Print side | Luk vindue

Farvel til brugeren JA fra recordere.dk 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79147
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 21:12

Emne: Farvel til brugeren JA fra recordere.dk 
Skrevet af: hummelmose
Emne: Farvel til brugeren JA fra recordere.dk 
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 19:39
Kære alle.

recordere.dk har i dag for første gang meget længe bortvist et medlem fra recordere.dk.

Brugeren JA, er ikke længere på recordere.dk.

Recordere.dk kan og vil ikke acceptere medlemmer, der igen og igen skaber splid og støj i vores debatter.

Jeg håber derfor på, at andre brugere der til tider viser samme adfærd vil bruge denne oplysning til at forstå at nu skruer vi altså op for morederingen omkring takt og tone på recordere.dk.

Og vi vil gøre kort proces overfor andre brugere der optræder på samme måde.

Med håbet om at dette giver et bedre "indeklima" på recordere.dk, så håber vi på at komme tilbage på sporet.

De bedste hilsener fra recordere.dk teamet.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Svar:
Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 19:48

Det har jeg respekt for selvom det sikkert ikke er let beslutning som moderatar. Han skabte splid i alle de tråde han skrev i, hvilket efterhånden var ved at gå ud over kvaliteten af et ellers fantastisk site.

-------------

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
---------------------------

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 20:31
En god og rigtig beslutning. Tak for det.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 20:35
De eneste andre brugere, som jeg mener var i risikogruppen er her jo ikke længere, - jeg tænker på "Ticker" og "Next Generation" . .Wink 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 20:35
Det er helt fint med mig, at der blevet mere fokus på takt og tone her på recordere.dk Thumbs Up

Skrevet af: MF1971
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 20:50
Det var da dejligt at høre, at der nu fremover vil komme lidt mere fokus på dette emne for jeg må ærgelig indrømme, at jeg begyndt ikke at skrive så meget inde her mere for tonen er blevet en del dårligere her på det sidste, hvor folk er mere interesseret i at rakke hinanden ned end at give hinanden råd og vejledning...Clap

Mvh
Michael/MF1971

-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

De eneste andre brugere, som jeg mener var i risikogruppen er her jo ikke længere, - jeg tænker på "Ticker" og "Next Generation" . .Wink 

Hvad med Kurt N? - han skabte lige så meget splid som JA. Man skulle næsten tro det er samme man bag ved, hvilket jo kan være sandt med mindre en bortvisning medfører ip-ban.

Jeg kan ikke andet end at sige ENDELIG.

Som de andre skriver, så kan der endelig komme en fornuftig debat om tingene og ikke en masse off-topic med en fordrejet sandhed. Stor tak for at recordere er på rette vej igen.

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 08:33
anima: ja så faldt tiøren hva Wink kurt n = nextgen = ticker = osv. det har da været åbenlys i lang tid Clown

Jeg bryder mig ikke om at læse om folk der permanent bliver bannet.. det er aldrig godt.... men jeg forstår godt recordere... for debatten er blevet skadet så meget at der uden tvivl er folk der blot er skøjtet videre.. fordi debatten ikke førte andet end kævl med sig... og det kan man som debatforum vel ikke leve med (at det koster brugere og trafik vel og mærke)

Men vi kan jo kun begynde og gætte på næste nick til kurt Wink 

-------------
Mvh

René

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 08:44
Det er aldrig godt når man skal smide folk ud og er det ikke lige så meget alle andre der har pisket en stemning op?

Ja har haft en anden mening og syn på tingene og ment en masse andet, men det er vel lige så meget alle andre brugere herinde, der har valgt at piske stemningen op ved at svare, i stedet for bare at ignorere det.

Jeg er selv begyndt at hoppe over mange tråde herinde, men det er bestemt ikke kun tråde hvor JA er med.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Det er aldrig godt når man skal smide folk ud og er det ikke lige så meget alle andre der har pisket en stemning op?

Ja har haft en anden mening og syn på tingene og ment en masse andet, men det er vel lige så meget alle andre brugere herinde, der har valgt at piske stemningen op ved at svare, i stedet for bare at ignorere det.

Jeg er selv begyndt at hoppe over mange tråde herinde, men det er bestemt ikke kun tråde hvor JA er med.
Clap
Der skal mere end en person til, før at en debat går galt. Ja, han har sin egen mening, men det er ikke nemt når man bliver skudt ned fra mange på en gang.
Jeg kigger sjældent på tv tråde mere, fordi det er meget ensformigt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 09:03

Har præcis samme holdning som dig,og springer dem over.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet af: keldp
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Har præcis samme holdning som dig,og springer dem over.

