LG PK550N erfaringer NB! læs før køb!
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79678
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 01:46
Emne: LG PK550N erfaringer NB! læs før køb!
Skrevet af: PhDream
Emne: LG PK550N erfaringer NB! læs før køb!
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 03:25
Laver lige en særlig tråd til dette emne, så det ikke bliver tabt i den anden LG-plasma-tråd, som jo også omhandlede alt muligt andet, bl.a. fælleskøb, osv. Folk skulle gerne kunne bruge mine og andres erfaringer til noget og også finde frem til dem.
Indtil videre er jeg temmelig imponeret hvor meget tv man får for 7300 kr. Har ikke haft vildt meget tid til at lege med det, men har allerede en lille liste over fordele og ulemper. NB! Disse er baseret 95% på satellit-tv fra Canal Digital (både SD og HD kanaler), og derfor repræsenterer de ikke tv'et fra dets bedste side.
Godt:
- Overordnet set er billedkvaliteten rigtig god, især på HD-kanalerne. "THX Cinema"-profilen er overbevisende, især i mørke omgivelser. Har dog endnu ikke prøvet BD, HD DVD eller PS3/Xbox. - Sort er godt, mindst på niveau med mit "gamle" Samsung LCD (B755) og B855. Hvis man tænder for noget "bias light" bagved tv'et, bliver sort og kontrast rigtig gode! - USB-indgangen har jeg kun prøvet lidt, men den afspiller en .mkv-fil, som ingen af de to Samsung og heller ikke min PS3 kunne afspille, helt uden problemer. Imponerende! - Lækker design, som selvfølgelig er en smagssag, men den tynde ramme ser rigtig godt ud. De smalle kanter får tv'et til at se mindre ud, end det egentlig er, hvilket er meget positivt. Byggekvaliteten er helt fin, og tv'et har en tynd profil, dog ikke så tynd som Samsungs B855, men tæt på. - Lyden er faktisk ok, og "Clear Voice"-funktionen fungerer bedre end på ældre LG modeller - der er mindre (baggrunds)støj. - Jeg har lagt mærke til retention, men kun fordi jeg kiggede efter det. Det er slet, slet ikke på niveau med den helt forfærdelige Samsung B550. "Orbiter" er tændt, og jeg "masserer" tv'et ved at skifte kanaler og har brugt "White Wash" et par gange. Retention skulle jo blive bedre med tiden, så det tegner rigtig godt. - Intet farvestik, som de sidste 4 plasmaer, jeg havde, led af. Super! - Apropos farver, er det en af de bedste farvegengivelser, jeg nogensinde har set på et tv. De mindste nuancer er synlige.
Nu kommer det "slemme", som egentlig ikke er slemt som sådan, men trækker lidt ned:
- Der er hørbar summen fra bagpanelet. Heldigvis er det intet ift. Samsungs B855. Summen er konstant, men man kan høre, at den varierer ift. indhold på skærmen. Hvis man skruer volumen op til 7-10, overdøver det summen, så det må siges at være acceptabelt. Summen er dog stadig højere end på Panas PX80, jeg engang havde, og klart højere end Samsungs B755, som er nærmest lydløs. - Bevægelser håndteres ok, men ikke imponerende og det ser bedst ud på HD-kanalerne, naturligvis. Har hverken prøvet 24p BD eller HD DVD, hvilket jeg nok skal vende tilbage med. Derfor skal denne del ikke trække så meget ned. - Jeg har tv'et stående på et tv-bord. Foden er lidt for plastik-agtig og tv'et står lidt for ustabilt på det og vipper. Jeg har ingen børn eller husdyr rendende omkring, men hvis jeg havde, ville jeg være nervøs. - Lidt for meget genskin; i dagslys, når tv'et er slukket, er det et spejl. Når det tændes, er det faktisk ikke så slemt og tv'et er så lysstærkt, at man kan kompensere for det ved at vælge "THX Bright Room"-indstillingen. Den gider jeg dog ikke køre med nu i starten.
Det er nok skriverier for nu. Vil jo hellere nyde mit nye tv. Som skrevet, vil jeg dele flere erfaringer med med tiden.
Et lille spørgsmål til sidst: bruger folk stadig "break-in" dvd'en og "burn-in wash", eller er det ikke nødvendigt med 2010-modellerne?"
------------- Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Svar:
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 16:21
Ingen kommentarer? Hmm...
Har haft mere tid til at lege med tv'et, og overordnet set er jeg glad for det. I mørke omgivelser er billedet lækkert. Om dagen er det decideret ringe, men sådan er det med de fleste plasma. Det hjælper, at bruge "THX Bright Room" indstillingen. Det bliver dog aldrig helt på niveau med en god LCD.
Et andet problem er, at skærmens overflade ser grå ud i dagslys, hvorimod den er sort om natten. Det må have noget at gøre med AR-filteret, ikke? Problemet er mere af æstetisk art - den store, grå overflade ser ikke pæn ud i stuens omgivelser, især tv'et ellers er så pænt.
Der er også et fænomen, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal kalde, men jeg har set det på alle plasma: en slags skygge-bjælker. Det ses mest på SD-signaler, f.eks. ved undertekster eller credits kan man se at teksten afgiver en slags skygge, som kører ud til begge sider af skærmen. Har læst, at andre plasma-ejere oplever det samme.
Full HD-materiale ser rigtig lækkert ud. Synes bare, at der mangler den sidste skarphed, men det kan være, at det er fordi, jeg har kigget på et LCD det sidste års tid.
Det er imponerende, hvor mange forskellige filformater, tv'et kan afspille. Desværre understøtter den ikke filer med DTS-lyd, hvilket er i petitesse-afdelingen.
Er meget glad for at se, at retention ikke er noget reelt problem på denne model. Har heller ikke gamet i flere timer på skærmen, men vil prøve et par times uafbrudt spil her i weekenden, for at se hvordan tv'et klarer sig.
Det, der irriterer mig mest er buzzing. Som jeg skrev før, der det intet ift. B855, men jeg finder det alligevel problematisk, at det kan høres under stille scener, eller ved lavt lydniveau. Var i Ekspert for at tjekke deres 60" udgave, og selv om jeg skulle helt hen til bagpanelet, for at høre summen (klart, når det er en fyldt, larmende butik), så var det den samme lyd.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 18:15
Hej.
Jeg kan høre mit 760N også har en meget svag summen, faktisk så lav at jeg kun kan høre det når jeg har hovedet helt henne bag ved skærmen, og jeg havde ikke tænkt over det hvis det ikke var fordi jeg læste du havde det problem. Så ved ikke om det kun er 550N der har det problem, eller om jeg bare har været heldig at få et som ikke har problemet.
Har du fået spillet på det?
Jeg har spillet lidt bad company 2, og der havde jeg retention efter, håber det kun er i starten det er så slemt, for det var meget tydeligt.
Min kontrast er på 80, så det måske også lidt for højt her i starten?
Men en god lang beskivelse du er kommet med
|
Skrevet af: Fabricius
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 18:32
PhDream skrev:
Ingen kommentarer? Hmm...
|
Det skyldes bestemt ikke mangel på interesse! Jeg følger i hvert fald interesseret med .
Dejligt at du gider skrive om tv'et .
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 20:20
Godt at høre, at folk følger med!
@ Susperia: det kan være, du er heldig. Jeg har læst på avsforum, at nogle folk oplever summen, mens andre gør ikke. Min stue er temmelig lille, og måske er det derfor, summen er mere fremtrædende, men den kan helt klart høres på 4 m. afstand, hvis lyden er slukket.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 21:14
PhDream skrev:
Om dagen er det decideret ringe, men sådan er det med de fleste plasma. Det hjælper, at bruge "THX Bright Room" indstillingen. Det bliver dog aldrig helt på niveau med en god LCD.
|
Det bekymrer mig lidt, for min stue er et lyshelvede i dagtimerne .
På den anden side er mit nuværende tv et Pana PX70, hvilket jeg egentlig har levet fint nok med, selv i dagtimerne.
PX70 er nok ikke meget forskelligt fra dit forhenværende PX80. Kan du ud fra hukommelsen sammenligne dit gamle PX80 med det nye LG, m.h.t. genskær?
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 22:48
@ Fabricius:
Det er over et år siden, jeg havde PX80, så jeg kan ikke huske hvor meget genskær der var fra omgivende lys, men jeg husker det ikke som værende noget problem. Umiddelbart ville jeg sige, at PX80 var lidt bedre på det område.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 24-April-2010 kl. 22:52
Jeg har et spørgsmål til de mere kyndige: det er som om, at der er et grønligt skær over alt materiale, der gengives. Det er mere tydeligt på nogle overflader end andre; en hvid væg, et ansigt, osv. Kan dette være, fordi tv'et er så nyt, og fosforen endnu ikke har sat sig? Tv'et har jo omfattende indstillingsmuligheder, kan jeg indstille mig ud af dette?
