Print side | Luk vindue

X-BOX 360

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7955
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 22:10

Emne: X-BOX 360
Skrevet af: Lars
Emne: X-BOX 360
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 11:09

Hej Alle

Så er den nye http://www.xbox.com/da-DK/ - X-Box 360 på vej ud til de første købere.

Hvad er forventningerne til den ?

Hvad er de første indtryk ?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 13:05

TOTALT flot grafik, så den i Bilka igår hvor den kørte Call Of Duty (mindede meget om det ihvertfald) på en 26" Samsung LCD, og DET så bare RIGTIG RIGTIG godt ud....

Mange detaljer, ingen hak eller noget, der stod desværre en masse unger og spillede, så fik ikke selv mulighed for det.

Men håber at kunne overtale konen såsnart det lykkes mig at få købt en fladskærm

Skrevet den: 02-December-2005 kl. 13:08

Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Men håber at kunne overtale konen såsnart det lykkes mig at få købt en fladskærm

Hvis det er samme skærm som der skal spilles på, så pas på med de langsomme LCD skærme. Så hakker det aligevel

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 02-December-2005 kl. 16:51

Hej Alle

Her er en artikel om XBOX 360:

http://stage.twitchguru.com/2005/11/18/xbox_360/

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: ibber
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 17:16

Her er endnu et link:
http://www.cnet.com/4520-11488_1-6396488-1.html - http://www.cnet.com/4520-11488_1-6396488-1.html

Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 18:34

Nogen herinde fra der har fået den? Måske man skulle ønske sig lidt penge i julegave til en?

Bare irriterende at der ikke er hdmi/dvi udgang på den så den kunne erstattet købet af en ny DVD afspiller....

Skrevet af: Ravnholdt
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 19:15

Hej

Ja, dette aspekt med Xbox 360'erens manglende hdmi/dvi-port finder jeg også er problematisk. En hdmi/dvi siges jo at blive fremtidens scart, så hvorfor nøjes med en componentadgang? Jeg har forstået at componentadgangen understøtter High Definition-billeder, men jeg er lidt usikker på, hvilken opløsning der reelt undersøttes - understøtter den således op til 1920-1200?

Tak for fine links.

Med venlig hilsen

Peter

Skrevet af: OleJ
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 19:23

Det er en ENORM stor strømforsyning (fysisk) der bliver brugt til den, kan ikke huske hvornår jeg sidst har jeg sådan en stor strømforsyning.

Skrevet af: Ravnholdt
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 19:53

Hej

Et billede af den kæmpestore strømforsyning kan ses på:

http://www.twitchguru.com/2005/11/20/xbox_360/page3.html - http://www.twitchguru.com/2005/11/20/xbox_360/page3.html

Med venlig hilsen

Peter

Skrevet af: tomaszo
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 20:36
Jeg syns MS har været lidt for hurtige med at få deres konsol ud, det har bl.a betydet at der var fejl på RIGTIG mange af konsolerne i USA, derfor tror jeg også der vil være en del små fejl ved den her i EU. Jeg venter selv på ps3 da jeg tror den ekstra tid sony bruger, gør at de kommer af med mange fejl. Og nu har jeg osse altid også selv haft rigtig gode erfaringer med alle mine sony produkter. Der er også et meget større udvalg til PS.

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 23:23
Jeg så den i Computercity men desværre var det kun en demodisk der var i.

Selv venter jeg lidt til prisen falder. Jeg har købt min sidste konsol til lanceringspris. Og så vil jeg også gerne se hvad mod-folket finder ud af.

Rart med et forum til konsoller her. Jeg læser gerne nyheder og anmeldelser på Gamesector, Gamereactor og Boomtown, men deres fora er desværre overbebefolket med 10-årige PS2/Xbox fanboys, hvis største fornøjelse det er at råbe "PS2/Xbox SUUUUUUUUUUUUUUUUUCKS"

Skrevet af: tomaszo
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 00:43
Det sku ikke engang løgn stampe... Men jeg tror sku ikke du skal regne med xboxen falder i pris i et stykke tid... 2000 for den mindste pakke er sku ikke særlig dyrt, og 3000 med hdd og trådløs kontrol er sku osse rimelig billigt vil jeg sige...