Helt enig lige så snart det er noget om LCD kontra plasma ja så er helvede løs. Shocked

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 10:29

- der var ca 98% sikkerhed for, at specielt LCD/plasma/genskin/Philips tråde blev tæppebombet af JA med ønsketænkning og fordrejede sandheder.Når feks OttoAV og Rasmus Larsen tålmodigt,veldokumenteret og  pædagogisk savede JA´s argumenter midt over - blev han ofte personlig , - og såååruu !

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 18:54
Jeg synes det er lidt trist at man bliver nødt til at smide en bruger ud.

Ja, han havde nogle markante holdninger (som jeg stort set aldrig var enige i) og var ikke til at komme i nærheden af med nok så velformulerede argumenter, men havde det ikke været en nemmere løsning at tilføje en ignorer knap, så hans indlæg ikke blev vist for de brugere der var meget utilfredse med JA's udtalelser?

Det argument der ofte er blevet brugt mod JA's eksistens i dette forum, er at "hvis nu nye brugere der ikke kende noget til JA ser han skriverier, antager de sikkert at han har ret i en diskussion" holder ikke. Hvis man i stedet havde ladet være med at besvare hans indlæg ville det ikke havde været så slemt. Man kunne næsten være sikker på at så snart JA havde skrevet noget ville der komme et indlæg med citat. Det var som at smide benzin på bålet og var bare med til at opildne ham til mere. At man også brugte lidet charmerende ord som "troll", hjælper nok ikke på det. Så det er ikke kun hans skyld at det er gået som det nu er gået. 

Med 26.000 brugere, der nok er et bredt udsnit af befolkningen kan man dårligt forlange at alle "opfører" sig helt efter ens egen norm.

Skrevet af: Dolmer
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 20:34
synes faktisk det er lidt mærkeligt, at det er JA, der skal bannes permanent-
Hvis man læser hans indlæg om f.eks genskind, så kan man være enig eller ej, det er fair nok.
Man kan jo bare ignorere ham.

Ydermere er det faktisk sjældent at JA blev direkte personlig i sine indlæg, det var der til gengæld næsten altid andre der blev (læs enima og xcardman), hans indlæg virkede som en rød klud på dem.

Faktisk kan jeg kun komme på en gang hvor han er gået over stregen, og det var da han kaldte Otto for uvidende og uoplyst, det hører ingen steder hjemme.

Men ligefrem at banne ham permanent, det er jeg ikke tilhænger af.

MVH

Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Dolmer Dolmer skrev:

synes faktisk det er lidt mærkeligt, at det er JA, der skal bannes permanent-
Hvis man læser hans indlæg om f.eks genskind, så kan man være enig eller ej, det er fair nok.
Man kan jo bare ignorere ham.

Ydermere er det faktisk sjældent at JA blev direkte personlig i sine indlæg, det var der til gengæld næsten altid andre der blev (læs enima og xcardman), hans indlæg virkede som en rød klud på dem.

Faktisk kan jeg kun komme på en gang hvor han er gået over stregen, og det var da han kaldte Otto for uvidende og uoplyst, det hører ingen steder hjemme.

Men ligefrem at banne ham permanent, det er jeg ikke tilhænger af.

MVH

Inden vi nu kammer over i lovprisning over JA's kommunikative evner, så skal vi lige huske på, at det ikke behøver være den, der bruger de værste gloser, som er den største kilde til de ophedede debatter. JA brugte rigtigt nok en sober tone på overfladen, men hans indlæg emmede af provokationer og en håbløs mangel på respekt og selverkendelse.

Nu var jeg så "heldig" at læse de sidste par indlæg i tråden, som blev lukket med JA's udelukkelse til følge og uden at skulle referere hvad der skete ordret, kan man vist roligt sige, at han ikke havde lært alverden af sin "ferie" henover weekenden. Næ, istedet for at tage moderatorens ord og henstilling til efterretning valgte han at fortsætte stilen, endda med fornyet styrke. Hovedtrækkene var vel:
  • En anden bruger, der godt nok selv var helt oppe i det røde felt, blev konfronteret og fik fordrejet og manipuleret sine indlæg.
  • Recorderes ledelse og moderatoren fik også et par ukvemsord med på vejen.
  • JA fremstillede sig selv som en martyr og krævede adskillige andre brugere udelukket.