Der skal tilføjes, at dette ikke er som på Samsungs B855, hvor der var farvestik i bestemte områder af skærmen, hvilket er en defekt.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 00:26
PhDream skrev:
@ Fabricius:
Det er over et år siden, jeg havde PX80, så jeg kan ikke huske hvor meget genskær der var fra omgivende lys, men jeg husker det ikke som værende noget problem. Umiddelbart ville jeg sige, at PX80 var lidt bedre på det område. |
Øv! Ingen tvivl om at min solskinsbefængte stue ville have bedst af et lcd/led, men de koster jo en bondegård i de store størrelser .
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 01:00
Super at du gider skrive om dine oplevelser med dette tv... Jeg følger også spændt med. Jeg så 60" udgaven den anden dag. Super flot tv...
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 01:09
PhDream skrev:
Jeg har et spørgsmål til de mere kyndige: det er som om, at der er et grønligt skær over alt materiale, der gengives. Det er mere tydeligt på nogle overflader end andre; en hvid væg, et ansigt, osv. Kan dette være, fordi tv'et er så nyt, og fosforen endnu ikke har sat sig? Tv'et har jo omfattende indstillingsmuligheder, kan jeg indstille mig ud af dette?
Der skal tilføjes, at dette ikke er som på Samsungs B855, hvor der var farvestik i bestemte områder af skærmen, hvilket er en defekt. |
Tror godt du kan glemme, at det er fosforen der problemet. Det lyder mere som om, at det er din farve jus. der er forkert. Har du prøvet, at lavet en reset så alle indstillingere, bliver sat til default -og inden du ændre på noget, se om det stadige er der?
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 02:23
kskruger skrev:
PhDream skrev:
Der skal tilføjes, at dette ikke er som på Samsungs B855, hvor der var farvestik i bestemte områder af skærmen, hvilket er en defekt. |
Tror godt du kan glemme, at det er fosforen der problemet. Det lyder mere som om, at det er din farve jus. der er forkert. Har du prøvet, at lavet en reset så alle indstillingere, bliver sat til default -og inden du ændre på noget, se om det stadige er der? |
Jep, op til flere gange. Er ikke helt noob.
Problemet er der på alle indgangene, så det må være noget med panelet eller hvidbalancen. Det underlige er, at jeg har lagt mærke til lignende problemer med farvebalancen med alle de plasma, jeg har haft, undtagen PX80.
EDIT: Endnu en positiv ting, som normalt irriterer mig sindssygt ved ved plasma, og som 550'eren (næsten) ikke lider af: plasma-flimmer. Der er så lidt af det, at det er ubetydeligt. Det er et stort plus, da jeg ellers har lagt mærke til det på SÅ mange andre plasmaer. Godt gået, LG!
Det er bare synd med dette grønne skær, for det er det største problem, og lidt svært at abstrahere fra.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 08:08
PhDream skrev:
kskruger skrev:
PhDream skrev:
Tror godt du kan glemme, at det er fosforen der problemet. Det lyder mere som om, at det er din farve jus. der er forkert. Har du prøvet, at lavet en reset så alle indstillingere, bliver sat til default -og inden du ændre på noget, se om det stadige er der? |
Jep, op til flere gange. Er ikke helt noob.
Problemet er der på alle indgangene, så det må være noget med panelet eller hvidbalancen. Det underlige er, at jeg har lagt mærke til lignende problemer med farvebalancen med alle de plasma, jeg har haft, undtagen PX80.
EDIT: Endnu en positiv ting, som normalt irriterer mig sindssygt ved ved plasma, og som 550'eren (næsten) ikke lider af: plasma-flimmer. Der er så lidt af det, at det er ubetydeligt. Det er et stort plus, da jeg ellers har lagt mærke til det på SÅ mange andre plasmaer. Godt gået, LG!
Det er bare synd med dette grønne skær, for det er det største problem, og lidt svært at abstrahere fra. |
Mit første plasma, et Samsung Q97 fra 2007. Der husker jeg, at det også havde en meget svag tildens til, at vise dette grønne, som du omtalere. Ikke at det var et problem, men det kunne ses hvis man viste, at det var der. Og her var problemet, måden Samsung havde valgt at blande dens farver, såkaldt "dithering metode"
Måske er det samme, som spiller ind på dit LG plasma.
Prøv evt. at gå over til Flatpanels.dk og skriv til Rasmus Larsen og spørg ind til dit problem, jeg er ret sikker på, han har et svaret til dig, hvad der er galt - og måske også en løsning.
|
Skrevet af: bantam
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 09:19
PhDream skrev:
Der er også et fænomen, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal kalde, men jeg har set det på alle plasma: en slags skygge-bjælker. Det ses mest på SD-signaler, f.eks. ved undertekster eller credits kan man se at teksten afgiver en slags skygge, som kører ud til begge sider af skærmen. Har læst, at andre plasma-ejere oplever det samme.
|
Det lyder som line bleed. Er det i familie med de billeder, der er vedhæftet denne http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1083853 - tråd ?
------------- /lars
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 09:21
PhDream skrev:
Jeg har et spørgsmål til de mere kyndige: det er som om, at der er et grønligt skær over alt materiale, der gengives. Det er mere tydeligt på nogle overflader end andre; en hvid væg, et ansigt, osv. Kan dette være, fordi tv'et er så nyt, og fosforen endnu ikke har sat sig? Tv'et har jo omfattende indstillingsmuligheder, kan jeg indstille mig ud af dette? |
Det kan være et problem med hvidbalancen.
Ser du mest problemet i mørke scener - eller er det generelt?
------------- /lars
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 10:21
Line bleed er der på samtlige af de plasma jeg har set. Jeg har dog ikke ligget så meget mærke til det, på forældrenes x10.
Ang. det grønlige skær, så syntes jeg det er noget de fleste LG plasma lider af? På de pg6000 modeller jeg har set i diverse butikker, har det været det første jeg har lagt mærke til. Det var der også på mit pq6000 da det var nyindkøbt, men efter kalibrering er det forsvundet. Hvert fald en stor del af det.
Forøvrigt vildt, at man kan få en helt ny LG skærm til de penge. Jeg er blevet budt 4500 for min skærm. Måske man skulle tage imod buddet.
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 11:14
Vistrup skrev:
På de pg6000 modeller jeg har set i diverse butikker, har det været det første jeg har lagt mærke til. Det var der også på mit pq6000 da det var nyindkøbt, men efter kalibrering er det forsvundet. Hvert fald en stor del af det.
|
Jeg mener også farverve afvigede på mit PQ6000 da jeg fik den, og derfor var det oplagt at få kalibreret den.. Jeg mener bestemt at når jeg skifter til andre non-expert profiler nu, så kan jeg stadig se hvor dårligt farverne står. Og ja, selv min LH3000 så også ud til at være ramt at de skarpe konstraster og farve afvigelser..
jeg er sikker på at en kalibrering også kan fjerne de grønne nuancer hvis de PK500N skærme får sig en tur igennem en semi-pro kalibrering hvis man altså vil investere i det..
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 14:28
bantam skrev:
PhDream skrev:
|
Det lyder som line bleed. Er det i familie med de billeder, der er vedhæftet denne http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1083853 - tråd ?
|
Hej Lars!
Lige præcis, det er line bleed.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 14:36
bantam skrev:
PhDream skrev:
Jeg har et spørgsmål til de mere kyndige: det er som om, at der er et grønligt skær over alt materiale, der gengives. Det er mere tydeligt på nogle overflader end andre; en hvid væg, et ansigt, osv. Kan dette være, fordi tv'et er så nyt, og fosforen endnu ikke har sat sig? Tv'et har jo omfattende indstillingsmuligheder, kan jeg indstille mig ud af dette? |
Det kan være et problem med hvidbalancen.
Ser du mest problemet i mørke scener - eller er det generelt? |
Det er generelt. Faktisk har jeg fornemmelsen af, at det er mest synligt i lyse scener, men det kan være mine øjne, der snyder mig. Det er mest tydeligt at se på store, ensfarvede flader, som vægge, eller Fiat-reklamen, hvor der er meget hvid, og det hvide ser grøn-hvidt ud. Eller hvis man vælger "White Wash"-funktionen på tv'et. Der kan man klart se, at den grønne farve dominerer.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 17:10
OK - jeg har ikke kunnet finde manualen til PK550N - men mon ikke den er ret tæt på en af sidste årsmodeller...?
