Print side | Luk vindue

G20 intern tuner vs yousee HD boks

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79828
Udskrevet den: 14-November-2024 kl. 09:43

Emne: G20 intern tuner vs yousee HD boks
Skrevet af: tvkartoffel
Emne: G20 intern tuner vs yousee HD boks
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 11:46
Hej forum.

Jeg har overvejet at skifte mit TV (panasonic PZ85) ud med en nyere model, da det ikke har mpeg4 kabel tuner og da jeg derfor må bruge en yousee HD boks (den uden HDD). Boksen giver et godt billede men er i øvrigt noget møg. Særligt er teksttv nærmest ubrugeligt.
Jeg har overvejet at skift til f.eks et G20, men jeg har flere steder læst at yousee boksen giver et bedre billede end man får med den interne tuner.

Jeg er ikke i tvivl om at f.eks. G20 er en god skærm, men de fleste tests jeg har set beskriver ikke billedkvaliteten ved brug af den interne tuner, da der typisk bruges blu-ray og diverse HDbokse.

Hvad er jeres erfaringer med dette?

tvkartoffel

Svar:
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 12:02
min erfaring er den dårlig scalere
dog forstå jeg ikke helt den debat, da de fleste andre tv ikke er meget bedre på det område
når resten af billede er bedre.
Men rå billedekvalitet og med eksten enheder, får du ikke et meget bedre billede i dag
i hvertfald det jeg har set og sammenligner med min egen pio.
Men nu ved jeg ikke hvornår du har tænkt dig og skifte.
men havde nok lige ventet og se på en v20

Skrevet den: 25-April-2010 kl. 12:42
Tja..
Nu har jeg fået skimmet g20 ris ros tråden igennem. Det er ikke specielt opmuntrende. Det lader til at at dette TV ikke har det specielt godt med interlaced SD og at en ekstern yousee boks stadig giver et bedre billede end det man får, når man bruger den interne tuner. Panasonic kunne godt tage og oppe sig lidt hvad det angår.

Jeg tror jeg vil se tiden lidt an...

tvkartoffel

Skrevet af: exlærer
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 13:47

Hej Tvkartoffel

Det er en klog beslutning, du har truffet. Var også selv interesseret i  Panasonic G20 mest pga. optagefunktionen, men da jeg så den i Expert var farverne selvlysende..
Der er i øvrigt lidt forvirring omkring hvilket format der skal sendes med i fremtiden så der har du endnu en grund til at vente.

Mvh

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af exlærer exlærer skrev:

Der er i øvrigt lidt forvirring omkring hvilket format der skal sendes med i fremtiden så der har du endnu en grund til at vente.

Og hvad er det for en forvirring?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 25-April-2010 kl. 13:58
Ja! og så er det er ikke engang løgn.

Man kan nemt komme i klemme hvis man køber et nyt TV for at slippe for den eksterne boks. Specifikationerne for dvb-t2 og -c2 er færdige og flere af de nordiske lande og i hvert fald også England benytter allerede dvb-t2 eller har planer om at introducere det i nærmeste fremtid. Det skal blive spændende at se om alle de såkaldt fremtidssikrede dvb-t og -c TV skal opgraderes med en ekstern tuner inden for de nærmeste par år. Der er ikke noget der tyder på at nuværende modeller  kan opgraderes med en firmware opdatering. Jeg vil i øvrigt nævne at G20 fås i england med det de kalder for "freeview HD" tuner, der er en dvb-t2 tuner.

tvkartoffel

Skrevet den: 25-April-2010 kl. 14:02
køb en skærm uden tuner, så har man ikke den bekymring
der kommer jo hele tiden noget nyt.

Skrevet den: 25-April-2010 kl. 14:11
Jeg ville ikke have noget i mod at have en skærm med ekstern tuner, hvis jeg kunne få en boks som jeg syntes fungerede ordentligt. Som sagt er jeg ikke specielt glad for yousee boksen og jeg er ikke bekendt med at man kan få noget der er afgørende bedre, med mindre man gider rode med et regulært mediecenter.

tvkartoffel

Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det kunne jo også værre smart af Panasonic
hvis de lavede en extern box med "10-15" stk forskellige tunere, der linkede til de øvrige Pana produkter

Så kunne man bruge en og samme fjernbetjening

You See boxen (Samsung)er det rene lort, som så meget fra Korea.

-------------
E.L.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 16:19

Hej Tvkartoffel

Det er en klog beslutning, du har truffet. Var også selv interesseret i  Panasonic G20 mest pga. optagefunktionen, men da jeg så den i Expert var farverne selvlysende..

