Print side | Luk vindue

Tråde med ligegyldige indlæg 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79412
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 13:23

Emne: Tråde med ligegyldige indlæg 
Skrevet af: kaizer
Emne: Tråde med ligegyldige indlæg 
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:08
Jeg undrer mig til stadighed over, at f. eks. salgstråde kan ende i 2-4 sider, hvor brugere skriver direkte til hinanden, med indlæg som "Nå, hvad skal du så have i stedet for (indsæt navn her)". Der kan også blive spurgt til grunden for salget, og der kommer af og til andre kommentarer der har meget lidt med emnet at gøre. Det mener jeg ikke er i ret manges interesse.

Det er ofte værre i tråde uden for køb/salg/bytte.

Seneste eksempel er denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=1&title=Onkyo-txsr-508-eller - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=1&title=Onkyo-txsr-508-eller

Især de sidste 3-4 sider er spækket med indlæg der har meget lidt eller intet at gøre med 1. indlæg. Jeg får indtryk af at brugerne nærmest er i familie med hinanden, og hvis man kender hinanden så godt at man skal diskutere ting der ikke har noget med emnet at gøre, bør man i mine øjne gøre over pb.  

Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:16
Jeg har nu ikke noget imod at mormor og morfar snakker lidt med hinanden igennem forummet LOL Hug

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:19
Jeg synes også at det er i orden , at der i fex en salgstråd bliver spurgt til hvad vedkommne skal have i stedet . Det er jo et debat forum , og det kan godt blive for kedeligt hvis der bare er et bud ( KR ) og så er det det....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg undrer mig til stadighed over, at f. eks. salgstråde kan ende i 2-4 sider, hvor brugere skriver direkte til hinanden, med indlæg som "Nå, hvad skal du så have i stedet for (indsæt navn her)".

Det er jo en generel trend at disse brugere skriver tonsvis af meningsløse indlæg til hinanden, nærmest uanset hvilken tråd de befinder sig i. Derudover nægter de åbenbart at skære i deres citater, som besvares med én eller to linjer, så siderne bliver vildt lange.

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:27

Jeg undrer mig til stadighed over, at f. eks. salgstråde kan ende i 2-4 sider, hvor brugere skriver direkte til hinanden, med indlæg som "Nå, hvad skal du så have i stedet for (indsæt navn her)". Der kan også blive spurgt til grunden for salget, og der kommer af og til andre kommentarer der har meget lidt med emnet at gøre. Det mener jeg ikke er i ret manges interesse.

Det er ofte værre i tråde uden for køb/salg/bytte.

Seneste eksempel er denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=1&title=Onkyo-txsr-508-eller - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=1&title=Onkyo-txsr-508-eller

Især de sidste 3-4 sider er spækket med indlæg der har meget lidt eller intet at gøre med 1. indlæg. Jeg får indtryk af at brugerne nærmest er i familie med hinanden, og hvis man kender hinanden så godt at man skal diskutere ting der ikke har noget med emnet at gøre, bør man i mine øjne gøre over pb.  

En god ting er netop at vi fast bruge af denne forum. kan havde de hyggelig med hinanden (selv om en gang en gang imellem ikke er enige) og det komme vel efter at vi har snakke igemme dette forum over lange tid, og derved faktisk har udviklet en for for venskab, det kan da ikke være en dårlig ting.

Og netop gør dette forum til et god sted at være, hvor nye bruge følere sig velkomme.

Skrevet af: len61
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:30
Det har nok noget med naturen i ordet "forum" som jo betyder noget henad samling,fixpunkt Ell.lign. I den forbindelse blev køb/salg/bytte opstartet som en slags appendix ,eller lynafleder på diverse indlæg ! Men derfor skulle man vel godt kunne,have et Evt. salg kørende uden alt, for megen "forurening" ,der er andre tråde! så man må appellere til PLI, jeg har selv kommet til at blande ting sammen et par gange, og hvis det tager overhånd må man jo lægge en besked til moderator ,det er Bla. det haner til for.Smile

Ps.så er måske ikke lige FLarsen du skulle bruge som eksempel, han synes garanteret det er hyggeligt, ellers siger han garanteret fraLOL.

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Jeg synes også at det er i orden , at der i fex en salgstråd bliver spurgt til hvad vedkommne skal have i stedet . Det er jo et debat forum , og det kan godt blive for kedeligt hvis der bare er et bud ( KR ) og så er det det....
MVH

Hvorfor er det vigtigt at vide hvad folk skal have i stedet for?! Personligt er jeg ligeglad.
Jeg finder det kedeligt at der er mange indlæg uden relevans, især hvis den der spørger til hvad sælger skal have, ingen interesse har i at købe varen. Så er det bare spam. Det vigtigste er vel er varen bliver solgt, og jeg så gerne at det "bare" var bud der blev smidt i tråden. Spørgsmål der har relevans for køber (garanti, geografisk placering o. lign) er selvfølgelig velkommen, selv om det ville hjælpe en del hvis OP havde alle info med i sin salgstråd fra starten af.

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er jo en generel trend at disse brugere skriver tonsvis af meningsløse indlæg til hinanden, nærmest uanset hvilken tråd de befinder sig i. Derudover nægter de åbenbart at skære i deres citater, som besvares med én eller to linjer, så siderne bliver vildt lange.

