Print side | Luk vindue

HDD Recorder med mpeg4

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79504
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 10:19

Emne: HDD Recorder med mpeg4
Skrevet af: Mufti
Emne: HDD Recorder med mpeg4
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 10:39

Jeg ved godt at der hensyn til kopisikring når man skal optage HDTV.

Også at Danmark er et lille marked som elektronik giganterne ikke satser på.

Men.... Jeg savner en bluray afspiller og mpeg4 tuner der kan optage på harddisk i samme kabinet. Skidt med om jeg kan overføre optagelser til Bluray. Det betyder heller ikke noget at optagelser fra HDTV, ikke kan kopieres til en anden harddisk.

Hvis jeg  skal optage mpeg4 og/eller HDTV er eneste bud Sagem. Jeg ved godt at der findes andre bokse der kan optage. Men de er alle fyldt med software fejl.

Der er ingen afløser til min Sony HDD recorder med mpeg2 tuner.Cry Den er nem at betjene og har ikke software fejl.

I dag kan jeg ikke optage mpeg4 kanaler. 2012 ligger lige om hjørnet. Til den tid går min sony helt i sort.

Navnet Recordere.dk virker nærmest forældet i dag.

Lad os ligge pres på Boxertv og de store elektronik giganter.

Giv og nu den mpeg4 HD Bluray recorder.Angry

Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 10:44

køb en usb tuner som Terratec H7 så kan du optage hd kanaler direkte ned på din pc (eller mac klart nemmere at gå til.. "note" eyetv skal opgraderes til full version for hd kanalerne kører)

ellers er der også eyetv hybrid.. den har bare ikke kortlæser i

begge optager mpeg 4, og her er du ikke bundet op af hvad du så gør med optagelsen efterfølgende den er fri for dig du kan gemme på harddisk/skive/usbpen osv.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 19-April-2010 kl. 10:59
Det bliver nok også løsningen.

Jeg efterlyser bare et færdigt produkt der virker.Wink

Er der ikke andre der har det sådan?

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis jeg  skal optage mpeg4 og/eller HDTV er eneste bud Sagem. Jeg ved godt at der findes andre bokse der kan optage. Men de er alle fyldt med software fejl.

Måske har de andre bokse software fejl, men nok ikke så mange og grove som dem Sagem lider af.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 19-April-2010 kl. 11:23

Kan det lade sig gøre at bygge en PC med to Mpeg4 HD tunere for en rimelig penge?

Den skulle gerne være brugervenlig med fjernbetjening og kunne gå i dvale. Kabinettet skulle gerne kunne være i et skab som har samme bredde som min HDD recorder. Grafikkort med HDMI. Lydkort med digital udgang. Jeg har en 3,5" hardisk som jeg gerne vil genbruge.

Min sony Bluray kan sagtens leve som stand alone maskine.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 11:41

Kan det lade sig gøre at bygge en PC med to Mpeg4 HD tunere for en rimelig penge?

Den skulle gerne være brugervenlig med fjernbetjening og kunne gå i dvale. Kabinettet skulle gerne kunne være i et skab som har samme bredde som min HDD recorder. Grafikkort med HDMI. Lydkort med digital udgang. Jeg har en 3,5" hardisk som jeg gerne vil genbruge.

Min sony Bluray kan sagtens leve som stand alone maskine.

Du skal nok regne med 4-5.000 kroner for sådan et projekt.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 19-April-2010 kl. 12:53

Tror jeg venter og ser om der ikke kommer nye modeller snart.

Måske er Samsung på vej med en Mpeg4 recorder. Det er kun et rygte.

Ellers tror jeg at jeg som nødløsning springer på en Sagem DTR 94250. Alle siger at Sagem har store problemer. Men når man spørger ind, kan man ikke få et konkret svar. Der er en lang tråd med triax problemer og en med Denver. Men ingen med Sagem. Så mon ikke det er den bedste maskine.

Skrevet af: exlærer
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 13:05

Hej!

Du kan også holde øje med LG. Har talt med en der arbejder for dem, der sagde at de også ville i gang med at lave en mpeg4 recorder. Også i Japan er de vist i fuld gang med det du ønsker.

Mvh
E

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 13:50
altså en mac med eyetv 3 (største version) med en passende usbtuner fra enten terratec eller elgato... det bliver næppe ret meget nemmere.... og desværre dyrere.... men det er plug and play... selv delingen til iPhone over internettet er piece of cake Wink

Og der er naturligvis fjernbetjening med til sådan en... og en macmini er både lydsvag og bruger ikke meget strøm.

en macmini er nærmest skabt til opgaven.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 19-April-2010 kl. 13:51
En macmini er bestemt også et godt bud.