Mvh

Det du har set i Expert har intet med den virkelige verden at gøre . . ! 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 25-April-2010 kl. 16:50
Det håber jeg heller ikke for Panasonics skyld... De andre Panasonic´er i butikken stod dog godt.
Mvh
E

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 25-April-2010 kl. 18:42
Har 50G20, og der er tuneren ikke det store at juble over. DVB-C kan dog sagtens gå, og det er også hvad vi bruger mest. Dog er der ingen tvivl om at kvaliteten er bedre ved brug af YouSee boksen.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: Ghidora
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 08:43

Hej Tvkartoffel

Hahaha... det er en joke ik?

-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid

Skrevet den: 26-April-2010 kl. 12:39
Hej Ghidora.
Nej det var det desværre ikkeConfused. På den G20´er min lokale Expert havde fået hjem var grøn og rød selvlysende. På den måde blev blade, græs, rødt tøj og blomster meget ubehagelige at se på. De andre Panasonic´er der var ældre dato så mere naturtro ud.
Om det kan skyldes at Expert ikke havde instillet den godt nok eller om der er en fejl ved tv´et ved jeg ikke.    

Skrevet af: Kanee
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 12:42

Hej Ghidora.
Nej det var det desværre ikkeConfused. På den G20´er min lokale Expert havde fået hjem var grøn og rød selvlysende. På den måde blev blade, græs, rødt tøj og blomster meget ubehagelige at se på. De andre Panasonic´er der var ældre dato så mere naturtro ud.
Om det kan skyldes at Expert ikke havde instillet den godt nok eller om der er en fejl ved tv´et ved jeg ikke.    

110 % sikkert indstillingerne.

I butikker anvender de ofte "shop-settings". Dette er ikke indstillingen man skal anvende når man får tv'et hjem i stuen.

-------------
-----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 12:52
Det er i hvert fald heller ikke oplevelsen jeg har fået af dette tv. Tvært imod. 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Det kunne jo også værre smart af Panasonic
hvis de lavede en extern box med "10-15" stk forskellige tunere, der linkede til de øvrige Pana produkter

Så kunne man bruge en og samme fjernbetjening

You See boxen (Samsung)er det rene lort, som så meget fra Korea.
Triax har Pana kompatible DVB-C og DVB-T bokse.

-------------
Get HIFI or die trying c",

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 26-April-2010 kl. 19:54
Jeg venter spændt på min nye HD-Receiver. Hvis billedet ikke er en del bedre den vej, så bliver jeg lidt sørgmodig, for kunne ellers ikke se, hvordan f.eks. Rasmus Larsen fra flatpanels skulle være begejstret, jævnfør hans anmeldelse, for SD-kvaliteten på dette Tv. Nu har jeg så også Boxer, som vel efter IPTV, er det ringeste. Dem der klager over billedkvaliteten på Yousee eller Stofa, skulle tage et kig på BoxerDead

Indtil videre har jeg allermest bare lyst til at se HD, for det er trods alt en fornøjelse.

Skrevet den: 26-April-2010 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Det kunne jo også værre smart af Panasonic hvis de lavede en extern box med "10-15" stk forskellige tunere, der linkede til de øvrige Pana produkter Så kunne man bruge en og samme fjernbetjening You See boxen (Samsung)er det rene lort, som så meget fra Korea.

Triax har Pana kompatible DVB-C og DVB-T bokse.

Yes, det er der flere der har

Fæles for dem alle = ekstra fjernbetjening.

Derfor bør Panasonic m.fl. lave boxe

-------------
E.L.

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 08:15
Så er der os der må leve med at 80% af vores kanaler er crappy analog!

Derfor betyder HD kval også meget mere for mig end SD gør...

Men suk... hvis bare alle kanaler sendte i samme kval som DR HD... det ville være fantastisk!

-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 08:29
Ja, det bliver ikke meget bedre af, at 80% af kanalerne er analogtLOL

Men har du ikke mulighed for digitalt?

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 08:48
Nope, Antenneforeningen får deres kanaler via parabol hos canaldigital (digitalt)... men de lægger dem ud til beboerne analogt! så jeg kan kun se de alm DVB-T kanaler digitalt!

Det lyder tosset... og er det sådan set også!, men der har lige været afstemning om at vi skulle ha box og 8-10 HD kanaler mm... men det blev self. nedstemt :(

Ellers en fin antenneforening med 20/20 mbit fiber osv... men det er jo beboerne der bestemmer :(

-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Nope, Antenneforeningen får deres kanaler via parabol hos canaldigital (digitalt)... men de lægger dem ud til beboerne analogt! så jeg kan kun se de alm DVB-T kanaler digitalt!

Det lyder tosset... og er det sådan set også!, men der har lige været afstemning om at vi skulle ha box og 8-10 HD kanaler mm... men det blev self. nedstemt :(

Ellers en fin antenneforening med 20/20 mbit fiber osv... men det er jo beboerne der bestemmer :(

Det er sku noget lort. Det må da være ret så kedeligt, når nu man har spenderet mange penge på et kvalitets-tv. Halvdelen af de digitale kanaler du så trods alt kan modtage, er jo også alligevel af ringe kvalitet.