Du har ret. Hvis det åbenbart er blevet en decideret trend, må det kunne laves om igen.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Det har nok noget med naturen i ordet "forum" som jo betyder noget henad samling,fixpunkt Ell.lign. I den forbindelse blev køb/salg/bytte opstartet som en slags appendix ,eller lynafleder på diverse indlæg ! Men derfor skulle man vel godt kunne,have et Evt. salg kørende uden alt, for megen "forurening" ,der er andre tråde! så man må appellere til PLI, jeg har selv kommet til at blande ting sammen et par gange, og hvis det tager overhånd må man jo lægge en besked til moderator ,det er Bla. det haner til for.Smile

Moderator har skam nogle gange gået ind, når det har tage overhånd så det sker, men det er selvfølgelige et spørgsmål om man skal vælge det hårde line, som bl.a. www.hifi4all.dk drive, hvor der i stor stil blive censurer og delt advarsel ud, og bruge blive udlukke for et god ord, tro så bare ikke at dette forum ville blive et god sted at være i den lange løb.

Men hvis man ikke er enige med emnet i en tråd, kan man jo bare lade være med at gå ind i denne tråd og hvis nok gør det, ja så udtørre denne tråd helt af sig selv, her kunne man laver en tid grænse hvor lang tid en tråd kan stå uden af blive brug, og når tide er gået, slette tråd automatisk. 

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

En god ting er netop at vi fast bruge af denne forum. kan havde de hyggelig med hinanden (selv om en gang en gang imellem ikke er enige) og det komme vel efter at vi har snakke igemme dette forum over lange tid, og derved faktisk har udviklet en for for venskab, det kan da ikke være en dårlig ting.

Der er et underfora beregnet til alm. hyggesnak: http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=56&title=bruger-til-bruger - http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=56&title=bruger-til-bruger

Brug det i stedet for, så os der ingen interesse har i kommentarer uden relevans kan slippe for at scrolle til det kommer et indlæg der rent faktisk har noget med emnet at gøre.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:42

Moderator har skam nogle gange gået ind, når det har tage overhånd så det sker, men det er selvfølgelige et spørgsmål om man skal vælge det hårde line, som bl.a. www.hifi4all.dk drive, hvor der i stor stil blive censurer og delt advarsel ud, og bruge blive udlukke for et god ord, tro så bare ikke at dette forum ville blive et god sted at være i den lange løb.
Det er da helt rigtigt ! Jeg mener også man skal som forretning's gang, kun skal bruge moderator som sidste mulighed !Embarrassed 

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 17:45

Der er et underfora beregnet til alm. hyggesnak: http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=56&title=bruger-til-bruger - http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=56&title=bruger-til-bruger

Brug det i stedet for, så os der ingen interesse har i kommentarer uden relevans kan slippe for at scrolle til det kommer et indlæg der rent faktisk har noget med emnet at gøre.

Ok det er så bare meget let, Moderator går bare ind i alle aktive tråde og slette alle kort eller indlæg der mere er i stil med normal snak og give disse bruge en stor ADVARSEL, eller udlukke en bruge (som fx. mig, som jo har det med at give lidt gas i nogle tråde i rent venskab), selvfølgelig har det nogle gang tage overhånd med det ske jo nogle gange.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 18:13
Man har vel også en "forpligtigelse" ,som opretter af tråd at sige fra hvis man synes det er for meget (helst ikke hver gang man opretterLOL) at sige fra, så man ikke er i tvivl, (Husk det er køb/salg/bytte vi snakker om) alle andre tråde er vel i princip åbne for saglig/sober debat!Smile

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 18:14

Kan du ikke uddybe lidt mere, hvad den tråd har ødelagt for dig?

Det er da helt sikkert en tråd, jeg ikke gider læse igennem, og det kan jeg forstå, at du heller ikke gør. Men jeg behøver jo heller ikke læse den, så jeg har lidt svært ved at se problemet.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Kan du ikke uddybe lidt mere, hvad den tråd har ødelagt for dig?

Det er da helt sikkert en tråd, jeg ikke gider læse igennem, og det kan jeg forstå, at du heller ikke gør. Men jeg behøver jo heller ikke læse den, så jeg har lidt svært ved at se problemet.

Jeg har vist ikke sagt at den har ødelagt noget for mig. Jeg sagde, at der var en del indlæg der ikke har meget relevans i forhold til 1. indlæg, og blev brugt som eksempel på hvordan det kan se ud når "det går galt". Generelt synes jeg dog det er ødelæggene når tråden løber så langt ud på et sidespor.

Læs 1. side (og især hvad OP ligger op til): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt

Læs side 14: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=14&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=14&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt  Hvilken relevans har surround i soveværelset, sex og hudfilm for det 1. indlæg i tråden der i bund og grund handler om valg af receiver, højden på denne og prisloft?! 

