etc. der er nogle naturlove der strider imod. Dels kvaliteten af panelet, og dets pixel holdbarhed, dernæst de dele der bruges i produkter, hvordan har de det hvis vi tester dem for de meget allergifremkaldende stoffer som bromerede flammehæmmere og formaldehyd, som bare nogle enkelte eksempler, listen er lang, og jeg tror ikke de lavprise skærme og produkter der er på markedet er i nærheden af at overholde roHS standarden.

    -------------
    JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize



    Skrevet af: Lennon
    Skrevet den: 16-December-2005 kl. 21:18

    En ekspedient i Electric-city berettede,at mange kunder spurgte ham, om det billige no-name plasma helt til højre i deres opstilling ikke var ligeså godt,som den meget dyre helt til venstre.??

    Når han så sagde nej, - blev de skuffede,mistroiske og småfornærmede !!??

    Anyway !!

    Det bliver sikkert svært,at finde et bedre LCD til 13-14 k end Aldis Medion.

    Det er også svært at finde et bedre plasma til ca25-30k end Pio 436xde

     

     



    Skrevet af: Nullerbasse
    Skrevet den: 18-December-2005 kl. 12:20

    Hej Alle !

    Er der nogle af jer som har købt Aldi's 40", som efter nogle dages tests her kan sige lidt om jeres oplevelser med produktet !

    Fjernbetjening, billedekvalitet, blacklevel, farver, lyd, tilslutninger eller mangel på samme, hvor er det bedst RGB eller Component tilslutning osv.

     

    Keld

     



    -------------
    mvh. Keld
    Squeezebox V3 + Duet + ReadyNAS Duo


    Skrevet af: rasmuslarsen
    Skrevet den: 18-December-2005 kl. 12:35
    Nullerbasse: Prøv at kig i linket nævnt længere oppe i tråden.

    -------------
    http://www.Flatpanels.dk - www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme


    Skrevet af: @Kims
    Skrevet den: 19-December-2005 kl. 13:51

    Hej til folket.

    Bare lige en lille sidebemærkning, til dem der stadig overvejer 

    Jeg har også investeret i fjernsynet, og er egentlig også vældig tilfreds, specielt med billedet...

    Lyden derimod er mildest talt elendig, og som nævnt tidligere er der desværre ikke nogen decideret lydudgang...  Det kan dog lade sig gøre at køre lyden ud via "høretelefon"-stikket, og på den måde få lyden igennem et anlæg uden at skulle køre den igennem HDD eller video... (det betyder jo så en lille forringelse, da lyden forstærkes flere gange, men det er alt andet lige bedre end at skulle leve med de indbyggede højttalere).

    En anden fordel ved dette, er også at lyden "følger med" når der zappes, hvilket den ikke ville gøre, hvis man kører lyden igennem HDD eller VHS.

    Hilsen Kim

     



    Skrevet af: Nullerbasse
    Skrevet den: 19-December-2005 kl. 15:42
    Oprindeligt skrevet af @Kims @Kims skrev:

    Hej til folket.

    Bare lige en lille sidebemærkning, til dem der stadig overvejer 

    Jeg har også investeret i fjernsynet, og er egentlig også vældig tilfreds, specielt med billedet...

    Lyden derimod er mildest talt elendig, og som nævnt tidligere er der desværre ikke nogen decideret lydudgang...  Det kan dog lade sig gøre at køre lyden ud via "høretelefon"-stikket, og på den måde få lyden igennem et anlæg uden at skulle køre den igennem HDD eller video... (det betyder jo så en lille forringelse, da lyden forstærkes flere gange, men det er alt andet lige bedre end at skulle leve med de indbyggede højttalere).

    En anden fordel ved dette, er også at lyden "følger med" når der zappes, hvilket den ikke ville gøre, hvis man kører lyden igennem HDD eller VHS.

    Hilsen Kim

     

    Nu har jeg dælme også handlet det....

    Jeg syntes nu at de sorte dele af en film virker lidt "fimsede" grålige nogle gange. Men det er måske LCD panelets baggrundsbelysning som gør det.