Skrevet den: 27-April-2010 kl. 22:47
Ja! håber snart vi flytter og får noget bedre ;)

Men købte nu ikke ny skærm for at få mere ud af alm tv kiggeri....

bluray og ps3 spil derimod.... :)

-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid

Skrevet af: kimfrede
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 11:47
Jeg respekterer, at der er flere der har opfattelsen af, at G20's tuner er "noget crap"; men det forekommer ikke til at være forholdet her ved os. Vi modtager signalet fra Antenneforeningen Århus via Stofa - jeg har en 42G20 og en Zaptorboks. Jeg har kun tunet de digitale signaler på min G20. Antennesignalet ledes via et 5 meter langt signalkabel af god kvalitet til min Zaptor, og derfra til min G20 (1 meter signalkabel - alm. kvalitet)

Når jeg, foranlediget af bl.a. denne tråd, sidder og flipper mellem min G20 tuner og min Zaptorboks (via HDMI) kan jeg ikke se forskel i signalkvalitet - man kan muligvis måle det, men med det blotte øje og i almindelig daglig brug kan jeg altså ikke se, at der er forskel.

Kan det være andre forhold der påvirker jeres signalkvalitet? Hvordan fordeles jeres signal fra primær indtag til husets interne installationer (oftes på loftet)? Hvilke type kabler anvender I? Har I prøvet andre? Hvordan er signalkvaliteten generelt (altså fra jeres leverandør) osv.

-------------
/kims

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 12:04
Forskellen er vel om der er en bedre upscaler i boxen end den fjernsynet tilbyder...

Har dog ikke forstand på den slags boxe...

Men det ville da være den logiske forklaring...

Et digitalt signal er vel et digitalt signal....

-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af kimfrede kimfrede skrev:

Når jeg, foranlediget af bl.a. denne tråd, sidder og flipper mellem min G20 tuner og min Zaptorboks (via HDMI) kan jeg ikke se forskel i signalkvalitet - man kan muligvis måle det, men med det blotte øje og i almindelig daglig brug kan jeg altså ikke se, at der er forskel.

Kan det være andre forhold der påvirker jeres signalkvalitet? Hvordan fordeles jeres signal fra primær indtag til husets interne installationer (oftes på loftet)? Hvilke type kabler anvender I? Har I prøvet andre? Hvordan er signalkvaliteten generelt (altså fra jeres leverandør) osv.

Hvis man ikke har nogle udfald i det digitale signal, så er kablerne i orden. Billedet i et digitalt signal bliver ikke langsomt dårligere ved dårligere signalkvalitet som det er tilfældet ved analog tv. Det digitale signal vil starte med at få pixelsfejl og udfald af billede og til sidst lyd. Så hvis man ikke oplever disse fejl så er kablerne i orden og bør ikke forbedres.

Hvis du ikke kan se forskel på den indbyggede DVB-C tuner og Zaptorboksens, så kan man måske også udlede at Zaptorboksens tuner ikke er bedre end DVB-C tuneren i G20'eren. Shocked

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-April-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af kimfrede kimfrede skrev:

Jeg respekterer, at der er flere der har opfattelsen af, at G20's tuner er "noget crap"; men det forekommer ikke til at være forholdet her ved os. Vi modtager signalet fra Antenneforeningen Århus via Stofa - jeg har en 42G20 og en Zaptorboks. Jeg har kun tunet de digitale signaler på min G20. Antennesignalet ledes via et 5 meter langt signalkabel af god kvalitet til min Zaptor, og derfra til min G20 (1 meter signalkabel - alm. kvalitet)

Jeg er ikke imponeret af Zaptor boksens billedkvalitet. Måske derfor...

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 21:50
eftersom DR HD står som den skal så er det vel upscaleren der er dårlig?

-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 23:28
Det er en kombination af mange ting, men upscaleren må bestemt have sin del af skylden, hvilket dog går igen på mange skærme idag. Generelt klarer selv helt billige skærme sig faktisk ganske fint med et HD-Signal, hvorimod SD er en helt anden sag.