Skrevet af: Moef
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 01:32
Jeg har hørt, at grafikken ikke er bedre ind på de nyeste PC spil?! 

Men selvfølgelig koster et PC grafikkort der kan "trække" de nyste PC games - ligeså meget som den nye Xbox.

Jeg har også hørt, at der kommer en ny Xbox model i starten af 2006, som vidst nok er vær at vente på. Men om jeg har misforstået noget, kan godt være.. og så undskylder jeg!

Mvh. Moef

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet af: xprezz
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 03:12
Jeg blev den lykkelige ejer af en Xbox360 i går aftes. Altså nat til fredag. Først lige for at af/bekræfte rygterne:

Igen fejl, ingen problemer med varme overhovedet.. Ikke på min i hvert fald
Strømforsyningen er enorm. Det generer ikke mig, ligger bag min stereobænk alligevel så..

Som et helhedsindtryk synes jeg det er en enormt gennemført konsol. Alt virker solidt og af god kvalitet. Jeg er vild med de nye controllere, ikke mindst at de er trådløse.

Interfacet er super fedt. Det hele hænger godt sammen, er let at navigere og pænt at se på. Jeg fik uden problemer koblet mig på live, hooket min XP MCE pc som kører som server sammen med den nye xbox. Man kan køre music og billeder via shares, hvis man også har behov for at streame video gøres dette via mediacenter extender. Begge dele virker super. Det er en fed detaljer at man kan streame sine MP3'er fra netværket mens man spiller project gotham.

Jeg har koblet Xboxen på mit sony fjernsyn via component kabler. 480p, 720p og 1080i kører uden problemer og ser skarpt, lækkert og støjfrit ud.

Jeg kører lyd via optisk kabel til min denon receiver og lyden er suveræn. Den var god på den gamle xbox, den er bedre på den nye.

Jeg har foreløbig købt 3 spil: Project Gotham Racing 3, Kameo elements of power og Perfect Dark Zero. jeg har ikke fået brugt nok tid på nogen af dem endnu til at lave en dybdegående udtalelse men ingen af dem har skuffet så langt og til dem der tvivler så kan jeg kun sige: Dette er next-gen, ingen tvivl om det!

Jeg vil også kort lige nævne xbox arcade. Dette er en samling gamle arcade spil, små nye puzzle spil osv. Det virker måske som en lille ting men det er faktisk cool at man kan få lidt afveksling fra "seriøse" spil som gotham3 eller halo og bare stene rundt med gamle klassikere i fuld HD glory. Nye spil kan hentes via xbox market place hvilket spil trailere og demoer også kan.

Alt i alt synes jeg Microsoft har gjort et super job, det er en gennemført oplevelse og det virker som de har tænkt på alt.

Jeg svarer gerne på spørgsmål hvis der skulle være nogen.

Skrevet af: Stone
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 15:23
Hej Xprezz.

Jeg kunne godt tænke mig at høre omkring støjnieveau.
Er der aktive blæsere og kan man høre den når man ser DVD under stille passager?
Mvh. Steen

Skrevet den: 03-December-2005 kl. 18:35
Hej Steen,

ja der er aktive blæsere. Den larmer mindre end min gamle xbox under når man laver medieaktiviteter og er i dashboard. Den er faktisk ganske stille når man tænder den. Den blæser lidt mere når man spiller og DVD drevet laver en del lyd når det loader spil, dog ikke dvd film. Jeg tror det spinner hurtigere til spil.

Jeg bruger den som min primære dvdafspiller nu og har ingen støjgener. Det er klart at man kan høre den hvis man lytter efter det men det er i et toneleje hvor det absolut ikke generer. Ikke mig i hvert fald.

Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 19:18

Jeg hentede den store Xbox 360 pakke hos MM-Vision fredag aften, med det primære mål at bruge den som Media Center Extender. Jeg havde aftalt med min hustru, som i øvrigt er helt vild med den nye MCE 2005, at hvis den støjede, så var det ud igen. Og ak, den støjer alt for meget!!! Det kommer selvfølgelig an på, hvor følsom man er, men da den skal stå i stuen har jeg det krav, at man 'næsten' ikke må kunne høre den. Der er ingen tvivl om, at den larmer mindre end den første generation af Xbox'en og den 'store' PS2, men den larmer betydeligt mere end min MCE 2005 PC (undervolted og med blæsere på 5 volt). Så i formiddag blev den   som aftalt afleveret igen hos leverandøren :-(

Så jeg leder stadig efter den perfekte MCE løsning.

