Print side | Luk vindue

Ipbox9000 Cardreader problemer.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79195
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 11:37

Emne: Ipbox9000 Cardreader problemer.
Skrevet af: jacobi1
Emne: Ipbox9000 Cardreader problemer.
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 15:39
Hej, jeg håber lidt på noget hjælp her, da jeg ikke kan få min cardreader til at virke. Jeg har på nuværende tidspunkt NLB 11964 til at ligge på min ipbox9000hd, men jeg kan ikke læse fra kortet.

Mine kort er fra canaldigital og jeg har 2 i min maskine. Der er 2 dvb-c tunere deri.

Jeg har før haft det til at virke, men så har jeg haft et andet problem med at den hakker i billedet, så nu var det jeg lige kunne bruge nogen timer på at få det her til at virke. Jeg har lagt den nye software ind og det er der jeg er nået til nu.

Så hvis nogen kunne guide mig lidt igennem det ville det være super. Jeg er ikke nogen ørn til det her, så brug venligst ikke alt for mange forkortelser, for så forstår jeg ikke ret meget alligevelEmbarrassed

-------------
Mvh.

jacobi

Svar:
Skrevet af: Aspagilus
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 02:21
Mener du ikke: NLB11694 ?
Men af ren nysgærighed, hvorfor har du 2 kort siddende i den, er det måske påkrævet for at modtage tv hos Canal Digital's
kabel-tv ?
Her hos Yousee er der kun behov for 1 kort og det er udelukkende hvis man ønsker at se ekstra pakkerne at de tilbyder.

Men evt. prøv at skifte dine CAM's ud til nogle fra Smit, det jeg anvender i min virker upåklageligt under NLB11694.
Efter boksen har booted og der dukker billede op på skærmen, siger den med det samme :
"Viaccess Access CAM is inserted into slot 1."

Skrevet den: 14-April-2010 kl. 09:38
Nej der står godt nok NLB11964, men det kan da være der er en der har byttet om på talene, for det er det min fil den hedder.

Jeg har 2 kort siddenede i den, da jeg har fået et ekstra fra canaldigital, da de havde lavet en fejl. Om det betyder noget om der er et eller 2, har jeg ikke fundet ud af endnu. Jeg har haft den længe men da jeg har haft en del begynder problemer med den, har jeg ikke brugt den et stykke tid, da jeg var ved at være lidt træt af den, men nu ser den ud til at jeg har fået styr på softwaren, da jeg i mine tidligere 3 parts software altid har haft et hakkende billede, men det har jeg fået styr på nu. Vil sige med det samme, at de problemer jeg har haft alle er fejl pga. mine manglende evner ud i dette her digitalSmile

Men jeg bruger smart card reader og ikke cam modulerne til slots 1-2

Men det ser nu ud til at der er fejl på mine kort, så løser det jo sig selv, men det finder jeg ud af i løbet af dagen.

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet den: 14-April-2010 kl. 12:59
Du skal ikke bruge boksen egen smart card reader, du skal anvende et CAM der sættes ind i slot 1 foran på boksen, helst et fra Smit da de pt. er de bedste CAM's du kan få til kabel-tv.
Boksens egen smart card reader virker heller ikke ordentligt på min boks, jeg vil sætte et næsten 100% sikkerhed på at hvis du anskaffer dig et CAM fra Smit, så virker det pludselig igen med afkodning af dine kanaler.

Desuden tror jeg heller ikke at du skal anvende det gamle kort, kun det nye da det er en erstatning for dit gamle kort der var fejl på.

Skrevet den: 14-April-2010 kl. 18:19
Jeg har skam haft min smart card reader til at virke og da kørte det helt fint og uden problemer, jeg vil ikke hvis det ikke bliver nødvendig bruge 500 kr på et cam-modul!

Men nu har jeg talt med CD og de kan slet ikke se at jeg skulle have fået en af deres bokse, så lige nu ved jeg ikke hvad de finder på, der skulle være bestilt et eller andet de skulle gøre i morgen, så nu venter jeg spændt på at de får det til at virke.