Der er ingen tvivl om, at producenterne retter fokus mere henimod HD som den vigtigste parameter, specielt taget i betragtning af, at HD generelt er blevet mere og mere udbredt med årene. Man tilsidesætter måske lidt af alt det andet, for at tweake Tv'et til at yde maksimalt med HD. En fladskærm er jo også i bund og grund beregnet til High Definition. For et par år tilbage, hvor HD endnu ikke var så udbredt, var det min klare opfattelse, at man implementerede rigtig gode tunere i Tv, som selv idag klarer sig ganske fint. Ser ud som om, at udviklingen er gået i lidt i stå på det område. Panasonic imponerede for et par år tilbage med deres Plasma-Tv, hvor især SD-kvaliteten blev rost til skyerne, og måske var et skridt eller to foran mange andre, med undtagelse af Pioneer. Sidenhen virker det som om, at Panasonic er gået hen og blevet lidt for tilfredse med dem selv, bevares, på andre områder har de forbedret sig, men hvis udviklingen eller rettere sagt trenden fortsætter, ender det nok med, at jeg dropper indbyggede tunere, og deres mangel på ordentlig signal, og scalering behandling, og går efter en boks. Det er bare ærgeligt, for ærligt talt vil jeg helst være fri for sådanne, selvom en boks har sine fordele.

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

eftersom DR HD står som den skal så er det vel upscaleren der er dårlig?
hvordan kan du være sikker på DR HD står som det skal.
bare over dvb-t og canal digtial er der en rimelig forskel.
samt HD er ikke bare god kvalitet og et super billede.
der også en større forskel mellem skærmene.
synes faktisk det er lidt undervuderet, at HD bare er godt på alle skærme.
måske fordi man kun ser forskellen mellem HD og SD på sin egen skærm
samt din skærm opscalere jo også fra DR HD.

Panasonic burde gøre mere ved opscalering, samt andre producenter, men igen måske prisen som spiller ind.

har lige købt en oppo og havde en pan BD50 afspiller.
der er en verden til forskel på dvd.
hvorfor?
fordi en oppo har en bedre scalere

Skrevet den: 28-April-2010 kl. 23:51
HD er ikke decideret dårligt eller ligefrem ringe som SD kan være på visse skærme, det er ikke min erfaring, selv med de helt billige skærme, så i sammenligning med hinanden, er forskellen gået hen og blevet ret markant, især på et G20. Om muligt det ikke er perfekt, men HD er nu engang fladskærmens helt store styrke, og selvom der foregår en scalering med HD, er vi stadigvæk ikke helt i samme boldgade, som at scalere billedet til SD.

I samme ombæring er jeg da enig i, at HD ikke bare er ensbetydende med et perfekt billede, og DR HD er da heller ikke altid lige imponerende.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 00:18
Vaif

det er vi meget enige om

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 01:16
Samsungs skærme er generelt bedre til SD via kabel tv end Panasonics. En Samsung 855'er er stort set lige så god uden Samsung boksen fra YouSee som med boksen. Jeg har ikke kunnet se nogen nævneværdig forskel de gange hvor jeg har set en Samsung 855'er med og uden boks.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 07:51
xcardman jeg har nogle gange lidt svært ved at tyde dine beskeder?... måske bare mig der er sart ;)

Det eneste jeg mente med at det måtte være upscaleren er at eftersom DR HD står flot og som "den skal" så er det vel ikke tuneren i sig selv der er noget i "vejen" med? men derimod upscaleren?

Alle mine digitale kanaler er DVB-T men der er en verden til forskel på DR HD og DR 1 / TV2. 

Jeg siger ikke at der ikke findes et TV der kan vise DR HD Bedre... men jeg mener blot uden at måle på noget at det står som det "skal".

Her sammenligner jeg med andet HD materiale... flere af deres natur udsendelser ligner meget hvad mit PX70 præsterede med planet earth Bluray'en og det er mere end godt nok af en tv kanal!

-------------
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid

Skrevet af: Garfield
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 16:59

Det var sku da det dummeste råd, jeg har hørt længe. Hvor mange tror du ikke ærgrer sig over, at deres TV ikke har DVB-C tuner og mpg-4?  Det er da oplagt at tage det med, og slippe for en ekstra boks + fjernbetjening.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:07

......

Vrøvl.  Der er sket virkelig forbedring med G20. Der var visse problemer med forgængerne - men G20's scaling er fremragende i henhold til anmeldelse på AV-forums.co.uk

Citat fra anmeldelse:

Video processing
One of my biggest criticisms of last year’s Panasonic displays (except for the extremely expensive Z1, that is!) was the lacklustre quality of the TV’s scaling when the TV was fed with a 480i or 576i source. In other words, when the TV was fed a standard definition signal, the on-screen picture was somewhat blurry, because the TV wasn’t preserving all of the high frequency content in the signal. This is now a thing of the past, as the scaling on the G20 is fantastic. The smallest details of SD sources are preserved and are presented on-screen without blurring or ringing. The resulting clarity is very close indeed to products using the high-end HQV scaling chip (seen in some AV receivers and premium Blu-ray Disc players).

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

Det var sku da det dummeste råd, jeg har hørt længe. Hvor mange tror du ikke ærgrer sig over, at deres TV ikke har DVB-C tuner og mpg-4?  Det er da oplagt at tage det med, og slippe for en ekstra boks + fjernbetjening.
nu var det en joke og jeg lever fint med en pvr og dobbelt tuner.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:13

......