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 18:48

Ps.så er måske ikke lige FLarsen du skulle bruge som eksempel, han synes garanteret det er hyggeligt, ellers siger han garanteret fraLOL.
Det kan du roligt regne med.Smile
Nu havde jeg ligesom afgjort hvad jeg ville i den tråd. Så synes jeg at der er næsten frit slag.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 18:48

Jeg tror du glemmer det grundlæggende i et forum og debatten som foregår i tråden mange gange.. En tråd er så som et træ, det udvikler mange side grene til andre mindre relavante emner, som aldrig ville komme som en seperat tråd, da mindre finder vej til dem på de overskrifter som skal danne grundlaget for dem.

Så når tråden starter med en bestilt DVD, som kommer fra Amazon, og der spørges til hvad man har bestilt, eller hvordan man fik den sendt, så er det 1. forgrening.. næste er så når forsinkelsen forklares med askeskyer, som andre så hiver fat i , og begynder at forklare om deres "oplevelser" i forbindelse med dette fænomen, og disse oplevelser leder til andre forgreninger, som nok slet ikke handler om en bestilt dvd, men måske og DHL og bilfragt, og omkostninger i forbindelse med det, eller alternative steder at købe, og så videre..

ponten er nok at tråden bliver mere "social" og generelt flere vil træde ind i denne debat som foregår i tråden, og måske ikke selv emnet det egentlig handlede om.
Det er nok så upraktisk men det er idag sådan folk taler sammen, og det er helt sikkert vigtigt at sikre vi også sikrer de personer en mulighed for at udtrykke sig.

For nogle er ligegyldige indlæg f.eks "Nyt tv til max 4000kr" eller "Køb af avatar" , eller "RGB forskelle på panasonic skærme" hvor andre mener "nyt XX anlæg", "forslag til højttaler" og hvad ellers man interesserer sig for.

pointen er man starter i det relevante område, og falder man i snak med andre som deler ens interesse eller problematik, så kan emnet brede sig over flere aspekter, og det er jo interessant for dem som deler interesser om det aktuelle emne, selvom det leder folk væk fra deres oprindelige overskrift i tråden.

Istedet for at være negativ og forudtaget om relevansen af indholdet i trådens indhold, så skal man vel bare lade være med at læse videre, det må være ens personlige valg. (som at fortsætte med at læse mit indlæg her Wink)
Når tonen i tråden så ændres på grund af personer som finder det urelevant og kommenterer på det grundlag, så bør en måske se om disse personer ikke er den oprindelige grund til tråden gik i sort og blev præget af negativitet. Måske som set med indlæg fra den berygtede "JA", som jeg ikke fandt særlig generende, måske provokativ men alle bør have ret til en holdning. Så måske var de indlæg "ligegyldige" og igen for andre vigtige i et debat øjemed.

Et forum er nært slægtet med politik, nogle hader nazisterne andre mener homoseksuelle ikke skal have nogen rettigheder som par, andre er imod abort.. alle i det samme parti har forskellige holdninger og alligevel et fællesbudskab og kurs imod forbedringer, og dagligt taler og debatterer de emner som ledes over i andre emner som er ligegyldige for emnet, men måske danner grundlag for ens politiske holdning til de forskellige sider af det oprindelige emne.
Se recordere.dk som et parti, hvor vi alle har en fælles interesse, nemlig A/V udstyr og de aspekter som dækkes af det og de forbedringer vi kan få når vi taler sammen.. Boligindretning og A/V burde som eksempel være ligegyldigt i dette forum. Vi kan vel blive enige om at indretningen af hjemmet hører til i et andet forum?, alligevel finder mange det spændende at lægge deres indretning af hjemmet ind her, så andre kan se det.

nå, det var vist et lille bidrag til "ligegyldige indlæg". Wink

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 19:21
Det er lidt OT, men jeg synes der er rigtig mange ligegyldige tråde. F.ex. i "Surround og hi-fi" forummet, hvor der spørges efter hvilken receiver man skal købe ca. 3 gange om dagen. Hvis man bare gad kigge på oversigten over tråde, der er i gang. Man behøver ikke engang søge i forummet. Man skal måske bare scrolle lidt nedad og så finder man det, man har brug for.

Jeg læser ikke trådene, for det er gentagelsernes helvede, men hvor svært er det at kigge sig lidt omkring? Eller handler det om folks ego, at man skal oprette en tråd, der handler om MIG?

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 19:44
Altså, lad os lige slå fast, moderator skal naturligvis i mindst muligt omfang benyttes til at redigere ligegyldige tråde.

Nå det så er sagt, så er dette vel ikke et professionelt forum, hvor kun rent "rene teoretiske" indlæg kan godtages. Hvis det er tilfældet, gider jeg i det mindste ikke at beskæftige mig med siden - det bliver simpelthen for kedeligt. Teori er generelt ret kedeligt, hvis det ikke kan krydres med mere muntre indslag.

