Zaptor hakker & pixelering...
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79282
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 11:19
Emne: Zaptor hakker & pixelering...
Skrevet af: MichaelA
Emne: Zaptor hakker & pixelering...
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 20:16
Efter meget lang tid med en perfekt virkende Zaptor, er det siden i går 13/4 blevet ringe.
Zaptor måtte genstartes efter at den ikke ville tænde og har siden hakket i lyden på flere kanaler og lavet en del pixelering.
Nu gik det lige så godt, så hvad skete der lige hos Stofa i går... 
Måske andre også har fået en ustabil Zaptor siden i går?
------------- Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
Svar:
Skrevet af: meta
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 20:38
Jeg synes generelt der har været problemer med hak og pixeleringer på det seneste. Lige nu er det meget slemt på Kanal 5.
Får signal fra Kerteminde Antenneforening
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 20:43
Det er centralt - også galt på DVB-C tuneren i mit tv. Ikke Zaptor boksen altså.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:23
den er helt tosset, det er fuldstændigt umuligt at se tv. Og som sædvanligt er der ingen information på stofas hjemmeside
|
Skrevet af: bcravn
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:23
Her i Århus er der også en del udfald på mit TV med tuner, dog ikke så meget på zaptor'en.
------------- /Bjarke
|
Skrevet af: Frank123
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:24
Ja masser af hakken og lydudfald også her i n.sjælland
|
Skrevet af: jsc99dk
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:26
Ja også umuligt at se fjernsyn ved os(Horsens) masser af hakken.. øv :(
/Jesper
|
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:28
Går sgu i seng med en god bog nu! Den hakker i det mindste ikke
|
Skrevet af: bcravn
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:36
Tv'et i soveværelset hakker også... Den der "Bog"..? er det et slags bærbart TV?
:)
------------- /Bjarke
|
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:39
Nej det er Submarino - super bog. Kan varmt anbefales :) Minder lidt om Nordkraft
|
Skrevet af: summer
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:41
Jeg skrev i tråden: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79005&title=tv2-hakker - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79005&title=tv2-hakker men det er vist her pixeleringsfolket er samlet lige nu:
I aften er det da sindsygt som stort set alle kanaler pixer og lydudfald. Begyndte for en halv times tid siden og lige nu er det helt håbløst. DVB + NR står som de plejer.
Nu har zaptor ellers kørt godt længe.
2166601
Hals Antenneforening
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:41
Det er da helt vanvittigt lige nu. Ret surt når man gerne vil se fodbold.
|
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:43
Der står intet under driftsinfo??
|
Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:45
summer skrev:
Der står intet und dritsinfo?? |
Lad nu Stofa folkene fikse det! Det kan da godt være det ikke står under driftsinfo, men mon ikke fejlen er centralt, når alle i landet oplever pixeleringer lige nu??
|
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:59
Der er en løsning på vej as we speak - har lige snakket med en ven hos deres drifts afdeling - og tjekket hos mig - det virker igen.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 22:03
Det ser ud til at det kører igen nu, men det var godt nok belastende at se første halveg i Spurs-Arsenal med alt det hakkeri og pixelering. Selv det analoge signal var helt i skoven.
|
Skrevet af: Frank123
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 22:11
Skrevet af: Rikkesfar
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 00:01
Har stadig enkelte pixeleringer og hakker i lyd.
Antenneforening Horsens Syd.
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 17:40
Fint det er blevet ordnet, men det rejser et par spørgsmål:
1. Hvorfor ligger man ikke info på Stofa's hjemmeside om disse generelle problemer?
2. Hvorfor har man ikke en besked når man ringer om at der for øjeblikket opleves problemer i område xxx med signalet. Det kunne spare tid for Stofa og kunder at man direkte får besked når man ringer om givne kendte problemer.
------------- Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:04
MichaelA skrev:
Fint det er blevet ordnet, men det rejser et par spørgsmål:
1. Hvorfor ligger man ikke info på Stofa's hjemmeside om disse generelle problemer?
2. Hvorfor har man ikke en besked når man ringer om at der for øjeblikket opleves problemer i område xxx med signalet. Det kunne spare tid for Stofa og kunder at man direkte får besked når man ringer om givne kendte problemer.
|
Det er også min holdning. Så snart problemet er kendt, burde det ligge under Drifts Info.