Men jeg kan så fortælle noget andet de sagde ved CD og det var at inden for et halvt års tid, ville man ikke kunne bruge sin egen boks hvis man vil se CD med kort, de vil lave det sådan at man skulle bruge deres bokse og at de kort de sender ud ville blive parret med selve boksen, så det ville blive umuligt at se tv på ip-boksen. Men så spurgte jeg ham også hvad de ville gøre med alle dem der bruger cam-modul direkte i deres tv, hvad skulle de så gøre, men det vidste han ikke endnu, da de først er i gang med at arbejde på det... hvad siger i til det?? Jeg tror han må have misforstået noget ellers skal jeg i hvert i falde skifte udbyder.

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet den: 14-April-2010 kl. 19:05
Jeg kalder det total monopolisering, hvis de vitterlig sætter det sådan i værks at man udelukkende kun kan modtage kabel-tv fra dem med deres boks og ikke med eks. tuneren i ens eget TV.
Men ellers må du jo på det tidspunkt fortælle dem at du ikke længere har interesse i at være kunde hos dem, hvilket jeg reelt tror at der nok er mange andre der gør, når de får nyheden om at hvad de har af digital modtagere nu overhovedet ikke længere kan bruges.

Men jeg tror ikke det bliver nemt for dig at få en anden kabel-tv udbyder til at levere tv til dig, for de plejer ikke at krydse hinandens grænser.
Så er det spørgsmålet om der er lagt fiber i dit område, så kan du få det den vej istedet hos en anden udbyder (eks dit el selskab), ellers er der kun Boxer hvis du ønsker mere end hvad der leveres gratis via DVB-T.

Skrevet den: 14-April-2010 kl. 19:21
Jeg bor i et parcelhus kvarter, hvor vi er medlem af en antenneforening, jeg kan godt skifte, men det vil kun blive til hometrio fra tdc. men det vil gå helt af sig selv på vores årlige generalforsamling, da jeg er sikker på at det ikke indgår i den kontrakt der er lavet mellem antenneforeningen og CD og medlemmerne vil gå helt amok over det, da jeg ved der er rigtig mange der har købt nyt tv, så de kan bruge cam-modulet i stedet for.

Men jeg kan ikke tro at det bliver sådan, han må simpelthen have misforstået et eller andet, men det var hvad han sagde fra CD, så nu må man se.

Hvorfor bruger du ikke din smart cardreader??, for mig virkede det bare helt kanon, der var ikke nogen problemer af hvad jeg ved af. Men det er rigtigt at mit andet kort ikke virker og heller ikke kommer til det.

Mit eneste problem med Ip-boksen, er at den er en smule svær at sætte sig ind i og når man sidder og læser på alle de forums der er, så taler de tit i koder med forkortelser og mange ord man ikke kender, ellers er jeg glad for ip-boksen

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet den: 15-April-2010 kl. 03:00
Jeg bruger ikke boksens egen reader fordi det ikke virker hos Yousee. Det kræver et Viaccess CAM, navnligt et fra Smit, hvilket er et Yousee godkendt CAM.
Men så dyrt er sådan et heller ikke, det koster kun lidt over 300kr for sådan et og så er man godt kørende med de ekstra kanaler man har valgt at betale for, som i mit tilfælde er Canal Plus Film pakken.

Skrevet af: brolbakk
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 13:27

Jeg har selv en IPBox 9000HD og modtager Canal Digital via satellit (håber det er o.k. jeg fortsætter i en kabel-tv tråd, fremfor at oprette en ny).

Jeg har flashet den med  NLB-11992. Men kan ikke få mit Canal Digital kort til at virke i den interne kortlæser.

Jeg har testet med et (fysisk) CA modul/CAM fra en anden modtager og med det kan jeg fint dekode Canal Digitals kanaler på IPBox'en.

Jeg ved ikke om man skal installere ekstra eller lave opsætning for at bruge intern kortlæser til CanalDigital? Nogen med erfaring?

@jacobi1 Fik du det til at virke med den interne kortlæser? Var det også NLB image du brugte da det tidligere virkede? 

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af brolbakk brolbakk skrev:

Jeg har selv en IPBox 9000HD og modtager Canal Digital via satellit (håber det er o.k. jeg fortsætter i en kabel-tv tråd, fremfor at oprette en ny).

Jeg har flashet den med  NLB-11992. Men kan ikke få mit Canal Digital kort til at virke i den interne kortlæser.