Du kan prøve at gå ind i menuen under PICTURE MODE og vælge EXPERT1. Gå ned under EXPERT CONTROL og prøv derefter én (og kun én) af følgende medtoder (tag udgangspunkt i WARM for hvidbalancen):
1. Skrue op for BLUE CONTRAST OG RED CONTRAST.
eller
2. Skrue ned for GREEN CONTRAST.
Det kan være svært uden måleudstyr - men det kan give en indikation af, hvad der skal røres ved, hvis det hjælper på billedet.
------------- /lars
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 17:16
bantam skrev:
OK - jeg har ikke kunnet finde manualen til PK550N - men mon ikke den er ret tæt på en af sidste årsmodeller...?
Du kan prøve at gå ind i menuen under PICTURE MODE og vælge EXPERT1. Gå ned under EXPERT CONTROL og prøv derefter én (og kun én) af følgende medtoder (tag udgangspunkt i WARM for hvidbalancen):
1. Skrue op for BLUE CONTRAST OG RED CONTRAST.
eller
2. Skrue ned for GREEN CONTRAST.
Det kan være svært uden måleudstyr - men det kan give en indikation af, hvad der skal røres ved, hvis det hjælper på billedet.
|
Jo, det er de samme menupunkter på 550. Tak for svaret! Jeg prøver det af med det samme.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 18:12
Jeg har nu leget lidt med det. At skrue ned for Green Contrast hjalp ikke. At skrue op for Blue og Red hjalp, men det grønne forsvinder aldrig helt. På samme tid er det svært at ramme den rigtige balance mellem Red og Blue. En semi-professionel kalibrering ville sikkert være mere nyttig. Spørgsmålet er bare, om den også vil kunne afhjælpe problemet helt...
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 18:29
Det er svært at sige uden målinger - men du kan evt. prøve sammen manøvre med RED BRIGHTNESS og BLUE BRIGHTNESS (jeg mener, at de hedder noget i den stil).
Men ellers har du helt ret i, at det er svært at får forholdet mellem blå og rød korrekt uden måleudstyr.
------------- /lars
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 18:57
bantam skrev:
Det er svært at sige uden målinger - men du kan evt. prøve sammen manøvre med RED BRIGHTNESS og BLUE BRIGHTNESS (jeg mener, at de hedder noget i den stil).
Men ellers har du helt ret i, at det er svært at får forholdet mellem blå og rød korrekt uden måleudstyr. |
Ok, det prøver jeg også. De hedder netop brightness.
Skal det gøres samtidig med, at man justerer på red og blue contrast, eller skal de to tilbage til nul? Hvad med CMS? Der er også forskellige RGB-indstillinger.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 19:27
Prøv at stille på R/B CONTRAST og R/B BRIGHTNESS uafhængigt og se, hvad effekten er (altså: Sæt CONTRAST tilbage til udgangspunktet, før du eksperimenterer med BRIGHTNESS. Måske kan du derefter udlede, hvilken kombination, der kan bruges).
CMS'en bør ikke have nogen indflydelse på dette problem.
------------- /lars
|
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 22:14
bantam skrev:
Prøv at stille på R/B CONTRAST og R/B BRIGHTNESS uafhængigt og se, hvad effekten er (altså: Sæt CONTRAST tilbage til udgangspunktet, før du eksperimenterer med BRIGHTNESS. Måske kan du derefter udlede, hvilken kombination, der kan bruges).
CMS'en bør ikke have nogen indflydelse på dette problem. |
Tak for info, Lars. Du har været meget hjælpsom.
Jeg har skruet ned for G CONTRAST og G BRIGHTNESS. Det gav det bedste resultat, selv om den grønne nuance stadig ses. Har dog skruet temmelig meget ned for begge; CONTRAST er f.ex. helt nede på -40 (hvor det laveste er -50) Jeg prøver at lege lidt med det de næste par dage og se om jeg ikke kommer frem til noget, jeg kan leve med.
Jeg er bare skuffet over, at jeg skal kæmpe med disse problemer med plasma. Har aldrig haft dem med LCD.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 16:28
Jeg er temmelig sur nu!
Efter at have brugt flere timer på at lege med indstillingerne, lagde jeg mærke til, at farverne varierer. Faktisk indenfor samme scene, indenfor en tidsramme af 5 sekunder. Det minder lidt om dynamisk kontrast, hvor man kan se hvordan kontrasten i billedet skifter forhold. Jeg tjekkede alle indstillingerne, for en sikkerheds skyld, for at sikre mig, at et eller andet dynamisk kredsløb ikke var slået til. Det var det ikke.
Prøver lige med noget BD og HD DVD i dag, for at udelukke kilden. Det var på Kanal 5 HD jeg lagde mærke til farveudsvinget i går. Hvis det er det samme på alle kilder, ryger tv'et retur. Gider ikke mere...
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 17:01
PhDream skrev:
Efter at have brugt flere timer på at lege med indstillingerne, lagde jeg mærke til, at farverne varierer. Faktisk indenfor samme scene, indenfor en tidsramme af 5 sekunder. |
dette kan ske når du har aktiveret strøm spare funktionen, så ændres det jo dynamisk. det har jeg set her er par gange, hvor en kat fik foran fronten på skærmen, så sensor må sidde nederst.
|
Skrevet af: malke
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 18:02
PhDream skrev:
Jeg er temmelig sur nu!
Efter at have brugt flere timer på at lege med indstillingerne, lagde jeg mærke til, at farverne varierer. Faktisk indenfor samme scene, indenfor en tidsramme af 5 sekunder. Det minder lidt om dynamisk kontrast, hvor man kan se hvordan kontrasten i billedet skifter forhold. Jeg tjekkede alle indstillingerne, for en sikkerheds skyld, for at sikre mig, at et eller andet dynamisk kredsløb ikke var slået til. Det var det ikke.
Prøver lige med noget BD og HD DVD i dag, for at udelukke kilden. Det var på Kanal 5 HD jeg lagde mærke til farveudsvinget i går. Hvis det er det samme på alle kilder, ryger tv'et retur. Gider ikke mere... |
Det du omtaler med at kontrasten skifter forhold, minder det om dette her:
?
|
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 18:48
Jeg har set den video før. Fyren i billedet har jo tændt for dynamisk kontrast, som han kalder "nice features". Det er det, der gør, at han oplever den "lag", som han kalder det. Alle ved, at dynamiske kredsløb forårsager sådanne problemer.
Jo, det er nogenlunde det samme, jeg oplever. Sådan beskrev jeg det også; at det minder om dynamisk kontrast. Hos mig er det bare farverne, der varierer. I modsætning til fyren fra videoen, er jeg ikke uvidende. Jeg HAR slukket for alle de dynamiske kredsløb, inkl. strømsparefunktionen.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 19:32
Jeg bemærker, at det kun er den blå og ikke den røde farve der skifter i videoen - og at han kan ændre det ved at skifte Picture Mode. Han bryder sig ganske rigtigt tilsyneladende ikke om korrekt farvegengivelse, da han bemærker, at farverne bliver svagere, når fejlen ikke er til stede.
------------- /lars
|
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 22:59
Har også set DVD, BD, HD DVD, og det er det samme problem. Det er ikke så synligt som på alm. tv., men når man slukker for alt lyset, kommer farvefejlene tydeligt frem. Synd, da det ellers er et ok tv, hvis man så også ser bort fra summen, som bliver helt uudholdelig at høre på, når der er meget hvidt indhold i billedet.
EDIT: laver en lille brugeranmeldelse af tv'et, så kan folk selv bedømme om disse mangler er noget, de kan leve med.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 27-April-2010 kl. 09:27
PhDream skrev:
Jeg har set den video før. Fyren i billedet har jo tændt for dynamisk kontrast, som han kalder "nice features". Det er det, der gør, at han oplever den "lag", som han kalder det. Alle ved, at dynamiske kredsløb forårsager sådanne problemer.
Jo, det er nogenlunde det samme, jeg oplever. Sådan beskrev jeg det også; at det minder om dynamisk kontrast. Hos mig er det bare farverne, der varierer. I modsætning til fyren fra videoen, er jeg ikke uvidende. Jeg HAR slukket for alle de dynamiske kredsløb, inkl. strømsparefunktionen. |
Men det er jeg - jeg skal ud og se på tv en af dagene, og havde egentlig regnet med en 550 eller 750. Men det lader til at jeg må tage mit valg til overvejelse
Må dog indrømme at jeg ikke er noget haj til at se den store forskel, så jeg er muligvis let at imponerer men så længe man er glad for det man kommer hjem med, så er det vel fint
Hvad ville min være et alternativ til 550'eren? - SAMSUNG PS-50C535?
|
Skrevet den: 27-April-2010 kl. 16:08
Tror snarere det bliver C550 eller 555, som er den nordiske model.