Jeg er tilmeldt mobilservice fra Stofa og får at vide når der er problemer. Den service er jo ikke meget bevendt. Jeg fik en sms i formiddags om at der var generelle pixel. problemer (Det fandt de fleste vel selv ud af i aftes) og at Stofa arbejdede på problemet.
|
Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 21:11
her i alborg hakker det ,det har det gjort i flere dage, det er pisse trals de ikke snart får styr på det stofa, men nu må man da håbe at der er nogle der vil købe det , så der kan komme styr på det, for det holder snart ikke mere det her hakken og pixel møj.
-------------
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 22:00
Ja her i Horsens hakker det også endnu, dog ikke så meget som i går aftes..
/Jesper
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 22:11
Rikkesfar skrev:
Har stadig enkelte pixeleringer og hakker i lyd.
Antenneforening Horsens Syd. |
Nemlig.
bor også horsens syd og det var helt helt galt for 4 min siden.
Men nu har den været god i 4 min.
Bruger IPbox 9000
------------- .....
|
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 19:06
Hmm, syntes ikke Stofa digitalt er helt stabilt endnu oplever stadig en del pixelering på forskellige kanaler som ikke har været der før det famøse nedbrud.
Hvad siger Zulfo, er der noget nyt fra Stofa..?
|
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 22:51
Stadig mange pixeleringer, tror vist ikke helt problemet fra sidste uge er løst.
|
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 23:15
MichaelA skrev:
Stadig mange pixeleringer, tror vist ikke helt problemet fra sidste uge er løst. |
Jeg fik denne mail fra Stofa 16:35
>>Grundet driftsforstyrrelser kan der forekomme periodisk pixelering på alle kanaler. Årsagen er endnu ikke kendt. Der bliver arbejdet på en løsning. Venlig Hilsen Stofa.<<
|
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 20:53
Ja skide fedt, ser bold på TV3+ HD med pixelering hele tiden og meget lav lyd
Jeg ved godt det er AC3 lyd, men det er sgu lavt.
|
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 20:58
Ingen problemer her i Aalborg. Har du prøvet en fuld power off/on?
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: rafgut
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 21:28
Fuldstændig umuligt at se CL-bold her i Aalborg. har lige prøvet at trække strøm fra/til, gjorde det nærmest kun værre.
Stofa/An-tv :(
|
Skrevet af: henrikf
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 21:30
Den er også helt gal her på 3+ HD. På alm. 3+ er der ingen problemer. Der var også lidt på samme tid i går, men ikke så galt som nu hvor det er helt håbløst. Også An-tv her.
|
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 21:35
Er gået over til at se 3+ i analog "kvalitet" der om muligt har et bedre billede end 3+HD lige nu.
Burde dog ikke have 3+ analogt da jeg kun har Pakke 1 + HD-pakken.??!
|
Skrevet af: Simba
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 21:48
TV3+HD (hd?) er helt umulig her i Helsingør Antenneforening. Meget dårlig lyd og pixileringer i et væk. Der er markant bedre lyd på SD kanalen. Er det de 3 nye HD kanaler der vælter Stofa? Det virker bare som om Stofa ikke er gearet til at klare/håndtere så mange HD kanaler. Jeg håber ikke at det er rigtigt, for hvad vil de så gøre i fremtiden? Jeg kunne godt tænke mig en klar udmelding fra Stofa. Meget gerne på højt teknisk niveau. De har nu "bøvlet" med manglende EPG og undertekster. Og så dette! Bare noget info tak! Hilsen fra Simba 3450947
------------- Bedste hilsner fra Steen Loewe Individual 55 ISF kalibreret Loewe SoundProjector SL Loewe Highline Subwoofer Digital Signal by Stofa (Zaptorfri) Antenneforeningen Helsingør Apple all the way
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 22:06
Der var også en del støj på tv2sport under håndboldkampen mellem Nordsjælland og Kolding her til aften. AN-TV.
|
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 22:40
Havde også problemer med tv2sport HD tidligere. Her midt i anden halveg af Bayern münchen - Lyon har 3+HD været perfekt :)
|
Skrevet af: warfly
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 08:38
Også flere kanaler, incl TV2, der hakkede og lavede lydknald igår efter 20.00. (Nørresundby)
Ligner kapacitetsproblemer igen, det var galt på det tidspunkt hvor der kørte mange populære programmer samtidigt (desperate housewifes, lulu og leon, unge mødre, bold, m. fl.), så der har nok været godt gang i startforfra knapperne.
|
Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 17:31
Havde også store problemer med TV3+ HD i går - det blev dog bedre i løbet af 2. halvleg af Bayern kampen, men aldrig helt godt. Der var flere andre kanaler med problemer, for eksempel TV2 Sport HD og 24Nordjyske. AN-TV Aalborg
|
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 21:28
Ja, det spiller ikke helt for Stofa - det digitale signal har ikke virket optimalt siden nedbruddet 13. april.