Skrevet den: 03-December-2005 kl. 22:36
Zitech mediacenter pc?

Xbox360 er jo primært en spilkonsol. Alt det andet er perks...

Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 23:54

Type og fabrikat er ligegyldigt, men iøvrigt en hjemmebygget støjsvag PC. Og med hensyn til alt det andet 'perks'? som Xbox 360 kan levere, så forsøgte jeg blot at besvare Stone's spørgsmål. Om den kan bruges til spil er jeg ikke i tvivl om, men det har jeg end ikke afprøvet ;-) 

Skrevet den: 04-December-2005 kl. 00:45
sandt sandt. Jeg er nok tolerant da jeg er vandt til den gamle xbox :)

Synd du ikke fik prøvet den til spil dog. Super duper..

Skrevet af: j333
Skrevet den: 09-December-2005 kl. 11:03
kan kun sige er spillene ser rigtig
godt ud det er nextgen igenen tvil om det
og de er kun lige startet

(jeg er ellers meget skeptis over om den var powerfull men det er den)

ps
er der nogle der har prøvet fifa 2006 til den
om den dur

og var der nogle der kunne få dvd film til at køre uden
man skal windowsmediacenter 2005 installert på sin pc
fra pc til xbox

j333

Skrevet den: 11-December-2005 kl. 19:45
Man kan hente fifa 2006 demo fra marketplace. Det virker cool nok, jeg kunne godt finde på at købe det.

Du kan bare putte en dvd skive i så spiller den det. Den er dvd player som standard du behøver ikke mediacenter eller noget som helst.

Skrevet den: 12-December-2005 kl. 19:38
fint tak for svar

j333

Skrevet af: fumse
Skrevet den: 19-December-2005 kl. 19:06

Fik også købt en Xbox360 idag (var pisse heldig at få den sidste de havde af premium versionen i Elgiganten for lige under 3000!!!!).

Nuvel som en garvet PC spiller, og ikke mindst indehaver af den originale XBOX har jeg naturligvis set frem til dette moment. Men inden jeg går i detaljer må jeg sgu sige at jeg overordnet er skuffet... FØJ HVOR DEN LARMER... Især når man har et spil i DVDdrevet - og de pader der har skrevet indlæg på bl.a. xboxlife.dk om at så må man jo bare skrue op for lyden, har jo slet ikke fattet hvad der foregår.

Jeg kører den over komponent på min sony v40a10 LCD skærm (40"), har ligeledes kun et spil - Perfekt Dark Zero (PDZ).

Jeg vidste godt at strømforsyningen var en stor satan, hvilket slet ikke bekymrede fordi den skulle stå inde i et skab! Men hvad jeg ikke vidste var den støj der kom fra boxen når man tændte den første gang (og ja alle de andre gange jeg tænder den). Det er jo næsten chokerende at man kan smide en ny boks på gaden der ikke alene larmer mere end den gamle, men larmer betydeligt mere.

Selve menusystemet er gennemførtog intuitivt nemt lavet med faneblade (skal opleves, kan ikke beskrives). LIVE funktionen er også helt klart et stort plus hvor man får 3 måneders gratis GOLD abonnenment med i købet når man køber premium udgaven.

Controlleren er et stort plus, minder meget om S modellen til den gamle (den japanske lille XBOX controller), dog med den væsentlige forskel at det kan køre wireless (speciel properitær trådløs wifi), så man kan sagtens have xboxen stående inde i et skab, for så at slippe for larmen, og stadigvæk at kunne bruge controlleren. Det kan man dog ikke med den medfølgende IR multimediefjernbetjening, som virker lidt billig i det, men alligevel er rar at have. 