    Fjernbetjeningen er så som så, Men det er ikke modtageren i TV'et som er dårlig. Jeg har prøvet at kopiere funktionerne over i min Onkyo remote og her er der ikke nogen problemer.

    At billedet er lidt mere grumset ved alm tv skal man lige vænne sig til, og ja som du skriver er lyden ikke til UG...:

    Jeg har prøvet at koble mine DVD afsp/Harddiskopt. til vha. Component indgangen, men har MEGET dårlig held med det. Billedet virker meget mørkere og mere grumset. Det skulle vel være lige til.....?

    Keld

     

     



    -------------
    mvh. Keld
    Squeezebox V3 + Duet + ReadyNAS Duo


    Skrevet af: Anne K.
    Skrevet den: 20-December-2005 kl. 11:55
    Oprindeligt skrevet af @Kims @Kims skrev:

    Hej til folket.

    Bare lige en lille sidebemærkning, til dem der stadig overvejer 

    Jeg har også investeret i fjernsynet, og er egentlig også vældig tilfreds, specielt med billedet...

    Lyden derimod er mildest talt elendig, og som nævnt tidligere er der desværre ikke nogen decideret lydudgang...  Det kan dog lade sig gøre at køre lyden ud via "høretelefon"-stikket, og på den måde få lyden igennem et anlæg uden at skulle køre den igennem HDD eller video... (det betyder jo så en lille forringelse, da lyden forstærkes flere gange, men det er alt andet lige bedre end at skulle leve med de indbyggede højttalere).

    En anden fordel ved dette, er også at lyden "følger med" når der zappes, hvilket den ikke ville gøre, hvis man kører lyden igennem HDD eller VHS.

    Hilsen Kim

     

     

    Hej

    Jeg har også sat mit nye Aldi  LDC TV gennem både min video og gennem min DVD-optager og til sidst gennem min surroundforstærker og på den måde forbedret lyden væsentligt.

    Jeg forstår ikke, at Kims lyd ikke følger fjernsynet hvis lyden går gennem video/DVD ?

    Når jeg zapper gennem fjernsynets kanaler eller skifter til hhv. DVD eller video følger lyden uden problemer med. Jeg bruger scart-udgangen.

    Vh

    Anne 

     



    Skrevet af: eth
    Skrevet den: 20-December-2005 kl. 15:53
    Oprindeligt skrevet af Anne K. Anne K. skrev:

    Oprindeligt skrevet af @Kims @Kims skrev:

    Hej til folket.

    Bare lige en lille sidebemærkning, til dem der stadig overvejer 

    Jeg har også investeret i fjernsynet, og er egentlig også vældig tilfreds, specielt med billedet...

    Lyden derimod er mildest talt elendig, og som nævnt tidligere er der desværre ikke nogen decideret lydudgang...  Det kan dog lade sig gøre at køre lyden ud via "høretelefon"-stikket, og på den måde få lyden igennem et anlæg uden at skulle køre den igennem HDD eller video... (det betyder jo så en lille forringelse, da lyden forstærkes flere gange, men det er alt andet lige bedre end at skulle leve med de indbyggede højttalere).

    En anden fordel ved dette, er også at lyden "følger med" når der zappes, hvilket den ikke ville gøre, hvis man kører lyden igennem HDD eller VHS.

    Hilsen Kim

     

     

    Hej

    Jeg har også sat mit nye Aldi  LDC TV gennem både min video og gennem min DVD-optager og til sidst gennem min surroundforstærker og på den måde forbedret lyden væsentligt.

    Jeg forstår ikke, at Kims lyd ikke følger fjernsynet hvis lyden går gennem video/DVD ?

    Når jeg zapper gennem fjernsynets kanaler eller skifter til hhv. DVD eller video følger lyden uden problemer med. Jeg bruger scart-udgangen.

    Vh

    Anne 

     

    Lyden går da an til almindeligt TV brug (TV Avis og ligende). Lyden følger med på SCART udgangen ved kanalskift

    /eth



    -------------
    eth


    Skrevet af: pyrus2
    Skrevet den: 21-December-2005 kl. 15:30

     Hej  alle

     

    Vil lige høre om nogen af jer som har købt 40" i ALDI har prøvet at sammenlige med samsung LE 40R51B.