Det er igen her til aften galt med lyden der hakker og mange pixeleringer, se nu at få det fixet..!
|
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 21:53
Ja jeg kan også bare tilslutte mig de andre der stadig har problemer med hakken osv, det er ved at være meget træls..
Antenneforening: Horsens Syd
/Jesper
|
Skrevet af: Santa66
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:20
Er der snart en løsning på vej? Har haft ekstra dårligt signal de sidste par dage AFIK/Kolding
|
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:53
Jeg har ikke nogen problemer, sidder og ser 3+HD helt perfekt, så det kan da ikke være landsdækkende der er problemer.
|
Skrevet af: matthesen
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 23:28
Jeg har heller ikke problemer mere i Kolding både digitalt og hd kører det fint..
Afik, Kolding
|
Skrevet af: Santa66
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 23:49
underligt mit virkede nærmerst ikke i starten af CL på 3+ HD men 2. halvleg var der ikke nogen udfald.
|
Skrevet den: 03-Maj-2010 kl. 22:14
StartGate på DR HD - pixelering, pixelering og lyd ude af sync ind imellem. Hvorfor er det så svært...
|
Skrevet af: detlef
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 05:19
MichaelA skrev:
StartGate på DR HD - pixelering, pixelering og lyd ude af sync ind imellem. Hvorfor er det så svært... |
Samme her i Kolding ( AFIK )......
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 18:18
Stadig pixelering på flere af HD kanalerne, alt dette er kommet efter den fejl 13. april før der havde Zaptor kørt upåklageligt i meget lang tid.
Zulfo, har du en bemærkning eller to her..?
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:01
Lyden forsvinder helt hvert minut (præcist) og derefter går skærmen i sort i et par sekunder. Det sker på TV3+HD som jo sender FCK - Køge. Hvad sker der Stofa? Er det virkeligt så svært? Hilsen fra Simba 3450947 Helsingør Antenneforening
------------- Bedste hilsner fra Steen Loewe Individual 55 ISF kalibreret Loewe SoundProjector SL Loewe Highline Subwoofer Digital Signal by Stofa (Zaptorfri) Antenneforeningen Helsingør Apple all the way
|
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 20:06
Så er der pixeleringer endnu en gang - helt vildt på DR1, men også de øvrige. DVB BER 500.000-800.000. Nå nej det jo off topic at give det skylden
2166601 Hals
|
Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 16:00
summer skrev:
Så er der pixeleringer endnu en gang - helt vildt på DR1, men også de øvrige. DVB BER 500.000-800.000. Nå nej det jo off topic at give det skylden
2166601 Hals |
Nu må der snart ske et eller andet.
I eftermiddag helt vild med pixeleringer især - selvfølgelig - på TV2 FCK - AAB håndbold. Helt håbløst at se med zaptorboksen.
Jeg er efterhånden p.... ligeglad med Stofa/dette forum's påstand, at DVB BER tallet intet har at sige. Det er underligt, at det er de gange DVB BER svinger, som også i dag, mellem 500.000-800.000 eller højere, det er galt med pixeleringer.
Også det analoge signal er helt ad pommeren til i dag.
2166601 Hals
|
Skrevet af: Rikkesfar
Skrevet den: 09-Maj-2010 kl. 21:18
summer skrev:
summer skrev:
2166601 Hals |
Nu må der snart ske et eller andet.
I eftermiddag helt vild med pixeleringer især - selvfølgelig - på TV2 FCK - AAB håndbold. Helt håbløst at se med zaptorboksen.
Jeg er efterhånden p.... ligeglad med Stofa/dette forum's påstand, at DVB BER tallet intet har at sige. Det er underligt, at det er de gange DVB BER svinger, som også i dag, mellem 500.000-800.000 eller højere, det er galt med pixeleringer.
Også det analoge signal er helt ad pommeren til i dag.