Høretelefonerne virker også meget billige, og lyden over LIVE sucks bigtime... jeg spiller selv MP games over PCen, med TEAMSPEAK, der har MEGET bedre lyd end LIVE har - og det har jo i sidste ende noget med båndbredde, og det system de bruger - jeg har dog en 8mbit forbindelse, så det er ikke der problemet ligger. Forhåbentligt kan codec kvaliteten skaleres op, når man spiller mod andre der også har en hurtig forbindelse... for ofte er kvaliteten så dårlig at lyden bliver foringet i en sådan grad, at man end ikke kan høre hvad folk siger. Yderligere er de høre telefoner der følger med kun i mono (hvilket ikke gør noget) og lavet til et barns hoved (eller en japaner), og ikke en fuldblods dansker ;-)

SPILLET: Som sagt har jeg kun et spil, PDZ, som jeg trods skuffelsen over larmen glædede mig til at prøve. Spillet er lavet af RARE (goldeneye til N64 bl.a.) og minder også meget om GoldenEye i stil. Jeg havde forventet en WOW effekt for en next gen consol, men den udeblev. Selvom jeg kørte spillet i 720P, var det tydeligt at AA (anti aliasing), enten var helt fraværende eller blot ikke mere end 2X. Kort og godt, der var lige så mange grimme edges, som når man spiller på sin gamle xbox... farverne og og klarheden i grafikken var dog noget ganske andet - og faktisk pænt, selvom jeg kun kunne bruge component kabel, da M$ ikke har smidt et HDMI (som japanske XBOX ejere har) med i pakken.

Da jeg første gang tændte min originale XBOX1 for nogle år siden, var det HALO spillet, som gav mig en af de største WOW oplevelser. Der var nærmest tale om et paradigme skift, fordi grafikken og lyden var så MARKANT bedre. Og selvom jeg i dag har en fed skærm, og fedt anlæg, må jeg konstatere at jeg generelt set er skuffet.

XBOX360 er på nuværende tidspunkt ikke noget at hisse sig op over - og kun fordi jeg er en teknologi freak, har jeg købt den, ligesom jeg med større spændthed venter på PS3 kommer. De ingame billeder/video jeg har set fra PS3, kommer til at slå dem fra XBOX360 - og som sådan mener jeg at M$ allerede har tabt the console war mellem dem og Sony.

Det skal i al fairhed siges, at spillene sikkert har været skyndt igennem, for at nå deadline her inden jul. Jeg har set Call Of Duty, som ser ud ja helt som PC versionen, dog med den kedelige undtagelse at man kun kan spille 8 player MP, hvilket ikke holder. M$ må gøre noget ved den FAN som sidder og larmer i boksen, samt håbe på at der virkelig kommer nogle killer games, som rykker igennem....

Taget alt i betragtning må folk der siger at 2959.- er dyrt for XBOX360, må skamme sig. Det er faktisk rigtig meget man får for pengene af ekstra udstyr... Wireless controler, fjernbetjening, 20 gb harddisk, headset og boksen. Men en revolution, eller juhuu effekt er for mig totalt udeblevet, og jeg har endda overvejet om man skulle sælge den her til folk der vil blive glade for den op til jul. For tilfreds er jeg ikke.

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 19-December-2005 kl. 19:24

Jeg ser det som et kæmpe fejl trick, at maskinen kom uden HD-DVD drev, jeg fornemmede at Microsoft i lang havde kørt alt op omkring de blev de første og endda her i vinter med XBOX 360 og HD-DVD, så det var skuffende da de første reele specs var på gaden.

Selvfølgelig kan de lave bedre spil med den større Processor kraft til rådighed, men hallo det er ikke nok når vi taler ny konsol til erstatning af den gamle.

Derudover er det en fejl kun at have komponent udgang, det var ok for ca. et år siden, nu er det som minimum DVI og helst HDMI.

Jeg er bange for dette kan gøre at PS3 får en enorm god succes fra start når den kommer med Blue-Ray drev.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet den: 20-December-2005 kl. 01:14

Nu er hverken BluRay eller HD-DVD specifikationerne for standarderne blevet færdige - og da de gerne vil ud med en før jul, har de af samme grund ikke kunne hverken få det ene eller andet next gen dvdformat!

Ja de kan lave flottere spil, men det siges at for at kode spil i multitråde (at bruge alle 3 CPUer på en tid - eller 7 i PS3eren) vil der nok gå et år eller to før koderne kan mestre)

De har lavet et HDMI stik til XBOX360 - man kan købe det i udlandet - det har bare ikke pakket det med i den danske version, hvilket er forståelig nok da kun de færreste har HDMI i deres TV!