Vrøvl.  Der er sket virkelig forbedring med G20. Der var visse problemer med forgængerne - men G20's scaling er fremragende i henhold til anmeldelse på AV-forums.co.uk

Citat fra anmeldelse:

Video processing
One of my biggest criticisms of last year’s Panasonic displays (except for the extremely expensive Z1, that is!) was the lacklustre quality of the TV’s scaling when the TV was fed with a 480i or 576i source. In other words, when the TV was fed a standard definition signal, the on-screen picture was somewhat blurry, because the TV wasn’t preserving all of the high frequency content in the signal. This is now a thing of the past, as the scaling on the G20 is fantastic. The smallest details of SD sources are preserved and are presented on-screen without blurring or ringing. The resulting clarity is very close indeed to products using the high-end HQV scaling chip (seen in some AV receivers and premium Blu-ray Disc players).
kan du så sige mig hvad der er galt?
nu når du skriver vrøvl og en masse bruger har skrevet om det
for noget er der alså galt.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:16

......

Citat fra anmeldelse:

Video processing
Mærkeligt, at folk her i Danmark kan se en tydelig forskel på G20 med og uden Samsung boks fra YouSee, og ikke er så begejstret som anmelderen fra AV-forums.co.uk. Wink

-------------

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

......

Citat fra anmeldelse:

Video processing
Mærkeligt, at folk her i Danmark kan se en tydelig forskel på G20 med og uden Samsung boks fra YouSee, og ikke er så begejstret som anmelderen fra AV-forums.co.uk. Wink
Mærkeligt at visse folk her på Recordere som oftest bekræfter sig selv i deres egen "andedamssnadder", så de ligefrem går hen og tror på det. Jeg synes ikke at kunne læse om dårlig scaling på en G20. Tværtimod.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:24

......

Citat fra anmeldelse:

Video processing
Mærkeligt at visse folk her på Recordere som oftest bekræfter sig selv i deres egen "andedamssnadder", så de ligefrem går hen og tror på det. Jeg synes ikke at kunne læse om dårlig scaling på en G20. Tværtimod.
I forhold til hvad? Har du har set en sammenligning med f.eks en Samsung boks fra YouSee? Big smile

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:25

Garfield

så må du jo give et bud på hvad er galt. fremfor at skrive "andedamssnadder"
der er jo ikke kun en bruger som kan se forskel. 

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:27

......

Citat fra anmeldelse:

Video processing
I forhold til hvad? Har du har set en sammenligning med f.eks en Samsung boks fra YouSee? Big smile
Nej, men jeg har set en G20 i privat hjem  (DVB-C) og jeg var absolut begejstret for alt hvad jeg så. Synes ikke der er meget at dadle en G20 for i billedkvalitet.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:31

......

Citat fra anmeldelse:

Video processing
Nej, men jeg har set en G20 i privat hjem  (DVB-C) og jeg var absolut begejstret for alt hvad jeg så. Synes ikke der er meget at dadle en G20 for i billedkvalitet.
Prøv, at se om i kan låne en Samsung HD boks. Big smile

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:32
Jeg er fuldstændig enig, jeg har læst og hørt det samme som dig.
Jeg synes også sådanne påstande er med til at forvirre nye medlemmer/ evt. købere her på forum.

Jeg har skrevet det flere gange, gerne en gang til:

Hvorfor får vi ikke en test fra Rasmus m.fl. som er baseret på signal fra kabel-tv ??
Jeg køber ikke ,at testerne ikke har kabel mulighed.

Så skaf adgang.... snarest

Det dårlige SD er jo et problem, og efter sigende er tuneren i Pana,
ikke dårligere end andre fabrikanters ?

S.U.

-------------
E.L.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:35

......

Citat fra anmeldelse:

Video processing
Så mener du, at allerede fremragende billedkvalitet bliver endnu bedre? 
- det har jeg jo  som sagt ikke prøvet og har heller ikke umiddelbar mulighed herfor -- men kan slet ikke forstå den utilfredshed med den indbyggede tuner?
- kunne den evt. være defekt?

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:35

Jeg er fuldstændig enig, jeg har læst og hørt det samme som dig.
Jeg synes også sådanne påstande er med til at forvirre nye medlemmer/ evt. købere her på forum.

Jeg har skrevet det flere gange, gerne en gang til:

Hvorfor får vi ikke en test fra Rasmus m.fl. som er baseret på signal fra kabel-tv ??
Jeg køber ikke ,at testerne ikke har kabel mulighed.

Så skaf adgang.... snarest

Det dårlige SD er jo et problem, og efter sigende er tuneren i Pana,
ikke dårligere end andre fabrikanters ?

S.U.
Netop! Jeg bad dem om det for et stykke tid siden, såfremt de kan komme til det med et par af de nye skærme.