Bevares, det skal så heller ikke være en børnehave. men jeg har lidt svært ved at se, at folk spørger om noget, får et svar (også selvom et lignede svar tidligere er givet)Smile

Jeg har mødt ret mange af jer, og det betyder ofte, at jeg har et andet forhold til dem jeg har mødt in real life, end eller anden mr ukendt. Og den afvigelse mener jeg også der kan være plads tilSmile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 19:50
Man kunne fristes til at spørge om ikke denne tråd er som overskriften "Tråde med ligegyldige indlæg" Smile

Kan ikke se behovet for at diskutere. Det er da let at scrolle forbi. Tager 2 sek - så skal det da ikke gå ud over folk der gerne vil spørge ind til noget.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 20:00
Tro at denne kunne hjælpe hvis "søge maskine" fik en mere fremtræde plads på start side end den har nu, Og så opfordre til at man bruge søge maskine før at man oprette et nyt emne, i sted for selv at oprette et emne med næste/eller samme indhold Question

Ved ikke om det er mulige at når man oprette en ny emne, at søge maskine var aktive, så når man sige ja til at oprette et emne, så ville dem komme med en advarsel med at der er disse tråde med samme indhold Question

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 20:18
En tråd holder sig ikke struktureret og på sporet med mindre en eller anden går aktivt ind og sørger for det. Det er ikke spor anderledes end når en flok mennesker mødes omkring et bord, hvis ikke der bliver holdt snor i tingene så ryger samtalen i alle mulige forskellige retninger.

Typisk er det trådstarters opgave at holde den på sporet og en god måde at gøre det på er ved at bruge opfølgende spørgsmål.

Hvis jeg starter en tråd og vil have solid info ud af den, så sørger jeg for at være synlig i tråden, kommenterer på det folk svarer, stiller opfølgende spørgsmål, laver "re-caps" i stil med "okay, skal jeg forstå det sådan at hvis jeg gør... så....?" og hvis der kommer for meget udenomssnak er jeg heller ikke bleg for at skære igennem med et "det er meget fint med den der counterstrike vs. battlefield debat, men det jeg spurgte om var...". Lidt bossy men det holder tråden på sporet og det holder liv i tråden. Når jeg har fået den info jeg skal bruge giver jeg slip og lader folk ævle løs om hvad der nu falder dem ind.. LOL

Jeg synes rigtigt tit vi ser folk starte en tråd og efterfølgende lade den passe sig selv i dagevis, de ender typisk op i "sludre-tråde".. Det er selvfølgelig okay hvis det var en "sludre-tråd" der var målet, de kan være mægtigt hyggelige, men det er naivt at trå at man kan starte en tråd, vende ryggen til og få en ordnet og struktureret tråd ud af det..

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Det er lidt OT, men jeg synes der er rigtig mange ligegyldige tråde. F.ex. i "Surround og hi-fi" forummet, hvor der spørges efter hvilken receiver man skal købe ca. 3 gange om dagen. Hvis man bare gad kigge på oversigten over tråde, der er i gang. Man behøver ikke engang søge i forummet. Man skal måske bare scrolle lidt nedad og så finder man det, man har brug for.

Jeg læser ikke trådene, for det er gentagelsernes helvede, men hvor svært er det at kigge sig lidt omkring? Eller handler det om folks ego, at man skal oprette en tråd, der handler om MIG?
Det handler om at det er et debat forum og IKKE en facit liste . Tænk på hvor kedeligt det ville blive ,hvis man mere eller mindre kunne slå en pris op , og vupti , så kom der , fex , en receiver , tv eller andet...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Det handler om at det er et debat forum og IKKE en facit liste . Tænk på hvor kedeligt det ville blive ,hvis man mere eller mindre kunne slå en pris op , og vupti , så kom der , fex , en receiver , tv eller andet...
MVH

Og derfor skal man diskutere de samme emner om og om igen? Se, dét er kedeligt.

Hvor mange tråde findes der ikke med følgende indhold: Spørgsmål: "Hvilken receiver skal jeg købe?" Svar: "Vil du have lys lyd, køber du Denon eller Sony. Vil du have mørk lyd, køber du Marantz, NAD eller H/K. Vil du have noget imellem køber du Yamaha."?

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 20:50

Jeg har vist ikke sagt at den har ødelagt noget for mig. Jeg sagde, at der var en del indlæg der ikke har meget relevans i forhold til 1. indlæg, og blev brugt som eksempel på hvordan det kan se ud når "det går galt". Generelt synes jeg dog det er ødelæggene når tråden løber så langt ud på et sidespor.

Læs 1. side (og især hvad OP ligger op til): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt

Læs side 14: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=14&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=14&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt  Hvilken relevans har surround i soveværelset, sex og hudfilm for det 1. indlæg i tråden der i bund og grund handler om valg af receiver, højden på denne og prisloft?! 

Ja, jeg har set, hvad OP lægger op til. Har du bemærket, hvem OP er? Har du bemærket, hvor lystigt han selv deltager i debatten på side 14?

Du får det til at lyde som om, nogen har hijacket OP's tråd. Det er absolut ikke tilfældet her. Han har startet en tråd, og han og vennerne hygger sig undervejs.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Ja, jeg har set, hvad OP lægger op til. Har du bemærket, hvem OP er? Har du bemærket, hvor lystigt han selv deltager i debatten på side 14?

Du får det til at lyde som om, nogen har hijacket OP's tråd. Det er absolut ikke tilfældet her. Han har startet en tråd, og han og vennerne hygger sig undervejs.