Mht. til det sidste giver jeg dig helt ret - PS3 kommer til at vinde krigen

Skrevet den: 20-December-2005 kl. 11:02
fumse er du sikker på det ikke er fordi du ikke har en
hdmi kabel du syndes at spillet ikke ser godt ud
af det jeg har set og de test der har været siger de da spillet ser kanon godt ud hvis man kører i hd
og
om ps3 vinder krigen er jeg nu ikke så sikker på jeg er overbevidst om at
ps2 slet ikke havde solgt ret meget hvis der ikke havde været chips i men det er bare min mening
jeg kan huske min ven købte en jap ps2 med 2 spil
til 10.000 kr da den kom frem og spillene troede vi først var til ps1 det jeg mener er
man helt sikker vil se det samme med ps3 at de første mange spil ikke ser ret godt ud og dem jeg har set til
xbox 2 ser da allerede godt ud og det er da kun de første
men det er bare min menning

Skrevet den: 20-December-2005 kl. 11:21

Nej det betyder ikke det store om det er component eller HDMI,,,, det giver jo ikke antialiasing at man bruger HDMI, blot reducere støjen, og giver mere klar farveadskillelse. Det vil måske blot blive dårligere, fordi HDMI gør billedet endnu skarpere...

Om spillet ser godt ud??? alt er jo subjektiv. Jeg siger ikke direkte at spillet står rædselsfuldt, det skuffer mig bare at grafikken i en next gen boks ikke er på et højere niveau... som jeg nævnte havde jeg ingen WOW oplevelse, som med HALO1 (grafisk).

F.eks. den demo jeg har af NFS Most Wanted til XBOX360, kører bedre (og står bedre) i samme opløsning på min PC! og det er ikke engang andet end et alm geforce 6 gfx der sidder i den. Med andre ord jeg er sikker - jeg havde klart forventet mere... og der kommer uden tvivl også spil der er bedre rent grafisk - men nogle milepæl / paradigmeskift er der ikke tale om nu.

Din holdning om at PS2 ikke havde solgt meget hvis der ikke var chips i kan jeg slet ikke følge - for det samme kan man jo sige om XBOX1, hvormed din påstand, selvom jeg er enig i den, ikke giver nogle mening.

Ligesom jeg havde stor glæde af XBOX1, mener jeg nu også at der er et stort spring fra PS1 til PS2... kan da huske da Metal Gear Solid 2 kom til PS2eren i begyndelsen. Det kan godt være kvaliteten af spillene fra PS1 til PS2 ikke var så stor i begyndelsen, men rent grafisk mener jeg netop der var tale om en milepæl, og det er der i mine øjne ikke med de spil jeg har set (og prøvet) på XBOX1 og XBOX360.

Nej man kan ikke være sikker om fremtiden, men min vurdering, også taget i betragtning af at XBOX360 ikke ligefrem har slået igennem i Japan (som er der hvor slaget reelt udkæmpes), er at PS3 har bedre udsigter - qva bedre teknologi (også selvom vi ikke ved så meget endnu).

Dette er bare MIN mening ;-)

PS: har siden jeg skrev ovenstående, også kørt DEMO af FIFA06, NFS Most Wanted og Kameo til min xbox360 (hentet fra LIVE som jeg klart syntes er en stor innovation og noget af det der trækker den nye xbox i den rigtige retning!)... Kameo var direkte kedelig i grafikken!!!! og mindede meget om hvad man grafisk kan se på den nuværende XBOX

Skrevet den: 23-December-2005 kl. 09:26
Hmm Fumse jeg må sige mig uenig med dig.

Larm, der tror jeg du har været uheldig, min larmer en god del mindre en min oprindelig xbox. Dog larmer DVD drevet en del når det spinder op, men blæserstøj er der ikke noget af. Kan det være en defekt box du har fået fingrene i hvor blæserstyringen ikke virker?

PDZ, nej det er ikke det pæneste spil til den nye box men grafisk ligger det et godt stykke over hvad man ser til nuværende generation. Gameplay kan man altid diskutere.