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:46
Hej , jeg vil gerne lige blande mig lidtSmile. Jeg har og har haft 37PX70 , 42PZ80 , og nu 50G20 , og der er et , synes jeg , anderledes/bedre billede via en extern box . Ikke at det er dårligt direkte ,men lidt anderledes når boxen står til 720p output , jeg synes at detaljerne er bedre . Hvis boxen står til 576i er der ikke forskel , så på fex DR HD kan jeg ikke se forskel imellem boxen og tvèt ( 720p ) , men det synes jeg at der er på de kanaler der bliver sendt som 576i...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:49
@hopgreve

Vil det sige at din United dvb-t boks giver et bedre billede end den indbyggede tuner??? ! Det er godt nok vildt :-)

tvkartoffel

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 17:50

......

Citat fra anmeldelse:

Video processing
Så mener du, at allerede fremragende billedkvalitet bliver endnu bedre? 
- det har jeg jo  som sagt ikke prøvet og har heller ikke umiddelbar mulighed herfor -- men kan slet ikke forstå den utilfredshed med den indbyggede tuner?
- kunne det evt. være defekt?
Så må der være flere defekte! For et stykke tid siden bad jeg flatpanels.dk om at teste netop DVB-C på nye skærme fra LG, Panasonic og Samsung. Med og uden HD boks. Såfremt de kunne finde en mulighed for det. Det var ikke uden grund jeg gjorde det. Wink

Hvad der er fremragende billedkvalitet for den ene, behøver ikke være fremragende billedkvalitet for den anden. Det er jo ret subjektivt. MEN, er der tydelig forskel på billedkvaliteten på et tv, når man laver en direkte sammenligning imellem MED og UDEN HD boks? Før du VED det, skulle du lade være med at fornærme folk herinde. Også, EFTER du VED noget med sikkerhed. Uanset om du havde ret eller ej. Dette er bare en pæn og venlig opfordring.

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

@hopgreve

Vil det sige at din United dvb-t boks giver et bedre billede end den indbyggede tuner??? !

tvkartoffel
Ja det synes jeg...Jeg har selvfølgelig også prøvet tuneren i min Panasonic recorder , output 1080p , og her synes jeg også at min UNITED box er bedreConfused...Når det så er sagt så er jeg vildt glad for G20 , jeg har ikke set så flot billedkvalitet hos venner eller familie før . Og fex DR HD eller Blu-ray , tja , det kan i mine øjne ikke blive bedre ( det kan det selvfølgelig ) , men jeg er 100% tilfreds med dette tv...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

@hopgreve

Vil det sige at din United dvb-t boks giver et bedre billede end den indbyggede tuner??? !

tvkartoffel
Ja det synes jeg...Jeg har selvfølgelig også prøvet tuneren i min Panasonic recorder , output 1080p , og her synes jeg også at min UNITED box er bedreConfused...Når det så er sagt så er jeg vildt glad for G20 , jeg har ikke set så flot billedkvalitet hos venner eller familie før . Og fex DR HD eller Blu-ray , tja , det kan i mine øjne ikke blive bedre ( det kan det selvfølgelig ) , men jeg er 100% tilfreds med dette tv...
MVH

Ja jeg er noget overrasket, men på den anden side har jeg selv prøvet en del forskellige eksterne dvb-t tunere og der er rigtig meget forskel på deres billedkvalitet. Måske UNITED er den nye reference ;-)

tvkartoffel

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:13

@hopgreve

tvkartoffel
MVH

Ja jeg er noget overrasket, men på den anden side har jeg selv prøvet en del forskellige eksterne dvb-t tunere og der er rigtig meget forskel på deres billedkvalitet. Måske UNITED er den nye reference ;-)

tvkartoffel
Ja det er den nokLOL , kan da lige sige at naboen har den samme box på deres gamle 37PX80 ( De har mit gamle 42PZ80 nu ) og her er resultatet det samme....
MVH

-------------

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:21
Debatten her fortæller vist alt....  ;)

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:23
Om hvad ?

tvkartoffel

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:26

Det er jo svært det her...Selvom det er noget jeg SYNES , er der sikkert andre der har en anden opfattelse . Men ja , jeg synes at G20 bliver bedre af at blive fodret med et progressivt signal ift et interlaced , og det gælder også de andre panasonic modeller jeg har og har haft . ....
MVH

-------------

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:32
Bare for at undgå misforståelser , jeg har ikke set noget tv der overgår G20 i billedkvalitet , i et privat hjem eller i en forretning , ( jeg har ikke set et KRP 500 i et privat hjem )....
MVH

-------------

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:40

selv min 500M synes jeg har har bedre af et progressivt signal ift et interlaced. Det samme var på min tidligere px80. dog var forskellen noget større.

så holder stadig på det har noget med interlaced og konventering til progressivt
Men igen kun min teori.
så Garfield ikke tror det er fakta.
men noget skal alså ses i den virkelig verden.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:40

Det er jo svært det her...Selvom det er noget jeg SYNES , er der sikkert andre der har en anden opfattelse . Men ja , jeg synes at G20 bliver bedre af at blive fodret med et progressivt signal ift et interlaced , og det gælder også de andre panasonic modeller jeg har og har haft . ....
MVH

Det er du ikke ene om.