Jeg har testet med et (fysisk) CA modul/CAM fra en anden modtager og med det kan jeg fint dekode Canal Digitals kanaler på IPBox'en.

Jeg ved ikke om man skal installere ekstra eller lave opsætning for at bruge intern kortlæser til CanalDigital? Nogen med erfaring?

@jacobi1 Fik du det til at virke med den interne kortlæser? Var det også NLB image du brugte da det tidligere virkede? 

før jeg solgte min gamle ip9000, så var der en webside på boksen, hvor man valgte kort type opsætning, har du gjort dette?
så burde kort læser virke fint. det virkede ok sidst jeg havde boksen med sat og CD abbo.

Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 15:42

Hej pendec, tak for svar

Med mit NLB image er der to webif's ovenpå/ved siden af hinanden. NLB's og DGS's.

Det eneste jeg kan finde på webif'en (NLB) er skift mellem en ny og en gammel card driver. Og det har jeg prøvet uden held.

Der er en menu hvor man kan opsætte "EMU"/cam. Men det er vel udelukkende knyttet til kortdeling?

Kan det have noget med boks paring at gøre? Det er et gammelt kort som jeg gætter på ikke benytter pairing da det både virker i mit CAM og også i en boks jeg har købt brugt.

Er der noget log man kan kigge for at opklare hvad der sker?

@pendec Kan du huske hvilket image du havde på og hvilket web interface det var?

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 16:29
"Dengang" hed det vist nok nlb8852 eller sån, så det er nogle revisioner siden den udgivelse.

men jo, det er under "EMU/cam" du sætter det op, det er ikke for at ændring deling eller så..
der bruges jo en CAM "emu" når de interne læsere bruges, da DGS ikke selv har understøttelse for det (det havde de ikke den gang ihvertfald og nok stadig ikke)

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 00:11

Øv jeg får det ikke til at spille.

Nu har jeg prøvet med flg. emu; mgcamd, oscam, Incubuscamd og mboxII.

Hvis der er nogen der kender noget godt indføringslæsning hilser jeg det velkomment :- ) Jeg har ikke selv fundet noget der rigtig rammer. Det jeg finder er hovedsageligt for bl.a. Dreambox, andre image'er og cams/emu.

Skal man ind og pille i konfigurationsfiler via terminalen?

Skal man fortælle modtageren at det er conax eller registrerer den det selv og autokonfigurerer?

Afhænger den interne kortlæser også at om newcs eller lignende kører?

Skrevet den: 03-August-2010 kl. 16:26

Vil lige følge op på min fortvivlelse :- )

Efter et kort forsøg med SifTeam-r12947 og flash tilbage til NLB r11992, dekoder min IPBox 9000HD nu på bedste vis mine Canal Digital kanaler med de interne kortlæsere :- D

Jeg kan ikke sige med sikkerhed hvor det gik galt for nu virker det også med image'ets standardindstillinger. Men jeg var nysgerrig så jeg lavede nogle tests og vil dele dem hvis nogen skulle kunne få glæde af det.

Min boks kan ikke dekode hvis en eller flere af følgende er opfyldt:

I NLB webif kan vælges mellem ny og gammel card driver. Da nogen eftersignede har problemer med den nye og har mulighed for at vælge den gamle. Mit virker kun med den nye.

Og af EMU vælges enten "mgcamd" eller "mbox". De virker begge uden at der behøves at ændres i konfigurationsfiler. "oscam" vil slet ikke køre. "incubusCamd" vil gerne køre, men dekoder ikke. De kan muligvis begge fås til at virke ved at konfigurere opsætningsfiler.

Mht. EMU skal man lige være opmærksom på at få kvalt øvrige EMU når man starter et andet. "Stop Emu" i NLBPanel virker ikke. Hvis eksempelvis incubusCamd for lov at køre videre ligger den og forstyrre så der kun bliver dekodet noget af tiden.

NEWCS er som standard sat til at øvre læser kører "nordic uden boxid" og nedre kører "german med boxid". Dette kan man ændre til at begge køre "nordic uden boxid". Men det virker uanset. (Mit kort er ikke parret).

Det nævnte SifTeam image kunne forresten ikke klare HD kanalerne. Det eneste jeg fik i min korte test var noget hakket lyd.

Print side | Luk vindue