2166601 Hals |
Lyder lidt som om det er et lokalt problem når den osse er gal med det analoge. Hvad med naboen, er der problemer dér? Min erfaring er at det er bedst at henvende sig til en kompetent person i antenneforeningen (jeg går ud fra at signalet kommer via antenneforening)
|
Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 17:49
Rikkesfar skrev:
Lyder lidt som om det er et lokalt problem når den osse er gal med det analoge. Hvad med naboen, er der problemer dér? Min erfaring er at det er bedst at henvende sig til en kompetent person i antenneforeningen (jeg går ud fra at signalet kommer via antenneforening) |
Ja en kompetent person i antenneforeningen det kunne vi godt bruge her i næstved, i det forum der er har man fra bestyrelsens side valgt ikke at besvare nogle spørgsmål, der har været stor kritik i næstved efter der er sket en forringelse af kanaludbuddet og nogle ret høje stigninger i programpakkerne analogt som digitalt. Man er blevet tøsesur og har i 2 mdr. ca. ikke ville svare på nogle spørgsmål, hvilket er under al kritik.
|
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 18:38
Så stiller man jo bare selv op næste gang og får sparket antenneforeningen ind i det her årtusinde ikke?
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 21:21
Det er utroligt så dårligt Stofa stadig er. DR HD har pixelering og lyd ude af sync, Discovery HD hakker helt vildt i lyden lige nu. Har også bemærket at Zaptor har været genstartet/opdateret de sidste to dage.
Kære Zulfo kan vi ikke få dig på banen her..?
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 21:43
MichaelA skrev:
Det er utroligt så dårligt Stofa stadig er. DR HD har pixelering og lyd ude af sync, Discovery HD hakker helt vildt i lyden lige nu. Har også bemærket at Zaptor har været genstartet/opdateret de sidste to dage.
Kære Zulfo kan vi ikke få dig på banen her..? |
Hmm, hakken i lyden på Discovery HD har jeg også her nu, og nogle enkelte pixeleringer på DR HD også...
Jeg må se om vi kan finde noget på det....
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 21:46
Fedt Zulfo, glæder mig til at høre en status
|
Skrevet af: pettsen
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 10:42
Hmm, melder mig også ind her med at DR HD har pixelering og lyd ude af sync. ( i Sønderborg )
Jeg synes iøvrigt at det har stået på i længere tid nu, med ihvertfald pixelerings fejl.
Kan det virkelig passe at Stofa ikke har opdaget det ? jeg har ihvertfail ikke set nogen status på at de arbejder på sagen, og at den snart vil været løst etc. etc.
Er der evt. andre der har en status på det ???
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 20:16
Jeg skrev til Stofa forleden omkring de hyppige pixeleringer, som er kommet efter Stofa's nedbrud medio april og fik dette svar:
Hvis du oplever pixeleringer, der det et dårligt signal.
kontakt kundeservice for at få en teknikker hjem, til at rette problemet.
Det er da kundeservice der vil noget...
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 20:54
her i nørresundby hakker det også spc. discovery hd , ja genaralt på hd kanalerne, og det har det gjort i lang tid nu.
-------------
|
Skrevet af: pettsen
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 21:39
MichaelA skrev:
Det er da kundeservice der vil noget... |
Ha ha ha... det lyder sgu som et standard svar. God humor. 
Man kan da altid grine, når det er sidste udvej 
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 08:33
wcc1 skrev:
her i nørresundby hakker det også spc. discovery hd , ja genaralt på hd kanalerne, og det har det gjort i lang tid nu. |
Hmmm, generelt på HD Kanalerne?
Kunne jeg ikke få lidt meldinger præcist hvilke kanaler i lige nu oplever problemer med, og en beskrivelse af problemet, og også gerne tidspunktet hvor problemet blev oplevet?
Det jeg selv har oplevet er problemer med sync. lyd og billede imellem på DR HD - nogle gange meget værre end andre, og der er også forskel på om det er via DVB-C, eller Zaptor.
Så har jeg set enkelte pixeleringer/udrivninger i billedet på DR HD - men ikke på andre HD kanaler.
På Discovery Showcase HD havde jeg også lydproblemer mandag aften, men det blev løst igår.
Andre problemer, som jeg ikke oplever selv?