@Garfield
Jeg startede tråden da mit eget PZ85 klart leverer et bedre billede med yousees HD boks end det kan levere med den indbyggede tuner (dvb-t), og da der er en del medlemmer på forum der har antydet at det forholder sig på samme måde med G20.
At jeg så også har haft sat en boks til mit PZ85 der var væsentligt dårligere end den indbyggede tuner er en anden sag.
Realiteten er vel bare at G20 ikke fungerer specielt godt med at interlaced signal selvom det måske er blevet bedre end på de tidligere modeller. Det er da ikke utænkeligt at medlemmerne kan have ret i at en yousee HD boks, eller en UNITED for den sags skyld, kan give et bedre billede end TVet selv kan producere.
Det er så bare surt for alle dem der kun har een HD kanal (DR HD) og 44 SD kanaler.

tvkartoffel

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 18:45
Men jeg vil heller leve med en g20 og dens billedekvalitet Sammen med en boks.
end vælge noget andet i samme prisklasse.
der sidder jo heller nogen dobbelt tuner i en g20, hvis man vil se noget andet end det man optager
men det er så op til en selv 

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:02
Ja - jeg tror mest mine egne øjne - at kvalliteten med tv'ets egen tuner er fin. Det er i hvert fald det jeg erfarede - og de erfaringer er der åbennart også mange andre der gør sig, bla. testpersonen på HDTVtest.co.uk.
Jeg lytter selvfølgelig til personer, der oplever noget andet, men opfatter det lidt som "vrøvl", sålænge det ikke er noget jeg selv har bidt mærke i. Altså at SD åbenbart er så ringe, at man begynder at spekulere i HD-box. Jeg synes de SD kanaler jeg så var fremragende i forhold til hvad jeg tidligere har set.

Uddrag af anmeldelse:
"

Standard Definition

The Panasonic TX-P42G20’s handling of standard-def signal — especially 576i — is much improved compared to last year’s G10 and, for that matter, V10 plasma series.

The main area of improvement is in the quality of scaling/ upconversion. Whereas in the past SD material can look soft and/or blurry on previous Panasonic plasmas, the TX-P42G20 resolved every line of the DVD format (both PAL and NTSC), capturing sufficiently sharp detail (either off-air or from DVDs) without any sign of excessive ringing. Engaging [Resolution Enhancer] in the [Setup] menu would inject some edge enhancement to make standard-definition content look even sharper, but because we started witnessing some unnatural halos and stairstepping (however slight) around high-contrast moving edges, we left it off.

Just like the G10 and V10 series, the Panasonic TX-P42G20 HDTV smoothened jaggies effectively for video-based material, but failed to detect and process 3:2 and 2:2 cadences for film-based content. This deficiency in film-mode deinterlacing means that discerning viewers might notice some deinterlacing artefacts such as moire and line twitter in 24p movies and American dramas.

On the whole however, SD programmes — as long as the source bit-rate was up to par — were a joy to watch on the Panasonic TX-P42G20 thanks to its inky blacks, excellent contrast, accurate colours and decent upscaling."

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:40
SD-Kvaliteten er ikke decideret dårlig på et G20 med de indbyggede digital-tunere, den er okay, men jeg føler, at i forhold til skærmens reelle potentiale, lever billedkvaliteten ikke op til det den skal. Derfor er jeg gået over til en HD-Receiver og Parabol, for så er jeg vist dækket godt ind. Den generelle lave bitrate over DVB-T og Boxer, har selvfølgelig også sin indflydelse på billedkvaliteten, og min oplevelse af det.

Nu er Yousee også i en lidt bedre kvalitet end Boxer, så kan selvfølgelig ikke tale på vegne af dette, men mange oplever dog det samme, som jeg gør med DVB-T.

Folk er dog forskellige. Nogle er mere kritiske end andre, og nogle har mere erfaring med at spotte fejlene. F.eks. er der rigtig mange som savler over billedkvaliteten på f.eks. et Pana X10, men det gør jeg ikke, og kan hurtigt remse de mange billedfejl op, andre kan ikke, og det er egentlig dejligt for dem, men kedeligt for mig. G20 er måske det bedste Tv til prisen, men det gør den ikke til en perfekt skærm, langtfra, det er simpelthen umuligt med en skærm til 7-8000 Kr.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:53
Det var med YouSee kabel-tv signal, jeg så en 42" G20. Jeg var imponeret, Det var TV3+ vi hovedsageligt så. Jeg synes egentligt jeg er kritisk. Har selv CRT, fordi jeg hidtil ikke har været tilfreds med fladskærmsstandarden.

