er dette clouding?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79484
Udskrevet den: 22-April-2025 kl. 12:08
Emne: er dette clouding?
Skrevet af: pipper
Emne: er dette clouding?
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 22:48
Hej.
Er dette det man kalder clouding? Det opstår når der ingen billede er på skærmen. Sjovt nok er det værst når profilen er "personligt". Der er ikke nær så meget når man vælger "biograf".

|
Svar:
Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 22:51
Ved ikke hvad det hedder men har det også på min samsung. Går ud fra det skyldes ujævn baggrundsbelysning... Men har aldrig tænkt videre over det.
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 22:55
Det er ikke nemt at dømme ud fra den mildest talt elendige billedkvalitet på fotoet. Hvis jeg ikke vidste det, kunne jeg f.eks. ikke se, at der står Sony på TVet.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 22:55
Hej pipper , det ligner det man kalder " backlight bleeding "...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 22:57
fltk skrev:
Det er ikke nemt at dømme ud fra den mildest talt elendige billedkvalitet på fotoet. Hvis jeg ikke vidste det, kunne jeg f.eks. ikke se, at der står Sony på TVet.
Flemming |
Det er svært at tage billeder af sådan noget. Hvis det skal være mere tydeligt kommer der blitz på og så kan man jo ikke se skærmen pga blitzen.
|
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 23:00
hopgreve skrev:
Hej pipper , det ligner det man kalder " backlight bleeding "...
MVH |
Og det må der vel ikke være i sådanne en grad.?
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 23:01
Det kunne jeg ikke leve med. Har en lille smule i hjørnerne på mit 46 W5500 og intet på 32 W 5500 og 32 W 4000.
carsten
|
Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 23:03
Du skriver selv, at det ikke er nær så slemt i profilen "Biograf". Hvorfor så ikke bruge den?
Hvis du tager et bedre billede - stiller kameraet på et bord eller lignende, får du et bedre resultat, og dermed også et bedre svar herfra.
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 23:08
PhDream skrev:
Du skriver selv, at det ikke er nær så slemt i profilen "Biograf". Hvorfor så ikke bruge den?
Hvis du tager et bedre billede - stiller kameraet på et bord eller lignende, får du et bedre resultat, og dermed også et bedre svar herfra. |
Jeg prøver lige at tage et bedre billede.
Jeg bruger ikke "briograf" da jeg ikke syntes den står så skarp som den anden profil.
Jeg har ikke lagt mærke til det når jeg ser tv (hvor der er billede på) .
Det er kun når der ikke er noget signal jeg har set det.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 23:31
Det kan godt vare at du ikke synes at den står lige så "skarp" på biograf, men den står meget tættere på et naturtro billede, på biograf...!
M.v.h.
|
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 06:18
Jeg kan desværre godt se lyset selv når jeg ser tv.
Det er vel en bytter?
|
Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 09:09
Hvad er det for en model? En af de nye?
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 09:13
forstå ikke nogen kan leve med det.
ser dog meget voldsomt ud og åbenbart ikke blevet bedre på en ny ex500 Ja det er bestemt en bytter
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 11:43
Der er helt klart tale om slem clouding her.
Der behøver ikke andre billeder af skærmen til at afgøre dette.
|
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 12:56
@rasmus
Så skal skærmen altså byttes.
Kan jeg have været uheldig eller skal man finde en anden model/mærke. Sony har jo før været ramt af dette problem. Kan sådanne problem blive værre eller mindre over tid?