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 08:34
pettsen skrev:
MichaelA skrev:
Det er da kundeservice der vil noget... |
Ha ha ha... det lyder sgu som et standard svar. God humor. 
Man kan da altid grine, når det er sidste udvej  |
Det er ikke optimalt, men et typisk svar hvis ikke supportafdelingen/kundeservice er ordentlig opdateret på problemerne - hvis man oplever pixeleringer under "normale forhold", så vil det som regel have med signalet at gøre, så så langt ude i hampen er det heller ikke...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 11:34
discovery channel hd ser jeg tit der er altid fejl på billed det hakker og de andre vi har, hakker også en hel del.der er ikke noget spc. tidspunkt det er værst , jeg ser det flere gange om dagen, men det er spc. hd kanalerne, og tv3 plus hd er der spc. mange fejl på , der er tit vi ser den 3plus uden hd da , hd kanalen altid hakker. har tænkt på at droppe hd pakken da jeg syndes det er meget at give ca. 100 kr om månden og så der altid er fejl på det. det er zaptor boks jeg bruger.
-------------
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 17:31
Stakkels Stofa. Nu har de "smidt" underteksterne væk på Discovery Showcase HD. Hilsen fra Simba 3450947 Helsingør Antenneforening
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 18:24
Så er kanalerne der ganske rigtigt og signalet er også klart og pænt, men pixeleringerne er da ikke væk. Har lige siddet og set DR1 og TV2 - begge med flere pix/min. Hvis jeg ser andre kanaler med pix i løbet af aftenen, skal jeg nok skrive det her i tråden.
Som denne tråd hedder, har jeg også Zaptor.
2166601
Hals
|
Skrevet den: 12-Maj-2010 kl. 21:36
Hakkeri og lydudfald på DRHD via Zaptor. Pisse træls når man har sat familien tilrette for at se Home :(
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 15:41
Lydudfald + Pix på DR1 her under håndboldkampen, men der er jo sikkert også mange seere på og DVB BER og NR hamrer op og ned
Er ASTRA HD PROMO ikke længere en del af sortimentet?
2166601 Hals
|
Skrevet den: 13-Maj-2010 kl. 17:26
Summer - dine fejl lyder altså mere og mere som noget lokalt - jeg sidder i Aalborg og Hals får mig bekendt signalet inde fra Aalborg - og jeg så håndbold kampen uden et eneste problem.
Det eneste jeg oplever er enkelt pixeleringerne på DR HD og Discovery HD.
Og lige for en god ordens skyld - det kan ALDRIG påvirke signalet at mange ser live tv samtidig via digital tv - det er jo den samme strøm de ser - det der kan belaste det er mange der bruger StartForfra / ser film samtidig - og det er der hvis en begrænsning på som netop gør man får MR fejlene.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 22:18
Super nice Stofa. Tak fordi I ikke kun nøjedes med pixileringer & lyd udfald på Canal+Film HD, men også fjernede underteksterne halvvejs gennem filmen (Gran Torino).  Hilsen fra Simba 3450947 Helsingør Antenneforening
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 11:30
Simba skrev:
Super nice Stofa. Tak fordi I ikke kun nøjedes med pixileringer & lyd udfald på Canal+Film HD, men også fjernede underteksterne halvvejs gennem filmen (Gran Torino).  Hilsen fra Simba 3450947 Helsingør Antenneforening
|
Hey du kan se den gratis i shoppen ikke? Okay så er den ikke i HD :(
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 15:48
Lydudfald på DR HD i aftes - King Kong filmen.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 20:35
Hej Mike S. Jeg kører med CAM-modul og føler mig ikke modig nok, til en Zaptor. Jeg har en teori om at nu skal der et par ekstra HD kanaler (VM i fodbold) ind i et i forvejen anstrengt setup og at det måske er derfor at der er pixileringer & lyd udfald. Måske er jeg bare blevet sur på Stofa, men jeg opfatter kvaliteten på HD kanalerne som knap så skarpe. i forhold til, før de seneste HD kanaler blev tilført. Ordet Parabol bliver oftere og oftere nævnt her i huset. Måske HDTV er mere krævende end Stofa kan håndtere? Hilsen fra Simba
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 21:16
har man muligheden så få en parabol, det virker. de gamle har canal d. parabol og det virker, de har aldrig problemer, synd stofa ikke kan finde ud af det,.