Ja, jeg ved hvem der har startet tråden og hvem der deltager i snakken. Jeg har ikke nævnt at tråden bliver hijacket, men der bliver absolut ikke holdt sig til emnet. Der kommer en masse snak der ikke har noget som helst med emnet at gøre.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 21:06

Ja, jeg ved hvem der har startet tråden og hvem der deltager i snakken. Jeg har ikke nævnt at tråden bliver hijacket, men der bliver absolut ikke holdt sig til emnet. Der kommer en masse snak der ikke har noget som helst med emnet at gøre.
Og hvad så? Jeg har fået løst det problem jeg havde. Så har vi vel lov til at hygge. Som sagt, så er det nemt at lade være med at gå derind. Nøjagtig som jeg ikke gider alle tv-trådene. Det er så nemt at gå udenom.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: kerovan
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 21:08
Indsætter lige noget fuldstændig ligegyldigt Big smile

-------------
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

En tråd holder sig ikke struktureret og på sporet med mindre en eller anden går aktivt ind og sørger for det. Det er ikke spor anderledes end når en flok mennesker mødes omkring et bord, hvis ikke der bliver holdt snor i tingene så ryger samtalen i alle mulige forskellige retninger.
Du lyder lidt som du har erfaringen fra møder uden agenda Wink 

har hørt/set det ske mange gange, når punkterne på agenda ikke opfølges af mødedeltagere og mødeholder mister kontrollen og ikke genskaber den eller griber ind selv når man er for OT.

Nu ser jeg ikke en tråd som et møde om et specifikt emne, så derfor bør det hyglige og debatten også være tilladt i de tråde, selvom nogle finder nogle indlæg ligegyldige eller uden relevans for emnet.

det har tidligere været drøftet om et forum var stedet for at sælge/købe/bytte tråde, for her fører vi debat og ønsker at kommentere når varen er for dyr/findes billigere eller indeholder manglende information. Det var vistnok besluttet af rec...dk at sådanne kommentarer var "ligegyldige", det kan man jo kun beslutte på grundlag af en holdning, men et forum hvor man generelt debatterer priser og kvalitet er jo stadig ikke stedet for indlæg om salg, hvis man ikke ønsker "ligegyldige" kommentar. men sådanne tiltag kan vedtages, så her har vi set moderator indgreb. Så de eksisterer skam også her på forum, som nævnt tidligere på andre forums.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

har hørt/set det ske mange gange, når punkterne på agenda ikke opfølges af mødedeltagere og mødeholder mister kontrollen og ikke genskaber den eller griber ind selv når man er for OT.

Nu ser jeg ikke en tråd som et møde om et specifikt emne, så derfor bør det hyglige og debatten også være tilladt i de tråde, selvom nogle finder nogle indlæg ligegyldige eller uden relevans for emnet.

det har tidligere været drøftet om et forum var stedet for at sælge/købe/bytte tråde, for her fører vi debat og ønsker at kommentere når varen er for dyr/findes billigere eller indeholder manglende information. Det var vistnok besluttet af rec...dk at sådanne kommentarer var "ligegyldige", det kan man jo kun beslutte på grundlag af en holdning, men et forum hvor man generelt debatterer priser og kvalitet er jo stadig ikke stedet for indlæg om salg, hvis man ikke ønsker "ligegyldige" kommentar. men sådanne tiltag kan vedtages, så her har vi set moderator indgreb. Så de eksisterer skam også her på forum, som nævnt tidligere på andre forums.

Dette ville kræve at de på hver tråd sat en ordstyre, dette ville jo ikke være praktisk mulige, men man har jo en rapport knap til samme formål.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af kerovan kerovan skrev:

Indsætter lige noget fuldstændig ligegyldigt Big smile

Det må være tage på en af dine god dage LOLLOLLOLLOL

Total ligegyldig kommentar, med det er billede jo også, så står vi jo 1-1 Angry

Nu tilbage på sporet, ikke Wink

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 21:28

Dette ville kræve at de på hver tråd sat en ordstyre, dette ville jo ikke være praktisk mulige, men man har jo en rapport knap til samme formål.
det vil klart være forkert at bruge den knap, på sådanne grundlag, især hvis trådstarter også selv er en del af det OT emne som flittigt kører videre.. Så at bruge knappen der og i "ligegyldige" indlæg vil nok være at køre politistat over i forum debatten.

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 21:42
Jeg holder med Kaizer - så snart man har fået svar på sine spørgsmål bør man enten lukke tråden, eller også bare lade være med at fylde dem op med puuuuuhhhaaaa. Det ses gentagne gange med Kampus, Hother, flemming larsen mm. Trådene er oprettet for at få hjælp, og den information skal være nemt tilgængelig for andre som også har samme spørgsmål.

Jeg vil foreslå hvis man vil have en masse hyggesnak at man opretter en profil på Arto, Facebook eller messenger. Her kan man skrive alt det fis og ballade om hvad i køber af udstyr, film og hvem som har bukserne på derhjemme.

Herudover er jeg grundigt træt af at folk ikke kan finde ud af at læse hvor de skal spørge om deres problemstilling. Bare i "min hjemmebio" er der flere tråde som er postet af folk som åbenbart ikke fatter at det forum er udelukkende til brug til fremvisning af ens udstyr, og ikke "Hvilken receiver skal jeg købe", som foriøvrigt er s varet på en million gange før.

Jeg foreslår at vi laver én stor knap under reklamerne, som fylde hele sidebredden hvor der står SØGEKNAP - har du chekket om dit spørgsmål er stillet før? Så kan folk måske finde ud af at bruge den..