Kameo direkte kedelig i grafiken? Det holder jo ikke, nu har jeg lige gennemført det et par dage siden, de er nogle partier i det spil hvor man næsten glemmer at spille fordi man sidder og beundrer grafik. Jeg har nu haft alle vennerne forbi på et eller andet tidspunkt efter jeg fik den nye box og de mener også alle at Kameo er umådelig flot. Jeg ved jo også at vi har samme fjernsyn så det er ikke fordi det vi ser er anderledes (har du husket at flippe HD switchen på dit component kabel?)

Jeg giver dig ret i at manglende HDMI output er en fejl og det er noget jeg håber de retter, men vi må se. Hvad jeg kan læse mig til er der lidt forskellige meninger om hvorvidt ATI kortet rent faktisk undersøtter HDMI.. Hvad er det der vås med Japan og HDIM forøvrigt? Japanerne har fået deres version af component kabel med, der er stadig tale om en analog output.

Nå alt det til side, hvad er dit gamertag så du kan komme på listen?

Skrevet den: 23-December-2005 kl. 20:08
ja xprezz jeg giver dig ret i at Kameo
ser vild godt ud og tro mig jeg har efterhånden set alle
mange maskiner/spil gemmen årene det der også gør Kameo
vild at se på er at xbox2 smider så meget rundt af gangen
på skærmen og når man slår over på hd
kan man da ikke være itvil om at her er en maskine der er power i

ps
min larmer heller ikke

jj3

Skrevet af: hyggestedetdk
Skrevet den: 10-Januar-2006 kl. 14:00
Hehe, må også lgie komme med en kommentar her... Jeg brugte component i starten og blev meget skuffet over grafikken - havde virkelig forventet meget... Call of duty lignede et pc spil/xbox 1 MEN SÅ FIK JEG ET RIGTIGT HD KABEL OG WAUUUUUUV.... FUCK (undskyld) det blev flot.. der er altså uendelig forskel her... Så folk kan ikke udtale sig om grafikken før de får det rigtige kabel det er 100% ... Det er monster blæret grafik....

Og min larmer altså næsten ikke... Kan knap høre den... Så tror også du har fået en mandagsmodel...

DEN KAN ABSOLUT ANBEFALES!!! Selvom det er Microsoft!

Skrevet af: Enfen
Skrevet den: 10-Januar-2006 kl. 15:25

Nu er der jo et component kabel, der skal benyttes for at få HD (VGA kan også benyttes) på X360, så mon ikke det var et normalt composite (alm. scart), du benyttede før?

Der er dog ingen tvivl om, at grafikken bliver pænere. Det er som at sætte opløsningen op i et spil på en pc.

Skrevet den: 11-Januar-2006 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af xprezz xprezz skrev:

Hmm Fumse jeg må sige mig uenig med dig.

Larm, der tror jeg du har været uheldig, min larmer en god del mindre en min oprindelig xbox. Dog larmer DVD drevet en del når det spinder op, men blæserstøj er der ikke noget af. Kan det være en defekt box du har fået fingrene i hvor blæserstyringen ikke virker?

PDZ, nej det er ikke det pæneste spil til den nye box men grafisk ligger det et godt stykke over hvad man ser til nuværende generation. Gameplay kan man altid diskutere.

Kameo direkte kedelig i grafiken? Det holder jo ikke, nu har jeg lige gennemført det et par dage siden, de er nogle partier i det spil hvor man næsten glemmer at spille fordi man sidder og beundrer grafik. Jeg har nu haft alle vennerne forbi på et eller andet tidspunkt efter jeg fik den nye box og de mener også alle at Kameo er umådelig flot. Jeg ved jo også at vi har samme fjernsyn så det er ikke fordi det vi ser er anderledes (har du husket at flippe HD switchen på dit component kabel?)

Jeg giver dig ret i at manglende HDMI output er en fejl og det er noget jeg håber de retter, men vi må se. Hvad jeg kan læse mig til er der lidt forskellige meninger om hvorvidt ATI kortet rent faktisk undersøtter HDMI.. Hvad er det der vås med Japan og HDIM forøvrigt? Japanerne har fået deres version af component kabel med, der er stadig tale om en analog output.

Nå alt det til side, hvad er dit gamertag så du kan komme på listen?

Hej xprezz

Det fede ved et forum, er at meninger af forskellige slags, kan få luft. Og vi er klart uenige om vores oplevelser omkring XBOX360.