-------------
|
Skrevet den: 19-Maj-2010 kl. 21:29
Med chancen for at sælge bjørnen før nogen har skidt så har jeg ikke haft en eneste pixelering på Discovery HD eller DR HD hele aften... Nøj Krysters Kartel er god spas!
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 22:31
For fanden da, er det Stofa eller DR der har et problem med DR HD. Filmen lige nu "En russer rydder op.." er helt ude af sync.
Det er bare for ringe det her...
|
Skrevet af: erikhave
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 22:42
Jeg ser også filmen og har ingen problemer. Bor i Aalborg.
------------- Erik Have Nielsen
AN-TV Aalborg-Nørresundby Antenneforening
Kundenummer 1677228
Panasonic TX-P42V10E
|
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 22:43
MichaelA - er det lyd og billed der ude af sync? Jeg har lige kigget hos mig ingen problem - det er via fjernsynets højtalere hos mig.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: dannemand
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 10:23
Der var også en del problemer i Århus igår omkring kl 10 på tv3
|
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 12:22
Ja, DR HD har ofte hos mig i Næstved billede/lyd ude af sync. Det er også den eneste kanal jeg oplever det på.
|
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 14:29
MichaelA skrev:
Ja, DR HD har ofte hos mig i Næstved billede/lyd ude af sync. Det er også den eneste kanal jeg oplever det på. |
Men er det på tv'et højtalere eller på surround? Og hvilket lydspor etc?
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 21:42
Damn hvor er der mange pixeleringer i dag. Prøvede at se Disney sjov (forfra i dag med ungerne) - måtte give op. Lige nu (21.40) er der pixeleringer på alle DR kanalerne og TV2 mm.
HD var ude af sync i går.
------------- OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 22:26
MikeOne skrev:
Damn hvor er der mange pixeleringer i dag. Prøvede at se Disney sjov (forfra i dag med ungerne) - måtte give op. Lige nu (21.40) er der pixeleringer på alle DR kanalerne og TV2 mm.
HD var ude af sync i går.
|
Anvender du en Motorola boks, eller er det via DVB-C tuner i tv?
------------- Lars B
|
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 22:31
Det er Motorola boksen.
Men jeg tror jeg fik det løst. En genstart af modemet (mens Zaptor boksen kørte) - og der har ikke været noget i 30 min. nu..... Cross my fingers.
|
Skrevet den: 21-Maj-2010 kl. 22:33
MikeOne skrev:
Det er Motorola boksen.
Men jeg tror jeg fik det løst. En genstart af modemet (mens Zaptor boksen kørte) - og der har ikke været noget i 30 min. nu..... Cross my fingers. |
Det lyder som en lidt underlig løsning, så du må gerne sig til hvis den faktisk havde en effekt...
Kabelmodemets funktion når boksen er startet op er, at sørge for de interaktive tjenester fungerer, og at holde boksen "logget ind"...
At den skulle kunne forårsage en omgang pixeleringer lyder "interessant" 
------------- Lars B
|
Skrevet den: 25-Maj-2010 kl. 09:11
Her i Pinsen havde jeg jeg en masse pixeleringer. Måtte genstarte mit modem flere gange. Det hjalp for det meste, men kun i 1/2 - 1 time, så kom pixeleringerne tilbage igen.....  Smider snart den boks ud !
|
Skrevet den: 25-Maj-2010 kl. 09:20
MikeOne skrev:
Her i Pinsen havde jeg jeg en masse pixeleringer. Måtte genstarte mit modem flere gange. Det hjalp for det meste, men kun i 1/2 - 1 time, så kom pixeleringerne tilbage igen.....  Smider snart den boks ud ! |
Det giver stadig ikke nogen mening for mig at det hjælper at genstarte dit kabelmodem.
Du er sikker på at du i forbindelse med slut/tænd af modem ikke får rørt ved et antennekabel som sidder løst, hvis modemet står gemt væk, og blandt andre kabler?
------------- Lars B
|
Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 25-Maj-2010 kl. 10:47
MikeOne skrev:
Her i Pinsen havde jeg jeg en masse pixeleringer. Måtte genstarte mit modem flere gange. Det hjalp for det meste, men kun i 1/2 - 1 time, så kom pixeleringerne tilbage igen.....  Smider snart den boks ud !
|
Har du en switch imellem kabelmodem og Zaptor? Det er egentlig ikke nødvendigt medmindre man bruger Stofanet, men flere oplever at det hjælper...