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg foreslår at vi laver én stor knap under reklamerne, som fylde hele sidebredden hvor der
problemet er det ikke virker.

"Blå skærm + gode farver +´billig" eller "super billed + max 4000"

Prøv du selv de kriterier, folks ønsker ligger ikke på en søgeknap, så desværre er det ikke løsningen. deres resultater er mange ligegyldige tråde (som de ser det) så skriver de alligevel et nyt indlæg.

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 22:05

Hvad med en tråd med ligegyldige tråde ???LOL

Sorry.   Kunne ikke lade være...

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvad med en tråd med ligegyldige tråde ???LOL

Sorry.   Kunne ikke lade være...

Det bør vel være en tråd med ligegyldige indlæg Smile

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 22:09

Jeg holder med Kaizer - så snart man har fået svar på sine spørgsmål bør man enten lukke tråden, eller også bare lade være med at fylde dem op med puuuuuhhhaaaa. Det ses gentagne gange med Kampus, Hother, flemming larsen mm. Trådene er oprettet for at få hjælp, og den information skal være nemt tilgængelig for andre som også har samme spørgsmål.

Jeg beklager Anima - jeg har sq ret svært ved at se det forkerte i, at man pludre videre i en tråd hvor spørgeren har fået løst sit problem - i dette tilfælde spurgte jeg om hans besøg hos mig - dels for at give ham noget hjælp, og dels for at lave en minianmeldesle - på en receiever som i øvrigt ikke er anmeldt ret megetOuch.

Og DU, har lige skrevet om en for høj pris i Kampus´salgstråd - my ass - og sådan kan vi blive ved med langt de fleste af osWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg beklager Anima - jeg har sq ret svært ved at se det forkerte i, at man pludre videre i en tråd hvor spørgeren har fået løst sit problem - i dette tilfælde spurgte jeg om hans besøg hos mig - dels for at give ham noget hjælp, og dels for at lave en minianmeldesle - på en receiever som i øvrigt ikke er anmeldt ret megetOuch.

Og DU, har lige skrevet om en for høj pris i Kampus´salgstråd - my ass - og sådan kan vi blive ved med langt de fleste af osWink

Øh, jeg har ikke skrevet om nogen bestemt tråd. Det er mere generelt.

Og at du vurderer mit indlæg i Kampus' tråd som værende komplet ligegyldigt får jeg bare et lille smil på låben over. Kampus vil gerne have mere aktivitet i hendes salgstråd og jeg skriver bare prisen måske er en anelse for høj. De andre indlæg kommenterer genskind uden det har nogen relevans - men de indlæg har du nok overset, eller også ville du bare benytte lejligheden til at give igen efter jeg satte navne påWink.

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 22:44

Øh, jeg har ikke skrevet om nogen bestemt tråd. Det er mere generelt.

Og at du vurderer mit indlæg i Kampus' tråd som værende komplet ligegyldigt får jeg bare et lille smil på låben over. Kampus vil gerne have mere aktivitet i hendes salgstråd og jeg skriver bare prisen måske er en anelse for høj. De andre indlæg kommenterer genskind uden det har nogen relevans - men de indlæg har du nok overset, eller også ville du bare benytte lejligheden til at give igen efter jeg satte navne påWink.
Se, jeg har intet i mod at blive hængt ud for noget, som jeg egentlig ikke kan se noget galt i Anima. Omvendt synes jeg måske det er en anelse useriøst at nævne andre ved navn, og det useriøse opstår jo netop, når man med stor sandsynlighed kan finde noget tilsvarende hos den der rakker andre ned. Men helt ærligt, så vil jeg hellere lave noget andetWink 

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 23:06

Pas på GLASHUSET ikke revner LOL

Skrevet af: daddyd
Skrevet den: 17-April-2010 kl. 23:10

Det er netop en konsekvens af de utroligt lange tråde, der udvikler sig til hyggesnak mellem venner. (Eller plasma vs. LCD krig?) Hvem gider læse sig igennem en 50 siders lang debat om alt muligt lort, for at finde ud af, hvad forskellen er på de to-tre skærme man har kig på?
Plasma vs. LCD debatten er ifølge flere debattører taget utroligt mange gange herinde. Alligevel vil jeg våge den påstand, at de saglige argumenter kan koges ned til en side. Den side er bare aldrig nogensinde skrevet på recordere.dk!!! og hvis den er, så er den i hvert fald umulig at finde.
Af samme grund er jeg holdt op med at bruge andet end HTPC forumet. Engang synes jeg det var spændende at følge med i, hvad der er den bedste skærm, de bedste højtalere og den bedste forstærker (i den prisklasse, som jeg har tænkt mig at købe i, nær jeg skal købe igen) på markedet lige nu, men jeg gider ikke mere. Jeg vil hellere blive snydt af en medarbejder i Elgiganten end jeg vil spilde flere dage på et forum på at læse personlige kommentarer!

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har vi allerede endnu en JA situation på vej? Ouch

Skrevet den: 17-April-2010 kl. 23:51
Hother og kampus:

Jeg er godt klar over at jeg selv har skrevet nogle "hyggeindlæg", men der er meget langt imellem dem. Som i kan se, så er der folk som synes det er irriterende at der gang på gang skal være tråde som er ren hyggesnak mellem en mindre klike af brugere.