Sidste års B535 var ikke noget at råbe hurra for, og havde mange fejl. Håber at C535 er bedre.
Mht. LG, så kan det være, at jeg er uheldig. Har ikke læst eller hørt om andre folk, der har de samme problemer. På den anden side kan det også være, at folk ikke lægger mærke til det. Billedet er godt, ingen tvivl om det, og hvis man ser bort fra farvefejlen, er der stadig banding og summen man skal leve med.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:24
PhDream skrev:
Tror snarere det bliver C550 eller 555, som er den nordiske model.
Sidste års B535 var ikke noget at råbe hurra for, og havde mange fejl. Håber at C535 er bedre.
Mht. LG, så kan det være, at jeg er uheldig. Har ikke læst eller hørt om andre folk, der har de samme problemer. På den anden side kan det også være, at folk ikke lægger mærke til det. Billedet er godt, ingen tvivl om det, og hvis man ser bort fra farvefejlen, er der stadig banding og summen man skal leve med. |
Jeg har lige sat mit nye 760 op og har ingen banding eller summen. Kunne heller ikke rigtig spotte farvefejlen, men det skal siges, at jeg kun har pillet ved skærmen i et par timer. Første indtryk af mit første LG plasma er generelt rigtig positivt. Især menuer, presets, opsætning og generel brugervenlighed er jeg imponeret over, men jeg kommer jo også fra en Pana .
Der var en smule retention i området med undertekster, da jeg slukkede, men det forsvandt hurtigt. Det bliver jo mindre med tiden...håber jeg
Til gengæld er billedet flot med digitalt tv-signal og intet mindre end fremragende med HD-kilder.
-------------
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 10:57
Er der ikke en der kan fortælle hvad forskellen er på disse tre modeller? Og hvilken er topmodellen, hvilken er nummer 2 og hvilken er nummer 3?
Er ikke så meget inde i LG?
60PK750
60PK550 60PK760
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 11:02
Strange skrev:
Er der ikke en der kan fortælle hvad forskellen er på disse tre modeller? Og hvilken er topmodellen, hvilken er nummer 2 og hvilken er nummer 3?
Er ikke så meget inde i LG?
60PK750
60PK550 60PK760 |
topmodel hedder 60pk950
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:29
OK, men hvad er forskellene på de 4 så? Og I hvilken rækkefølge kommer de i (Bedste til ringeste. Topmodel til ikke topmodel)
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:24
B535 var også en nedskaleret model. B555 er en helt anden klasse. de der billige 530 535 import modeller var der godt nok gåde på kompromis med meget i
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:56
Strange skrev:
OK, men hvad er forskle på de 4 forskellige så? |
Oplysningerne er sparsomme på LG's egen side, men dog lidt mere udførlige på US versionen. Herudover er der et par gode tråde på Flatpanels om de nye LG plasma og deres features.
Jeg kender kun 760 og udover det, der allerede er kommet frem ovre i 750-tråden, kan jeg tilføje, at 760 i lighed med 950 er udstyret med det her famøse TrueBlack filter. Hvor meget eller lidt det virker, kan jeg ikke give et bud på endnu....og jeg har jo heller ikke en model uden at sammenligne med
Som udgangspunkt er jeg dog meget imponeret over, hvor meget billedkvalitet, features og brugervenlighed i en 50'er man få for 7-8000 kr. Hvad ville det ikke koste tilsvarende med en LED?
-------------
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:06
Shiva skrev:
Jeg har lige sat mit nye 760 op og har ingen banding eller summen. Kunne heller ikke rigtig spotte farvefejlen, men det skal siges, at jeg kun har pillet ved skærmen i et par timer. Første indtryk af mit første LG plasma er generelt rigtig positivt. Især menuer, presets, opsætning og generel brugervenlighed er jeg imponeret over, men jeg kommer jo også fra en Pana .
Der var en smule retention i området med undertekster, da jeg slukkede, men det forsvandt hurtigt. Det bliver jo mindre med tiden...håber jeg
Til gengæld er billedet flot med digitalt tv-signal og intet mindre end fremragende med HD-kilder.
|
Det lyder lovende
Hvor har du bestilt fra, og hvor hurtig var leveringen? - jeg er lidt i tvivl om hvor vidt jeg skal springe på LG eller vente til Samsung's nye plasma'er kommer
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:14
Hmm, jeg er også umiddelbart interesseret, men vil have den bedste model af de 4 og kan simpelthen ikke se mig ud af hvilken der er den bedste.. Når jeg siger den bedste mener jeg TV/BD mæssigt. Jeg er ligeglad med alle mulige features som youtube, wireless osv. osv.
Men kan kun se 550 i fysiske butikker... Nogen der har kendskab til hvor de andre kan ses henne?
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:33
Skrevet af: Lars E.
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 17:55
Shiva skrev:
Strange skrev:
Oplysningerne er sparsomme på LG's egen side, men dog lidt mere udførlige på US versionen. Herudover er der et par gode tråde på Flatpanels om de nye LG plasma og deres features.
Jeg kender kun 760 og udover det, der allerede er kommet frem ovre i 750-tråden, kan jeg tilføje, at 760 i lighed med 950 er udstyret med det her famøse TrueBlack filter. Hvor meget eller lidt det virker, kan jeg ikke give et bud på endnu....og jeg har jo heller ikke en model uden at sammenligne med
Som udgangspunkt er jeg dog meget imponeret over, hvor meget billedkvalitet, features og brugervenlighed i en 50'er man få for 7-8000 kr. Hvad ville det ikke koste tilsvarende med en LED?
|
Har PK760 også Trueblack filter og er du 100% sikker, for det var da kun forbeholdt topmodellen PK950.
Men hvis den har er det da bare lækkert
------------- Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 18:13
Lars E: På min kasse til 760N står der det kun er 9 serien der har det.
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 18:46
Susperia: Ja det mente jeg nok, vi må lige have Shiva på banen og forklare hvor han har set det
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 19:16
Susperia skrev:
Lars E: På min kasse til 760N står der det kun er 9 serien der har det. |
Er du glad for skærmen so far?
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:41
Fælleskøb af LG 50PK950N http://www.justbuyit.dk/shop/50-tommer-154c1.html - http://www.justbuyit.dk/shop/50-tommer-154c1.html
Desværre er der ingen 60 tommer med i tilbudet.
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:45
Lars E. skrev:
Fælleskøb af LG 50PK950N http://www.justbuyit.dk/shop/50-tommer-154c1.html - http://www.justbuyit.dk/shop/50-tommer-154c1.html
Desværre er der ingen 60 tommer med i tilbudet. |
Der er ikke særlig meget tilbud over det. Tv'et fås for ca. 500 kr. mere i andre netbutikker. Her taler jeg også om N-modellen, vel at mærke.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:47
Nej havde også gerne set prisen var lidt lavere, men så er der jo intet marked for PK760N.
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 22:04
PhDream skrev:
Lars E. skrev:
Der er ikke særlig meget tilbud over det. Tv'et fås for ca. 500 kr. mere i andre netbutikker. Her taler jeg også om N-modellen, vel at mærke. |
Er der kun 950N der er fælleskøb på eller?
|
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 22:55
@ malke:
Åbenbart...
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:21
Lars E. skrev:
Shiva skrev:
Strange skrev:
|
Har PK760 også Trueblack filter og er du 100% sikker, for det var da kun forbeholdt topmodellen PK950.
Men hvis den har er det da bare lækkert |
Det står højt og larmende på den originale emballage, som min skærm blev leveret i, men om det er 100% sikkert, kan jeg ikke sige. Jeg har ikke haft panelet skilt ad og ville heller ikke vide, hvad jeg skulle kigge efter Det er muligt, at det bare er en fællesemballage for 7 og 9 serien. Jeg har ikke nærstuderet den.
Et par ord omkring 760. Min version er en parallelimporteret model. Der er danske menuer og DVB-C tuneren virker upåklageligt til DK forhold. Derfor bør man ikke have betænkeligheder i den retning.
Endelig et par ord mere vedr. genskin, billedkvaliteten og retention.
Personligt er jeg ikke hysterisk mht. genskin og jeg mener ikke, det er værre end så mange andre skærme med glasfront. THX bright room profilen virker fint i den sammenhæng. I mørke omgivelser er det stadig efter 2 dages test, at det er en fremragende skærm til prisen og billedkvaliteten er overbevisende på HD materiale. 24p afspilning er også lige i øjet og nul hakken i panoreringerne. Jeg bruger bl.a. Troja til at teste panoreringer, for der er et par virkelig CGI-tunge scener, hvor al potentiel hakkeri bliver udstillet.
Stadig ingen spor af banding, summen, farvestik og andre plasmasvagheder.