Lad mig dog lige opklare de nemmeste ting først - gamertag Fumse (har dog næsten ikke spillet online, men tilføj mig gerne!!!

Jeg er helt sikkert (for) hurtigt ude - det rygte omkring HDMI i JP havde jeg fra et forum, så det er klart det ikke var en pålidelig kilde (beklager!!!)... men at HDMI kommer er indlysende!

Jeg mener stadigvæk, at der ikke er et eneste WOW spil til XBOXen... dog hentede jeg Fight Night 3 demo ned forleden, og det var god grafik... Call of Duty 2 syntes jeg ser bedre ud når jeg tilslutter samme spil (cod2) på min PC via SONY V40A10E (DVI->HDMI).

Mht larmen... det kræver kun et par søgninger på google vedr. noise/xbox360 før man ser at det ikke bare er en "mandags" udgave, men et problem MANGE har. Jeg er så ligesågodt klar over, at der også er MANGE som ikke har dette problem... min nabos XBOX360 har samme irriterende lydniveau - især under DVDafspilning.

Nu er MS jo også mest kendt for deres software, og derfor var det glædeligt underholdende at slutte Media Center 2005 via XBOX360 Media Extender til - kanon feature!... men en stille multimedia maskine som kan imødekomme "the wife factor" ift. godkendelse af produktet som et stue-rent produkt, er nok ikke aktuelt - så er det jo heldigt jeg ikke er gift endnu ;-)

PS... jo jeg har skam flippet den hen på HD på componentkablet - helt tosset er jeg ikke - jeg har bare min PC at sammenligne med... derfor er min udtalelser om kedelig grafik som de er. alle dem jeg har haft forbi XBOX360 syntes også det er kanongrafik... men der er heller ikke nogle af dem, som gamer PC spil særlig meget, endsige har prøvet at spille det samme spil intenst på begge platform og på samme fjernsyn! De fleste er ligeså imponeret over selve setupet, med storskærm osv.

Skrevet af: larsstampe
Skrevet den: 07-Maj-2006 kl. 09:40

Hej Folkens

Jeg har købt en 360 for at bruge den som extender til min mediecenter pc som står i et teknikrum kælderen. Jeg må sige at det er helt kanon med den extender del og mce er bare så nemt at bruge . Selv konen og hendes barsels veninder synters det er kanon. Det er bare så fedt, da det jeg ellers normalt prøver at vise hende er for teknisk men her er hun imponeret..

Så kommer problemet som mange omtaler . Den larmer som en krig, faktisk så meget at jeg ikke vil anbefale nogen at købe den hvis formålet er ca 80 % extender & 20 % spil (som mig). Så sp er er der nogen som har prøvet at skille maskinen ad for at udskifte blæsere eller gjor noget andet som kan hjælpe ?.

PS. Microsoft skulle skamme sig at sende sådan noget på gaden i 2006. Når man kigger på de luft huller hvor luften blæses igennem kan man bedre forstå hvorfor den larmer.(huller med skarpe kanter som luften rigtigt kan tage fat i og skabe støj -dårlige/billige blæsere. ØV ØV.

mvh lars

-------------
Mvh
Lars

Skrevet af: Ravn85
Skrevet den: 04-Juni-2006 kl. 01:29

Hehe... jeg ville sq gerne høre din boks for at se om du er sart eller om modellerne varierer! Jeg kigger på det grønne lys på tænd knappen for at se om min er tændt(vel at mærke når der ik er en skive i drevet - for så kan jeg høre det!)...

Når min HDD/DVD optager(Jvc Dr-Mh300) starter op(for at opdatere pdc eller hva fanden den starter op for i tide og utide) så larmer den stort set ligesåmeget som Xboxen gør.. og har man lyd på tv så hører jeg den ik(den står lige ved siden af tv´et).

Der er jo også nogle som nævner at deres maskine bliver varm - det fatter jeg heller ikke, den smule luft som den blæser ud holder sig til stuetemperatur...

Med det sagt så ved jeg at der er udgivet nogle alternative blæsere til Xboxen som skulle være MEGET nemme at installere(når først man får åbnet svinet og brudt garantien). Men om disse er mod støj eller mod varme er jeg ikke klar over(tjek http://www.xbox-scene - xbox-scene  for mere info)...

Print side | Luk vindue