Jeg skal op til forhandleren kl 17 så ville være rart at vide hvad jeg skal.
mvh
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 14:27
Uden at jeg vil negligere problemet, så vil jeg påstå at billedet er overbelyst, og derfor ser det formentligt værre ud på billedet end i virkeligheden, men alligevel ser det voldsomt ud.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 14:50
Problemet ses ikke i en butik og derfor kan det være svært og vudere ved køb.
for det har pipper sikkert heller ikke set. Men nej det går ikke væk med tiden men ses tydeligt i lidt mørkere omgivelser. samt der er stor forskel på samme model. så held og lykke med at få en uden så meget.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 22:47
Nu kan vi håbe på, at det er et isoleret tilfælde . Men der var meget fokus på "backlight bleeding"-problemet da den forrige serie lanceredes(-specielt W5500) . Og det kunne man langt hen af vejen indstille sig ud af - med lidt kompromisser . Men det er jo lidt problematisk, når du så tydeligvist ikke bryder dig om billedet . Der er noget som tyder på at du foretrækker et lidt oversatureret og kunstigt skarpt billede, hvilket er fair nok - da du i hvert fald har prøvet lidt af hvert
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 23:21
Det er helt rigtigt Lennon at jeg har prøvet lidt af hver. Så kan jeg jo også fortælle hvad der er bedst
Mht. bleeding har jeg rodet med det her til aften. Der er bleeding på indstillingen "personlig". Jeg ved ikke hvorfor men vil prøve at se om jeg kan fjerne det. Så er der to profiler tilbage - nemlig Standart og Biograf. Sidst nævnte kan jeg ikke lide (kunne jeg heller ikke på plasma), det giver et lidt sløjet og gullit billede. Så er der standart tilbage, det er den jeg arbejder på nu, selvom Rasmus (flatpanels) siger den er ringe.
Jeg håber på at det lykkedes for ellers er jeg godt nok på den efterhånden. Hvad dælen skal jeg så vælge
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 23:26
Du må jo finde ud af hvad der irriterer dig mindst... Begge teknologier har jo deres fejl... Ellers er der vel efterhånden kun CRT tv tilbage at vælge.
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 00:14
pipper skrev:
Sidst nævnte kan jeg ikke lide (kunne jeg heller ikke på plasma), det giver et lidt sløjet og gullit billede.
|
Hvor lang tid har du givet det?
Det er helt korrekt, at billedet virker kedeligt, lige når man slår om på det. Men lader man øjnene vænne sig til det, fremstår filmenes farver faktisk kraftigere og mere mættede på denne indstilling.
|
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 06:49
Den bedste lcd i mellemklassen jeg har set og anbefalet til en jeg kender
denne http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1260970012
har set cluding på stort set alle lcd tv uden local dimming. Men denne sharp er der ikke noget og gør virkelig en stor forskel i mine øjne. En meget overset model, men i mine øjne et rigtig godt alternativ til en plasma model. så det kan lade sig gøre, men det tv koster også lidt mere. bruger mellem 50-60 watt
|
Skrevet af: Ghidora
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 10:26
nogen bliver aldrig tilfredse...
------------- Panasonic G20 50" Plasma Sony PS3 Slim 320 GB AVI ADM 9.1T Hvid
|
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 10:31
Ghidora skrev:
nogen bliver aldrig tilfredse... |
Jeg er med tv og projektor.
men det har kostet kassen 
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 14:07
Strange skrev:
Du må jo finde ud af hvad der irriterer dig mindst... Begge teknologier har jo deres fejl... Ellers er der vel efterhånden kun CRT tv tilbage at vælge. |
Du mener dem med geometrifejl og interlacing artefakter...
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 17:26
og dårlig hørelse
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 17:27
@pipper , hvordan går det med dit nye tv , har du fået rodet lidt med indstillingerne? , eller er det en bytter?...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 17:40
Jeg har rodet en del med det og det ser ud til at jeg i aftes fik indstillet det godt.
Jeg skal dog lige være sikker inden jeg vil skrive mere om tv'et.
Jeg kan sige at problemet med clouding er væk. Jeg har valgt at bruge profilen "standard" og her er der som sagt ikke clouding. Jeg vil lige prøve senere om det kan justeres væk i min egen profil.
mvh
|
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 21:54

Sådan ser det ud nu. Ingen bb.
|
Skrevet af: Ghidora
Skrevet den: 27-April-2010 kl. 09:08
Men alt andet ligner lort nu? :)
Standard er sjældent godt....
------------- Panasonic G20 50" Plasma Sony PS3 Slim 320 GB AVI ADM 9.1T Hvid
|