Print side | Luk vindue

Svært at finde rigtig butik i Tyskland!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7958
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 11:40

Emne: Svært at finde rigtig butik i Tyskland!
Skrevet af: Andy_Moller
Emne: Svært at finde rigtig butik i Tyskland!
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 13:08
Nu har jeg søgt en del rundt på nettet for at finde en god pris på nogle LCD-skærme i Tyskland, men synes det er svært at gennemskue om de vil sende til DK! Er der nogen herinde som har nogle butikker man godt kan handle med, og nogen som man skal holde sig fra!

Ps kan jeg sige jeg er på udkig efter et Samsung LE-26R51B, jeg vil gi 7000 kr med fragt og diverse ting... eller er der et billigere, og måske bedre tv i tilfælgigvis har set på en tysk side?

Svar:
Skrevet af: tvnørden
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 13:20
Jeg plejer at udvælge 3-4 butikker. Derefter sender jeg dem alle en e-mail der beder dem bekræfte pris og leveringstid.

Eksempelvis:  Please confirm delivery time and total price for LCD TV xxxx

Ofte er det kun 1 ud af 3 der svarer tilbage.

Jeg har lige forespurgt mailto:sales@worldofbaccarat.net - sales@worldofbaccarat.net de svarede omgående, hvilket er godt.

mediaserviceteam@zarsen.de svarede ikke tilbage

Iøvrigt får du meget mere for pengene hvis du køber et Samsung LE26M51 istedet, der er kun 175 Euro til forskel ( herunder 6ms skærmopdatering )  !

http://www.ciao.de/search.php?SearchString=LE-26m51&To pCategory=0&submit_basic_search=Suchen

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 14:27

Oprindeligt skrevet af Andy_Moller Andy_Moller skrev:

Nu har jeg søgt en del rundt på nettet for at finde en god pris på nogle LCD-skærme i Tyskland, men synes det er svært at gennemskue om de vil sende til DK! Er der nogen herinde som har nogle butikker man godt kan handle med, og nogen som man skal holde sig fra!

Prøv at søg i dette forum, der er en del eksempler på tyske forhandlere..

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 02-December-2005 kl. 22:55
nogen som har handlet med www.hai-end.com?

Skrevet af: OleJ
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 23:11

Ellers prøv http://www.digitalo.de - www.digitalo.de

Skrevet den: 02-December-2005 kl. 23:40
hvad skal man ca. lægge oveni prisen på siden, hvis man skal have den sendt til dk?

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 23:47

hvad skal man ca. lægge oveni prisen på siden, hvis man skal have den sendt til dk?

Det afhænger af både varen og vægten.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: OleJ
Skrevet den: 02-December-2005 kl. 23:49

Det står under - Versand -

Dänemark
UPS cash on delivery (up to 30kg) 29,00 € 
UPS pay in advance (up to 30kg) 13,90 € 
Credit Card - UPS (up to 30kg) 29,00 €

Skrevet den: 02-December-2005 kl. 23:54
ok så det er omkring 1000 euro for det samsung tv.. hvordan vi i vurderedet, er det billigt nok, til at man køber i tyskland?

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 00:04

ok så det er omkring 1000 euro for det samsung tv.. hvordan vi i vurderedet, er det billigt nok, til at man køber i tyskland?

Det er jo op til dig.

Er det billigt nok til at du selv vil sørge for alt det praktiske incl. forsendelse til Tyskland - hvis TV'et går i stykker indenfor de første 2 år.

Eller vil du hellere bare ringe - og få det afhentet for reparatiion og leveret når det er klar igen.

Det må være op til dig - du får hvad du betaler for (!)

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 03-December-2005 kl. 11:33
ok man kan få den til 8300 hos easyshopping.dk, og 7200 hos pixmania.com, men er det ikke noget med at dem skal man holde sig fra, eller hvad er jeres mening?

Skrevet af: tvnørden
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 13:11
Hvorfor så meget frem og tilbage ?

Send som sagt en mail til eksempelvis 5 butikker, og spørg efter total pris og leveringstid, så kan du jo sammenligne stille og roligt.

Hvis du vil være helt sikker på ikke at blive snydt, så vælg en butik som sender pr. efterkrav, det koster typisk 13 Euro mere.

worldofbaccarat leverer eksempelvis pr. efterkrav !

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 03-December-2005 kl. 13:43

ok man kan få den til 8300 hos easyshopping.dk, og 7200 hos pixmania.com, men er det ikke noget med at dem skal man holde sig fra, eller hvad er jeres mening?

Hej Andy,

Jeg mener det samme som Lars. 

Pixmania er desuden fransk og hører ret beset ikke til under din overskrift.

Jeg synes også, der er meget frem og tilbage. Har du ikke snart postet nok spørgsmål, der alle stort set handler om billigst muligt TV og recorder?

http://www.recordere.dk/forum/search.asp?KW=andy_moller&SM=1&SI=AR&FM=0&OB=1 - Og får man tak for sit svar? Nix. Der kommer typisk bare en ny tråd.

Misforstå mig ikke - det er fint at spørge, men hvis man ikke anerkender og bruger svarene og bliver ved og ved kan det virke belastende.

Jeg opfordrer dig til at købe, hvor du vil, og administratoren til at overveje, om du fremover bør have lov til at spørge så meget og på den måde.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 04-December-2005 kl. 23:16

Jeg har handlet hos http://www.screenmax.de - www.screenmax.de - de er ikke de allerbilligste, men de sender til DK med kurer (også varer over 20-25kg som mange ellers har som grænse), og de tager kreditkort, så man kan stoppe en overførsel hvis firmaet fusker:) Det gjorde de heldigvis ikke. Bestilte et Panasonic TH37PE55 og det ankom efter ca. en uge på trods af at det ikke var på lager hos dem, og virker upåklageligt. Portoen er noget dyr, vist ca. 120 euro, men den samlede pris for TV'et ligger alligevel liiiige under PA50-udgaven i DK. Og PE55 er så med HDMI og digital tuner.

De er ikke altid så hurtige til at svare på mails, og de har ikke udfyldt den europæiske garanti-blanket som jeg bad dem om, så TV'et kan blive serviceret i DK hvis det skulle blive nødvendigt. Håber jeg kan sende den tilbage og få dem til at udfylde den.

http://www.hifi-components.de - www.hifi-components.de prøvede jeg da jeg skulle have LCD TV, men de blev ved med at udskyde leveringstiden igen og igen, og da der var gået 5-6 uger gav jeg op og bad dem overføre pengene tilbage (de skal have forudbetaling via bank), hvilket de heldigvis gjorde. Men dem vil jeg ikke forsøge at handle med igen det er helt sikkert.

Skrevet af: Moef
Skrevet den: 04-December-2005 kl. 23:53
Jeg kender nogen som har købt Pioneer Reciever, samt en Pioneer DVD afspiller hos pixmania. Alt forløb uden nogen former for problemer, og masser af penge sparet i forhold til DK priser.

Men jeg er nu også selv lidt gammeldavs omkring køb i udlandet. Specielt hvis det er dyre varer som skal købes, så hælder jeg måske mere til at finde en god acceptabel billig forhandler herhjemme, eftersom jeg ikke er meget for det med at sende en tung skærm frem og tilbage, hvis uheldet skulle være ude!

På DVD Recordere er der efterhånden ikke meget at spare i udlandet, eftersom priserne er raslet ned på 2005 modellerne. Så her ville jeg helt sikkert købe i dk. Men ved fladskærms TV'er kan der måske hentes meget i f.eks. Tyskland?

Mvh. Moef

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Print side | Luk vindue