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:55
havde jo en px80 som jeg aldrig nogensinde blev tilfreds med
men skærmen kostede også en 1/4 af hvad min pio kostede
billedekvalitet koster alså nogen penge, det må man alså se i øjene
Men det jeg har set på G20 er super i forhold til prisen, men har kun set via en parabol og HD box

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

SD-Kvaliteten er ikke decideret dårlig på et G20 med de indbyggede digital-tunere, den er okay, men jeg føler, at i forhold til skærmens reelle potentiale, lever billedkvaliteten ikke op til det den skal. Derfor er jeg gået over til en HD-Receiver og Parabol, for så er jeg vist dækket godt ind. Den generelle lave bitrate over DVB-T og Boxer, har selvfølgelig også sin indflydelse på billedkvaliteten, og min oplevelse af det.

Nu er Yousee også i en lidt bedre kvalitet end Boxer, så kan selvfølgelig ikke tale på vegne af dette, men mange oplever dog det samme, som jeg gør med DVB-T.

Folk er dog forskellige. Nogle er mere kritiske end andre, og nogle har mere erfaring med at spotte fejlene. F.eks. er der rigtig mange som savler over billedkvaliteten på f.eks. et Pana X10, men det gør jeg ikke, og kan hurtigt remse de mange billedfejl op, andre kan ikke, og det er egentlig dejligt for dem, men kedeligt for mig. G20 er måske det bedste Tv til prisen, men det gør den ikke til en perfekt skærm, langtfra, det er simpelthen umuligt med en skærm til 7-8000 Kr.

Hvad er så det mest perfekte jeg skal købe, inden VM i fodbold?  (prisloft 20.000 og max. 42")

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 23:23
vent til en test af deres V model i 42 tommer.
Men der kommer stort set heller ikke andet når det hedder max 42.
formoder ikke du kigger på lcd, når du er glad for dit crt tv

Skrevet den: 29-April-2010 kl. 23:34

vent til en test af deres V model i 42 tommer.
Men der kommer stort set heller ikke andet når det hedder max 42.
formoder ikke du kigger på lcd, når du er glad for dit crt tv

Det har du helt ret i. 
Kan ikke li' et LCD billede og kan ikke acceptere snæver betragtningsvinkel,. LCD bevægelsesslør og unaturlige farver,  uhomogen belysning m.v.
Stuen er bare ikke til mere end 42" ifølge konen.  Jeg havde nu regnet med at undgå box. Ingen køber box i dag, ikke i min vennekreds i hvert fald.

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:01
Unaturlige farver er en skrøne, og kan justeres på plads med et godt LCD-TV. Det bliver ikke perfekt, men det er en Plasma-skærm bestemt heller ikke, typisk er de bare indstillet langt bedre fra start, jævnfør f.eks. en THX-Mode fra Panasonic. Otto's kommende LCD-Tv skulle vist endegyldigt mane det til jorden.

Uhomogen belysning er efterhånden heller ikke et problem på de fleste LCD-Skærme i den lidt højere ende af prisskalaen, selvom det dog kan forekomme på nogle modeller, eller fremprovokeres med forkerte indstillinger.

Betragtningsvinklen er et problem, men mere et spørgsmål om blandt andet paneltype, for mit gamle Philips 9831D har næsten perfekte betragtningsvinkler, men paneltypen brugt i dette fjernsyn, er efterhånden ikke noget producenterne benytter sig af mere.

Bevægelsesslør er trods alt forbedret betydeligt, måske ikke helt på niveau med de bedste Plasma-skærme, som dog stadigvæk kan lide af lidt fosforslør, og selv en G20 er altså heller ikke helt fri for bevægelsesslør, dog det bedste jeg har set endnu ud af de skærme jeg har haft hjemme.

Jeg synes dog du skulle kigge på en V20, når den engang dukker op. Alternativet er at overtale din kone til et større Tv, for i 42" begrænser du dine valgmuligheder lidt. Et Sony LX900 ser bestemt også interessant ud.

Skrevet den: 30-April-2010 kl. 11:08

Men jeg vil heller leve med en g20 og dens billedekvalitet Sammen med en boks.
end vælge noget andet i samme prisklasse.
der sidder jo heller nogen dobbelt tuner i en g20, hvis man vil se noget andet end det man optager
men det er så op til en selv 

Jeg valgte G20, så jeg kunne nyde et godt billede, ikke bare med HD. Nu viser det sig, at der muligvis skal en boks og en parabol til, for at opfylde behovet, men det er jeg nu også villig til, for tror heller ikke man får helt samme billedkvalitet for pengene.

Print side | Luk vindue