Retention var markant mindre på 2. dagen end da jeg første gang tog den i brug i forgårs. Ved ikke om det er et tilfælde, men den smule der var omkring logo'er og undertekster, var væk i løbet af et minuts tid. Jeg testede også skærmen med et spil Drakes uncharted i en halv times til. Heller ikke her oplevede jeg retention.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg beholder den. Kan ikke forestille mig, at man kan få en bedre 50'er til godt 7K.
-------------
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 10:38
Shiva: Hvor har du købt skærmen henne, kunne være man skulle nappe en også
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 11:00
Nogen der har linket til flatpanels hvor de fire LG tv testes?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 12:58
Lars E. skrev:
Shiva: Hvor har du købt skærmen henne, kunne være man skulle nappe en også |
Nemoit.dk
-------------
|
Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:49
Nogle der ved om rammen rundt om 60PK550 og 60PK760 har samme bredde?
har kun set 60PK550, her bemærkede jeg ar rammen ikke var særlig bred, hvilket så fedt ud..
|
Skrevet af: Ellegaard74
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 14:49
Shiva.. Har du evt testet DVB-T dekoderen...? For os som ikke har kabel :)
Bare om den kører i dk når nu det ikke er en N model
------------- Mvh.
Lars
Samsung PS50C7705 PS 3 320 GB Yamaha RX-A 820 Front: System Audio Saxo 30 Center: SA Saxo 10 AV Bag: SA Saxo 8 Sub: SA Saxo 10
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:01
Shiva: Så må der være stor forskel på us og nordic modellen.
På min står der rigtigt nok det logo for det, men under står der med småt at det kun gælder 9 serien.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:23
Shiva:
Enten er du utroligt heldig, og har fået et perfekt tv (siden du skriver, at den har ingen af de sædvanlige plasma-fejl), eller også er 760'eren en markant bedre model end 550'eren. Hvis man læser folks erfaringer med plasma, og hvis man selv går ud og kigger på plasma, vil man se at de alle lider af en eller anden form for banding (line bleed). En tredje mulighed kan være, at du enten ikke ser eller ikke lægger mærke til fejlene. Det er f.ex. ikke alle, der kan se plasma-flimmer. For nyligt fandt jeg ud af, at det heller ikke er alle, der kan se farvestik på plasma. Ved ikke hvorfor, men der må være en (videnskabelig) forklaring...
I øvrigt står der også på kassen til min 550'er, at der er TruBlack filter, 2 USB, trådløst netværk, osv., men der er en lille asterisk ved siden af, som fortæller, at bestemte funktioner er forbeholdt andre modeller.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:29
Lars E. skrev:
Udover at der ingen 60 tommer er med (hvilket er en dealbreaker for mig), så er en fælleskøbsrabat på ca. 5% efter min mening ikke godt nok .
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 15:36
Shiva skrev:
Lars E. skrev:
Shiva skrev:
Strange skrev:
|
Men hvis den har er det da bare lækkert |
Det står højt og larmende på den originale emballage, som min skærm blev leveret i, men om det er 100% sikkert, kan jeg ikke sige. Jeg har ikke haft panelet skilt ad og ville heller ikke vide, hvad jeg skulle kigge efter Det er muligt, at det bare er en fællesemballage for 7 og 9 serien. Jeg har ikke nærstuderet den.
Et par ord omkring 760. Min version er en parallelimporteret model. Der er danske menuer og DVB-C tuneren virker upåklageligt til DK forhold. Derfor bør man ikke have betænkeligheder i den retning.
Endelig et par ord mere vedr. genskin, billedkvaliteten og retention.
Personligt er jeg ikke hysterisk mht. genskin og jeg mener ikke, det er værre end så mange andre skærme med glasfront. THX bright room profilen virker fint i den sammenhæng. I mørke omgivelser er det stadig efter 2 dages test, at det er en fremragende skærm til prisen og billedkvaliteten er overbevisende på HD materiale. 24p afspilning er også lige i øjet og nul hakken i panoreringerne. Jeg bruger bl.a. Troja til at teste panoreringer, for der er et par virkelig CGI-tunge scener, hvor al potentiel hakkeri bliver udstillet.
Stadig ingen spor af banding, summen, farvestik og andre plasmasvagheder.
Retention var markant mindre på 2. dagen end da jeg første gang tog den i brug i forgårs. Ved ikke om det er et tilfælde, men den smule der var omkring logo'er og undertekster, var væk i løbet af et minuts tid. Jeg testede også skærmen med et spil Drakes uncharted i en halv times til. Heller ikke her oplevede jeg retention.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg beholder den. Kan ikke forestille mig, at man kan få en bedre 50'er til godt 7K. | Tillykke med skærmen. Det ser ud til, at du har været heldig og gjort et godt køb. Det er da bare fedt!
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:46
Det er vildledelse at skrive sådan noget.
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:05
Strange skrev:
Det er vildledelse at skrive sådan noget. | Hvad?
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 19:50
Hvilken farve er glasset omkring PK760 og lyser den blå i bunden når man starter skærmen ?
Kan huske den PS8000 jeg havde hjemme havde en svag blålig nuance i glasset og lyste blåt ved opstart.
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 21:09
Susperia skrev:
Shiva: Så må der være stor forskel på us og nordic modellen.
På min står der rigtigt nok det logo for det, men under står der med småt at det kun gælder 9 serien. |
Du har ret. Jeg har lige tjekket emballagen og den er identisk med din, men det står helt nede i bunden, så jeg er undskyldt
-------------
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 21:30
PhDream skrev:
Shiva:
Enten er du utroligt heldig, og har fået et perfekt tv (siden du skriver, at den har ingen af de sædvanlige plasma-fejl), eller også er 760'eren en markant bedre model end 550'eren. Hvis man læser folks erfaringer med plasma, og hvis man selv går ud og kigger på plasma, vil man se at de alle lider af en eller anden form for banding (line bleed). En tredje mulighed kan være, at du enten ikke ser eller ikke lægger mærke til fejlene. Det er f.ex. ikke alle, der kan se plasma-flimmer. For nyligt fandt jeg ud af, at det heller ikke er alle, der kan se farvestik på plasma. Ved ikke hvorfor, men der må være en (videnskabelig) forklaring...
I øvrigt står der også på kassen til min 550'er, at der er TruBlack filter, 2 USB, trådløst netværk, osv., men der er en lille asterisk ved siden af, som fortæller, at bestemte funktioner er forbeholdt andre modeller. |
Jamen så er jeg vel bare ikke værdig til at udbrede mine erfaringer herinde, men det er vel så kun de rigtige eksperter, der må udtale sig omkring deres oplevelser med skærmene? Selvfølgelig er det ikke et perfekt tv, men jeg er ikke en flueknepper, når jeg vurderer det, jeg sidder med. Jeg sætter mig i min sofa 3-4 meter væk og vurderer billedet sammenlignet med hvad jeg ellers har set. Det er i mine øjne selvpineri at sætte sig 20 cm fra skærmen og lede efter fejl, for selvfølgelig kan de findes.
Min kammerat kan også finde masser af fejl på sit Pio 5090, som jeg enten ikke kan se eller vurderer er så små, at vi er ude i nano-petitesser. Selvsamme kammerat var i aftes ovre at se LG'en og syntes også, det var en kanonskærm til prisen.
Har jeg bare været heldig? Måske...hvordan skal jeg vide det? Min lillebror har et Samsung 855, der IKKE brummer, tro det eller ej. Hver gang en bruger har positive erfaringer, der går mod den gængse opfattelse af en skærm, bliver der straks sået tvivl om sandheden af disse.
Jeg er hermed færdig med vurdere den yderligere. Hvis nogen er interesserede kan de sende en PM.
Cheers
-------------
|
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:15
Shiva skrev:
PhDream skrev:
Shiva:
I øvrigt står der også på kassen til min 550'er, at der er TruBlack filter, 2 USB, trådløst netværk, osv., men der er en lille asterisk ved siden af, som fortæller, at bestemte funktioner er forbeholdt andre modeller. |
Jamen så er jeg vel bare ikke værdig til at udbrede mine erfaringer herinde, men det er vel så kun de rigtige eksperter, der må udtale sig omkring deres oplevelser med skærmene? Selvfølgelig er det ikke et perfekt tv, men jeg er ikke en flueknepper, når jeg vurderer det, jeg sidder med. Jeg sætter mig i min sofa 3-4 meter væk og vurderer billedet sammenlignet med hvad jeg ellers har set. Det er i mine øjne selvpineri at sætte sig 20 cm fra skærmen og lede efter fejl, for selvfølgelig kan de findes.
Jeg er hermed færdig med vurdere den yderligere. Hvis nogen er interesserede kan de sende en PM.