Håber der snart kommer en recorder.Tongue

Jeg har lige talt med en som er holdt op med at bruge sin analoge HDD recorder(Yousee). Kun fordi kvaliteten ikke rigtig holder efter vi har fået digital tv.

Tror vi er mange der venter på sådan en maskine.

Skrevet af: rasmuskrogh
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 15:37
jeg faldt lige over denne men den har ikke blueray:  http://www.hinke.dk/uploadedimg/files/produktoversigter/HT0415Vi-PVR-Presentation-feb10-web.pdf - http://www.hinke.dk/uploadedimg/files/produktoversigter/HT0415Vi-PVR-Presentation-feb10-web.pdf

Skrevet den: 19-April-2010 kl. 16:51
Den ser rigtig spændende ud. Den skal helt sikkert tjekkes ud når den kommer i handlen.Clap

Skal nok vænne mig til at en kasse med det hele ikke er realistisk. Så har man jo også mulighed for at skifte den enkelte del hver for sig. 

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 18:05
køb en Abcom 910HD DVBT edition med MPEG4 optagelse, og filer kan overføres til andre enheder ukodet, men i TS format.

Du kan vælge storebroren og få en IP9000 , så har du 2 tunere, og kan se andre kanaler mens du optager..

Eller den helt dyre, som vist er en Dreambox8000 som kan fås med DVD drev. hvorvidt den kan gemme MPEG4 på dvdskrive og hvorledes du afspiler dem ved jeg ikke. eller også er løsningen ikke færdig i den boks, men den sælges ihvertfald som en løsning.

Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 08:13

Men.... Jeg savner en bluray afspiller og mpeg4 tuner der kan optage på harddisk i samme kabinet. Skidt med om jeg kan overføre optagelser til Bluray. Det betyder heller ikke noget at optagelser fra HDTV, ikke kan kopieres til en anden harddisk.

Samsung BD-C8200 kommer snart på markedet i Danmark. Kig evt. på Samsung.de - den nordiskem model kommer til at hedde BD-C8200-XXE. Tilføjelse: Så vidt som jeg er orinteret så er modellen med DVB-T/C, CI slot og 250 GB harddisk samt internet funktioner.

Og hold så op med at klage Tongue

-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 08:45
så vidt jeg kan se er det kun med dvb-s tuner, lige som panasonic har

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 09:12
I følge Milo Radio's hjemmeside har den DVB-T/DVB-C tuner. Tilgængelig medio juni.

Edit: Jeg ved ikke lige hvad der gik galt her Geek

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet af: wiggumdk
Skrevet den: 20-April-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

altså en mac med eyetv 3 (største version) med en passende usbtuner fra enten terratec eller elgato... det bliver næppe ret meget nemmere.... og desværre dyrere.... men det er plug and play... selv delingen til iPhone over internettet er piece of cake Wink

Og der er naturligvis fjernbetjening med til sådan en... og en macmini er både lydsvag og bruger ikke meget strøm.

en macmini er nærmest skabt til opgaven.

Ganske godt bud, men synes den mangler HDMI output og mulighed for større harddisk. 500GB virker ikke af meget hvis der skal optages digitalt HD materiale.

-------------
Apple & Sonos entusiast

Skrevet den: 20-April-2010 kl. 13:12
Har lige snakket med Milos Radio.

De har kun fået materiale på Samsungs model. Den er med DVB-t Mpeg4 og skulle ankomme medio juni.

De forventer også at Sony og Panasonic kommer med en model i juni.

I rest my caseThumbs Up

Skrevet af: Spirillendk
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:00
Samsung kommer med deres nu her inden ret længe.
Den har DVB-C og T, Den har også HDD, det er en 250 GB Harddisk, eller 500 GB, det vælger man selv. Desuden har den indbygget Bluray afspiller.

Den kommer til og koste 3999 for 250 gb, og 4999 for 500 gb.

Skrevet af: miri
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 19:21
Samsung, hm....

Den engelske udgave ser ud til (ikke overraskende) at have DVB-T2 tuner
http://www.play.com/Electronics/Electronics/4-/13655852/Samsung-BD-C8200-250GB-HDD-Freeview-DLNA-WiFi-Blu-ray-Disc-Player/Product.html - http://www.play.com/Electronics/Electronics/4-/13655852/Samsung-BD-C8200-250GB-HDD-Freeview-DLNA-WiFi-Blu-ray-Disc-Player/Product.html

... og så ser det ud til, at prisen herhjemme kan presse noget ned efter til omkring 3.200-3.300 DKK
http://www.befro.dk/shop/samsung-bd-c8200-hdd-10320p.html - http://www.befro.dk/shop/samsung-bd-c8200-hdd-10320p.html

Men jeg kan ike se noget om mulighederne for Time-Slip, optagelse, mens man ser en anden kanal (på samme mux) etc.

-------------
miri

Print side | Luk vindue