Med andre ord godt og grundigt stupidt, når man nu rendte rundt med et gult kort, men som tidligere skrevet, ejer manden ikke skyggen af selverkendelse. Jeg synes også, det er en trist udgang på sagen, men jeg har fuld forståelse for og støtter Recordere's beslutning. Der kom meget sjældent noget konstruktivt ud af JA's diskussioner.

Angående: Faktisk kan jeg kun komme på en gang hvor han er gået over stregen, og det var da han kaldte Otto for uvidende og uoplyst, det hører ingen steder hjemme.

Der har efter mine begreber været LANGT værre indlæg fra JA end det der. Faktisk er det at fornærme Otto på den måde jo nærmest grotesk morsomt. Der er helt sikkert brugere der er blevet provokeret væsentligt mere

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 23:12
JA var en person der kun havde til ønske at provokere for provokationens skyld, han har aldrig haft et reelt ønske om en saglig dialog, men har kun haft til formål at ødelægge debatterne. At hans argumenter tit er blevet skudt ned, har aldrig afholdt ham fra at gentage dem igen. Jeg har tit tænkt at han fremgangsmåde var den gammelkendte: "Hvis man gentager en løgn mange gange nok, bliver det til sidst til sandhed", en gammelkendt propaganda-trick.
Han har vel også tidligere optrådt her under navnet Ticker, NextGeneration, KurtN, og han vender da sikkert tilbage igen, for at trykke på nogle knapper. Jeg må indrømme, at det er ærgerligt med alle de emner der er blevet ødelagt i plasma/lcd, genskin mv, men redaktionen har givet ham for lang snor i et-eller-andet misforstået hensyn; han skulle være smidt ud for længe siden, da hans formål er at være destruktiv. Det er vel det der kaldes en troll

Ovenstående er min mening om JA, eller rettere sagt mit indtryk af personen.

-------------
mvh Christian

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 00:27
Jeg kender ikke JA andet end jeg af ren nysgerrighed kiggede i den der brokketråd, så jeg skal ikke gøre mig klog på om det er fortjent eller ej..

Jeg arbejdede på et tidspunkt i et softwarefirma med en kvindedomineret supportafdeling. Jeg siger ikke det for at være kønsdiskriminerende, der var bare 7 kvinder og 2 mænd i den afdeling. Der var generelt god stemning, en del kom hinanden ved privat og der var også jævnligt firmaarrangementer af social karakter. En ny supporter blev ansat og stemningen røg i fløjten. Det var ikke rigtigt til at sætte fingeren på problemet, men der opstod en masse ævl og kævl. 3 måneder senere da vedkommendes prøvetid var forbi sagde chefen "Beklager, men du er ikke det vi leder efter, så vores veje må skildes her" og efter det blev der igen ro over tingene..

Pointen med min lille anekdote er, at en moderators opgave er at holde et forum sobert og i live, ikke nødvendigvis at være fair og retfærdig. Hvis der af en eller anden grund altid er ballade i kølvandet på en bestemt bruger, så kan det være sundere for forumet at være uden den bruger - også selv om det basalt set kan være drønuretfærdigt for den ene bruger.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

JA var en person der kun havde til ønske at provokere for provokationens skyld, han har aldrig haft et reelt ønske om en saglig dialog, men har kun haft til formål at ødelægge debatterne. At hans argumenter tit er blevet skudt ned, har aldrig afholdt ham fra at gentage dem igen. Jeg har tit tænkt at han fremgangsmåde var den gammelkendte: "Hvis man gentager en løgn mange gange nok, bliver det til sidst til sandhed", en gammelkendt propaganda-trick.
Han har vel også tidligere optrådt her under navnet Ticker, NextGeneration, KurtN, og han vender da sikkert tilbage igen, for at trykke på nogle knapper. Jeg må indrømme, at det er ærgerligt med alle de emner der er blevet ødelagt i plasma/lcd, genskin mv, men redaktionen har givet ham for lang snor i et-eller-andet misforstået hensyn; han skulle være smidt ud for længe siden, da hans formål er at være destruktiv. Det er vel det der kaldes en troll

Ovenstående er min mening om JA, eller rettere sagt mit indtryk af personen.
Man behøver i hvertfald ikke kalde nogen for navne, især når man ikke kan forsvare sig selv. Det er da en provokation.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 09:22
Og derfor lukker jeg tråden. Det var ment som en orienterings tråd.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Print side | Luk vindue