Cheers |
Nu skal du ikke fordreje det, jeg skriver. Og du skal heller ikke blive fornærmet. Det er muligt, at du har fået et perfekt tv (alt kan ske). Det er også muligt, at 760'eren ER bedre end 550'eren.
Jeg ved ikke hvem du snakker om, når du skriver, at man sætter sig 20 cm. fra skærmen og leder efter fejl. Måske de professionelle anmeldere? Når man kan se farvestik fra 5+ mtr. afstand, når man kan høre tv'et summe på 5+ mtr. afstand, når man kan se banding fra 5+ mtr. afstand, osv., er der ikke tale om små petitesser.
I øvrigt: det ville VIRKELIG være umuligt at se tv på 550'eren fra 0-1,5 mtr. afstand, da der er så meget plasma-støj (dithering) + retention, som er meget synlig fra den afstand.
Jo, tv'et har sine kvaliteter, hvilket klart fremgår af mine første to indlæg i denne tråd. Men når man har haft et apparat i lidt længere tid end 24 timer, kan man vurdere det realistisk, uden forbehold og de rosenrøde briller. Det er hér, skavankerne begynder at træde frem.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: balithomas
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 23:46
Tak til phdream og shiva for jeres anmeldelser, de har været til stor gavn, selvom de også har gjort mig rimlig forviret om hvad jeg sku købe. Godt i bliv lidt sure fornærmet på hinanen da man så for en helt masse ting frem som man kan bruge. Men stop ikke med at skrive, da der er mange som derude som læser jeres svar. jeg har nu besluttet mig til at købe en lg750n som jeg kan få til 6800kr som jeg får om et par dage, så kan jeg jo give min anmeldelse og mening om det.
Venlig Hilsen Thomas
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 08:04
Jeg synes der mangler perspektiv i al den fejlsøgning. Vi taler om en 50' til 7K. Havde man investeret i en Pio KRP til 25K, kunne jeg forstå man havde de små kritiske briller på.
Mine indlæg skal slet ikke ses som en anmeldelse. Det vil jeg lade eksperterne om. Jeg videregiver mine erfaringer som bruger eller superbruger, så hvis jeg ikke lægger mærke til en typisk fejl eller mangel, kan jeg ikke se nogen ide i at skrive om det som værende et problem. Det kan godt være, jeg er for overbærende i forhold til andre brugere, som jeg så til gengæld finder en smule krakilske ind imellem.
Vil dog gerne lige understrege en ting igen. Den skærm, der står herhjemme brummer/summer ikke det fjerneste. IMO går brumme-debatten tit fuldstændig i selvsving.
-------------
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 08:22
balithomas>>>
Er det 50PK750N du kan få til 6800..??
For så vil jeg da gerne have linket eller navnet på forretningen... lige den skærm jeg har kigget efter, men har nu ikke kunne finde den til den pris. :)
------------- Mvh.
Lars
Samsung PS50C7705 PS 3 320 GB Yamaha RX-A 820 Front: System Audio Saxo 30 Center: SA Saxo 10 AV Bag: SA Saxo 8 Sub: SA Saxo 10
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 08:31
Shiva skrev:
Jeg synes der mangler perspektiv i al den fejlsøgning. Vi taler om en 50' til 7K. Havde man investeret i en Pio KRP til 25K, kunne jeg forstå man havde de små kritiske briller på.
Mine indlæg skal slet ikke ses som en anmeldelse. Det vil jeg lade eksperterne om. Jeg videregiver mine erfaringer som bruger eller superbruger, så hvis jeg ikke lægger mærke til en typisk fejl eller mangel, kan jeg ikke se nogen ide i at skrive om det som værende et problem. Det kan godt være, jeg er for overbærende i forhold til andre brugere, som jeg så til gengæld finder en smule krakilske ind imellem.
Vil dog gerne lige understrege en ting igen. Den skærm, der står herhjemme brummer/summer ikke det fjerneste. IMO går brumme-debatten tit fuldstændig i selvsving.
|
hvis man er meget kritisk, forstå jeg faktisk slet ikke man køber en skærm til 7000 kr.
men det lader til en 760 model er en super skærm til prisen har lige anbefalet den en jeg kender. har en pan px70 og vil gerne have noget større. fejl eller mangler. tror stadig han får en super skærm for de penge. det viser testen jo af en 950 model, så stor er forskellen nok ikke
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 09:23
Jeg er sådan en mærkelig fyr. Jeg tager nogle gange mig selv i, at lede efter fejl som jeg ikke lægger mærke til i dagligdagen. Jeg gør det ikke på 20 centimeters afstand eller bevidst, men, selv om jeg er helt forslugt i en fodboldkamp, kan jeg pludselig tage mig selv i, at lede efter fejl i billedet, og det er rent instinktivt at jeg leder efter fejl. Det er ikke noget jeg gør bevidst. Det er dog lidt træls, at jeg leder efter fejl på den måde nogle gange. Når jeg så lægger mærke til fejl i billedet, så ærgrer jeg mig først, men, bagefter glæder jeg mig så over de gode ting i billedet. Jeg elsker og hader mit tv på godt og ondt.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 09:42
Vi ser bare forskelligt på tingene.
Men somregel det billede som er målt bedst, er også det billede som de fleste er mest tilfredse med.
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:02
xcardman skrev:
Shiva skrev:
|
hvis man er meget kritisk, forstå jeg faktisk slet ikke man køber en skærm til 7000 kr.
men det lader til en 760 model er en super skærm til prisen har lige anbefalet den en jeg kender. har en pan px70 og vil gerne have noget større. fejl eller mangler. tror stadig han får en super skærm for de penge. det viser testen jo af en 950 model, så stor er forskellen nok ikke
|
Og det er jeg helt enig med dig i. Jeg havde tidligere en PZ85 og dette er en langt bedre skærm IMO.
-------------
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 13:09
balithomas skrev:
Tak til phdream og shiva for jeres anmeldelser, de har været til stor gavn, selvom de også har gjort mig rimlig forviret om hvad jeg sku købe. Godt i bliv lidt sure fornærmet på hinanen da man så for en helt masse ting frem som man kan bruge. Men stop ikke med at skrive, da der er mange som derude som læser jeres svar. jeg har nu besluttet mig til at købe en lg750n som jeg kan få til 6800kr som jeg får om et par dage, så kan jeg jo give min anmeldelse og mening om det.
Venlig Hilsen Thomas |
Lyder spændende! Jeg springer altså og snart på vognen, hvis der fortsætter med at komme positive udmeldelser
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 17:02
Mit 550 ryger retur i næste uge.
Et tv skal ikke brumme som et s*ide aggregat, uanset hvor meget/lidt det koster. Et tv skal ikke lide af farvefejl (nej, det er ikke kun farvestik!), uanset hvor meget det koster.
De folk, som skriver, at man ikke skal forvente alverden for 7000 kr. er problemet når det kommer til producenter, som slipper afsted med alt muligt gøgl. Nej, man skal ikke forvente alverden, men man skal heller ikke finde sig i fejl og mangler - alt for mange gør netop dette. Men hey, hvis man er blind nok, til ikke at se fejlene, er der ikke så meget at gøre.
Et andet problem er anmeldere, som ikke fortæller om en teknologis svagheder. Nej, lad os fokusere mere på om gamma er på 2,2 eller 2,3 i stedet for at fortælle folk om virkelige problemer som plasma-buzz, banding/line bleed, osv.
EDIT: jeg har oprettet denne tråd, så folk kan udveksle ERFARINGER mht. 550'eren, på godt og ondt. Ikke for at skamrose tv'et. De, der ikke bryder sig om at læse sandheden, kan gå et andet sted hen.
Jeg har fortalt om både de gode og dårlige sider ved tv'et, i modsætning til andre ejere, som roser deres ejendele til skyerne. Bare fordi du køber et tv, er det ikke ensbetydende med, at din far har lavet tv'et og du skal forsvare det med næb og kløer. Bare fordi du synes godt om en bestemt teknologi, er ikke ensbetydende med, at teknologien er perfekt, og at den vil gøre alle glade.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet af: Thomas_R
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 17:41
PhDream skrev:
Et tv skal ikke brumme som et s*ide aggregat, uanset hvor meget/lidt det koster. Et tv skal ikke lide af farvefejl (nej, det er ikke kun farvestik!), uanset hvor meget det koster.
De folk, som skriver, at man ikke skal forvente alverden for 7000 kr. er problemet når det kommer til producenter, som slipper afsted med alt muligt gøgl. Nej, man skal ikke forvente alverden, men man skal heller ikke finde sig i fejl og mangler - alt for mange gør netop dette. Men hey, hvis man er blind nok, til ikke at se fejlene, er der ikke så meget at gøre.