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Skrevet den: 25-Maj-2010 kl. 16:30
Nej det har jeg ikke. Håber heller ikke jeg behøver det. Endnu en boks for at se TV. Synes det er nok med både Zaptor og modem.
Det er kun noget som er startet for 1 - 1 1/2 måneds tid siden - før det havde vi ikke problemet. Derfor giver det ingen mening.
|
Skrevet den: 25-Maj-2010 kl. 23:57
MikeOne skrev:
Nej det har jeg ikke. Håber heller ikke jeg behøver det. Endnu en boks for at se TV. Synes det er nok med både Zaptor og modem.
Det er kun noget som er startet for 1 - 1 1/2 måneds tid siden - før det havde vi ikke problemet. Derfor giver det ingen mening. |
1. Hvor mange fjernsyns stik har du? 2. Hvor mange tv har du koblet til disse stik? 3. Har du forstærker?
Der er før set det at folk bor i et hus med 3-4 stik uden forstærker også flytter der en nabo ind der får åbnet for signalet også falder signalet lidt hos naboen. Som udgangspunkt leverer Stofa/YouSee m.fl. altid kun signal til det først stik - som man så selv skal sikre er forstærket videre etc.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 27-Maj-2010 kl. 16:39
1 stik, 1 TV, 1 boks - Nothing else 
|
Skrevet den: 27-Maj-2010 kl. 21:57
MikeOne skrev:
1 stik, 1 TV, 1 boks - Nothing else  |
Så skal du bare have det signal tjekket igennem.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 30-Maj-2010 kl. 20:45
Pt. er der ikke nogen problemer. (Kommer åbenbart i perioder) !?!
Men lige nu (og i et par dage) har jeg haft problemer med Sync. forholder på DR HD. Lyden og billedet passer ikke 100% sammen - Der er et par ms. forskel.
Har i også det problem ?
|
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 08:14
MikeOne skrev:
Men lige nu (og i et par dage) har jeg haft problemer med Sync. forholder på DR HD. Lyden og billedet passer ikke 100% sammen - Der er et par ms. forskel.
Har i også det problem ? |
Ja, og nej!
På Zaptorboksen oplever jeg det ikke, men via DVB-C gør jeg, med mindre jeg laver en indstilling på TV'er som jeg her i en søvning morgenstund ikke kan huske, men som jeg lige kan notere mig når jeg kommer hjem... "det er noget med" at slå lyden fra mpeg til pcm, eller nåed...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 31-Maj-2010 kl. 18:56
ja, jeg har ofte sync. problemer og kun på DR HD.
|
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 10:10
MichaelA skrev:
ja, jeg har ofte sync. problemer og kun på DR HD. |
Samme her og kun i perioder og kun på DR HD desværre.
|
Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 04-Juni-2010 kl. 18:02
Tilslutter mig gruppen af folk med sync problemer på DR HD.
|
Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 10:59
Er der nogen her, der kan se Astra HD? Og kan det passe at der ikke er adgang til Zaptor Event endnu? Hilsen fra Simba
|
Skrevet den: 05-Juni-2010 kl. 14:15
Simba skrev:
Er der nogen her, der kan se Astra HD? Og kan det passe at der ikke er adgang til Zaptor Event endnu?
Hilsen fra
Simba |
Jeg fik den anden dag mail om at nu skulle disse virke igen: ESPN, SVT1, DK4, Astra HD Promo og Discovery Travel and Living, men i går var Astra HD Promo helt fjernet. Zaptor Event er ikke kommet på endnu. Hals
|
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 19:09
Har muligvis sovet i timen, hvad er Zaptor Event..?
|
Skrevet den: 06-Juni-2010 kl. 19:44
Zaptor Event hedder den aftale Stofa har indgået med mange antenneforeninger om at sende VM i fodbold i HD kvalitet. Det står på "Mine sider"
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 18:24
Det ser ud til at Zaptor ikke hakker og laver pixelering som tidligere, men nu er den begyndt med ofte at have været genstartet eller hænger fast i menuen ved opstart
Har lige talt med Zaptor support og er nu ved at hente ny software, som de mener burde hjælpe.
|
Skrevet den: 07-Juni-2010 kl. 21:52
Kæft det for meget med DR HD eller Stofa - filmen "Sagen er bank" er helt ude af sync og med meget lav lyd...
|
|