Print side | Luk vindue

DVB-C signal fra stofa? Hvor?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79328
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 22:28

Emne: DVB-C signal fra stofa? Hvor?
Skrevet af: teamet
Emne: DVB-C signal fra stofa? Hvor?
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:07
Hejsa. Jeg har købt en dvb-c tuner til usb. Driveren er installeret og umiddelbart virker det fint..

MEN scans med mediaportal eller MyTheatre giver intet resultat :/

Har prøvet full scan med QAM64 og 256, men der bliver ikke fundet nogle kanaler - programmerne melder begge "No Signal".

Stofa skriver selv:
Når dit fjernsyn er tilsluttet antennestikket, kan kanalsøgningen/opsætningen af de digitale tv-kanaler begynde; se nedenfor.

Fjernsynet skal indstilles ved hjælp af følgende indstillinger:
Frekvens: 346 Mhz (346000 kHz)
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0

Vil du gerne have adgang til flere digitale tv-kanaler er det nødvendigt at anskaffe en kortlæser og et Zaptor-kort, som forhandles i alle vores butikker, samt tegne abonnement på en digital Zaptor TvPakke.

Dog virker dette ej heller i nogle af programmerne. Jeg forstår det ikke og er egentlig lidt træt af, at min dyre dims ikke virker! Er der nogen som har gode forslag?

Svar:
Skrevet af: shaman
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af teamet teamet skrev:

...og er egentlig lidt træt af, at min dyre dims ikke virker!
Hvad er det for en DVB-C-tuner-dyr-dims?

-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 16:28
Jah .. det er en fra hong kong.. Hedder vist TBS eller sådan noget - men det skulle vel ikke have noget med sagen at gøre?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 16:32

Hvis nu der var mere info, så ville det være nemmere. Hvilket udstyr er det.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 09:54
Jamen jeg ved sådan set ikke så meget mere..

PC: E6600 2.4ghz med 2gb ram og hurtig nok. nForce chipset og 8800gts

Tuner: usb TBS dvb-c stick bliver den genkendt som gennem driver. http://www.tbsdtv.com/ ligner på en prik den røde dvb-t tuner, men er grå og bliver installeret som dvb-c tuner. Windows finder ingen problemer med enheden.

Jeg har primært søgt efter kanaler med MediaPortal RC2, men den melder "no signal" på alle kanaler. Har prøvet QAM64 og 256 begge med full scan og specifikt som stofa anbefaler. Sampling rate'en er også de standard 6900Ks men har også prøvet lidt andre bla 6875. Søgning er også forsøgt i MyTheatre med samme resultat.

Det er fundet med kabel out via 10m antennekabel

Skrevet den: 19-April-2010 kl. 22:16
Installerede den på en win7 maskine og TDC.. virker perfekt :-)

Print side | Luk vindue