Et andet problem er anmeldere, som ikke fortæller om en teknologis svagheder. Nej, lad os fokusere mere på om gamma er på 2,2 eller 2,3 i stedet for at fortælle folk om virkelige problemer som plasma-buzz, banding/line bleed, osv.
EDIT: jeg har oprettet denne tråd, så folk kan udveksle ERFARINGER mht. 550'eren, på godt og ondt. Ikke for at skamrose tv'et. De, der ikke bryder sig om at læse sandheden, kan gå et andet sted hen.
Jeg har fortalt om både de gode og dårlige sider ved tv'et, i modsætning til andre ejere, som roser deres ejendele til skyerne. Bare fordi du køber et tv, er det ikke ensbetydende med, at din far har lavet tv'et og du skal forsvare det med næb og kløer. Bare fordi du synes godt om en bestemt teknologi, er ikke ensbetydende med, at teknologien er perfekt, og at den vil gøre alle glade. |
Sørgeligt at du har for dig truffet et forkert valg Sørgeligt at du angriber anmeldere, som gør det for at give os brugere en rettesnor ifht. valg af tv. Du går tilsyneladende ikke op i billedkvalitet jvnf. dine tal samt vægten af støj. Jeg skal ikke være dommer - men har trods en vis tillid til bla. flatpanels sant Batam og Ole her. Så du kan ikke bruge test til noget ?
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 17:58
PhDream skrev:
Jeg har fortalt om både de gode og dårlige sider ved tv'et, i modsætning til andre ejere, som roser deres ejendele til skyerne. Bare fordi du køber et tv, er det ikke ensbetydende med, at din far har lavet tv'et og du skal forsvare det med næb og kløer. Bare fordi du synes godt om en bestemt teknologi, er ikke ensbetydende med, at teknologien er perfekt, og at den vil gøre alle glade. |
Det var da ellers noget af en spand møg der skulle ud der . Det har nu ikke været min mening at hi-jacke din tråd. Synes ikke det er helt fair overfor dem vi kalder eksperterne. Deres anmeldelser er nødt til at fokusere meget på detaljerne, for de henvender sig jo både til de almindelige brugere, men især også til superentusiasterne, som går efter de sidste 2-3% Som almindelig bruger er det disse sidste procenter som jeg skal prøve at abstrahere fra, men det betyder ikke, at jeg ikke får en masse ud af anmeldelsen.
Jeg prøver bare at holde tingene en smule i øjenhøjde, når jeg skal beskrive mit syn på en skærm til 7K. Min 760'er har da også flere af de klassiske plasma"fejl", men ikke i et omfang, så jeg vil skrive en længere bandbulle omkring det. Ja, der er genskin i en glasfront. Ja, den lider af en smule retention, osv. Surprise!!! Det vidste jeg jo godt, da jeg købte den. Hvorfor så sidde bagefter og skabe sig over det? Nej, selvfølgelig er den ikke perfekt, men vil til enhver tid anbefale den over f.eks. en G20 til 4000 kr. mere.
Det kunne jo også være, at vores skærme rent faktisk opfører sig forskelligt...som du jo også selv foreslog tidligere. Træls hvis du har fået en "brummer". Prøv en 760'er i stedet
-------------
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:26
Thomas_R skrev:
Sørgeligt at du har for dig truffet et forkert valg Sørgeligt at du angriber anmeldere, som gør det for at give os brugere en rettesnor ifht. valg af tv. Du går tilsyneladende ikke op i billedkvalitet jvnf. dine tal samt vægten af støj. Jeg skal ikke være dommer - men har trods en vis tillid til bla. flatpanels sant Batam og Ole her. Så du kan ikke bruge test til noget ? |
Hold nu op! Du skriver, at du ikke skal være dommer, men du komme med en masse fordømmende ævl.
Siden hvornår kaldes det, at få et semi-defekt tv, for at træffe det forkerte valg?
Hvad ved du om jeg går op i billedkvalitet? Hvad ved du om de fejl, jeg har nævnt? Har du set dem? Skal du bestemme, om jeg skal leve med et defekt, larmende tv? Er det noget, du selv vil gøre?
Jeg angriber ikke anmeldere. Jeg kritiserer dem for at gå op i små detaljer, mens de udelader andre, vigtigere ting.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 18:40
Shiva skrev:
Det kunne jo også være, at vores skærme rent faktisk opfører sig forskelligt...som du jo også selv foreslog tidligere. Træls hvis du har fået en "brummer". Prøv en 760'er i stedet |
Det kan være. Det kan også være, at jeg er pisse-uheldig. Det er bare symptomatisk, at jeg er "uheldig" når det kommer til plasma.
HVIS jeg var tvunget til at vælge mellem en 550'er og en G20, ville jeg også vælge 550'eren. De er begge kendt for at brumme. De har begge de andre, kendte plasma-fejl. Men 550 har ikke plasma-flimmer, som G20 lider en del af. G20 har jo også problemet med det stigende sort-niveau, som 550 ikke har (går jeg ud fra - der er i hvert fald ingen rapporter om det). Og så har 550 fordelen af at være ca. 3000 kr. billigere.
Tror ikke jeg gider prøve flere plasmaer. Ærlig talt, så har jeg givet dem masser af chancer: PX80, PZ86, B550, X10 (2 gange), B850, PK550. Det var 7 plasmaer i alt. PX80 var den eneste, der var ok, selv om den også havde flimmer, men siden det var dens største mangel, kunne jeg leve med den. Det var 1 ud af 7, ca. 15%. Det er ikke meget.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 19:12
PhDream skrev:
Thomas_R skrev:
Sørgeligt at du har for dig truffet et forkert valg Sørgeligt at du angriber anmeldere, som gør det for at give os brugere en rettesnor ifht. valg af tv. Du går tilsyneladende ikke op i billedkvalitet jvnf. dine tal samt vægten af støj. Jeg skal ikke være dommer - men har trods en vis tillid til bla. flatpanels sant Batam og Ole her. Så du kan ikke bruge test til noget ? |
Hold nu op! Du skriver, at du ikke skal være dommer, men du komme med en masse fordømmende ævl.
Siden hvornår kaldes det, at få et semi-defekt tv, for at træffe det forkerte valg?
Hvad ved du om jeg går op i billedkvalitet? Hvad ved du om de fejl, jeg har nævnt? Har du set dem? Skal du bestemme, om jeg skal leve med et defekt, larmende tv? Er det noget, du selv vil gøre?
Jeg angriber ikke anmeldere. Jeg kritiserer dem for at gå op i små detaljer, mens de udelader andre, vigtigere ting. |
Come on - synes nu ikke jeg dømmer noget som helst. Skrev faktisk, at jeg var ked af at du havde fået en dårlig skærm.. var ikke meningen at generalisere modellen (kan jeg godt se at det kunne læses sådan - sorry).
Det lød for mig som om at du gik mere op i plasmastøj og anklagede nærmest anmelderne for ikke at fortælle det - på trods af at ikke alle skærme er ens - hver skærm sin støj..
Det var ikke for at smide malurt i bæret - undskyld hvis det lød sådan..
Mht. hvad jeg selv går op i - så søger jeg det "bedste" ifht. billedet. Nej jeg skal bestemt ikke bestemme om du skal leve med en defekt tv - skrev jeg vist heller ikke...?
Og ja jeg ved en del om de fejl du har nævnt - og ville aldrig leve med dem =)
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 19:28
Thomas_R skrev:
PhDream skrev:
Thomas_R skrev:
Jeg angriber ikke anmeldere. Jeg kritiserer dem for at gå op i små detaljer, mens de udelader andre, vigtigere ting. |
Come on - synes nu ikke jeg dømmer noget som helst. Skrev faktisk, at jeg var ked af at du havde fået en dårlig skærm.. var ikke meningen at generalisere modellen (kan jeg godt se at det kunne læses sådan - sorry).
Det lød for mig som om at du gik mere op i plasmastøj og anklagede nærmest anmelderne for ikke at fortælle det - på trods af at ikke alle skærme er ens - hver skærm sin støj..
Det var ikke for at smide malurt i bæret - undskyld hvis det lød sådan..
Mht. hvad jeg selv går op i - så søger jeg det "bedste" ifht. billedet. Nej jeg skal bestemt ikke bestemme om du skal leve med en defekt tv - skrev jeg vist heller ikke...?
Og ja jeg ved en del om de fejl du har nævnt - og ville aldrig leve med dem =)
|
Du koncentrerede dig kun om støj-problemet, og det var unfair, da jeg skrev om de andre fejl også, som trækker lige så meget ned: den underlige farvefejl, som varierer, banding/line bleed, osv.