Vil du seriøst mene at du, med dine 3 gange så mange indlæg som mig (som er meget aktiv herinde) ikke kan se at mange af dem er off-topic og en gene for andre brugere som bare gerne vil have ét indlæg der fortæller dem: "du skal gøre dette for at løse dit problem"?

Ja, jeg har måske hængt nogle ud - det er alt efter hvor personligt man tager det - men hvorfor ikke bare få  belyst problemet med de få brugere som udgør problemet istedet for at være et par mavesure k^lllinger som bare insinuerer hvem der har gjort hvad..

Pendec:

Svaret må være JA (!)

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 00:17

Jep, jeg har arbejdet i en politisk organisation.. LOL

Jeg synes rigtigt mange tråde starter som et møde om et specifikt emne. Der er et helt konkret spørgsmål vi bedes tage stilling til og der kommer nogle helt konkrete svar retur, det syne sjeg godt kan kaldes et møde om et specifikt emne.

Hele debatten i tråden her synes jeg drejer sig om hvorvidt det er okay at blive hængende i mødelokalet og snakke om vind og vejr efter det konkrete er blevet besvaret?

Der er ingen der siger det skal være styret ovenfra. Jeg værner normalt over de tråde jeg selv starter, sætter mig på dem og styrer dem indtil jeg har fået det ud af dem jeg ønsker. Jeg kan også finde på at gøre det hvis en anden har gang i en interessant tråd som flyder lidt for meget til min smag. Andre gange er det den efterfølgende hyggesnak der fanger mig, så må en anden komme og "være striks" hvis vedkommende vil have snakket tilbage på sporet..

Med andre ord synes jeg det står enhver frit for at gå ind og påvirke tråden tilbage på sporet, det behøver ikke være en der officielt er valgt til det eller trådstarteren..

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 00:54
Lige nu synes jeg det virker som et forum skal virke ,tema'et om "Feks. salgstråde" er næsten/formodentlig uddebatteret, og så er ordet vel i en tråd, mere eller mindre frit, når det overordnede formål med opstarten er opnået!!??LOL

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 09:04
Køb/salg skulle bare være rene annoncer. Har folk ikke skrevet nok i annoncen til at der kan etableres en brugerkontakt gennem PB, er annoncen for dårlig og sælger må prøve igen.

Så slap vi for meget ;)

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Køb/salg skulle bare være rene annoncer. Har folk ikke skrevet nok i annoncen til at der kan etableres en brugerkontakt gennem PB, er annoncen for dårlig og sælger må prøve igen.

Så slap vi for meget ;)

Ja, så slap vi for alle fordelene ved at handle i et forum og ikke gennem Den Blå Avis.

Det vil jeg meget gerne have mig frabedt.

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 10:34

Hvis du mener, at Kampus, Flemming Larsen og jeg laver en "JA", så er det da bare at rapportere på osSmile

-------------

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 10:38
@Anima,

For mig virker det som om, at du har så travlt med at nedgøre andre, og vise hvor hellig, og næsten ufejlbarlig du selv du selv er.

Og jeg kan da bare skrive til dig som til pendec. Du er meget velkommen til at rapportere på mig. Det har jeg intet i mod. Får jeg en advarsel og senere måske en pause, det lever jeg fint medSmile

Og nu må I have mig undskyldt - det bliver lidt for barnligt til at jeg vil bruge mere tid i denne tråd.

I er velkomne til at sende mig en PM, hvis I skulle have behov for detWink

-------------

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 11:03

Hvis du mener, at Kampus, Flemming Larsen og jeg laver en "JA", så er det da bare at rapportere på osSmile
Du skal også være velkomme til at gøre det med mig. Jeg har ikke dårlig samvittighed.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 11:09

Jeg har ikke noget at skamme mig over. Svarede kryptisk på et angreb fra Anima, og så er den ikke længere. Kører INGEN agenda'er...

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 11:16

Hother og kampus:

Jeg er godt klar over at jeg selv har skrevet nogle "hyggeindlæg", men der er meget langt imellem dem. Som i kan se, så er der folk som synes det er irriterende at der gang på gang skal være tråde som er ren hyggesnak mellem en mindre klike af brugere.

Vil du seriøst mene at du, med dine 3 gange så mange indlæg som mig (som er meget aktiv herinde) ikke kan se at mange af dem er off-topic og en gene for andre brugere som bare gerne vil have ét indlæg der fortæller dem: "du skal gøre dette for at løse dit problem"?

Ja, jeg har måske hængt nogle ud - det er alt efter hvor personligt man tager det - men hvorfor ikke bare få  belyst problemet med de få brugere som udgør problemet istedet for at være et par mavesure k^lllinger som bare insinuerer hvem der har gjort hvad..

Pendec:

Svaret må være JA (!)
Vi skriver vel alle "hyggeindlæg". Og med større aktivitet end dig må det jo uvægerligt blive til flere. Jamen folk må gøre det samme som jeg. Scroller hen over tekniske indlæg jeg ikke forstår en dyt af. Og så mener jeg tonen godt kan være lettere _uden_ at du skal komme med person angreb. Derfor den om glashuset. Men godt ord igen - og skal vi så se at komme videre...