    Jeg overvejer nemlig at købe samsungen som kan fås til  14500 kr. lige syd for den tyske grænse.

    Er det værd at give de sidste 1500 kr.? og købe originalen, der sidder jo så vidt jeg ved et samsung panel i Medion modellen fra ALDI.

    På LE40R51B er der HDMI mens der kun er DVI på Medion, men er der ellers flere fordele som taler for at købe samsungen?.

    Det skal bruges til primært at se TV og DVD på, men vil også koble PC på senere.

    Jeg har i forvejen en Thomsom  harddisk optager med HDMI og vil gerne vide om der er betydelig forskel på signalkvaliteten på HDMI/DVI vs HDMI/HDMI.

    Mvh

    Jan

     

     

     

     

     

     



    Skrevet af: Nullerbasse
    Skrevet den: 22-December-2005 kl. 09:17
    Hvor mange højtalere er der jeres tv ?
    Lyden på mit er meget ringe - kun 4 højtalere.
    Salgsmaterialet siger 6 højtalere.
    På kassen er det 3 "gitre" i hver side - på selve tv'et er der 2.
    Det er som om at diskanten mangler toppen.
    Prøv en gang at flytte på Equaliserens 10k bånd i lydmenuen - ingen effekt !!!
    N.

    -------------
    mvh. Keld
    Squeezebox V3 + Duet + ReadyNAS Duo


    Skrevet af: @Kims
    Skrevet den: 22-December-2005 kl. 12:51

    Hvor mange højtalere er der jeres tv ?
    Lyden på mit er meget ringe - kun 4 højtalere.
    Salgsmaterialet siger 6 højtalere.
    På kassen er det 3 "gitre" i hver side - på selve tv'et er der 2.
    Det er som om at diskanten mangler toppen.
    Prøv en gang at flytte på Equaliserens 10k bånd i lydmenuen - ingen effekt !!!
    N.
    -------------------------------------

    Der er vist også kun 4 højttalere i alt på mit fjernsyn.

    Der er heller ikke meget effekt når jeg stiller på equaliseren her.

    Hilsen Kim



    Skrevet af: Wester
    Skrevet den: 22-December-2005 kl. 13:28
    Jeg tror nok, at man må basere det på, at der skal eksterne kilder til, så som surroundforstærker/højttalere til, for at få et godt resultat. Til nyhederne er det lige meget, men både film og alm tv. serier i dag på alle kanaler har en meget høj lydkvalitet. Offer nogen penge på det

    -------------
    NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


    Skrevet af: pytte
    Skrevet den: 29-December-2005 kl. 12:36
    40"
    Mit er også med sorte sider og sølv i top og bund.
    På kassen er det helt sort - i tilbudsavisen var det helt i sølv.
    Syntes egentligt at der ser OK ud at det er sort/sølv.
    Men er betænklig ved om det så er det samme indhold.
     
     
     
    Er der nogen der kan oplyse om forskellen på en sort og sølv version af TV'et ?

    På billedet uden på kassen på den sorte udgave er der sort ramme hele vejen rundt om skærmen, men produktet indeni kassen har i mit tilfælde kun sort ramme på de lodrette flader på hver side af skærmen og sølvfarvet ramme på de vandrette flader over og under selve skærmen.

    Er det som det skal være ?

    Jeg havde selvfølgelig ventet at produktet i kassen så ud som billedet udenpå når nu de havde gjort sig den umage at lave emballage i to forskellige versioner.

    [/QUOTE]


    Skrevet af: Nullerbasse
    Skrevet den: 29-December-2005 kl. 20:21

    Ja - så røg mit 40" Medion retur...

    Lyden og ikke mindst fjernbetjening var meget ringe, og så mener jeg ikke at softwaren var lavet helt færdigt. Udemærket billede dog !!

    Nu søger jeg noget andet.

    Fujitsu-Siemens 42" Plasma

    eller Samsung - måske Philips ....

    DET ER SVÆRT

     

    Nullerb...



    -------------
    mvh. Keld
    Squeezebox V3 + Duet + ReadyNAS Duo



    Print side | Luk vindue