Ok, vi er nogenlunde enige, da ingen af os kan leve med de nævnte fejl. Lad os bare holde den der.
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 20:26
Yeps - vi er nogenlunde enige =) man kan hurtig brænde "fingerne".... =)
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 07:33
Var der nogen der fik fat i hvor man kunne få 750N til 6800.? :)
------------- Mvh.
Lars
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 14:12
Att: Firebird
Det er vildledelse at sætte et SÅ stort mærkat på en æske og så med mikrobogstaver nedenunder skrive at det kun gælder på nogle modeller. Der vil givetvis være en del mennesker der ikke ser dette inden de køber produktet. Det er det jeg mener. Man skal ikke bilde mig ind at man ikke kan lave en kasse der gælder for alle tv og så på samlebåndet smække er mærkat på på dem der virkelig har et true black filter. Jeg synes det er dårlig stil...
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 14:45
Strange skrev:
Att: Firebird
Det er vildledelse at sætte et SÅ stort mærkat på en æske og så med mikrobogstaver nedenunder skrive at det kun gælder på nogle modeller. Der vil givetvis være en del mennesker der ikke ser dette inden de køber produktet. Det er det jeg mener. Man skal ikke bilde mig ind at man ikke kan lave en kasse der gælder for alle tv og så på samlebåndet smække er mærkat på på dem der virkelig har et true black filter. Jeg synes det er dårlig stil...
| Det er jeg enig med dig i, men, jeg var meget i tvivl om hvad din bemærkning gik ud på. Det kunne jo også have været noget helt andet. Derfor spurgte jeg bare "hvad?". Tak for svaret.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 16:06
Ellegaard74 skrev:
Var der nogen der fik fat i hvor man kunne få 750N til 6800.? :) |
ved godt det vist ikke er N modellen.
http://www.redcoon.de/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B221594/cid/15009/LG_ELECTRONICS_50PK750/ - http://www.redcoon.de/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B221594/cid/15009/LG_ELECTRONICS_50PK750/
6615,- (deres danske variant vil have 12.000,- liidt mystisk)
det er så 1000 under de billigste danske priser.
og LG software som sendes ud på nettet, er altid internationalt ie. samme fw bruge i hele europa. og en DVBT MPEG4 tuner er/bør nok ikke udgøre foskellen og den leveres med T og C tuner.
Så det bør kun være garantien man skal tænke på, når vi taler LG.
Som eksempel har vi LG ejere jo længe måtte vælge "andet land" i opsætning fordi Danmark alligevel ikke er supporteret af LG korrekt.
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:47
pendec skrev:
Ellegaard74 skrev:
Var der nogen der fik fat i hvor man kunne få 750N til 6800.? :) |
ved godt det vist ikke er N modellen.
http://www.redcoon.de/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B221594/cid/15009/LG_ELECTRONICS_50PK750/ - http://www.redcoon.de/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B221594/cid/15009/LG_ELECTRONICS_50PK750/
6615,- (deres danske variant vil have 12.000,- liidt mystisk)
det er så 1000 under de billigste danske priser.
|
Næsten. Jeg købte 50PK760 til 7099 kr...og så er det fragten noget dyrere fra Deutschland. Så jeg gad ikke spare de sidste 500 kr.
-------------
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:04
Shiva skrev:
Næsten. Jeg købte 50PK760 til 7099 kr...og så er det fragten noget dyrere fra Deutschland. Så jeg gad ikke spare de sidste 500 kr. |
det er korrekt, der er en merpris som godt kan være 500kr for transport. så kan den dansk racoon.dk levere til tyske priser, så vil det afgjort være bedst lige nu..
men man kan jo vælge at hente den selv over grænsen, så holder prisen jo.
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 18:26
pendec skrev:
Shiva skrev:
Næsten. Jeg købte 50PK760 til 7099 kr...og så er det fragten noget dyrere fra Deutschland. Så jeg gad ikke spare de sidste 500 kr. |
det er korrekt, der er en merpris som godt kan være 500kr for transport. så kan den dansk racoon.dk levere til tyske priser, så vil det afgjort være bedst lige nu..
men man kan jo vælge at hente den selv over grænsen, så holder prisen jo.
| Det kommer vel an på hvor langt man skal køre...
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 14:19
Så er der bestilt en LG 50PK950N overvejede kraftigt og bestille en PK760 ved Nemo, men i sidste
ende var det garantien der dømte dem ude bla. pga mine dårlige erfaringer med to stk PS8000 skærme.
Skal nok skrive lidt om mit indtryk af skærmen.
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 15:13
Mit PK760 fungerer stadig i bedste velgående. Stadig ingen buzz eller pixelfejl. Jeg oplever stadig kun et (acceptabelt) minimum af retention. Har i den forbindelse også testet skærmen med 2 timers uafbrudt "Guitar Hero". Årstiden indbyder vist ikke til at snakke om reflektioner ...jo, glasfronten er ikke så gode venner med konstellationen af sollys og SAS-liga fodbold søndag eftermiddag.
Mht. til billedkvaliteten, har billedet nu "sat" sig efter et par hundrede timer. Jeg er slået over på Rasmus' indstillinger efter kalibrering og er rigtig tilfreds med resultatet. Flot sort og shadow detail. HD kilder specielt er simpelthen en fornøjelse at se på.
Har skrevet dette før og er ikke umiddelbart tilhænger af brugere, der uhæmmet skamroser deres eget gear, men en spritny 50'er med en så flot billedkvalitet og brugervenlighed er for mig svær at slå til 7000 kr.
-------------
|
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 15:29
Shiva skrev:
Mit PK760 fungerer stadig i bedste velgående. Stadig ingen buzz eller pixelfejl. Jeg oplever stadig kun et (acceptabelt) minimum af retention. Har i den forbindelse også testet skærmen med 2 timers uafbrudt "Guitar Hero". Årstiden indbyder vist ikke til at snakke om reflektioner ...jo, glasfronten er ikke så gode venner med konstellationen af sollys og SAS-liga fodbold søndag eftermiddag.
Mht. til billedkvaliteten, har billedet nu "sat" sig efter et par hundrede timer. Jeg er slået over på Rasmus' indstillinger efter kalibrering og er rigtig tilfreds med resultatet. Flot sort og shadow detail. HD kilder specielt er simpelthen en fornøjelse at se på.
Har skrevet dette før og er ikke umiddelbart tilhænger af brugere, der uhæmmet skamroser deres eget gear, men en spritny 50'er med en så flot billedkvalitet og brugervenlighed er for mig svær at slå til 7000 kr.
|
det samme kan jeg hilse og sige, fra en jeg anbefalede den til.
alle ved nok jeg er meget kritisk med billedekvalitet. men dette er stadig et røver køb
|
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 16:48
Er 550 og 760 egentlig lige gode når man tænker billedkvalitet? Er det ikke kun et par ekstra features der er på 760?
|
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 17:02
Strange skrev:
Er 550 og 760 egentlig lige gode når man tænker billedkvalitet? Er det ikke kun et par ekstra features der er på 760? |
Jo de skulle de være, men PK760 har jo et andet design også med den fine glasfront, panelet er eftersigende det samme i begge.
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 18:26
Lars E. skrev:
Strange skrev:
Er 550 og 760 egentlig lige gode når man tænker billedkvalitet? Er det ikke kun et par ekstra features der er på 760? |
Jo de skulle de være, men PK760 har jo et andet design også med den fine glasfront, panelet er eftersigende det samme i begge.
|
Glasfronten giver flere reflektioner i de lyse timer, men bidrager til gengæld til et flottere og dybere billede i de mørke. IMO. I sidste ende en smags sag. Jeg kan personligt godt lide Infinia designet.
-------------
|
Skrevet af: Denner
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 20:09
Til dem dem der overvejer at købe 60PK950N og hvem der ellers kunne være interesseret, så har jeg påbegyndt en gennemgang / løbende anmeldelse af denne skærm, der vil blive foretaget målinger med HCFR og X-Rite Display 2 ( Eye One ) deuden vil jeg bla foretage en fuld 20-point Greyscale kalibrering, på et senere tidspunkt.
Man kan følge med her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=16147 - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=16147
MVH Dennis
|
Skrevet den: 07-Maj-2010 kl. 15:14
LG 50PK950N er nu modtaget desværre med 1 død pixel næsten midtfor på skærmen det er min tredie skærm fra LG i træk med døde pixels øv øv.
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
|
Skrevet den: 07-Maj-2010 kl. 21:05
Er LG kendt for det med døde pixels på deres tv, eller har du bare været uheldig? Synes tre gange er MEGET!
Er der forresten en måde hvorpå man kan teste for døde pixels.... Kan man lave en bestemt baggrund eller hvordan?
|
|