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Du skal også være velkomme til at gøre det med mig. Jeg har ikke dårlig samvittighed.
den generelle erfaring skolerne fik fra børn som blev mobbet, var også at dem som gjorde det, ikke var opmærksomme på mobningen de havde gang i, og derfor endte det altid med den som blev ramt, fik det værst..

Så nu flere, er ikke nødvendigvis, det bedre...i dette tilfælde..

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 11:25
Min aktivitet herinde er dalet i takt med stigningen af "hyggesnak" herinde.

Mange ellers spændende og informative tråde bliver ofte skudt i sænk af flere siders hyggesnak (flere sider der i øvrigt opstår i løbet af få minutter, fordi de fleste indlæg minder om chat i både indhold og længde), og brokker man sig lidt over det, får man at vide at man bare kan smutte.

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 11:31
@Kampus og Hother...

I tager problemet fra et simpelt "Jeg kan jo bare lade være med at skrive i tråden når OP har fået sit svar og lade være med at fylde tråden med off-topic" til "Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så brug rapportteringsknappen". Det er sq da latterligt at i tager det som et angreb; i bør jo bare lige overveje om jeres snak ikke bør flyttes over i en tråd i "Bruger til bruger".

Længere er den ikke - hold off-topic væk fra de tråde som skal hjælpe folk og brug de fora som er dedikerede til snak.

Jeg skriver ikke at det i gør er forkert, men at jeres off-topic er til gene for andre brugere. Punktum. Lad være med at tage det så personligt.

@Anima,

For mig virker det som om, at du har så travlt med at nedgøre andre, og vise hvor hellig, og næsten ufejlbarlig du selv du selv er.

Hehe, John.. Hvor skriver jeg at jeg ikke selv har skrevet off-topic? - forskellen er at jeg personligt er blevet opfordret til at holde tråde på rette spor. Når det er til gene for andre, så bør du/I vil overveje om i ikke kan holde det i en anden tråd. Hvis du ser i starten af tråden, så kan du se der linkes til en specifik tråd med off-topic i stor stil med de navne jeg nævnte. Altså, dig og kampus har reageret fordi jeg skrev direkte til jer istedet for bare at henvise til dem i tråden. Stor forskel, hva? Men ok, det er Anima som skal være syndebukkenLOL

@Anima, 
Og nu må I have mig undskyldt - det bliver lidt for barnligt til at jeg vil bruge mere tid i denne tråd.

Jamen der skal jo 2 til tango..Wink

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 11:38

@Kampus og Hother...

I tager problemet fra et simpelt "Jeg kan jo bare lade være med at skrive i tråden når OP har fået sit svar og lade være med at fylde tråden med off-topic" til "Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så brug rapportteringsknappen". Det er sq da latterligt at i tager det som et angreb; i bør jo bare lige overveje om jeres snak ikke bør flyttes over i en tråd i "Bruger til bruger".

Længere er den ikke - hold off-topic væk fra de tråde som skal hjælpe folk og brug de fora som er dedikerede til snak.

Jeg skriver ikke at det i gør er forkert, men at jeres off-topic er til gene for andre brugere. Punktum. Lad være med at tage det så personligt.

@Anima,

Hehe, John.. Hvor skriver jeg at jeg ikke selv har skrevet off-topic? - forskellen er at jeg personligt er blevet opfordret til at holde tråde på rette spor. Når det er til gene for andre, så bør du/I vil overveje om i ikke kan holde det i en anden tråd. Hvis du ser i starten af tråden, så kan du se der linkes til en specifik tråd med off-topic i stor stil med de navne jeg nævnte. Altså, dig og kampus har reageret fordi jeg skrev direkte til jer istedet for bare at henvise til dem i tråden. Stor forskel, hva? Men ok, det er Anima som skal være syndebukkenLOL

@Anima, 

Jamen der skal jo 2 til tango..Wink

Når man stiller sig op og nedgør andres aktivitet med navn, så skal man eddermageme selv ha' sit bagland iorden. Har du det Anima?

Skrevet den: 18-April-2010 kl. 11:47
Næh

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 14:22
En ellers fremragende tråd som "Se hvad der kom i min postkasse 2" er jeg fuldstændig holdt op med at følge grundet alt for meget udenoms pladder.
Ellers har jeg det ligesom lunddal, men jeg vil nødig se at dette forum skal ende samme skæbne, som forummet på EDBpriser, der i dag kun er en skygge af sig selv.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 14:35
For at være loyal over for denne tråd, kan jeg nu se at den er blevet ret ligegyldig. Og derfor lukker jeg den.

Recordere.dk er et forum hvor der er plads til alle, der viser hinanden respekt. Jeg kender ingen fora, der er lykkedes med at få sine brugere til at bruge  søge knappen, når de skal have svar på deres problemer, og jeg kender ingen fora der har lykkedes med at slå alt negativ og dårlig dialog ned.

Jeg har flere gange henstillet folk til at tale pænt til og om hinanden, og jeg håber efterhånden at det slår igennem.

De bedste søndagshilsener

Jens

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Print side | Luk vindue